Partyflock

Forumonderwerp · 975796
15 volgers · 46841x bekeken
Artiest Ravix
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Plaats hier vragen over Cubase ( SL 3 / SX 3 / Studio 4 Ect)

Aangezien deze topic dr noch niet was en ik tegenwoordig zelf met Cubase ben gaan werken
en je soms wel eens tegen iets aan loopt waarvan je niet weet hoe je het moet doen (of wat de beste oplossing is)

Ook tips van / voor Cubase gebruikers zijn hier uiteraart welkom ;)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 45332, 36646}
Waarschuw beheerder
Merci manne, Camel Phat, Space & Cruncher had ik al :)

Ohmicide is besteld :D

Waarschuw beheerder
Ohmicide kan je downloaden....

http://www.mediafire.com/?gt15ljgkrwm

;)

Ohmicide is zeker een leuke!!!

Alle VST's die hier gebruikt worden ( al dan niet ok of wa )
staan in de downloadlink.... :P

:bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 december 2010 om 15:28:
Ohmicide kan je downloaden....

Zou kunnen maar voor 79,- vindek het prima hoor
Waarschuw beheerder
donateur
of VPS: Philta XL die binnenkort uit komt
de cutoff van 96db vind ik er wel heel erg stoer aan
en dat heb ik nog nooit gezien bij filter plugins
daarnaast kun je ook de Q width zelf instellen
weer iets wat ik niet zie bij anderen
en daarnaast is hij ook niet echt duur (nog geen 50 euro)
Artiest R2B
Waarschuw beheerder
Kijk dat is interessant. Ik weet niet of die aktie van NI nog steeds geldt, maar Kontakt was te koop voor 189 euro. De moeite dacht ik zo.
Waarschuw beheerder
Ik zag het net.. 3 Februari ga ik ff kijken in Breda :)
Waarschuw beheerder
Door die nieuwe futures kun je nu HOPELIJK zonder teveel kwaliteits verlies tracks time stretchen
Waarschuw beheerder
donateur
Hopelijk heb ik um Dinsdag binnen :P
heb alvast Windows 7 op mn pc gezet aangezien er geen support is voor XP
en 3 Standaard VST mappen aangemaakt voor 32/64bit plugins en voor plugins die momenteel alleen maar als 32 bit beschikbaar zijn
Artiest {SHOWLIST artist 122339, 101845, 17416}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ravix op zondag 16 januari 2011 om 21:28:

waar kan ik dat terug vinden, anders is 6 voorlopig nog niet aan mij besteed... ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op zondag 16 januari 2011 om 21:28:

I4Muzique heeft het getest dacht ik, werkt ook gewoon onder XP
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pat B op dinsdag 18 januari 2011 om 17:35:
waar kan ik dat terug vinden, anders is 6 voorlopig nog niet aan mij besteed... ;)

Hey Pat ... Hier staat het
http://www.steinberg.net/en/products/cubase/cubase6_specs_downloads.html

Uitspraak van [MOH-Radio] Mercenary op dinsdag 18 januari 2011 om 19:43:
I4Muzique heeft het getest dacht ik, werkt ook gewoon onder XP

Wavelab 7 en HALion Sonic Draaien ook onder XP (SP3) dus hij draait zeker wel
alleen is het nadeel dat steinberg hier zelf geen support voor geeft

Windows XP is al 10 jaar oud en zelfs microsoft brengt geen updates of Service Packs meer uit ...
daarnaast heeft Windows 7 een aantal hele belangrijke voordelen waardoor op mijn systeem het hele zaakje nu beter draait dan met XP
een van de belangrijkste is dat je meer dan 4 GB Ram kan gebruiken (afhankelijk van welke verzie van Windows 7 64bit je hebt zo kan Home Premium Maar 16 GB hebben en Ultimate 192GB)er zijn nog een paar andere verschillen die vooral op een nieuwere PC Windows 7 beter laten presteren dan Windows XP op het zelfde systeem
Waarschuw beheerder
windows XP wordt nog ondersteund tot 2012 of 2013 meen ik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gyz op woensdag 19 januari 2011 om 01:05:
windows XP wordt nog ondersteund tot 2012 of 2013 meen ik

