Partyflock

Forumonderwerp · 939637
5 volgers · 26341x bekeken

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat er hier op PF weinig tot niks over Dub besproken wordt. Er zullen toch wel mensen warm worden van vette Dub-beats.

Helemaal tegek vind ik:

Basic Channel
Convextion
Deepchord

Op dit moment is mijn favo plaat: Marko Fürstenberg - Surphased EP

Sample

Zijn er hier nog meer liefhebbers te vinden?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Rollende bassen en diepe akkoorden, ziehier:
[img width=400]https://album.partyflock.nl/13710224.jpg[/img]

:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Downing
Waarschuw beheerder
Ik heb Vantage Isle ook eindelijk hier op de platenspeler liggen. :D
Magnifiek!

Waarschuw beheerder
die Rythm & Sound mix wordt gedownload.

Ik wil wel eens een avondje bezoeken waar dit soort muziek gedraaid wordt. Iemand tips?
Waarschuw beheerder
Ehh, nee jij? :P
Er zijn in het verleden wel eens wat avondjes georganiseerd, maar ik kwam er steeds te laat achter.. :(

Waarschuw beheerder
Het is op zich een leuke stijl, maar ik vind dat de producers die deze muziek maken zich beperken met de sounds. Je hoort iedere keer eigenlijk dezelfde synthtonen. Men zou eens meer moeten experimenteren met geluiden. Deepchord is leuk, maar bijna elk nummer is praktisch hetzelfde. Innovatieve producers zijn het dus niet, die zich met deze sound bezighouden. Je kunt zoveel leuke dingen doen met echo's, dus ik snap niet dat deze producers dan niet verder kijken op het gebied van geluiden. Want zoals het er nu naar uitziet, loopt de stijl over een jaar al op een dood spoor.

Wat betreft de term dubtechno. Ja het klinkt dubby, maar waarom moet het pas nu dubtechno heten? Het wordt al jaren minimal of detroit techno genoemd in principe. Toen ik voor het eerst dingen van Basic Channel luisterde (was denk begin 2000) hoorde ik niemand de term dubtechno gebruiken. Persoonlijk noem ik het gewoon techno.

Ik heb zelf wel wat dingen liggen hier in deze stijl, waaronder dus die 2000 And One - Finite State EP en Deepchord - Vantage Isle die al genoemd werden. Het is wel leuke muziek om in een technoset te gooien, maar om dit uren achter elkaar te luisteren vind ik maar niets. In veel gevallen gebeurd er te weinig omdat men te weinig experimenteerd met geluiden.

Overigens las ik dat de topicstarter Martin Buttrich deephouse noemt, maar dan ben ik wel eens benieuwd naar die deephouseplaten die Martin uitbrengt, want ik ken ze niet. Deephouse wordt gemaakt door Kerri Chandler (zoals hij wel correct aangaf), Roy Davis Jr., P'Taah, Joeski, Demarkus Lewis, King Britt, Nick Holder, Miguel Migs, Julius Papp, Dennis Ferrer, Glenn Underground, Hipp-E, Theo Parrish, Moodymann en Anthony Nicholson om maar een aantal zeer bekende voorbeelden te geven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Juist die sound is hetgeen wat dubtechno (of gewoon techno dan) maakt..
Basic Channel heeft bijvoorbeeld een veel meer verzadigd geluid als Deepchord, dat is hun sound en daar zijn ze goed in sinds 1993. Deepchord heeft ook al sinds ze begonnen zijn eind jaren '90 dezelfde sound, maar dat is wat gewoon goed klinkt. :)
Persoonlijk denk ik niet dat deze stijl over een jaar zal uitsterven omdat dit een ogenschijnlijk tijdloos geluid heeft, dus in jouw geval zal dat meer smaak gerelateerd zijn.
Bovendien denk ik dat je de klank wel hoort maar het 'geluid' niet.. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op zondag 1 juli 2007 om 16:37:
Persoonlijk denk ik niet dat deze stijl over een jaar zal uitsterven omdat dit een ogenschijnlijk tijdloos geluid heeft, dus in jouw geval zal dat meer smaak gerelateerd zijn.

