Partyflock

Forumonderwerp · 913895
Ken je dat? Het gevoel alsof je verslaafd bent aan iemand?

Ik heb het zelf wel een tijdje gehad, dat ik echt dacht dat iemand de 'ware liefde van mijn leven was'. Uiteindelijk blijkt dit dan niet zo te zijn...

Kan je in deze situatie eigenlijk wel van 'houden van' spreken of lieg je eigenlijk jezelf voor?

Ik ben wel benieuwd of mensen dit gevoel herkennen en hoe ze ermee omgaan?
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 november 2006 om 01:02:
het is eigenlijk allemaal heel simpel hoor, het is alleen niet altijd even makkelijk :S

ik maak het mezelf altijd zo moeilijk.. Terwijl er eigenlijk niks aan is (qua moeilijkheidsgraad)

Uitspraak van Fairytale op zondag 19 november 2006 om 01:04:
ik maak het mezelf altijd zo moeilijk.

jij en tig miljoen anderen o:) me included :bloos:

Uitspraak van Fairytale op zondag 19 november 2006 om 01:04:
ik maak het mezelf altijd zo moeilijk.. Terwijl er eigenlijk niks aan is (qua moeilijkheidsgraad)

Dat is de eeuwige strijd tussen je gevoel en je verstand, althans ik spreek voor mezelf.
Ik acht mezelf redelijk rationeel wat betreft relaties en principes.
Maar op het moment dat er erg veel gevoel bij zit ben ik geneigd om toch meer mijn hart te volgen ten koste van mezelf bij wijze van spreken :S

moeilijke maken, of uitdagingen willen .. magoed ik zit met issues hierover op dit moment dus blaaaah :9
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 november 2006 om 01:23:
Maar op het moment dat er erg veel gevoel bij zit ben ik geneigd om toch meer mijn hart te volgen ten koste van mezelf bij wijze van spreken

lijkt me een wijze keuze :jaja: enkel ik begrijp m'n gevoel niet altijd goed :/
moeilijke maken, of uitdagingen willen .. magoed ik zit met issues hierover op dit moment dus blaaaah :9

Pfff.. Praat me er niet van!

Soms he, vraag ik me wel eens af of het ooit allemaal ophoud.. Snap je? Dat je gewoon je zaakjes voor elkaar hebt en gewoon NORMAAL.. Dan denk ik; fuck he Chris, je bent 25 en moeder.. Doe eens ff normáál!!!
(in mijn gevoelsleven dan he, daarbuiten loopt het allemaal op rolletjes, gelukkig!)

aan iemand verslaafd raken of houden van zijn volgens mij 2 totaal verschillende dingen :vaag: maar goed kan ook aan mij liggen :X

:P:P:P:P:P
Ik snap wel wat je bedoelt... want als ik ECHT voor iemand ga, dan kan ik me helemaal verliezen in die relatie :$

Uitspraak van AngelDoll op zaterdag 18 november 2006 om 16:59:
Ik ben wel benieuwd of mensen dit gevoel herkennen en hoe ze ermee omgaan?

:jaja: dat ken ik ja ben blij dat ik nu weet dat het niks met liefde te maken had.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 18:37:
De reden dat je er ook een einde aan maakt is omdat je moe bent, moe van alle energie die je er in moet stoppen wat bij een gezonde en goede relatie vast niet zoveel zou zijn..

Maar dat is iets wat je van jezelf vraagt/vergt/eist
Het niet op willen geven, het niet weg willen doen, maar met het geweten in je dat dit waarschijnlijk niet is zoals het hoort/ kan

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 18:37:
Ik denk dat je eigenlijk nog bij m wilt blijven omdat je bang bent dat dit iets is wat je nooit meer terug krijgt, en je de gewoonte ook niet kwijt wilt..

nooit meer zult voelen zoals je je hebt gevoelt bij hem,
nooit meer zal ervaren wat je hebt ervaren...

Bij mij gaat het door merg en been dat ik mijn droom op moet geven, het beeld wat ik had , dat wat ik wilde
Wat ik nog nooit heb gehad.

Maar door de ongekende hoogtes voelen de dalen ongekent diep... of dat het contrast is wat erdoor ontstaat of het feit dat het niet goed zit is dan wel weer de vraag.
Terwijl tegenvallers en teleurstellingen wel een part of the deal zijn.

