Partyflock

Forumonderwerp · 972277

Onderwerp is dubbel!

Zie "Geloof jij in god?" voor eenzelfde onderwerp.

God ziet het allemaal

Toch zijn er maar weinigen die de moed hebben om deze werkelijkheid toe te geven.
We vinden allemaal van onszelf dat we best oke zijn.

Maar als we onze diepste gedachten en gevoelens eens onder de loep houden, beseffen we dat we helemaal niet zo braaf en liefdevol zijn als we ons graag voordoen...

Vele huizen zien er aan de buitenkant vaak netjes en verzorgd uit. Maar... wat er zich binnen de nette burgerwoningen afspeelt is vreselijk: misbruik, ruzie, scheiding, oneerlijkheid, vernedering, haat, jaloezie, pesterijen, stelen...

Alleen God weet wat voor vuiligheid er
heerst in de verborgen levens van de mens.
Ook in die van jou!

Bekeer je daarom nu, en biecht je zonde op
voor het aangezicht van God.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 16:23:
God ziet het allemaal

Idd ja.

God ziet hoe kleine kinderen sterven aan de ergste ziektes, hoe ze lijden, hoe ernstig ze gewond raken door oorlog en ander geweld, hoeveel mensen aan honger sterven, hoe onschuldige mensen gemarteld worden, etc.

Wees er maar trots op :loser:
laatste aanpassing

:gaap:

Happen ze niet meer int andere topic?? :/

Ik ben van GOD los :rot:
Uitspraak van QQ op maandag 17 september 2007 om 16:26:
Idd ja.

God ziet hoe kleine kinderen sterven aan de ergste ziektes, hoe ze lijden, hoe ernstig ze gewond raken door oorlog en ander geweld, hoeveel mensen aan honger sterven, hoe onschuldige mensen gemarteld worden, etc.

Wees er maar trots op

(Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:28:
Ik ben van GOD los

GODsamme zeg :/

God ziet het allemaal

Alleen God weet wat voor vuiligheid er
Ook in die van jou!

Als hij het al weet, waarom zou ik dat dan nogeens opbiechten. Of is God niet zo zeker van z'n zaak en hoopt ie op een bekentenis van me door de suggestie te wekken "dat ie het toch wel weet".

Weet je wat ik denk......????
Ik denk dat God stiekem bij de politie werkt, die hebben ook zulke tactieken.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:30:
Weet je wat ik denk......????
Ik denk dat God stiekem bij de politie werkt, die hebben ook zulke tactieken.

Haha nee joh. Stuur jij je biecht maar via PB.
Zou god ook gezien hebben hoe ik al staande in de douche aan het schijten was?

Dit is dus precies de reden dat men van mij de Bijbel ook mag verbieden.

Wat een onzin.

Als God bestond stierven er geen kleine kindjes aan kanker, was er geen oorlog, dierenleed, menselijk lijden.... God is een creatie/bedenksel van een stel griezels naar aanleiding van een sprookjesboek om de mens te onderdrukken en angst in te boezemen. Niks liefde. Dankzij die God is er al zoveel ellende en oorlog.
Nee maar ff serieus ik heb het niet zo gelovig. Ik snap niet waarom het begrip god er dan weer bij moet komen.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 16:34:
Stuur jij je biecht maar via PB

PostBrief???

Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 17 september 2007 om 16:36:
Zou god ook gezien hebben hoe ik al staande in de douche aan het schijten was?

God ziet alles en het was niet het meest plezierige aanzicht kan ik je vertellen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:37:
Dankzij die God is er al zoveel ellende en oorlog.

Fout, dat is dankzij de mens.

In het verhaal van Noah (van die ark), maakt God een einde aan al het leven (buiten de ark dan) door middel van de zondvloed. Dit besluit hij nadat God gekwetst is door zijn schepping, de mens. Alleen de wezens in de ark zullen overleven en moeten de aarde (als het water gezakt is) opnieuw bevolken. God maakt de volgende belofte: Hij zal namelijk nimmer weer op zo'n grote schaal het leven vernietigen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:45:

:respect:

Ja. Dankzij de Mens die het fenomeen God zo verkeerd interpreteerd. In feite dus de bedenker van God.

Is daarna alles weer koek-en-ei dan???

God is een viezerik.. hij kijkt naar alles en iedereen :o

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 16:47:

voor de mens???

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:48:
Ja. Dankzij de Mens die het fenomeen God zo verkeerd interpreteerd. In feite dus de bedenker van God.

