Partyflock

Forumonderwerp · 935297
5 volgers · 42429x bekeken
Artiest Magic-D
Waarschuw beheerder
donateur
Vertel hier al het nieuws over represses:)

En omdat andere topics ermee bezaaid zijn:

Ben je er blij mee, of zak je verder weg in je stoel, telkens als er weer eens een vette classic opnieuw geperst wordt:(:)

ik heb gehoord dat ze six million ways to die gaan herdrukken, klopt dit??
Waarschuw beheerder
donateur
Geen idee, zag m ook op die cloud9 site staan en was al te bestellen daar:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rave je uit op donderdag 25 september 2008 om 23:44:
Komt deze nie bij freaky of midtown?

Uitspraak van Prima. op vrijdag 26 september 2008 om 00:49:
Geen idee, zag m ook op die cloud9 site staan en was al te bestellen daar

Babyboom 42 komt idd, maar er is nog geen release datum. Na de release is deze titel gewoon overal verkrijgbaar.
Artiest Gonzo
Waarschuw beheerder
Dj The Viper & Dj Perpetrator - The Dj Rocks en Dj Isaac & The Viper - The Real Shit staan in de pre relaeases op recess.nl.

En Pino d'Ambini - Up & Down komt er ook aan...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Distrexx op zondag 21 september 2008 om 17:56:
Kijk maar eens op de site van Cloud 9 en dan bij pre-sale.. wordt je niet vrolijk van.

G-town madness - The Sickest
Square Dimension - Brand New Dance (Remixes)
DJ Isaac & DJ The Viper - Trigga Finga
DJ Buzz Fuzz - The Revisited EP

Deze platen zijn per stuk toch niet veel meer waard dan de prijs van een nieuwe repress, dus valt wel mee toch..
Waarschuw beheerder
Idd niet veel meer, Eurotje of 5 a 8 meer ofzo. Alleen The Revisited EP ligt iets hoger.

Waarschuw beheerder
veel mensen hebben problemen met represses zoals de Vip-Classics, wat eigenlijk ook niet meer is als jatwerk en dus geld verdienen over de rug van een ander(de rug van de artiest dus).:[
Als een artiest zijn tracks van lang geleden opnieuw wil uitbrengen omdat er toch nog steeds erg veel liefhebbers zijn en de platen toendertijd in beperkte oplage verschenen zijn(wat nu dus hard-to-get plaatjes zijn...en onbetaalbaar), is daar dan in jullie optiek iets mis mee?
Hoe kan iemand dat uitbrengen zonder dat het dan in de ogen van sommigen "fout" is?
*In eigen beheer uitbrengen en bijvoorbeeld alleen op een eigen website te bestellen.
*Alleen te koop tijdens optredens (een daaraan vastgekoppelde live-tour).
*Of moet die gene dan naast de originele tracks ook wat nieuwe remixen van de tracks maken en een compleet nieuwe plaat uitbrengen?
:-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 10:18:
Deze platen zijn per stuk toch niet veel meer waard dan de prijs van een nieuwe repress, dus valt wel mee toch..

idd, leveren geen drol meer op. The Sickest heb ik ook te koop staan voor € 7,50. die andere platen op babyboom ook voor 10e per stuk verkocht
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 10:33:
nieuwe remixen van de tracks

daar word ik helemaal zo moe van

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 10:33:
veel mensen hebben problemen met represses zoals de Vip-Classics, wat eigenlijk ook niet meer is als jatwerk en dus geld verdienen over de rug van een ander(de rug van de artiest dus).
Als een artiest zijn tracks van lang geleden opnieuw wil uitbrengen omdat er toch nog steeds erg veel liefhebbers zijn en de platen toendertijd in beperkte oplage verschenen zijn(wat nu dus hard-to-get plaatjes zijn...en onbetaalbaar), is daar dan in jullie optiek iets mis mee?
Hoe kan iemand dat uitbrengen zonder dat het dan in de ogen van sommigen "fout" is?
*In eigen beheer uitbrengen en bijvoorbeeld alleen op een eigen website te bestellen.
*Alleen te koop tijdens optredens (een daaraan vastgekoppelde live-tour).
*Of moet die gene dan naast de originele tracks ook wat nieuwe remixen van de tracks maken en een compleet nieuwe plaat uitbrengen?

Zit wel wat in, alleen vind ik dat juist niet op platen als die Babybooms van toepassing, daar zijn er destijds al behoorlijk wat van geperst, als je wat ietsje moeite doet kan je een originele in goede staat voor dezelfde prijs krijgen..

Maja t zal mij mn r**t roesten draai die meuk toch niet meer ..

:9
Waarschuw beheerder
Probleem is gewoon dat er momenteel in de HC-scene alleen maar gerepressed wordt, en niks fatsoenlijks nieuws wordt uitgebracht.
Repressen is verder niks mee, maar het feit dat dat uit armoede gebeurd is veel erger.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 1 oktober 2008 om 11:14:
Probleem is gewoon dat er momenteel in de HC-scene alleen maar gerepressed wordt, en niks fatsoenlijks nieuws wordt uitgebracht.
Repressen is verder niks mee, maar het feit dat dat uit armoede gebeurd is veel erger.

