Partyflock

Forumonderwerp · 925561

Waarschuw beheerder
B-mens staat later op
door Rolien Créton
AMSTERDAM -

Een nieuwe Deense belangenorganisatie, die opkomt voor de rechten van de B-mens, lijkt een gat in de markt te hebben gevonden. B-mensen hebben, in tegenstelling tot A-mensen, een instinctieve voorkeur voor laat opstaan en laat naar bed gaan. Doel van de Deense belangenvereniging is om een nieuw ritme op het werk, de school en de kinderopvang in te voeren zodat de B-mens beter tot zijn recht komt.

B-mens staat later op

Al vanaf de eerste dag van de oprichting van de organisatie B-samenleving stromen de aanmeldingen van nieuwe leden binnen. Logisch, vindt de voorzitster, ingenieur Camilla Kring. „Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen tegelijkertijd met de koeien en de kippen op moeten staan”, aldus Kring. Nu al wordt van internationale uitbreiding gesproken.

Het succes van de B-samenleving is enigszins te begrijpen. Vooral in de wintermaanden heeft de bevolking in Scandinavië moeite om ’s ochtends in de diepe duisternis eropuit te gaan. Bovendien is het begrip ’deeltijd werken’ in Denemarken onbekend en vormt het dagelijks leven voor veel Denen niet alleen een gevecht tegen de tijd, maar ook tegen vermoeidheid.

Veel oplossingen die in de afgelopen jaren werden aangedragen, zijn echter een stille dood gestorven. Zo probeerde men een paar jaar geleden op grote schaal de siësta in te voeren en werden er op verschillende werkplekken cursussen in hazenslaapjes gegeven. De Denen voelden zich gesteund door het feit dat ook Napoleon, Einstein en Da Vinci bekendstonden om hun hazenslaapjes.

Het leek een succes totdat bekend werd dat juryleden van de Deense Vluchtelingenraad, die over het lot van vluchtelingen beslissen, regelmatig vergaderingen met gesloten ogen bijwoonden. Ook waren er medewerkers van de belastingdienst die hun werk met gesloten ogen uitvoerden. De slapers argumenteerden dat hun gesloten ogen slechts van uiterste concentratie getuigden, maar dit argument ging er bij weinig mensen in. De hazenslaapjes werden afgeblazen en de Denen waren terug bij af. Tot de B-samenleving werd geïntroduceerd.

Volgens de voorzitster van de organisatie is de B-samenleving een logisch gevolg van de huidige kennissamenleving, waarin werk steeds vaker onzichtbaar is omdat het om ’denkwerk’ draait. Kring: „Toch houden we instinctief nog steeds vast aan het oude acht-tot-vier-ritme uit de agrarische en de industriële samenleving.” Voor een B-mens is deze gedachtegang echter een nachtmerrie. Kring: „Een B-mens loopt het liefst de hele morgen in zijn pyjama en weet dat de goede ideeën niet per se tussen acht en vier komen.”

De organisatie heeft tot een stroom van reacties uit het hele land geleid van mensen die zich eindelijk begrepen voelen. „Ik werd nooit serieus genomen als ik in de klas probeerde uit te leggen dat mijn lichaam vóór tien uur ’s ochtends niet functioneert”, vertelt een lerares. „Niemand begreep dat het de schuld van de samenleving was dat ik altijd te laat kwam.

Lekker hoor uitslapen :p
Waarschuw beheerder
donateur
ik ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 15:24:
Een B-mens loopt het liefst de hele morgen in zijn pyjama en weet dat de goede ideeën niet per se tussen acht en vier komen

het is bijna 4 uur :o kan me pyjama ook weer uit :p

Waarschuw beheerder
Ik ben ook een B-mens :P
Waarschuw beheerder
(Y) wat voor werk hebben die mensen.. dan weet ik eindelijk wat ik wil worden :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 15:34:
Ik ben ook een B-mens

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ga er laat in en kom er vroeg uit, wat ben ik dan?

Waarschuw beheerder
Hell yeah, B-mens (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 15:39:
Ik ga er laat in en kom er vroeg uit, wat ben ik dan?

een moe mens

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Chemical Sister op woensdag 17 januari 2007 om 15:42:
een moe mens

Nieteens..

