Partyflock
 
Forumonderwerp · 915702
Voor het vak psychologie moet ik een werkstuk maken over 'de reden dat jongeren beginnen met experimenteren en het gebruiken van drugs.' :xtc:

Zou het leuk vinden om wat verhalen te horen...

Alvast bedankt ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Mariek o:) op maandag 27 november 2006 om 09:17:
Voor het vak psychologie moet ik een werkstuk maken over 'de reden dat jongeren beginnen met experimenteren en het gebruiken van drugs.'

Zou het leuk vinden om wat verhalen te horen...

Alvast bedankt

ach op een maandagochtend verveelde ik me en dacht ff lekker aan de paddo's toch...toen zag ik een hele andere wereld en dacht...chill, beter
gewoon om me grenzen te verleggen en de verveling te ontwijken

op z'n tijd is het lekkaaaaaah :rot:
Ik was er altijd wel nieuwsgierig na en toen ik het kon krijgen alles wel zo beetje geprobeerd

voor de rest niet om problemem weg te krijgen ofzo
toen ik gebruikte en ik kreeg toevallig echt veel gezeik heb ik juist niks gebruikt omdat ik vind dat als je problemen heb bij je gezonde verstand moet zijn

problemen weer weg en nu ga ik wel weer eens uit me dak :P

(btw die problemen werden niet veroorzaakt door drugs ofzo)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Mariek o:) op maandag 27 november 2006 om 09:17:
Zou het leuk vinden om wat verhalen te horen...

wilde het altijd al eens proberen, maar heb gewacht tot ik lekker in me vel zat:yes:
heb alleen xtc, coke, en pep geprobeerd
gebruik het liefste xtc, maar ga paddo's zeker een x proberen:D
 
ik was begonne omdat ik ongelukkig was

khad 2 jaar een vriend en dat ging uit
het ging thuis niet goed en moest op kamers wonen
ik was kapot van vedriet
en me andere huisgenootjes hadden evaring met pillen
ik had me zelf voorgenomen om dat nooit te gebruiken
maar ik voelde me zo zwaar kut
dat iemand strak stond en ik zag dat die persoon zo gelukkig was en wou het ook proberen
ik deed het en alle zorgen waren weg
 
Alleen de nodige blowtjes gerookt

waarom? Geen idee, was lekker van de wereld
en stond altijd weer versteld van hoe ik thuis was gekomen :x

Begon ermee toen ik met een vriendin ff mee moest naar de SensiSmile
dan is een eerste hijs snel genomen met je 13 jaar :yes:
blowen en roken ( is natuurlijk eigelijk ook drugs).. toch wel meelopen hoor... :S
mja.. dan ben je jong en onbezonnen.

alcohol.. tja.. de drankjes die ik lekker vind hebben nou eenmaal alcohol.

xtc en kristallen.. puur nieuwsgierigheid.. en beviel goed!!

coke ben ik nooit echt mee begonnen.. af en toe neem ik een heeeeeeeeel klein beetje.. maar ik vind het veeeeel te duur voor wat voor effect het heeft. maar de eerste keer was ook nieuwsgierigheid gewoon.

geholpen?

x
 
Had eerder altijd wel de drang om van alles uit te proberen.Toen ik dus op me 16e naar me eerste feestje ging vonden een kameraad en ik het dus ook wel 'logisch' dat dat gebeurde op een feest.en wij dus ook wat geregeld

Daarna een tijdje niet meer gedaan,en toen uit nieuwsgierigheid toch ook de andere dingen geprobeerd.
Ik werd gedwongen!! :D
 
Neus dicht en mond open :D
ja.. kan ook... je dan net zo lekker uit je dak gaat?? ;)
 
dat weet ik niet,heb dat nog nooit zo geprobeerd.Je mag me er wel een keer mee helpen?:lol:
ga ik jou dwingen.. klinkt wel spannend:P
 
Volgens mij zijn er maar 4 antwoorden mogelijk hoe je voor het eerst zelf drugs bent gaan gebruiken:

1. nieuwsgierigheid
2. stoer mee doen
3. verplicht worden tot gebruik (met geweld toedienen of sociale druk)
4. door iemand anders toegediend (zonder het zelf te weten, stiekum dus)
Om natuuurwetten, bevindingen, en het menselijk bewustzijn in volledige taal te kunnen begrijpen.

yeah right
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 15:29:
2. stoer mee doen

bedoel je vast
laatste aanpassing
Om de kosmische balans in evenwicht te houden.
 