Klopt wel aardig idd, qua goede nieuwe releases in "gewone" hardcore heb ik de moed allang opgegeven,
er zijn daarnaast genoeg mensen die daar anders over denken aangezien de standaard labels nog genoeg verkopen lijkt me..

T komt er voornamelijk op neer dat er vooral van eigen bodem weinig boeiends meer komt..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 12:16:
T komt er voornamelijk op neer dat er vooral van eigen bodem weinig boeiends meer komt..

Maar TTM is toch wel redelijk ofniet? (ben een noob wat nieuwe release betreft)

Waarschuw beheerder
Mwoah k volg t ook niet op de voet, maar de TTM releases van de laatste 2-3 jaar zijn niet geweldig vind k..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 12:35:
Mwoah k volg t ook niet op de voet, maar de TTM releases van de laatste 2-3 jaar zijn niet geweldig vind k..

Dacht namelijk dat TTM nog wel redelijke kwaliteitsproducten uitbracht :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van best of both worlds op woensdag 1 oktober 2008 om 12:41:
Dacht namelijk dat TTM nog wel redelijke kwaliteitsproducten uitbracht

Ach ja vergeleken met dingen ROT Records/Offensive etc wel uiteraard :D
Maar laten we t topic niet verder vervuilen

O:)
laatste aanpassing
Artiest Reset1
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 1 oktober 2008 om 11:14:

Zo denk ik er nou precies zo over. En er wordt op een aantal platen na dan, niks fatsoenlijks meer uitgebracht in de hardcore scene .

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 oktober 2008 om 12:43:
Ach ja vergeleken met dingen ROT Records/Offensive etc wel uiteraard
Maar laten we t topic niet verder vervuilen

je bedoelt de Rot records van de laaste 8 jaar, want de oude style is zeker wel goed :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Terror trax , knor records. Mokum records brengen weer allemaal nieuwe platen uit ,alleen het is gewoon weg om te huilen als je vergelijkt met hun oude trax.

Tuurlijk zullen er nog dj's en verzamelaars zijn die hun nieuwe relaese kopen,alleen het is niet te vergelijken met de release die ze uitbrachten in hun begintijd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reset1 op woensdag 1 oktober 2008 om 16:27:
release die ze uitbrachten in hun begintijd

kan je niet verglijken tijden veranderen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van noxious op woensdag 1 oktober 2008 om 18:13:
kan je niet verglijken tijden veranderen

Daar zijn meningen over verdeeld ( zie dit forum)
En het is er niet beter op geworden. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reset1 op woensdag 1 oktober 2008 om 18:54:
kan je niet verglijken tijden veranderen

Uitspraak van Reset1 op woensdag 1 oktober 2008 om 18:54:
En het is er niet beter op geworden.

zou niet goed zijn als er in de muziek geen verandering in zit

maar ben t wel met je eens richt dan een nieuw label op en kom dan niet na weet ik hoeveel jaar opeens met nieuwe productie's op een oud label
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Reset1 op woensdag 1 oktober 2008 om 16:27:
Terror trax , knor records. Mokum records brengen weer allemaal nieuwe platen uit ,alleen het is gewoon weg om te huilen als je vergelijkt met hun oude trax.

Wat ik zie bij de labels die jij noemt is dat ze vaak muziek uit hebben gebracht van de wat onbekendere producers, als ook bekende artiesten:)

En dat doen ze op die labels nog steeds:)

Misschien waren ze vroeger beter in produceren dan nu en klonk t beter:)
Of is nieuwe hardcore moeilijker te maken, geen idee:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Prima. op woensdag 1 oktober 2008 om 21:36:
nieuwe hardcore moeilijker te maken

hmm lijkt me niet zoveel in veranderd eigenlijk.. :P maar het is idd niet veel wat er tegenwoordig uitkomt. Wel jammer opzich
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Distrexx op woensdag 1 oktober 2008 om 21:57:
hmm lijkt me niet zoveel in veranderd eigenlijk..

wel degelijk, de lat ligt aardig wat hoger dan vroeger..
Aan de andere kant.. Iedereen heeft de mogelijkheid om programma's te downloaden, terwijl destijds alles uit hardware kwam (op wat trackermateriaal na)
De kwaliteit (originaliteit is iets heel anders) is in veel gevallen wel een stuk vooruit gegaan.
Maar inhoud en originaliteit vind ik persoonlijk veel belangrijker :)
Waarschuw beheerder
donateur
idd vroeger was een kick, clap een hi-hat en een melodietje al genoeg om n vet nummer te krijgen dus was t in principe makkelijker om n nummer te maken.
Waarschuw beheerder
Hehe ja true dat is ook wel weer waar. Denk ook wel dat er meer tijd in wordt gestoken. Heb wel eens vernomen dat Buzz vroeger 5 tracks in de week maakte ofzo haha. Maar goed zoveel verstand van dat producen heb ik nou ook weer niet. Laat ik wel aan andere over ;)

Uitspraak van megalomania op woensdag 1 oktober 2008 om 22:33:
De kwaliteit (originaliteit is iets heel anders) is in veel gevallen wel een stuk vooruit gegaan.