Maar op het moment dat er erg veel gevoel bij zit ben ik geneigd om toch meer mijn hart te volgen ten koste van mezelf bij wijze van spreken

omdat je eigen pijn en verdriet makkelijker weg te denken is dan de nabijheid van de ander

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 november 2006 om 18:25:
en btw: ik denk dat de desbetreffende persoon na het lezen of horen van dit topic zelf wel een beslissing neemt ik zou het iig zwaar niet tof vinden om te horen of lezen, dat mijn partner twijfelt aan oprechte gevoelenslaatste aanpassing 18 november 2006 18:26

maakt het nou uit of dat ie het leest of al 10x gehoord heeft?
je bespreekt dit ook met vriendinnen en dat weten mannen maar al te goed, dus hier kan ie ook nog eens van leren misschien

OT: verslaafd weet ik niet
Weet wel dat ik hem graag bij me heb, m mis als ij er niet is, hem mis als ik hem niet hoor/ spreek.
Indirekt zeker wel een verslaving, maar in mijn beleving niet los te zien van liefde
Of dat inderdaad waarheid is of de "illusie" die je er zelf bij hebt, geen idee...

wat jou betreft ...
Hij is stom dat ie nou ineens weer niet samen wil wonen :yes:
Het slingert je heen en weer en je lijkt wel een speeltje wat ie roept en wegstuurt wanneer het hem schikt...
Ben je dat waard?
In mijn ogen...ben jij zoveel meer waard (L)
laatste aanpassing

Uitspraak van AngelDoll op zaterdag 18 november 2006 om 18:22:
Dit snap ik niet. Hoe kun je nu een loopje met jezelf nemen en net doen alsof je dat niet weet. En je blijft toch niet jaaaren bij iemand als je denkt dat je verliefd bent of denkt dat je van iemand houdt. Vage shit!

Hier is nix vaags aan, maak het eerst
zelf maar eens mee, en dan praten we verder!!

Maar doordat het gebeurd is sta ik voor mezelf wel
sterker in mijn schoenen, en zorg er wel voor dat het
niet weer gebeurd, IK ben me eigen baas!!!

Uitspraak van AngelDoll op zaterdag 18 november 2006 om 18:22:
Wil ik bij hem zijn omdat ik van hem hou, of wil ik bij hem zijn omdat ik niet alleen wil zijn?

Het laatste, maar dat heb je later pas door!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 12:44:
Hier is nix vaags aan, maak het eerst
zelf maar eens mee, en dan praten we verder!!

Maar doordat het gebeurd is sta ik voor mezelf wel
sterker in mijn schoenen, en zorg er wel voor dat het
niet weer gebeurd, IK ben me eigen baas!!!

huh%)... Ik snap jouw quote niet echt helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen:/...

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 november 2006 om 12:58:
Maar dat is iets wat je van jezelf vraagt/vergt/eist
Het niet op willen geven, het niet weg willen doen, maar met het geweten in je dat dit waarschijnlijk niet is zoals het hoort/ kan

Maar juist dat je het van jezelf vraagt, maakt dat er veel meer druk op ligt dan bij een ander... Want zeg nou zelf; wie is nou de meest veeleisende persoon in je leven? In het mijne ben ik dat toch echt zelf:jaja:.

Bij mij gaat het door merg en been dat ik mijn droom op moet geven, het beeld wat ik had , dat wat ik wilde
Wat ik nog nooit heb gehad.

Dat is dus precies hetzelfde... Maar dan wederom de vraag: is dit liefde? Of ben je dan gewoon 'desperate' op zoek naar iets omdat het een basale behoefte vervult?

omdat je eigen pijn en verdriet makkelijker weg te denken is dan de nabijheid van de ander

terwijl pijn en verdriet net zo hard erbij hoort, of je nou wel of niet samen bent...

maakt het nou uit of dat ie het leest of al 10x gehoord heeft?

Misschien verandert er ook wel iets als hij het leest:X (denk het niet, maar dat is een tweede;)).