Ja maar dat is alleen met die "Gevaarlijke software verwijdering" Updates
geen dingen die echt je systeem gaan verbeteren
Overigens heb je best kans dat je op een nieuwe PC XP niet eens fatsoenlijk kan installeren omdat er standaard geen drivers bij zitten voor bepaalde type controllers (Sata3, USB3 ect)
Maar goed ... Mijn eerste indruk van Cubase 6 is positief
Tot nu toe ben ik nog geen problemen tegen gekomen
(of tenminste geen problemen die zich in 5.5.2 niet voor deden)
Ik moet wel zeggen dat de Content van HALion Sonic SE ook gewoon via de volledige verzie te benaderen zijn en dat de 6 disks vol staan met bruikbare spullen
let wel op dat 1 disk hiervan puur bestaat uit de Video tutorials
Waarschuw beheerder
donateur
weet iemand hoe je je stem die je inspreekt op je microfoon (usb) direct kan horen door je speakers in cubase?
Ik kan het nu alleen achteraf beluisteren..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op vrijdag 21 januari 2011 om 14:52:
weet iemand hoe je je stem die je inspreekt op je microfoon (usb) direct kan horen door je speakers in cubase?

gewoon op je inputkanaal de monitor aanzetten, dat speakertje wat je ziet Bruin)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een vraag: ik heb in mn mixer de bypass van een plugin op een channel geautomate. Maar nu zou ik die lijn willen zien in mn scherm zodat ik die kan bewerken net zoals bij MIDI, hoe kan ik die zien?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wiebe op vrijdag 21 januari 2011 om 16:58:
ik heb in mn mixer de bypass van een plugin op een channel geautomate. Maar nu zou ik die lijn willen zien in mn scherm zodat ik die kan bewerken

Op je kanaal in je sequencer zie je onderin een klein plusje waarmee je de Automations tevoorschijn haalt
hier zou De Bypass bij moeten staan
Dit is overigens ook bij diverse tutorials video's te zien
ik geloof dat er zelfs een staat op de tutorial disk die bij Cubase zit
en heel toevallig automaten ze daarbij de Plugin Bypass
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
of rechter muisknop op het spoor (die je geautomate hebt) -> Show used automations :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van BaSiQ op vrijdag 21 januari 2011 om 16:03:
gewoon op je inputkanaal de monitor aanzetten, dat speakertje wat je ziet Bruin)

lukt niet.. ligt denk ik aan mn drivers.. als ik m op Full duplex zet doet ie het wel alleen zit er dan een dikke vertraging op..
Waarschuw beheerder
Wat ik mij afvraag, aangezien hier nogal wat technische mensen zitten, je kan praktisch oneindig veel kanaal toevoegen aan 1 fx kanaal, je kan ook oneindig kanalen blijven doorlussen met elkaar, maaaaaar, nu komt ie, kan je ook 1 kanaal laten splitsen naar 3 kanalen? :D

dat je bv een kick kanaal door 3 verschillende fx channels laat lopen en dan samen laat komen op de master out.
waarom? om cpu te besparen als je de kick in mid hoog en laag wil afmixen :):)

zijn andere oplossingen voor, maar deze leek mij best praktisch :D

Waarschuw beheerder
Ik heb de volgende vraag:

Ik gebruik cubase SX3 en het programma verbindt zich op een gegeven moment met internet.
Dit zou kunnen zijn omdat hij op zoek is naar een updat oid. Als dit gebeurt krijg ik een enorme ruis en kan ik niet verder werken. Ik moet dan opnieuw opstarten en dat is KUT

Hoe dan ook, dit zou je moeten kunnen uitschakelen maar ik heb geen idee hoe?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op dinsdag 25 januari 2011 om 08:46:
Wat ik mij afvraag, aangezien hier nogal wat technische mensen zitten, je kan praktisch oneindig veel kanaal toevoegen aan 1 fx kanaal, je kan ook oneindig kanalen blijven doorlussen met elkaar, maaaaaar, nu komt ie, kan je ook 1 kanaal laten splitsen naar 3 kanalen? :D

dat je bv een kick kanaal door 3 verschillende fx channels laat lopen en dan samen laat komen op de master out.

