Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 83408x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op maandag 29 juni 2009 om 22:44:
ik denk een teefje want als ik een reutje neem ben ik bang dat de Chihuahua onherstelbare schade aanricht aan mijn hondje die ik nu al heb

laat je wel 1 van de 2 helpen dan? of gok je op een leuk nest over een jaar of 3??? (ik hoop het dan wil ik er ook 1 ) ;)
Waarschuw beheerder
wat moet je nou met een kuttenlikker
MAULA
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ens op dinsdag 30 juni 2009 om 12:00:
wat moet je nou met een kuttenlikker
MAULA

kuttenlikker??? weet je wel niet wat voor gave pups er komen als Ruffy een nest gaat doen met de reu die hij al heb (L)

dan ga jij nog jaloers worden zussie.....
Waarschuw beheerder
ik wel
echt wel

Waarschuw beheerder
Dat je zon hond wilt, ok (kan er met mijn hoofd niet bij).

Maar kleed de hond niet aan, slaat echt helemaal nergens op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 juni 2009 om 13:15:
Maar kleed de hond niet aan, slaat echt helemaal nergens op.

wat is er nou leuker dan een hond in een roze tutu, niks toch?????

Waarschuw beheerder
Dat is ook vet normaal en natuurlijk voor zon dier, stakkers zijn het, serieus. TOTAAL geen inzicht in het dier (geen pop!) wat ze halen :'(
Waarschuw beheerder
ja maar ja maar ja maar ze hebben het allemaal heel snel koud hoor

:S
Waarschuw beheerder
het meest ideale is dat ze op een kattenbak kunnen, dus uitlaten is niet nodig :cheer:
Waarschuw beheerder
ik bestel die hondjes gewoon via internet trouwens
heel handig want ze leveren ook thuis :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hello Klitty op dinsdag 30 juni 2009 om 22:20:
heel handig want ze leveren ook thuis :[

Deftig, het zou helemaaaal geweldig zijn als je er sinterklaas pakjes bij krijgt :'(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 juni 2009 om 14:39:
Dino is alweer iets gegroeid hij is ook wat lichter van kleur geworden maar de donkere streep over z'n rug en staart is er nog steeds

is net een vosje :D

Uitspraak van ®uffy :respect:© op maandag 29 juni 2009 om 22:41:
ja juist ze bijten nogal snel hoorde ik

dat is waar 8) een kleine hond met het karakter van een grote

Waarschuw beheerder
Grappig dat mevr totaal geen weerwoord heeft en eik wel weet dat ze absurd bezig is.

Belachelijk gewoon, nijgt in mijn ogen richting dierenmishandeling :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juli 2009 om 10:22:
een kleine hond met het karakter van een grote

Nee, het is gewoon dat ras, kleine honden bijten zwz vaak vaker dan grote honden. Geweldige dieren die kefferts, loop je met je buffel rond :rot:

Waarschuw beheerder
[img width=512 height=384]http://www.chihuahua-fokker.nl/images/photoalbum/dscf0143.jpg[/img]

:lief: mooie hondjes heeft deze fokker

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juli 2009 om 13:03:
mooie hondjes heeft deze fokker

:yes: (L)

wie gaat er trouwens 9sept naar die chihuahuashow (zonder stamboom) in schiedam ?
Ik wel :D
Waarschuw beheerder
Hoi,

Ben ik ook weer eens. Ik heb sinds paar dagen me 2e Chihuahua erbij. Was niet gepland. Vriendin van me had 3e gekocht maar deze ging dus niet met haar Chi die zwanger is. Dit is reutje. Werd steeds gebeten. Dus heb ik hem over genomen.

Mag ik even voorstellen :
Storm van 10 weken
[img width=800 height=600 cacheid=001289bc002dba050b5c8b541a0287b5f1]http://i28.photobucket.com/albums/c225/Purrup/xxxx062.jpg[/img]

En natuurlijk Hummer die had ik al. Is nu 18 weken :

[img width=450 height=800 cacheid=001289bc002dba08e1e0fde31a0287b5f1]http://i28.photobucket.com/albums/c225/Purrup/Hummer2.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juli 2009 om 15:42:
wie gaat er trouwens 9sept naar die chihuahuashow (zonder stamboom) in schiedam ?
Ik wel

is wel leuk om een keer mee te maken lijkt me :D

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op donderdag 9 juli 2009 om 20:57:
Storm van 10 weken

wat een keutel

Uitspraak van The Goddess Lady Purple op donderdag 9 juli 2009 om 20:57:
En natuurlijk Hummer die had ik al. Is nu 18 weken :

een bailey look al like :cheer:
Waarschuw beheerder

ik ben daar ook bij ,met me chiwawa's :lol:

Waarschuw beheerder

Daar ben ik ook bij met Dino en zijn broertje:D

Maree het is ook met stamboom!! kruisingen zijn niet toegestaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juli 2009 om 13:03:
mooie hondjes heeft deze fokker

welke fokker is dat??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juli 2009 om 13:23:
welke fokker is dat??

www.chihuahua-fokker.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juli 2009 om 13:37:
www.chihuahua-fokker.nl

Ohh dat is a Million Dreams die kan ik wel haha:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juli 2009 om 14:13:
Ohh dat is a Million Dreams die kan ik wel haha

beestjes zijn te mooi :lief:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juli 2009 om 14:15:
beestjes zijn te mooi

Ja ze zijn echt super mooi!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op vrijdag 10 juli 2009 om 12:22:
ik ben daar ook bij ,met me chiwawa's

:cheer: :yes: er zijn ook prachtige bull's !
Daar zijn wij niet bang voor :)
Mijn boefjes kunnen heerlijk goed samen spelen met dat soort honden :D

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juli 2009 om 13:21:
Daar ben ik ook bij met Dino en zijn broertje

Maree het is ook met stamboom!! kruisingen zijn niet toegestaan

Joepie nog meer bekende van internet :lol:
:yes: ook met stamboom inderdaad.

ik neem chanel en bibi mee !
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mmmm... Ik ga 6 sept. toch niet naar Chihuahua contest!

Vind eigenlijk toch heel raar dat er ook (pit)bul achtige er ook komen..
En volgens de chihuahua forum en fokkers die daar opzitten moet het niet veel voorstellen en de keurmeesters helemaal niet..

Waarschuw beheerder
Ik wil en hoef der geen, We hebben al genoeg werk aan onze dwergpincher.. :p
Toch zijn Chihuahua wel schattig..
Zag laatst in de krant, dat hun ogen vn de stress eruit kunne schiete? :rot: :|
Waarschuw beheerder
hallo allemaal!!

Lang niet geweest, ben met blossom nog verschillende keren by de DA geweest, alles na laten kijken! Foto gemaakt, ze had niks aan haar knieetjes!

Dus ik kon goed met haar fokken! Niet kort daarna was ze loops, en nu is ze al 2 weken terug gedekt! :D Dus hoogstwaarschijnlijk binnenkort puppies hier!! Als het raak is, dan verwacht ik de pup(s) tussen 25 augustus en 2 september! :D Dus ben benieuwd, Ik laat over 2 weken een echo maken, om te kijken of ze zwanger is, de rontgen foto doe ik niet, omdat dat schadelijk kan zijn! Dus het is afwachtten! Ben zoooooo benieuwd :D:D Hoe ze eruit gaan zien, wat het word en ook hoeveel het er zijn al verwacht ik er zoiezo niet meer dan 2! Heb zelfs al zeker 10 mensen die er een zouden willen.. maar ik wacht alles af :P als ik geen afstand kan doen (a) blijven ze mooi bij mij :P of het moeten er 4 zijn! Maar dat verwacht ik zoiezo niet! Dus hier gaat het super! Merk nog niet veel aan Blossom, ze is wel wat hongeriger.. en soms wat afwezig, en ze wilt vaker bij me zitten, want ze is normaal helemaal geen schoothondje.. doet liever alles zelf! Wel merk ik aan haar dat ze zich nu soms een beetje terug trekt, niet van mij, maar van de andere honden! Maarja, dat kan ook als ze schijnzwanger zou zijn, dus het is even afwachtten wat de echo zegt!

Met Pebbles gaat alles super, al was ze wel wat gepikeerd.. dat Blossom steeds alleen mee mocht :P Maar dat was omdat we ook een jackrussel reu hebben.. en daar kon Blossom dus niet bij toen ze loops was.. Maar dat is nu ook weer over, heb me wel dood gelachen om dr! Want iedere keer.. als Blossom heel even hier liep (met ons toezicht..) dan ging ze bij onze reu staan te draaien met de kont :P En dan ging Pebbles naast dr staan.. en precies het zelfde doen als Blossom, terwyl ze al een jaar gesterriliseerd is :P

En met jullie, en de chi's? Gaat daar ook alles goed mee? :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op dinsdag 14 juli 2009 om 22:23:
dan verwacht ik de pup tussen 25 augustus en 2 september

wat spannend :D

dan ging Pebbles naast dr staan.. en precies het zelfde doen als Blossom, terwyl ze al een jaar gesterriliseerd is

whahah jaloers... ik zie het helemaal voor me

de chi's? Gaat daar ook alles goed mee?

redelijk..pini heeft gister weer in de bench geplast :\ ze blijft onmogelijk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juli 2009 om 08:24:
wat spannend

Jaaa idd! :d vind het zelf ook echt spannend! Ik wil de 27ste een echo laten maken, dus dan weet ik meer! Houd alleen steeds me hart vast.. want Blossom is dus gewoon net een kat.. loopt op de eettafel en op de vensterbank als het maar even kan.. dus nu hebben we alle meubels uit elkaar geschoven zodat ze niet over kan springen.. omdat ze voor dat ze gedekt was al 3 keer is ''doorgeschoten'' dat ze zo blij was.. en dat ze van de ene naar de andere bank schoot.. maar niet kon remmen en er zo over heen dook de hoek in! Ze is gelukkig geen piepert.. maar als ze straks hoogzwanger zou zijn.. en ze valt zo achter de bank in haar enthousiastme.. lijkt me dat niet goed! Ook slaapt ze nu in een bench.. met het lekkerste kussen van ons allemaal :P en denk maar niet dat ze haar plekje nog wilt verruilen om in bed te liggen :$

En Pebbles.. die normaal niet uit bed te slaan is.. en al heel wat mensen wakker heeft gehouden met haar gejank als ze eens WEL in een bench moest.. die wilt nu natuurlijk ook in de bench :P Want alles wat Blossom doet.. dat moet en zal zij ook doen :P Dus ik denk dat het is wat jij zegt chiwa, dat ze jaloers is :P Dacht zelf ook al zoiets.. Had het ook wel kunnen verwachtten.. toen Blossom hier kwam.. heeft ze me 2 weken genegeerd.. En ik moet altijd zoooo enorm lachen.. als ik Blossom roep :P dan gaat Pebbles heeeeeeeeeeeeeel overdreven bij me moeder zitten, en dan heel erg zitten likken.. en dan mij aankijken van ZOOOO jij roept Blossom dan ga ik mooi bij haar zitten! En als ik dan haar naam roep.. dan word het nog erger.. en dan blijft ze me aankijken zo van: zo en nou bekijk jij het ook maar!

Maar het is aan de ene kant ook wel zielig, want zoals jullie eerst al zeidde, je moet toch de aandacht over de 2 hondjes gaan verdelen, wat eerst de ander in zijn eentje kreeg! En tot nu toe was het heel simpel.. want Pebbles die was (nu even niet meer:P) heel dol op mij.. en Blossom dat is ook mijn hondje, maar die zit/zat sowiezo niet zo graag op schoot, die speelt liever de hele dag, en als ze op schoot wilde zitten maakte het haar eigenlijk ook niets uit bij wie ze ging zitten.. Ze richtte haar voorkeur, of aandacht nooit op 1 persoon.. en dat doet Pebbles wel altijd al bij mij! Maar sinds Blossom loops/gedekt is ze dus wel heel erg op mij gesteld.. en wilt ze dus ook steeds bij me zitten.. en Pebbles die had eerst volgens mij zoiets van, nouja ze woont hier wel, maar ze pikt mijn vrouwtje toch niet in.. want die vind ze niets aan! En nu wilt Blossom ook opeens meer aandacht.. en dan gaat Pebbles hele rare kapriolen uithalen :P om ook mijn aandacht te trekken.. of elkaar echt letterlijk opzij duwen.. maar ze blijven wel heel vriendelijk tegen elkaar!

redelijk..pini heeft gister weer in de bench geplast ze blijft onmogelijk

Hmmm :( Ik moet zeggen, Blossom was zindelijk.. toen weer niet.. en nu doet ze niks in de bench.. maar volgens mij kan het zo weer omslaan.. want ze heeft t met periodes! Moet wel zeggen.. ik MOET altijd me was opruimen en niets op de grond laten liggen.. want dan is de kans 9 op 10 dat ze erop plast! Waar dat vandaan is gekomen weet ik niet.. ze poept of plast nergens in huis.. ook niet op kranten enzovoorts.. maar als er een handdoek op de badkamer ligt, en je let even niet op dan heeft ze erop geplast! Pebbles is altijd zindelijk geweest.. ze heeft als pup 2 keer in bed geplast.. maar dat was het dan ook! Dus daar heb ik denk ik geluk mee!

Maar doet pini het snachts? in de bench plassen? Want ik moet zeggen.. dat heeft Blossom ook zeker een half jaar lang gehad.. dan liet ik haar s avonds rond 12 uur nog plassen en gingen we slapen.. en dan stondde we om 8 uur op.. en dan zat ze of helemaal onder de poep of was ze helemaal nat geplast! Dus toen dacht ik.. misschien kan ze het niet zolang ophouden, en heb ik een kattenbak op me slaapkamer gezet, wel vies maar beter dan dat ik haar iedere ochtend in bad moest doen! Plus die kattenbak verschonen iedere ochtend is lang niet z'n werk als haar wassen! En daar ging ze hoor.. 3 keer per nacht hoorde ik haar dan trippellen naar de kattenbak.. en iedere ochtend lag er zeker een plasje in! Dus als ze het snachts doet.. kun je dat misschien proberen, al weet ik niet, of het dan zo makkelijk is om dat NU NOG te leren aan haar, als ze niet aan een kattenbak gewent is? Bij Blossom ben ik er meteen de 4de dag dat ik haar had mee begonnen, en toen ze 1 jaar was en ze snachts dus nog steeds haar zelf onderplastten, heb ik voor snachts ook een kattenbak boven gezet! Heb eerst geprobeerd om om 4 uur op te staan om haar te laten plassen maar dan had ze het of al gedaan.. of deed ze in de tuin niets!

Waarschuw beheerder
Foto gemaakt, ze had niks aan haar knieetjes!

Super! Goed dat je toch een foto hebt laten maken, nu heb je zekerheid. Toch wel een lekkerder gevoel denk ik hè?

Niet kort daarna was ze loops, en nu is ze al 2 weken terug gedekt! Dus hoogstwaarschijnlijk binnenkort puppies hier!!

Spannend zeg! En wie is de mogelijk toekomstige papa? ;) Ik ben heel benieuwd!

Hou je ons op de hoogte?

Waarschuw beheerder
Dus hoogstwaarschijnlijk binnenkort puppies hier!!

:cheer: Gefeliciflapstaart!!!!!
ik ben ook heel benieuwd en nieuwschierig :lol:

Met Pebbles gaat alles super, al was ze wel wat gepikeerd

arme Pebbles geef haar maar een dikke knuffel en (K)

redelijk..pini heeft gister weer in de bench geplast ze blijft onmogelijk

hmmzzz komt mij bekent voor! :lol:
Bibi is de laatste paar weken ook verschrikkelijk stout waarom? geen idee"
op bed plassen! Chanel echt heel gemeen bijten en pesten
volgens mij heb ik iemand die aan het puberen is :roflol:

En met jullie, en de chi's? Gaat daar ook alles goed mee?

Nou Chanel is vorige week donderdag geopereerd.
Ik zat woensdag even haar tandjes te checken wat ik altijd doe en zag dat er iets niet klopte.
Er was een heel klein stukje van een kiesje afgebroken.
Dus wij naar de d.a. toe en die kon niet zien of het nou open was want het was heel mini.
Maar ik zag een klein gaatje zitten dus hij moest wel open zijn.
En inderdaad ze kon hem wel vullen maar omdat het nog ene jonge kies was gaf dat veel problemen dus hij moest er uit.
Het prijskaartje was wel verbaasinwekkend hoog 300 euro er was iets mis gegaan.
De kies was versplinterd dus ze deden er wat langer over :(
Maar ze is weer helemaal de oude gekke chanel :lol:

Ohja ik had een paar filmpjes k zal ze even op het forum zetten ;)

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 09:58:
Super! Goed dat je toch een foto hebt laten maken, nu heb je zekerheid. Toch wel een lekkerder gevoel denk ik hè?

Ja is het idd! Maar als het niet goed was geweest, was de beslissing ook al meteen gemaakt! Dan had ik haar niet laten dekken!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 09:58:
Spannend zeg! En wie is de mogelijk toekomstige papa? Ik ben heel benieuwd!

Hou je ons op de hoogte?

Ik heb een foto ervan, Alleen moet die nog op de pc zetten! Het is ElNinjo van El La Qwinta's alleen ze hebben hem niet op hun site staan bij de kortharen, alleen bij foto's en dan onder de pagina Slide show hoofden! Ik moet wel zeggen, ik vind de foto die er op staat van hem wel heel lelijk :$ Hij is namelijk al 10 jaar.. en op die foto ziet hij er echt al uit als een heel oud hondje! Maar in het echt is die super leuk! Ook heel vriendelijk! Mooi rond hoofd, en ENORME grote ogen! Harstikke leuk en lief hondje! Maar die fokker zei ookal.. soms heb je prachtige hondjes, die niet goed vererven.. en soms heb je wat mindere kwa uiterlijk die wel hele goede pups brengen! Maar voor Blossom haar stamboom, was dit reutje volgens hem het beste bij haar! Plus dat ik hem meteen al leuk vond vooral omdat die zo vriendelijk was! En natuurlijk dat mooie ronde hoofd, en GROTE ogen :p Dat heeft Blossom wat minder, en dit zou dan waarschijnlijk mooi compenseren, omdat hij dat juist heel groot heeft allemaal, en zij voor het ras aan de kleine kant heeft! Maar ik zou de foto er binnenkort opzetten! Er zat wel langhaar in de stamboom van hem, zag ik! Hij heeft ook wat meer en voller haar als Blossom, zijn ouders zijn beide korthaar, maar de moeder van zijn vader is langhaar, en daar de ouders van ook, en de vader van zijn moeder is ook een langhaar, en zijn ouders zijn dat ook!
Waarschuw beheerder
ik heb er 1 gekocht wat is ze lief

ze heeft alleen mijn andere hond al 4 keer gebeten :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 16 juli 2009 om 17:52:
ik heb er 1 gekocht wat is ze lief

ze heeft alleen mijn andere hond al 4 keer gebeten

en heb je al van die schattige strikjes gehaald voor in der vachtje????

dat zou der echt te schattig staan (L)

kom der gauw eens knuffelen hoor ;):lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op donderdag 16 juli 2009 om 19:08:
en heb je al van die schattige strikjes gehaald voor in der vachtje????

ja roze echt super stoer vind ik ze B)

Uitspraak van Maula op donderdag 16 juli 2009 om 19:08:
kom der gauw eens knuffelen hoor

pas op hoor want ze kan wat vals van zich af bijten :)

tjah ze staan niet voor niets bekend als 1 van de gevaarlijkste honden ter wereld

i love the Chihuahua(whahahaha)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 16 juli 2009 om 20:54:
pas op hoor want ze kan wat vals van zich af bijten

dan muilkorf je der toch effe ??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op donderdag 16 juli 2009 om 21:31:
dan muilkorf je der toch effe ??

ja ben nog naar een muilkorfje aan het zoeken :)
ik hoorde eergister dat het een speciaal soort leder moet zijn want de kracht van de kaken van een chiwawa 8) schijnt zo het leder te doen scheuren :)

dusjah :nocheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 16 juli 2009 om 21:34:
speciaal soort leder

leder? dat slijt toch veel te snel, ik zou toch kijken voor een stalen korf dan.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 16 juli 2009 om 21:36:
zou ze dat niet stuk maken?

je ken der ook de hoektanden laten trekken,daar zal ze waarschijnlijk mee grijpen ;) en zonder hoektanden gaat dat minder goed ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op donderdag 16 juli 2009 om 20:54:
pas op hoor want ze kan wat vals van zich af bijten :)

tjah ze staan niet voor niets bekend als 1 van de gevaarlijkste honden ter wereld

Bijtgraag en veelteklein, aka een voetbal :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juli 2009 om 10:48:
Gefeliciflapstaart!!!!!
ik ben ook heel benieuwd en nieuwschierig

Ja ik ook! Ik moet haar nu wegen, iedere week, om te zien of ze aankomt.. en dan kun je aan het gewicht dat ze aankomt ONGEVEER schatten hoeveel pups er zijn! Omdat ze by een echo als het meerdere zijn achter elkaar kunnen liggen! :D Ben benieuwd, het gaat wel super snel de tijd! Want het is nu al byna 3 weken geleden dat ze gedekt is.. en eind augustus kan ik ze dan verwachtten! Dat is het ook zo!

