Partyflock

Forumonderwerp · 975796
15 volgers · 46773x bekeken
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Plaats hier vragen over Cubase ( SL 3 / SX 3 / Studio 4 Ect)

Aangezien deze topic dr noch niet was en ik tegenwoordig zelf met Cubase ben gaan werken
en je soms wel eens tegen iets aan loopt waarvan je niet weet hoe je het moet doen (of wat de beste oplossing is)

Ook tips van / voor Cubase gebruikers zijn hier uiteraart welkom ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Re-1st op zondag 20 februari 2011 om 15:59:
kreeg vanaf een gegeven moment elke keer een crash wanneer ik een project afsloot, of van project switchte, en tussendoor ook nog best vaak..
Na vele frustraties wat het zou kunnen zijn (ik dacht in de eerste instantie dat het iets icm mn Virus was) hele pc maar geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.

hahaha ... het komt me bij het afsluiten van cubase bekend voor dat de hele zaak bleef hangen
tot dat ik er achter kwam dat als ik eerst mn oude Kontrol49 uitzette het niet gebeurde
deze was overigens via USB aangesloten
Cubase stuurt bij het afsluiten namelijk een midi commando om af te sluiten en wacht op response van de aanwezige apparatuur
en aangezien er niks terug kwam van de kontrol49 bleef Cubase dus netjes wachten

overigens had ik het probleem niet als de Kontrol49 via Midi was aangesloten
Als het probleem je virus Snow/Ti/Ti2 zou zijn zou je kunne proberen deze voor het afsluiten uit te zetten
of om het probleem te vermijden gewoon op de Oldschool manier je virus via Midi aan sturen :P
Waarschuw beheerder
Vast al eens gesteld hier, maar stel hem toch:P

Ik ben van plan om binnenkort cubase 5(of 6) aan te schaffen. Maar nu de vraag, kan ik mijn sx3 projecten ook nog normaal in 5 of 6 laden?

Andere vraag ook nog trouwens, Ik heb een aantal projecten op een hdd staan vanaf mijn home pc, nu zit ik op mijn laptop en wil ik die zelfde projecten laden, dat lukt dus niet, lijkt mij dat dit normaal gesproken gewoon zou moeten kunnen.
Ik heb, op een enkele na misschien, gewoon dezelfde vst(i)'s erop, audio files staan ook op dezelfde hdd, hoe kan dit?
edit: 2e vaarg gaat dus om sx3:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
1:
Ja kan gewoon, bij het opslaan zal hij daarna vragen of je het wil opslaan als cubase 6 file (ik zou dan niet voor 5 gaan, maar goed)

2:
Hoe open je de file dan?
Zoek je het bestand op en dubbel klik je dan?
of open je eerst cubase sx3 en zoek je dan het betreffende bestand op?

bij eerst genoemde kan die voor problemen zorgen, bij tweede mogelijkheid zou hij het gewoon moeten doen mits de files de zelfde link leggen naar de juiste plekken op de schijven.

als je bv een sample op c:/documents/samples had en na een opruiming de samples hebt verplaatst naar d:/samples (ik noem ff wat mij overkwam) dan kan het zijn dat cubase de files niet kan lokaliseren en kan hij hem niet openen.

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op dinsdag 22 maart 2011 om 09:37:
1:

Thnx:) Waarom voor 6 gaan dan? Beter, dat sowieso omdat t een nieuwe versie is. Maar is 5 dan zo slecht?

Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op dinsdag 22 maart 2011 om 09:37:
Hoe open je de file dan?

Cubase openen, bladeren naar de juiste file en dan start ie in principe wel met laden, maar duurt eeuwig. M.a.w, hij laadt hem dus niet, moet cubase via ctrl alt del afsluiten.
Al mn samples staan gewoon op dezelfde locatie en patches e.d. onthoud ie toch via de project file? Dacht ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BaSiQ op dinsdag 22 maart 2011 om 17:40:
Waarom voor 6 gaan dan? Beter, dat sowieso omdat t een nieuwe versie is. Maar is 5 dan zo slecht?

5 is zeker niet slecht, maar als je nieuw begint te kopen, zie ik niet in waarom je niet voor 6 zou moeten gaan ;)

Uitspraak van BaSiQ op dinsdag 22 maart 2011 om 17:40:
onthoud ie toch via de project file?

Zet ie hem wel weg in de pool?
dat is een veel gehoord probleem bij sx3 :)
Artiest {SHOWLIST artist 122339, 101845, 17416}
Waarschuw beheerder
donateur
Wat zijn nu eigenlijk effectief de betere zaken in 6?
Ik zit nog altijd wat te twijfelen. Ik heb nu een perfect lopende 5. Dus ja, ik weet het nog niet...

Wat zijn jullie ervaringen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pat B op woensdag 23 maart 2011 om 18:33:
Wat zijn jullie ervaringen?

De nieuwe Note Expression is echt meesterlijk
ik bedoel stel je voor dat je een filter wilt plaatsen op de hogere noten
maar dat deze geen invloed heeft op de lage noten
voorheen moest je hier 2 keer dezelfde plugin voor in laden om dit te kunne doen
en nu kun je dit in dezelfde plugin doen :D
LoopMash 2 is echt een stuk beter dan de eerdere variant hiervan
de nieuwe amp rack is ook lekker
en ondanks al die nieuwtjes nog altijd de Rock solid Performance
Wat wil je nog meer :P

Waarschuw beheerder
misschien is de vraag al gesteld maar welk synthesize programma voor hardstyle nummers kan ik het beste kopen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Algoritmes voor stretching zijn ook VELE malen beter geworden, samples klinken veel beter nu :woop:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 maart 2011 om 20:50:
misschien is de vraag al gesteld maar welk synthesize programma voor hardstyle nummers kan ik het beste kopen?

het maakt opzich niet veel uit ... het licht er aan op wat voor sound je doelt ...
op het moment is Sylenth1 de Nr1 Allround softSynth
maar de Rob Papen synths zijn zeer zekers ook aan te raden voor Hardstyle
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op woensdag 23 maart 2011 om 22:02:
Rob Papen synths zijn zeer zekers ook aan te raden voor Hardstyle

Idd, ik doe bijna alles met de predator. Het is wel zoeken naar de juiste instellingen, uiteraard, maar hoe meer je de synth leert kennen hoe meer je er uit haalt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ravix op woensdag 23 maart 2011 om 22:02:
Sylenth1 de Nr1 Allround softSynth

sylenth1 voor mij zeker nummer 1 softsynth.. :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 33973, 23538}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op donderdag 31 maart 2011 om 14:05:
sylenth1

zeker weten (y)

ff vraagje, ik was vanmiddag lekker vrij en dacht "ga ff veder met mijn track waar ik mee bezig was"
wil cubase niet meer starten :/ hij komt steeds met een fout melding dat windows verkenner niet meer reageert..

iemand bekend met dit probleem ?
Waarschuw beheerder
Welke windows gebruik je?
Kende het probleem bij zowel vista als 7.
Zorgen dat die zooi uit staat en dat windows niks voor je nakijkt. dat is wat hij doet.
beter laat je cubase het werk doen :)

tenzij je, en dat weet je het beste, een oneerlijke versie hebt, dan kan de emulator kwijt zijn :)
Waarschuw beheerder
Ik gebruik W7, is het mogelijk om projecten op één of andere manier te behouden zodra je Cubase verwijderd ?
Waarschuw beheerder
Je projecten kan je opslaan waar je wilt buiten je cubase map om. Dan verdwijnen ze niet.
Waarschuw beheerder
Dat begrijp ik, maar hoe zit het met instellingen van je plugins etc. ?
Waarschuw beheerder
Die onthoud hij. Alleen samples kunnen een probleem worden als die op een andere plek staan. Daarom back support ik de volledige cubase map.
Waarschuw beheerder
Oké thnx man, ga het nu ff proberen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ravix op woensdag 23 maart 2011 om 19:18:
De nieuwe Note Expression is echt meesterlijk
ik bedoel stel je voor dat je een filter wilt plaatsen op de hogere noten
maar dat deze geen invloed heeft op de lage noten
voorheen moest je hier 2 keer dezelfde plugin voor in laden om dit te kunne doen
en nu kun je dit in dezelfde plugin doen

Dit werkt toch niet zomaar met alle vst's? B.v. niet met de nexus/sylenth1 enzo...?
Verder een techniek die ik zelf nooit echt zou gebruiken denk ik.

Uitspraak van Ravix op woensdag 23 maart 2011 om 19:18:
LoopMash 2 is echt een stuk beter dan de eerdere variant hiervan
de nieuwe amp rack is ook lekker
en ondanks al die nieuwtjes nog altijd de Rock solid Performance
Wat wil je nog meer

Loopmash gebruik ik zelf ook niet....

Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op woensdag 23 maart 2011 om 21:00:
Algoritmes voor stretching zijn ook VELE malen beter geworden, samples klinken veel beter nu

Dit is wel interessant voor mij denk ik....

Maar voorlopig houd ik het nog even op 5 ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit nog ff met het volgende... Heb via google al wat proberen te vinden maar kon het niet direct vinden..

Ik heb een usb microfoon. Zodra ik die aansluit op een usb poort dan stopt me geluidskaart ermee. Ik kan wel gewoon opnemen maar hij geeft geen geluid meer terug... Pas wanneer ik die microfoon eruit haal dan komt het geluid weer terug.

Ook in cubase krijg ik het maar niet voor elkaar om zeg maar realtime me eigen opname te horen. Iemand suggesties...?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pat B op maandag 11 april 2011 om 14:45:
Iemand suggesties...?

Klinkt als een USB-conflict, zit ie op een directe USB-poort of een hub?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op maandag 11 april 2011 om 15:09:
Klinkt als een USB-conflict, zit ie op een directe USB-poort of een hub?

Het probleem speelt zich af in beide situaties eigenlijk..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het nu min of meer voor elkaar gekregen... Ik heb asio4all geinstalleerd. En als ik dit kies in device setup dan kan ik de microfoon wel als input signaal tevoorschijn toveren. Enkel heb ik dan natuurlijk veel latency zitten. Maar goed, zodra ik dan weer "normaal" verder wil werken dan kies ik weer mijn e-mu sound card.

Eigenlijk moet ik dus de mic zien te koppelen aan me vaste geluidskaart maar dat blijkt niet zomaar te gaan.
Waarschuw beheerder
Nadeel van USB, als je een gewone XLR-mic hebt heb je dat probleem opgelost
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op maandag 11 april 2011 om 18:08:
als je een gewone XLR-mic hebt heb je dat probleem opgelost

Dat is helemaal waar ja ! :)
Artiest {SHOWLIST artist 45332, 36646}
Waarschuw beheerder
Yo, geen vraag maar meer een 'opmerking' dit keer.

Ik weet dat er een aantal mensen problemen hebben met Cubase 5 (64bit) + Windows 7 (64bit) in combinatie met externe hardware apparaten.

Door intel is er toegegeven dat er een fout zit in de eerste lichting i5 & i7 processoren, waardoor veel harddisk, moederboard & USB verkeers problemen ontstonden.

ze zullen dit (vanaf eind april) dan ook willen gaan oplossen met ruil actie's

Hier niet de correcte bron, maar wel een toelichting: http://www.computeridee.nl/faqman/software/beveiliging/problemen-met-i5-en-i7

Greetz Gyz :)
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 2907, 3350}
Artiest Morninglory
Waarschuw beheerder
Vraagje over Cubase, als ik een audio bestand wil importeren, dan ging dat tot voor kort zonder problemen. Nu kan ik niet meer voorluisteren, je weet wel, dat je in het schermpje ziet dat ie loopt (voordat je hem importeert), met dat volumeregelaartje er bij. Er komt alleen geen geluid uit (player speelt wel af), terwijl als ie geimporteerd is het wel gewoon doet. Beetje lastig aangezien ik nu steeds een file moet importeren om te luisteren wat het is.
Vandaag Cubase opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft bestaan
Thanx alvast
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morninglory Music op vrijdag 29 april 2011 om 12:40:
Vraagje over Cubase, als ik een audio bestand wil importeren, dan ging dat tot voor kort zonder problemen. Nu kan ik niet meer voorluisteren, je weet wel, dat je in het schermpje ziet dat ie loopt (voordat je hem importeert), met dat volumeregelaartje er bij. Er komt alleen geen geluid uit (player speelt wel af), terwijl als ie geimporteerd is het wel gewoon doet. Beetje lastig aangezien ik nu steeds een file moet importeren om te luisteren wat het is.
Vandaag Cubase opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft bestaan
Thanx alvast

http://www.google.nl/search?biw=1876&bih=1035&q=no+audio+preview+mediabay+cubase+6&aq=f&aqi=&aql=&oq=

succes!:)(Y)

edit: weet niet of het voor cubase 6 is maar er is genoeg over te vinden iig;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op woensdag 4 mei 2011 om 08:42:
Ik zag een filmpje van een cubase 5 waarbij de EQ knoppen anders waren.
iemand enig idee hoe je dat doet?

rechter muisknop op de channel --> customize view --> equalisers + curve + dials
vervolgens ff die equalisers + curve uitvinken als je die andere EQ weg wil halen. voila!

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook nog is een vraagje...

In je pianoroll wanneer je de noten tekent (of inspeelt) dan staat mijn velocity standaard op 100.... Nu weet ik wel allemaal wat velocity precies betekend enzo en ik wist ook wel dat je dit kan aanpassen en dergelijke maar ik vraag me af wat jullie hiervoor gebruiken.

Bij sommige vst's/synths... geeft het wel degelijk een verschil als je noten schrijft op 100 of op het maximale (127) Ze komen dan veel beter door. Maar dit gaat bij mij niet altijd op. Soms klinkt een synth bij mij alleen wat harder op 127 en zelfs wat "lelijk" Bij mijn drums b.v. hoor ik enkel soms een volume verschil (denk ik dan)

Ik ben dit eigenlijk onlangs pas eens gaan aanpassen maar zoals gezegd merk ik soms bij mijn synths wel een verschil in power. Een beetje een warrig verhaal maar ben ik nu dom bezig geweest en had ik sowieso alles op 127 moeten zetten of is dit niet altijd even goed? Wat doen jullie????
Waarschuw beheerder
donateur
ik check sowieso altijd eerst op mn midi-keyboard wat het verschil is bij harde of zachte aanslagen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het daarna eigenlijk ook nooit wijzig naar 127 maar altijd alles invul op 100.. :$ misschien ook maar eens op letten..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pat B op donderdag 5 mei 2011 om 11:13:
Bij sommige vst's/synths

Op de Battery reageert hij bij mij goed maar sommige synth plug ins maakt het niet uit, dat zou denk ik toch moeten kunnen?
Waarschuw beheerder
Bij sommige vst's/synths.

bij de meeste heb je ook bij je volume/adsr instellingen een potmeter met hoe sterk ie op de velocity moet reageren.
Waarschuw beheerder
Ik heb weer een vraag :9
ik dacht dat het kon maar vind er niks over.

Ik wil 1 midi track connecten aan meerdere vst instrumenten zodat je maar 1 keer een melo hoeft in te voeren en die de verschillende vst aan stuurt tegelijk.
Dan las ik ook over de midi send alleen in de handleiding kan ik niet opmaken hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Iemand van jullie die het wel weet?