Ik zie altijd graag ontwikkelingen in muziek. Gebeurd dat niet, dan is een genre ten dode opgeschreven. Vertrouwde geluiden zijn leuk, dat geef ik toe. De klank die deepchord gebruikt is tof, maar ze worden nu veels te veel opgehemeld met hun platen, aangezien er totaal geen progressie in plaats vind. Producers als Deepchord bereiken een luisteraar die meer open staat voor experimentele dingen, dus doe daar dan ook wat mee. :)
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of je op de hoogte bent van Rod Modell's collaboraties met bijvoorbeeld Michael Mantra of Chris Troy maar dat is toch wel experimenteel als je het mij vraagt. ;)
Met name de samenwerking met Michael Mantra kan ik aanraden, de typerende Deepchord sound in een ambient jas.. :)

Genoeg progressie in ieder geval..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zeer vette mix Stalcon. Heb me in tijden niet zo vermaakt op een regenachtige zondagmiddag. :)
Weet je zo hoe de 3e(of 2e) plaat heet? rond het kwartier geloof ik. Vond ik erg leuk omdat ik af en toe typisch ragae/dub hoorde en soms weer meer de techno kant op.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar is het nou moeilijk mixen met die basslines en akkoorden?
Waarschuw beheerder
Dank u, ik denk dat die track die je bedoelt Mango Drive is. :)
Zolang er een maat in zit, is het te mixen. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stalcon op zondag 1 juli 2007 om 17:50:
Ik weet niet of je op de hoogte bent van Rod Modell's collaboraties met bijvoorbeeld Michael Mantra of Chris Troy maar dat is toch wel experimenteel als je het mij vraagt. ;)
Met name de samenwerking met Michael Mantra kan ik aanraden, de typerende Deepchord sound in een ambient jas.. :)

Genoeg progressie in ieder geval..

Ga ik eens naar op zoek, want die cd's ken ik niet.

Waarschuw beheerder
Waar koopt u uw dub techno?

edit: dance drugstore zie ik al genoemd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ga ik eens naar op zoek, want die cd's ken ik niet.

http://www.soleilmoon.com/
http://www.hypnos.com/Merchant2/merchant.mvc

Hier kan je onder andere CD's van Waveform Transmission (Rod Modell & Chris Troy) en Rod Modell met Michael Mantra bestellen.. :)

Waarschuw beheerder
Waar kun je die dingen luisteren eigenlijk?
Waarschuw beheerder
Daar vraag je wat..
Ik heb ze nooit geluisterd eigenlijk, maar direct gekocht. :P

Ik zie dat Boomkat 'Rod Modell & Michael Mantra - Sonic Alter (Deepchord Mix)' heeft en dus ook previews. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
download ze gewoon

dat soort muziek heb je niks aan previews
Waarschuw beheerder
goed om te lezen dat er meer digidub liefhebbers zijn!!!
mijn favorieten:

Quantec - Deep in Mind - Styrax
Quantec - Subsurface Structure - Echochord
Round One/ Five (basic channel op Main STreet label
Model 500 - Starlight (deepchord/ convextion rmx) - Echospace
Convextion - Ondes - Downlow music
Fluxion - Atlos - Chain Reaction
Imax - DC Trax - Octal
Rhythm & Sound - Smile - Burial/ rhythm & sound
CV313 - Dimensional Space - Echospace
alle release op het Meanwhile sounds label!!!
Intrinsic - Dream Express - Emphasis

draai binnenkort wel een mixie in elkander.
Waarschuw beheerder
die Echospaces op modern love zijn wel erg relaxed
Waarschuw beheerder
Die platen van Modern Love wil ik ook wel zo snel mogelijk in m'n bezit hebben eigenlijk, ik had al wat previews gehoord en dat klonk goed. :)

Waarschuw beheerder
Ik heb ze nu alle vier, die Modern Love. Ze zijn vet. Vooral de eerste vind ik helemaal te gek.

