Partyflock

Forumonderwerp · 929478
2 volgers · 83248x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn dochter is ook op zoek naar een goede fokker
dus als je er 1 weet of meer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op zondag 26 april 2009 om 17:40:
Mijn chihuahua Hummer van 8 weekjes

Wat een schatje! (L)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 april 2009 om 23:17:
helaas moet ik mededelen dat mij pup bij de fokker is overleden de rest leeft nog wel maar de anderen pups hebben al een baas snip snip maar ik ga even rustig verder kijken naar een anderen .

Ahh, wat zielig!

Uitspraak van ThunderdomeUtreg op donderdag 30 april 2009 om 11:17:
onze slet

Haha! Leuke foto! :D

Waarschuw beheerder
ahhh het inderdaad zielig maar ja het kan gewoon gebeuren,
heb zelf vroeger ook kennel gehad met engelse buldogs ,
ik heb al een ander fokker gevonden.

@Anouk mooie beesie hoor ;)

Waarschuw beheerder
Hoi mensen,

ik zal wel de zoveelste zijn die deze vraag stelt ;)

Maar ik ben al zoveel dat internet door aan het spitten op zoek naar een goede betrouwbare fokker, Dit blijkt helemaal niet zo makkelijk te zijn.....

ik kan deze hele forum nu wel gaan terug lezen, maar vraag het bij deze gewoon maar:

wie kent een goede betrouwbare fokker en heeft met deze ook zelf ervaring?

Hoop dat ik een antwoord krijg want dat zou me toch een stuk verder helpen.

Alvast bedankt!

Waarschuw beheerder
Op de site nu.nl bij opmerkelijk en video's staat een chihuahua modeshow :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bah, vind die kleine mormels nou echt niks :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *C* op maandag 4 mei 2009 om 16:19:
Bah, vind die kleine mormels nou echt niks

je doet je naam eer aan (y) chapeau

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 mei 2009 om 12:19:
Op de site nu.nl bij opmerkelijk en video's staat een chihuahua modeshow

Ik had het filmpje ook al gezien maar ben zondag ook bij de modeshow zelf gaan kijken. Was erg leuk om te zien! :D
Ik kom regelmatig in de winkel van de vrouw die de modeshow heeft georganiseerd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 mei 2009 om 10:56:
je doet je naam eer aan chapeau

:roflol: (y) chiwa

ik hoorde vandaag weer een (N) verhaal :(
kennisen hebben ook chihuahuas en soms een nestje.
Nou waren er mensen en heben een pupje bij huhn gekocht is het hondje later doodgebeten :'(
Zijn ze terug gekomen voor een nieuw hondje en hebben die gekocht is het 2de hondje verdronken!!!!!
En nu willen ze WEER opnieuw een chihuahuapup bij hun kopen :S
Dat soort mensen snap ik niet...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 mei 2009 om 21:55:
chiwa

af en toe word ik er zo strontmoe van 8)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 mei 2009 om 15:46:
maar ben zondag ook bij de modeshow zelf gaan kijken

:D

doodgebeten

:o

Dat soort mensen snap ik niet...

jesus idd niet normaal. Dat ze nog hondjes verkopen aan hun

Waarschuw beheerder
je doet je naam eer aan chapeau

:roflol: (y) hahaha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 13 mei 2009 om 11:55:
vals beest

vind je t geeeeeeeeek

KAt likte bij zijn pootje daar zal t wel pijn hebben gedaan.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 13 mei 2009 om 11:55:
ja Chiwa

Nee RaveBeest
Waarschuw beheerder
wellus ze zijn niet allemaal lief B)

Zondag kwam de buurvrouw met een Chiwa pup
geinug beesie en die was wel lief :D

grote oren en grot ogen die je aankijken :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 13 mei 2009 om 13:52:
wellus ze zijn niet allemaal lief

dat is een feit. Het zijn grote honden in een mini lichaam

Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 13 mei 2009 om 13:52:
geinug beesie en die was wel lief

hoe oud en hoe klein?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 14:07:
hoe oud en hoe klein?

3 maanden en ieniminie klein :D

Waarschuw beheerder
ik zag me vandaag toch een mooi hondje!
ik ben letterlijk opslag verliefd geworden (L)
helaas heb ik het geld niet maar anders .... dan had ik haar zkkr gekocht (L)
http://link.marktplaats.nl/252924113
een chihuahua teefje wit met oranje pigment en choco-tan tekening op het hoofdje.
dat zie je niet veel !!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 21:09:
ik ben letterlijk opslag verliefd geworden
helaas heb ik het geld niet maar anders .... dan had ik haar zkkr gekocht
een chihuahua teefje wit met oranje pigment en choco-tan tekening op het hoofdje.
dat zie je niet veel !!

1 tip koop nooit daar een hondje!!
Komt uit oostbloklanden!! ouders zijn nooit aanwezig als je erom vraag :S

Ook raar dat ze in de advertentie niet bij zetten of ouders aanwezig zijn foto ervan misschien? en dat ze kleinblijvend is onzin dat weet je nooit of het beestje klein blijft!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 mei 2009 om 15:43:
Komt uit oostbloklanden!! ouders zijn nooit aanwezig als je erom vraag

zielig zeg

Waarschuw beheerder
het ging er om hoe ze er uit ziet ;)
maar niet ieder hondje op mp komt uit het buitenland.
je kan ze er vaak wel altijd uitpikken :P
Waarschuw beheerder
Op marktplaats staan vaak mixen dus kijk uit wat je koopt en vaak uit buitenland. Vriendin waar ik me pup van hebt ziet verschil erg goed.

Als zij weer een nestje heeft laat ik wel weten. Ze heeft 2 chihuahua's teefjes waar ze af en toe een nestje bij wil nemen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 mei 2009 om 21:09:
ik ben letterlijk opslag verliefd geworden
helaas heb ik het geld niet maar anders .... dan had ik haar zkkr gekocht
dat zie je niet veel !!

Ik ben soms ook ''verliefd'' maar zoals anouk al zei, ik koop NOOIT meer een hondje via marktplaats.. en zou zelfs niet gaan kijken want wat dan vaak gebeurt (je vind het hondje helemaal geweldig, en kan het niet achter laten, met alle gevolgen van dien) Ik heb Pebbles ook van Marktplaats, en daar heb ik naar vele verhalen echt veel geluk mee gehad (haar moeder was wel aanwezig.. maar ik weet zeker, als ik haar zonder moeder had gezien, dat ik haar net zo lief mee naar huis nam.. als dat ik haar heb gezien met moeder!) Maar ookal was haar moeder er en waren de mensen TOEN reuze vriendelijk.. heb ik er toch een slechte ervaring mee. moest me adres achterlaten email en telefoonnummer, om zogenaamd haar stamboom nog naar gestuurd te krijgen (hij liet me een stamboom zien, die van haar moeder zou zijn) Maar heb haar stamboom nooit ontvangen.. dus ze was of van het tweede nestje in een jaar tijd (dan mag je geen stamboom aanvragen, want een teefje mag maar 1 nestje per jaar krijgen) of ze heeft er gewoon geen gehad! Ik mag volgens mij echt van geluk spreken, dat ze zo gezond is, want heb al vele verhalen gehoort over zieke hondjes! Waar ik haar heb gekocht was ze trouwens als enige pup, haar meoder had er maar 1. Maar na het rare verhaal van de stamboom niet opsturen.. heb ik er toch rare gedachtte bij gekregen, ik bedoel je weet niet waar ze vandaan komt! Een stamboom is geen verzekering voor een gezond hondje.. maar je kunt wel zien waar het vandaan zou kunnen komen, mochtte ze ziek worden!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 mei 2009 om 18:11:
maar niet ieder hondje op mp komt uit het buitenland.
je kan ze er vaak wel altijd uitpikken

Nou.. Een vriendin van mij, die ging ook op een foto af.. van dat zal wel een gezond NL hondje zijn.. bleek toen ze daar kwam dat ze gewoon in een natte oude schuur lagen.. en ze voor de foto gewoon ff opgedoft waren, ze zetten de hondjes natuurlijk niet mager, en onder de strond op de foto.. Plus dat ze de fotos natuurlijk ook van internet kunnen pakken.. als je maar genoeg sites rond gaat, vind je ergens wel een hondje met de zelfde kleuren als die je verkoopt.. en ik bedoel er tussen uitpikken :$ ze zetten er bij een advertentie zoiezo altijd de goede dingen neer.. ze gaan er niet bij zetten de moeder komt uit polen en die ligt in een koude natte schuur, waar we het pupje met 3 weken hebben weg geplukt om haar vervolgens uren in de auto te vervoeren na NL. En hier voor de volle pond te verkopen.. En je hebt zeker gelijk, over dat het niet allemaal oostblokhondjes zijn! Daar heb je 100% zeker gelijk in, maar stel je denkt.. dat het een gezond hondje met goede ouders en leuke baasjes is.. en je komt daar en het is helemaal het tegen overgestelde nergens een moeder te bekennen.. dan nemen 9 van de 10 mensen de hondjes mee inclusief IK zelf.. omdat je het ondanks alles een geweldig hondje vind.. en het daar tenslotte niet kan blijven.. en dan denk je van, ik heb er een gered maar voor die 1000euro die jij ervoor betaald hebt.. zijn er al weer 3 nieuwe nestjes op weg na Nl. :(:(:(
Waarschuw beheerder
Hallo allemaal!

Was net op vip-hond.nl en zag dat ze daar nu ook puppies verkopen??! Zet daar mijn vraagtekens bij.. ze schijnen gewoon in de winkel te liggen in de ''baby-kamer'' beetje raar.. of ligt dat aan mij?

Waarschuw beheerder
ja dat klopt....
ik vind het schandalig.
chistore nummer 2 vind ik.
want zoveel pupjes komen echt niet bij particuliere nestjes vandaan!
tevens heb ik een slechte ervaring gehad bij hun en ik ben niet de enigste.
ze geven alleen maar om het geld en niet om de welzijn van de beestjes volgens mij.
en ze hebben heeel veel praatjes maar als het op de service aankomt kan je stikken :(

Waarschuw beheerder
kwam dit plaatje tegen op internet :roflol:

[img width=280 height=334 cacheid=001095ef002da025059711c11a02829f5e]http://kecute.files.wordpress.com/2008/03/chihuahua-costume-cute.jpg[/img]

is net mijn kleine meid :X
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
doe toch is ff normaal heee....

echt.. vrouwen
Waarschuw beheerder
Hallo allemaaal :D Nou k heb afgelopen week geluk gehad!! Blossom was op een of andere manier weg gelopen.. maar mensen bij ons in de straat hadden haar zien lopen en gelokt, en daar was ze mee mee gegaan.. gelukkig hadden die mensen niks kwaads in de zin :D en zijn ze alle deuren langs geweest of mensen een chihuahua mistte en toen kwamen ze by ons! Wij hadden niet eens door dat ze weg was.. omdat ze overdags meestal in haar mandje gaat liggen en je haar zo een uur of 3 niet ziet! Dus toen ze aan de deur kwamen of we een chihuahua misstte moesten we eerst nog is kijken en toen was ze idd weg! Heb de mensen de dag erna meteen een bosje bloemen gebracht! Stel je voor dat ze was overgereden :| of mee genomen door mensen die haar niet terug zouden brengen!!

Ik denk dat ik ze nu allebei een Penning omhang, met het adres erop.. maar ik zat te denken.. is dat nou juist wel slim of niet, want ik bedoel als ze de intentie hebben ze te houden.. dan blijven ze natuurlijk juist bij het adres uit de buurt waar ze thuis horen, maar aan de andere kant als ze ze terug willen brengen weten ze waar ze moeten zijn, of misschien alleen een telefoon-nummer erbij? wat denken jullie?

