Partyflock

Forumonderwerp · 917715
1 volger · 36578x bekeken
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Sylenth1 is een nieuwe VST synth van Nederlandse bodem, gericht op de professionele audio en muziek industrie. Sylenth1 is uitermate geschikt voor alle stijlen house, van minimal/acid tot harcore/terror, heeft zeer hoogwaardige oscillators en filters, en is ook nog eens zuinig in CPU gebruik.

[img width=500 height=325 cacheid=000aa651001ee1f1858a154f1a01af3942]http://www.lennardigital.com/files/temp/sylenth1thumb.jpg[/img]

Drop hier je mening, ervaringen, vragen, opmerkingen, ideeen, whatever mbt deze VST. Ook sounds, snippets en tracks gemaakt met Sylenth1 kun je hier dumpen :)

Voor degenen die deze synth nog niet hebben, maar wel geinteresseerd zijn: Voor alle partyflock leden (vóór vandaag aangemeld) geldt een speciale introductie-aanbieding! PB voor meer info.

Don't miss it! :)
laatste aanpassing door een beheerder

Artiest ProCeela
Waarschuw beheerder
Met die 475 preset bedoelen ze toch de sounds (de intrumenten) zeg maar

of per intrument 475 presets ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hij is niet te vinden he ;) goeie zaak

deze moet je namelijk gewoon KOPEN !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van recoverysounds op donderdag 22 februari 2007 om 14:53:
Is er ook een link waar ik de compleete versie kan downloade in plaats van de demo??

LOL de brutaliteit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van CheffieChocolade op donderdag 22 februari 2007 om 12:18:
nu je zoveel banks hebt.. waarom maak je niet, zoals veel vsts dat hebben.., een soort van bank switcher zodat je niet steeds import soundbank etc hoeft te doen?

Dat komt er ook in de toekomst, tegelijk met de Mac versie.

Uitspraak van CheffieChocolade op donderdag 22 februari 2007 om 12:18:
Edit2: poe.. oude projecten klinken heel anders met de nieuwe versie.. of het zijn compleet andere sounds of ander volume.. of andere dingen.. enig idee wat hieraan te doen?

Check of chorus en de arpeggiator uit staan voor alle presets. Als je de bandpass of highpass filters gebruikt moet je misschien iets aan de cutoff draaien. Als je de LFO Rate moduleert moet je dit ws ook iets bijstellen. Maar over het algemeen moeten de presets wel hetzelfde klinken.

Als het je echt niet lukt om een bepaalde preset exact hetzelfde te krijgen mag je hem ook naar mij sturen, dan fix ik het wel ff.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 14:45:
Met die 475 preset bedoelen ze toch de sounds (de intrumenten) zeg maar

475 sounds, verdeeld over 4 soundbanks.

Uitspraak van recoverysounds op donderdag 22 februari 2007 om 14:53:
Is er ook een link waar ik de compleete versie kan downloade in plaats van de demo??

Het vragen naar of aanbieden van illegale downloads van warez, cd's etc. wordt bestraft.

Mocht je geinteresseerd zijn, voor partyflockers is er een flinke korting! :)
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Waarschuw beheerder
waar kan ik dat ding bestellen/betalen?

want die demo is wel geile shit :yes:

edit, ik zie het al haha
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb hem aangeschaft zojuist de mail gekregen helemaal top!!!
Waarschuw beheerder
nog mensen nieuwe sounds gemaakt die ze willen laten horen hier??
Artiest {SHOWLIST artist 1193, 45230, 47552, 7453}
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker!....meteen ff installeren die update :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maurice [SoE] op donderdag 22 februari 2007 om 16:57:
update

Id die er al :O

Zo ja , en waarom heb ik die niet ?? ;)

Edit: had me mail nog niet gecheckt.

mijn excuse :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 16:59:

euhmm....noob. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 16:59:

8)

De website is traag vandaag trouwens, ik heb de webhost gemailed dus ik hoop dat het gefixed wordt.

