Wat een triest nieuws zeg..
Had het natuurlijk wel enigszins aan zien komen, maar nooit verwacht dat ze er definitief mee zouden stoppen..
moet het ook eerst maar eens zien, voordat ik het geloof..
Vasthouden aan vinyl ben ik het wel mee eens, vind het maar niks al die gasten die met cd's draaien..
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen magoed..
word met de nieuwe cdj's nog gekker met die sync funtie
dat elke pannekoek draaien tegenwoordig? of denkt het te kunnen... word met de nieuwe cdj's nog gekker met die sync funtie.. . vroeger moest je nog platen kopen ipv illegaal mp3crap downen, en echt beatmatchen... zonder effecten mixen.. goeie ouwe tijd
moet wel zeggen dat ik ook wel is met cd draai maar vind er eigenlijk geen ruk aan. platen draaien is gewoon veel vetter!! mja tis meer een kwestie van met de tijd mee gaan denk ofzo voor veel dj's.. eigen tracks ff op cd, demo's die krijgt ook dus wrm moet je dan nog platen kopen...
dat elke pannekoek draaien tegenwoordig? of denkt het te kunnen... word met de nieuwe cdj's nog gekker met die sync funtie... vroeger moest je nog platen kopen ipv illegaal mp3crap downen, en echt beatmatchen... zonder effecten mixen.. goeie ouwe tijd
moet wel zeggen dat ik ook wel is met cd draai maar vind er eigenlijk geen ruk aan. platen draaien is gewoon veel vetter!! mja tis meer een kwestie van met de tijd mee gaan denk ofzo voor veel dj's.. eigen tracks ff op cd, demo's die krijgt ook dus wrm moet je dan nog platen kopen...
nu heb je juist tijd over om veel creatiever te zijn met verschillende loops etc.
Uitspraak van A lost cause op maandag 14 december 2009 om 00:20:
nu heb je juist tijd over om veel creatiever te zijn met verschillende loops etc.
Wordt dat daadwerkelijk ook gedaan dan?
Dat wilde ik net vragen ja, ik heb genoeg cdj's zien draaien de laatste jaren maar ik heb geen van allen iets speciaals zien doen, zelfs 3-deck mixen heb ik nog niet gezien.
Dat wilde ik net vragen ja, ik heb genoeg cdj's zien draaien de laatste jaren maar ik heb geen van allen iets speciaals zien doen, zelfs 3-deck mixen heb ik nog niet gezien.
wat is er sowieso speciaal aan 2 plaatjes gelijkleggen..
als je niet meer zelf hoeft te beatmatchen blijft er meer tijd over voor andere dingen
beter een goeie mix op feesten dan dat je de hele tijd dubbele beats hoort enzo
misschien heb je t nog niet geprobeerd maar mp3's kun je ook kopen hoor
Richie Hawtin..
Helaas zal de laatste nu wel definitief uitsterven nu zelfs technics stopt met de productie van draaitafels
http://unitedmusicro.com/panasonic-announced-that-they-will-stop-production-of-technics-turntables-in-2010-6432_3/
![[img width=150 height=150]http://www.woodywoodtoys.nl/easyshopmaker/tn_e3_12.jpg[/img]](http://www.woodywoodtoys.nl/easyshopmaker/tn_e3_12.jpg)
er zijn zat die het niet kunnen..
s wel zo maar hoor het nooit.. en dat het nivo blijft stijgen ben ik het gewoon niet mee eens. iedereen kan "dj" zijn tegenwoordig. de helft heeft al geen verstand van geluid en de mixer waar ze achter staan. en met de komst van effecten worden er nogal is "foutjes" weg gewerkt, of geproberd. leer eerst eens de basis goed denk ik dan. effecten zijn een toevoeging, 8 mixen achter elkaar van 25 sec met een filertje wegdraaien kan ik ook
Dat is een kulverhaal gelukkig. Ze houden voorlopig gewoon de MK5 en MKII erin dus geen paniek.
En digitaal draaien? Ja, zelfs als verfent vinyl liefhebber heb ik wel eens een laptop erbij voor die speciale nummers / eigen werk, ook leuk voor het maken van megamixen ed (zie dit maar eens met vinyl alleen te doen...). Voor erbij is het leuk, veel mogelijkheden. Maar om er nu alleen mee te draaien...dat is net zoiets als een pianist hierop te zien spelen:
Dit kan door technische (softwarematige) middelen. Zo lijkt me het mixen met CD's een evolutionair foutje, ook tot uitsterven gedoemd. De grens tussen live je eigen muziek spelen en muziek mixen vervaagd.
Eigenlijk is dit meer algemeen bedoeld, jouw vertel ik niks nieuws.
oh gelukkig, maar feit blijft dat er steeds minder met vinyl wordt gedraaid (kijk maar naar de mainstream stijlen .. house, techno, minimal etc.)
de hardcore scene zal nog wel even met vinyl blijven draaien, maar of dat nog 10 jaar duurt?
Je weet het niet, in de Indie is het alweer veel gebruikelijker om dingen op vinyl te persen. Denk dat het afneemt maar gaat met ups en downs... mainstream en commerciele muziek misschien wel, maar voor liefhebbers zal er altijd wel een markt blijven bestaan
inderdaad zelden, maar neemt niet weg dat er veel mogenlijkheden zijn
Alexi Delano, Tony Rohr, Alex under, Richie Hawtin.. maar goed in de hardcore enzo zou ik het niet weten... misschien ophidian
Maar als die niet benut worden kun je net zo goed met vinyl draaien, ik hoor dat excuus zo vaak.
je moet je wel realiseren dat het gros van het publiek het geen fuck kan schelen wat je doet, als ze maar los kunnen gaan op lekkere platen.
Zelf ben ik vorig jaar een project gestart waarin ik enkel gebruik maak van eigen loops, de essentie van een track in 8 beats. Beatmatchen is hier niet nodig en voorafluistering ook niet dus is het puur een kwestie van interactie met het publiek en ze op de danvloer houden
Bij welke stores koop je die waves?
ik vind t alleen altijd zo min om CD DJ's af te gaan kraken, mijn respect wordt er iig niet meer op voor iemand die met vinyl draait of met cd, als de muziek maar goed is right?
ik heb geen respect voor een mp3dj die met illegale slechte kwaliteit draaid.. of erger nog, platen rippen die nog niet uit zijn of komen en dus zonder toestemming draaien...
de cd spelers de plek hebben gekregen van de draaitafels
Uitspraak van Stalcon op dinsdag 15 december 2009 om 18:57:
Heb je 2 ESX'en joh?
dat was mijn gedachte ook al
Probleem daarbij is dat mensen de hitjes willen horen die ze thuis ook draaien en dat gaat niet gebeuren met een live optreden. Daarnaast is sommige muziek te gecompliceerd om live ff snel in elkaar te draaien. Met techno kan het makkelijk, met trance wordt het al een heel stuk moeilijker en met IDM wordt het praktisch onmogelijk. Dan moet je dus van tevoren thuis gaan voorprogrammeren en is het dus niet live meer. Enige wat er dan live is is het achter elkaar plakken van patterns/sequences, maar dat komt eigenlijk op hetzelfde neer als tracks plakken.
krengen ook alweer heetten xD
en blijven we thuis lkkr vinyl draaien
De lieverds heten Korg ESX