Partyflock

Forumonderwerp · 975796
15 volgers · 46312x bekeken
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Plaats hier vragen over Cubase ( SL 3 / SX 3 / Studio 4 Ect)

Aangezien deze topic dr noch niet was en ik tegenwoordig zelf met Cubase ben gaan werken
en je soms wel eens tegen iets aan loopt waarvan je niet weet hoe je het moet doen (of wat de beste oplossing is)

Ook tips van / voor Cubase gebruikers zijn hier uiteraart welkom ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oh ik zie dat het van 2011 is, en ik heb er nog nooit over gehoord :lol:
Waarschuw beheerder
Ik zag t recent ook voor het eerst :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op woensdag 25 december 2013 om 14:38:
Ik zag t recent ook voor het eerst :|

Ik heb er geen hoge verwachtingen van, ik denk dat je beter uit bent met cubase 5 dan.
Waarschuw beheerder
Sequel 3
Sequel is het kleine broertje van Steinbergs muziekproductiestudio Cubase. Voor minder dan honderd euro heb je echter nog steeds een instrumentarium waar je u tegen zegt.

Bij de installatie van Sequel 3 merk je direct dat je met een pakket van grootmacht Steinberg te maken hebt. De hoeveelheid loops, vst-instrumenten en extra content alsmede de nadrukkelijk aanwezige activeringprocedure doen denken aan de professionele software die Steinberg ook uitbrengt. Sequel kost echter maar een fractie daarvan. Voor € 80 krijg je gelukkig nog steeds een uitgebreid pakket. Steinberg begeeft zich hiermee in een volle markt: populair is de Music Maker-reeks van Magix, die voor een aardige prijs ook een volledig beginnerspakket in de markt zet.
Waarschuw beheerder
7, beter nog... :P

Ik blijf nu wel bij FL nog, maar Tom die werkt graag met cubase, dus ik zal ook wel weer aan de cubase moeten binnenkort.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op woensdag 25 december 2013 om 14:48:
Sequel 3
Sequel is het kleine broertje van Steinbergs muziekproductiestudio Cubase. Voor minder dan honderd euro heb je echter nog steeds een instrumentarium waar je u tegen zegt.

Bij de installatie van Sequel 3 merk je direct dat je met een pakket van grootmacht Steinberg te maken hebt. De hoeveelheid loops, vst-instrumenten en extra content alsmede de nadrukkelijk aanwezige activeringprocedure doen denken aan de professionele software die Steinberg ook uitbrengt. Sequel kost echter maar een fractie daarvan. Voor € 80 krijg je gelukkig nog steeds een uitgebreid pakket. Steinberg begeeft zich hiermee in een volle markt: populair is de Music Maker-reeks van Magix, die voor een aardige prijs ook een volledig beginnerspakket in de markt zet.

Voor de prof producers zoals jij (want je bent imo geen beginner)en ik is dit echt geen optie imo.

Waarschuw beheerder
Sequel is idd niks tegenover Cubase. Ben je zeker beter af met Cubase Artist zelfs. :)
Werkzaam bij Sounds Of The North
Artiest {SHOWLIST artist 70859, 54488}
Waarschuw beheerder
Iemand die hier zin heeft en tijd te veel om eens samen met mij een producer-setup op te stellen van begin af aan? :)
Enkel nog een set goeie speakers nodig (mag zeker 2de hands zijn). En nog eventuele andere hardware die volgens jullie niet kan ontbreken....
:D

Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje...

Heeft Cubase dezelfde functies (standaard) qua audio editen zoals FL dat heeft? (http://i60.tinypic.com/2rm9qo1.jpg)
Ik zou graag de Attack/Decay/Release e.d. van audiobestanden/samples willen wijzigen maar ik heb het tot op heden nog niet gevonden waar ik dat kan.. :(

Heb ik hiervoor een VST nodig of zit dit in Cubase zelf?

Alvast bedankt :)
Waarschuw beheerder
Cubase is bedoeld als multitrack audio DAW (niet direct een copy en paste sample DAW zoals FL).
Met een Plug-in (in dit geval een compressor wordt meegeleverd met cubase) kun je dat gewoon doen, Cubase 7+ heeft op elk spoor o.a. een compressor standaard.
laatste aanpassing
Hey, super bedankt man! Ga ik zeker even checken.
PC is ondertussen helemaal gebruiksklaar, keyboard heb ik, nu idd enkel nog boxen (wrs Mackie of KRK van bax, voor 150€ stuk) en audiointerface (heb al wel een Maya44 USB, maar weet niet of dit voldoende is)

Waarschuw beheerder
wil ook muziekje maken maar ben zo dom. krijg het nooit mooi kwa geluid.
ben ook niet echt opzoek naar dat afgrijselijke schone geluidsbeeld wat ze tegenwoordig veel gebruiken