Ben gewoon een vroege vogel!
Waarschuw beheerder
A-mens...B-mens? :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 17 januari 2007 om 15:44:
A-mens

Hebben een standaard leven

Uitspraak van TYHARO op woensdag 17 januari 2007 om 15:44:
B-mens

Wat minder?
Waarschuw beheerder
donateur
B-mens take over the world!
Waarschuw beheerder
Kan wel aardig wat herkennen in die B-mensen
Waarschuw beheerder
volgens mij zijn de meeste jongeren bmensen
Waarschuw beheerder
donateur
combinatie van
hangt ervan af of ik ochtend dienst heb :[

maar ik dacht dat 'hokjes denken' uit is :|
Waarschuw beheerder
Ik ben een A-mens die zich gedraagt als een B-Mens...
Cross Hybrid C-Mens.. as I call it.. en ik ben heel uniek
Ik moet helemaal niet werken. Alleen doen waar ik zin in heb. Enkel dan komt de C-mens tot z'n recht.
Waarschuw beheerder
Bertje V>>Ik vind het gewoon zo denigrerend klinke­n...A-mens en B-mens...
Doet me denken aan bepaal­de boeken die ik vroeger heb gelezen waarin mensen­ in soortgelijke categorieen werden ingedeeld...en­ de ene was minder waard dan de ander...
Het geef­t me gewoon een naar gevoel om mensen op zo'n mani­er in te delen met zulke benamingen...
A-klasse/B­-klasse...A-merk/B-merk...A-mens/B-mens? :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 17 januari 2007 om 16:18:
Bertje V>>Ik vind het gewoon zo denigrerend klinken...A-mens en B-mens...

Snap je punt, maar feit is dat mensen wel zo te onderscheiden zijn toch? En de A- en B-mensen hier doen er ook niet al te moeilijk over

Uitspraak van 301 op woensdag 17 januari 2007 om 16:17:
Cross Hybrid C-Mens

Drink jij als C-mens ook c-merken bier als Schultenbrau en Export?
Waarschuw beheerder
hehe, neen wij zijn uniek wij drinken Groentesap
Waarschuw beheerder
In a-mens en b-mens niet...dat neigt teveel naar klasseverschil vanwege de termen...
Wel in mensen waar de piek vroeg ligt en mensen waar de piek later ligt...dat lijkt me logisch... Maar overbodig om zulke termen eraan te koppelen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TYHARO op woensdag 17 januari 2007 om 16:30:
klasseverschil

A-mens worden is een keuze b)

Waarschuw beheerder
In a-mens en b-mens niet...dat neigt teveel naar klasseverschil vanwege de termen...
Wel in mensen waar de piek vroeg ligt en mensen waar de piek later ligt...dat lijkt me logisch... Maar overbodig om zulke termen eraan te koppelen...

Zielige opmerking...

Het is gewoon een makkelijk middel om 2 groepen een naam te geven.

Zelf ben ik meer een A-mens! B-mensen verslapen hun leven naar mijn idee.
Waarschuw beheerder
donateur
Blij dat er eindelijk erkenning komt voor de b-mensen! (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 16:35:
Zielige opmerking...

Waarom? Omdat ik het nut niet in zie van zulke vreemde termen ergens aan te koppelen? :)
Behandel elk mens gewoon afzonderlijk...hoeft men ook niet zulke rare termen te verzinnen om mensen weer in 1 of ander hokje te proppen...

Waarschuw beheerder
ik wist het, ik ben een B mens
Waarschuw beheerder
ik ga vaak laat naar bed, maar moet er elke dag vroeg uit! maar in mijn hart ben ik een B-mens
Waarschuw beheerder
En als ze om 10 uur opstaan...
Hoe laat beginnen ze dan met werken en hoe laat eindigen ze dan...Dat zetten ze er niet bij!

Want ik wil best een b mens zijn maar ik wil wel op tijd thuis zijn 's avonds...Dan kan ik 's avonds ook nog wat doen :)

Waarschuw beheerder
donateur
ff mijn Deens wat bijschaven en me eigen inschrijven. Heeft niemand een site of iets?
Waarschuw beheerder
ik ben denk ik ook een B mens...

Waarschuw beheerder
http://www.b-mens.starttips.com/

:D
Waarschuw beheerder
Niemand begreep dat het de schuld van de samenleving was dat ik altijd te laat kwam.

geef anders ff de samenleving de schuld:/

ligt gewoon aan het ritme waar je in zit en niks anders:s
Waarschuw beheerder
Wat een goed idee (Y) Eindelijk wordt er aan de B mensen gedacht B)
Waarschuw beheerder
Mn hele leven al n B-mens. :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jep ik ga ook altijd laat op bed... En het liefst ga ik ook laat uit bed...

Vroeg opstaan is niks voor mij :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Joel* op woensdag 17 januari 2007 om 17:51:
Want ik wil best een b mens zijn maar ik wil wel op tijd thuis zijn 's avonds...Dan kan ik 's avonds ook nog wat doen

:respect: dat zijn gewoon luie mensen... ik doe mee! :cheer:

Waarschuw beheerder
Waarom? Omdat ik het nut niet in zie van zulke vreemde termen ergens aan te koppelen? :)
Behandel elk mens gewoon afzonderlijk...hoeft men ook niet zulke rare termen te verzinnen om mensen weer in 1 of ander hokje te proppen...

Geef jij eens een voorbeeld hoe ze dit op een eenvoudige manier zouden moeten aanduiden...

Waarschuw beheerder
Een B-mens loopt het liefst de hele morgen in zijn pyjama en weet dat de goede ideeën niet per se tussen acht en vier komen

waar slaat de term b-mens nu weer op :/

enne fuck de pyama die heb ik niet eens :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 22:05:
enne fuck de pyama die heb ik niet eens

nouw.... dan ben je dus duidelijk geen b-mens...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chemical Sister op woensdag 17 januari 2007 om 22:12:
dan ben je dus duidelijk geen b-mens...

waar val ik dan onder c t/m z mens O:)
Waarschuw beheerder
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen tegelijkertijd met de koeien en de kippen op moeten staan

ik voel me ook wel b-mens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van se7en op woensdag 17 januari 2007 om 17:48:
ik ga vaak laat naar bed, maar moet er elke dag vroeg uit! maar in mijn hart ben ik een B-mens

Waarschuw beheerder
„Ik werd nooit serieus genomen als ik in de klas probeerde uit te leggen dat mijn lichaam vóór tien uur ’s ochtends niet functioneert”, vertelt een lerares.

Dus ze werd wel serieus GENOMEN na 10en als dr lichaam wel functioneerde? :-p
Waarschuw beheerder
whieeejjj am a b-mens:D
mja ken ook wel als je alleen smiddags werkt:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 22:01:
Geef jij eens een voorbeeld hoe ze dit op een eenvoudige manier zouden moeten aanduiden...

Moet iets altijd maar eenvoudig worden aangeduid dan? :)
Soms is iets niet zo eenvoudig aan te duiden...zeker niet als het mensen betreft...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou dan ben ik denk ik ook een B-mens:D
Waarschuw beheerder
Ik val zelf ook zeker onder deze groep. Heb zelfs m'n werk voor een deel aangepast aan het feit dat ik van nature 's nachts laat op ben (en dus ook tot later slaap)
Iedereen zegt dan wel "b-mens" te zijn, maar graag een keer uitslapen is wat anders dan 's nachts nooit voor 2 uur te KUNNEN slapen.

Ik heb ook nooit begrepen waarom een reguliere werkdag van half 9 tot 5 loopt. Wat voor zin heeft dat dan? Als mensen zo graag vroeg op willen staan, dan kunnen ze toch ook wel wat later beginnen? Ik vind het wel goed dat er onderzoeken naar dit soort zaken worden gedaan. Vanuit een evolutinair opzich zouden B-mensen ook een nut hebben (gehad). We zijn toch ook echtwel een diersoort en ook op ons zou wel is gejaagd zijn. Dan is het toch handig als er ook een groep mensen is die van nature graag 's nachts wakker is :)
Waarschuw beheerder
Ik ben dus een B-Mens 04:00/05:00 slapentot 14:00 en later. Toch leuk dat ik eindelijk eens herkend wordt.

Waarschuw beheerder
je kan naar het buitenland gaan waar het 6 uur vroeger is maar na 2 weken is dat ook weer aangepast :\

donderdag 18 januari 2007 01:59 :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op donderdag 18 januari 2007 om 01:58:
04:00/05:00 slapentot 14:00

hmmmz dat klinkt bekend O:)
Waarschuw beheerder
donateur
dann sagst du zu mir: Pssst!
Ein Vogel ohne Flügel bin ich hinter Schloß und Riegel
Waarschuw beheerder
donateur
Zeker b-mens B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het lijkt erop alsof B mensen in de horeca werken :P
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij is het probleem dat B-mensen een 25-uurs ritme hebben en zich moeten aanpassen aan het 24-uurs ritme..
Daardoor zijn ze 'savonds nog fit en 's ochtends nog moe..
De bed- en opsta-tijden veranderen heeft dus geen enkele invloed, het enige wat zou kunnen helpen is dagen van 25 uur maken.. Maar dan klopt er natuurlijk nix meer van de jaartelling

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van O:) ! op donderdag 18 januari 2007 om 10:14:
Volgens mij is het probleem dat B-mensen een 25-uurs ritme hebben en zich moeten aanpassen aan het 24-uurs ritme..
Daardoor zijn ze 'savonds nog fit en 's ochtends nog moe..
De bed- en opsta-tijden veranderen heeft dus geen enkele invloed, het enige wat zou kunnen helpen is dagen van 25 uur maken.. Maar dan klopt er natuurlijk nix meer van de jaartelling

:roflol:

Ja of de B mens is geen ochtendmens B)
Waarschuw beheerder
donateur
Als je een echt avond mens bent, ben je toch altijd moe de eerste 3 uur nadat je bent opgestaan, of je nou om 6 uur of om 12 uur bent opgestaan..

Om dan de eerste 3uur in je pyama te blijven hangen is toch zonde van je tijd.. dan ben je daarna ook 3uur later vrij en wil je weer een paar uur later naar bed, waardoor je t probleem alleenmaar verschuift..

t enige wat zou kunnen werken is dag 1 om 8uur opstaan, dag 2 om 9uur opstaan, dag 3 om 10uur opstaan enz.. Zo kan je steeds een uur later naar bed en een uur langer blijven liggen..

Maar echt praktisch is t niet ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van O:) ! op donderdag 18 januari 2007 om 10:30:
t enige wat zou kunnen werken is dag 1 om 8uur opstaan, dag 2 om 9uur opstaan, dag 3 om 10uur opstaan

Dan ga ik me nest pas in :p
Waarschuw beheerder
donateur
mijn lichaam vóór tien uur ’s ochtends niet functioneert

maak daar hier maar 11 uur van haha...

maar B-Mens klinkt niet echt positief he.. :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zielige opmerking...

Het is gewoon een makkelijk middel om 2 groepen een naam te geven.

Ik sanp tyharo`s punt wel, ooit gehoord van huttu`s en tutsi`s.

Was voor de belgen ook een makkelijk middel om 2 groepen een naam te geven. Heeft wel weinig goeds gebracht niet dan.

Waarschuw beheerder
Sta altijd vroeg op :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
A mensen zijn abnormaal en B mensen zij bi.
Ik ben een gewoon mens das bijzonder genoeg.

Waarschuw beheerder

Niet waar, ik ben ook een B-mens, ik sta laat op maar ga laat slapen. Lig gemiddeld 8 a 9 uur per nacht in bed....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 15:25:
Ik sanp tyharo`s punt wel, ooit gehoord van huttu`s en tutsi`s.

Was voor de belgen ook een makkelijk middel om 2 groepen een naam te geven. Heeft wel weinig goeds gebracht niet dan.

:roflol:

het waren 2 stammen, dat de landkaart van afrika met een liniaal is verdeeld onder de koloniserende landen leidde ertoe dat er zoveel burgeroorlogen zijn. Met als gevolg dat vlees in Afrika ook niks meer kost, mits het van mensen af komt...
Waarschuw beheerder
het waren 2 stammen, dat de landkaart van afrika met een liniaal is verdeeld onder de koloniserende landen leidde ertoe dat er zoveel burgeroorlogen zijn. Met als gevolg dat vlees in Afrika ook niks meer kost, mits het van mensen af komt...

Dan gaat het alsnog over minstens 2 groepen mensen die zichzelf als anders dan de andere groep mensen beschouwen en zichzelf dan ook anders noemen. Met als gevolg dat ze stoppen met "mens" zijn, maar tot een andere groep behoren. Wat weer als gevolg heeft dat 2 "groepen" tegen over elkaarstaan ;)

Niet dat er anders niet meer gevochten zou worden, dat zou alsnog wel gebeuren, maar het haalt in ieder geval een stukje "nepheid" weg, want zeg nou zelf, meestal wordt er toch gevochten om het eigenbelang.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Moet iets altijd maar eenvoudig worden aangeduid dan? :)
Soms is iets niet zo eenvoudig aan te duiden...zeker niet als het mensen betreft...

Als je bij alles zo redeneerd heb je een moeilijk leven ;p

Waarschuw beheerder
word ik goedgekuerd als b mens

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [Death Valley Queen] op woensdag 17 januari 2007 om 18:31:
ga ook altijd laat op bed... En het liefst ga ik ook laat uit bed...

Vroeg opstaan is niks voor mij:no:

idd!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
B) MENS
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 januari 2007 om 18:52:
Als je bij alles zo redeneerd heb je een moeilijk leven

Ik heb juist een ontzettend makkelijk leven zo zonder die hokjes... :)
Ik behandel elk mens als individu en anticipeer op het individu...
Ik hoef niet van te voren te gaan bepalen hoort die in dat hokje...of dat hokje? Of in dat hokje misschien? Of in geen of in meerdere hokjes? Als ze in geen of meerdere hokjes horen hoe moet het dan? Blablablabla...
Iedereen die op zo'n manier denkt heeft gewoon een serieus gebrek aan mensenkennis en probeerd dat te compenseren door artificial naampjes en dergelijke ergens aan toe te kennen om vervolgens te denken dat ze begrijpen hoe een individu in elkaar steekt aan de hand van een naampje...
Maar geloof me...mensen die zo denken slaan juist altijd de plank gruwelijk mis betreft het begrijpen van een individu door die in een hokje te plaatsen...
Zo worden juist meer problemen gecreeerd dan nodig zijn...waar ze vervolgens ook weer geen oplossing voor hebben wegens onkunde...en dan verzinnen ze weer een nieuw hokje en dat gaat zo maar door en door...
Nooit komt er zo een oplossing want de enige oplossing is naar het unieke individu kijken en daarop anticiperen...

Dat je zo met dingen omgaat...vooruit...die komen in vaste vormen en maten...
Mensen niet...daarom kan je ze nooit en te nimmer in hokjes plaatsen...we zijn geen dingen of grondstoffen met vaste eigenschappen...al lijkt de term human resource daar wel naar te verwijzen...
Daarom word iedereen ook als nummertje en ding behandeld tegenwoordig...nog maar weinig mensen tegengekomen die zeggen dat ze aan de hand van dat nummertje als mens/individu begrepen worden... ;)
Waarschuw beheerder
eindelijk een term voor wat ik ben... een B-mens (en ben er zeer trots op :)) da ze da systeem ma rap internationaal uitbreide :jaja:
Waarschuw beheerder
Laat ik het zo zeggen...nu gaan mensen in het ene of het andere hokje gepropt worden en moeten ze gaan voldoen aan de regels en dergelijke van het ene of het andere hokje...
Een heleboel mensen die nu in het b-hokje gestopt gaan worden zullen nog steeds tegen specifieke individuele problemen oplopen omdat het nog steeds niet helemaal aan hun specifieke individuele situatie voldoet omdat ze alsnog op 1 hoop worden gegooid met mensen die absoluut niet hetzelfde zijn... Dus de problemen blijven gewoon bestaan...
Het is goed dat er aandacht is voor mensen die een ander ritme hebben maar naampjes gaan verzinnen en ze in 2 groepen verdelen is compleet overbodig omdat we toch nog allemaal individueel verschillen en elk een andere aanpak nodig hebben...
Beter stap je als individu gewoon af op je baas en leg je je persoonlijke situatie voor en ga je samen met je baas kijken hoe alles het beste ingedeeld kan worden specifiek gericht op jou zodat je het beste tot je recht kan komen...dus de situatie per individu bekijken...
Nu moet je straks gaan voldoen aan de eisen die gesteld worden aan de b-mens...en die zijn toch nooit specifiek gericht op jou situatie...dus je blijft tegen problemen oplopen...
Dus beter word er gewoon meer aandacht besteed aan het individu...en hokjes belemmeren dat juist...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben ook een B-mens :cheer: maar van dat van die siësta en hazenslaapjes nee dank je.. alleen maar hoofdpijn krijg je ervan. Dus gewoon aan 1 stuk door
Waarschuw beheerder
who the fuck is B. Mens
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 20 januari 2007 om 19:16:
Nu moet je straks gaan voldoen aan de eisen die gesteld worden aan de b-mens...en die zijn toch nooit specifiek gericht op jou situatie...dus je blijft tegen problemen oplopen...
Dus beter word er gewoon meer aandacht besteed aan het individu...en hokjes belemmeren dat juist...

