Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 september 2007 om 12:01:
Allereerst wil ik het misverstand uit de wereld hebben dat wij zouden zijn ontslagen.
Enige weken voor de bewuste 18 augustus zijn we zelf als collectief opgestapt omdat we het niet eens waren met het nog verder uitvoeren van het door The Jam..............geen betoog.
Indien er vragen zijn naar aanleiding van mijn schrijven benantwoord ik deze natuurlijk graag.
op de een of andere mannier roept dat vraag tekens bij mij op.
Als je zo achter je besluit staat met zijn allen op te stappen, en dan toch je via een omweg voor de deur staat.
Hoe ver sta je dan achter je besluit. En hoe moeten de collega's er wel over denken die wel weigeren daar te staan.
Op de een of andere mannier heb ik geen lekker gevoel bij dit verhaal.
Zoals ik al zei we hebben gewoon een maatschappelijk probleem van rassen, zelfs mensen die het hards schreeuwen dat een persoon als bij voorbeeld Wilders enorm fout bezig is, dat die slecht is. Zelfs onder hun zit een groot percentage wat stiekem in hun hart ook racist is. (ff ter info ik ben zelf anti Wilders)
Of je nu praat over kleinig heden, een marokkaan gaat naast ze in de bus zitten, ze gaan geen discotheek in waar veel donkeren komen, als een donkere geïnteresseerd in de dikke velgen van hun auto kijkt wordt die waarschijnlijk zo gestolen.
Veel mensen zijn stiekem in hun hart racist. En schamen zich daar voor, en omdat te ontkennen moet net een kruistoch begonnen worden tegen de echte Hitlers.
Marokkanen moeten gewoon een disco in kunnen vinden ze, of ze er nu uit zien als een paar kut marokkanen, ze zijn pas kut marokkanen als ze iemand die zij kunnen in aan de tieten hebben gezeten, dan zijn et kut marokkanen, en mogen ze ook geen enkele disco meer in, eigenlijk moeten ze dan ook op de brandstapel, maar jammer dat milleu wetgeving dat in Nederland tegen houdt.
Niet snappende dat negen op de tien portiers gewoon de kut marokkanen buiten probeert te houden, waar bij de kans er groot in zit dat een op de twee marokkanen die hij tegen houd GEEN kut marokkaan is. De tiende, dat is de portier met de witte punt muts, ja daar moeten we van af, net als de echte kut marokkanen.
Maarja dan vraag ik me wel eens af waarom zijn kut marokkanen kut, komt het door de cultuur, dwingen wij ze er in door onze stiekeme hitlertjes, komt het door hun opvoeding, komt het door dat ze niet kunnen omgaan met onze losse wetgeving. Komt het door dat ze denken dat iedere blanke het zelfde uit ziet als die portier met die witte puntmuts, verwachten wij als "Nederlanders" direct bij elke mis stap niet dat het kwaadwillend was?
Ik denk dat het van alles wat is.
Maar een ding, als we ons eens over onze voor oordelen heen zouden kunnen zetten in een relaxte sfeer, een kennis leren maken, waar bij we mekaar respecteren.
Alleen zo'n situatie creeer je niet , door "at gun point" met mekaar in een ruimte te vertoeven.
Ik heb zelf altijd ontzettende vooroordelen gehad over Polen, ik woon zelf aan de grens, en heb daar genoeg ver halen over gehoort, om te weten wat voor krepuul dat is. En nu ga ik op (werk)vakantie, waar ik toch wel wat werkende Polen heb leren kennen.
Ik kan een ding zeggen, ik heb geen probleem meer met Polen.