Partyflock

Forumonderwerp · 941503
14 volgers · 263749x bekeken

Waarschuw beheerder
+1
Het oude is alweer een tijdje split. Vond t wel weer tijd voor een nieuw

WIJ WILLEN @&*%*@& DETROIT TOPIC

Wie wil je dat er NL weer eens bezoekt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fabio op dinsdag 2 december 2008 om 15:54:
Alchemmisssttt, ik word zo blij van je set!

hij was ook speciaal voor jou fabio :P

Waarschuw beheerder
net deze binnen :D

http://www.discogs.com/release/60486
http://www.discogs.com/release/57614
http://www.discogs.com/release/581845

Hier heb ik decks voor gekocht! :D

Artiest Invite
Waarschuw beheerder
Leuke plaatjes Boes.
Die Molecular is zeer nice!
Die Tango track van jeroen is echt geweldig die moet je nog ff kopen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 december 2008 om 19:17:
Die Tango track van jeroen is echt geweldig die moet je nog ff kopen

had die mp3. Botte track idd. Kan er ook echt niet bij dat mensen dit soort juweeltjes weg doen voor een knaak!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 december 2008 om 19:24:
had die mp3. Botte track idd. Kan er ook echt niet bij dat mensen dit soort juweeltjes weg doen voor een knaak!

die plaat verkopen ook niet veel mensen.
In de Poema op die Underground Liberation avond knalde hij wel lekker door de zaal.
Waarschuw beheerder
donateur
ALRT 7 Feb Kanzleramt label night

11:00 - 00:15 Peter Horrevorts
00:15 - 01:45 Steve Rachmad
01:45 - 02:30 Gideon LIVE
02:30 - 04:00 Heiko Laux

weer eens een leuk avondje in de Effenaar in t vooruitzicht (y)
Mocht ook wel eens na al die mnml line ups van t afgelopen jaar :/
Uitspraak van Martyro op woensdag 3 december 2008 om 00:07:
*** NYE-troit **** [line-up to be confirmed]

nu baal ik wel een klein beetje dat ik dan in de Ardennen zit ,maar goed er zal niet minder om gedronken worden :bier:
Waarschuw beheerder
Solid Grooves citeer 3 december 2008 19:17
Leuke plaatjes Boes.
Die Molecular is zeer nice!
Die Tango track van jeroen is echt geweldig die moet je nog ff kopen

Hehehe ik wilde replyen op boessie met van je moet deze ff halen http://www.discogs.com/release/83432....

Butterfly heaven die erop staat vind ikzelf ook erg mooi!!!
Maar tango pffff die leeft gewoon, echt een dampende track.Hij klinkt ook zo organisch ik heb hem nooit met paddo´s gehoord maar dan waan je je echt een een soort van jungle gok ik zo.

Fragments moet je ook gewoon halen boes. Vraag maar aan colin.;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 december 2008 om 19:08:
net deze binnen

Vette platen! Ben benieuwd naar die Molecular.

Uitspraak van Gijssie! op woensdag 3 december 2008 om 23:39:
Butterfly heaven die erop staat vind ikzelf ook erg mooi!!!
Maar tango pffff die leeft gewoon, echt een dampende track.Hij klinkt ook zo organisch ik heb hem nooit met paddo´s gehoord maar dan waan je je echt een een soort van jungle gok ik zo.

Fragments moet je ook gewoon halen boes. Vraag maar aan colin.

Jazeker, beiden erg vet :jaja: Krijg binnekort nog een paar search platen binnen.
Waarschuw beheerder
donateur
Peel Seamus Dj-set @ Awakenings Festival 28-06-2008
http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/39760391

hoe heet die 2e track ook alweer?
en de track na joris voorn mpx309 in het midden vd set?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sets van STUG 15 nov met Conforce(live), Djorvin Clain(live), Tim Nieburg, Bart van Rijn & Fabio staan op:

http://3voor12.vpro.nl/djsets/

Foutjes in de omschrijving zijn gemaild naar VPRO :P

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 7046, 3650}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fabio op donderdag 4 december 2008 om 09:55:
staan op:

http://3voor12.vpro.nl/djsets/

Netjes !!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Default op donderdag 4 december 2008 om 10:09:
Idd, is hij nu eindelijk uit? Die derde track lijkt net een monobox track.

de 15e volgensmij

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
sorrie voor de spam, en het is niet hélemaal Detroit, maar het zal wel voorbij komen :)
[img width=655 height=470 cacheid=00019abe0003a8a8d1f2d1241a0262ec76]https://partyflock.nl/images/upload/174828_original.jpg[/img]
[img width=655 height=470 cacheid=00019abf0003a8a9c0511be01a0262ec76]https://partyflock.nl/images/upload/174840_original.jpg[/img]
https://partyflock.nl/party/135464:Line_up
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
00:30 - 01:45 Invite (Solid Grooves, In Qontrol)

Vervang alsjeblieft dat In Qontrol ff voor Awakenings. ;)

Waarschuw beheerder
ja ik weet het, alleen waren die flyers al gedrukt voor het bekend mocht worden, ernstig jammer :(
laatste aanpassing
Artiest Jayton
Waarschuw beheerder
Kwam dit setje van The Moderator weer eens tegen

http://www.blueprintevents.nl/mixes/TheModeratorLIVE@BootlegDJCafe14042006.mp3

Damn... wat blijft die toch dik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 oktober 2008 om 16:54:
Phase Detached Mix 2008:

http://www120.megaupload.com/files/e0f01c1cc32ceddfd47d55c9056596c0/Phase_Detached_Mix_2008.mp3

Lekker diepe pompende techno met detroit invloeden.

Zoals ik het graag hoor.

Wat een fijne set is dit!! Zijn dit allemaal eigen producties?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fabio op donderdag 4 december 2008 om 09:55:
Sets van STUG 15 nov met Conforce(live), Djorvin Clain(live), Tim Nieburg, Bart van Rijn & Fabio staan op:

Djorvin Clain gaat nu op!
erg benieuwd!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PmW op donderdag 4 december 2008 om 22:46:
Wat een fijne set is dit!! Zijn dit allemaal eigen producties?

nee zeker niet, een klein deel is van zijn hand
maar een heerlijke set ja!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zit nu te genieten van:
joey beltram - disorder

vuige acid plaat :lief:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=5CgK2THr-mo

Geen acid, wél Beltram en zeer vet!

ohja en off topic :P
Waarschuw beheerder
prettig weekend allemaal
Hier de knaller/klassieker om het weekend mee in te luiden:

joey beltram - disorder
http://nl.youtube.com/watch?v=F9rfId2UxJY

Ik ga naar de kroeg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Op youtube staan ook zoveel vette (relatief onbekende) platen!

Instinct - A Groove
http://nl.youtube.com/watch?v=aIHf9nPQHew

Vice - Positive Problem
http://www.youtube.com/watch?v=4FSlk_1Hvmo

MK - Strider
http://nl.youtube.com/watch?v=d5GidK54nyE
Werkzaam bij Awakenings
Waarschuw beheerder
Zeer binnenkort zeer goed nieuws voor alle Detroit-heads maar ook voor Joey Beltram fans!
Waarschuw beheerder
Yeah Baby!!!!

Op de zondag please! of w8...EHV editie?
Waarschuw beheerder
ik gok de zondag in pasen..net zoals vorig jaar! was 1 van dr beste edities OOIT!
Waarschuw beheerder
Nee Lennart! Er komt voorlopig geen Detroit special in de gashouder. Afgelopen jaar hebben we er al al 4 gedaan (incl. festival)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AwakeKrew op vrijdag 5 december 2008 om 19:21:
Er komt voorlopig geen Detroit special in de gashouder.

en aangezien dat geen succes was doen we er geen meer!!!

:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S
Waarschuw beheerder
Nee Lennart! Er komt voorlopig geen Detroit special in de gashouder. Afgelopen jaar hebben we er al al 4 gedaan (incl. festival)

Inderdaad :)

Dit is gewoon een grap natuurlijk

3 dagen detroiten YEAH
Waarschuw beheerder
De wondere wereld der techno is meer dan alleen Detroit. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ritzi Lee op vrijdag 5 december 2008 om 20:19:
De wondere wereld der techno is meer dan alleen Detroit.

Heb je zeker gelijk in, maar er is een belangrijke trouwe achterban, waar Awakenings het op de lange termijn van moet hebben denk ik, die reikhalsend uitkijken naar een vervolg van de Detroit editie in maart. Met andere woorden; het zou een enorm dom besluit zijn om geen Detroit avond te programmeren...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 december 2008 om 19:24:
en aangezien dat geen succes was doen we er geen meer!!!

Uitspraak van PmW op vrijdag 5 december 2008 om 22:27:
het zou een enorm dom besluit zijn om geen Detroit avond te programmeren...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennart! op vrijdag 5 december 2008 om 18:35:
was 1 van dr beste edities OOIT!

was idd heel vet toen ja.

Dus het wordt een E-troit zaal volgend jaar...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van chiquito op zaterdag 6 december 2008 om 00:48:
Dus het wordt een E-troit zaal volgend jaar...

hoppakee,zou natuurlijk wel erg chill zijn (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PmW op vrijdag 5 december 2008 om 22:27:
Heb je zeker gelijk in, maar er is een belangrijke trouwe achterban, waar Awakenings het op de lange termijn van moet hebben denk ik, die reikhalsend uitkijken naar een vervolg van de Detroit editie in maart. Met andere woorden; het zou een enorm dom besluit zijn om geen Detroit avond te programmeren...

Ik kan me voorstellen dat men weer verlangd naar een Detroit editie. Aan de andere kant moet het wel exclusief blijven toch? Om je eerlijk te zeggen zie ik liever Detroit muziek geprogrameerd in de clubs. Vooral als je wat dieper wilt gaan. Dat is toch waar Detroit techno over het algemeen zit. Diepe muziek als kunstvorm, wat niet per se als dansmuziek beschouwd hoeft te worden.

Ik zou het een beter strategie vinden als de clubs in Nederland meer Detroit durven te programmeren, zodat mensen er aan kunnen wennen. Zodat als Awakenings ooit weer een Detroit editie neerzet, men ook dieper mag draaien. Daar moet ik wel bij zeggen, dat men goed geinformeerd moet zijn over over wat de Detroit artist tegenwoordig doet. Ze wisselen namelijk heel snel van sound constant. En soms kan je ook voor hele lelijke verassingen staan als iemand tegenwoordig alleenmaar crap draait.

Als je een line-up neerzet, wil je ook zeker zijn dat artiesten goed op elkaar aansluiten kwa opbouw. Daarom is het ook nuttig om recente livesetjes in de gaten te houden van een Detroit artiest waar je interesse in heb. En als dat niet te vinden is, dan vraag je hem gewoon een presentatie. (rechtstreeks of via de boekingsmanagement)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Boeh! Kom maar op met de rotte eieren en tomaten en doe maar even bukken.

Maar anderzijds een Detroit area in de Factory 10 heb ik ook weinig problemen mee met uitzicht en geluid daar. Ik hoop dat er treintjes techno voor in de plaatst kom anders ben ik voorlopig niet meer in de Westergas te vinden. Adam Beyer, Steve Rachtniksmeer, Villalosbol, Dave Clarke de import Nederlander etc. heb ik nu wel gezien. Uitgesproken programmeringen dus en niet weer die 10 in een dozijn chocomel met appelmoes programmeringen van de afgelopen tijd.