Bedenker van God......dat lijkt me niet mogelijk.
De mens is enkel verantwoordelijk voor de term God, zodat iedereen weet waar het over gaat (zonder dat ooit te weten)

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:53:
voor de mens???

Voor jou!

Uitspraak van The Uncle op maandag 17 september 2007 om 16:49:
daarna alles weer koek-en-ei dan???

Als god je al je zonde wil vergeven wel ja.
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 16:28:
Ik ben van GOD los

Ik ga met God los B)

:bounce:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 17:00:
Voor jou!

ben ook een mens hoor :D

dat klopt

In het verhaal van Noah (van die ark), maakt God een einde aan al het leven (buiten de ark dan) door middel van de zondvloed. Dit besluit hij nadat God gekwetst is door zijn schepping, de mens. Alleen de wezens in de ark zullen overleven en moeten de aarde (als het water gezakt is) opnieuw bevolken. God maakt de volgende belofte: Hij zal namelijk nimmer weer op zo'n grote schaal het leven vernietigen.

Maar dit vind ik weer zo.. ach ja.

Je kan zo veel geloven. God is geen meneer of persoon die dingen staat te regelen en te delegeren etc etc.

God zou misschien een benaming kunnen zijn voor het alles. Oftwel het universum. de kracht die het mogelijk heeft gemaakt voor ons om hier te zijn. Dat er tijd en ruimte kan zijn. dat er elementen zijn. etc

Maar wij mensen geven soms wel een hele eigenaardige invulling als ze bepaalde dingen niet snappen of in willen zien.

Ook in dat verhaaltje van noah dat god zegt dat hij nimmer weer op zo'n grote schaal het leven zal vernietigen...

Hij kan dus praten?! Nou aangezien de mens het enige dier is op aarde dat ook kan praten verheffen wij ''de mens'' aardig in de richting van ''god. Waarbij wij onszelf dus automatisch boven de rest van de natuur verheffen. Dat zijn een van de morele aspecten die ik de moderne godsdiensten toewijs. Ik heb niks tegen geloven. Absoluut niet. Ieder mens geloofd! En of dat nou in een god is of niet dat maakt niet uit maar een godsdienst moet niet de wetenschap in de weg liggen. Een godsdienst moet niet je niet de mogelijkheid wegnemen om aan zelfreflectie te doen. En een godsdienst moet niet te dogmatisch worden. En je moet een godsdienst voor jezelf kunnen houden en niet constant de drang hebben om andere mensen aan te steken.

Trouwens dat hij beloofd dat hij nooit meer zo'n vernietiging op gang zal brengen dat is duidelijk door mensen verzonnen want hij doet het zo weer!! Reken maar. Of het nou god is of de natuur of hoe je het wilt bekijken.
Bekeer je daarom nu,

Denk voor jezelf! Don't believe the Hype...
en biecht je zonde op

door bewust te worden dat je niet perfect bent, of dat je ooit perfect zult worden, maar je kunt wel naar de waarheid leven en naar de waarheid leven is vanuit jezelf leven en jezelf kennen.

God in de vorm waar de meesten over spreken is een mythe! Het is geen Ego-gebaseerd wezen wat oordeelt over jouw 'zonden'.
Als men verkeerd handelt dan komt karma(trauma's, slapeloze nachten, ruzies etcetc...) om de hoek kijken geen God.
doe eerst wat aan je te laag uitgesneden jurkje voordat je over god jezus en andere heilige begint te mekkeren

God ziet hoe kleine kinderen sterven aan de ergste ziektes, hoe ze lijden, hoe ernstig ze gewond ra

val nog mee dat de "wijze" opmerking : 'ja maar god plukt zn mooiste bloemetjes als eerst' hier nog niet is geplaatst.........
:rot:

net als 'God is een leugen' trouwens

maar ja een ieder haalt zn of haar kracht uit iets door erin te geloven.......

weet wel dat ik geen ene kut heb gehad aan onze lieve heer :/
laatste aanpassing

Fout, dat is dankzij de mens

dat is niet waar ongelovige

kimmy may wat denk je hier mee te bereiken?

aandacht

Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 17 september 2007 om 17:05:
Maar dit vind ik weer zo.. ach ja.

Je kan zo veel geloven. God is geen meneer of persoon die dingen staat te regelen en te delegeren etc etc.

Zo is het verhaal....
Ik ben er niet bij geweest, dus kan het verhaal niet bevestigen danwel ontkrachten.

Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 17 september 2007 om 17:05:
Trouwens dat hij beloofd dat hij nooit meer zo'n vernietiging op gang zal brengen dat is duidelijk door mensen verzonnen want hij doet het zo weer!! Reken maar. Of het nou god is of de natuur of hoe je het wilt bekijken.

Hoeft ie niet te doen, dat doen wij mensen wel voor Hem (Y)

God stinkt naar anus.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 17:12:
dat is niet waar ongelovige

:bye: Hey vriend, ben je weer beter?
laatste aanpassing

volgens mij heb je het over afrika en andere 3e wereldlanden maar volgens de bijbel is Satan neer gekomen in afrika na de oorlog in de hemel.
dus God heeft niet voor dat gezorgd maar de duivel ;)
maar ik geloof er niet zo in.
ik weet er wel iets over.

ik geloof in de smurfen, want die staan ook in een boek.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 17:27:
ik geloof in de smurfen, want die staan ook in een boek.

is ook een sprookjesboek net zoals de bijbel en de Koran :yes:

dan maar atheist :(
Idd ja.

Wees er maar trots op

De mens zelf is ook verandwoordelijk voor een groot deel van wat je hierboven zegt... Vooral armoede en honger! Er is namelijk genoeg geld om ervoor te zorgen dat iedereen gelukkig kan zijn.

Uitspraak van VageJetje op maandag 17 september 2007 om 17:06:
andere heilige begint te mekkeren

Andere heilige?

Uitspraak van britainnnn! op maandag 17 september 2007 om 17:35:
De mens zelf is ook verandwoordelijk voor een groot deel van wat je hierboven zegt... Vooral armoede en honger! Er is namelijk genoeg geld om ervoor te zorgen dat iedereen gelukkig kan zijn.

lleen God weet wat voor vuiligheid er
Ook in die van jou!

voor het aangezicht van God.laatste aanpassing 17 september 2007 16:40

Hier gaat het om!
laatste aanpassing

God zit thuis met een burn-out en een flinke depressie aangezien wij hem allemaal veel te veel werk bezorgen.
Hij moet zich zo voelen als Ten Cate. Je doet zo je best maar nog steeds bakken ze er niks van.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 17:10:
weet wel dat ik geen ene kut heb gehad aan onze lieve heer

Dat is dan jammer als je niet voor god openstaat.

Uitspraak van VageJetje op maandag 17 september 2007 om 17:06:
doe eerst wat aan je te laag uitgesneden jurkje

Vraag jij God voor een fatsoenlijk decolleté!
laatste aanpassing

god verheerlijke met een nep profiel. Je bent dus zo zeker van je zaak dat het niet gewoon met een normaal profiel kan vertellen?

get a life en als dat god is, wens ik je er succes mee. Aan het einde van de streep is geloven in jezelf nog het gene waar je verder mee komt in deze wereld. Geloven in iets wat je niet kent of weet van heb, noem ik eerder onzekerheid dan geloof.

Zo en daar zul je het mee moeten doen :d
God ziet het allemaal

Allemaal? Ik zie helemaal niets
laatste aanpassing

Uitspraak van >RaoulDuke< op maandag 17 september 2007 om 17:49:
god verheerlijke met een nep profiel. Je bent dus zo zeker van je zaak dat het niet gewoon met een normaal profiel kan vertellen?

get a life en als dat god is, wens ik je er succes mee. Aan het einde van de streep is geloven in jezelf nog het gene waar je verder mee komt in deze wereld. Geloven in iets wat je niet kent of weet van heb, noem ik eerder onzekerheid dan geloof.

Zo en daar zul je het mee moeten doen

Toch is de zonde, het kwaad in de mens, geen reden voor God om ons af te wijzen. Het is juist omdat het zo slecht gaat met de mens, dat hij ons zijn overgrote liefde wil geven. Juist omdat er zoveel negatieve werking is, wil God ons herstellen.

Juist daarom wil hij ons tonen
dat er een andere manier
van leven mogelijk is.

Ja daar weet je weinig op terug te zeggen he.....!!!!

Daar komt nog bij dat ten eerste jullie soort alles opdringt.

Ten tweede 9 van de 10 oorlogen beginnen door geloof.

Ten derde jullie altijd je zonde vertellen en om vergeving vragen aan iemand of iets die toch niks terug zegt, lekker makkelijk om dat te zeggen "hij heeft het me vergeven" DUS ONZEKERHEID BANG VOOR HET GEVOLG VAN JE EIGEN DADEN!!!!

Ten vierde de meeste alles doen behalve aan de tien geboden houden.

Het geloof is allang achterhaald!!!!! Mooi verhaal maar that's it.

LIVE WITH IT!!!
laatste aanpassing