Partyflock

Forumonderwerp · 914839
Waarschuw beheerder
Partypeepz,

In de awakeningsbriefing staat het volgende:

Op 24 en 25 november wordt op Awakenings gecontroleerd op handel in hard- en soft drugs en bezit van harddrugs.
Verdachten van handel in hard- en soft drugs en bezit van harddrugs worden aangehouden en verhoord.
Daarbij aangetroffen drugs worden in beslag genomen.
Is toch geen sprake van handel, dan worden harddrugs nooit teruggegeven. Een enkele joint echter wel.
Justitie bepaalt vervolgens wie wordt vervolgd.
Bezitters van harddrugs keren niet meer terug naar het feest. Hetzelfde geldt voor verdachten van handel in hard- en/of softdrugs.
Het zal dus een vergelijkbare actie worden zoals in oktober. Er is ons trouwens wel duidelijk gemeld dat het geen zero tolerance is, maar hard op alle harddrugs, en soft op kleine beetjes softdrugs. Dus als je slechts met een zakje cannabis (wiet/hasj) met daarin duidelijk minder dan 5 gram of een jointje gesignaleerd wordt, dan word je niet gelijk aangehouden (tenzij je verdacht wordt van handel, harddrugsbezit of andere strafbare feiten).

Als je nog meer wil weten over dit onderwerp dan is dit nog een nuttige link:

http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/harddrugs/

Wat vinden jullie hiervan?
Waarschuw beheerder
die controles zijn altijd supertriest. zonder pillen zou awakenings geen awakenings meer zyn.

ben de avond goed doorgekomen en blij om te zien dat de helft met grote ogen rondliep, net zoals gewoonlijk...
(het was wel uitzonderlijk druk bij de mannen-pleehokjes, mmmm hoe zou dat nouw komen?) hahaha.

:bounce:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op maandag 27 november 2006 om 08:36:
Als ik een agent was zou ik juist aan mensen die nuchter zijn vragen of ze pillen hebben.

Beleid is er op gericht om dealers aan te pakken (althans, zo zou het moeten zijn). Dealers zijn vaak juist nuchter en gaan alleen naar binnen om te verkopen.

daar zit was in
wel grappig

Waarschuw beheerder
Ik heb er echt niets van gemerkt! Wel 2 "stillen" gezien die heel opvallend onopvallend probeerden te doen! Ze zagen er precies hetzelfde uit, keken verveeld, dansten niet en het mooiste: bij een kwam er een gigantische kabel uit zijn oor! :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 november 2006 om 10:05:
bij een kwam er een gigantische kabel uit zijn oor!

dan is 't geen 'stille' ;)
Waarschuw beheerder
ik moet zeggen dat ik wel af en toe dacht dat iemand een stille was, maar verder nix gemerkt.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik wel..mijn vrouw opeens van de dansvloer weggehaald ik nog een beetje lopen knokken met die gasten,dus rond een uur of half 5 eruit gezet..

Waarschuw beheerder
Niet erg veel gemerkt..
Alleen bij de ingang drie zielige agentjes zien
staan.. Dit was mn eerste keer Awakenings, en vond het ondanks de 'stillen', die echt wel opvielen, erg gezellig..
Al was het dansgehalte naar mijn mening wel erg laag:(..
Terwijl ik juist had verwacht dat iedereen even helemaal
lekker uit zn dak zou gaan!:D..
Maargoed, bovenal toch uiterst goed vermaakt en wrs.
zeker weer een keer!(L)..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 november 2006 om 22:39:
Wel last van twee grietjes die uit het niets lelijk gingen doen tegen me omdat zij dachten dat ik van de politie was. brainloos!!!

hierbij mijn excuses dan.. mijn vriendje is zonder aanleiding eruit gezet, hij heeft de zaal niet eens gehaald en ik zag je ook met die mensen praten dus ik dachte dat jij er ook een was. Normaal gesproken ben ik niet boos te krijgen en we hadden echt ernaar uitgekeken om te samen te feesten want de dag er na ging hij naar Qlimax en ik weer naae Awake. Het was niet mijn bedoeling om lelijk te doen maar ik was echt pissed en heb blijkbaar op de verkeerde afgereageerd....
Waarschuw beheerder
donateur
vandaar dat je zo was :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.telegraaf.nl/anptelevideo/binnenland/article54297661.ece
Waarschuw beheerder
donateur
ik was ook nuchter

Waarschuw beheerder
heb dr ook weinig van meegekregen..