Zeker zeker

Uitspraak van megalomania op woensdag 1 oktober 2008 om 22:33:
Maar inhoud en originaliteit vind ik persoonlijk veel belangrijker :)

Ben het helemaal met je eens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van noxious op woensdag 1 oktober 2008 om 21:25:
maar ben t wel met je eens richt dan een nieuw label op en kom dan niet na weet ik hoeveel jaar opeens met nieuwe productie's op een oud label

Ik keek laaste na de laaste 2 terror trax release en er zat 1 jaar verschil tussen .Nummer 59 in 2007 nummer 60 in 2008, dus zo goed loopt het niet meer ;)
denk dat dat ook beste is, zelfde als Ruffneck deed na zijn label Ruffneck records
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat ik zie bij de labels die jij noemt is dat ze vaak muziek uit hebben gebracht van de wat onbekendere producers, als ook bekende artiesten

En dat doen ze op die labels nog steeds

Voor gedeelte wel ja , alleen zie je bij veel oude knor,terror,Rot .. zie je dat bij begin periode van 1992 t/m 1995 meer bekende artiesten bij staan als tegenwoordig ,alleen die maakte daarvoor eigenlijk andere muziek dan hardcore .Denk bijv Ferry corsten !

Misschien waren ze vroeger beter in produceren dan nu en klonk t beter
Of is nieuwe hardcore moeilijker te maken, geen ideelaatste aanpassing 1 oktober 2008 21:36

Ik ben persoonlijk van mening dat de hardcore vroeger beter klonk dan tegenwoordig ,maar of het makkelijker te maken is, wie zal het zeggen .
Aan de anderekant waarom zou je nummer heel gecompliceerd maken als het toch voor geen meter klinkt,dan maar een simpel nummer, wat lekker uit de boxen knalt .!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

mee eens
Waarschuw beheerder
zou niet goed zijn als er in de muziek geen verandering in zit

Daar heb je ook weer gelijk in. t/m 1997 konden de veranderingen er wat mij betreft mee door, maar daarna is er over algemeen niet echt veel byzonders meer uit gekomen.!
Waarschuw beheerder
Probleem is dat de geluidskwalitijd momenteel heel erg belangrijk gevonden wordt, en alles daardoor heel gelikt klinkt, hierdoor is het rauwe grotendeels uit Hardcore verdwenen. Dat was nou juist precies een van de charmes. Dan maar een wat slechtere pressing, als het maar de juiste attitude heeft.
Waarschuw beheerder
Aaaaaah, ik had dit topic nog nooit gezien, maar hier is dus waar E-Rick zijn "inspiratie" op doet voor Vip classics!
Waarschuw beheerder
http://www.discogs.com/release/241610
Deze is nog aardig goedkoop op discog, want persoonlijk vindt ik het een aardig vette plaat .
George vergas Hyperdome experience met de orgineele samples van Queen 'We Will Rock You'
er doorheen .!
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 13438, 76468}
Waarschuw beheerder
the hyperdome experience heb ik ook op een limited green vinyl

Waarschuw beheerder
citrus fascination zaalige plaat glijk eve gehaald origineel was echt te verslete,

en nu nog general base rhytm n drums

en zekt external nog
Waarschuw beheerder
oeps verkeerde topic :D

Morgen denk ook ff die Citrus Fascination halen.
laatste aanpassing
Artiest Dyna
Waarschuw beheerder
Waar kan je die Citrus Fascination kopen? Zie hem niet op de bekende webshops staan, of ik kijk verkeerd.
Waarschuw beheerder
Had me vergist :$ bedoelde die Zenith :$

Waarschuw beheerder
ik heb die citrus bij toff music gekocht in turnhout

mischien ligt ie bij midtown ook wel

Waarschuw beheerder
ik zoek nog reyes squeeze to dead ep op knor records

( this is hell ) iemand ??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 16:11:
ik zoek nog reyes squeeze to dead ep op knor records

( this is hell ) iemand ??

Heb ik voor je. Hoes als nieuw en vinyl in perfecte staat. Laat maar weten. :)

Waarschuw beheerder
stimmen fieber je hebt pb

Waarschuw beheerder
heb ze binne thnx stimmen fieber netjes en correct afgehandeld :respect:

en riot row 1001 mogen ze wel es represen zalig plaatje
kick out the jams
Waarschuw beheerder
en ja hoor... daar komt hij dan eindelijk. enzyme k7 02 psychiatric ass..
Waarschuw beheerder
ja de vraag was natuurlijk niet OF hij kwam maar WANNEER....

geef ze geen ongelijk trouwens.... simpel geld verdienen zo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
hoe weet je het trouwens? zie niets op cardiac..

hopelijk wordt het een remix plaat ofzo :p