Partyflock

Forumonderwerp · 914839
Waarschuw beheerder
Partypeepz,

In de awakeningsbriefing staat het volgende:

Op 24 en 25 november wordt op Awakenings gecontroleerd op handel in hard- en soft drugs en bezit van harddrugs.
Verdachten van handel in hard- en soft drugs en bezit van harddrugs worden aangehouden en verhoord.
Daarbij aangetroffen drugs worden in beslag genomen.
Is toch geen sprake van handel, dan worden harddrugs nooit teruggegeven. Een enkele joint echter wel.
Justitie bepaalt vervolgens wie wordt vervolgd.
Bezitters van harddrugs keren niet meer terug naar het feest. Hetzelfde geldt voor verdachten van handel in hard- en/of softdrugs.
Het zal dus een vergelijkbare actie worden zoals in oktober. Er is ons trouwens wel duidelijk gemeld dat het geen zero tolerance is, maar hard op alle harddrugs, en soft op kleine beetjes softdrugs. Dus als je slechts met een zakje cannabis (wiet/hasj) met daarin duidelijk minder dan 5 gram of een jointje gesignaleerd wordt, dan word je niet gelijk aangehouden (tenzij je verdacht wordt van handel, harddrugsbezit of andere strafbare feiten).

Als je nog meer wil weten over dit onderwerp dan is dit nog een nuttige link:

http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/harddrugs/

Wat vinden jullie hiervan?

Waarschuw beheerder
@ DRINKIE: Ziehier de tekst die op 3 voor 12 staat ;)

Duidelijkheid. Dat is wat de dancewereld de afgelopen weken vroeg over de drugscontroles op grote feesten na de grote politieacties op Awakenings in oktober. Duncan Stutterheim van ID&T sprak zich uit tegen het zero tolerance beleid dat volgens hem sinds kort stilzwijgend gehanteerd wordt, en ook hoofdredacteur Gert van Veen van dancemagazine Release schreef eerder deze week een brandbrief.

Volgens Mirjam Otten, voorlichter van burgemeester Cohen, is die duidelijkheid er: de controles op dancefeesten zijn gericht op bezoekers die meer drugs bij zich hebben dan normaal voor eigen gebruik (tot 5 pillen, 0,5 gram cocaïne of 0,5 ml GHB). “Het is geen zero tolerance beleid. Op Awakenings is tot drie keer toe een oplopende hoeveelheid drugs aangetroffen, dan moet je terug naar de norm. Van de 131 aanhoudingen hadden 78 mensen meer bij zich, de rest is meteen heengezonden.”

Mensen die een kleine hoeveelheid harddrugs bij zich hebben, worden niet vervolgd, maar zullen wel het feest moeten verlaten. Dat geldt niet voor mensen die met een kleine hoeveelheid cannabis betrapt worden. Dat heeft de politie Awakenings laten weten in de aanloop naar de feesten komend weekend. Volgens Otten blijft voorlopig een probleem dat verschillende Amsterdamse stadsdelen de regels iets anders kunnen hanteren. Dat zou verklaren waarom Sensation te maken heeft met een strengere aanpak, doordat de ArenA in het stadsdeel Zuid-Oost ligt. Burgemeester Cohen wil daar vanaf. Een dezer weken zal dan ook een stuk naar de raadscommissie gaan over dit onderwerp.

Awakenings-organisator Rocco Veenboer is blij dat de Gemeente duidelijkheid wil scheppen. Hij is druk bezig zijn bezoekers op de hoogte te stellen van wat wel en niet mag. “Ik ben in elk geval blij dat mensen met een paar gram wiet op zak niet meer gezien worden als multi users. De vraag blijft: wat is precies het doel? Wil je dealers oppakken? De prijs van XTC is momenteel zo laag, daar is geen boterham aan te verdienen. We kijken vol spanning naar het komende weekend. Als er een prestatiedrang is bij de politie, zullen misschien opnieuw veel aanhoudingen gedaan worden.”

Jaap Jamin van Unity, een onderdeel van Jellinek dat zich specifiek richt op dancefeesten, heeft andere verhalen gehoord. Bij zijn organisatie zijn 25 reacties binnengekomen, waarvan zeker drie personen die een procesverbaal hebben gekregen voor een halve pil. “Misschien dat ze het nu goed gaan aanpakken, maar het is in elk geval niet de praktijk die wij ervaren hebben.” Toch vindt hij de uitspraken van de Gemeente een goede zaak: “De richtlijnen zijn nooit duidelijk geweest voor bezoekers. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die pillen voor hun vrienden meenemen. Als ze vervolgens zo’n pil aan iemand geven, worden ze door de politie aangemerkt als dealer. En hoe ga je observeren? Duik je bovenop elke verdachte handeling, ook op mensen die gewoon een pepermuntje uit hun tas pakken? Het gaat mij vooral om de sfeer die deze repressie met zich meebrengt.”

Awakenings zal dit weekend een groot bord bij het terrein plaatsen, waarop duidelijk moet worden wat wel en wat niet mag. “Wie het dan nog niet snapt, moet het zelf maar voelen”, aldus Rocco Veenboer. En wie geen zin heeft in Awakenings zonder pillen: 3VOOR12 neemt veel sets op, die je na afloop rustig thuis kunt beluisteren.
Waarschuw beheerder
Drugs gewoon thuis laten dus (Y)
Waarschuw beheerder
Hahahaha gelukkig is Rocco een heilig boontje......

Waarschuw beheerder
ach ik ga toch niks gebruiken! Lekker aan de baco's daar! (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:23:
ik ga toch niks gebruiken

ik ook niet

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:23:
Lekker aan de baco's daar

ook niet

Waarschuw beheerder
heilig boontje :P
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon verstandig

geen zin om scheve foto's te maken
en hou de 2 nachten beter vol

Waarschuw beheerder
tja als je foto's moet schieten is t idd verstandig ja! (Y) En beter vol te houden idd.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
maar wel mini pepermuntjes in een doorzichtig zakje

en dan uitde(a)len ;D
Waarschuw beheerder
iemand een nifje poedersuiker? ;d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van kierewietje op donderdag 23 november 2006 om 15:35:
iemand een nifje poedersuiker?

verpoederd dextro, werk beter
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 15:02:
Volgens Mirjam Otten, voorlichter van burgemeester Cohen, is die duidelijkheid er: de controles op dancefeesten zijn gericht op bezoekers die meer drugs bij zich hebben dan normaal voor eigen gebruik (tot 5 pillen, 0,5 gram cocaïne of 0,5 ml GHB).

ik hoop dat ze 5 ml GHB bedoelen... is nog niet genoeg voor een hele nacht, maar met 0,5 ml kun je misschien net je hamster drogeren :/
Waarschuw beheerder
Rest nu de vraag;

In hoeverre ze dit;

Volgens Mirjam Otten, voorlichter van burgemeester Cohen, is die duidelijkheid er: de controles op dancefeesten zijn gericht op bezoekers die meer drugs bij zich hebben dan normaal voor eigen gebruik (tot 5 pillen, 0,5 gram cocaïne of 0,5 ml GHB). “Het is geen zero tolerance beleid

en dit;

Mensen die een kleine hoeveelheid harddrugs bij zich hebben, worden niet vervolgd, maar zullen wel het feest moeten verlaten. Dat geldt niet voor mensen die met een kleine hoeveelheid cannabis betrapt worden. Dat heeft de politie Awakenings laten weten in de aanloop naar de feesten komend weekend.

Daadwerkelijk van toepassing laten zijn tijdens Awakenings..

Laten we het beste er maar van hopen!
Waarschuw beheerder
donateur
het is toch al debiel dat je het feest moet verlaten als ze er achter komen dat je toch maar geen dealer bent maar gewoon een avondje lol gaat trappen...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag mij af wat er gebeurd als je uitgetrapt wordt op de vrijdag en je in bezit bent van een combi ticket, ik mag hopen dat jij dan je kaartje mag houden voor de zaterdag, maar met de politie weet jij het nooit:/

Waarschuw beheerder
TE krom idd...dat ze de grote jongens willen pakken is m.i. niet meer dan logisch... maar om nu alle kleine incidentele gebruikers te pakken slaat nergens op natuurlijk...
Waarschuw beheerder
donateur
grote jongens komen meestal niet op feesten

die passen het door aan de kleine dealers (en die worden weer gepakt)
Waarschuw beheerder
Vooropgesteld, ik gebruik ook regelmatig maar gelukkig wel met mate en verstand.

Maar ik vind het beleid zoals nu voorgesteld niet zo gek, sterker nog, ik sta echt te kijken dat 5!!! pillen zijn toegestaan, ik vind dat echt een zeer behoorlijk aantal. (En ja ik weet dat dit vroeger ook zo was)

Het zero tolerance kan ik zelfs ook wel in komen, alleen de manier van handhaven zoals op de vorige awakenings is natuurlijk ridicul en slaat de plank totaal mis.

Drugs zijn verboden, dus als politie kom je wel heel erg ongeloofwaardig over (als handhaver van de wet) door te stellen; jij bent geen dealer, dus je mag met je 4 pillen doorlopen... Dit in geval van een daadwerkelijk staande- of aanhouding. (Vooraf gegaan door een gegronde "verdenking")

Men moet mensen staande- en aanhouden om de dealers er tussenuit te kunnen filteren natuurlijk wel op basis van een gegronde verdenking.

Laten we stellen dat alle betrokkenen; organisatie, politie en bezoeker "gewoon" zijn/haar gezonde verstand gebruiken...

Waarschuw beheerder
nu ik er over nadenk... 5 is inderdaad wel heel erg veel pp voor een avond :P Ik ken niemand die er meer dan 3 op een avond weg eet volgens mij!

Waarschuw beheerder
donateur
hangt vanaf hoe sterk ze zijn, er zijn zat pillen op het markt met maar 40-50mg mdma, daar kan je een hoop van weg vreten:p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nou mij kan het ni veroten

de G en de M zullen weer heerlijk gaan vloeien :D :vaag:

en die domme geiten gaan me weer ni pakken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 16:35:
3

en met 3 wordt je al verwijderd van het feest.. als ik het goed begrijp al met een halfje of een kwartje..

Als ik het goed heb mogen agenten helemaal niet op mensen afstappen om een pilletje te vragen?.. dit is toch uitlokken en is toch in NL verboden?

Maar goed we zullen morgen wel zien. Ik heb sowieso niets mee maar leef wel met de mensen mee die de dupe zijn van dit soort acties. Ook wel vervelend als je een kauwgompje neemt en je gelijk in de kraag wordt gevat en je uit mag kleden!

Tot morgen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van xantrex op donderdag 23 november 2006 om 15:29:
geen zin om scheve foto's te maken
en hou de 2 nachten beter vol

Dus je gaat wel? :o Jij zegt ook nix :[

Uitspraak van xantrex op donderdag 23 november 2006 om 15:33:
maar wel mini pepermuntjes in een doorzichtig zakje

en dan uitde(a)len

Whehehehe, dan kan ik die van mij dus wel thuislaten? :9

Uitspraak van Skyrider op donderdag 23 november 2006 om 15:43:
maar met 0,5 ml kun je misschien net je hamster drogeren

Dierenbeul :dood:

Uitspraak van []V[] op donderdag 23 november 2006 om 16:41:
Tot morgen!

8)

Waarschuw beheerder
Als ik het goed heb mogen agenten helemaal niet op mensen afstappen om een pilletje te vragen?.. dit is toch uitlokken en is toch in NL verboden?

Het mag, maar jij mag hen dan vragen om legitimatie. Gewoon nee zeggen is een betere optie denk ik! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van tuurlijk snuitje op donderdag 23 november 2006 om 16:40:
nou mij kan hrt ni veroten

de G en de M zullen weer heerlijk gaan vloeien

en die domme gieten gaan me weer ni pakken

tyfus snnapp eerr nnoouu aaalll niiksss meeerrr vvvaaann

:vaag:
Waarschuw beheerder

Dat is echt onzin. Die acties zijn hier speciaal op gericht en als dit niet zou mogen zou de politie er allang gezeik mee hebben gehad.
Waarschuw beheerder
Lijkt me duidelijk dat er tijdens deze Awake niemand meer is, die het in zijn hoofd haalt 'ja' te zeggen als er een vreemde om een pilletje komt vragen. (Of je moet natuulijk echt heel DOM of DE WEG KWIJT zijn.)

Of gewoon een strip paracetamol tevoorschijn toveren: 'oooh ik dacht dat je hoofdpijn had en een pijnstiller wilde' :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Miss; Dat lijkt me inderdaad een uitgemaakte zaak!! En kijk heel goed uit ook als je iets aan bekende wil geven...

Verhalen van een gewaarschuwd mens en een ezel.....
Waarschuw beheerder
Miss; Dat lijkt me inderdaad een uitgemaakte zaak!! En kijk heel goed uit ook als je iets aan bekende wil geven...

Verhalen van een gewaarschuwd mens en een ezel.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van T L C™ op donderdag 23 november 2006 om 16:50:
Dus je gaat wel?

:yes:
ik ga wel

zat al te juigen dat ik foto's mocht gaan maken

Uitspraak van T L C™ op donderdag 23 november 2006 om 16:50:
dan kan ik die van mij dus wel thuislaten?

is goed
Waarschuw beheerder
GHBERRY; Of heeft het al gevloeid?? ahahaha!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van xantrex op donderdag 23 november 2006 om 17:13:
ik ga wel

zat al te juigen dat ik foto's mocht gaan maken

FF pb'en mag best o:)

Uitspraak van xantrex op donderdag 23 november 2006 om 17:13:
is goed

:9
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DRINKIE op donderdag 23 november 2006 om 17:20:
GHBERRY; Of heeft het al gevloeid?? ahahaha!

vogens mij wel he whaaa :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van xantrex op donderdag 23 november 2006 om 17:45:
aandacht

Krijg je genoeg van me dus STFU :[

(L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van T L C™ op donderdag 23 november 2006 om 18:04:
Krijg je genoeg van me

:lief:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou ik was van plan voor het eerst naar awakenings te gaan omdat ik er veel goede verhalen over gehoord heb. Techno is op zijn tijd ook wel lekkere muziek.

Maar bij het lezen van deze berichten kies ik toch maar eieren voor mijn geld.
Wat een vuile ratten zijn het!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:roflol:

dat zo'n bericht je zo je feest laat verpesten

Waarschuw beheerder
donateur
hahaha echt he:p
Waarschuw beheerder
donateur
zou daar echt schijt aan hebben
gaat toch om 't feest, ja toch
Waarschuw beheerder
Politie :dood:

Bereiken er toch geen moer mee :)
Waarschuw beheerder
nix van aantrekken joh
Waarschuw beheerder
Natuurlijk laten we de sfeer hierdoor niet verpesten:D..
De muziek alleen al (L)..
Maarrrr..Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf
wel eens wat gebruik..In hele kleine mate..Bovendien
ben ik een schijterd en vraag ik me dus of
ik het wel mee moet nemen.. De 1 doet heel gemakkelijk
over de controles, de ander benadrukt dat het echt
hele strenge controles zijn..Dusss..verkeer ik een beetje
in dubio..Zie mezelf niet echt als een verdacht persoon,
voor zover die bestaan.. Maarja, ze weten mensen met zulke
verhalen wel af te schrikken.. Iets wat denk ik vooral
de bedoeling is van zulke acties..

Zolang de hondjes maar niet alles ruiken?!;)

Waarschuw beheerder
donateur
Jammer dit,

Mensen worden zenuwachtig...de sfeer wordt gespannen en dus minder aangenaam. Ook gaan er meer mensen over op de alcohol en we weten allemaal dat je beter 1 a 2 pillen kan slikken als dat je een halve fles Bacardi achteroverslaat.

En wat nou als de helft van de bezoekers buiten mag blijven...dan is Awakenings ook niet meer van wat de bedoeling is.

Ik ben benieuwd naar vrijdag...ga zelf namelijk zaterdag.
Misschien is het inderdaad dreigen en niet komen...of wel komen en een klote sfeer. Dan hebben zij het gedaan!!!

Iedereen veel plezier!

PS: Twijfel je of je mee neemt. Als je je aan de regels houdt ben je hooguit wat eerder thuis, zonder drugs, geen kater en met al je centen nog in je zak....:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De vijf heb ik nog nooit gehaald en dat
ben ik ook absoluut niet van plan..
Zal er eerder 1 zijn.. Gewoon om net
even dat extra's te geven;)..Maar wrs. heb je
wel gelijk en is het verstandiger het thuis te laten:)..

Laten we er gewoon voor zorgen dat we er met zn allen
een SUPERfeestje van maken!

WE (L) TECHNO! En een betere drug dan techno bestaat niet;)..
(K).. EN TOT ZATERDAG:D:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ouwehoeren op donderdag 23 november 2006 om 18:27:
Politie

Bereiken er toch geen moer mee

Daar denken hun toch anders over :roflol:

:x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van T L C™ op donderdag 23 november 2006 om 20:08:
Daar denken hun toch anders over

Wie is hun die gasten hier of de smeris?