Zodra het kind alleen wordt gelaten met de hond, valt de afhankelijke rang weg en staat het kind weer lager in de rangorde dan de hond.
precies en daarom mag je ze nooit alleen laten, ik weet als geen ander dat t niet altijd haalbaar is , maar goed we doen ons best he.
als mijn dochter niet uitzich zelf tegen de honden aan lig of er op zit/lig of zo dan zoeken de honden haar wel op....als je het goed doet bouwt iedere hond een speciale band op met het kind en dan kan een kind zonder problemen boven op een hond zitten....

precies, zeg niet dat ik mn oudste op zn rug laat paardje rijden, maar mn baby dat merkte bella niet eens zoals je ziet slaapt ie gewoon door.
t enige waar ik bang voor was is dat bella zich omdraaid, en dan valt de kleine natuurlijk.
maar helemaal gelijk hoor maula , als je er niet op let dan zie je t niet maar als ik terug kijk op fotos dan zie je al duidelijk dat toen rishano nog erg klein was bella hem zelf opzocht al was t maar langs de box liggen.
met een goede verstand houding kom je een heel eind.
je moet natuurlijk wel kind EN hond goed opvoeden...

daar draait t om wederzijds respect.
Net zoals ik vind dat een mand of bench alleen voor de hond is.
tja wordt moeilijk bella heeft geen mand, hij heeft de bank en die is toch echt van mij.
Denk dat ze er toch wel verstand van heeft.
zal best maar ieder doet t op n eigen manier. en t ligt vooral aan de hond zelf, als je een beetje n zuurkous hebt, nu kan onze hond heel veel hebben maar dat geld niet voor iedere.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 februari 2007 om 08:41:
En over dat slapen in de mand van de hond, dat zou ik nou nooit doen en/of toelaten..
ik ook niet als bella n mand had, maar vroeger (26 jaar geleden) keek niemand daar na, en n herder he die doet niks

onzin natuurlijk maar voor herta ging dat wel op in mijn geval.
t is maar net hoe je ermee omgaat, bella slaapt bijv wel in ons bed en smorgens komt rishano er ook bij liggen, wat moet ik dan?
mar ieder heeft wel hier zijn plek waar die zich terug kan trekken om met rust gelaten te worden
hihi ja bella gaat dan boven slapen

gekke hond.