ik heb tenminste een mening, en daardoor ben ik iemand, een uniek persoon. uitspraak van MLK
ik heb tenminste een mening, en daardoor ben ik iemand, een uniek persoon. uitspraak van MLK
dit is toch digitaal produceren, je moet de vraag niet om gaan draaien. ik heb wat drumcomputers
Digitaal geluid is een representatie van geluid, net als film dat is van hetgeen dat we daadwerkelijk zien
Uitspraak van Stalcon op vrijdag 11 december 2009 om 14:39:
Digitaal geluid is een representatie van geluid, net als film dat is van hetgeen dat we daadwerkelijk zien
beetje kromme vergelijking als je het mij vraagt. je kunt in een kamer staan met of digitaal of analoog geluid uit de speakers vandaan, maar je kunt niet zomaar een film binnenwandelen en om je heen kijken.
beargumenteren is niet mn sterkste punt maar ik hoop dat je het kan volgen
definities.. ik voel me niet te goed om toe te geven dat ik af en toe de klepel wel heb horen luiden maar niet precies weet hoe laat het is
is het dan niet zo dat zodra een geluid uit een speaker vandaan komt, het al als digitaal beschouwt kan worden?
of hoe zit dat precies?
laatste aanpassing 11 december 2009 15:59
wat houdt die conversie dan precies in?
excuse me als ik het verkeerd begrijp, maar als je dus een geluid uit een analoge synth door een mixer heen trekt 'maak' je het digitaal?
snap er nu weinig meer van
ik vind mensen zonder mening als een lichaam zonder ziel
daar zorgt je geluidskaart voor. Een geluidskaart heeft AD/DA Converters oftewel: Analog->Digital/Digital->Analog Converters. Dat zorgt ervoor dat digitaal geluid omgezet wordt naar analoog ( naar de monitoring toe ). En andersom zorgt het ervoor dat analoge input omgezet wordt naar digitaal, zodat het op de pc/mac te bewerken is.
De mixer zorgt ervoor dat meerdere inputs samen gemixt worden.
AD/DA Converters oftewel: Analog->Digital/Digital->Analog Converters.
Check de tracks van DJ Hidden (die digitaal produceert) maar eens en vertel me dan dat hij slechter geluid produceert dan de gemiddelde boerenlul met een TR-909.
wel beter dan de boerenlul, maar niet beter dan diegenen die puur analoog werken...
Maar kom niet aan met, mijn 909 sample klinkt 10x beter dan jou hardware 909, want dan lach ik je gewoon uit
Snap zoiezo die hele discussie niet over analoog wel of niet beter, ik doe m'n ding gewoon beter met Analoge gear, so what, als jij dat doet met digitale shit, prima moet je zelf weten.
Dat zo ook nogal onlogisch zijn; een sample van iets kan nooit beter klinken dan de originele bron.
Zo lach ik op mijn beurt mensen uit die verklaren dat een technisch apparaat uit 1983 beter is dan een technisch apparaat uit 2009.
"ik hou meer van appels dan van peren, dus appels zijn per definitie beter dan peren"
net als cd's beter als vinyl?
Wordt er zo moe van
strakker, schoner en beter
Maar dat ligt niet aan de hardware/software, de ligt aan de manier van gebruiken van hardware/software.
Daar ligt het wel aan. Ik werk al jaren met hardware en weet echt wel redelijk hoe zaken kunnen klinken e.d. qua HW & SW.
Toen ik eens een echte 909 te leen had en ik zette deze aan, met alle mixer EQ's op neutraal, drukte op kick 2 en schrok me kapot van de kracht wat daar ineens uit kwam!! Zonder enig effect en wat dan ook. Terwijl ik een behoorlijke kunde heb opgebouwd qua kicks maken zonder de 909 (samples). Dat apparaat behelst gewoon kracht!
Mensen die nooit met een 909 en/of 303 e.d. hebben kunnen phreaken kunnen gewoon blijkbaar amper inschatten hoe zoiets live klinkt in vergelijking met hun gedownloade VST. Als ze het alsnog beter weten raad ik aan eerst daarmee te pielen. En vrijwel alle die ik heb aangeraden met HW, dan wel niet analoog, te gaan werken komen uiteindelijk met een dikke grijns bij me terug hoeveel vetter het wel niet klinkt en dat ze er niet eerder aan begonnen zijn.
Producers die overstappen op voornamelijk digitaal, en helemaal de kicks, vind ik uitermate jammer. Want je gaat mogelijk vooruit op gebruikersgemak, maar ook achteruit qua dikheid in klank.
En geloof mij maar: Hidden zijn werk klinkt strakker, schoner en beter dan alle 909-producties die ik tot nu toe gehoord heb. Een 909 klinkt vet, maar absoluut niet strak.
Producers die overstappen op voornamelijk digitaal, en helemaal de kicks, vind ik uitermate jammer. Want je gaat mogelijk vooruit op gebruikersgemak, maar ook achteruit qua dikheid in klank.
en dit ligt in het geval van hidden waarschijnlijk niet aan de digitale apparatuur maar aan zijn kennis van mixen. (als hij hetzelfde zou doen met HW zou het -->beter<-- klinken. )
Zo lach ik op mijn beurt mensen uit die verklaren dat een technisch apparaat uit 1983 beter is dan een technisch apparaat uit 2009
en terecht
en dit ligt in het geval van hidden waarschijnlijk niet aan de digitale apparatuur maar aan zijn kennis van mixen. (als hij hetzelfde zou doen met HW zou het beter klinken. )
idd, mensen die het verschil niet beseffen tussen een feit en een mening word ik veel te moe van
En toch zijn er flappies die dat beweren
Maargoed, dit is een eindeloze discussie, net als cd's beter als vinyl?
Wordt er zo moe van
Fuck it
En hoezo zou dat niet kunnen dan? Leg mij dat eens uit
T is maar net wat je er zelf mee doet/kan natuurlijk he
en dit ligt in het geval van hidden waarschijnlijk niet aan de digitale apparatuur maar aan zijn kennis van mixen. (als hij hetzelfde zou doen met HW zou het beter klinken. )
ik denk dat hij genoeg kennis heefd over mixen
zijn nieuwe album _0_
Je hebt altijd figuren die in het verleden blijven hangen; zegt dus helemaal niets. Paul van Dyk draait wel vaker met Ipods, Richie Hawtin met Ableton en Dave Clarke met Final Scratch; zijn zeker ook allemaal prutsers?
Ben wel benieuwd waar die plumeau (ofzo) links voor dient..
Hidden heeft vroeger meer dan genoeg met hardware geproduced, die gozer wordt al sinds 1996 in het groot gereleased (samen met Eye-D) met dikke tracks; die weet dus echt wel ff beter dan jij waar hij mee bezig is. No offense BTW.
Toevallig was ik vorige week een interview aan het kijken met Klaus Schulze en hij zweert nog steeds bij de originele MiniMoog. Hij zei dat de Voyager geen Moog is, die klinkt te schoon, haha.
Zelfde verhaal met de TB-303 (en 808, 909, Wave, Prophet, enzovoorts).
Je hebt altijd figuren die in het verleden blijven hangen; zegt dus helemaal niets. Paul van Dyk draait wel vaker met Ipods, Richie Hawtin met Ableton en Dave Clarke met Final Scratch; zijn zeker ook allemaal prutsers?
maar het gemak van digitaal (en de net iets mindere kwaliteit) weegt niet op met de enorme tijdswinst die je krijgt door alles digitaal te hebben !
net als het vasthouden aan vinyl.
Helaas zal de laatste nu wel definitief uitsterven nu zelfs technics stopt met de productie van draaitafels
http://unitedmusicro.com/panasonic-announced-that-they-will-stop-production-of-technics-turntables-in-2010-6432_3/