Partyflock

Forumonderwerp · 972277
1 volger · 6592x bekeken

Onderwerp is dubbel!

Zie "Geloof jij in god?" voor eenzelfde onderwerp.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God ziet het allemaal

Toch zijn er maar weinigen die de moed hebben om deze werkelijkheid toe te geven.
We vinden allemaal van onszelf dat we best oke zijn.

Maar als we onze diepste gedachten en gevoelens eens onder de loep houden, beseffen we dat we helemaal niet zo braaf en liefdevol zijn als we ons graag voordoen...

Vele huizen zien er aan de buitenkant vaak netjes en verzorgd uit. Maar... wat er zich binnen de nette burgerwoningen afspeelt is vreselijk: misbruik, ruzie, scheiding, oneerlijkheid, vernedering, haat, jaloezie, pesterijen, stelen...

Alleen God weet wat voor vuiligheid er
heerst in de verborgen levens van de mens.
Ook in die van jou!

Bekeer je daarom nu, en biecht je zonde op
voor het aangezicht van God.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 19:44:
Je weet nix

Oeps. Niet verder vertellen. :d

Werkzaam bij Demon Dance Events
Artiest Da Wiseguy
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 30 september 2007 om 18:07:
Ik laat me toch niet wegpesten van zo'n watje.

Hahahahaha yeah right 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 19:44:
Je weet nix

Wist je dat nu pas ??? ;P
Waarschuw beheerder
I do not believe in the God of theology who rewards good and punishes evil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op zondag 30 september 2007 om 20:01:
dus alles kan waar zijn

ik neem het zekere van het onzekere, mocht hemel en hel bestaan, dan liever de hemel

men zegt ook wel: liever branden van verlangen, dan branden in de hel !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar wanneer ga je naar de hel en wanneer ga je naar de hemel?

Als het dan toch onzeker is, dan kan je er ook geen beeld van schetsen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op zondag 30 september 2007 om 21:08:

:X
genoeg voorbeelden in voorgaande replyen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op zondag 30 september 2007 om 21:08:

in het algemeen ga je na de hemel als je god/jezus toelaat in je hart,
en ga je na de hel als je daar niet voor kiest
Waarschuw beheerder
Uitspraak van boelie! op zondag 30 september 2007 om 21:20:

Dus iedereen met een ander geloof gaat naar de hel? Ook al heb je heel je leven goed geleeft. Zo simpel zit het zeker toch in elkaar :S. Hoe kan je liefde hebben voor een God die verscheidenheid niet accepteert. En dat terwijl de natuur juist floreert door verscheidenheid.

Nee, als God al bestaat zijn de mensen zeker Zijn lievelingetjes niet. Wij zijn degene die Zijn werk kapot maken:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 20:34:
Wist je dat nu pas ??? ;P

was alleen een bevestiging B)
Uitspraak van boelie! op zondag 30 september 2007 om 21:20:

Is in ieder geval lekker warm daar (Y)

Onzin ook trouwens. Een Godslievende pedo zou volgens jouw theorie dan ook een plekje in de hemel krijgen :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 21:36:
Een Godslievende pedo zou volgens jouw theorie dan ook een plekje in de hemel krijgen

zelfs moordenaars,als ze maar vergeving hebben gevraagd,en zich bekeren tot het geloof,ik zeg niets nieuws,maar zo staat het geschreven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van boelie! op zondag 30 september 2007 om 22:07:
zelfs moordenaars,als ze maar vergeving hebben gevraagd,en zich bekeren tot het geloof,ik zeg niets nieuws,maar zo staat het geschreven.

Dus die tien geboden hoeft ook niemand serieus te nemen dus, als je daarna maar om vergeving vraagt ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 22:15:
Dus die tien geboden hoeft ook niemand serieus te nemen

dat moet je wel serieus nemen,maar een gelovige probeert om te leven zoals zijn god het graag wil,als je een moordenaar hebt die zich bekeert heeft,zal dat niet weer doen als ij een echte christen heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van boelie! op zondag 30 september 2007 om 22:18:
dat moet je wel serieus nemen,maar een gelovige probeert om te leven zoals zijn god het graag wil,als je een moordenaar hebt die zich bekeert heeft,zal dat niet weer doen als ij een echte christen heeft.

dan is het wel mooi te laat ;)
Dus niet erg nuttig.

