Ehh, nee jij?
Er zijn in het verleden wel eens wat avondjes georganiseerd, maar ik kwam er steeds te laat achter..
Het is op zich een leuke stijl, maar ik vind dat de producers die deze muziek maken zich beperken met de sounds. Je hoort iedere keer eigenlijk dezelfde synthtonen. Men zou eens meer moeten experimenteren met geluiden. Deepchord is leuk, maar bijna elk nummer is praktisch hetzelfde. Innovatieve producers zijn het dus niet, die zich met deze sound bezighouden. Je kunt zoveel leuke dingen doen met echo's, dus ik snap niet dat deze producers dan niet verder kijken op het gebied van geluiden. Want zoals het er nu naar uitziet, loopt de stijl over een jaar al op een dood spoor.
Wat betreft de term dubtechno. Ja het klinkt dubby, maar waarom moet het pas nu dubtechno heten? Het wordt al jaren minimal of detroit techno genoemd in principe. Toen ik voor het eerst dingen van Basic Channel luisterde (was denk begin 2000) hoorde ik niemand de term dubtechno gebruiken. Persoonlijk noem ik het gewoon techno.
Ik heb zelf wel wat dingen liggen hier in deze stijl, waaronder dus die 2000 And One - Finite State EP en Deepchord - Vantage Isle die al genoemd werden. Het is wel leuke muziek om in een technoset te gooien, maar om dit uren achter elkaar te luisteren vind ik maar niets. In veel gevallen gebeurd er te weinig omdat men te weinig experimenteerd met geluiden.
Overigens las ik dat de topicstarter Martin Buttrich deephouse noemt, maar dan ben ik wel eens benieuwd naar die deephouseplaten die Martin uitbrengt, want ik ken ze niet. Deephouse wordt gemaakt door Kerri Chandler (zoals hij wel correct aangaf), Roy Davis Jr., P'Taah, Joeski, Demarkus Lewis, King Britt, Nick Holder, Miguel Migs, Julius Papp, Dennis Ferrer, Glenn Underground, Hipp-E, Theo Parrish, Moodymann en Anthony Nicholson om maar een aantal zeer bekende voorbeelden te geven.
Juist die sound is hetgeen wat dubtechno (of gewoon techno dan) maakt..
Basic Channel heeft bijvoorbeeld een veel meer verzadigd geluid als Deepchord, dat is hun sound en daar zijn ze goed in sinds 1993. Deepchord heeft ook al sinds ze begonnen zijn eind jaren '90 dezelfde sound, maar dat is wat gewoon goed klinkt.
Persoonlijk denk ik niet dat deze stijl over een jaar zal uitsterven omdat dit een ogenschijnlijk tijdloos geluid heeft, dus in jouw geval zal dat meer smaak gerelateerd zijn.
Bovendien denk ik dat je de klank wel hoort maar het 'geluid' niet..
Persoonlijk denk ik niet dat deze stijl over een jaar zal uitsterven omdat dit een ogenschijnlijk tijdloos geluid heeft, dus in jouw geval zal dat meer smaak gerelateerd zijn.
Ik zie altijd graag ontwikkelingen in muziek. Gebeurd dat niet, dan is een genre ten dode opgeschreven. Vertrouwde geluiden zijn leuk, dat geef ik toe. De klank die deepchord gebruikt is tof, maar ze worden nu veels te veel opgehemeld met hun platen, aangezien er totaal geen progressie in plaats vind. Producers als Deepchord bereiken een luisteraar die meer open staat voor experimentele dingen, dus doe daar dan ook wat mee.
Ik weet niet of je op de hoogte bent van Rod Modell's collaboraties met bijvoorbeeld Michael Mantra of Chris Troy maar dat is toch wel experimenteel als je het mij vraagt.
Met name de samenwerking met Michael Mantra kan ik aanraden, de typerende Deepchord sound in een ambient jas..
Genoeg progressie in ieder geval..
laatste aanpassing
Zeer vette mix Stalcon. Heb me in tijden niet zo vermaakt op een regenachtige zondagmiddag.
Weet je zo hoe de 3e(of 2e) plaat heet? rond het kwartier geloof ik. Vond ik erg leuk omdat ik af en toe typisch ragae/dub hoorde en soms weer meer de techno kant op.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar is het nou moeilijk mixen met die basslines en akkoorden?
Ik weet niet of je op de hoogte bent van Rod Modell's collaboraties met bijvoorbeeld Michael Mantra of Chris Troy maar dat is toch wel experimenteel als je het mij vraagt.
Met name de samenwerking met Michael Mantra kan ik aanraden, de typerende Deepchord sound in een ambient jas..
Genoeg progressie in ieder geval..
Ga ik eens naar op zoek, want die cd's ken ik niet.
Die platen van Modern Love wil ik ook wel zo snel mogelijk in m'n bezit hebben eigenlijk, ik had al wat previews gehoord en dat klonk goed.
Ik heb ze nu alle vier, die Modern Love. Ze zijn vet. Vooral de eerste vind ik helemaal te gek.
Ik heb een exemplaar van Yagya - Will I dream during the process? hier liggen. Niet gebruikt( nog in hoes), omdat ik hem dubbel heb. Iemand die wil ruilen tegen een andere CD? Stuur maar een berichtje bij interesse.
vince watson heeft ook wat vette dub techno gemaakt... die gaat net ff een stapie verder qua volheid. iets voller, en er gebeurt meer. ik houd persoonlijk ontzettend van die warme stringgeluiden met echo;s..
ROD: Steve and I like analog because it's alive. I used to love putting my old Korg MS-20 outside in the cold garage for a few hours during the winter months. I would then bring it inside the warm house, power it up, and program something simple with a SQ-10 sequencer, and that little twelve-step sequence would mutate for two hours. Constantly changing. It was amazing to me. You would leave the room, and come back and it would sound totally different. So organic and so alive. Its personality would change as it warmed up and became more comfortable, just like a human being's would.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 september 2007 om 16:23: