Partyflock

Forumonderwerp · 924327
1736x bekeken

Waarschuw beheerder
mijn broertje werd heel rustig van ritalin(Y)
jaren lang hij kreeg het 2x per dag van m'n moeder !

:nocheer:

Waarschuw beheerder
zucht
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 22:42:
mijn broertje werd heel rustig van ritalin(Y)
jaren lang hij kreeg het 2x per dag van m'n moeder !

ja maar die was Alle Dagen Heel Druk.
Waarschuw beheerder
Werd er alleen maar hyper van :/

Waarschuw beheerder
rotzooi!!

samengevat in een mooi woord
Waarschuw beheerder
werd er juist superactief van:/
Waarschuw beheerder
mijn broertje slikt het voor zijn ahhd dus mij kost het niks :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MindQontroller op woensdag 10 januari 2007 om 22:40:
Ervaring?
en hoe duur was het.

Ja
Op recept8)

Waarschuw beheerder
Ik heb nog n paar doosjes liggen, bied maar 8)

Waarschuw beheerder
t schijnt heel verschillend te werken..
de één wordt er rustig van en de ander juist heel actief!
En ook veel bijwerkingen geloof ik..

Waarschuw beheerder
Niet al te super, na een aardige dosis sta je best wel strak.

slik het niet, maar stamp de pilletjes en snuif het :lijn:.

Maar persoonlijk vind speed en dextroamfetamines veel lekkerder. :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
erg lekker voor bij de pep.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alpha X op woensdag 10 januari 2007 om 22:58:
erg lekker voor bij de pep.

:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MindQontroller op woensdag 10 januari 2007 om 22:40:
Wel eens gebruikt?
Ervaring?
en hoe duur was het.
aanrader of beter iets anders?

ja wel eens gehad
geen idee wat t kost ik heb paar vriendinne met adhd dus kreeg ze

maar met de zoekfunctie hadf je een paar tyopics gevonden over ritalin

Waarschuw beheerder
Amfetamines zijn (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 22:56:
de ander juist heel actief!

:yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 22:56:
En ook veel bijwerkingen geloof ik..

:no:
Waarschuw beheerder
keer 'n stripje gevonden op m'n werk...
Moest de week erna 12 uur in de bus zitten naar wintersport. 3 van die pilletjes genomen en me toch best aardig gevoeld, de reis ging iig een stuk sneller! :P
Slapen ging 'm alleen niet worden, wel lulkick, lekker tintelend gevoel, etc...
Waarschuw beheerder
Ritalin is rotzooi!

En wij zieke Westerlingen voeren het aan onze kinderen, omdat ze nogal 'druk' zijn! Echt geschift! Je krijgt er hartkloppingen van op de dansvloer! Niet echt fijn gevoel kan ik je zeggen. Gebruik gewoon goede xtc, veel relaxter!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_Host op donderdag 11 januari 2007 om 03:38:
Je krijgt er hartkloppingen van op dansvloer!

Je moet ook wel n "normale" dosis nemen:S

En wij zieke Westerlingen voeren het aan onze kinderen, omdat ze nogal 'druk' zijn! Echt geschift!

Zo geschift is t niet, t kan prima werken!
Waarschuw beheerder
donateur
Je krijgt er hartkloppingen van op dansvloer! Niet echt fijn gevoel kan ik je zeggen

als je geen adhd hebt, werkt ritalin heel anders dan waar het voor bedoeld is...

iemand met adhd krijgt geen hartkloppingen van ritalin, die worden daar juist rustiger en geconcentreerder van.

erg triest als je medicijnen gaat gebruiken voor iets waar ze niet voor bedoeld zijn :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sannie! op donderdag 11 januari 2007 om 08:44:
erg triest als je medicijnen gaat gebruiken voor iets waar ze niet voor bedoeld zijn

is er eindelijk iets wat getest is en legaal is.. :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vriend van me had t ook gebruikt met nieuwjaar...die is ziek naar huis gegaan

http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medicijnsoorten/ritalin-bijsluiter.htm
check de bijwerkingen...hetgene wat je eruit wilt is als meest zeldzaam bestempeld terwijl misselijkheid ed vaak voorkomt
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :) SuperBitch :) op woensdag 10 januari 2007 om 22:44:
Werd er alleen maar hyper van

Het werkt ook als speed bij mensen die geen adhd hebben ;)
Waarschuw beheerder
de doctoren die dat spul uitschrijven hebben zelf vaak nog geeneens echt een idee wat de werking er van is :S

keb ook nog wel een paar doosjes liggen :P
maar ja :P ik hoef het niet meer :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 11 januari 2007 om 09:46:
http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medicijnsoorten/ritalin-bijsluiter.htm
check de bijwerkingen...hetgene wat je eruit wilt is als meest zeldzaam bestempeld terwijl misselijkheid ed vaak voorkomt

absoluut geen last van gehad.
Het is alsof je 15 redbull op hebt of zo.. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 januari 2007 om 22:57:
slik het niet, maar stamp de pilletjes en snuif het

Ja moet je doen! Brand je heerlijk al je hersens weg! :yes: Ga zo door! (Y)

Oh en by the way, mijn hond kreeg t toen die pup was omdat ie dus ADHD had...:yes:

Waarschuw beheerder
eehm alle jonge dieren zijn hyperactief??

kzal t ook alvast maar aanschaffen dan voor mijn toekomstige kleine ratjes :/

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vriend gebruikte het eerst voor zijn ADHD en daar werd hij dus rustig maar ik wordt er alles behalve rustig van :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 11 januari 2007 om 10:28:
eehm alle jonge dieren zijn hyperactief??

kzal t ook alvast maar aanschaffen dan voor mijn toekomstige kleine ratjes

Ja duh! Wij hadden t dus op doktersrecept.. Nou ja de dierenarts van onze hond... Onze hond is voor onderzoek in het dierenziekenhuis geweest, omdat hij op een gegeven moment zo druk en hyper was, dat hij stond te trillen op zn poten.. Tsja en dan blijkt dat hij ADHD heeft en dat hij aan de Ritalin pilletjes moest..

Dus vooral aan je ratjes geven ja.. :dood: Zou heel slim zijn..(Y) *ahum*ahum*
:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 11 januari 2007 om 09:29:
je drinkt zeker nooit? rookt niet..

Uitspraak van Neillcee op donderdag 11 januari 2007 om 09:32:
is er eindelijk iets wat getest is en legaal is..

kijk dat mensen iets willen gebruiken of zoiets willen uitproberen, dat snap ik wel.

maar om nou op zo'n goedkoop mogelijke manier de junk te gaan uithangen met een beetje ritalin :/ en dan ook nog gaan zeuren dat ze dr hartkloppingen van krijgen :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
als je actief wil zijn ken je beter aan de amfetamine :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sannie! op donderdag 11 januari 2007 om 11:47:
kijk dat mensen iets willen gebruiken of zoiets willen uitproberen, dat snap ik wel.

maar om nou op zo'n goedkoop mogelijke manier de junk te gaan uithangen met een beetje ritalin en dan ook nog gaan zeuren dat ze dr hartkloppingen van krijgen

hartkloppingen moet je ook alijd met een korrel zout nemen..
Ten tijde van de Stackers hadden mensen dat ook.. poe poe.. dan gaat je hart eens wat sneller..
Loop eens 5 km... Dan gaat je hart ook wat sneller..
Maar kloppingen.. das wel iets heel serieus..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 08:22:
Je moet ook wel n "normale" dosis nemen:S

Heb ik gedaan! Ben er waarschijnlijk nogal gevoelig voor, ben van nature rustige jongen... ;-)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 08:22:
Zo geschift is t niet, t kan prima werken!

Dus jij gaat je kinderen (als je ze krijgt) later dope voeren als ze 'druk' zijn! Beetje ziek hoor! Stuur ze naar een sportvereniging waar ze zich kunnen uitleven, is veel gezonder voor ze.
Ik laat ze liever zelf ontdekken wat Drugs is, als ze wat ouder zijn. Zal het zeker niet met de paplepel gaan voeren.

als je geen adhd hebt, werkt ritalin heel anders dan waar het voor bedoeld is...

Van wie dacht je dat ik die troep gekregen heb, juist van 'n adhd-er!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_Host op donderdag 11 januari 2007 om 12:45:
Dus jij gaat je kinderen (als je ze krijgt) later dope voeren als ze 'druk' zijn! Beetje ziek hoor! Stuur ze naar een sportvereniging waar ze zich kunnen uitleven, is veel gezonder voor ze.
Ik laat ze liever zelf ontdekken wat Drugs is, als ze wat ouder zijn. Zal het zeker niet met de paplepel gaan voeren.

Jij weet dus echt niet waarover je praat he:nee:
Zoek eerst eens even uit wat ritalin is voordat je zegt dat iets ziek is:/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

u geeft uw mening niet gehinderd door enig gebrek aan kennis betreffende het onderwerp begrijp ik?
Waarschuw beheerder
donateur

zeg niks als je niet weet waar je over praat, jij weet dus duidelijk niet wat ADHD inhoud :gaap:

dat is echt wel wat meer dan alleen een beetje "druk" zijn!

Van wie dacht je dat ik die troep gekregen heb, juist van 'n adhd-er!

dus...?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 12:54:
Jij weet dus echt niet waarover je praat he:nee:
Zoek eerst eens even uit wat ritalin is voordat je zegt dat iets ziek is:/

Uitspraak van Neillcee op donderdag 11 januari 2007 om 13:07:
u geeft uw mening niet gehinderd door enig gebrek aan kennis betreffende het onderwerp begrijp ik?

Nou, heb het een en ander opgezocht over de gevolgen/bijwerkingen van Ritalin en blijf toch bij m'n standpunt.

• Zenuwstelselaandoeningen
Zeer vaak: Hoofdpijn.
Vaak: Slaperigheid, duizeligheid, bewegingsstoornis (dyskinesie).
Zeer zelden: Hyperactiviteit, spierkrampen.

• Psychische aandoeningen
Vaak: Spreekdrang, angst.
Zeer zelden: Tics of verergering van reeds bestaande tics, voorbijgaande depressieve stemming.

• Oogaandoeningen
Zelden: Moeite met zien (accommodatiestoornissen) en wazig zien.

• Hartaandoeningen
Vaak: Stoornissen in het hartritme (aritmieën, palpitaties, tachycardie), verandering in bloeddruk en hartfrequentie (meestal een stijging).

• Aandoeningen van maag en darmen
Vaak: Buikpijn, misselijkheid en braken. Deze symptomen treden doorgaans aan het begin van de behandeling op. De buikpijn kan worden verminderd door gelijktijdige voedselinname. Droge mond.

• Huidaandoeningen
Vaak: Huiduitslag (exantheem), jeuk (pruritus), huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (galbulten of urticaria), kaalhoofdigheid (alopecia).
Zeer zelden: Bloeduitstortingen in huid en slijmvliezen (trombocytopenische purpura) en plaatselijke of verspreide rode huiduitslag (erythema multiforme).

• Voedingsstoornissen
Vaak: Gewichtsafname en enige vertraging van de groei bij kinderen gedurende langdurig gebruik.

• Algemene aandoeningen
Vaak: Koorts, gewrichtspijn (artralgie).

Bovenstaande bijwerkingen zijn milde bijwerkingen van Ritalin.

Mocht ik ooit een kind krijgen met ADHD, dan wil me niet schuldig maken aan de bovenstaande gevolgen/bijwerkingen.
Ik ben van mening dat er ook 'n gezondere oplossing voor zal zijn.
10/15 jaar geleden had niemand het over ADHD. Toen was het kind erg druk. Nu krijgen ze meteen het stempel ADHD en douwen we ze vol met Ritalin.
Voor mensen die dit wel willen doen bij hun kinderen, prima! Maar mijn kinderen iig niet! Dat wil ik alleen ff duidelijk maken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The_Host op donderdag 11 januari 2007 om 14:23:
Toen was het kind erg druk. Nu krijgen ze meteen het stempel ADHD en douwen we ze vol met Ritalin.

Daar heb je wel een punt, als een kind tegenwoordig al een beetje druk is, krijgt het meteen de stempel ADHD, en krijgen ze dus ook ritalin. Gewoon omdat het mode is ofzo om ADHD te hebben.

Maar kids die ECHT ADHD hebben, en dus echt wel meer "mankeren" dan het druk zijn, hebben echt wel veeel baat bij deze medicijnen :jaja:

En mocht een kind ernstig last krijgen van bijwerkingen, kun je altijd nog een ander alternatief zoeken, maar zolang ze nergens last van hebben is het (Y) lijkt me...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sannie! op donderdag 11 januari 2007 om 14:26:
Daar heb je wel een punt, als een kind tegenwoordig al een beetje druk is, krijgt het meteen de stempel ADHD, en krijgen ze dus ook ritalin. Gewoon omdat het mode is ofzo om ADHD te hebben.

zeker waar, daar had je ook een punt. Kids worden ook in hokjes gestopt. En als afwijkend gedrag een (min of meer) aanwijsbare oorzaak heeft is het ineens wel oké vaak..

Uitspraak van Sannie! op donderdag 11 januari 2007 om 14:26:
Maar kids die ECHT ADHD hebben, en dus echt wel meer "mankeren" dan het druk zijn, hebben echt wel veeel baat bij deze medicijnen

En mocht een kind ernstig last krijgen van bijwerkingen, kun je altijd nog een ander alternatief zoeken, maar zolang ze nergens last van hebben is het lijkt me...laatste aanpassing 11 januari 2007 14:27

:yes: en die bijwerkingen..
Bijsluiter van aspirines weleens gelezen? Of iets steviger spul van de apotheek..

Waarschuw beheerder
Mocht ik ooit een kind krijgen met ADHD, dan wil me niet schuldig maken aan de bovenstaande gevolgen/bijwerkingen.
10/15 jaar geleden had niemand het over ADHD. Toen was het kind erg druk. Nu krijgen ze meteen het stempel ADHD en douwen we ze vol met Ritalin.
Voor mensen die dit wel willen doen bij hun kinderen, prima! Maar mijn kinderen iig niet! Dat wil ik alleen ff duidelijk maken

Makkelijk praten als je zelf geen ADHD hebt:/
Je heb je dus niet verdiepd in de nadelen die ADHD je aan je leven geeft!
En over die bijwerkingen, t wordt altijd erger vernoemd dan t eigenlijk is. Als 1 iemand ooit bijvoorbeeld misselijk is geworden van n medicijn wordt dat meteen in de bijsluiter vernoemd. De kans dat iedereen die dat medicijn gebruikt ook misselijk wordt is heel klein!

Oh en over dat vroeger gedoe, 15jaar geleden was er zoveel minder over bekend, toen werd er nog gezegd dat meisjes geen ADHD konden hebben, dus tja dan heb je al meteen 50% minder mensen met ADHD.
Je krijgt echt niet zomaar de stempel ADHD hoor, daar wordt je echt wel goed voor getest voor je medicijnen ervoor krijgt.

Nogmaals, zeg niks als je ergens niets vanaf weet.

Waarschuw beheerder
Je krijgt er hartkloppingen van op de dansvloer!

ik heb maandag te horen gekregen dat ik adhd heb, vandaag 2e keer ritalin en me hartslag was 130 per minuut :S is echt een verneukt gevoel als je dan in de klas zit. daarna 2 keer boos geworden dus was periodes toch weer opgefokt

maar de 1e dag was heel chill. buikpijn + heel slap zodat ik het gevoel had dat ik om ging vallen. maar wel heel goed kunnen concentreren en nergens druk om maken, lekker sloom. beetje stoont gevoel:D

kom maar hier met die ritalin :xtc:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
iemand met adhd krijgt geen hartkloppingen van ritalin

dat is gelul, komt zelfs heel vaak voor. lees jij de bijsluiter maar eens (k)

Waarschuw beheerder
Voor mensen die dit wel willen doen bij hun kinderen, prima! Maar mijn kinderen iig niet! Dat wil ik alleen ff duidelijk maken.

pfff wat een gelul weer

de negatieve bijwerkingen wegen niet op tegen de positieve werking ervan. laat je kind dan maar lekker kiezen
Uitspraak van (6) † MeSSeNGeR oF DeATH † (6) op donderdag 11 januari 2007 om 19:38:
SAAI word der sloom van en ontzettend lui.... heeeel slaapverwekkend & co

als je op school bent is dat toch juist lekker?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 19:30:
ik heb maandag te horen gekregen dat ik adhd heb, vandaag 2e keer ritalin en me hartslag was 130 per minuut is echt een verneukt gevoel als je dan in de klas zit. daarna 2 keer boos geworden dus was periodes toch weer opgefokt

maar de 1e dag was heel chill. buikpijn + heel slap zodat ik het gevoel had dat ik om ging vallen. maar wel heel goed kunnen concentreren en nergens druk om maken, lekker sloom. beetje stoont gevoel

kom maar hier met die ritalin

Dat is even in t begin zo :jaja: Later wordt dat allemaal veel minder! Ik had n weekje last van buikpijn en hoofdpijn daarna ging t wel goed.
En 130 slagen per minuut is geen hartkloppingen;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 22:16:
Dat is even in t begin zo Later wordt dat allemaal veel minder! Ik had n weekje last van buikpijn en hoofdpijn daarna ging t wel goed.
En 130 slagen per minuut is geen hartkloppingen

ok gelukkig. en je hebt gelijk, ik bedoelde ook een versnelde hartslag :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 19:35:
dat is gelul, komt zelfs heel vaak voor. lees jij de bijsluiter maar eens

zoals dus al gezegd was, dat zijn geen hartkloppingen...
vraag maar eens aan mensen die echt hartkloppingen hebben gehad hoe dat voelt!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 januari 2007 om 22:56:
versnelde hartslag

:jaja: dat kan maar dat is dus wel heel iets anders!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannie! op vrijdag 12 januari 2007 om 08:05:
zoals dus al gezegd was, dat zijn geen hartkloppingen...
vraag maar eens aan mensen die echt hartkloppingen hebben gehad hoe dat voelt!

hartkloppingen komen ook vaak voor, staat ook in de bijsluiter, en ik weet wat hartkloppingen zijn.

Waarschuw beheerder
De bijsluiter komt nog uit de jaren 70 / begin 80, maar wat gebeurd er bij mensen die adhd en ritalin hebben, die ook nog eens extra bij gaan pakken..worden die nog hyperder dan ofwa
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ritalin is leuk om eens geprobeerd te hebben, maar om er nu een party op te gaan doen... :no:
Diegene waar ik het samen een aantal keer mee heb gepakt heeft zelf adhd maar voelt zich na een paar Ritalinetjes toch ook een stuk sneller.

Waarschuw beheerder
ik neem elke dag 1 ritalin pilletje dan voel ik me veel beter terwijl k geen HDAD heb..

Waarschuw beheerder
Wat een triest geblaat in deze topic, als je geen adhd hebt... Wees dan eerlijk naar jezelf en zeg dat je geen mening "kunt" vormen over ritalin, bijwerkingen of dat het goed of niet voor een kind is zolang je zelf niet adhd bent. Ritalin voorgeschreven krijgt en hebt ervaren wat dat voor jou kan betekenen. Dat doet een kleurenblinde ook niet over kleuren of wel? (alleen zeer trieste kleurenblinden met partyflock misschien)

Ik mag hopen dat zulke mensen geen kinderen met adhd groot brengen, daar krijg je veel ergere bijwerkingen van.

:loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 februari 2007 om 22:11:
ik neem elke dag 1 ritalin pilletje dan voel ik me veel beter terwijl k geen ADHD heb..

is dat wel zn slim id? ik heb dat ookg edaan, alleen werd het er als snel van 1 meer en ga zo maar door...

ik heb ook geen ADHD maar ik heb die shit we een tijdje misbruik.. ik weet het is stom maar goed dat had ik toen niet in de gaten. de "afkick" verschijnselen waren in ieder geval te heftig. als je meteen stopt raak je depressief en ik had een soort van kunstmatige anorexia..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 11 januari 2007 om 09:46:
bijwerkingen...hetgene wat je eruit wilt is als meest zeldzaam bestempeld terwijl misselijkheid ed vaak voorkomt

ik denk ook niet dat ze in de bijsluiter zetten, als u dit neemt staat uk goed strak
er staat ook in de bijsluiter dat het niet verslavend is... bullshit ik moest er 8 per dag nemen, na een tijd moest ik er 30 per dag snuiven omdat ik er zo verslaafd aan was
Waarschuw beheerder
donateur
Vergeet nooit meer dat een vriend van ons ook weleens zo'n pilletje wilde, omdat wij (een maatje van me en ik) er zo goed van konden leren voor onze toetsen O:)