Hij is stom dat ie nou ineens weer niet samen wil wonen
Het slingert je heen en weer en je lijkt wel een speeltje wat ie roept en wegstuurt wanneer het hem schikt...
Ben je dat waard?
In mijn ogen...ben jij zoveel meer waard

(L) Maar hoe lief ik je ook vind, jij bent hem niet, snap je;)? Wanneer is genoeg genoeg en kan ook ik eens zeggen dat ik gelukkig ben bij iemand die ook 130% voor mij gaat en dat niet alleen maar zegt?
Uitspraak van AngelDoll op maandag 20 november 2006 om 17:49:
iemand die ook 130% voor mij gaat

100% liefde
30% haat
mag dat ook? :lief:

ps Jesse is verbannen
laatste aanpassing
Uitspraak van xantrex op maandag 20 november 2006 om 19:28:
100% liefde
30% haat
mag dat ook?

Bij jou weet ik dat(L)

Uitspraak van xantrex op maandag 20 november 2006 om 19:28:
ps Jesse is verbannen

I know:(... Stelletje...:X Ach, komt wel weer goed:jaja:
Uitspraak van AngelDoll op maandag 20 november 2006 om 19:34:
Bij jou weet ik dat

:$
:lief:

met jou (ons) liefde komt het ook wel goed (ohja, daar ging dit topic over ;))
vind houden van en verslaafd zijn aan iemand 2 heel andere dingen..

ik kies ervoor om met mijn vriend te zijn.....niet omdat ik niet zonder hem zou kunnen.
een verslaving is een teken van zwakte
een zwakte is een teken van te afhankelijk zijn
en te afhankelijk zijn leidt tot onvrede als het niet altijd juist wordt beantwoordt leiden tot frustraties, of blindheid in gevoel,rationeel denken en doen.
liefde hoort geen verslaving te zijn eerder iets dat je deelt op het juiste niveau
het verliefd zijn zelf kan misschien voor de 1 verslavend zijn omdat het een goed gevoel geeft,
maar als iemand niet zonder een ander kan
dan mist diegene niet alleen die persoon maar ook de extra aanvulling die de psyche nodig heeft om gelukkig te zijn.
vraag jezelf dus af wat motiveert je en wat brengt de ander je.
vult hij of zij je in alles aan of leid die je eerder af van wie jijzelf bent

liefde geeft en respekteert
liefde kent geen jaloezie en houdt rekening
liefde verwaarloost niet de ander maar luisterd als het nodig is
liefde hoort puur te zijn en gelooft altijd in harmonie en eerlijkheid,
is niet egoistisch maar denkt aan de beste opties voor beiden
en is gebaseerd op wederzijds vertrouwen

ik denk als een relatie is gebaseerd op een verslaving van 1 kant dat diegene dan mist wat ik hierboven net heb opgenoemd
laatste aanpassing

Uitspraak van AngelDoll op maandag 20 november 2006 om 17:49:
Misschien verandert er ook wel iets als hij het leest (denk het niet, maar dat is een tweede).

why is that?

Uitspraak van AngelDoll op zaterdag 18 november 2006 om 16:59:
Het gevoel alsof je verslaafd bent aan iemand?

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ben ook verslaafd aan een speciaal persooon
No matter what...
In elke situatie nog steeds
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
ik denk dat best veel mensen dit meemaken eens in hun leven. en dat je hierin zeker niet alleen staat. het is vond en vind ik het moeilijkste vaagste en meest onlogische geheel aan emotioes frustraties en ervaringen die ik heb meegemaakt in mijn leven...

wat ik heb geleerd door mijn ervaringen de laatste paar jaar is dat een sterk zwak voor iemand helemaal niets meer te maken heeft met liefde voor... het is het te graag willen van iets... het bijna wanhopig verlangen naar een bepaald gevoel... de angst om alleen te zijn. en vooral het ontevreden zijn met jezelf en je leven zoals die is op dat moment. dit is natuurlijk alleen mijn mening en overtuiging door mijn ervaringen en de gesprekken die ik met veel vrienden / vriendinnen heb gehad over "mijn zwak" of die van hun ;)

juist in situaties waarbij zo'n persoon dus wel deels die gevoelens beantwoord maar uiteindelijk dus keer op keer je laat vallen als een baksteen (alleen dit dan in een mooi verpakt voorkomen laat gebeuren... de waarheid kan altijd tot een mooie leugen worden verpakt natuurlijk) gaat een mens die persoon des te meer (terug) willen. het meest onlogische iets wat je je maar kan bedenken... maar vertel dat die persoon maar op die momenten.