Blossom is trouwens wel gechipt, Pebbles niet.. maar als mensen een hondje houden of door verkopen.. dan word die chip bij bv de DA niet na gekeken alleen als ze in het asiel of bij de dierenambulance terecht komen dacht ik?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vind ze echt verschrikkelijk, de eigenaressen zijn meestal echt van die wannabe Paris Hilton figuren..ugh there's no hope anymore!
Neem toch een echte hond.

Waarschuw beheerder
Hallo Lady's
Ik heb lange tijd niks meer laten horen maar goed ik ben er weer
flink wezen feesten de afgelopen maanden en erg druk geweest....

Maar goed ,na de zomer maanden ga ik weer opzoek naar een chihuahua teefje
wil een beige of chocolade bruine en had oproepje gezet of mensen geen nesje verwachten en kan er nu lekker uit twee kiezen en opzich valle de prijzen ook wel .Maar een krijgt met en zonder stamboom hopelijk komen er paar mooie uit en natuurlijk een teefje hou jullie op de hoogte

fijne avond nog

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 12 juni 2009 om 19:56:
Nou k heb afgelopen week geluk gehad

wat een verhaal :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 10:13:
Vind ze echt verschrikkelijk, de eigenaressen zijn meestal echt van die wannabe Paris Hilton figuren..ugh there's no hope anymore!

nee jij hebt recht van spreken met zo'n rotkop :rot:

we zitten hier niet te wachten op dat soort loze opmerking, dus opfucken :loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 juni 2009 om 10:13:

agh ja je ziet het al aan het uiterlijk en rossi wannabe fan he :loser:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 juni 2009 om 09:22:
nee jij hebt recht van spreken met zo'n rotkop

:roflol:

Uitspraak van DQ1306 op vrijdag 12 juni 2009 om 19:56:
Hallo allemaaal Nou k heb afgelopen week geluk gehad!! Blossom was op een of andere manier weg gelopen.. maar mensen bij ons in de straat hadden haar zien lopen en gelokt, en daar was ze mee mee gegaan.. gelukkig hadden die mensen niks kwaads in de zin en zijn ze alle deuren langs geweest of mensen een chihuahua mistte en toen kwamen ze by ons! Wij hadden niet eens door dat ze weg was.. omdat ze overdags meestal in haar mandje gaat liggen en je haar zo een uur of 3 niet ziet! Dus toen ze aan de deur kwamen of we een chihuahua misstte moesten we eerst nog is kijken en toen was ze idd weg! Heb de mensen de dag erna meteen een bosje bloemen gebracht! Stel je voor dat ze was overgereden of mee genomen door mensen die haar niet terug zouden brengen!!

Ooooh wat een geluk!!!!! Poeh! dat zal wel ff schrikken zijn geweest ja.
chipeen of penning... ja moeilijk.
als het verkeerde mensen zijn blijven ze inderdaad weg dan kan je beter chippen volgens mij.
dierenartsen checken het wel als je een nieuw dier aanmeld bij hun.
ze vragen altijd om chipnummer en als ze bijv een nieuwe plaatsen dan checken ze bij een ouder hondje wel op een andere chip lijkt mij .. (kwe het neit zeker hoor!)

Ik ben net terug van vakantie met de hondjes! lkkr warm zuid frankrijk.
maar bibi zat bijna onder een auto !! ik was ook flink geschrokken.
ik was even iets van binnen pakken en me vriend had de hondjes mee genomen maar was niet aan het opletten...
ik gaf me toch een harde GIL!!!!
gelukkig stond de auto meteen stil.

Waarschuw beheerder
nee jij hebt recht van spreken met zo'n rotkop

Oehh wat zijn we toch stoer!
Ook ik mag hier mijn mening geven, get used to it.