Die was helemaal hyper, geen concentratie en hing nekkend boven de pot :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Black Messiah op donderdag 15 februari 2007 om 12:31:
bullshit ik moest er 8 per dag nemen, na een tijd moest ik er 30 per dag snuiven omdat ik er zo verslaafd aan was

dat bedoel ik, zoiets had ik ook...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. Struggle :harry-uf: op donderdag 11 januari 2007 om 11:58:
als je actief wil zijn ken je beter aan de amfetamine

Jij snapt het gozer! B)
Waarschuw beheerder
helpt geen fuck..had er 5 genomen voelde helemaal niets...

Waarschuw beheerder
sneu topic

Waarschuw beheerder
Had het eerst op recept voor ADHD maar werkte niet... de resterende 60 tabletten heb k op party;s geslikt en een groot deel ervan weg gegeven aan mensen die me vroegen of k iemand wist die pillen bij zich had...

ik vind het trouwens niet echt relaxed... het onderdrukt dronkenschap en de dag dr na kom ej dr 8er dat je voor 100 euro bier hebt gezopen en ben je helemaal naar de tyfus :x
Waarschuw beheerder
werkt goed tegen een kater!

Waarschuw beheerder
heb ADD dus heb het een tijdje gebruikt...ik werd er alleen beetje apart van....wel rustig...maar wel bepaalde dingen die ik ook met drugs krijg....bijvoorbeeld op een of andere manier zwaar slikken....moeilijk uit te leggen....twas nie de oplossing voor mij:nee: nu benk wat ouder en heb ik niet meer zo een last ervan.....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ritalin is slappe rotzooi waar (ik tenminste) niks van voel.
zowiezo als je medicijnen gaat gebruiken ter vervanging van drugs.
ik had laatst een website gezien, waar foto's opstonden van verschillende medicijnen junkie's dat zag er niet al te vrolijk uit :S
Waarschuw beheerder
heb ritalin drie jaar lang geslikt... van mijn 10e tot mijn 13e.

heb veel last van concentratiestoornissen op school dus ik d8 laatst van zal ik het weer eens proberen......
maar de stap om naar de PSYCHIATER te gaan is zo groot..
Gelukkig kon ik 2 doosjes van een vriend van mij regelen..
nou, dat stofje staat dus echt wel stijf van de bijwerkingen!! en meerdere mensen die ik ken, die het MEDICINAAL gebruiken hebben er last van.

onder meer:
hoofdpijn
lusteloos gevoel (btje down)
last van je buik
ups en downs ( dit is vooral bij ritalin, minder bij concerta met gereduceerde afgifte )

ik ben zeker ook van mening dat dit wel enige vorm van vergiftiging is van onze kinderen... Vooral sommige doseringen welke bij mensen worden voorgeschreven!!!
ok het is dat het pharma kwaliteit is, en dat kun je van pep niet zeggen.
maar anders zou ik zeggen, neem lkkr een lijntje pep kid!
word je nog geconcentreerder van :S
en scheelt maar een haartje in de molecuulstructuur.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DENK EENS NA!! op woensdag 21 februari 2007 om 17:36:
nou, dat stofje staat dus echt wel stijf van de bijwerkingen!! en meerdere mensen die ik ken, die het MEDICINAAL gebruiken hebben er last van.

dat is onzin

na ongeveer een week verdwijnen alle bijwerkingen als sneeuw voor de zon, dus als je het daarvoor laat liggen zou ik maar even doorzetten

dus: geen hoofdpijn, geen down gevoel, geen last van stemmingswisselingen, geen last van je buik.

slechts de bijwerking 'geen honger' blijft.

en ik zou er heel wat euro's voor over hebben om weer dat gevoel in het begin te krijgen, dan is het net of je strak staat.
Waarschuw beheerder
neem er 20 en het is het effect van een lijntje speed van 2 mm lang