je kan gevoelens tot en met hebben voor je zwak en hemel en aarde voor ze willen bewegen... die ander voelt datzelfde nooit voor jouw. als iemand echt van je houdt dan gaat die persoon voor jouw of hij laat je los en laat je gaan.

waarom vraag je je dan vaak af en je blijft vaak zitten met veel onbeantwoorde vragen. daardoor zit je vast en kan je niet verder met je leven voor je gevoel en je kan jezelf niet voorstellen dat hij je opzettelijk zou willen kwetsen en je kan er geen wijs meer uit...

een lekkere emotional rollercoaster dus die dan door je leven heen raast en waar je na verloop van tijd moedig weer uitstapt... tot die persoon weer voor de deur staat :X... deja-vu like a motherf...

allemaal erg herkenbaar idd :yes:

ik denk dat die personen niet eerlijk durven te zeggen dat ze wel gevoelens voor je hadden... maar nooit zoveel als jij voor hun en daar gewoon niet mans (of vrouw) genoeg voor zijn om dat eerlijk tegen je toe te geven.

in mijn ogen heeft hij NOOIT echt van je gehouden :no: en jij wel van hem...
of eigenlijk de persoon die je zocht in hem en wie hij dus niet bleek te zijn...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 21:36:
why is that?

Omdat hij niet gaat veranderen om bij mij te zijn, hoe vaak hij ook tegen mij zegt dat hij bij mij wilt zijn... Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet dat hij verandert, hij vind dat hij nu niet goed genoeg is om bij mij te zijn, tenminste, dat is wat hij zegt:/...

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 21:04:
vraag jezelf dus af wat motiveert je en wat brengt de ander je.
vult hij of zij je in alles aan of leid die je eerder af van wie jijzelf bent

Ik had altijd het idee dat hij mij juist aanvulde en dat hij juist diegene was die niet al te hoge eisen aan mij stelde, zodat ik 'rustig' aan mezelf kon werken... Nu ben ik daar niet zeker meer van...

Uitspraak van Endonyx op dinsdag 21 november 2006 om 07:35:
waarom vraag je je dan vaak af en je blijft vaak zitten met veel onbeantwoorde vragen. daardoor zit je vast en kan je niet verder met je leven voor je gevoel en je kan jezelf niet voorstellen dat hij je opzettelijk zou willen kwetsen en je kan er geen wijs meer uit...

nee idd, heb m ook een sms gestuurd dat ik alleen maar wil weten 'waarom'? Want ik ben met hem samen gekomen toen ik nog regelmatig aan de drugs zat, nu studeer ik en ben bezig mijn leven op te bouwen... Was ik dan leuker toen ik nog aan de :lijn: zat? Ik wil idd gewoon weten waarom hij nu niet meer met me samen wilt zijn? Ben ik dan echt zo veeleisend?

waar je na verloop van tijd moedig weer uitstapt...

Ik heb nog niet het idee dat ik eruit ben gestapt:no:. Wil dat wel graag, maar daar zit het op dit moment nog te diep voor...

in mijn ogen heeft hij NOOIT echt van je gehouden en jij wel van hem...

:'(

Uitspraak van AngelDoll op dinsdag 21 november 2006 om 09:13:
hij vind dat hij nu niet goed genoeg is om bij mij te zijn,

dan ben ik het daar gewoon mee eens O:)

Ben ik dan echt zo veeleisend?

voor je eigen geluk ben je nooit en te nimmer te veeleisend
althans...dat is wat jij mij laatst zei :9 Maar t is wel zo
Wie stelt er eisen VOOR jou in plaats van AAN jou, als je het zelf niet doet?

I know the feeling :x en loslaten is helaas niet zo makkelijk :nocheer: suc6 ermee :hug:

dat een sterk zwak voor iemand helemaal niets meer te maken heeft met liefde voor... het is het te graag willen van iets... het bijna wanhopig verlangen naar een bepaald gevoel... de angst om alleen te zijn. en vooral het ontevreden zijn met jezelf en je leven zoals die is op dat moment.