Maar was dan ook nie nuchter 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 november 2006 om 12:48:
Echt een heeeel triest beleid dit!Dat ze het doen begrijp ik wel...maar de manier waarop!En laat ze de dealers en de te wouze freaks die inderdaad TE veel tot zich nemen oppakken en niet een gezellige partyganger met een pil op zak!

kijk, hiervoor heb je ondergoed.
Waarschuw beheerder
Bekende van mij is ook gepakt. Er kwam een stille vrouwelijke agente naar hem toe met de vraag of hij nog wat had. Hoppa hij is eruit gezet hahaha. Ik was er zelf niet bij maar hoorde dat het rond 05.30 uur was, dat scheelt. Wel lullig dat ze het op deze manier doen. Als ze dat bij iedereen hadden gedaan dan waren er nog maar weinig mensen binnen denk ik :yes:

Waarschuw beheerder
persoonlijk gelukkig geen last gehad van de undercovers maar ik dacht ze wel heel vaak te zien haha.. maargoed vond de sfeer al een stuk beter dan de vorige keer dat ik ging (07/10)
Waarschuw beheerder
donateur
Verzoek

Unity wil graag op de hoogte zijn van mogelijke veranderingen in het Nederlandse drugsbeleid om uitgaanders goed te kunnen blijven informeren. Onze vraag aan jou is dan ook je ervaringen per mail aan ons te sturen.
Wat wij willen weten:
• wat is de reden dat je werd aangehouden?
• had je drugs bij je? Zo ja wat en hoeveel?
• ben je gefouilleerd? Zo ja hoe gedetailleerd ging dat?
• is er een proces verbaal opgemaakt?
• heb je een boete gekregen? Zo ja voor welk bedrag?
• ben je verwijderd van het feest?
• andere bijzonderheden: bijv. wat is je mening over de behandeling?

Stuur deze mail asap aan unity@jellinek.nl

Jouw gegevens worden vertrouwelijk behandeld!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ1 op maandag 27 november 2006 om 23:21:
Bekende van mij is ook gepakt. Er kwam een stille vrouwelijke agente naar hem toe met de vraag of hij nog wat had. Hoppa hij is eruit gezet hahaha.

Dit mag volgens de wet helemaal niet :no:
Die bekende van je kan een eventueel betaalde boete maar beter via de rechter terug eisen
Waarschuw beheerder
Voor iedereen die CDA/VVD of PVDV heeft gestemd, Bedankt! zonder jullie was dit politie optreden niet mogelijk geweest. Het lijkt hier wel een politiestaat tegenwoordig.
Waar is dat tollerante nederland gebleven waarin vooral de burger vrij is in zijn doen en laten tenzij iemand anders lastig wordt gevallen? Nee hoor: handhaving, en cijfers dat is het belangrijkste!
Is het niet te zot voor woorden dat we dit nog met zijn allen pikken ook? (niet alleen drugs hoor) maar mensen leveren steeds meer vrijheden in, en waarom: volgens de cijfers wordt het veiliger dus dan is het wel ok.

Ik hoor persoonlijk steeds meer over inbraken, ontsnapte tbs'ers, moorden, verkrachtingen. Maar inderdaad, door de 80 mensen die een leuke avond wouden hebben op te pakken is het natuurlijk stukken veiliger geworden.
Waarschuw beheerder
Voor de rest was Awakenings overigens weer een superfeestje (y)! Volgende keer weer, en die keer daarna enz enz :)
Waarschuw beheerder
donateur
Artikel op 3voor12

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/31496828

Wooldrik benadrukt nogmaals dat het beleid niet gericht is tegen de gebruikers, maar tegen dealers.

jaja daarom worden ook zoveel mensen die hun hand in hun broekzak doen als verdacht gezien, aangehouden en helemaal uitgekleed! :S :dood:

“Behalve politie in uniform waren er een stuk of twintig ‘stillen’, verkleed als feestgangers, maar duidelijk eruit te vissen. Aan het begin van de avond zag je ze hangen in de buurt van de kluisjes, later stonden ze voornamelijk op de tribune.”

dan heb ik die "20" vrij vaak zien lopen :/

reactie:
Daarbij worden nog eens methoden als uitlokking (overduidelijke stillen: 'hee heb je nog wat te koop?') gebruikt. Willekeurig worden bezoekers aangehouden die een jointje aan het draaien zijn, op de tribune in hun tas zitten te graaien, of je kop staat hun niet aan.. etc ect

hulde aan dit beleid :dood:

Wooldrik zegt dat de gemeente ‘dit soort dingen’ wil uitbannen en zeker nadenkt over vervolgacties: “Of we ook bij de volgende Awakenings streng gaan controleren kan ik nu nog niet zeggen, maar dat we het de komende tijd scherp in de gaten blijven houden lijkt me duidelijk.”

uitbannen? wake up!
maar lekker dan voor komende awakes...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van xtrazz op maandag 27 november 2006 om 22:43:

Sssssssssst!:o
Uitspraak van Martyro op dinsdag 28 november 2006 om 14:43:
hulde aan dit beleid :dood:

Ik gebruik dit woord niet graag maar weet niets wat beter past hierbij: de politie is de boel lekker aan het verkankeren. :@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Audionysos op dinsdag 28 november 2006 om 15:17:

Sssssssssst!

Bovendien heb je daar zelfs niks aan als je al volledig gestript wordt op het moment dat je je hand in je zakt stopt om een muntje ofzo eruit te halen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss Chievous op dinsdag 28 november 2006 om 15:31:
volledig gestript wordt op het moment dat je je hand in je zakt stopt om een muntje ofzo eruit te halen.

Ik krijg steeds meer zin in O&N. :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Woenwoen op dinsdag 28 november 2006 om 14:09:
maar mensen leveren steeds meer vrijheden in,

ja inderdaad ik ben toch goddomme baas in mijn eigen onderbroek :[

Waarschuw beheerder
tegenwoordig kan je ook nergens meer rustig een jointje roken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 10:56:
tegenwoordig kan je ook nergens meer rustig een jointje roken.

En dat kon nou net weer wel op Awake..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss Chievous op woensdag 29 november 2006 om 11:01:
En dat kon nou net weer wel op Awake..

Een maatje van me was er op vrijdag,die stond een jointje te draaien,werd in zijn nek gepakt en moest maar even meelopen. Hij zei nog ik heb alleen wiet bij me,werd er verteld niks mee te maken,hij moest alles uitdoen. Nou sorry hoor ik ben echt vaak op Awakenings geweest nu iets van 100 arrestaties en de vorig editie 133 arrestaties. Nee voor mij is het plezier eraf als er wouten binnenlopen,die alleen met de gedachte rondlopen van "zo eens kijken hoeveel we er kunnen pakken" Nee zolang Awakenings nog in de Westergas is,ga ik er niet meer heen.
Waarschuw beheerder
Heee? Maar overal stond toch aangegeven dat blowen gewoon mocht? Heb ook genoeg mensen rustig een jointje zien roken enzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van loeszie op woensdag 29 november 2006 om 09:56:
ja inderdaad ik ben toch goddomme baas in mijn eigen onderbroek

Haha precies (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: party addict:cheer: op maandag 27 november 2006 om 14:57:
Uitspraak van TECHNOMIND op zondag 26 november 2006 om 22:39:
Wel last van twee grietjes die uit het niets lelijk gingen doen tegen me omdat zij dachten dat ik van de politie was. brainloos!!!

hierbij mijn excuses dan.. mijn vriendje is zonder aanleiding eruit gezet, hij heeft de zaal niet eens gehaald en ik zag je ook met die mensen praten dus ik dachte dat jij er ook een was. Normaal gesproken ben ik niet boos te krijgen en we hadden echt ernaar uitgekeken om te samen te feesten want de dag er na ging hij naar Qlimax en ik weer naae Awake. Het was niet mijn bedoeling om lelijk te doen maar ik was echt pissed en heb blijkbaar op de verkeerde afgereageerd....

Zoals ik je privé , als reactie op je mailtje, ook al stuurde ook nog even in dit forum: je excuus aanvaard!
Komen elkaar misschien nog wel eens tegen en dan feesten we samen.

Have fun