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 00:24:
agh ja je ziet het al aan het uiterlijk en rossi wannabe fan he

Dat jij een wannabe Paris bent zegt niks over mij, jammer joh sletje.

we zitten hier niet te wachten op dat soort loze opmerking, dus opfucken

Graag zelfs, het iq is hier net zo hoog als dat van Paris..wooow ja laag dus.
Byebye wannabe's

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 17:16:
Dat jij een wannabe Paris bent zegt niks over mij, jammer joh sletje.

volgens mij kun je niet lezen en dat blaat dan wat over IQ :gaap:

we zitten hier niet te wachten op dat soort loze opmerking, dus opfucken

je bent niet OT namelijk :bye: :bye: :bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 00:24:
Ik ben net terug van vakantie met de hondjes! lkkr warm zuid frankrijk.

grmbl niet ontspannen :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 17:19:
volgens mij kun je niet lezen en dat blaat dan wat over IQ

:roflol: Go chiwa! :yes:

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 17:16:
Dat jij een wannabe Paris bent zegt niks over mij, jammer joh sletje

jij bent echt dom :loser: wie zegt dat ik dat ben? :roflol:
je mocht willen dat jij een wannabe paris was !
misschien had je er dan wat beter uit gezien met die rot kop van je. :roflol: :lol: :loser:
Ohja speciaal voor jou! omdat je het woordje wannabe paris kan : TTYM :cheer: (weer wat erbij geleerd)

en als je aandacht zoekt ga dan ff lkkr ergens anders heen.
want anders was je niet terug komen kijken in dit topic (wat je oh zo super leuk vind) of er op je opmerking/mening :S gereageerd was he.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 17:57:
TTYM

Volgens mij is het TTYN ! Talk To You Never Is het hoor. Dus jij mag wat gaan leren :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mijn chi is nu 17 weekjes bijna.

Heb gemerkt dat hij niet graag buiten wil lopen. Wil alleen maar getild worden hihi
Poept en plast ook niet buiten. Maar ik blijf consuquent hem laten lopen.Lastig wel dus. Zindelijk is zowiezo moeilijk te krijgen bij een chi klopt dat ? Leer hem nu steeds op krantje en in de douche want dan hoop ik dat ie de plavuizen gaat associeeren met stoep buiten. Dat gaat aardig. Moet alleen niet alle ruimtes in huis vrij geven dan gaat het niet haha. Hij mag in de slaapkamer, gang, keuken en badkamer en alleen woonkamer niet.Kan trouwens goed alleen zijn wel ondanks dat ze zeggen van niet en ik werk overdag. Kom wel tussen de middag een uur naar huis maar hij heeft helemaal door hoe het zit en piept nooit meer. Denk dat ik wel aardig doe met hem. Tis lang geleden dat ik hond had. Hij heeft gelukkig ook nog katjes om hem heen. Hij is zoooo lief en makkelijk. Echt een schoot hondje als ik er ben of als we ergens anders zijn...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op woensdag 24 juni 2009 om 21:06:
Zindelijk is zowiezo moeilijk te krijgen bij een chi klopt dat ?

Bij mij waren ze vrij snel zindelijk! Waarom probeer je geen kattenbak?? Blossom begreep het meteen naar een week al, en doet t nu nog steeds alleen op de kattenbak (zelfs als we gaan wandellen, houd ze het op, en als we thuis komen gaat ze aan de sprint richting kattenbak) Moet je eerst alleen de bak gebruiken, omdat sommige hondjes het eng vinden onder die ''kap'' te gaan! Bij mij ging het super! Gewoon iedere keer wanneer hij gaat snuffellen en je verwacht dat hij iets moet doen, hem op de kattenbak beuren, en dit de heletijd blijven doen, en steeds als hij iets op de kattenbak doet belonen met iets! Wat je ook kunt doen (het is wel een beetje vies, maar het hielp bij mij echt!) Is een drolletje van hemzelf pakken, en die in de kattenbak leggen.. zodat die beter begrijpt dat het voortaan daar moet!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mijn chi is nu 17 weekjes bijna.

Heb gemerkt dat hij niet graag buiten wil lopen. Wil alleen maar getild worden hihi
Poept en plast ook niet buiten. Maar ik blijf consuquent hem laten lopen.Lastig wel dus. Zindelijk is zowiezo moeilijk te krijgen bij een chi klopt dat ? Leer hem nu steeds op krantje en in de douche want dan hoop ik dat ie de plavuizen gaat associeeren met stoep buiten. Dat gaat aardig. Moet alleen niet alle ruimtes in huis vrij geven dan gaat het niet haha. Hij mag in de slaapkamer, gang, keuken en badkamer en alleen woonkamer niet.Kan trouwens goed alleen zijn wel ondanks dat ze zeggen van niet en ik werk overdag. Kom wel tussen de middag een uur naar huis maar hij heeft helemaal door hoe het zit en piept nooit meer. Denk dat ik wel aardig doe met hem. Tis lang geleden dat ik hond had. Hij heeft gelukkig ook nog katjes om hem heen. Hij is zoooo lief en makkelijk. Echt een schoot hondje als ik er ben of als we ergens anders zijn...

(L) lief!!! foto?

Mijn chi's gaan op de kattenbak ;) :lol:
wat wel handig is in het begin voor pupjes zijn van die puppypads die verkopen ze bij de dierenwinkels.
een soort luiermatje is dat heel handig vind ik ze!
maar na een tijdje gingen ze bij mij automatisch liever op het gras hun behoefte doen :)
gewoon veel lopen over het gras en het liefste niet waar veel andere honden komen.
anders heb je die poep en plas en daar kunnen ze soms snel ziek van worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uuh no thank you.

Waarschuw beheerder
Zindelijk is zowiezo moeilijk te krijgen bij een chi klopt dat ?

:jaja: helaas wel. Mijn zusje heeft nu een chinese naakthond pup, echt een modelhond. Poept en plast na het slapen en spelen etc. Dus precies volgens het boekje

Die van mij plassen en poepen wel op het balkon :D

Waarschuw beheerder
[img width=500 height=297]http://94.100.115.239/614150001-614200000/614192201-614192300/614192245_5_BPlN.jpeg[/img] [img width=500 height=375]http://94.100.113.30/622550001-622600000/622565601-622565700/622565666_5_th38.jpeg[/img]

Dino is alweer iets gegroeid hij is ook wat lichter van kleur geworden maar de donkere streep over z'n rug en staart is er nog steeds :D

Hij is nu inmiddels al 18 weken oud en weegt 2.2 kilo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 juni 2009 om 23:43:
lief!!! foto?

Volgens mij staat in me album weer foto's
Mot je ff vriendjes worden hihi....

Enne kattebak heb ik hier staan voor de katten. Heb mini bakje geprobeerd. Oude plastic honden mand geprobeerd maar niets helpt. Ja bij me vriendin waar die vandaan komt doet wel alles in de tuin. Hmmm mis nu toch wel een tuin. Maar ach ik houd van beessie en accepteer het maar dat nog even duurt....
Waarschuw beheerder
ik wil er ook graag 1 alleen hoorde dat het hele gevaarlijke honden zijn

iemand tips?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op zaterdag 27 juni 2009 om 17:27:

wat gaat het worden reu of teef????

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®uffy :respect:© op zaterdag 27 juni 2009 om 17:27:

iemand tips?

ja het zijn echte killer dogs!!! grrr
pas maar op zo je hand weg :roflol:

ja een goeie muilkorf kopen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 juni 2009 om 22:39:
ja het zijn echte killer dogs!!! grrr
pas aar op zo je hand weg

ja juist :S ze bijten nogal snel hoorde ik :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maula op zaterdag 27 juni 2009 om 19:03:
wat gaat het worden reu of teef????

ik denk een teefje want als ik een reutje neem ben ik bang dat de Chihuahua onherstelbare schade aanricht aan mijn hondje die ik nu al heb

:( en dat wil niemand niet :no: