Partyflock

Forumonderwerp · 929478
3 volgers · 80060x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Het oude topic doet het niet meer.
Wie op pf heeft er ook een chihuahua? Of wil er 1?

Mijn schatjes:
[img width=335 height=480 cacheid=0001cd9c00042a847ada0ddf1a01c2b9a7]http://webzoom.freewebs.com/galerielafemme/sint%20bail%20en%20gin%206.jpg[/img]

[img width=242 height=317]http://modulo3.rendered.startpda.net/26100001-26150000/26106376_500_500_eTmy.jpeg[/img] [img width=242 height=317]https://album.partyflock.nl/5059077.jpg[/img]

De Chihuahua

Land van herkomst: Mexico
Aanleg: Gezelschapshond
Gewicht: 0,5 tot 3,0 kg.

Herkomst:
Over de geschiedenis van de Chihuahua is veel gespeculeerd. Tot 1898 was het ras uitsluitend in Mexico te vinden. Daarna kwam het naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Is het echt een inheems ras dat afstamt van de honden van de Inca's en de Azteken? Werd het door de Spaanse veroveraars naar de Nieuwe Wereld gebracht? Of komt het ergens anders vandaan? Bewijzen van de echtheid van de Chihuahua zijn de afbeeldingen van dergelijke honden in het klooster van Huejotzingo, dat dateert uit de tijd van de Tolteken, en de verschilldende archeologische opgravingen. Overigens heeft ook Botticelli een hondje afgebeeld dat sprekend op een Chihuahua lijkt (op een frasco in een Sixtijse kapel).
De oorspronkelijke variëteit van de Chihuahua had een kortharige vacht, de langharige is gefokt door kruising met langharige dwergrassen (zoals Vlinderhondje, Yorkshire Terriër en Dwergkeeshond).

Algemene kenmerken:
Ze staan bekend als de kleinste hond te wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van soortgenoten. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden.

Vacht:
Chihuahua's bestaan in kortharige en langharige variant. De kortharige heeft een glanzende, gladliggende en zachte vacht. De langharige heeft lang, fijn, zacht haar dit kan sluik of licht golvend zijn. Deze varieteit heeft een forse kraag rond de nek.

Oudsheid:
Zo ver als bekend is van de geschiedenis van Mexico en zijn inwoners is het duidelijk dat honden, speciaal kleine honden, belangrijk waren voor veel van de indianen, speciaal voor de Azteken. De indianen gebruikten veel honden bij geboorte-, huwelijks- en begrafenisrituelen. De honden werden goed verzorgd, ze hielden de teefjes, de reutjes werden meestal gecastreerd, deze werden vetgemest en verkocht op de locale hondemarkten, in bundeltjes bij soort bijeengebonden. Deze werden gebruikt voor rituele plechtigheden en ook wel gegeten op feesten. Sommige van deze honden waren Xoloitzcuintlis, de Mexicaanse Naakthond, anderen werden omschreven als `kleine honden`, dit waren zonder twijfel de voorouders van de moderne Chihuahua.
De Chihuahua is over heel Mexico bekend. Er is waarschijnlijk geen Mexicaan die de kleine Chihuahueno, zoals zij de Chihuahua noemen, niet kent, hoewel er maar weinig Mexicanen zijn die hem ooit in werkelijkheid gezien hebben.

De Moderne Geschiedenis
Vanaf 1880 werden er Chihuahua`s gezien aan de Mexicaanse grens van de U.S.A. Veel Amerikaanse toeristen kochten deze kleine honden van de indianen en namen ze mee naar huis. Ze werden snel populair in de United States. Mr. James Watson, een bekende Amerikaanse keurmeester omschreef ze in 1888 als kleine kortharige terriers met een molera en een plat staartje. Het is interessant om te weten dat de eerste Chihuahua's die geregistreerd werden alle kortharigen waren. De eerste langharigen werden in Mexico geregistreerd in 1959 en zij waren eigendom van een Duitser. Een van de eerste welbekende reuen die werd geregistreerd in de U.S.A. was Caranza. Uit Caranza kwamen twee beroemde Amerikaanse bloed-lijnen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Niets voor me zo'n kleine hond

Waarschuw beheerder
Mijn Bailey moet maandag naar de dierenarts :(
Hij heeft dubbele hoektandjes (melktandjes willen er niet uit) en die moeten
getrokken worden.. Vind het kei zielig, maar beter dan wanneer de boel gaat ontsteken :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 januari 2011 om 20:17:
getrokken worden.. Vind het kei zielig, maar beter dan wanneer de boel gaat ontsteken

bij Bailey zijn er ook tandjes getrokken volgens mij had hij er na niet zo'n last

hoe gaat het met jou kleine?

Waarschuw beheerder
Nou hij moet maandag.. Die melktandjes zitten echt muurvast en bij 1 tandje wordt het tandvlees iets rood en trekt zich terug.
Dus ze moeten er echt uit.
Hij heeft er zelf geloof ik geen last van, want hij kauwt op van alles en nog wat :P Of misschien heeft ie er dan WEL last van :P
Nouja, zal iig blij zijn als ze eruit zijn :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 januari 2011 om 11:21:
Die melktandjes zitten echt muurvast en bij 1 tandje wordt het tandvlees iets rood en trekt zich terug.
Dus ze moeten er echt uit.

agossie

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 januari 2011 om 11:21:
Nouja, zal iig blij zijn als ze eruit zijn

snap ik

sterkte voor maandag (f)

Waarschuw beheerder
Heb Bailey zojuist weggebracht..
Hij kreeg eerst een roesje en toen moest ik
10 minuten met em wachten.. Hij kreeg
helemaal van die slaap oogjes, nog nooit
zo'n rustige Bailey gezien.
Vond het wel moeilijk om hem af te geven :/
Maar mag om 12uur al bellen of ik hem weer
mag ophalen.. Zucht, ik ben echt een zacht gekookt ei.. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 januari 2011 om 10:18:
Hij kreeg
helemaal van die slaap oogjes, nog nooit
zo'n rustige Bailey gezien.

agossie

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 januari 2011 om 10:18:
Vond het wel moeilijk om hem af te geven

Snap ik..

Ik zal een kaarsje voor hem branden ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 17 januari 2011 om 15:01:
En is het goed gekomen met Bailey ?

:jaja: hij kauwt weer lekker op stokjes heb ik begrepen :lief:

Waarschuw beheerder
Bailey doet het super!! Hij is nog speelser dan dat ie al was eigenlijk :X Handen vol aan dus!
Zn gebit ziet er erg mooi uit (L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 januari 2011 om 17:47:
is nog speelser dan dat ie al was eigenlijk

hij had er misschien last van dus?

ik moet ook hoognodig even langs de Dierenarts met Bailey

Waarschuw beheerder
het topic is een beetje :dood: :lol:

Waarschuw beheerder
Idd
Mijn meisje haar tandjes worden vandaag schoongemaakt onder narcose en een plekje in haar hals weggehaald. Mogelijk een cyste.

En eindelijk is waarschijnlijk duidelijk waar Bailey last van heeft... huismijt of pollenallergie
Waarschuw beheerder
o veel dingen tegelijk! Hoe gaat het na de operatie met Bailey ? Lastig een allergie ! Veel niezen zekers ?

Ik moet Hummer ook eens tanden laten doen..Storm heeft mooie tandjes wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Goddess Lady Purple op maandag 7 maart 2011 om 19:59:
Bailey ? Lastig een allergie

ik heb de uitslag nog niet, maar hij krabt zichzelf altijd open :nocheer:

bij pini is een cyste weggehaald maar dat is prima verlopen

Waarschuw beheerder
M'n moeder wilt er misschien eentje, maar we hebben zelfs al een Dwerg Pincher en die is nu al vreselijk jaloers tegenover elk ander dier bij ons in het huis dus nog een hondje erbij is geen goed idee! helaas :(

Waarschuw beheerder
meestal lukt het wel als je een pup neemt

Waarschuw beheerder
Chihuahua's roeleren B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 maart 2011 om 17:39:
Chihuahua's roeleren

:woop:

Waarschuw beheerder
haha ik wil er ook wel 1.. men vriendin heeft er 1 en die is echt super ondeugent haha echt grappig zijn die beestjes :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 maart 2011 om 17:05:
echt grappig zijn die beestjes

:lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 11:40:
De dierenarts heeft tegen ons gezegd dat een chihuahua 4 maal per dag moet eten. Ze hebben een hele snelle spijsvertering. Dus als ze even niet eten, dan kunnen ze heel flauw worden.

Als er een medische oorzaak is dat de hond niet eet, kunnen ze zeker flauw worden (en misschien wel meer). maar als de hond niet eet omdat ie de brokjes niet lust, is het geen probleem als hij een dag niet eet, daar kiest hij dan immers zelf voor. Als je hem dan porbeert te paaien met blikvoer en lekkere dingen, heeft ie zijn zin en zal ie de brokjes (die je hem eigenlijk wil voeren) nooit eten.
Het is een blijft een hond....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loeze :loser: op donderdag 31 maart 2011 om 12:51:
kunnen ze zeker flauw worden (en misschien wel meer

en kans op hypo
Waarschuw beheerder
http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/272216/2009/12/17/Dierenbescherming-wil-eind-aan-fokken-rashond.dhtml

engelse docu over nadelen van aankop kapotgekweekte rashond

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zal ook eens een foto posten van mijn grote vriend:

[img width=451 height=681]https://album.partyflock.nl/81003043.jpg?nocache;23842793[/img]{non-image link}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loeze :loser: op donderdag 31 maart 2011 om 12:51:
Het is een blijft een hond....

daar ga je fout
vroeger was het een hond...

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is er nou geen hond meer aan dan?