Dank alvast.
Waarschuw beheerder
Misschien heel dom antwoord. Maar ik maak dan altijd gewoon meerdere miditracks aan. Ook voor mn eigen overzicht vind ik dit makkelijker. En miditracks an sich vreten geen cpu.

Wel ff met 1 instrument inspelen/voeren natuurlijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op woensdag 11 mei 2011 om 19:56:
Dan las ik ook over de midi send alleen in de handleiding kan ik niet opmaken hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Iemand van jullie die het wel weet?

http://my.safaribooksonline.com/book/audio/9781435455115/midi-track-effects/ch27lev1sec3#X2ludGVybmFsX0ZsYXNoUmVhZGVyP3htbGlkPTk3ODE0MzU0NTUxMTUvMzM4
misschien heb je er wat aan

Ik ben dit eigenlijk onlangs pas eens gaan aanpassen maar zoals gezegd merk ik soms bij mijn synths wel een verschil in power. Een beetje een warrig verhaal maar ben ik nu dom bezig geweest en had ik sowieso alles op 127 moeten zetten of is dit niet altijd even goed? Wat doen jullie????

Pat ... het licht aan de plugins die je gebruikt
bij sommige kun je dit helemaal instellen bij andere word het soms niet eens gebruikt
bij meeste hardware synths werkt het zeker wel alleen licht het vaak ook aan hoe dit ingesteld is
ik kan je in ieder geval zeggen dat het bij Metrum goed werkt in meeste gevallen
maar ook dat verschilt per preset
zo kun je dit ook koppelen aan LFO's Envelopes en Filter Freq om er maar een paar te noemen
Waarschuw beheerder
Hallo ik heb onlangs mijn pc geformateerd en weer opnieuw windows eropgezet
voor die tijd kon Cubase5 mijn samples gewoon vinden niks aan de hand....
maar nu heb ik exact dezelfde samples op dezelfde plek staan als voorheen , maar nu moet ik al mijn kicks en snare's hihat's etc etc handmatig invoeren omdat cubase5 ze niet kan vinden maar wel op de plek staan wat Cubase aangeeft...opzich zou je denken ff handmatig invoeren maar dat is erg fokt up... weet iemand hoe ik dit op kan lossen

de betreffende samples zijn wel terug te vinden in de mediabay of is er nog ergens een vinkje wat nog aangevinkt moet worden??

Kent iemand dit probleem?

mvg Koray

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 maart 2011 om 20:50:

gladiator 2 is een hele goeien

maar dit mot vrijwel met alle synths kunne mits ze modular zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op zondag 20 februari 2011 om 17:32:
Me massive gaat over zijn nek.
Ik laad hem in, maak een sound, maar als ik de envelope wil toewijzen crasht de boel. Ook na andere toewijzingen in massive zelf gaat het mis. Zoals een filter op een envelope zetten.
Ook na een herinstall blijft het probleem.
Any clue?

heb je em legaal?
zo niet dan is dat et probleem(spreek uit ervaring)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BaSiQ op woensdag 23 maart 2011 om 22:09:
Rob Papen synths

die vin ik te cheesie klinken maar smaak hey
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2011 om 11:36:
die vin ik te cheesie klinken maar smaak hey

Ik maak heel veel met de predator. Zolang je hem goed eq't en uiteraard wat externe effecten op los laat is ie prima te doen.

Maar zit ook te denken om een nexus oid aan te schaffen, wil het liefst een virus ti maar dat laat mijn budget helaas niet toe.
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nu al voor de 3e keer deze maand dat ik cubase open en al m'n instellingen zijn weg. Hij vraagt zelfs weer opnieuw of ik wil registreren! :s

iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? (cubase 5.5)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Legaal? :O
Waarschuw beheerder
donateur
:jaja: