Partyflock

Forumonderwerp · 922724

heb zo juist vliegtickets geboekt!:D
voor van de zomer
wie gaat hier nog meer heen
dit jaar!
Uitspraak van SEB@Z op dinsdag 27 februari 2007 om 16:26:
reisblad REIZEN over Java

He daar hebben we wat aan, die gaan we effe halen, thanks!!!

Goede reis en enjoy!!!
Ben een paar jaar geleden een maand in Indonesie geweest (Sumatra, Java en Bali)

Errug mooi, zal wel wat sfeerfoto's neerzetten vandaag of morgen ;)

Uitspraak van Bloemsel op woensdag 28 februari 2007 om 06:02:
Errug mooi, zal wel wat sfeerfoto's neerzetten vandaag of morgen

ben al benieuwd:D

sumatra lijkt me oook super

kreeg net mailtje van duikschool waar ze de volgende dingen hebben:

* Nusa Penida Island - US$ 98 / person , 2 dives.

* Manta Point (remote site of Nusa Penida ) - US$ 110 / person , 2 dives.

* Tulamben (US Liberty wreck) (all shore dives, here is the famous USS Liberty wreck) - US$ 70/ person - 2 dives

* Padang Bai - US$ 75 / person - 2 dives

* Candidasa (Shark point) (shark point, for experienced divers) - US$ 82 / person -2 dives

* Amed - US$ 70/ person - 2dives

* Menjangan - US$ 100 / person -2 dives

* Sanur - US$ 70/ person - 2 dives

* North Coast -Secret Bay - (great site for macro underwater photography) - US$ 78/ person

heeft iemand een aanrader er tussen zitten?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 10:07:
heeft iemand een aanrader

duiken @ bunaken heel mooi :yes:

kom maar op met al die tips:d

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 11:19:
duiken @ bunaken heel mooi

ligt dat op bali?
laatste aanpassing

volgens mij niet
wat ik net snel las ligt het ergens bij sulawesi (celebes)

inderdaad mooie foto's
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 10:07:
kreeg net mailtje van duikschool waar ze de volgende dingen hebben

He kerel :d

Kan je binnenkort wel un adresjes mailen ( via die vrienden )

Ik ga lekker in Augustus :cheer:

iemand idee wat je kwijt bent ( tijd en geld) als je je duik diploma daar wilt halen
Duik maken naar de US Liberty, als je van wrakduiken houdt althans.
Maar de Liberty ligt wel wat dieper dan 21 meter voor zover ik mij kan herinneren, dus daar is sowieso al meer ervaring voor nodig... (decompressieduiken)

Heb je je brevet wel trouwens? (edit: nee dus)
laatste aanpassing
iemand idee wat je kwijt bent ( tijd en geld) als je je duik diploma daar wilt halen

Ah, als ik nou eens doorlees... dan zie ik dat je nog geen brevet hebt. Dus dat heet geen diploma ;)

Ga dan eerst je brevet maar eens halen, want zonder brevet kun en mag jij niet eens naar die duikplekken die je opgesomd hebt.

En als je dat brevet dan eindelijk hebt na 4 dagen, dan nog zou ik niet alleen naar die duikplekken gaan die je dus genoemd hebt, want je bent nog steeds een beginner dan.
Daar heb je wel wat meer ervaring voor nodig

Open Water Diver duurt 4 dagen, geen idee wat het daar kost. Altijd goedkoper dan in NL. Zal rond de 300 a 350 euro zijn ongeveer.
Tjek de site van PADI anders eens, staan genoeg PADI duikscholen op.

Ga niet bij de eerste de beste jannes met een duikschool naar binnen, want er zit wel verschil in kwaliteit. Al mag je er bij een PADI gecertificeerde duikschool vanuit gaan dat het goed is (maar ik ken verhalen...)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 16:11:

Geen idee pcies, kan wel navraag voor je doen en je meteen een adres geven??

Daar brevet halen is zo i zo goedkoper
"Tjoek Tjoek" in Jakarta, moet je echt doen, is lachen :P

Theeplantages

Rijstvelden

Eendenhoeder hehe

Krater van ehhhh vulkaan (ben al die namen vergeten)

Borobudur

Zonsopgang in de buurt van een andere werkende vulkaan, excursie daarheen is een aanrader, de zonsopgang althans

De betreffende vulkaan op afstand. De rit erheen is wel grappig, alles is dood :lol:
Vulkaan werkt nog steeds. Ga aub niet met die paardjes naar boven, dat is zielig...

Beetje dood allemaal...

De krater... sta je ongeveer 15 a 20 meter vanaf

Hop, met de boot naar Bali

Poort van Bali

Aap bij de Uluwatu Tempel op Bali. Wel grappig met al die loslopende apen :lol:

Heb ergens nog wel een reisverslag online staan, die zal ik je nog wel ff passen :)
Ik weet niet waar in bali je naartoe gaat? Kuta?
Pas op voor gasten die je aanhouden met de vraag of je drugs wil kopen, is gewoon politie oid en je komt er voorlopig niet meer weg als je hapt %-)

Ga eens het binnenland in, het is daar zooo prachtig en veel minder toeristen en westerse invloeden.
Kuta zit de mcdonalds, kfc en dat soort shit, echt geen moer aan %-)
Ik zat zelf in Sanur, lekker rustig en kwartiertje rijden met de taxi (prijs afspreken)

Dat lastig vallen op straat valt allemaal wel wat mee. Als je echt lastig gevallen wilt worden moet je naar Egypte gaan ofzo, daar is het pas erg.

Veel dvd's te koop daar, met allerlei films ;)
Kijk alleen wel uit bij de douane als je weer in NL komt %-)

En er zit ergens op het strand (stadje verderop) een geweldig goed visrestaurant :bier:
Als die er nog is, want een jaar later is daar een aanslag gepleegd, maar neem aan dat er wel weer tafeltjes staan...
laatste aanpassing

Uitspraak van Femfataal op woensdag 28 februari 2007 om 15:24:
Kan je binnenkort wel un adresjes mailen ( via die vrienden )

goed idee (y) ;)

Uitspraak van Bloemsel op woensdag 28 februari 2007 om 17:47:
Heb je je brevet wel trouwens? (edit: nee dus)

nope :) maar moet wel tot 15m kunnen.. vorig jaar ook gedaan toen k voor t eerst ging duiken

Uitspraak van Bloemsel op woensdag 28 februari 2007 om 18:26:
Kuta?

:yes: beetje bewust om gekozen ivm macdonalds :roflol:
neem geen drugs mee, maar was ook niet van plan om daar over te beginnen daar, wil dr liever niet de bak in :s

zijn idd van plan binnenland nog in te gaan en enkele dingen te doen, blijf niet op strand hangen, kan k net zo goed naar spanje gaan als ik dat wil..

heb hurghada, egypte overleefd dus zal t wel voor mij meevallen daar met lastig vallen :d

enig idee hoeveel dvd's je per man mag meenemen?
laatste aanpassing
Scuba is tot 7 meter ongeveer
En ik vind het knap dat jij zonder brevet spullen kon huren of whatever. Maar het zal wel een proefduik zijn geweest.
Duik al 6 jaar, maar dergelijke verhalen ken ik niet, of het moet een gevalletje proefduik zijn dus, zoals ik al zei.
Dus bespaar je die informatie zoeken voor duiken op dergelijke riffen. Haal eerst het brevet maar eens en duik dan maar eens verder.... duiken is ook niet zonder gevaar namelijk als je niet weet waar je mee bezig bent.

Nee jij hoeft er niet over te beginnen, dat doen zij wel, kijken welke domme toerist daar intrapt ;)

En voor de Mac... kun je ook wel in NL blijven als je het mij vraagt...

Nou die dvd's... als je er 1 of 2 bij je hebt zullen ze niet moeilijk doen ;)
laatste aanpassing
Trouwens, ik reageer op de topicopener, en jij geeft antwoord?
Wat een geweldige foto's zeg!!

Hoop dat je je reisverslag ook nog ergens kunt vinden ;)

Ben niets niet nieuwsgierig, maar wil zo veel mogelijk informatie winnen voordat er eventueel een reis naar Java en Bali in zit.

Inmiddels heb ik het blad Reizen van deze week ook gehaald, vanavond maar eens effe doornemen ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 12:34:
ligt dat op bali?

Nope vlakbij Manado.. (noord sulawesi) en kan over manado zeggen "wat een mooie vrouwen daar".. en echt allemaal hoor :yes: mn familie woont er ook, maar iig bunaken is duikersparadise.. ligt ook vlakbij de filipijnen.. en daar moet je wezen als je wil duiken (y)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 18:42:
enig idee hoeveel dvd's je per man mag meenemen?

uhmmmm khad zelf alleen maar Vcd meegenomen.. ong naar nederlands geld omgerekend 10 eurocent.. maar neem nou niet teveel mee.. want op schiphol aangekomen kan de douane moeilijk doen.. ik was in me uppie en ben dan ook erg klein en ik heb een tintje en van de 450 pasagiers werd ik er dus uitgepikt.. vond ik erg lullig.. gingen moeilijk doen i.v.m met mn 5 sloffen sigaretten.. mocht maar 1 meenemen, maar werd gelukkig door de vingers gezien en mocht ze dus alle 5 meenemen naar huis.. die vcd dingen moest ik er ong 10 van inleveren en 5 mocht ik meenemen, maar volgens mij is dat per douanebeamte weer anders.. ik zeg je wel neem nou niet gelijk een hoop dvd's mee, want geheid dat je ze op schiphol kwijt bent
Noppie, zie pb :)

k weet nog niet precies waar we heen gaan zien we daar ter plekke wel maar vriendin spreekt de taal dus komt wel goed

heb idd nog geen padi wil daar halen
ik noemde trouwens al die plaatsen niet op :)
maar thanks voor info

Uitspraak van Bloemsel op woensdag 28 februari 2007 om 18:55:
En ik vind het knap dat jij zonder brevet spullen kon huren of whatever

was idd wel onder begeleiding.. k kan alleen dat pak nog niet vullen met lucht e.d. :p je hebt me niet horen zeggen dat ik alleen was :D mooi hand in hand met een instructeur..

Dus bespaar je die informatie zoeken voor duiken op dergelijke riffen.

zal ik doen (Y) hoe mooi t ook is (lijkt me).. enige suggesties wat in mijn geval mooi zou zijn?

En voor de Mac... kun je ook wel in NL blijven als je het mij vraagt...

miss is t wel sarcastisch bedoeld aangezien er een :roflol: achter stond ;)

Uitspraak van Bloemsel op woensdag 28 februari 2007 om 19:03:
Trouwens, ik reageer op de topicopener, en jij geeft antwoord?

dacht dat t algemene vraag was.. miss makkelijker als je gaat citeren, om te voorkomen dat iedereen op je gaat reageren ;) :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 28 februari 2007 om 19:53:
ik zeg je wel neem nou niet gelijk een hoop dvd's mee, want geheid dat je ze op schiphol kwijt bent

zal t bescheiden houden ;)
Nou ja, zo'n punt is het ook niet allemaal ;)

Tja, zolang je nog geen brevet hebt... heb ik weinig tips voor je. Je kunt nog eens meegaan met een introductieduik, maar meestal blijf je dan hangen op een huisrif of iets dergelijks. Waar het natuurlijk ook heel mooi kan zijn ;)

Als je de tijd en het geld hebt, zou ik gewoon een Open Water course gaan volgen daar.
Kun je daarna, en ik raad wel aan om met een gevorderd iemand te gaan (eventueel een gids ofzo), naar die andere riffen toe :)
Uitspraak van Bloemsel op donderdag 1 maart 2007 om 05:16:
Noppie, zie pb

Thanks ga het thuis allemaal op me gemak lezen.

Uitspraak van Bloemsel op donderdag 1 maart 2007 om 10:42:
Waar het natuurlijk ook heel mooi kan zijn

voral in t begin is t nog erg mooi, begrijp dat wanneer je meer gezien hebt dat t alleen maar mooier word..

heb vorig jaar na t duiken toen serieus nagedacht om mn padi te halen, maar heb er nog niet echt paar honderd euro voor over.. k ga waarschijnlijk niet eens elk jaar duiken, dus dan zou t opzich best zonde zijn..

vriend van me is wel dive master ofzo, die mag mensen les geven.. is ook al halve wereld overgeweest.. maar t is leuk, maar niet echt iets wat ik elk jaar moet doen ofzo..

filmpjes op deze site zien er wel erg gaaf uit.. vooral die manta's :yes:
Ik heb afgelopen vakantie iemand mee laten gaan die mijn duiken ging filmen. Mexico - Turtle Reef. Daar duik je met van die reuzenschildpadden :)
En er kwam nog een haai voorbij van 3 meter (doen niks hoor ;) )

Kan eens proberen om dat filmpje zo te monteren, plakken, knippen dat ik hem hier online krijg.

Tja, als je het geld er niet voor over hebt, dan kun je het beter bij introductieduiken houden inderdaad. Je kunt in NL wel bij een duikclub gaan, hou je het in NL ook nog een beetje bij en die organiseren ook altijd mooie duiktrips naar het buitenland :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Bloemsel op donderdag 1 maart 2007 om 19:53:
hier online

zou mooi zijn :yes:

Uitspraak van Bloemsel op donderdag 1 maart 2007 om 19:53:
duikclub

is idd een optie, maar heb dr op t moment nog niet echt t geld er voor over.. miss dak weer een opleving krijg als k weer terug ben van bali :p
ben inmiddels al een paar dagen hier op Bali :) bevalt me goed :D

weet niet meer of iemand wat wilde vragen ofzo... heel gesprek hier boven is teveel op t moment om allemaal te lezen.. ik hoor t nog wel (F)

weinig vragen haha..

alles goed daar dan? (om maar iets te vragen :p)
Zit eigenlijk meer te wachten op foto's en spannende verhalen ;)

haha, ja ben k eigenlijk ook nog wel benieuwd naar :yes:

Ja foto's foto's !! :)

foto'S"::D:D
haha ok dan moeten jullie effe flink wat geduld hebben

alles gaat hier op een lekekr traag tempo... heb nog geen eens foto's genomen en internet is nou ook niet bepaakd om vrolijk van te worden. Effe kijke hoe ik het ga uploaden dus...

Maar het is hier verder super :) Echt mega kicken uitgaansleven. Nooit verwacht dat het hier zooo goed was! Laagseizoen betekend wel veel verkopers voor jezelf, dus constant wil iedereen je van alles verkopen. Het weer hier is erg benauwd in de moessonperiode, maar verder wel heeriljk :)

snel meer!

goed om te horen dat het zo bevalt!!!

Uitspraak van SEB@Z op woensdag 7 maart 2007 om 13:34:
Echt mega kicken uitgaansleven

waar zat je ook alweer? Kuta?

wat voor muziek hoor je over t algemeen? en 't bier nog beetje te drinken :D?

kan niet wachten op wat foto's :cheer:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 22:02:

Kuta beach is the ''tourist center ''
van het eiland zeg maar.
Ben er niet uit gegaan ,maar het bier daar
is best te doen ( bintang heet t )
Uitspraak van Bloemsel op woensdag 28 februari 2007 om 18:20:
Krater van ehhhh vulkaan (ben al die namen vergeten)

Tangkuban perahu dacht ik zo?

Uitspraak van Nanda op donderdag 8 maart 2007 om 22:11:
maar het bier daar
is best te doen

goed nieuws dus :cheer:
Hoopt Bali een bezoekje te kunnen brengen :D

Sanur, zie profiel ;p

wat voor muziek hoor je over t algemeen?

Alles eigenlijk wel, ik denk voornamelijk House. ZO af en toe kom ik wat Techno tegen :) En twee collega's (ik loop stage) van me vertelden dat ze vroeger naar illegale hardcore feesten gignen en pilletejs slikten etc. :P Ik liep ze wat muziek horen op mijn MP3 en ze herkenden ut gewoon :| wie had dat ooit gedacht op Bali haha! Dus ik ga een deze dagen proberen naar zo'n illegale party te gaan. Als ik maar geen politie tegenkom 8) ben ik goed de klos!

en 't bier nog beetje te drinken ?

Voornamelijk Bintang, is een onderdeel van Heiniken maar hier smaakt het echt goed. Maja welk bier niet met 35 graden??

Vandaag is het zooo fokin heet dat ik echt ff 30min in een airco ruimte moest zitten, vandaar dat ik weer ff online ben 8) Maar ik moet nog foto's maken haha. Ik ben de hele tijd zo druk bezig alles gewoon lekker te beleven en doen dat ik niet echt aan foto's maken denk :$ mar ik beloof dat ze nog komen O:)

Ohja! Voor de mensen met ervaring.... Iemand ideetjes wat ik kan doen of waarheen op 19 MAART????? Het schijnt dat dan heel Bali dood is en niemand de kamer (letterlijk) uitkomt. Je mag dan ook serieus niet over straat lopen etc. Een of andere vage feestdag. Ik zat eraan te denken om 2 nachtjes naar een ander mooi duur hotel te gaan met lekker veel faciliteiten waar ik van allse kan doen. Maar meer ideeen zijn welkom. :)
Ja hoor, "je mag niet over straat lopen".
Wat denk je zelf :D

Ga gewoon wat doen, jij bent op vakantie, niet zij toch :)
Verken het eiland en ga zeker niet op je kamer zitten %-)
Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 10 maart 2007 om 05:09:
Als ik maar geen politie tegenkom ben ik goed de klos!

Die ken je voor 50.000 RP gewoon omkopen man..
Uitspraak van Bloemsel op zaterdag 10 maart 2007 om 09:41:
Ga gewoon wat doen, jij bent op vakantie, niet zij toch
Verken het eiland en ga zeker niet op je kamer zitten

haha ja dat is wel zo, maar hoe wil je het eiland verkennen dan? Lopend? :vaag: er zijn dan echt geen taxi's ofzo... alles is dood 8)

Uitspraak van Peaches & Cream op zaterdag 10 maart 2007 om 14:11:
Die ken je voor 50.000 RP gewoon omkopen man..

absoluut, maar dat zegt ook wel iets over hoe achterlijk het daar aan toe gaat... als ze je ff willen naaien dan doen ze dt wel anders ;)
als ik er ben proberen taxi chauffeurs en verkopers me altijd op te lichten, maar als ze dan in ene horen dat ik hun taal vloeiend spreek worden ze gelijk afgeschrikt..:lol:

en ze herkenden ut gewoon

haha vet :D k neem m ook mee, dus wie weet kennen ze dat ook wel haha.. ben benieuwd :p

Voornamelijk Bintang, is een onderdeel van Heineken

heineken bedoel je zeker? och och, dat voor een bierdrinker ;)

Uitspraak van Peaches & Cream op zaterdag 10 maart 2007 om 14:11:
50.000 RP

hoeveel euro is dat ongeveer? 30 euro ofzo?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 maart 2007 om 20:30:
heineken bedoel je zeker? och och, dat voor een bierdrinker

8) niet echt een bierdrinker hoor O:) maar met dit warm weer is t echt heerlijk

ben nu trouwens een airco inet cafe ingedoken, buiten is het zo ziekelijk heet. Je ziet geen toerist op straat :S ben net in 10min mountainbiken verbrand :/

hoe warm is t er nu als k vragen mag?