Waarschuw beheerder
:[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 22:21:
dan is het wel mooi te laat

ben ik met je eens,maar daarvoor is jezus gestorven aan het kruis,voor vergeving.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 16:23:
voor het aangezicht van God

het geeft jou een veilig gevoel na je dood in de hemel te belanden, dat is de reden dat jij in god wil geloven/bent gaan geloven, en niets anders. doe maar niet net alsof jij het beste met alles en iedereen voor hebt, in feite ben je slechts uit op je eigen geluk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Toch zijn er maar weinigen die de moed hebben om deze werkelijkheid toe te geven.

nee jij hebt de werkelijkheid in de gaten, mevrouwtje de gelovige
Waarschuw beheerder
God ziet het allemaal

Kan 'ie beter z'n ogen dichtdoen!
Als we zelf alles maar goed zien!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 17:10:
k snap die mensen niet die in god geloven.... doen ze iets goed dan komt dat door god, dus niet door hun zelf. Maar doen ze wat verkeerd dan heeft god dat niet gedaan... dan heb je zeker iets fouts gedaan waardoor god pissed off op je is [img width=28 height=20 cacheid=00008b340029493c24c4648d1a0207de0a]http://www.heelveelsmileys.nl/smileys/angry-smiley-009.gif[/img]­ ik geloof in mijzelf...

Met het grootste gedeelte van de mensheid is het andersom...maar niet bepaald beter gesteld...
Heeft het een goede uitwerking dan staan ze met hun grote bek vooraan van "ikke ikke" maar heeft het een slechte uitwerking dan weten ze niet hoe snel ze met het vingertje naar iemand anders moeten wijzen... :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 22:15:
als je daarna maar om vergeving vraagt

zo simpel ligt dat ook niet weer.
zou makkelijk zijn dat een ieder bewust het verkeerde pad zou kiezen en dan makkelijk om vergiffenis zou vragen.

voor sommigen zou het goed zijn om de bijbel, misschien zelf ook de koran open te slaan en verhalen/citaten te kunnen lezen.

haalt een hoop vooroordelen weg en worden niet alle gelovigen over één kam gehaald.

net zoals bijv. lonsdale jongeren worden veroordeeld

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 22:36:
geeft jou een veilig gevoel na je dood in de hemel te belanden

dat zou een ieder die dat inderdaad gelooft een veilig gevoel kunnen gegeven, maar op de dag des oordeel zal God oordelen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 00:32:
zo simpel ligt dat ook niet weer.
zou makkelijk zijn dat een ieder bewust het verkeerde pad zou kiezen en dan makkelijk om vergiffenis zou vragen.

True...
Daarom zei ik ook al dat biechten vooral voor jezelf is en helemaal niet voor God...
Het gaat erom dat jij snapt dat je ook echt iets verkeerd hebt gedaan...dan is het je al vergeven...
Dat hoef je niet eens uit te spreken...het gaat om de juiste intentie...enkel die gedachte hebben is al voldoende...en al helemaal voor een alleswetende God natuurlijk...

Over intentie en hoe zwaar die weegt staat ook genoeg in de bijbel etc.
Daarom zegt Jezus bijvoorbeeld ook dat alleen denken over vreemdgaan met een (bepaalde) andere vrouw/man in feite al overspel is...
Men hecht vaak alleen waarde aan de woorden of daden...terwijl de intentie...de gedachte al zeer belangrijk is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 1 oktober 2007 om 01:58:
Men hecht vaak alleen waarde aan de woorden of daden...terwijl de intentie...de gedachte al zeer belangrijk is...

Dat klopt, maar het is natuurlijk nogal lastig om in andersman's hoofd te kijken. Vandaar dat mensen dus alleen kunnen oordelen over zichtbare gedragingen. Dus ja, das opzich wel weer logisch natuurlijk...
Waarschuw beheerder
Ik had het dan ook niet over "de ander" maar het individu zelf eigenlijk... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het enige waar in ik geloof is mezelf...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 1 oktober 2007 om 03:32:
Ik had het dan ook niet over "de ander" maar het individu zelf eigenlijk...

Dat de individu dus meer naar z'n eigen daden en woorden kijkt dan naar z'n intentie?

Uitspraak van ~~JuSt NiCkY~~ op maandag 1 oktober 2007 om 03:35:

Wat een cliché is dit toch :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 03:45:
Wat een cliché is dit toch :P

tis cliche maar wel waar ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 00:32:

Iets doen is altijd bewust, tenzij je op dat moment ontoerekeningsvatbaar bent natuurlijk (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 09:33:
tenzij je op dat moment ontoerekeningsvatbaar bent natuurlijk

dan moet men zich afvragen of dit ookt geldt voor de 10 geboden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op zaterdag 29 september 2007 om 21:54:
Ook daar heb ik tamelijk kritiek op. Geen kwade kritiek maar wel gewoon kritiek.

Iets op een dergelijke manier brengen wil zeggen dat de betreffende macht: GOD als het ware zegt dat wat jullie ook doen of denken, weet waar je aan begint want ik zie toch alles en daarom is er dus geen discussie mogelijk. Het is zo.