Dacht dat het paracetemol was, :P whaha
 
Artiest Bo'oS
Ik drink geen alcohol, duzzz..... :xtc:
 
Nieuwsgierigheid.
 
was t alcoholist zijn een beetje beu...denk laten we s wat anders proberen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 december 2006 om 16:49:
je kan moeilijk zeggen dat drugs slecht voor iemand is als je het nie geprobeerd hebt he

dusja heb bijna alles geprobeerd en het bevalt me wel

je vind het ook wel stoer aan je status te zien (Y)
 
pfff omdat ik het wilde proberen er veel over gehoord had, maaruh gebruik amper
 
Uit nieuwsgierigheid vooral en wil zoveel mogelijk meegemaakt hebben. Gelukkig nooit verslaafd geraakt ofzo, deed het maar heel af en toe. Nu nooit meer...
ik ben nooit aan drugs begonnen

alhoewel af en toe een keer een blowtje maar voor de rest ook niks!!

ze hebben me een keer in de discotheek stiekem wat in mijn drinken gegooit (2 keer zelfs) jez*s ik dacht dat ik dood ging die eerste keer kon niet meer lopen denken begon vaag te praten rillen kotsen en mijn hart klopte zowat niet meer
mijn lichaam was gevoelloos en een paar ogen als stuiterballen ze hebben me zelfs van de grond moeten rapen want ik kon niet meer over eind komen tering dat was echt geen pretje de 2e keer was minder heavy maar dat was ook niet leuk duzzzzzzzzzz...ik begin echt niet aan die troep!!
 
Blowen was stoer toen ik daarmee begon.
Dat was toch echt wel om erbij te horen enzo.
Ik vond het doodeng en de eerste keer was geen ruk aan. Ben het later toch weer gaan doen om te kijken of ik er wat door kon relaxen, was wat ouder en dacht zoooveel na dat ik soms niet kon pitten. Van het blowen ging ik eigenlijk alleen maar meer spacend nadenken, maar wel op een relaxte manier...En ik slaap er nog steeds flink van. Blowen doe ik nu een keer in de zoveel tijd.
Pillen heb ik afgelopen augustus voor t eerst gedaan. Vrienden van me gebruikten ze al langer en ik zag ze altijd zo uit hun dak gaan, dat wilde ik ook wel eens. Daarbij worden mijn benen altijd snel moe en daar zou ik dan ook mooi vanaf zijn. Nieuwsgierigheid dus en bijna ook uit praktische party-overweging, haha!
Maar wanneer ik geen vrienden zou hebben gehad met pillen denk ik dat ik er niet zo gemakkelijk aan begonnen was. de drempel om bijvoorbeeld pillen aan te schaffen zou voor mij wat hoger zijn. Ik weet ook niet of ik het dan wel zo normaal zou vinden om eraan te beginnen, misschien was ik dan ook een pillengebruikers-afzeiker geweest...Ik vind wel dat mensen niet zo snel moeten oordelen. Als je nog nooit drugs gebruikt hebt, leuk voor je, maar dan weet je echt niet waar je het over hebt, hoe het voelt. Als je er vrienden door hebt verloren is dat zwaar kut en ligt het toch een beetje anders denk ik...
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 01:05:
er mee opgevoed te zijn

:O er mee opgevoed zijn? Welke ontaarde ouder voedt zijn kind op met drugs?
 
Werd vast gehouden en gedwongen!!!! ;P

Haha, nee nieuwsgierigheid en kwam uit een klote periode! Wilde graag lol hebben en met drugs was alles leuk, iedereen is in dat wereldje elkaars vriend etc etc! En dat wilde ik op dat moment ook... En beetje om erbij te horen, iedereen deed het immers!
Oja ook later om een stuk verlegenheid weg te krijgen, durfde alles, iedereen aan te spreken etc...