zijn andere oplossingen voor, maar deze leek mij best praktisch

moest de vraag een paar keer lezen maar uiteindelijk snap ik wat je bedoeld. Denk alleen niet dat het kan omdat een kanaal een kanaal op zichzelf is en er dus niets valt te splitten behalve het doorsturen naar busses dan. Misschien zit ik er helemaal naast hoor maar dat denk ik iig:)

Als je de mid en laag wil afmixen kan je ook gewoon het kanaal van de kick kopieeren en dan bij de 1 de mid en hoog eruit halen voor de low end en dan de andere een low cut geven en gebruiken voor de mid/high. of je nou 3 fx-kanalen aanmaakt of 3 audio tracks maakt naar mijn mening geen reet uit.
Als de basis van je kick goed is en weinig plugins nodig heeft om af te mixen kost het echt vrijwel niets aan cpu;)..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 januari 2011 om 15:36:
Ik heb de volgende vraag:

Ik gebruik cubase SX3 en het programma verbindt zich op een gegeven moment met internet.
Dit zou kunnen zijn omdat hij op zoek is naar een updat oid. Als dit gebeurt krijg ik een enorme ruis en kan ik niet verder werken. Ik moet dan opnieuw opstarten en dat is KUT

Hoe dan ook, dit zou je moeten kunnen uitschakelen maar ik heb geen idee hoe?!

kdenk eerder dat het een vst is die je gebruikt waarvan de trial is verlopen. Heb je het ook als een blanco project opstart en ff niets doet?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op dinsdag 25 januari 2011 om 08:46:

zijn andere oplossingen voor, maar deze leek mij best praktisch :D

Je kunt hiervoor De FX Sends gebruiken aangezien je dan een track kunt uit sturen naar maximaal 8 FX Channels ...
dit woord vaak gebuikt bij vocals om zo Reverb & Delay toe te voegen
Als je deze Pre Fader Zet kun je het volume van het originele kanaal gewoon dicht gooien (of je stelt de output in op No BUS) zo heb je enkel het geluid van je Kanaal op alle 8 je FX Tracks

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 januari 2011 om 15:36:

Cubase zelf maakt Nooit verbinding met internet (SX3, 4, 5 & 6 Doen dit zekers niet)
je kan eventueel proberen om een nieuwe verzie van Elicenser er op te zetten en de laatste update voor SX3 is ook aan te raden
Maar zoals al gezegd is denk ik zelf eerder dat het een probleem met een verlopen Demo is of een plugin die een eventuele internet verbinding maakt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ravix op woensdag 26 januari 2011 om 22:53:
Je kunt hiervoor De FX Sends gebruiken aangezien je dan een track kunt uit sturen naar maximaal 8 FX Channels ...
dit woord vaak gebuikt bij vocals om zo Reverb & Delay toe te voegen
Als je deze Pre Fader Zet kun je het volume van het originele kanaal gewoon dicht gooien (of je stelt de output in op No BUS) zo heb je enkel het geluid van je Kanaal op alle 8 je FX Tracks

Ik wist het :D
alleen krijg het niet draaiend, maar daar kom ik wel uit.

Dan weet ik dat ik op die plek even door moet klooien :D
thanks voor je antwoord.
Waarschuw beheerder
donateur
vraagje.. als je Windows 64bit hebt.. maar je cubase op 32 bit hebt.
welke moet ik dan installeren:

de Virus Os (vst control)for windows 64 bit
of de Virus OS (vst control) for windows 32 bit

Heb voorheen altijd met de 64 bits versie gewerkt, en die leek niet helemaal 100% stabiel, zal dat bij de 32 bits versie anders zijn? Of juist niet?

edit: laat maar, ik kan die 32 bits niet eens installeren..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:smoke:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 61774, 23210}
Waarschuw beheerder
Bestaat er een boek in nl talig voor cubase 3 se dat iemand weet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gyz op vrijdag 14 januari 2011 om 14:59:
Ik zag het net.. 3 Februari ga ik ff kijken in Breda :)

Het was wel een goede Demo Daar :P
Artiest {SHOWLIST artist 32860, 26545, 42643}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op woensdag 2 februari 2011 om 13:27:
zal dat bij de 32 bits versie anders zijn

Draai je met Win7 x64? Dan Ligt aan de OS die je op de virus draait.
De nieuwste OS versie voorkomt vertragingen onder Windows 7. (al hoewel er wel weer andere bugs zijn :( helaas)

Als je Win x64 draait, dan gewoon de x64 plugin installeren.
laatste aanpassing
Artiest Decline
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gyz op zaterdag 6 november 2010 om 22:23:
Uitspraak van Bassfeeder op zaterdag 6 november 2010 om 13:27:
kan dat?

Nee, dat heeft zoals je al hebt gezegd met de velocity te maken

kan wel;

in midi editor op dat meerkleurig vierkantje drukken waar velocity naast staat en dat veranderen naar pitch (of wat je ook wil)
Waarschuw beheerder
OOi

Ik heb een demo van Native Instruments Massive draaiende en die vreet CPU, nou lees ik dat dat een (zelfs toegegeven) kwaaltje is van NI in windows 7 64bit en dat ze er in de toekomst aan gaan werken, maar is er misschien geen (tijdelijke) oplossing om dit probleem op te lossen met Jbridgje ofzo?
Het is hetzelfde liedje met de Reaktor v5.5 :(

Ik wil ook nog eens de Kore 2 aan gaan schaffen, maar als al die Native Instruments zoveel CPU gaan innemen blijft er geen ruimte meer over voor creativiteit..

Ik zit er eigenlijk aan te denken om te downgraden naar Windows XP ofzoiets. Het is altijd wel wat met Windows7 64bit helaas :/

Waarschuw beheerder
Iemand hier trouwens problemen met Windows 7 en een hangende Cubase bij projecten die
het voorheen altijd deden en nu opeens moeilijk doen!? :frusty:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: Cubase5.exe
Versie van toepassing: 5.1.0.105
Tijdstempel van toepassing: 4a1d7379
Naam van foutmodule: ntdll.dll
Versie van foutmodule: 6.1.7600.20676
Tijdstempel van foutmodule: 4ba9b0ac
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00028c96
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: e8ad
Aanvullende informatie 2: e8adce1c2b9e7be834b4063ac3c53863
Aanvullende informatie 3: e8ad
Aanvullende informatie 4: e8adce1c2b9e7be834b4063ac3c53863

Heb met Debugging Tool al even gekeken of ik iets 'verder' kan
kijken maar ik kom er nog niet echt uit.

Iemand hier?

x86 met Windows 7 ultimate en 2x M-Audio Delta
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ D-Jackal op zondag 6 februari 2011 om 18:15:
Als je Win x64 draait, dan gewoon de x64 plugin installeren.

Hehe, Access maakt het vanaf de site zelfs onmogelijk om een 32 bit versie te draaien :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 februari 2011 om 21:59:
Versie van toepassing: 5.1.0.105

updaten naar 5.5.2 en daarna naar 5.5.3 zodra deze beschikbaar is !!!
Waarschuw beheerder
YO, ik heb een Houston Mission Controller gekocht voor te gebruiken bij Cubase, maar ik wou vragen hoe ik die moet 'set-uppen'.

Ik heb al in de handleiding gezocht, en aangezien je hem met midi kabels moet aansluiten wou ik hem selecteren via 'Midi Devices' maar daar staat hij (standaard) niet tussen. Ik heb er een driver bij gekregen HOUSTON.SYS, maar ik weet niet of dit goed is want die jongen had hem altijd via USB aangesloten.

Weet hier misschien iemand hoe je een apparaat aan kan wijzen via de Midi Device Manager?

