Partyflock

Forumonderwerp · 967699

Naar aanleiding van een artikel op spannered.org een topic gewijd aan flash / cyber / abstract -core.
Veelal door gasten als La Peste, Atomhead, Neurocore etc.
Op het Hangars Liquids label o.a.

Spannered.org Artikel

Resonance FM Podcasts: Atomhead
Artiest Holmen
taciturne - praxis dr fischer vind ik er ook tussen passen
Uitspraak van BeyondChaos op zondag 26 augustus 2007 om 09:30:
(upr003) le clas EP

idd een heel erg dikke plaat!!! :jaja: Eén van mijn favo's! :P
taciturne - praxis dr fischer vind ik er ook tussen passen

absoluut, ook dik fijngeperste sounds
haha niet in dit topic ook al :)

Is die Peste op Praxis nou al eens ergens op mp3 of niet?

Kan me trouwens wel herinneren dat ik ooit nog van Peste zn vroegere Myspace eens een track heb geluisterd die volgens mij safety first heette, en was wel extreem gefreak...dus ik verwacht eigenlijk geen core maar gewoon flash :P Maar goed, eerst maar eens helemaal beluisteren
wat is die gast zn myspace eigenlijk?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 18:05:
Check vooral de Kbal Mix 04 daarvan (La Peste - Drug Store Core Boy), geen flashcore, maar meer hoe hij op het idee van flashcore is gekomen (ambient + hardcore/speedcore)laatste aanpassing 22 augustus 2007 18:48

Ja, is idd smerig goeie sjit!!!

Heb em trouwens hier gedowned:

http://www.lastfm.pt/music/La+Peste

ERg dikke sjit!! (Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 00:21:
Is die Peste op Praxis nou al eens ergens op mp3 of niet?

Nog niet gereleased :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 14:01:
Nog niet gereleased

Is al gereleased hoor, alleen nog niet geripped.

Uitspraak van Edutainment op maandag 27 augustus 2007 om 16:30:
Is al gereleased hoor, alleen nog niet geripped.

Scene release bedoelde ik, dus idd een rip.
http://urban-decay.co.uk/index.php?nid=824

Hier previews van la peste op praxis ;)

Freaky!
laatste aanpassing
zo dat is weer aardig flash! :D

wtf is flashcore :S

laten de vrouwen dan hun tieten zien, net zoals bij mardi grass :P

wel hetzelfde principe...dat tieten laten zien gaat zo snel mogelijk, en dat is zo ongeveer ook het principe van flashcore :P

maar hecht niet al te veel waarde aan de naam ''flashcore'', t'is gewoon een wat onbekendere stijl van hardcore/tekno/speedcore die al een tijdje bestaat, en waarin de producers zich nu pas echt in ''verdiepen''. k weet dat het zoveelste ''*vul-hier-een-random-woord-in*-core'' hokje er altijd belachelijk uitziet, maar dit is echt een interessante stroming, en de meeste producers die ''flashcore'' maken zullen het niet eens als flashcore beschrijven, maar de naam wordt gewoon gebruikt om een aardige reeks stijlen/labels/producers met een beetje dezelfde instelling over het maken van hardcore muziek te beschrijven. Ik zou zeggen lees dat Spannered artikel eens, interessant leesvoer! En een goeie manier om kennis te maken met deze bloeiende stroming :9
erg mooi verwoord :lol:(Y)

Flashcore vind ik een beetje op dezelfde manier bedacht als bijv "Darkcore". Het is gewoon bedacht omdat op die manier mensen gelijk weten wat voor soort (in dit geval) speedcore/ hardcore je bedoelt.
Ja en er is natuurlijk gewoon een verschil tussen Kreislaufstörung speedcore en La Peste. Dit is trouwens niet denigrerend richting KLS bedoeld.

Uitspraak van Manga Corps op donderdag 30 augustus 2007 om 12:39:
Ja en er is natuurlijk gewoon een verschil tussen Kreislaufstörung speedcore en La Peste.

Dat bedoel ik ook.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 12:24:
bedacht omdat op die manier mensen gelijk weten wat voor soort speedcore

Artiest {SHOWLIST artist 64189, 62107, 28441}
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 augustus 2007 om 19:57:
BMB vind ik nou niet bepaald duister om eerlijk te zijn.

het wisselt een beetje ja, en net wat BAL al zei live zullen ze wel anders zijn want deze oudere platen doen wel hoor

check deze maar eens;

http://www.discogs.com/release/21560 met name shaper of the unknown

http://www.discogs.com/release/266664

http://www.discogs.com/release/6180

verder ja ''flashcore'' kan wel lekker zijn zo nu een dan, maar trek het niet altijd
oja wat ook wel leuk is aan een aantal die le talium platen is dat ze cool zijn op zowel 33 als 45 t.. en ander zhark materiaal

Uitspraak van Wie? op donderdag 30 augustus 2007 om 13:28:
verder ja ''flashcore'' kan wel lekker zijn zo nu een dan, maar trek het niet altijd

Dat is voor mij precies zo. Ik vind het zeker vet spul maar moet wel een beetje in de stemming zijn. Niet zoals bijv dnb of breakcore wat ik bijna altijd wel kan luisteren.

Uitspraak van Wie? op donderdag 30 augustus 2007 om 13:28:
http://www.discogs.com/release/21560 met name shaper of the unknown

http://www.discogs.com/release/266664

Heb ik nog niet, zal eens kijken of ik ze kan fixen (Y)

Trouwens, War Is Inevitable heb jij nog nieuwe setjes van je online staan? Je set @ KP luister ik nog vrij regelmatig!
laatste aanpassing
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 24 augustus 2007 om 19:32:
Te vet die mix van Element abuse

Kon het genre "flashcore" langer maar heb me er nog niet echt in verdiept

Herken ook maar een aantal namen ala Laura Grabb, NKJE, Ingler, Traffic, Greyhound, John Dark & No Tek

Dat artikel is dan ook wel erg boeiend :)

Uitspraak van Ri-verze op donderdag 30 augustus 2007 om 19:51:
Ingler, Traffic

ingler en traffik is wel degelijk wat anders. Ingler lijkt me ook echt industrial hardcore met al die vage geluiden erin. voor mij 1 van de beste frenchcore
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 augustus 2007 om 18:05:
http://ww.resonancearchive1.org.uk/audio/red_zero_­radio/

Vette open dir trouwens (Y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 20:23:
ingler en traffik

klopt, maar ik doelde puur op de namen die ik kende vanuit de set van element Abuse

niet op Flashcore in het algemeen

Ik vind de desbetreffende set ook weinig met dit topic te maken hebben. Hijs wel kenkervet, dat zeker.

Uitspraak van Ri-verze op donderdag 30 augustus 2007 om 20:25:
klopt, maar ik doelde puur op de namen die ik kende vanuit de set van element Abuse

niet op Flashcore in het algemeen

zo bekend ben ik niet met flashcore hoor ;) ik volg al die dingen sowieso nog niet eens zo heel lang, pas sinds paar jaar toen een oud collega altijd aan kwam stampen met ze mp3 speler

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 20:26:
Ik vind de desbetreffende set ook weinig met dit topic te maken hebben. Hijs wel kenkervet, dat zeker.

Over welke set hebben jullie het nu? Staat die gepost in dit topic en ben ik gewoon scheel?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 19:28:
Trouwens, War Is Inevitable heb jij nog nieuwe setjes van je online staan? Je set @ KP luister ik nog vrij regelmatig!

Cool dat je hem dope vind! moet idd weer eens wat nieuws opnemen :)

btw heb je deze al:

Hybrid Drums
laatste aanpassing
die neem ik ook even mee

Artiest Sanoicia
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 20:38:
Over welke set hebben jullie het nu? Staat die gepost in dit topic en ben ik gewoon scheel?

element abuse setje neem ik aan, niet echt flashcore stylo jwt

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 20:30:
zo bekend ben ik niet met flashcore hoor ;) ik volg al die dingen sowieso nog niet eens zo heel lang, pas sinds paar jaar toen een oud collega altijd aan kwam stampen met ze mp3 speler

Je bedoeld dat voorzieningsmodule figuur? :9
Uitspraak van Wie? op donderdag 30 augustus 2007 om 13:31:
oja wat ook wel leuk is aan een aantal die le talium platen is dat ze cool zijn op zowel 33 als 45 t.. en ander zhark materiaal

true !

denk trouwens dat je al vanaf het vroege begin n duidelijke lijn moet trekken tussen bijvoorbeeld italiaanse/duitse 'speedcore' (lees: vanaf USN tot CSR) en dingen zoals HL, karnage, homicide, fischkopf etc.
Helaas allebij onder de noemer 'speedcore' maar wel van een compleet andere orde.

Flashcore is in mijn ogen de term waar la peste mee kwam om zijn beoogde vernieuwing in de wereld van de hedendaagse experimentele electronische muziek te verwoorden, getuige zijn 'flashcore manifest' (www.flashcore.org)

in ieder geval is het geen loze term bedacht om maar een hokje te vormen. daarnaast heeft 'flashcore' nog net meer wortel in de grond van de avantgarde dan in de speedcore, zelfs dingen als atomhead.

enneh, mogge bal, ben je er weer :)
laatste aanpassing

Jawel! Good to be back ;)

En het heeft inderdaad vaak meer weg van avant-garde dan van speedcore, maar laten we het niet al te veel gaan ophemelen, Peste blijft natuurlijk gewoon een gabberdt die van keihard beuken houdt, alleen pakt ie het net ff anders aan hehe
mwah, dat vind ik niet.. hij heeft ook onwijs rare soundscape-achtige 'ambient' dingen waar geeneens beats etc inzitten

Ja, maar in vergelijking tot alle hardcore setjes die die vroeger gedraaid heeft en al zn beukspul ala Pam Anderson On Acid of Sexe/Mort...nee, t blijft gewoon een gabber :9
ben nu hl026 aan het luisteren a1 - la peste - il etait ... ''magnetique'' une possibilite

in deze track kan je duidelijk horen wat hij met flash en met core bedoelt
laatste aanpassing
Uitspraak van TraumaTizer // op vrijdag 31 augustus 2007 om 01:00:
mwah, dat vind ik niet.. hij heeft ook onwijs rare soundscape-achtige 'ambient' dingen waar geeneens beats etc inzitten

had ergens op pf gelezen dat ie ook de geluiden voor commercials wel eens deed fzo
dus is muzikaal een heel brede gast lijkt mij
nu neurocore la divine comedie / l enfer set aan het luisteren

vind hem net te snel luister hem ook altijd 7 % langzamer
dan komt hij bij mij goed tot z,n recht
wat vinden jullie van deze set ????

http://www.destructionrecords.info/npds/article.php
en dan downloads als je hem wil hebben
Set was al eerder te sprake gekomen, ik vind hem geweldig.

Tempo vind ik ook niet zo belangrijk om eerlijk te zijn, gaat mij uiteindelijk om de "inhoud", of dat nu op 100 BPM of 300 BPM maakt me weinig uit.
Die set is echt de shit. Perfect tempo.