Partyflock

Forumonderwerp · 937403

Waarschuw beheerder
Sunday, 18 March 2007
Gegevensanalyse van de zon door de NASA heeft aangetoond dat tijdens de zonneactiviteitspiek in 2012 de zonneactiviteit 30 tot 50 procent heviger is dan de vorige piek in de zonnecyclus. Er is een officiele waarschuwing gegeven voor dat jaar.

De instabiliteit van de magnetische velden op de zon wordt veroorzaakt doordat de polen van de zon rond die periode omkeren. Echter berekeningen tonen aan dat in 2012 de zonneactiviteit nog heviger zal zijn, zo'n 30 tot 50 procent dan het vorige maximum. Dit is gebaseerd op plasma-flow analyses in de zon. Waarom dit precies gebeurt, weet men niet.

De zonneactiviteit zal coronal-mass ejections veroorzaken. Deze uitbarstingen met geladen deeltjes kunnen satellieten uit laten vallen en ernstige scheuren in het aardmagnetisch veld veroorzaken, waardoor elektrische apparaten op aarde defect kunnen raken, radiostoringen op kunnen treden en het Noorderlicht te zien is.

Bron: NASA http://science.nasa.gov/headlines/y2006/10mar_stormwarning.htm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 maart 2007 om 19:52:
symboliek

Wat willen ze met die symboliek duidelijk maken?
Willen ze laten zien dat ze superieur zijn, of zijn het hints, of is het om ons te kunnen beinvloeden?

Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 08:32:
Lees net dat de Annunaki ook verantwoordelijk zijn voor de schepping van de mens.

Maar voorzover ik weet wel als slaafje, dus dat is dan weer minder.

Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 08:20:
Ja dat is zo, het blijft natuurlijk een welles-nietes discussie die pas eindigt als het jaar 2012 voorbij is.

Ach,
Uitspraak van bounz™ op dinsdag 20 maart 2007 om 18:30:
zolang je maar weigert een chip in je lijf te plaatsen als dat ooit verwacht wordt

Waarschuw beheerder
Dat weiger ik sowieso.

Moet dat dan een soort chip zijn die ons handelen beinvloed?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 00:40:
De Maya's waren een echt natuurvolk die hun kalander per dag bijhielden als ik het goed heb. Die weten echt wel waarover ze het hebben

Mja dat geloof ik wel inderdaad.. Ik kwam daarop omdat er dus een pleidooi was voor 13 maanden van 28 dagen. Alleen duurt een maancyclus niet exact 28 dagen.. maar nog wat achter de komma. En als je dan de maancyclus aanhoudt moet je ook wel echt de maancyclus aanhouden. En verder staat dan weer als intro op een van die sites: kijk naar een boom die vormt elk jaar één jaarring (blijken er 2 te zijn: één in de lente en één in de herfst) en zie ook de dolfijn die zet elke dag een stukje glazuur af op zn tand en na een maand is er een extra dik randje. (blijkt dat je die afzettingen alleen van binnenaf kan zien en dat er niet elke maand een extra laag bij komt)

Maar ik geloof zeker dat de maya’s een manier hadden om exact vast te stellen wanneer de maan een cyclus had gemaakt en dus niet die cijfers achter de komma verwaarloosden.

Toch denk ik dat het wel goed is om iets meer de wetenschappelijke manier van bewijzen te gebruiken. (Vaak wordt het wel geprobeerd trouwens, met die jaarringen bv) En eigenlijk om de volgende reden: je bent zelf niet betrouwbaar, subjectief, biased. En dat is heel moeilijk voor te stellen omdat je jezelf (en je gevoel) blindelings vertrouwt. Goed voorbeeld vind ik ‘Johnny Cash’ van partyflock. Die zegt naar aanleiding van cijfers van CBS over nationaliteit en criminaliteit (waaruit blijkt dat autochtonen netto meer misdaden plegen) dat ‘hij zelf toch wel ziet dat allochtonen meer misdaden plegen’. Nou ja en zo zijn er nog wel miljard voorbeelden van het gevaar van onderzoek doen door te ervaren.

En dan: aanhangers van de natuurkalender maken de claim dat we weer in een natuurlijke vibe komen als we de maankalender aanhangen. Maar zo’n claim doe je alleen als je daar echt bewijs voor hebt. BV als blijkt dat gaan slapen als de maan opkomt ervoor zorgt dat de frequentie van de hersenen aanpast zodat je dieper slaapt. (ik zeg maar wat he) als je dat dan kan meten (en dat kan…) en kan laten zien dat andere mensen die onregelmatig slapen een onrustige frequentie hebben…

Dan heb je een punt!

Hoe zijn ze dan op die annuki gekomen bv? Er moeten dan toch op zn minst geschriften over die aliens gevodnen zijn oid? Of hebben ze helemaal kunnen beredeneren dat het verhaal zo is gelopen? Als dat het geval is zal ik binnenkort met de definitieve theorie komen (Suske en Wiske en de andere Annuki’s :P)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 09:41:
Dan heb je een punt!

en ik vind ook dat als je dergelijke claims maakt dat je die op de een of andere manier moet kunnen staven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 09:41:
Annuki’s

pardon, Annunaki's lees ik nu. (good morning!)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op dinsdag 20 maart 2007 om 22:21:
Wat Hassanova dan bedoelt met die "marge van 5 a 7 jaar" is denk ik dit: sommige mensen beweren dat als er grote veranderen rond deze tijd aan zitten te komen, dat dat niet perse exact in december 2012 hoeft te zijn, maar het gaat om een "overgang" van een x aantal jaren. Dat betekent dat "2012-aanhangers" in 2013, als er dan nog weinig noemenswaardigs gebeurt is, kunnen zeggen: "ja, maar we zitten in een overgangsperiode, het komt wel...".
Dat bedoelt ie dus met "indekken". En ik snap zijn gedachtengang wel.

ik kaarte die 5 a 7 jaar aan hoor O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flex-y op woensdag 21 maart 2007 om 08:52:
Wat willen ze met die symboliek duidelijk maken?
Willen ze laten zien dat ze superieur zijn, of zijn het hints, of is het om ons te kunnen beinvloeden?

Ik had onderstaande quotes al eerder in dit topic neergezet. Eigenlijk geeft het al antwoord op je vraag;

"That the symbol, the myth and the image are a very substance of the spiritual life, they become disguised mutilated or degraded, but never extirpated.(...) Symbolic thinking is not an exclusive privilege of the child, of the poet or of the unbalanced mind: it is consubstantial with human existence, it comes before language and discursive reason. The symbol reveals certain aspects of reality - the deepest aspects - which defy any other means of knowledge. (...) Every historical man carries on within himself, a great deal of prehistoric humanity". (Mircea Eliade, 1991)"

"The symbols of man are infinite in their complexity, but simple in their rules."

"We are born with innate design potential because of our connection to natural order and our figure-based perceptual system. We do not add design topics into our world as we mature, instead we grow design potential from our internal nucleus".

Symboliek kan je zien als universele taal, het is direct verbonden met de kern en het is overal in terug te vinden, het is verbonden met alles. Als je er meer over wilt weten, moet je eens gaan verdiepen in heilige geometrie, dat is zeer interessant (Y)

In ieder geval, de essentie van het verhaal is is dat deze 'wijsheid' al eeuwenlang geheim wordt gehouden via geheime vennootschappen. De reden is simpel, omdat deze mensen een te groot ego hebben en het voor zichzelf willen houden en hierdoor ook ons in toom kunnen houden. En dat begrijp ik ook goed, want in symboliek (wat eigenlijk dus de heilige geometrie is) ligt het antwoord van alles. Het is de kern en bron waar alles mee verbonden is. Het is waar wij uit bestaan.

Heilige geschriften, de bekendste zoals de Bijbel en de Koran, hebben het hier contstant over. Oude beschavingen, zoals de Egyptenaren en de Grieken waren hier ongetwijfeld bewust van en leefden ook hiermee. Terwijl onze geschiedenisboeken ons vertellen dat deze beschavingen uit het verleden in fabeltjes geloofden en er ook mee leefden, is het juist het tegendeel :)

Ik weet niet of je ooit van "Occults' hebt gehoord, maar de betekenis hiervan is 'verborgen krachten'. Symboliek zijn dan ook occults en in de wereld van magie is men hier contstant mee bezig. Deze krachten zijn overal en zijn puur in haar vorm, maar de waarnemer bepaalt wat er met deze krachten gebeurt. Dit is precies hetzelfde wat deze geheime vennootschappen doen. Terwijl de symboliek overal in terug te vinden is en wij het ook onbewust voeden, maakt de 'elite' weer misbruik van deze krachten om ons te bespelen. Zíj zijn degenen die bewust zijn van deze occults en zij zijn ook die hun intentie hiermee kunnen verwerkelijken.

Maar goed, ik ben hier zelf ook nog veel mee bezig en moet nog een hoop ontdekken, maar het gaat gewoon te diep en sommige zaken zijn gewoon zeer ongeloofwaardig. Ik beschouw bijv. 9/11 ook als een ritueel ipv. wat andere verhalen vertellen. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dit is bijv. een link hierover, het geeft uitleg over de betekenis van bepaalde geometrie die in symboliek is terug te vinden.

Enjoy :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 14:57:
sommige zaken zijn gewoon zeer ongeloofwaardig

Sommige zaken lijken in eerste instantie zeer ongeloofwaardig, dat is wat ik bedoelde :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 15:10:
Sommige zaken lijken in eerste instantie zeer ongeloofwaardig, dat is wat ik bedoelde

Alles kan aannemelijk worden gemaakt
;)

Waarschuw beheerder
is www.niburu.nl hier al eens gezet...

mooie dingen *proest*
zaols water op mars,zetten ze er foto's van zelfgemaakte plastik bakken met water haha das 1 voorbeeldje,lachen deze dingen.
Mensen zijn zo makkelijk te overtuigen he,ik ben een keer met omkara naar een niburu bijeenkomst geweest,ze begonnen,ik oh mijn god dit zijn jahova's die zieltjes willen winnen:D
kom je daar om aliens,gaan ze beginnen over Jahwe etc...ik gauw eh ik moet naar de tandarts:D zat omkara daar alleen :woepwoep:
Waarschuw beheerder
moet je eens gaan verdiepen in heilige geometrie

Ik was net met mythologie bezig. :cry:

Ik had onderstaande quotes al eerder in dit topic neergezet. Eigenlijk geeft het al antwoord op je vraag;

Over engels wil ik nog weleens snel heenlezen. :bloos:

Ik weet niet of je ooit van "Occults' hebt gehoord,

De standaard uitleg.

Terwijl de symboliek overal in terug te vinden is en wij het ook onbewust voeden, maakt de 'elite' weer misbruik van deze krachten om ons te bespelen. Zíj zijn degenen die bewust zijn van deze occults en zij zijn ook die hun intentie hiermee kunnen verwerkelijken.

Dit vat ik nog niet helemaal. Als ons onderbewuste zo slim is om symbolen te herkennen, is het dan ook niet slim genoeg om te herkennen dat we gemanipuleerd worden?
En dat voeden, is dat als je er naar kijkt en je bewustzijn herkent het niet, dat je het dan positieve energie geeft en als je bewustzijn wel de symbolen kent dat je het dan negatieve energie kan geven of helemaal geen?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 15:03:
een link hierover

Thnx (Y)

Waarschuw beheerder
uhuh dit moet water op mars voorstellen,wel mooi nagemaakt met plastic :rot:
[img width=387 height=795]http://www.niburu.nl/images/articles/15062004120846-2.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
als je goed kijkt kan je hier de voorspelling in zien en exacte datum van wanneer nostradamus terug keert al leider van de NWO :lol:

zie je het??

Waarschuw beheerder
:D :roflol:

beem me up...8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flex-y op woensdag 21 maart 2007 om 15:36:
Ik was net met mythologie bezig.

Dat is iets waar ik me ook nog in moet verdiepen :)

Over engels wil ik nog weleens snel heenlezen.

Foei toch :@ ;)

Dit vat ik nog niet helemaal. Als ons onderbewuste zo slim is om symbolen te herkennen, is het dan ook niet slim genoeg om te herkennen dat we gemanipuleerd worden?
En dat voeden, is dat als je er naar kijkt en je bewustzijn herkent het niet, dat je het dan positieve energie geeft en als je bewustzijn wel de symbolen kent dat je het dan negatieve energie kan geven of helemaal geen?

Ons onderbewustzijn is 100% objectief, het kopieert alles met wat ons bewustzijn waarneemt, denkt, voelt, etc etc, en zal het ook weer laten manifesteren in onze 'realiteit'.

Dit is ook waarschijnlijk waarom de elite deze symboliek gebruikt. Wij waarnemen de verborgen krachten en gaat naar ons onderbewustzijn. Die manifesteerd het weer en zal ook weer ons bewustzijn beinvloeden.

Alles is energie en wij bestaan ook uit energie. Het gaat niet om het herkennen van de symboliek. Het gaat om de geometrische 'waarde' in de symboliek die verbonden is met de bron en puur is. Als wij er energie aan schenken dan zal het weer doorgevoerd worden.

Maar goed, ik weet verder ook niet alles en moet ook nog een hoop nadenken en ervaren. Je hersenen spelen namelijk hier ook een grote rol in want dat is het medium van ons bewustzijn en onderbewustzijn (en bijv. ook de chakra's etc) Ik kan je wel dit soort berichten geven;

Onzichtbare aandachttrekkers: Subliminaal waarnemen kost inspanning

Bewustzijn en aandacht gaan niet altijd hand in hand. Als de hersenen het te druk hebben met iets anders, nemen ze beelden die geprojecteerd worden onder de bewustzijnsgrens niet waar.

Amerikanen zijn als de dood voor zogenaamde onbewuste beïnvloeding. Plaatjes die zo kort in beeld zijn dat je ze niet kunt waarnemen, maar die de bioscoopbezoeker wel aan zouden zetten tot het kopen van popcorn en cola, zorgden in de jaren vijftig al voor ophef. En nadat er een plaatje van een naakte vrouw in Disney's 'De Reddertjes' bleek te zitten, moesten alle exemplaren van deze video uit de winkels worden gehaald. Dat het plaatje zo kort in beeld was dat het tijdens gewoon afdraaien niet te zien was deed er niet toe, want het zou de onbedorven kinderziel wel degelijk onbewust kunnen beïnvloeden.

Voor het aan de man brengen van producten lijkt deze methode echter ideaal. Mensen kunnen niet wegzappen of wegkijken, simpelweg omdat ze het niet zien. Ondertussen doet de boodschap tóch zijn werk. Of onzichtbare reclame echt werkt, is maar moeilijk te testen. Maar een groep Londense onderzoekers is wel weer een stukje dichter bij de ontrafeling van het raadsel van de subliminale beelden gekomen. Bahador Bahrami en zijn collega's vroegen zich af of er aandacht nodig is om beelden onbewust waar te kunnen nemen. Dat klinkt paradoxaal. Want gaan aandacht en bewustzijn niet hand in hand?

Dat moest onderzocht worden. In het laboratorium kregen proefpersonen twee verschillende opdrachten voorgelegd. Een makkelijke en een moeilijke. Bij de makkelijke taak moesten ze op een knop drukken als ze in een reeks van witte en blauwe letters, de letter T voorbij zagen komen. Deze letter sprong eruit omdat het de enige letter in de serie was met een streepje aan de bovenkant. Gemakkelijk dus. De moeilijke opdracht hield in dat de deelnemers moesten reageren als ze, in hetzelfde reeks letters, een blauwe Z of een witte N voorbij zagen komen. En dat vereist heel wat meer inspanning.

Op hetzelfde moment dat de proefpersonen de letters zagen kregen ze, zonder dat ze het doorhadden, ook illustraties van huis-tuin-en-keuken spulletjes te zien. Dit gebeurde met behulp van een bekende methode die ervoor zorgt dat de deelnemers zich er niet van bewust zijn dat ze het plaatje zien, maar dat het beeld wel op hun netvlies terecht komt. En wat blijkt? Als de proefpersonen hun aandacht bij de moeilijke opdracht nodig hebben, vertonen hun hersenen geen activiteit door de tekeningen. Voeren ze de gemakkelijke taak uit, dan leveren de beelden plotseling wel hersenactiviteit op.

Onbewuste waarneming gaat dus helemaal niet vanzelf. En bewustzijn en aandacht gaan niet altijd hand in hand. Als de hersenen het te druk hebben met een ander taakje, worden onderbewuste beelden simpelweg niet geregistreerd. Maar als de hersenen nog wel wat denkruimte over hebben, pikken ze zo'n subliminaal plaatje net zo makkelijk even mee. En dat allemaal zonder dat de waarnemer zelf er ook maar iets van meekrijgt.

Mensen die bang zijn voor onbewuste beïnvloeding doen er dus goed aan om vooral naar moeilijke arthouse-films met ingewikkelde plotwendingen te gaan. Voorspelbare Hollywoodfilms, die niet al te veel denkwerk kosten, dienen ze te mijden als de pest.

En de moslims aanbidden dus ook geometrie (waar ze zelf niet bewust van zijn);

[img width=540 height=569]http://img69.imageshack.us/img69/5157/kaabarotatie1pn.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Aha, ik zal de volgende keer bij de bieb eens wat dingen over geometrie meenemen.:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flex-y op woensdag 21 maart 2007 om 16:13:
wat dingen over geometrie meenemen

en dan is het nog maar de vraag of we ECHT daardoor beïnvloed wordt

en of je niet, als je zelf graag wilt, altijd een verband kan vinden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 16:17:

Altijd leerzamer dan flutromannetjes lezen. ;p

Waarschuw beheerder

idd
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Poe poe... ik gaan lezen straks...

mam, waar is m'n leesbril?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flex-y op woensdag 21 maart 2007 om 16:13:
Aha, ik zal de volgende keer bij de bieb eens wat dingen over geometrie meenemen.

Ik lees nu een boek erover; " De Geometrie van de Schepping ", erg interessant en boeiend :)

Waarschuw beheerder

Verbanden kunnen vinden en leggen is het belangrijkste wat er is, vind ik :) Door verbanden te leggen pas ik altijd mijn eigen 'logica' aan.

En of we echt beinvloed worden door symboliek, geometrie en dergelijke zaken, daar ga ik niet op in, dat moet je voor jezelf beslissen :)

Waarschuw beheerder
Nieuw onderzoek heeft de visie op energiebuizen in ons lichaam opnieuw aangepast. Naar nu blijkt dat de dalen van de kruispunten energiearme buizen verbinden. Ook deze zijn makkelijk te trekken: daar waar nog plaats is en wat er als een goede plek uitziet mag gezien worden als energie arme plek. Zie hier voor het organisme de mens:

[img width=224 height=279 cacheid=000db78300274b023082b2ab1a01d0eba8]http://www.fotothing.com/photos/c83/c8341479b30bcebae9eab1bf800c4c41.jpg?ts=1174484994[/img]

Dit heeft als gevolg dat de andere energiebuizen opgeheven worden. Zes en een half jaar heeft Professor W.J. Han-Xing door middel van meetkundige stellingen onderzoek gedaan naar de totale energie uitstoot van de mens. De uitkomst was dat je het kruispunt van alle energiebuizen mag nemen als middelpunt en de buizen zelf als vector mag nemen. Je kan de totale uitstoot van links en rechts berekenen door het totaal van de buizen bij elkaar op te tellen. Zijn werk is bekroond door de website www.spiritualhealth.tk, zijn boek ‘Lines and energies, using the ruler as an instrument’ is daar ook verkijgbaar. (1-click buy optie aanwezig!)

Belangrijkste conclusies zijn hier te zien:
[img width=226 height=277 cacheid=000db78600274b0a945f75d21a01d0eba8]http://www.fotothing.com/photos/0d7/0d752d45507c551ccc2d4f9140cb087e.jpg?ts=1174494259[/img]

De rode lijnen geven de X en Y waardes van de energierijke buizen weer en de blauwe lijnen de X en Y waarden van de energiearme buizen. Je ziet dat als je de X waardes van de energierijke buizen optelt je het getal 0 krijgt en hetzelfde geldt voor de Y waardes. Tot de grote verassing van Han-Xing bleek dit ook te gelden voor de energiearme buizen! Het totaal is dus 0 en daarmee is dus bewezen dat de nulpunt energie in elk mens zit. Wanneer de uiteindeinden van de buizen die evenwijdig zijn (dat op zich is al opmerkelijk) ge-extrapoleerd worden zie je een duidelijke zandlopervorm ontstaan die gelijk is aan sterrenbeeld orion. De egyptenaren wisten dit ook al zoals we zien in de bouwkundige locatie van de Cheops piramides. Het is een sterke symboliek voor het feit dat het nog best een tijd gaat duren voordat de gate naar de vierde dimensie opent.
Waarschuw beheerder
Als ons onderbewuste zo slim is om symbolen te herkennen, is het dan ook niet slim genoeg om te herkennen dat we gemanipuleerd worden?

Het probleem zit hem in het herkennen met ons bewustzijn...dat doen we niet...onze cultuur is niet symbool gericht...
Maar symbolen, vormen, patronen, kleuren etc. hebben wel invloed op ons onderbewustzijn...
Als dat geen invloed zou hebben waarom besteden ze er dan zo ontieglijk veel geld aan in bijvoorbeeld commercials of het interieur van een gebouw bijvoorbeeld?
Zo kan je namelijk associaties opwekken in het onderbewustzijn...zoals een associatie met veiligheid, harmonie, geluk etc. etc....
Het gaat om de associaties die gelegd worden met de symbolen, kleurstellingen, vormen etc...en in commercials word daar verder een product bij geplaatst waardoor dat product in die associatie meegenomen word...
Die associaties zijn we onbewust van...die gebeuren gewoon...
Maar waarom leggen we die associaties?
Ze zijn ook overal ter wereld terug te vinden...komen onder andere voor in dromen...zelfs bij westerse mensen...een Jung had dit bijvoorbeeld ontdekt...
Waar komt dat vandaan? Dat is dus gewoon een erfenis die we hebben overgehouden van onze voorouders...we waren voorheen sterk gericht op symbolen...we hadden een symbool cultuur...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dan vraag ik me af welke associatie de annunaki voor ogen hebben met hun symboliek?

Waarschuw beheerder
donateur

Idd ja...goede tegenvraag (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 17:37:
dan vraag ik me af welke associatie de annunaki voor ogen hebben met hun symboliek?

De annunaki even buiten beschouwing gelaten...
Of het nu aliens zijn of niet...er beinvloeden figuren de boel van achter de schermen...
Het gaat gewoon om beinvloeding van het gedrag van mensen in het algemeen...het koopgedrag specifiek...
Dat heet macht als ik me niet vergis...en het levert ook nog eens geld op... :p

Maar welke associaties...dingen zoals vrijheid en veiligheid/geborgenheid zijn vooral populair...
Die associatie leggen ze graag...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wordt lekker warm dan in 2012, vast de palmbomen van stal halen :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 17:46:
De annunaki even buiten beschouwing gelaten...
Of het nu aliens zijn of niet...er beinvloeden figuren de boel van achter de schermen...
Het gaat gewoon om beinvloeding van het gedrag van mensen in het algemeen...het koopgedrag specifiek...
Dat heet macht als ik me niet vergis...en het levert ook nog eens geld op...

Ok, ik laat het verhaal van de annunaki even achterwege.

De getoonde symbolen en hun onderlinge samenhang die een aantal erin zien, welke associatie hebben de mensen achter de schermen daar dan mee voor ogen?

Waarschuw beheerder
Heftig! :o

En voor hoe lang gaat dit alles gebeuren?
Waarschuw beheerder
Er is een onderlinge samenhang...zij verkiezen die manier van communicatie omdat die gewoon effectiever is dan communicatie met woorden... :)
Tevens zijn de meeste mensen er niet bewust van dus het is ook nog eens een uitstekende "geheim taal"...ze communiceren ook onderling op die manier...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 17:33:
Nieuw onderzoek heeft de visie op energiebuizen in ons lichaam opnieuw aangepast. Naar nu blijkt dat de dalen van de kruispunten energiearme buizen verbinden. Ook deze zijn makkelijk te trekken: daar waar nog plaats is en wat er als een goede plek uitziet mag gezien worden als energie arme plek. Zie hier voor het organisme de mens:

Interessant, dan had je wat betreft meerdere buizen toch gelijk :) Maar goed, zo wordt de 'wetenschap' continu aangepast :)

Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 17:36:
Het probleem zit hem in het herkennen met ons bewustzijn...dat doen we niet...onze cultuur is niet symbool gericht...
Maar symbolen, vormen, patronen, kleuren etc. hebben wel invloed op ons onderbewustzijn...
Als dat geen invloed zou hebben waarom besteden ze er dan zo ontieglijk veel geld aan in bijvoorbeeld commercials of het interieur van een gebouw bijvoorbeeld?
Zo kan je namelijk associaties opwekken in het onderbewustzijn...zoals een associatie met veiligheid, harmonie, geluk etc. etc....
Het gaat om de associaties die gelegd worden met de symbolen, kleurstellingen, vormen etc...en in commercials word daar verder een product bij geplaatst waardoor dat product in die associatie meegenomen word...
Ze zijn ook overal ter wereld terug te vinden...komen onder andere voor in dromen...zelfs bij westerse mensen...een Jung had dit bijvoorbeeld ontdekt...
Waar komt dat vandaan? Dat is dus gewoon een erfenis die we hebben overgehouden van onze voorouders...we waren voorheen sterk gericht op symbolen...we hadden een symbool cultuur...

Je bent mijn reddende engel ;) Je legt het goed uit (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 17:56:
Tevens zijn de meeste mensen er niet bewust van dus het is ook nog eens een uitstekende "geheim taal"...ze communiceren ook onderling op die manier...

Dit is ook wel het laatste waar de massa zich mee bezig wilt houden, omdat er wel andere 'problemen' zijn ;)

Daarnaast speelt de elite het spelletje zo slim dat de massa dit ook gelijk zou bestempelen als onzin en ongeloofwaardig. Hoezo zouden topmensen ons willen beinvloeden met symbolen, waar slaat dat op? :vaag: ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 17:56:
Er is een onderlinge samenhang...zij verkiezen die manier van communicatie omdat die gewoon effectiever is dan communicatie met woorden...
Tevens zijn de meeste mensen er niet bewust van dus het is ook nog eens een uitstekende "geheim taal"...ze communiceren ook onderling op die manier...laatste aanpassing 21 maart 2007 18:01

Dit moet je mij ff uitleggen hoor?

Met wie proberen ze te communiceren? En waarom is het effectiever dan met woorden?
Waarschuw beheerder
Als ik het goed begrepen heb communiceren ze dmv symboliek met het gewone volk en dat zou volgens jou effectiever zijn dan met woorden.

Ook communiceren ze onderling op deze manier?

Dan blijft mijn vraag staa, welke associatie proberen ze aan de symboliek te koppelen?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 17:36:

Ah nu zie ik het antwoord ook met m'n duffe kop :P

Dit klopt idd. Het zit 'm idd in het herkennen van het bewustzijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 18:07:
Als ik het goed begrepen heb communiceren ze dmv symboliek met het gewone volk en dat zou volgens jou effectiever zijn dan met woorden.

Ook communiceren ze onderling op deze manier?

Dan blijft mijn vraag staa, welke associatie proberen ze aan de symboliek te koppelen?

Symbolen worden vaak gebruikt opdat mensen meer gaan consumeren bijvoorbeeld. :)
Waarschuw beheerder
Ja, dat is logisch, maar ik spits het toe op de vele symbolen van 'Saturn' die je terugziet bij de paus, skull & bones, kongshuizen etc etc.

Dat hele bloedlijngebeuren/achter de schermen etc etc.

Nu is mijn vraag: welke associatie koppelen de mensen achter de schermen met de symboliek van Saturn?

Naar het volk toe voornamelijk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 18:06:
Met wie proberen ze te communiceren?

Onderling...de geheime genootschappen dus bijvoorbeeld...
Plus met ons onderbewustzijn dus...

Waarom effectiever?
Voorbeeldje:
Zet een Rus en een Nederlander bij elkaar...ze spreken beide enkel hun eigen taal...
De Nederlander zegt wijsheid...dan heeft de Rus geen idee wat de nederlander zegt... 8)
Hebben ze beide kennis van symbolen en de Nederlander tekent een slang...dan weet de Rus precies wat de nederlander bedoeld...wijsheid...
Meestal bestaan de beelden ook uit samengestelde symbolen (die soms ook nog eens meerdere betekenissen hebben) dus dan kan je aardig aangeven wat je bedoeld...
Symbolen zijn universeel...dat is een groot voordeel... :)

Babylonische spraakverwarring sucks... :p
Die passage in OT verwijst ook naar dat de mens een gesproken taal cultuur werd terwijl ze voorheen een symboolcultuur hadden...
Men begreep elkaar toen niet meer... :)

Maar we zijn zolang een symboolcultuur geweest dat het allemaal nooit helemaal verdwenen die kennis...hetzij onbewust aanwezig...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok, dat vind ik wel een logische verklaring waarom men symbolen verkiest boven woorden. Symbolen zijn universeel en bereiken dus meer mensen.

Maar dat is niet het punt waarnaar ik nieuwsgierig ben, althans in mindere mate, symbolen roepen een associatie bij mensen op.

Nu is mij vraag (stel hem volgensmij al voor de 5e keer ;P ), welke associatie hebben de 'mensen op de achtergrond' voor ogen met de symboliek van Saturn die je terugziet bij de paus, skull & bonesm koningshuizen etc etc?