Ten eerste kan god iets heel anders denken of zeggen dan dat wat daar staat. Deze tekst manipuleerd dus op een typisch menselijke manier.

Dat vind ik een beetje gevaarlijk.

Ik denk ook dat je veel meer bereikt met een dergelijk topic als je enkel met een vraagstelling komt of er meer mensen zijn die serieus in god geloven en het hoe en waarom, zonder de rest als het ware te manipuleren. Dat je gewoon vanuit je eigen oogpunt aan anderen verteld waarom je geloofd. De mensen zullen dan eerder open staan voor je ideeen.

Sorrie maar ik vind dat jullie hier te weinig op in zijn gegaan. Over dat manipuleren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 03:45:
Dat de individu dus meer naar z'n eigen daden en woorden kijkt dan naar z'n intentie?

Ja...aan daden en woorden word meer waarde gehecht terwijl het bij de gedachte en intentie erachter al verkeerd kan zitten natuurlijk...
Maar daar kijken ze vaak niet naar...zolang ze het maar (niet) zeggen of doen is voor ze al voldoende...
Maar wat betekenen je daden en woorden als je gedachte...je intentie erachter niet de juiste is?
Je denkt zus...maar doet of zegt toch maar zo...dan zijn je woorden en daden dus niks waard...want die krijgen hun waarde door de intentie erachter...niet door de uitwerking...zelfs al is die positief...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 1 oktober 2007 om 17:03:
Sorrie maar ik vind dat jullie hier te weinig op in zijn gegaan. Over dat manipuleren.

Tegen wie zei je dat dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 1 oktober 2007 om 17:07:
Ja...aan daden en woorden word meer waarde gehecht terwijl het bij de gedachte en intentie erachter al verkeerd kan zitten natuurlijk...
Maar daar kijken ze vaak niet naar...zolang ze het maar (niet) zeggen of doen is voor ze al voldoende...
Maar wat betekenen je daden en woorden als je gedachte...je intentie erachter niet de juiste is?
Je denkt zus...maar doet of zegt toch maar zo...dan zijn je woorden en daden dus niks waard...want die krijgen hun waarde door de intentie erachter...niet door de uitwerking...zelfs al is die positief...

Idd, walk the walk, talk the talk...

Waarschuw beheerder
heb teveel zondes begaan dat ik nog te redden ben dan kan ik we de rest van me leven elke dag naar het biegt hokje en nog haal ik het dan niet haha

so ill take my spot in hell
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:20:
heb teveel zondes begaan dat ik nog te redden ben dan kan ik we de rest van me leven elke dag naar het biegt hokje en nog haal ik het dan niet haha

'te veel zondes' bestaat niet en je hele leven elke dag naar het biechthokje is niet nodig, daarvoor is 1 gebedje voldoende :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 17:09:
Tegen wie zei je dat dan?

Sorrie met name de topicopener en giffer

Waarschuw beheerder
kritiek

Hoi, ik vind dat kritiek altijd mag/moet :/ mogen.
Het zet mij zeker wel aan het denken, maar vaak is het menseigen, dat mensen hun eigen wil/mening hebben en daar niet/moeilijk van af willen.
weet waar je aan begint want ik zie toch alles en daarom is er dus geen discussie mogelijk. Het is zo.

Ik denk dat het een kwestie is in hoeverre de persoon in kwestie geloof. De ene persoon gelooft in spoken, tarot of in het leven hiernamaals, Char (TV) of enkel in zichzelf o.i.d.
Dat is dus de reden dat er voor sommigen geen discussie mogelijk is, doordat ze steevast aan datgene blijven hangen.
En dat hoeft heus niet slecht te zijn.
Ten eerste kan God iets heel anders denken of zeggen dan dat wat daar staat. Deze tekst manipuleerd dus op een typisch menselijke manier.
Dat vind ik een beetje gevaarlijk.

Daar heb je zeker gelijk in.
Maar vaak, denk ik, is dat te wijten geweest, hoe God zijn denken/zeggen door de sommige kerken en sommige leiders (moslims, KKK e.d.)en sommige opvoedkundigen is doorgegeven/gemanipuleerd.

Want het probleem ontstaat als je bent gemanipuleerd en niet verder zoekt of niet mag zoeken (dom wordt gehouden).
En als dit in negatieve zin jaren wordt doorgegeven, krijg je natuurlijk conflicten.
Daarom denk ik ook dat hij ons het vermogen heeft gegeven(vrije wil) om te kunnen denken en doen, maar heeft ons ook op de gevaren gewezen.
Zodoende denk/geloof ik, dat hij daardoor ons de 10 geboden heeft gegeven, zodat wij een beter bestaan kunnen leiden en dat wij ons fouten zullen erkennen, door de waarheid te vertellen/biechten.