inderdaad, maar aangezien er nooit aandacht aan het individu besteed gaat worden, ben ik zeer blij met het opdelen van het ene hokje naar 2 hokjes... toch al een kleine stap in de goede richting (y)
Waarschuw beheerder
Trap niet in de verandering van verpakking...de inhoud is nog PRECIES hetzelfde... ;)
Niks vooruitgang...enkel voortzetting van geen aandacht van het individu...maar dan in een andere verpakking...
Zodat de mensen weer even denken dat ze met iets totaal anders te maken hebben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
o, en ubermenschen die slapen heel niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 20 januari 2007 om 21:33:
o, en ubermenschen die slapen heel niet?

8)

Ubermenschen zijn niet eens mens... :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zaterdag 20 januari 2007 om 21:31:
de inhoud is nog PRECIES hetzelfde...

ok ik volg je op het feit dat het individu nog steeds niet alle aandacht krijgt die het verdient... maar het lijkt mij toch een goede zaak om de maatschappij op zen minst al in 2 hokjes te delen dan iedereen over dezelfde kam te scheren...

want als je er in hokjes over denkt, dan kan je elk individu als 1 hokje op zich beschouwen... dus het ultieme doel om rekening te houden met elk individu is het enorm ver doordrijven van het hokjes denken (+/- 6 miljard om wat concreter te zijn)...
naja is mijn mening erover he :)
Waarschuw beheerder
Ik snap wel wat je bedoeld te zeggen maar individu en hokje/groep/verzameling (hoe je het wil noemen) zijn alleen tegenovergestelden van elkaar... :)
Een hokje verzin je om iets universeel geldig te kunnen maken voor een grote groep...en universeel staat tegenover individueel...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ga altijd zo laat slapen dat ik weer vroeg opsta :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op zondag 21 januari 2007 om 00:32:
zijn alleen tegenovergestelden van elkaar...

idd ben ik volledig mee akkoord... maar vind je dan ook niet dat deze aanpak al een stuk beter is dan 1 grote, universele groep te hebben... het lijkt mij een stap in de richting van 'het individu' maar dit laatste zal er waarschijnlijk nooit komen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramirez Blanco op woensdag 17 januari 2007 om 22:44:
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen tegelijkertijd met de koeien en de kippen op moeten staan

You are correct. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Hehe, ik ben dus duidelijk een een B-mens. :P

Hopelijk gaan ze dit hier ook doorvoeren. Ik háát het dat de dag altijd zo vreselijk vroeg begint! ben daar ook echt helemaal het type mens niet voor...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [Death Valley Queen] op woensdag 17 januari 2007 om 18:31:
Jep ik ga ook altijd laat op bed... En het liefst ga ik ook laat uit bed...

Vroeg opstaan is niks voor mij

(Y)
Waarschuw beheerder
ik ben een G-mens :yes: O:)

of anders een X-men

Waarschuw beheerder
:lijn: :D
Waarschuw beheerder
:)
Waarschuw beheerder
joepie! Ik weet zeker dat ik een B-mens ben. eigenlijk vind ik het niet echt chill. Maar ik kan helaas nooit vroeg slapen. waardoor ik na een dag werken altijd kapot ben. Omdat je er wel weer vroeg uit moet natuurlijk. ik lig gemiddelt pas om 2.30 a 3 uur in bed. En dat elke avond sloopt je echt.
Waarschuw beheerder
dan ben ik een
A-mensen

:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ligt aan mijn dag de ene keer een a en de andere keer een b. Soms ergens tussen in ;)

Waarschuw beheerder
Bullshit met een hoofdletter B ja :yes:

Waarschuw beheerder
Hmm het zal wel..
maar ik ben een avond mens..
ga meestal rond 06;00 slapen en kom rond 15:00 of later me bed uit..
en ben meestal suf en moe tot een uurtje of 20:00

Waarschuw beheerder
„Ik werd nooit serieus genomen als ik in de klas probeerde uit te leggen dat mijn lichaam vóór tien uur ’s ochtends niet functioneert”, vertelt een lerares. „Niemand begreep dat het de schuld van de samenleving was dat ik altijd te laat kwam.

:roflol: ga anders ff lekker ergens anders zielig lopen doen :loser:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 18:03:
:roflol: ga anders ff lekker ergens anders zielig lopen doen :loser:

ja want alles wat niet naar jouw mening is is bullshit he...

ga ff op een ander zevere ja :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 18:03:
ga anders ff lekker ergens anders zielig lopen doen

wat loop je nou andermans hun verhaal af te kraken. ga jij even lekker ergens anders sneu doen.:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell_Raver op maandag 5 februari 2007 om 18:20:
ja want alles wat niet naar jouw mening is is bullshit he...

ga ff op een ander zevere ja

Kom op man je kunt de samenleving toch niet de schuld geven van al je problemen :/
Waarschuw beheerder
pfffffff waarom niet die samenleving maakt anders wel de regels :/

en precies daaraan ligt het toch :@

Waarschuw beheerder
Oh ja, ik ben 's morgens moe, en kom niet uit mijn bed, nu ben ik een slachtoffer van de samenleving :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 20:35:
Oh ja, ik ben 's morgens moe, en kom niet uit mijn bed, nu ben ik een slachtoffer van de samenleving

jou oke het is wel een beetje traumatisch idd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 20:35:
Oh ja, ik ben 's morgens moe, en kom niet uit mijn bed, nu ben ik een slachtoffer van de samenleving :x

het is de schuld van de samenleving dat er geen alternatieven (of onvoldoende alternatieven) zijn voor mensen die dit ervaren... in onze samenleving wordt altijd maar geklaagd over meer begrip hebben voor dit of iets anders, maar wanneer iemand er over klaagt dat hij het opgelegde levensritme niet aangenaam vind en er zich totaal niet in kan vinden, dan ineens is hij/zij zielig?
kan ik nu eve goed lopen zeiken dat mensen die opstaan om 8 en zich er goed bij voelen randdebielen zijn die gewoon geen sociaal leven hebben, maar zo een dinge zeg ik toch ook niet? beetje begrip voor ieders situatie en ervaring zou mooi zijn, toch?
Waarschuw beheerder
= B-mens :jaja:

Waarschuw beheerder
ben eeen C mens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell_Raver op maandag 5 februari 2007 om 21:02:
het is de schuld van de samenleving dat er geen alternatieven (of onvoldoende alternatieven) zijn voor mensen die dit ervaren... in onze samenleving wordt altijd maar geklaagd over meer begrip hebben voor dit of iets anders, maar wanneer iemand er over klaagt dat hij het opgelegde levensritme niet aangenaam vind en er zich totaal niet in kan vinden, dan ineens is hij/zij zielig?
kan ik nu eve goed lopen zeiken dat mensen die opstaan om 8 en zich er goed bij voelen randdebielen zijn die gewoon geen sociaal leven hebben, maar zo een dinge zeg ik toch ook niet? beetje begrip voor ieders situatie en ervaring zou mooi zijn, toch?

Ik zeg alleen dat het niet de schuld van de samenleving is, ik heb best begrip, kom ook niet altijd goed uit mijn bed, en ben 's morgens ook wel eens kapot en kotsberoerd op school, maar dan ga ik niet zeggen ''hee ik wil vandaag 4 uur later beginnen want ik ben moe'', als iedereen zo zou denken zou de hele samenleving als een kaartenhuisje in elkaar zakken, als een mens zich goed voelt staat hij gewoon goed en fit op en gaat hij 's avonds laat naar bed zonder dat hij zich moe voelt overdag :yes:
Waarschuw beheerder
„Een B-mens loopt het liefst de hele morgen in zijn pyjama en weet dat de goede ideeën niet per se tussen acht en vier komen.”

Juist! :respect:

's ochtends lekker uitslapen en koffiedrinken in je pyama, maar ook tot middernacht doorwerken aan je assignments etc. als dat nodig is. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 februari 2007 om 21:09:
''hee ik wil vandaag 4 uur later beginnen want ik ben moe'', als iedereen zo zou denken zou de hele samenleving als een kaartenhuisje in elkaar zakken

akkoord het kan niet dat je van dag tot dag gaat veranderen, een beetje levensritme is wel nodig... maar het kan toch niet dat de maatschappij aan iemand gaat opleggen wat zijn of haar levensritme zou moeten zijn?
in het geval je zou vinden van wel, denk dan eens aan de hypocriete houding van de maatschappij zelf hieromtrent : mensen moeten rond 7 à 8 uit hun bed komen omdat de maatschappij dit bepaald, maar de maatschappij is consumptiegericht en verwacht ook dat de mensen die zo vroeg op moeten staan de tv-programma's van 'savonds laat bekijken, of dat diezelfde mensen de café's draaiende houden tot in de late uurtjes...
een antwoord hierop zou kunne zijn : die tv programma's zijn er voor bijvoorbeeld nachtwerkers... mijn vraag is dan : als men toch het levensritme van de nachtwerker ook accepteert, waarom kan men dan met de zogenaamde B-mens ook geen rekening houden?
de maatschappij houdt er gewoon geen rekening mee en daarin is de maatschappij compleet verkeerd in mijn ogen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UltraVibe! op maandag 5 februari 2007 om 22:08:
Uitspraak van Dobber op woensdag 17 januari 2007 om 15:24:
„Een B-mens loopt het liefst de hele morgen in zijn pyjama en weet dat de goede ideeën niet per se tussen acht en vier komen.”

Juist!

's ochtends lekker uitslapen en koffiedrinken in je pyama, maar ook tot middernacht doorwerken aan je assignments etc. als dat nodig is.

Ik ben helemaal voor...

Alleen beetje jammer dat b-mens negatief klinkt, net als een b-merk. Net alsof je een tweederangsmens bent.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
zeer apart verhaal...
Waarschuw beheerder
ik beken .. ben een B mens ... maar dan wel de B van belachelijk

Artiest Noisome
Waarschuw beheerder
ik kan me er wel in vinden (Y)
Waarschuw beheerder
juisttt
Ik kan niet opstaan omdat mn bedje te lekker is, en ik kan niet slapen omdat ik niets wil missen, en het liefst gewoon als allerlaatste inslaap val.

ik = b-mens
Waarschuw beheerder
Vind het allemaal maar onzin, dat a & b mens gebeuren. Waarom moet er nou weer onderscheid gemaakt worden? Gelijke behandeling was toch zo belangrijk? :|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 6 februari 2007 om 09:07:
Vind het allemaal maar onzin, dat a & b mens gebeuren. Waarom moet er nou weer onderscheid gemaakt worden? Gelijke behandeling was toch zo belangrijk?

Wat heeft dit nou weer met gelijke behandeling te maken. De a-mensen worden toch niet benadeeld omdat de b-mensen later opstaan ed. Als de a-mensen dat zo erg vinden worden ze toch gewoon b-mensen.
Waarschuw beheerder
Vind het gewoon nonsens. gewoon met je donder vroeg je bed uit komen om te werken. Op die manier kan je wel honderden verschillende groepen gaan verzinnen en anders kan je voor elke groep wel bepaalde rechten gaan eisen. En besides, er bestaan toch al dingen als ploegendiensten enzo/ Draai je gewoon lekker altijd de middag ofzo, zat werkgevers die dat doen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Kan me er helemaal in vinden.

Maar B mens klinkt zo negatief.
Ik noem me zelf een avond mens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RickeY-G op dinsdag 6 februari 2007 om 08:18:
wil missen, en het liefst gewoon als allerlaatste inslaap val.

ja dat is omdat je het WILT, maar sommige mensen KUNNEN gewoon niet vroeg in slaap vallen. wat je ook probeerd.
dus dit
Uitspraak van Devilish™ op dinsdag 6 februari 2007 om 14:36:
Vind het gewoon nonsens.

vind ik onzin. bijvoorbeeld IK kan er niks aan doen dat ik altijd pas laat kan slapen. Al zou ik anders willen. Als ik mocht kiezen had ik een A mens geweest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell_Raver op dinsdag 6 februari 2007 om 00:43:
mijn vraag is dan : als men toch het levensritme van de nachtwerker ook accepteert, waarom kan men dan met de zogenaamde B-mens ook geen rekening houden?
de maatschappij houdt er gewoon geen rekening mee en daarin is de maatschappij compleet verkeerd in mijn ogen...

dat was nu precies wat ik bedoel :D

dus als ik s'avonds moet werken omdat eoa noob weer eens iets niet kan, mag ik toch zeker ook wel later uit bed komen eh dus... B-mens :D