Welk beeld wil men opwekken bij de mens?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 18:14:
Naar het volk toe voornamelijk.

Dat het Christelijk is... :p
Dus leggen ze de associatie met de woorden van Christus...en al het positieve daar omheen...
Maar dat valt aan hun daden natuurlijk vrij weinig te merken...
Dat komt omdat ze helemaal niet christelijk zijn...kijk maar naar hun symboliek... :)
Onderling naar elkaar betekend het namelijk dus gewoon dat ze tot de saturnus cult horen...zij weten alleen wat de saturnuscult inhoud...wat de daden prima verklaard...
Tevens zal je merken dat het bankleven er dezelfde symboliek op na houd...zo ook de oliemaatschappijen en dergelijke...
Tussen Vaticaan + bank is dan ook een hele sterke connectie...
Waarschuw beheerder
Ik heb nog ff goed teruggelezen en kon alleen dit antwoord vinden:

Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 17:46:
Maar welke associaties...dingen zoals vrijheid en veiligheid/geborgenheid zijn vooral populair...
Die associatie leggen ze graag...laatste aanpassing 21 maart 2007 17:50

Waarschuw beheerder
wat toevallig

een davidster ;)
[img width=226 height=277 cacheid=000db78600274b0a945f75d21a01d0f0c4]http://www.fotothing.com/photos/0d7/0d752d45507c551ccc2d4f9140cb087e.jpg?ts=1174494259[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 maart 2007 om 18:22:
Tussen Vaticaan + bank is dan ook een hele sterke connectie...

Ja dat wist ik idd, zie je ook terug in 'The Godfather part III'

Maar de uitleg is heel erg vaag. Als ik het goed samenvat:

Zijn er zeer veel diverse instellingen die tot de Saturn-cult behoren, varierend van het christelijk geloof (rk-kerk) tot vrijmetselaarsgroepen, studentenverenigingen, banken, oliemaatschappijen, koningshuizen etc. Deze verschillende instellingen behorend tot dezelfde groep in feite (Saturn) communiceren naar elkaar toe dmv symboliek. Ook trachten zij het gewone volk te beinvloeden door symboliek toe te passen die de associaties vrijheid/veiligheid/geborgenheid bij hen oproept.

De associatie gebeurt in het onderbewustzijn, maar heeft zonder dat we het doorhebben invloed op ons bewustzijn?

zeg het ff als ik het verkeerd begrijp, ik probeer je gedachtegang te volgen, maar vind het tot nu toe nog steeds onzin :p
Waarschuw beheerder
Saturnus staat trouwens onder andere voor veiligheid, succes en geld...maar ook voor de dood (man met de zijs = saturnus) en ellende en dergelijke...

Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 18:28:
Ook trachten zij het gewone volk te beinvloeden door symboliek toe te passen die de associaties vrijheid/veiligheid/geborgenheid bij hen oproept.

Zijn zoveel associaties mogelijk... :)

Wat ook erg is is dat ze bepaalde symboliek ook verdraaien door die symbolen + nieuwe associatie op te dringen...waardoor dat oude beeld verdrongen word en vervangen door een nieuwe...
Zoals de duif... :/
Vrede my ass...oorlog zal je bedoelen...
Ook het peaceteken...zelfde verhaal...
Dus als iedereen dat symbool ziet denkt men "oeh vrede" :cheer:
Maar zij gebruiken het juist om aan te geven dat het iets met oorlog te maken heeft...
*Ziet voor zich Churchill het "peaceteken" maken*
Of de statue of Liberty...statue of slavery zal je bedoelen... 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dan nog ontgaat mij het doel ervan. Wat probeert men te bereiken.
Waarschuw beheerder
Verschillende associaies oproepen, dat snap ik nog wel, maar dat moet dan toch in dienst staan van iets.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 18:47:
Wat probeert men te bereiken

Wereldheerschappij

Al in de tijd van Alexander de Grote had men die droom al maar toen bleef het bij dromen. Nu maken snelle technologische ontwikkelingen die droom werkelijkheid.

Uitspraak van Hassanova op woensdag 21 maart 2007 om 18:48:
maar dat moet dan toch in dienst staan van iets

Een geheim genootschap

Hanteer het principe baas boven baas en uiteindelijk kom je bij een select groepje mensen uit die alles besturen.
laatste aanpassing