Precies

juist in situaties waarbij zo'n persoon dus wel deels die gevoelens beantwoord maar uiteindelijk dus keer op keer je laat vallen als een baksteen ... de waarheid kan altijd tot een mooie leugen worden verpakt natuurlijk, gaat een mens die persoon des te meer (terug) willen. het meest onlogische iets wat je je maar kan bedenken... maar vertel dat die persoon maar op die momenten.

je kan gevoelens tot en met hebben voor je zwak en hemel en aarde voor ze willen bewegen... die ander voelt datzelfde nooit voor jouw

Zoals ik het zelf nooit beschrijven kan!
Maar het wel zo gevoeld heb.
laatste aanpassing
nee idd, heb m ook een sms gestuurd dat ik alleen maar wil weten 'waarom'? Want ik ben met hem samen gekomen toen ik nog regelmatig aan de drugs zat, nu studeer ik en ben bezig mijn leven op te bouwen... Was ik dan leuker toen ik nog aan de :lijn: zat? Ik wil idd gewoon weten waarom hij nu niet meer met me samen wilt zijn? Ben ik dan echt zo veeleisend?

ben bang dat hij de ware reden niet eens voor zijn eigen eerlijk kan uitspreken of beseft en als hij dat wel doet je dat meer pijn gaat doen dan het niet weten...en ja ik vind je idd veeleisend voor jezelf en voor anderen... de enige eis die jij jezelf zou moeten stellen is dat jij sterk genoeg zou moeten zijn om dit achter je te laten omdat jij jezelf dat waard vindt.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 10:10:
voor je eigen geluk ben je nooit en te nimmer te veeleisend
althans...dat is wat jij mij laatst zei :9 Maar t is wel zo
Wie stelt er eisen VOOR jou in plaats van AAN jou, als je het zelf niet doet?

zelfde strekking andere bewoording ;)

Ik heb nog niet het idee dat ik eruit ben gestapt:no:. Wil dat wel graag, maar daar zit het op dit moment nog te diep voor...

dan is dat niet fair voor jezelf en voor je andere vriendjes geweest die na ..... zijn gekomen. het zit te diep als jij het daar laat zitten. en dat doe je nu al jaren...
Uitspraak van Endonyx op woensdag 22 november 2006 om 03:31:
dat jij sterk genoeg zou moeten zijn

waarom moeten mensen altijd sterk zijn??

waarom kunnen ze niet gewoon in elkaar storten of ingeven aan de dingen dat gebeurt.

hoe sterk mensen ook lijken, van binnen storten ze in.
lekker opkroppen (y) ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 10:12:
know the feeling

Me 2 :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 10:12:
en loslaten is helaas niet zo makkelijk

:no:

dan is dat niet fair voor jezelf en voor je andere vriendjes geweest die na ..... zijn gekomen. het zit te diep als jij het daar laat zitten.

Niemand redt het bij "hem" , ik begrijp Doris dan ook heel goed, al het andere is maar voor even, tijdelijke afleiding om vervolgens weer te moeten toegeven dat toch niemand het redt bij "hem" :no:

Vreemd, raar, en onbegrijpelijk voor mensen die dit gevoel nog nooit op zo'n zelfde manier hebben meegemaakt, heel herkenbaar voor mij en nog heel veel anderen die ooit zijn gevallen voor iemand die een onuitwisbare afdruk op je hart en je ziel heeft achtergelaten :yes:
laatste aanpassing
en ja ik vind je idd veeleisend voor jezelf en voor anderen...

Maar dat weten de mensen met wie ik omga wel van me... Bovendien valt er bij mij altijd wel over te praten, en dat weet je ook:jaja:.

de enige eis die jij jezelf zou moeten stellen is dat jij sterk genoeg zou moeten zijn om dit achter je te laten omdat jij jezelf dat waard vindt.

Dat is ook een eis die ik mezelf stel alleen nu blijkt wel dat dat niet over één nacht ijs gaat...

het zit te diep als jij het daar laat zitten. en dat doe je nu al jaren...

:s en denk je nou echt dat dat een 'bewuste' keuze is? Ik zou willen dat het anders was... Maar elke keer dat ik denk dat ik over hem heen ben heb ik opeens weer een smsje hoe erg hij me wel niet mist... Sja, dan smelt mijn hart gewoon weer...

Ben nooit goed geweest in afscheid nemen...

Uitspraak van xantrex op woensdag 22 november 2006 om 10:31:
waarom kunnen ze niet gewoon in elkaar storten of ingeven aan de dingen dat gebeurt.

hoe sterk mensen ook lijken, van binnen storten ze in.

Dat punt heb ik nu dus een beetje bereikt... Vind het wel goed zo, vind dat ik nu ook recht heb op een rustig leven...

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 11:39:
Niemand redt het bij "hem" , ik begrijp Doris dan ook heel goed, al het andere is maar voor even, tijdelijke afleiding om vervolgens weer te moeten toegeven dat toch niemand het redt bij "hem

Dat betekent voor mij alleen niet dat iemand anders minder waard is, alleen dat het een ander gevoel is... Daarom niet minder oprecht:no:. Vind sowieso dat je (wanneer je terugkijkt) zo moeilijk kan zeggen wanneer je nou wel of wanneer je nou niet écht verliefd bent geweest:nocheer:.

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 11:39:
Vreemd, raar, en onbegrijpelijk voor mensen die dit gevoel nog nooit op zo'n zelfde manier hebben meegemaakt, heel herkenbaar voor mij en nog heel veel anderen die ooit zijn gevallen voor iemand die een onuitwisbare afdruk op je hart en je ziel heeft achtergelaten

Tnx(F).
Uitspraak van AngelDoll op woensdag 22 november 2006 om 13:31:
Dat betekent voor mij alleen niet dat iemand anders minder waard is, alleen dat het een ander gevoel is... Daarom niet minder oprecht

Ik ben er van overtuigd dat je aan ieder nieuw hoofdstuk in je leven met een goed gevoel begint, eerlijk en oprecht en zowiezo niet al van tevoren bedacht dat het toch wel weer op "niets" zal uitlopen ... Er echt wel voor open staan, maar door bepaalde ervaringen met een ietwat afwachtende houding ....

Dat hoeft idd niet meteen te betekenen dat iemand anders minder waard is, in tegendeel, ieder mens is uniek en krijgt van jou wat hij verdiend, goed of slecht :)

Toch denk ik dat wij eerst bepaalde dingen echt moeten afsluiten voordat we uberhaupt aan iets nieuws of iets anders kunnen beginnen ... Daar staat geen tijd voor, dat kan binnen een dag gebeurt zijn maar het kan ook jaren duren... Tot die tijd denk ik dat alle pogingen, hoe oprecht ook, op niets zullen uitlopen, want hoe kan je iets tot een goed eind brengen als je hart en je gevoel er niet 100% voor open staan? Jij er zelf dus nog niet klaar voor bent....

Vind sowieso dat je (wanneer je terugkijkt) zo moeilijk kan zeggen wanneer je nou wel of wanneer je nou niet écht verliefd bent geweest.

Verliefd zijn is zoiets natuurlijk, dat kan je naar mijn idee ook op verschillende manieren beleven, op verschillende manieren voelen :yes:

Uiteindelijk moet het verliefd zijn omslaan in andere factoren: houden van, vertrouwen in, bouwen op...
Althans, dat is mijn idee van wat de bedoeling is van verliefd zijn en alles wat daar aan moois uit kan voortvloeien :d

Pas dan zul je ook weten of de relatie daadwerkelijk aan datgeen voldoet wat het nodig heeft om samen verder te kunnen groeien.
Het kost alleen wat tijd, vaak gunnen we ons onszelf die tijd alleen niet en ben je dus voor je eigen gevoel weer terug bij af :/

Tnx.

Your welcome (F)
laatste aanpassing

Herkenbaar, maar ik denk dat het meer een vorm is van afhankelijkheid en de angst voor het loslaten :)

Je kan jezelf ook ergens zolang aan vast houden omdat er angst is.. En het jammere hiervan is dat je jezelf veeeeel langer kwelt dan nodig..

Helemaal in jou geval meis, maar heb al zoveel gesprekken gehad met je hierover.. Soms wordt het tijd om keihard te zijn voor jezelf, vooral als die "verslaving" al zolang duurt..

Zolang je je vasthoudt aan 1 persoon, komt er nooit een ander in je leven, omdat je gaat vergelijken en niemand haalt het bij degene waar je denkt nog zo gek op te zijn..

Ga voor jezelf ook eens na of je je niet aan een droombeeld vasthoudt.. Je eigen ikje weet het allemaal echt wel.. Volg je gevoel, hoe zwaar en moeilijk het ook is, maar als je eenmaal los laat en accepteert, ben je zo opgelucht..

Natuurlijk zal diegene altijd in je hart blijven en nooit meer worden vergeten, maar het moet wel overgaan in een mooie herinnering.. En niet jaren later nog zo pijnlijk en kwellend zijn..
hhmmm ik kan me in veel dingen inleven, maar verslaafd zijn aan een persoon :no:

Super verliefd zijn geeft je wel een gevoel dat je in iemand wilt kruipen en voor altijd bij wilt zijn :)
Maar dat houd vrij snel op....paar mnd dan is de verliefdheid als het goed is omgezet in houden van.

Is de man/vrouw zo verslavend, omdat hij onbereikbaar is?
We hebben wel eens een discusie gehad dat veel vrouwen gekker zijn op een man die onbereikbaar is (iets wat ik ook niet begijp).
hij vind dat hij nu niet goed genoeg is om bij mij te zijn, tenminste, dat is wat hij zegt...

Is dat geen zwak excuus :x
Als iemadn ECHT bij een persoon wilt zijn en het is wederzijds dan gebeurd het ook.
Ongeacht de situatie van de persoon.

Vrijwel Niemand is TE min om bij iemand te zijn :s
Als je gek op elkaar bent zeker niet.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 22 november 2006 om 15:36:
Super verliefd zijn geeft je wel een gevoel dat je in iemand wilt kruipen en voor altijd bij wilt zijn

Houden van nog net zo :jaja: Juist houden van geeft mij dat gevoel! Verliefdheid niet echt, ben ook amper verliefd.. Vind het een naar rot gevoel.. Wat veel onzekerheid met zich mee brengt :/

We hebben wel eens een discusie gehad dat veel vrouwen gekker zijn op een man die onbereikbaar is

Een man die zich gelijk helemaal geeft is een beangstigend gevoel voor veel vrouwen :) Beter is ie eerst afstandelijk en groei je daarna rustig naar elkaar toe (Y) En dan mag ie zich wel geven :lief:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 15:44:
Wat veel onzekerheid met zich mee brengt

dat legt aan de persoon zelf nie taan het verliefd zijn.
Als je verliefd bent geef jij je ook over aan een bepaald gevoel en ben je soms eng kwetsbaar :s

Verliefd zijn is een uber fijn gevoel als het wederzijds is :yes:
Verlangen om bij iemand te zijn is toch een fijn gevoel, omdat je dan ook na x dgn of uren weer bij je geliefde bent :)

Een man die zich gelijk helemaal geeft is een beangstigend gevoel voor veel vrouwen

Denk eerder dat het met wat anders te maken heeft :)
Een vrouw jaagt ook graag op een man waar ze zich tot aangetrokken voelt en asl ze daar veel moeite voor moet doen dan zit het goed.
Geeft de man zich zo over dan is er niks aan voor de vrouw.

Beter is ie eerst afstandelijk en groei je daarna rustig naar elkaar toe En dan mag ie zich wel geven

gaat niet altijd zoals je zelf wilt.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 14:58:
Zolang je je vasthoudt aan 1 persoon, komt er nooit een ander in je leven, omdat je gaat vergelijken en niemand haalt het bij degene waar je denkt nog zo gek op te zijn..

Maar wat nou als het echt zo is, dat hij het wel voor je is? Moet ik dan maar iedere keer aan iets nieuws beginnen om vervolgens weer terug te komen op dat punt van besef? :/
Natuurlijk is het niet bij iedereen hetzelfde, sommigen houden idd angstvallig vast aan een onmogelijke droom, maar het kan zomaar zo wezen dat die persoon wel "de ware" voor je is.