Hier is een directe link naar de demo:
http://www.lennardigital.com/files/Sylenth1Demo.zip
laatste aanpassing
Artiest XoNaR
Waarschuw beheerder
Eindelijk de update met de interpolatie-fixes (volg ook KVR) De extra features en liniar knob movement :D, thumbs up!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoe registreer ik ?

heb geen inet in mijn studio
Waarschuw beheerder
Uitspraak van _Q_ op donderdag 22 februari 2007 om 20:50:
hoe registreer ik ?

heb geen inet in mijn studio

Je hebt geen inet nodig, je kan gewoon de licentie en de installer samen op een memory stick of een CDtje zetten bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
het werkt allemaal prima nu :)

Waarschuw beheerder
heb hem ook aangeschaft vanavond en meteen geinstalleerd

ben wat dingetjes langsgelopen .. hier kan ik Zeerrrrr veel mee :D

geluid doet zeker niet onder Hardware voor een soft synth !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op donderdag 22 februari 2007 om 07:19:
-Added arpeggiator with built-in step sequencer, 10 different melodic modes, adjustable pitch, velocity and hold

goeie optie!

ken je ook ervoor zorgen dat je wavs ken laden ! :woop:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 februari 2007 om 23:28:
ken je ook ervoor zorgen dat je wavs ken laden !

Misschien komt dat in de toekomst nog idd (ik pin me d'r nog niet op vast ;)), dat je kleine wavjes in kan laden en als waveform kan gebruiken.

Waarschuw beheerder
(Y)! word steeds fijner al is dit al ruim dik in orde zo

Waarschuw beheerder
Boe!
Waarschuw beheerder
lennard ik vond die opmerking van bank select wel een goeie hoor kan me zo voor stellen dat er nog wel een paar banken bij komen in de toekomst en het zou leuk zijn al je die banken in een map kan gooien zodat die direct met een up/down button te schakelen zijn. please?? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
net ff geinstalleert .. zeer vet bakkie ..

wou alleen dat ik wat meer verstand had van synths zodat ik ook weet wat ik doe als ik aan de knopjes draai... zijn daar cursussen voor toevallig?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van YOURI*teaser* op vrijdag 23 februari 2007 om 14:07:
wou alleen dat ik wat meer verstand had van synths zodat ik ook weet wat ik doe als ik aan de knopjes draai... zijn daar cursussen voor toeval

Leer eerst de afkortingen v/d knobs maar kennen, dan ben je al een heel eind op weg. Dan weet je al een beetje waar de knobs voor dienen.Gewoon experimenteren helpt natuurlijk ook. (Y) trouwens er staan amper afkortinen op...lol alleen de envelopes zijn afgekort offcourse
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nieuwe versie draait top (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van YOURI*teaser* op vrijdag 23 februari 2007 om 14:07:
wou alleen dat ik wat meer verstand had van synths zodat ik ook weet wat ik doe als ik aan de knopjes draai... zijn daar cursussen voor toevallig?

oefenen, oefenen, oefenen.. en luisteren wat ieder knopje doet.. op de meeste synths is het principe meestal wel zo ongeveer hetzelfde..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DVY op vrijdag 23 februari 2007 om 17:34:
oefenen, oefenen, oefenen.. en luisteren wat ieder knopje doet.. op de meeste synths is het principe meestal wel zo ongeveer hetzelfde..

yes yes, check gewoon alle knoppen uit!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schiffmeister op vrijdag 23 februari 2007 om 13:43:
lennard ik vond die opmerking van bank select wel een goeie hoor kan me zo voor stellen dat er nog wel een paar banken bij komen in de toekomst en het zou leuk zijn al je die banken in een map kan gooien zodat die direct met een up/down button te schakelen zijn. please??

Zoiets gaat er zeker nog komen :)

Uitspraak van DVY op vrijdag 23 februari 2007 om 17:34:

Inderdaad, op internet kun je er ws ook wel het een en ander aan uitleg over vinden. En in de handleiding wordt ook wel wat uitgelegd (Nederlandse versie komt er aan).

Als ik tijd heb zet ik nog wel een keer een kleine tutorial in elkaar met uitleg hoe je een paar basis geluiden maakt. (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 18:19:
hier een preview van een track van mij!
synths basslines en effecten uit de sylenth1

http://www.speedyshare.com/211241823.html

Kijk, dat klinkt vetjes, nice work (y) :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 februari 2007 om 18:19:
synths basslines en effecten uit de sylenth1

hmm, klinkt als voer voor de trance-liefhebber.....Niet aan mij besteed dus, maar desalniettemin mooi produceerwerk (y)

Waarschuw beheerder
thnx! dit beest kan meer, voor in de toekomst :woop:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op vrijdag 23 februari 2007 om 18:41:
Als ik tijd heb zet ik nog wel een keer een kleine tutorial in elkaar met uitleg hoe je een paar basis geluiden maakt.

(Y)
Waarschuw beheerder
tnx voor die update (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op vrijdag 23 februari 2007 om 18:41:
Als ik tijd heb zet ik nog wel een keer een kleine tutorial in elkaar met uitleg hoe je een paar basis geluiden maakt.

Dat zou goede service zijn ! top!
Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Waarschuw beheerder
hey vet man we (ik en de sneiterheadz) hebben een eigen "hardcorepresets" bank vanaf deze update :D

zitten pas 11 presets in van mij en wat meer van de sneiterheadz maar dat gaat met wat tijd flink oplopen.

als er nog verzoekjes voor "hardcore" presets die je zoekt... mij lijkt het een leuke uitdaging om dat soort verzoekjes te programmeren met de sylenth :)

ik zeg wel hardcorepresets maar dat moet je niet zo zwart wit zien natuurlijk... mooie zachte strings of pingelgeluidjes of whatever kan je net zo goed in dikke hardcore gebruiken alleen anders hehe :)

ik zou persoonlijk graag meer fm modulatie fx geluiden willen zien (en zelf maken) net als hoe je ze uit een nordlead zo vet kan halen... niet hetzelfde natuurlijk maar zulk soort geluiden. vind het daarom wel een klein beetje jammer dat er geen simpel fm-modulatie dingetje in de sylenth zit. net als de albino een fmknopje heeft bij de oscillators. als je die osc's dan met je envelopes / lfo's laat bewegen ten opzichte van de andere osc's en wat filter beweging ertegenaan gooit krijg je hele vette aparte flink freaky fx geluiden :)

wat voor geluiden zien jullie graag ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Endonyx op zondag 25 februari 2007 om 09:08:
simpel fm-modulatie dingetje in de sylenth

en ringmodulatie is dat geen optie voor in je FX?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op de een of andere manier heb ik ringmodulatie nooit handig gevonden voor de geluiden die ik probeer te maken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Endonyx op zondag 25 februari 2007 om 14:42:
op de een of andere manier heb ik ringmodulatie nooit handig gevonden voor de geluiden die ik probeer te maken

Okay ieder z'n ding (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Endonyx op zondag 25 februari 2007 om 09:08:
ik zou persoonlijk graag meer fm modulatie fx geluiden willen zien (en zelf maken) net als hoe je ze uit een nordlead zo vet kan halen... niet hetzelfde natuurlijk maar zulk soort geluiden. vind het daarom wel een klein beetje jammer dat er geen simpel fm-modulatie dingetje in de sylenth zit. net als de albino een fmknopje heeft bij de oscillators. als je die osc's dan met je envelopes / lfo's laat bewegen ten opzichte van de andere osc's en wat filter beweging ertegenaan gooit krijg je hele vette aparte flink freaky fx geluiden

Je kan wel simpele FM doen in Sylenth1, door in de Misc Mod sectie de Keytrack te verbinden met LFO1 Rate bijvoorbeeld. En dan met LFO1 de pitch moduleren. :)
In FactoryBank3 zitten een paar presets die dat gebruiken, zoals ARP FM Seq
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je pic in de beginpost doet t niet meer ... d8 ik zeg het even O:)
Waarschuw beheerder
Sterker nog, m'n hele website is ineens verdwenen! :O

*Edit* Ah, de boel is overgezet op een snellere server.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haha dat is zowat de allereerste versie... is al een heel eind verandert en verbeterd sinds die versie geloof ik 8)

en uuhm vindt je het niet een beetje respectloos om een warezversie in notabene de topic van de maker van de sylenth zelf aan te bieden... :/
Waarschuw beheerder
en kansloos :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Mjah Life's a bitch :D
laatste aanpassing