Nu blij dat ik gestopt ben, doe helemaal niets meer! Nouja roken en alcohol nog ;)
laatste aanpassing
 
Nieuwschierigheid idd, je kijkt verder dan je neus lang is en wil dingen uitproberen..
Uitspraak van actief op donderdag 14 december 2006 om 18:19:
verder dan je neus lang

verder kijken dan je neus wit is :lol:
De eerste keer drugs heb ik in mijn eentje gedaan op mijn kamer! en waarom.. omdat ik wou weten hoe het was, en ik geen gezeur aan mijn kop wou hebben dat ik een meeloper was ofzo:vaag:

was wel een gefreakte avond! dat zweer ik jou:P
 
Mijn eerste keer een jointje, toch doordat ik graag wou weten wat het met mee deed en het beviel mij wel dus vaker.

Mijn eerste keer harddrugs XTC was in Sensation Black 2006,

we waren met 15 personen heen geweest en iedereen nam een pilleke en iedereen was vet blij en etc :P toen dacht ik zo wtf wat is dat; das XTC toen dacht ik ook naja moet ik maar proberen wou wel weten wat ut was, en toen naja super avond:D

Nu doe ik het met mate, XTC blijft toch wel de drug nr een!!!

Maar als je een echte zware pilleke in neemt heb ik ook weinig controle op mijzelf met dansen en zeker suk soort feessie als Qlimax.
 
hmmmm eerste keer met iets tig man ergens in een grote appartement.. zijn pa was 6 weken weg.. veel drugs door elkaar.. van die avond weet ik vrij weinig meer :vaag:
 
Begonnen met drugs?? Omdat ik benieuwd was!! Maar mn eerste pil heb ik gehad van MARIEK!! die dit forum heeft gestart!!haha je wordt bedankt biatch!!hihi :vaag:
 
was altijd al geinteresseerd in drugs.
Dus het lag voor de hand dat ik (bijna) alles wel 1x wilde proberen.
Uitspraak van actief op vrijdag 15 december 2006 om 15:13:
haha je wordt bedankt biatch!!

haha niet zeuren! was volgens mij wel je vetste koninginnedag ;)
de reden dat ik drugs ben gaan gebruiken is omdat ik de realiteit surrealistisch ervaarde en behoorlijk saai vond.
en ook omdat ik wilde weten wat mij tot rust brengt
 
Uitspraak van NIKKI:mixje: op dinsdag 12 december 2006 om 16:14:
Om af te vallen.

tja de 1 is dik en de ander die snuift..
heel soms een blowtje wel leuk maar dan ook heel af en toe:)
Uitspraak van B*witched op woensdag 13 december 2006 om 15:28:
ga ik jou dwingen.. klinkt wel spannend

dwing mij maar pilletjes te eten :9
22 december 2006 om 23:05 sindsdien elk weekend
 
ik had gehoord dat je er een stukkie sneller van ging...dus dat wou ik wel is mee make..maarja als je 1x heb gedaan...dan weet je wat je mist..en als je weet wat je mist ken je het ook niet meer misse...en zo is het wel..majaah al moek zegge dak er toen snel van ging.. ...maar nu benk er een stuk langzamer op gwoorde
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 december 2006 om 17:56:
ik had gehoord dat je er een stukkie sneller van ging...dus dat wou ik wel is mee make..maarja als je 1x heb gedaan...dan weet je wat je mist..en als je weet wat je mist ken je het ook niet meer misse...en zo is het wel..majaah al moek zegge dak er toen snel van ging.. ...maar nu benk er een stuk langzamer op gwoorde

zo jong en al zulke verknipte denkbeelden...:/

oh oh oh waar gaat het heen met de jeugd tegenwoordig........
 
Puur nieuwschierigheid..
 
Uitspraak van Mulleeder op maandag 25 december 2006 om 18:12:
zo jong en al zulke verknipte denkbeelden...

tja 15 jaar he en ook nog van die zielige foto's op zijn profiel.........
Was er nieuwschierig na, en probeer graag dingen uit.
zoals bij de meeste mensen.

nieuwschierig.

je bent jong en je wilt alles uitproberen wat je ouders je verbieden
Uitspraak van Mariek o:) op maandag 27 november 2006 om 09:17:
'de reden dat jongeren beginnen met experimenteren en het gebruiken van drugs.'

was bij mij nieuwsgierigheid
 
Uitspraak van ***Puppy*** op dinsdag 2 januari 2007 om 22:04:
was bij mij nieuwsgierigheid

Geld bij mij ook...
Een vriend kwam 13 jaar geleden met een pilletje en ik was nieuwsgierig, kom maar op dacht ik en het was meteen feest O:)