Partyflock

Forumonderwerp · 931906

Waarschuw beheerder
Wie kent het niet: je relatie loopt op de klippen... nooit leuk!

Los van het feit dat het een ongelofelijk KUT gevoel is, is het ook een ervaring om lering uit te trekken. En ik weet ook zeker dat ik uit mijn laatste relatie en de bijbehorende breuk weer veel dingen heb geleerd waar ik voor een volgende relatie veel aan zal hebben. Dingen over mezelf, maar ook voor welke valkuilen je moet waken in een relatie.

Wat heb jij geleerd van je vorige relaties en het uit elkaar gaan, en in hoeverre heb je daar iets aan gehad bij een nieuwe relatie?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dat drank meer kapot maakt dan liefde goed kan maken....

Waarschuw beheerder
jaloerse mensen die dingen gaan vertellen die niet waar zijn, Maar hun dan nog geloven ook :(

Waarschuw beheerder
dat vind ik altijd zo'n onzin... waarom zou je niet veeleisend mogen zijn? Gaat goddomme wel om degene met wie je je leven deelt, misschien wel kinderen mee krijgt. Als je ergens in je leven veeleisend over moet zijn is het over de keuze van je partner.

Veeleisendheid wordt te vaak verward met het verlangen naar een perfecte partner. Denk dat de meeste mensen zich wel realiseren dat die niet bestaat en daar wordt volgens mij ook door bijna niemand naar gestreeft. Sterker nog, de meeste dingen die hier "geeist" worden vind ik niet meer dan normaal: Niet slaan, niet verslaafd aan drugs of alcohol, respect tonen en niet heel de dag op je luie reet zitten. Als dat veeleisend is, ben ik maar veeleisend. Kan er niet mee zitten.

Dat is ook zoiets, maar ja die dingen horen niet meer dan normaal te zijn. Alleen dat maakt iemand nog niet speciaal.
Er moet *klik* zijn, elkaar in de ogen kijken ipv oogkleppen op hebben. Kan zelf ook nog een hoop leren op dat gebied. Maar ja als je alle wijsheid had zou het ook maar saai zijn he ;)

Waarschuw beheerder
dat er ook mannen bestaan met n goed hart op de juiste plaats

Waarschuw beheerder
wat nou veeleisend:S Dat is echt zo'n fabeltje..
In een relatie ben ik bijvoorbeeld heel meegaand..

Maar mannen met hun bindingsangst, om gek van te worden:@

Waarschuw beheerder
Genoeg die dat niet hebben hoor

Waarschuw beheerder
Niet die ik tegenkom(A) agh iedereen heeft wel wat en dan denk je dat je geleerd hebt van je vorige relatie, dan is er weer wat mis in de volgende:s geloof dat we nooit uitgeleerd zijn.. Mannen, zal ze nooit begrijpen(A)
Waarschuw beheerder
Dat als je relatie al klote begint,het meestal toch nooit wat gaat worden.
En dat je een man niet kan veranderen en helemaal niet als die dat zelf niet wil.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 5 april 2007 om 00:48:
Dat als je relatie al klote begint,het meestal toch nooit wat gaat worden.
En dat je een man niet kan veranderen en helemaal niet als die dat zelf niet wil.

je haalt de woorden uit mijn mond:P
Waarschuw beheerder
nja lijkt me ook niet slim om elkaar of jezelf te veranderen, je kunt je wel aanpassen. =)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stanley3x0 op donderdag 5 april 2007 om 02:33:
nja lijkt me ook niet slim om elkaar of jezelf te veranderen, je kunt je wel aanpassen. =)

Stanley dat is een goede;) Zo bedoelde ik het eigenlijk;) Je moet je beide aanpassen, weigert 1; then, forget it

Waarschuw beheerder
Je aan elkaar aanpassen..
En niemeer in iemand's stomme leugentjuhs trappen..

Waarschuw beheerder
Dat ik een nederlandse ben en niet in de wieg ben gelegd voor een rol als "huisvrouw/mama die wordt gecontroleerd op elke stap/adem/scheet en niet meer met d'r vrienden mag praten of naar d'r werk toe gaan, hoeveel ik ook van 'm hou..:flower:
Waarschuw beheerder
uhm ik heb geleerd om niet zomaar in een relatie te stappe, niet zo 1,2,3 samen te gaan wonen ennuh dat 7 jaar ouder toch echt wel te oud was (al was ik de meest 'volwassene' van ons 2)

of te wel was een kut relatie:P

Waarschuw beheerder
Dat ik het in het vervolg bij nederlandse mannen hou, cultuur en mentaliteitsverschillen spelen toch wel een behoorlijke rol na verloop van tijd.

Ik zou nooit meer me eigen grenzen zo verleggen als het om gevoelsgebied gaat en in het vervolg ga ik dingen doen die voor mij belangrijk zijn waar ik waarde aan hecht of mijn toekomstige nieuwe vriend het daar nou mee eens is of niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 april 2007 om 09:11:
Dat ik het in het vervolg bij nederlandse mannen hou, cultuur en mentaliteitsverschillen spelen toch wel een behoorlijke rol na verloop van tijd.

Ik zou nooit meer me eigen grenzen zo verleggen als het om gevoelsgebied gaat en in het vervolg ga ik dingen doen die voor mij belangrijk zijn waar ik waarde aan hecht of mijn toekomstige nieuwe vriend het daar nou mee eens is of niet.laatste aanpassing 6 april 2007 09:11

:lief: jij begrijpt me ;)
Waarschuw beheerder
Niet over me heen laten lopen..
Me eigen dingen kiezen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 april 2007 om 12:22:
jij begrijpt me

Nou zie je, ons gevoel is helemaal niet zo raar! :lief:

Waarschuw beheerder
Dat als het niet goed voelt.. het ook niet goed zit!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 april 2007 om 12:38:
Nou zie je, ons gevoel is helemaal niet zo raar!

Nee,ik heb dat wel gedacht,want van de andere kant hield ik echt heel erg veel van 'm en deed ie verder wel ook alles voor me..maar ja...
:lief:

Waarschuw beheerder
Dat Players doen alsof ze de liefste jongens zijn en doen alsof ze alles voor je over hebben, terwijl ze naast jou nog een paar andere hebben.... Ze kunnen nog beter huilen als een kind
Waarschuw beheerder
dat slimme mensen geen ruggegraad hebben ...
Waarschuw beheerder
Dat je jezelf voorop moet zetten en dat niet alles vanzelfsprekend is :)(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 april 2007 om 00:09:
Dat als het niet goed voelt.. het ook niet goed zit!!!!

:jaja: Helaas...:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet over je gevoelens praten.. 8)

Waarschuw beheerder
Ik heb in ieder geval van mijn vorige relatie geleerd,dat eerlijkheid heel erg belangrijk is,dat mijn gevoel over de dingen vaak klopt(intuïtie),

en
oftewel....ik heb geleerd dat je iemand niet veranderd...
Je hebt te accepteren hoe iemand is. Kun je of wil je daar niet meer leven dan moet je opstappen..
Veranderen doe je het toch niet..

En dat ik niet meer in 'mooie praatjes' trap, laat maar rustig achterwege. Laat maar ZIEN dat je doet wat je zegt, en zegt wat je doet;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 15:06:
Niet over je gevoelens praten..

Helaas profiteren mensen daar van en kicken erop om misbruik daarvan te maken ja!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sparkling Paul op zondag 8 april 2007 om 17:32:
Helaas profiteren mensen daar van en kicken erop om misbruik daarvan te maken ja!

Ja...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 17:55:
Ja...

je moet vaak doen alsof je juist een bepaald gevoel niet hebt, kom je veel verder mee!

Waarschuw beheerder
donateur
niks geleerd alleen kom er achter dat je beste vriendin ook je grootste vijand is..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mercedes26 op maandag 2 april 2007 om 21:03:
oftewel....ik heb geleerd dat je iemand niet veranderd...
Je hebt te accepteren hoe iemand is. Kun je of wil je daar niet meer leven dan moet je opstappen..
Veranderen doe je het toch niet..

Helemaal mee eens, maar soms kom je er pas later (heel veel later) achter dat het allemaal een illusie was die je in je eigen kop had zitten. een relatie mooier maken dan wat ie is was ik erg goed in, zo goed dat ik er zelf nog in geloofde ook nog. How stupid can you be? nou behoorlijk in mijn geval

Waarschuw beheerder
donateur
dat ik liever vrijgezel ben dan in en waardeloze relatie te zitten.. en vooral dat ik nooit meer over me eigen grenzen heen laat gaan..

Waarschuw beheerder
je moet vaak doen alsof je juist een bepaald gevoel niet hebt, kom je veel verder mee!

Als je al niet open en eerlijk bent (over je gevoelens) in een relatie, hoe 'echt' is het dan als ik vragen mag?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 20:50:
Als je al niet open en eerlijk bent (over je gevoelens) in een relatie, hoe 'echt' is het dan als ik vragen mag?

ja bij iemand die je vertouwt kun je wel open zijn maar als iemand je dreigt te belazeren moet je even tegendraads gaan doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 februari 2007 om 19:33:
Wat heb jij geleerd van je vorige relatie

dat als je 24 uur per dag bij elkaar zit er iets niet goed komt

Waarschuw beheerder
jaloesie is slecht
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2007 om 11:53:
jaloesie is slecht

Het is niet slecht maar je moet het gewoon niet teveel laten blijken, dat werkt averechts.
Waarschuw beheerder
dat de volgende totaal anders moet ..!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sparkling Paul op zondag 8 april 2007 om 21:18:
bij iemand die je vertouwt kun je wel open zijn maar als iemand je dreigt te belazeren moet je even tegendraads gaan doen.

euhh... wat zou je er van zeggen om gewoon bij die persoon weg te gaan? Iemand die mij belazerd is mijn tijd en aandacht in ieder geval niet waard. En rare spelletjes als 'tegendraads' gaan doen is ook niks van mij

je houd van mij en alleen van mij en voor de volle 100%, of je gaat maar weg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 09:16:
euhh... wat zou je er van zeggen om gewoon bij die persoon weg te gaan? Iemand die mij belazerd is mijn tijd en aandacht in ieder geval niet waard. En rare spelletjes als 'tegendraads' gaan doen is ook niks van mij

Kijk dat is heel goed van je! Gewoon jezelf blijven dan win je altijd het meeste maarja het doet gewoon zoveel pijn als iemand je kwetst. In dat geval gewoon weg lopen van die persoon ja :yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb geleerd dat je nooit maar dan ook NOOIT jezelf helemaal moet aan gaan passen aan je partner wanneer je daar zelf onder gaat lijden. Het is zo'n ontzettend grote fout van me geweest!!! Ik ben er alleen maar door veranderd in negatieve zin..

Waarschuw beheerder

Mooi gezegt(Y)Dat bedoelde ik er ook n beetje mee;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 februari 2007 om 19:33:
Wat heb jij geleerd van je vorige relaties en het uit elkaar gaan, en

Tja, je moet je in een relatie idd niet volledig aanpassen aan de ander, je eigen identiteit verliezen is het ergste wat je kunt doen (voor beide partijen) Maar, je ontkomt er niet aan, in elke relatie zul je rekening moeten houden met de ander en dus jezelf (iets) aan moeten passen.

Wat ik trouwens geleerd heb is te "praten". Pfffff en dat was nog best moeilijk. Praten is trouwens ook belangrijk in een relatie en dan bedoel ik wel iets diepgaander dan alleen over het weer hè. ;)

We zullen wel zien of dat in een volgende relatie gaat helpen. :)

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 15:06:
Niet over je gevoelens praten.. 8)

:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sparkling Paul op woensdag 11 april 2007 om 12:57:
maarja het doet gewoon zoveel pijn als iemand je kwetst

Absoluut, en dat is het meest verrotte gevoel wat ik ken. Maar ik heb wel geleerd dat de enige manier om echt lief te hebben is door je open te stellen en dat risico dus te durven lopen. Doe je dat niet dan kan het sowieso niks worden.

Mijn ex heeft mij ook gigantisch gekwetst en ik heb mezelf ook veel te veel aangepast aan hem (ander punt wat hier veel genoemd wordt en waar ik het helemaal mee eens ben). Ik dacht dat ik door die ervaring niet snel meer het lef zou hebben om iemand te vertrouwen en me weer zo kwetsbaar op te stellen. Maar gek genoeg gebeurd dat toch, en dat gaat ook vanzelf. Je ontmoet iemand en voor die persoon heb je het dan toch weer over, durf je dat risico willens en wetens weer te nemen. En natuurlijk heb je dan wel eens een stemmetje in je hoofd die zegt: "als deze me maar niet hetzelfde flikt".. maar dat wordt ook steeds minder.

Moraal van dit verhaal: ongeacht wat een ex je ook heeft aangedaan en hoezeer je daardoor ook gekwetst bent, laat je terughoudendheid en zelfbescherming nooit zo ver gaan dat een ander daardoor geen kans meer bij je heeft. Je straft je nieuwe vriend of vriendin dan eigenlijk voor de fouten van zijn of haar voorganger, en dat is ook erg frusterend kan ik je vertellen. Dus toch iemand vertrouwen en vooral: op je intuitie af gaan.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 april 2007 om 14:25:
Mooi gezegt

thanks
Waarschuw beheerder
nooit meer zo'n :loser: tegen te komen!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van NouNou op vrijdag 13 april 2007 om 14:56:
We zullen wel zien of dat in een volgende relatie gaat helpen

Volgens mij doet het dat altijd :jaja:

Waarschuw beheerder
als het dood loopt meteen kappen...