arme Pebbles geef haar maar een dikke knuffel en

zal ik doen! :D

Nou Chanel is vorige week donderdag geopereerd.
Ik zat woensdag even haar tandjes te checken wat ik altijd doe en zag dat er iets niet klopte.
Er was een heel klein stukje van een kiesje afgebroken.
Dus wij naar de d.a. toe en die kon niet zien of het nou open was want het was heel mini.
Maar ik zag een klein gaatje zitten dus hij moest wel open zijn.
En inderdaad ze kon hem wel vullen maar omdat het nog ene jonge kies was gaf dat veel problemen dus hij moest er uit.
Het prijskaartje was wel verbaasinwekkend hoog 300 euro er was iets mis gegaan.
De kies was versplinterd dus ze deden er wat langer over
Maar ze is weer helemaal de oude gekke chanel

Ohhh:( wat zielig!! Maar nu is alles weer goed dus! Ik kijk ook altijd de tandjes na bij ze! Maar Pebbles heeft super tandjes, wel een onderbijt :P maar de tandjes opzich staan heel mooi recht op een rijtje en zijn allemaal spierwit! Ze heeft zelfs geen gele plak bij de randen! Blossom daarin tegen.. die heeft wel al 3 hoektandjes die bruin worden.. Ik snap het niet.. want ik poets ze beiden de tandden even goed.. en Pebbles is ouder.. en die heeft een super gebit.. en Blossom die had met 6 maanden al een donkerder tandje.. terwijl ik ze wel poets! Maar ik wacht even af of ze zwanger is.. en ALS ze dan een keizersnede zou moeten, laat ik dat tandje meteen mee doen, dan hoeft ze maar 1 keer onder narcose!

Ohja ik had een paar filmpjes k zal ze even op het forum zetten

Hahahahaha wat een leuke filmpjes! Vooral die met de tv! Was dat beverly hills chihuahua? Wat op stond?:P En zoals chanel haar op haar knuffel rijd, dat probeert Blossom dus de hele dag op me slapende moeder.. en op je been.. op de andere honden.. eigenlijk alles wat ze tegenkomt! Schaam me dood met dr! :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 17 juli 2009 om 11:37:
laat ik dat tandje meteen mee doen, dan hoeft ze maar 1 keer onder narcose!

:yes: bij chanel knippen ze ook meteen haar nageltjes scheeld een hoop gedoe :lol:

Was dat beverly hills chihuahua? Wat op stond?

:no: dat was animalplanet :P staat altijd aan bij mij!!
Ik heb beverly hills chihuahua wel op dvd :cheer: je had ze moeten zien joh!
De hele tijd blaffen en kijken :D
Te grappig voor woorden, als ze nou is een film voor honden zouden maken over honden :cheer:

eigenlijk alles wat ze tegenkomt!

aaaah zo erg is Chanel niet :P Blossem is een kleine viezerik bah bah hihihi :roflol:

ik ga even zoeken naar de foto van de papa :D

ze hebben veel hondjes :D een mooie zeg!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 juli 2009 om 21:26:
bij chanel knippen ze ook meteen haar nageltjes scheeld een hoop gedoe

Nagels knippen is hier de normaalste zaak van de wereld :P als ik roep kom pebbeltjeee nageltjes knippen komt ze mooi op schoot en blijft ze heel stil zitten! Tot ik zeg klaaaaar en gaat ze als een dolle stier aan het rond rennen:P

dat was animalplanet staat altijd aan bij mij!!
Ik heb beverly hills chihuahua wel op dvd je had ze moeten zien joh!
De hele tijd blaffen en kijken
Te grappig voor woorden, als ze nou is een film voor honden zouden maken over honden

Hahahahaha! Dat is toevallig, ik kijk ook de heleeeee dag animal planet :P ze worden er gek van hier! Ik meot alleen zeggen, mijn hondjes reageren niet echt op honden op tv :( maar Blossom die kijkt wel altijd na de tv als er bv monkey world ofzo op is.. en dan heb je van die apen die hele rare geluiden maken:P dan gaat ze wel heel blij voor de tv zitten kwispellen maar om honden....:( doen ze niks :P

aaaah zo erg is Chanel niet Blossem is een kleine viezerik bah bah hihihi

en zelfs dat is nog zacht uitgedrukt :P Ik moet zeggen ze doet t nu wel minder nu ze gedekt is..

Nouu ben me net geschrokken.. Blossom heeft dus heel donker bloed verlies was maar heeeeeeeel weinig.. maar toch.. Ik was even op visite bij me vader.. en dacht ze kan wel een uurtje alleen zijn.. Omdat ze toch nog niet heel ver is, en ik uberhaupt niet zeker weet of het wel raak is! Maarja nu had ze dus donkerbruin/heeeeeeeeeeeeel donkerrood bloedverlies.. Dit kan een innestelingsbloeding zijn geloof ik, maar het kan ook betekenen dat de pups afkomen.. En in het minste geval is het niets! Maar ze had haar ''ding'' ook een beetje kapot/rauw gelikt, dus dat heb ik net weer even schoongemaakt met betadine! Dus ik wacht gewoon af wat de echo zegt volgende week! Maar ik vind t ook zo eng.. ze rent en springt overal op.. ik heb wel eens gedacht van dan doe ik haar in de bench.. maar vind dat zo zielig! Want het is natuurlijk een hond! Plus dat het zo warm is nu.. dus ik doe nu alles maar onder het motto.. als ze het niet (meer) zou kunnen, dan doet ze het uit zichzelf wel niet meer. Of het een goede gedachtte is.. geen idee, maar om haar nu alles te verbieden en als een overbezorgde ''honden-mama'' er de hele dag met de lip bovenop te zitten zodat ze niet rent/springt.. dat is voor haar ook niets!

Waarschuw beheerder
Ohja ik had een paar filmpjes k zal ze even op het forum zetten

wat coole filmpjes zeg, moest er onwijs om lachen

want ik poets ze beiden de tandden even goed..

lukt dat goed>? ik krijg dat nooit voor elkaar

Uitspraak van DQ1306 op zaterdag 18 juli 2009 om 00:07:
zitten zodat ze niet rent/springt.. dat is voor haar ook niets!

mag dat niet dan? heeft de da dat afgeraden?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 juli 2009 om 08:45:
lukt dat goed>? ik krijg dat nooit voor elkaar

Ja ik moet zeggen, Pebbles heb ik het meteen al geleerd toen ik haar kreeg met 13 weken! En die vind t wel best! Blossom die laat het ook toe, maar daar moet je wel meer geduld hebben, en die vind het ook echt helemaal niks.. maar ze word gelukkig niet vervelend! Met de nageltjes precies t zelfde, die doe ik ook zelf.. maar ze hebben beide blanke/doorzichtige nageltjes! Dus dan kun je goed zien tot waar je ze af kunt knippen.. onze jackrussels hebben er ook zwarte nagels tussen zitten, en dan weet je nooit tot waar het leven zit, dus die doe ik niet zelf!

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 juli 2009 om 08:45:
mag dat niet dan? heeft de da dat afgeraden?

Het mag wel, en van mij mag ze het ook wel! Alleen de chihuahua van een vriendin van mij.. is pas overleden, op zijn koppie gevallen van de bank af.. was op slag dood! :( En ik heb ook al een paar keer gehad dat ze achter de bank sprong, ofja eigenlijk niet kon afremmen en er zo achter vloog! En dat ze zo stil bleef.. dat ik niet eens durfde te kijken omdat ik dacht die is dood.. we hebben een hele harde vloer, en de bankleuning naar de grond met een vaart er achter is tog behoorlijk hoog voor z'n beestje! Dus het is niet dat het speciaal om de pups gaat! Maar ik dacht, als ze straks wel pups heeft.. en ze word dikker.. misschien kan ze dan slechter springen, en valt ze nog sneller! Omdat haar buik dan dik is ofzo?

Maar tot nu toe gaat hier alles goed! Ze heeft geen bloed-verlies meer gehad! Ze heeft wel overgegeven gisteren, vond het zo zielig! Maar nu geef ik haar 5 keer per dag hele kleine beetjes, na 2 happen ziet ze het zelf ook niet echt meer zitten moet ik zeggen! Er staat op de geboorte kalender, dat een DA overmorgen door middel van betasting van de buik al moet kunnen zien of ze pups heeft! Maar ik ga denk ik volgende week maandag een echo laten maken! Want vrijdag is het waarschijnlijk nog te vroeg, en zaterdag en zondag zijn ze dicht! En nu laat ik het dus op de 30ste dag doen, omdat ze de eerste keer dan 30 dagen geleden is gedekt, en de 2de keer 28 dagen! En vanaf 28 dagen kun je het zien, mocht het van de 2de dekking zijn! Dus dan laat ik het wel horen!