Waarschuw beheerder
Ik heb een exemplaar van Yagya - Will I dream during the process? hier liggen. Niet gebruikt( nog in hoes), omdat ik hem dubbel heb. Iemand die wil ruilen tegen een andere CD? Stuur maar een berichtje bij interesse.

Gr.
Waarschuw beheerder
Heb ik al, goede CD. :)

Waarschuw beheerder
Shed - Increase that

Op de These kinky dudes from Germany 12".

Echt super vette shit!
Waarschuw beheerder
nieuwe Quantec - Distant Space (pt1) op Meanwhile Sounds... goddamned..
komt eind september/ begin oktober uit.
Waarschuw beheerder
vince watson heeft ook wat vette dub techno gemaakt... die gaat net ff een stapie verder qua volheid. iets voller, en er gebeurt meer. ik houd persoonlijk ontzettend van die warme stringgeluiden met echo;s..

Waarschuw beheerder
Wie kan deze BC style tracks IDen:

http://stuff.hercek.eu/part1.mp3
http://stuff.hercek.eu/part2.mp3
http://stuff.hercek.eu/part3.mp3
Waarschuw beheerder
kan ze niet id-en... maar als je dr achter komt van wie 1 en 2 zijn.. drop me a note..
vette sheit!

Waarschuw beheerder
De starlight remixes zijn zeer ok! :)
Waarschuw beheerder
Die platen van Modern Love wil ik ook wel zo snel mogelijk in m'n bezit hebben eigenlijk, ik had al wat previews gehoord en dat klonk goed.

Ik heb nu 1, 3 en 4 plus de CD (die overigens lekker wegluistert zonder een plaat om te draaien). :)

Waarschuw beheerder
Convextion - Untitled

dLVEXT1

Vet hoor. Opnieuw uitgebracht...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja ik vind dit heel vet detroit heerlijk luister maar wat van duplex

duplex late night drivin heel goed hollandse detroit uit rotterdam
Waarschuw beheerder
detroit?

berlijn!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vond het wel die richting in wat die jonge poste
Waarschuw beheerder
ken die plaat ook wel best oke ja

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja ken je duplex? late night drivin? een dubbelaar

Waarschuw beheerder
Ik zal hem eens checken...

ola!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja man doe dat hele coole shit

Waarschuw beheerder
Interview met Deepchord en Soultek:

http://www.textura.org/reviews/tenquestions_deepchord_soultek.htm

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
cool man :respect:

heb je al duplex - late night drivin geluisterd?

1 autosug2 airwaves3 cosmic dancer4 fictional frequency5 shimmering windows6 play our music7 mysterious unraveller8 elevated mood

airwaves in het bijzonder :kwijl:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 september 2007 om 15:07:
Interview met Deepchord en Soultek:

http://www.textura.org/reviews/tenquestions_deepchord_soultek.htm

he cool!

ROD: Steve and I like analog because it's alive. I used to love putting my old Korg MS-20 outside in the cold garage for a few hours during the winter months. I would then bring it inside the warm house, power it up, and program something simple with a SQ-10 sequencer, and that little twelve-step sequence would mutate for two hours. Constantly changing. It was amazing to me. You would leave the room, and come back and it would sound totally different. So organic and so alive. Its personality would change as it warmed up and became more comfortable, just like a human being's would.

:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 september 2007 om 16:23:

Nog geen tijd gehad...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 september 2007 om 17:41:
Nog geen tijd gehad...

(Y)
Waarschuw beheerder
I hope someone wants to listen, and if not, I'll still be up at 3 am making sequences in the dark, drinking coffee, and burning expensive incense.

Herkenbaar. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 augustus 2007 om 15:20:
Shed - Increase that

vette shit! :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 september 2007 om 16:23:

Ik heb nu autosug opstaan. Klinkt goed. Nu de rest nog, mijn soulseek is niet zo op topspeed zo te zien.

Bedankt voor de tip.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja man, je kan ook alles luisteren op clone.nl B)

airwaves deze track is van begin tot eind boeiend :kwijl: dat hoor je alleen niet op clone :/
laatste aanpassing