Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:35:Klopt. Alleen hier op PF valt me al op dat topics die doordrenkt zijn van negativiteit hartstikke goed lopen, terwijl positieve dingen men geen bal interesseert. Ook niet als het iets is waar mensen iets aan kunnen hebben. Selfdestructed zombies
Misschien is er zoveel negativiteit omdat je zonder negativiteit het positieve ook niet kunt zien.
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:41:Ja, dat is lekker makkelijk, weten wat je wilt
En je kunt ook denken dat je weet wat je wilt, maar er dan later achter komen dat dat toch niet helemaal zo is zoals je dacht.
NOTHING is what it seems
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:41:Ja, dat is lekker makkelijk, weten wat je wilt
En je kunt ook denken dat je weet wat je wilt, maar er dan later achter komen dat dat toch niet helemaal zo is zoals je dacht.
Heb ik gehad
Als je echt wil, kan het
laatste aanpassing
Misschien is er zoveel negativiteit omdat je zonder negativiteit het positieve ook niet kunt zien.
Zo denk ik er ook over
Juist het bestaan van de dood geeft ook zin aan het leven. Want je weet dat het een keer op houd, dus kun je er beter voor die tijd iets nuttigs mee doen.
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:48:Zo denk ik er ook over
Juist het bestaan van de dood geeft ook zin aan het leven. Want je weet dat het een keer op houd, dus kun je er beter voor die tijd iets nuttigs mee doen.
Precies. En tot zo ver ik weet heb je in het leven zelf meer keuzes dan in de dood. Dus is de keuze aan jou of je bereidt bent om te kiezen voor meer keuzes, zeg maar.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:47:Heb ik gehaddie opleiding afgemaakt en een nieuwe begonnen!
Als je echt wil, kan het
Uiteraard, maar dan moet je dat dus wel even zeker weten. Ik kan niet zomaar schudieschuld blijven opbouwen tot m'n 30ste.
Maargoed, ik bedoelde het eigenlijk wat algemener dan de manier waarop je je brood verdient.
Ik heb doelen genoeg, maar ze zijn niet allemaal even realistisch. Je moet juist de grens zien te vinden tussen accepteren wat je niet kunt veranderen en veranderen wat je niet kunt accepteren.
Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on Sunday night. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pissing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourselves. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?
Lijkt me duidelijk dus.
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:56:Ik heb doelen genoeg, maar ze zijn niet allemaal even realistisch. Je moet juist de grens zien te vinden tussen accepteren wat je niet kunt veranderen en veranderen wat je niet kunt accepteren.
Ik heb voor mijzelf een 10 jaren plan gemaakt vorig jaar. opgestelt wat ik wil in dit leven. daarna heb ik achter al deze dingen neergezet hoe ik die kan bereiken.
Moeten natuurlijk wel realistische dingen zijn; koningin worden bv, is doelloos
Je kan er wel naar streven als dingen neit te bereiken zijn, er toch zo dichtbij mogelijk komen..
Ik denk dat je allereerst tevreden meot zijn met jezelf, weten wie jij werkelijk bent, om te weten wat je wilt. Dit is neit in 1 dag gebeurd maar het is wel iets wat jezelf rust geeft.
Verder heb ik met een vriendenggroep een afspraak gemaakt(nadat ik en een vriend na een tijd weer vrijgezel waren en hier niet helemaal blij mee waren) om te doen wat we willen doen. Iedereen zegt tegen elkaar 'Dat moeten we eens doen!' als wij dit zeiden, gingen wij gelijk een dag prikken om het ook te doen! Top zomer gehad
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 21:03:Ik heb voor mijzelf een 10 jaren plan gemaakt vorig jaar.
ik heb een 5-jaren plan gemaakt voor mijn keuken
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 21:04:Ik heb voor mijzelf een 10 jaren plan gemaakt vorig jaar.
ik heb een 5-jaren plan gemaakt voor mijn keuken
Mooi toch
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 21:03:Je kan er wel naar streven als dingen neit te bereiken zijn, er toch zo dichtbij mogelijk komen..
Dat zeker, alleen al op de goede weg zijn is een goed begin
Het kan alleen lastig zijn als je daarvoor een vicieuze cirkel moet zien te doorbreken.
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 21:16:Het kan alleen lastig zijn als je daarvoor een vicieuze cirkel moet zien te doorbreken.
Klopt zeker, maar ze zijn wel te doorbreken. zoals ik al zei: alles kan zolang je het maar echt wilt
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 21:29:Klopt zeker, maar ze zijn wel te doorbreken.
Dat is precies wat ik bedoel
Je lichaam/geest geeft zelf wel signalen af als iets niet bij je past. Dan is het aan jou om daar iets mee te doen.
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 21:46:Je lichaam/geest geeft zelf wel signalen af als iets niet bij je past. Dan is het aan jou om daar iets mee te doen.
klopt
waarom zou jij niet willen blijven leven??
waarom zou jij niet willen blijven leven??
Omdat je het niet bevalt. Maar gezien dat je je zelf niet op dit wereld gezet hebt(technisch gezien ook beetje) heb je ook niet echt recht om te bepalen dat je dood moet.
Als is volgens velen geloven dit eeen tussen weg.Of gewoon onderdeel van 1 geheel. Zou je dus(als je helemaal bewust van je zelf bent) je zelf dood maken. Maar goed.. dan is het nog steeds onzin. Want, je kant dan even goed blijven leven. Als een zwerver of zo.
Schijt aan.. zwt.
maar oke. Kvind dat iedereen t leven positief kan zien, dood gaan we allemaal.
Maak er t beste van en leef van dag tot dag, alhoewel dat soms moeilijker gaat als anders
vind het soms alleen zo overtrokken, denk dat ik maar een nieuwe emile ratelband ga worden en geld ga verdienen met mensen weer positief in het leven te zetten
vind het soms alleen zo overtrokken, denk dat ik maar een nieuwe emile ratelband ga worden en geld ga verdienen met mensen weer positief in het leven te zetten
Jeaah.. Soms is het wel moelijk.
Van moment naar moment leven.. snap ik ook niet helemaal. Ik probeer alles op te bouwen naar een hoogte punt. En dan weer vallen. Etc etc..
Is beetje SM maar wel leuk
nee dan wil ik vast dood 
oke ik ben overtuigd
therapie per PB of gwoon schaamteloos op forum
therapie per PB of gwoon schaamteloos op forum
oke tja en ik moet helaas nu deze pf wereld momenteel verlaten. Maar morgen overdag zal ik uw probleem doorlezen en dan mijn advies geven