Partyflock

Forumonderwerp · 939637
5 volgers · 26385x bekeken

Artiest Faz
Waarschuw beheerder
Het valt me op dat er hier op PF weinig tot niks over Dub besproken wordt. Er zullen toch wel mensen warm worden van vette Dub-beats.

Helemaal tegek vind ik:

Basic Channel
Convextion
Deepchord

Op dit moment is mijn favo plaat: Marko Fürstenberg - Surphased EP

Sample

Zijn er hier nog meer liefhebbers te vinden?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
Waarschuw beheerder
Dat is dubstep. ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
pff als die dub-stromingen
Waarschuw beheerder
maar dat feest is een dikke aanrader..
deze gasten gebruiken steeds meer (dub)-techno invloeden in hun shit.. kan lekker diep gaan..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Bling2522 op donderdag 13 september 2007 om 12:17:
deze gasten gebruiken steeds meer (dub)-techno invloeden in hun shit.. kan lekker diep gaan

ik houd van diepe shit :yes:

ben een beetje nieuw in de scende, eerst draaide ik hard-techno industrial. wat id dub nou precies? diepe techno?

ik vind die rustige techno echt lekker met name dj bone :respect:
detroit ook echt lekker :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dub
De dub in dubtechno is veelal electronische dub, of om het nóg makkelijker uit te leggen: een synthesizer-akkoord door een bandecho.. :)
Waarschuw beheerder
Gister Coldest season CD aangeschaft! En hij hoorde dat het GOED was! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
MONO JUNK - Channel B/10th Bouquet (STYRAX LEAVES)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 7 september 2007 om 16:23:
heb je al duplex - late night drivin geluisterd?

http://soundbites.interstellarsounds.com/FS-007/A.mp3

DUPLEX - Autosample EP (FRANTIC FLOWERS)

Soon available

vett hoor!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 september 2007 om 12:42:
DUPLEX - Autosample EP (FRANTIC FLOWERS)

dik hoor :yes:

maar als ik het goed begrijp is dup eigenlijk niet meer dan een sample geplakt in een beat? heb namelijk een plaat van scan7 met een dub kant da's gewoon een kale beat met af en toe een sample.
Waarschuw beheerder
In de pop-muziek is een dubversie een versie zonder zang, dus een instrumentale versie.
Het begrip dub is behoorlijk uit z'n verband gerukt door dubtechno, je kan het ook raggae-zonder-zang-techno noemen maar dit komt in principe op hetzelfde neer. :)

Zie hier: http://hardwax.com/33949/
Een gewone versie, en een versie zonder zang. Denk je nu een technobeat in bij de 'Version' en je hebt dubtechno. :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op zaterdag 15 september 2007 om 15:24:
Het begrip dub is behoorlijk uit z'n verband gerukt door dubtechno

ja beetje overschat lijkt me dan, vind het wel wat van detroit weg hebben :yes: alleen dan niet die constante samples.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op zaterdag 15 september 2007 om 15:24:
Zie hier: http://hardwax.com/33949/
Een gewone versie, en een versie zonder zang. Denk je nu een technobeat in bij de 'Version' en je hebt dubtechno.

ja best simpel, wel cool :d
Waarschuw beheerder
Het lijkt me dat het best mogelijk is om een Dub techno avond te organiseren. Ik heb echter totaal geen ervaring met het organiseren van zo iets. Aantal belangrijke zaken misschien.
- Stalcon gaf al aan te willen draaien. Misschien willen Faz en Boelen bijvoorbeeld ook wel draaien. Ik neem aan dat julie als artiesten al enige connecties hebben met organisatoren ivm het volgende punt.
- Een soundsystem. Dit is misschien wel iets lastiger. Misschien is het een idee om bij een bestaande organisatie in te trekken. (bv een 2e zaal op een event, om iets geks te noemen.)
- Een locatie. Wil men officieel of een illegale partij?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er is veel mogelijk bij veel lokaties op kleine schaal.
Dat wil zeggen dat de meeste lokaties over een degelijk soundsystem beschikken, en dat je deze zalen voor geringe prijzen kan huren in combinatie met de hoogte van de entreeprijs..
Ook kan er dus een non-profit feest worden georganiseerd (zonder entree dus) en dat je ook geen huur voor de zaal betaald (hier ben ik zelf voorstander van). :)
Wat ook veel gebeurt is dat de organisatie de entreegelden krijgt en de lokatie de drankgelden, een win-win situatie dus en bovendien handig als je grotere namen boekt die wel geld willen zien..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok nuttige info Stalcon.
Uitspraak van Stalcon op zondag 16 september 2007 om 20:24:
Ook kan er dus een non-profit feest worden georganiseerd (zonder entree dus) en dat je ook geen huur voor de zaal betaald (hier ben ik zelf voorstander van).

Wie stelt er dan gratis een zaal ter beschikking, en waarom? Welke lokaties praten we hier dan over(welke plaats)? Non-profit lijkt me sowieso wel een geschikte houding voor een event als dit. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van MDI op zondag 16 september 2007 om 23:20:
Wie stelt er dan gratis een zaal ter beschikking, en waarom

deal maken dat hun op drank verdienen, dan kan je het wel gratis huren denk ik!

moet je wel borg betalen denk ik

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van MDI op zondag 16 september 2007 om 23:20:
Non-profit

volgens mij tivoli :O of nu niet meer zou kunnen maar volgens mij is tivoli nu nog steeds van de gemeente wat betekend dat ze geen winst maken! fff checken
Waarschuw beheerder
Pop-podia doen dit vrij veel..
De lokatie verdient dan aan de drank inderdaad, en borg krijg je weer terug als je de toko heel houdt.. :)
Waarschuw beheerder
In Arnhem heb je Kultuurhuis Bosch onder andere, maar in iedere grote stad zit wel zoiets denk ik..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Stalcon op maandag 17 september 2007 om 00:11:
en borg krijg je weer terug als je de toko heel houdt

ook kunnen ze een minima instellen voor het drank verbruik, dat hun zoiezo hun winst maken
Waarschuw beheerder
Dat kan ook nog inderdaad. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maar goed als je zeker ben van je zaak, en minimaal voor 1 dj wat geld uit kan geven moet het wel lukken lijkt me :d

Waarschuw beheerder
Leuke ideeën mannen!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 10:41:
Leuke ideeën mannen!!

kijk het kan best, als we onze krachten bundelen ik ga wel ff kijken naar lokaties/kosten als iemansd anders met een line-up komt!

moeten gewoon met een paar man dokken en gewoon een leuk feest houden vind ik :d:D ja toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 14:31:
kijk het kan best, als we onze krachten bundelen ik ga wel ff kijken naar lokaties/kosten als iemansd anders met een line-up komt!

moeten gewoon met een paar man dokken en gewoon een leuk feest houden vind ik ja toch?

Moet goed komen inderdaad. Ik zal binnenkort even een dubsetje opnemen voor dit forum.

Trouwens:

https://partyflock.nl/party/103123:Planet_Delsin

Marcel Dettmann
Shed
Tim Nieburg
Live: Substance & Vainqueur

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 14:45:
Moet goed komen inderdaad

ja toch investeren je haald je inzet er wel uit :yes: winst hoef ik niet te maken :no: maar goed alles is mooi meegenomen maar niet het doel!

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 14:45:
Ik zal binnenkort even een dubsetje opnemen voor dit forum.

nou dj fez hebben we al ;) cool ben benieuwd :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 14:54:
ja toch investeren je haald je inzet er wel uit winst hoef ik niet te maken maar goed alles is mooi meegenomen maar niet het doel!

Vette artiesten zoals Convextion zijn volgens mij niet zo duur. Hij stond een tijdje geleden ook in de Flexbar voor €8 entree + andere acts.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 15:02:
Vette artiesten zoals Convextion zijn volgens mij niet zo duur. Hij stond een tijdje geleden ook in de Flexbar voor €8 entree + andere acts.

indd je heb maar 1 goeie nodig nja goeie bekende ;)

precies 8euro mooie prijs misschien 10euro ligt eraan hoe groot de lokatie is. grote lokatie goedkoper entree kleine lokatie meer intree lijkt me toch?

Waarschuw beheerder
Nee, wat denk je wat zo'n grote lokatie kost. Je moet dit soort dingen klein houden, aangezien de doelgroep niet heel groot is. Lokaties tot 300 mensen is mooi lijkt mij...

Of zoals MDI zei, een tweede zaal hosten van een ander feest. Het zogezegde rariteitenkabinet ;).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 15:05:
precies 8euro mooie prijs misschien 10euro ligt eraan hoe groot de lokatie is. grote lokatie goedkoper entree kleine lokatie meer intree lijkt me toch?

Kleine lokaties doen dit soort dingen ook eerder. Grote lokaties hebben vaak ook een vaste programmering waar je echt niet tussen komt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 15:29:
Nee, wat denk je wat zo'n grote lokatie kost. Je moet dit soort dingen klein houden, aangezien de doelgroep niet heel groot is. Lokaties tot 300 mensen is mooi lijkt mij...

ja, nee ik bedoel niet de melkweg ;)

ligt eraan hoeveel man indd je moet wel je inzet terug hebben!

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 15:29:
Of zoals MDI zei, een tweede zaal hosten van een ander feest. Het zogezegde rariteitenkabinet

indd dub-techno and detroit techno :kwijl:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
er is in utrecht een lokatie het is een oefenstudio alleen hebben ze ook een zaaltje te huur voor 3a400 man kosten waren dacht ik 500 huur tot 5uur en dan per uur 100euro alleen ik weet niet hoe het met drank zit je heb dan wel bar personeel erbij :o
http://www.dbstudio.nl/ alleen staan hier andere voorwaarden, maar ik ben er geweest met de baas gesproken en er kunnen afspraken gemaakt worden!

goed idee?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iemand die deze heeft en er wat van vindt?

http://www.discogs.com/release/1007897
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en ik juig de bovenstaande ideeen zeer toe!
Waarschuw beheerder
Ik heb goede berichten gehoord over deze plaat. Iemand die hem kent?

Waarschuw beheerder
Ik Ken hem nog niet, maar het label wel. Ik zal hem eens checken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op maandag 17 september 2007 om 16:25:
Iemand die deze heeft en er wat van vindt?

http://www.discogs.com/release/1007897

Ik heb hem, vette shit ja.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 september 2007 om 15:56:
er is in utrecht een lokatie het is een oefenstudio alleen hebben ze ook een zaaltje te huur voor 3a400 man kosten waren dacht ik 500 huur tot 5uur en dan per uur 100euro alleen ik weet niet hoe het met drank zit je heb dan wel bar personeel erbij
http://www.dbstudio.nl/ alleen staan hier andere voorwaarden, maar ik ben er geweest met de baas gesproken en er kunnen afspraken gemaakt worden!

Voor gratis zal ook mogelijk zijn ergens hoor. JWT

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 21:30:
Voor gratis zal ook mogelijk zijn ergens hoor. JWT

ben bezig ;) (Y)

Waarschuw beheerder
Dope
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op maandag 17 september 2007 om 20:15:

Ik heb het een tijdje geleden gehoord, maar niet meegenomen (wellicht omdat deze toen alleen nog op CD verkrijgbaar was)..
Het is in ieder geval niet zo dub als je zou denken van Pole. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op maandag 17 september 2007 om 20:15:

http://www.juno.co.uk/ppps/products/258775-01.htm
Waarschuw beheerder
Een bijzonder leuk partijtje over een dikke maand bij onze Oosterburen genaamd Lab 30 te Augsburg

25.okt.2007 22:00
Wouter van Veldhoven, Orphax, VCV, Digitalis, Lackluster

26.okt.2007 22:00
Svarte Greiner, Milieu, Kettel, Secede, Yagya, Yimino

27.okt.2007 22:00
Macc, KiloWatts & Vanek, Andreas Tilliander, Hakan Lidbo, Mikkel Metal, Slick Rogers

http://www.myspace.com/lab30

Als er nog mensen heengaan dan bied ik mij met plezier aan als reisgenoot! :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MDI op dinsdag 18 september 2007 om 23:05:
Andreas Tilliander

Nog steeds een held voor me. :)
Waarschuw beheerder
Doornroosje in Nijmegen hosten vaak in de kleine zaal wat experimentelere muziekstijlen. Zou op zich een prima locatie zijn voor een Dub feestje.
Waarschuw beheerder
Dat wordt doorgaans door de jongens van Lo Mechanik gedaan, niet echt dub..
Maar desondanks wel een geschikte lokatie inderdaad. :)
Waarschuw beheerder
Ik wilde alleen maar even aangeven dat ze daar wel open staan voor wat meer underground dingetjes ;)