Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 19:56:Eigenlijk zou ik het niet weten.
Snap soms uberhaupt niet waarom we hier allemaal zijn en wat we allemaal doen
Maar nu ik er toch ben, denk ik dat ik wil blijven leven om niks te hoeven missen.
Geen zoetzappig gezeik a.u.b
Wat is voor jou de reden om te blijven leven?
wat verwacht je dan
zodat ik alles kan doen wat k wil doen, en as k dood ben geen spijt te hebben om iets wat ik niet hebben kunnen doen...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 19:58:wat versta jij onder zoetsappig gezeik?
naar perzik geurende urine
OT: Nog teveel dingen niet gedaan
Uitspraak van Ja ik, Dennis.. op dinsdag 3 juli 2007 om 19:59:Het observeren van 't proces van een rijpende peer houdt me op de been in zware tijden.
Maar goed, ieder z'n ding zou ik zeggen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:01:hebben we die keus of is dat ons lot? Is het wel voortijdig sterven of is het altijd al de bedoeling geweest om zo te sterven?
Je bedoelt dat de keuze om zelfmoord te plegen van te voren al bepaald is door iemand anders dan jijzelf? Of misschien ook wel door jezelf maar onbewust?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:08:zeg op
Dat we geen zoetsappige antwoorden mochten geven
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:05:Ik wil eerst een keer neuken, heb het nu al zo vaak gezien, wil het zelf wel eens doen.
Patrick allen had nog n plaatsje vrij vanavond
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:09:Dat we geen zoetsappige antwoorden mochten geven
zoals pik in kut praat?
Je bedoelt dat de keuze om zelfmoord te plegen van te voren al bepaald is door iemand anders dan jijzelf? Of misschien ook wel door jezelf maar onbewust?
Ik geloof er allemaal niet in maar misschien andere mensen wel en wilde toch eens iets diepzinnigs op PF zetten... Dus ja, een vantevoren uitgestippelde route door een hogere macht...
Uitspraak van Early Breemen op dinsdag 3 juli 2007 om 20:14:ik wil nog Jumpeng
volgend jaar op de eo jongereng dag
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 3 juli 2007 om 20:11:Patrick allen had nog n plaatsje vrij vanavond
Ja, sorry, het gaat alleen al mis met de naam Patrick. Als het Patricia was werd het een heel ander verhaal
Wat is voor jou de reden om te blijven leven?
Overleven, wat in feite ook de zin van het leven is. Overleven bestaat uit:
- Overleven als persoon.
- Overleven als soort.
Dat eerste is (tegenwoordig, in ons deel van de wereld) meestal niet zo'n kunst. Daarom zijn mensen in Westen, die ruimschoots in hun basisbehoeften kunnen voorzien, vaak ongelukkig.
Zingeving moet je dan in de tweede manier van overleven gaan zoeken. Dat kan door jouw kinderen iets mee te geven, die dan ook weer kinderen krijgen, enz. Maar dat kan ook door de maatschappij/anderen iets van jouzelf te geven (creativiteit in de vorm van een uitvinding, kennis, enz.)
Zelfontplooiing dus: hoger in de piramide van Maslow terecht zien te komen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:09:Wie zijn er nog meer depressief vandaag?
Niet alleen vandaag.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 3 juli 2007 om 20:18:hij zei dat ie m graag daarin wou verandereng![]()
Dan gaat het verhaal nog niet door, hij is van Stoeipoes, en daarmee uit.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:12:Ik geloof er allemaal niet in maar misschien andere mensen wel en wilde toch eens iets diepzinnigs op PF zetten... Dus ja, een vantevoren uitgestippelde route door een hogere macht...
Ah okee. Maar je gelooft er niet in? Waar geloof je wel in dan?
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:18:Niet alleen vandaag.
fulltime?
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:18:Overleven, wat in feite ook de zin van het leven is. Overleven bestaat uit:
- Overleven als persoon.
- Overleven als soort.
Dat eerste is (tegenwoordig, in ons deel van de wereld) meestal niet zo'n kunst. Daarom zijn mensen in Westen, die ruimschoots in hun basisbehoeften kunnen voorzien, vaak ongelukkig.
Zingeving moet je dan in de tweede manier van overleven gaan zoeken. Dat kan door jouw kinderen iets mee te geven, die dan ook weer kinderen krijgen, enz. Maar dat kan ook door de maatschappij/anderen iets van jouzelf te geven (creativiteit in de vorm van een uitvinding, kennis, enz.)
Zelfontplooiing dus: hoger in de piramide van Maslow terecht zien te komen
Okee dus overleven is de zin van het leven volgens jou. Maar wat zou dan de reden zijn van het overleven zelf? Dat is niet voor niets, anders kan je er net zo goed gelijk een einde aan maken.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:23:fulltime?
Depressief zijn is hip tegenwoordig. Als je gelukkig bent interesseert het niemand meer. Daarom hoor je mensen ook alleen maar zeiken hoe kut alles wel niet is, niemand hoor je praten hoe geweldig het leven is want daar luistert niemand naar.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:23:fulltime?
Parttime, van die periodes dat je denkt "is dat wel wat ik wil, wat wil ik dan wel, hoe bereik ik dat, enz.".
Het hoort er gewoon bij denk ik dan. Als je je altijd maar goed voelt kom je ook niet veel verder in het leven.
De aandachttrekkerij, de psychologen en de medicijnen laat ik dus maar achterwege.
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:30:Uitspraak van Mr. Psyman op dinsdag 3 juli 2007 om 20:23:
fulltime?
Parttime, van die periodes dat je denkt "is dat wel wat ik wil, wat wil ik dan wel, hoe bereik ik dat, enz.".
Het hoort er gewoon bij denk ik dan. Als je je altijd maar goed voelt kom je ook niet veel verder in het leven.
Dit heb ik nooit hoor, omdat ik precies leef zoals ik wil. werk nu naar wat ik wil bereiken. als je iets wilt doen of bereiken zou ik zeggen; gewoon doen! zonder risico bereik je niets
Depressief zijn is hip tegenwoordig. Als je gelukkig bent interesseert het niemand meer. Daarom hoor je mensen ook alleen maar zeiken hoe kut alles wel niet is, niemand hoor je praten hoe geweldig het leven is want daar luistert niemand naar.
Klopt. Alleen hier op PF valt me al op dat topics die doordrenkt zijn van negativiteit hartstikke goed lopen, terwijl positieve dingen men geen bal interesseert. Ook niet als het iets is waar mensen iets aan kunnen hebben. Selfdestructed zombies
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 3 juli 2007 om 20:30:Het hoort er gewoon bij denk ik dan. Als je je altijd maar goed voelt kom je ook niet veel verder in het leven.
Ja ik heb er ook al een paar dagen last van. Maar het hoort erbij inderdaad.
Maar wat zou dan de reden zijn van het overleven zelf? Dat is niet voor niets, anders kan je er net zo goed gelijk een einde aan maken.
Tja, das een goeie
Ik denk dat het universum een groot bewustzijn op zichzelf is dat zich in het begin d.m.v. de oerknal heeft opgesplitst in heel veel hele kleine deeltjes (zoals wij) om middels evolutie de weg naar perfectie te ervaren. Want perfect was het al, en dat is ook maar saai.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 juli 2007 om 20:32:Dit heb ik nooit hoor, omdat ik precies leef zoals ik wil. werk nu naar wat ik wil bereiken. als je iets wilt doen of bereiken zou ik zeggen; gewoon doen! zonder risico bereik je niets
Ja, dat is lekker makkelijk, weten wat je wilt
En je kunt ook denken dat je weet wat je wilt, maar er dan later achter komen dat dat toch niet helemaal zo is zoals je dacht.