Want door de waarheid aan je medemens te vertellen en dat hoeft niet openlijk, denk ik, dat het in de aanzicht van God al genoeg is als een biecht, maar men moet wel niet in gerhaling vallen.
Ik zie God als een overoveroverover............grootvader, die ons op de gevaren wijst, die de heerlijkheid ook blijkt te bezitten.
Ik denk ook dat je veel meer bereikt met een dergelijk topic als je enkel met een vraagstelling komt of er meer mensen zijn die serieus in god geloven en het hoe en waarom, zonder de rest als het ware te manipuleren.

Ik denk dat topicopener dit topic niet als vraagstelling heeft geopend, maar meer als .....hmmmm. laat ik het zo zeggen als een bewijsvoering, hoe de mens van tegenwoordig leeft en dan voor velen ze op een schokkerend manier laat voelen dat ze daarbij horen en dat ze gelijk moeten biechten.
Als zij dat zo goed vindt! Wie zij wij om dat te bepalen. Ik kan ook zeggen leef en laat leven, want een ieder komt zichzelf wel op een bepaalde dag tegen.
Maar ik vind wel dat zij grotendeels gelijk heeft.
Voorbeeld: Een hoop mensen geven elkaar de belofte elkaar levenslang trouw te zijn, op hun trouwdag, maar gebeurd dat?
De mensen zullen dan eerder open staan voor je ideeen.

Reeds een reply op 29-09-08 22.56 uur

Zo, je bezorgt me wel een lap tekst en dit is niet om je te bekeren ;p,
maar enkel mijn mening, waarvan ik meen dat dit het goede is ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat ik nog te redden ben

iedereen is nog te redden, met eerlijkheid :YES:
so ill take my spot in hell

je heb ze zelf al veroordeeld :(

Uitspraak van ~~JuSt NiCkY~~ op maandag 1 oktober 2007 om 03:35:

is ook goed, als het maar de goede is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 september 2007 om 20:44:
mocht hemel en hel bestaan, dan liever de hemel

Ik denk dat het qua mensen gezelliger is in de hel.......;p

Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 21:20:
iedereen is nog te redden, met eerlijkheid

:no: Sommige mensen zijn echt bedorven...:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Alleen God weet wat voor vuiligheid er
heerst in de verborgen levens van de mens.
Ook in die van jou!

voor het aangezicht van God.laatste aanpassing 17 september 2007 16:40

Vrij stellig! Vraag is: wat is zinvol? Is dit leven zinvol of nutteloos? We hebben (over het algemeen) nog steeds vrijheid om keuzes te maken! Leg een vraag neer, laten we in vrijheid nadenken en filosoferen in plaats van provoceren en bangmakerij te promoten! Tuurlijk ieder huisje heeft z'n kruisje en kan je veel geluk en wijsdom vinden in geloof. Maar niet door dwangmatige opmerkingen die wellicht niet altijd direct te begrijpen zijn. Ik persoonlijk vind het jammer dat mensen (christelijk, jood, moslim, atheistisch, gnotisch of whatever) zo weinig 'open' staan voor elkaar en snel veroordelend zijn.

Waarschuw beheerder
biecht je zonde op
voor het aangezicht van God.

zelfs god zou zijn hoofd daar nog voor buigen en antwoorden met: Het escaleert helemaal uit de hand Pak daarom je borst maar vast hier lusten zelfs de honden geen brood van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 1 oktober 2007 om 21:40:
Ik denk dat het qua mensen gezelliger is in de hel

lijkt zo, voor maar ff, totdat het te heet wordt en totdat je deze tegenkomt
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op maandag 1 oktober 2007 om 21:40:
sommige mensen zijn echt bedorven

;p dat ze zelf stinken :O
kan ook komen door de brandlucht

en in de hemel is het een paradijs en zeker als ik er ben ;p
zal dan wel beter me best moeten doen :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2007 om 22:00:
We hebben (over het algemeen) nog steeds vrijheid om keuzes te maken!

:nee: dat hebben we niet, die worden voor sommige van ons gemaakt
Waarschuw beheerder
God bestaat niet! O:)

Waarschuw beheerder
God ziet het allemaal

dat maakt me niks uit:no: zollang ik hem niet gezien heb bestaat ie niet:no:

Waarschuw beheerder
I cannot believe in a god that does not excist (6)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:bye:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ragdoll op dinsdag 2 oktober 2007 om 03:08:
God bestaat niet!

Hoe weet jij dat nou?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 03:09:
dat maakt me niks uit zollang ik hem niet gezien heb bestaat ie niet

God bestaat wel degelijk. :d