Uitspraak van Ritzi Lee op zaterdag 6 december 2008 om 08:06:
Ik zou het een beter strategie vinden als de clubs in Nederland meer Detroit durven te programmeren, zodat mensen er aan kunnen wennen. Zodat als Awakenings ooit weer een Detroit editie neerzet, men ook dieper mag draaien. Daar moet ik wel bij zeggen, dat men goed geinformeerd moet zijn over over wat de Detroit artist tegenwoordig doet. Ze wisselen namelijk heel snel van sound constant. En soms kan je ook voor hele lelijke verassingen staan als iemand tegenwoordig alleenmaar crap draait.

Ik mag toch hopen dat je hier niet over Mills praat.

Waarschuw beheerder

1 editie in Maart en 1 tent op festival... heb ik de andere 2 gemist?
Waarschuw beheerder
Hij rekent de 2 Detroit-avonden van sept 2007 er ook bij denk ik.
Waarschuw beheerder
4 in de laatste 2 jaar klopt wel ja...
Waarschuw beheerder
detroit in een club zie je nog wel genoeg naar mijn mening. kan altijd meer uiteraard maar wat ik mis is detroit op een redelijk groot feest. het is dus weer wachten op etroit van de zomer zoals ik het nu lees.
Waarschuw beheerder
detroitzaal in EHV lijkt me
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ritzi Lee op vrijdag 5 december 2008 om 20:19:
De wondere wereld der techno is meer dan alleen Detroit.

Techno ontstond als genre op diverse plaatsen in de wereld, maar voornamelijk in Amerika en Duitsland en eind jaren '70. Het genre kwam voort uit electro in combinatie met minimal en industrial. In het begin van de jaren '80 is het genre nog duidelijk in ontwikkeling en kent het in Duitsland vooral een industrial-geluid. De Amerikaanse techno evolueerde via een iets melodischere versie van het genre, die meer uitnodigt tot dansen en waar men helemaal in kon opgaan, maar nog altijd het industriële geluid had. Het is dan ook niet vreemd de Amerikaanse versie van het genre in Detroit het levenslicht zag omdat daar, midden jaren 80, een grote crisis in de auto-industrie was.

Het woord techno werd voor het eerst gebruikt door de Amerikaanse futuroloog Alvin Toffler in zijn boek "The Third Wave" en is afgeleid van "technology", omdat Detroit in die tijd een sterk ontwikkelde stad was.

De elektronische muziek uit Detroit kent een aantal golven (of waves), die zich met toenemend succes over de rest van de wereld hebben verspreid.

First Wave
Juan Atkins, Derrick May en Kevin Saunderson kenden elkaar van de middelbare school in Belleville en staan dan ook bekend als de Belleville Three. Juan Atkins, die al muzikale successen gekend had met de groep Cybotron, was de oudste van de drie en gold als grootste inspiratiebron voor de anderen.

In navolging van de house-dj's uit Chicago maten ze zich een epitheton ornans aan: Juan Atkins werd Magic Juan Atkins (door de magische rust die hij uitstraalt), Kevin Saunderson werd Kevin Master Reese Saunderson (naar het Reese Project waar hij deel van uitmaakte) en enfant terrible Derrick May werd eenvoudigweg Mayday. Ook richtten ze alle drie hun eigen platenlabel op: Metroplex (Atkins), KMS (Saunderson) en Transmat (May).

Er wordt ook nog wel eens een vierde bij genoemd: Eddie "Flashin'" Fowlkes.

Het triumviraat van de Techno werd sterk beïnvloed door de wekelijkse radioshow "Midnight Funk Association" van de legendarische dj The Electrifying Mojo, een radioprogramma dat al vanaf 1977 op de radio liep en de elektronische muziek van elektronicapioniers als Kraftwerk en Tangerine Dream met de ruwe Funk van George Clinton combineerde. Onder dit gesternte begonnen ze met het maken van de eerste technoplaten. Derrick May ontpopte zich al snel tot een eigenzinnige en vernieuwende dj, wiens muzikale vernieuwingen op de dansvloer niet altijd meteen door iedereen gesmaakt werden; er zijn verhalen bekend van feestjes waarop het publiek uit protest op de dansvloer ging zitten, tot ontsteltenis van Derrick May. De Music Institute club groeide echter uit tot een vertrekbasis voor de Techno muziek die weldra de wereld zou veroveren.

De eerste grote technohits waren van de hand van Kevin Saunderson, onder zijn pseudoniem Inner City. Met Big fun en Good life scoorde hij wereldwijd een hit. Onder andere Nude photo en Strings of life, beiden van Rhythim is Rhythim (een pseudoniem van Derrick May), worden tegenwoordig wel gezien als klassiekers, maar hebben nooit op dezelfde schaal gescoord als de hits van Inner City. De oorspronkelijk foutief gespelde naam Rhythim is Rhythim werd gewoon behouden! Ondanks enkele muzikale hits hebben de pioniers van de techno pas laat erkenning gekregen voor hun inspanningen en tot hun grote frustratie gingen veel Europese "techno"-artiesten en dj's met de eer strijken.

Second Wave
Hiermee bedoelt men een tweede generatie zwarte artiesten die in de vroege jaren negentig de fakkel overnamen: Eddie Fowlkes (al hoort die ook bij de eerste golf artiesten), Carl Craig, DJ Rush, Kenny Larkin, Blake Baxter, Richie Hawtin (Plastikman), John Acquaviva, Stacey Pullen en Alan Oldham.

Naast deze artiesten trad ook een aantal artiesten van het platenlabel Underground Resistance (UR) naar voren: Jeff Mills (in de begindagen als dj bekend onder de naam "The Wizard"), Mike Banks, James Pennington ("The Suburban Knight"), Robert Hood en Drexciya. Uit de muziek van de UR-artiesten sprak een zekere frustratie over de toestand van de zwarte gemeenschap in Amerika en het gebrek aan erkenning voor de elektronische muziek uit Detroit. Met Underground Resistance werd techno meteen een stuk agressiever. Een aantal UR-artiesten, zoals het elektrogezelschap Drexciya, hulde zich in de anonimiteit en maten zich een pseudomystiek imago aan.

(bron wikipedia)

Nu neem ik mijn eigen kennis eerder als betrouwbare bron dan wikipedia maar ik moet toch zeggen dat dit bovenstaande verhaal klopt als een bus.

Nu wil ik even de quote eruit trekken: 'Het woord techno werd voor het eerst gebruikt door de Amerikaanse futuroloog Alvin Toffler in zijn boek "The Third Wave" en is afgeleid van "technology", omdat Detroit in die tijd een sterk ontwikkelde stad was.'

Zonder Detroit geen techno. Zonder Detroit geen techno-feest. Zonder Detroit geen Awakenings......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
alsof we dit nog niet wisten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ritzi Lee op zaterdag 6 december 2008 om 08:06:
Ik zou het een beter strategie vinden als de clubs in Nederland meer Detroit durven te programmeren, zodat mensen er aan kunnen wennen. Zodat als Awakenings ooit weer een Detroit editie neerzet, men ook dieper mag draaien.

Ik denk dat er een ruime aanbieding is aan feestjes waar men dieper (wil) draaien. Dat men er niet aan gewend is ben ik helemaal met je eens. Echter merk je dat er op dit soort feestjes weinig publiek afkomt. De feesten zelf hebben geen naam opgebouwd. Echter, de mensen die er dan opaf komen (gepland of niet) hebben het vrijwel altijd bijzonder naar hun zin. Het probleem is eigenlijk nooit de diepe muziek maar de minder bekende namen die nog diep willen gaan...

Een Awakenings is HET technofeest van Nederland. Daar komt sowieso volk op af. Ik denk dat een dergelijk festival veel meer kans heeft om het publiek ietswat op te voeden zonder dat men bang hoeft te zijn dat daar een zaal leeg staat.