Heb je zeker gelijk in, maar er is een belangrijke trouwe achterban, waar Awakenings het op de lange termijn van moet hebben denk ik, die reikhalsend uitkijken naar een vervolg van de Detroit editie in maart. Met andere woorden; het zou een enorm dom besluit zijn om geen Detroit avond te programmeren...
Ik kan me voorstellen dat men weer verlangd naar een Detroit editie. Aan de andere kant moet het wel exclusief blijven toch? Om je eerlijk te zeggen zie ik liever Detroit muziek geprogrameerd in de clubs. Vooral als je wat dieper wilt gaan. Dat is toch waar Detroit techno over het algemeen zit. Diepe muziek als kunstvorm, wat niet per se als dansmuziek beschouwd hoeft te worden.
Ik zou het een beter strategie vinden als de clubs in Nederland meer Detroit durven te programmeren, zodat mensen er aan kunnen wennen. Zodat als Awakenings ooit weer een Detroit editie neerzet, men ook dieper mag draaien. Daar moet ik wel bij zeggen, dat men goed geinformeerd moet zijn over over wat de Detroit artist tegenwoordig doet. Ze wisselen namelijk heel snel van sound constant. En soms kan je ook voor hele lelijke verassingen staan als iemand tegenwoordig alleenmaar crap draait.
Als je een line-up neerzet, wil je ook zeker zijn dat artiesten goed op elkaar aansluiten kwa opbouw. Daarom is het ook nuttig om recente livesetjes in de gaten te houden van een Detroit artiest waar je interesse in heb. En als dat niet te vinden is, dan vraag je hem gewoon een presentatie. (rechtstreeks of via de boekingsmanagement)