Thnx :)
Waarschuw beheerder
Ik heb net cubase geinstalleerd, maarre.. als je een leek bent zoals ik, heb je heel wat uit te vogelen.
Probeer er geluid af te krijgen, en dat valt niet mee. Als er iemand is die me een beetje op weg kan helpen..
Heb tot nu toe met goedkope prut MagiX gewerkt, dat snapte ik wel.. Nu wil ik de lat hoger..

bvd
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -H.L.X- Producions op zaterdag 19 februari 2011 om 18:24:
Ik heb net cubase geinstalleerd, maarre.. als je een leek bent zoals ik, heb je heel wat uit te vogelen.
Probeer er geluid af te krijgen

RTFM
Of nog beter: kijk de tutorials die er bij zijn in begrepen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 februari 2011 om 21:59:
Iemand hier trouwens problemen met Windows 7 en een hangende Cubase bij projecten die
het voorheen altijd deden en nu opeens moeilijk doen!? :frusty:

yep! kreeg vanaf een gegeven moment elke keer een crash wanneer ik een project afsloot, of van project switchte, en tussendoor ook nog best vaak..
Na vele frustraties wat het zou kunnen zijn (ik dacht in de eerste instantie dat het iets icm mn Virus was) hele pc maar geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.

Werkt nu weer als een zonnetje! B) Maar wat nu het probleem was...?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -H.L.X- Producions op zaterdag 19 februari 2011 om 18:24:
k heb net cubase geinstalleerd, maarre.. als je een leek bent zoals ik, heb je heel wat uit te vogelen.
Probeer er geluid af te krijgen, en dat valt niet mee. Als er iemand is die me een beetje op weg kan helpen..
Heb tot nu toe met goedkope prut MagiX gewerkt, dat snapte ik wel.. Nu wil ik de lat hoger..

bvd

Ik heb 1 tip voor je.. steek al je tijd erin die je hebt (y) Zo heeft denk ik 99% van de mensen hier hun kennis vergaard.
Vooral zelf proberen maar het internet staat ook bomvol met tuts etc.
Als je denkt dat het op die manier teveel tijd kost, kun je beter een andere hobby zoeken ;)
Waarschuw beheerder
Me massive gaat over zijn nek.
Ik laad hem in, maak een sound, maar als ik de envelope wil toewijzen crasht de boel. Ook na andere toewijzingen in massive zelf gaat het mis. Zoals een filter op een envelope zetten.
Ook na een herinstall blijft het probleem.
Any clue?
Waarschuw beheerder
donateur
pff als ik elke keer een dubbeltje had gekregen wanneer ik met NI producten gezeik heb.. zou ik nu met mn vette reet op een jacht in St. Tropez liggen.. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op zondag 20 februari 2011 om 16:04:
Als je denkt dat het op die manier teveel tijd kost, kun je beter een andere hobby zoeken

Idd.... je eerste track zal ook wel niet meteen een hitje zijn;)

Artiest ProCeela
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op zondag 20 februari 2011 om 15:59:
yep! kreeg vanaf een gegeven moment elke keer een crash wanneer ik een project afsloot, of van project switchte, en tussendoor ook nog best vaak..
Na vele frustraties wat het zou kunnen zijn (ik dacht in de eerste instantie dat het iets icm mn Virus was) hele pc maar geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.

Werkt nu weer als een zonnetje! Maar wat nu het probleem was...?

Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik een Mn TI Snow had aangeschaft , en ook al meerdere keren windows opnieuw geinstalleerd enzo.

Elke keer bij een project saven ook idd hangers en vastlopers.

Cubase draait gelukkig nu wel stabiel.Maar wat idd het probleem is/was is me nog steeds een raadsel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Re-1st op zondag 20 februari 2011 om 15:59:

Thanks!

Kwam er bij toeval achter dat de schijf in kwestie, waar alles op geinstalleerd heeft
een badsector heeft die ik niet kan fixen, dus er wordt een nieuwe schijf besteld, alles
opnieuw geinstalleerd en dan meteen maar even updaten of even wachten op Cubase 6, maar
dan kan ik ieder geval weer even vooruit.
Waarschuw beheerder
hallo
ik was midi parts aan het maken en aan het verslepen om op de goede plek te krijgen.
nu heb ik iets gedaan waardoor ik niets meer kan verslepen :(
ik kan nu niet meer verder :(
wie kan mij helpen

Mvg p_pimbo