Het leven is 1 grote zoektocht naar antwoorden, maar we weten allemaal dat je niet op al je vragen antwoord zult krijgen en dat is heel moeilijk om zomaar te kunnen accepteren :s

Super verliefd zijn geeft je wel een gevoel dat je in iemand wilt kruipen en voor altijd bij wilt zijn

Echt he :cheer:

(L) Zucht :bloos:
Maar dat houd vrij snel op....paar mnd dan is de verliefdheid als het goed is omgezet in houden van.

Precies, dat bedoelde ik dus ook 8)

We hebben wel eens een discusie gehad dat veel vrouwen gekker zijn op een man die onbereikbaar is (iets wat ik ook niet begijp).

Die discussie is onbegonnen werk, ik doe er dan ook niet meer aan mee :9 Het toe te geven wordt nl iedere keer een stukje moeilijker :x

Een man die zich gelijk helemaal geeft is een beangstigend gevoel voor veel vrouwen

Beangstigend en dat noemen we gelijk het "hondjes" gedrag, en op een 1 of andere manier schijnen de meeste vrouwen daar op af te knappen, althans ik dan wel o:)
laatste aanpassing

Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 22 november 2006 om 15:54:
Als je verliefd bent geef jij je ook over aan een bepaald gevoel en ben je soms eng kwetsbaar

Maar bij houden van gaat dat gevoel echt niet weg toch :O Juist bij houden van wordt het gevoel nog meer versterkt.. je gaat van iemand houden, wil diegene niet kwijt, stelt je kwetsbaar op om je gevoelens te delen enz enz.. Pff als ik van iemand hou kan ik zoals jij zegt bij verliefdheid wel in diegene kruipen enz enz :) :lief:

Een vrouw jaagt ook graag op een man waar ze zich tot aangetrokken voelt en asl ze daar veel moeite voor moet doen dan zit het goed.
Geeft de man zich zo over dan is er niks aan voor de vrouw.

Dat is ook zo :jaja:

gaat niet altijd zoals je zelf wilt.

Dat weet ik ook wel ;) Geef alleen een voorbeeld..

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 16:00:
Natuurlijk is het niet bij iedereen hetzelfde, sommigen houden idd angstvallig vast aan een onmogelijke droom, maar het kan zomaar zo wezen dat die persoon wel "de ware" voor je is.

Als dat zo is komt ie vanzelf wel bij je terug.. Ook als jij doorleeft! Echte liefde vergaat niet :nee:
Als je werkelijk bij iemand wilt zijn, doe je er echt wel veel voor hoor!!
Je kan niet je opties open houden voor een stel dat....

en op een 1 of andere manier schijnen de meeste vrouwen daar van af te knappen, althans ik dan wel

Pff ik wel ja, moet wel tegengas hebben, loop anders zo over ze heen 8)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:01:
stelt je kwetsbaar op om je gevoelens te delen enz enz.. Pff als ik van iemand hou kan ik zoals jij zegt bij verliefdheid wel in diegene kruipen enz enz

Tis een onwijs gevoel, maar tegelijkertijd zou ik er het liefst heel hard voor wegrennen :s Die gevoelens kunnen je nl het hardst raken :/

Je kan nog zo sterk zijn, en nog zoveel overwinnen, maar in mijn geval is het geven om 1 bepaald persoon het enigste wat me tot in het diepst van mn ziel kan treffen ... Vraag me af hoe je zoiets noemt, als het dat gevoel in je los kan maken :o
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:05:
Als dat zo is komt ie vanzelf wel bij je terug.. Ook als jij doorleeft! Echte liefde vergaat niet

Misschien wel, maar waar liggen de grenzen vraag ik me af? Je kan doorleven en hopen op dat moment dat je weer samen bent, maar wat als je toch onbewust zelf dingen kapot maakt, wat de kans verkleint dat de ander ooit nog voor jou zal kiezen?

Pff ik wel ja, moet wel tegengas hebben, loop anders zo over ze heen

Toet toetttttttt...... Geef wat tegengas, want pas maar op, daar komt Auk je persoonlijke bulldozer :roflol: :x
loop anders zo over ze heen

:lol:

Als dat zo is komt ie vanzelf wel bij je terug.. Ook als jij doorleeft

behalve als hij niet vind dat jij de ware ben, dan leeft hij gewoon verder.

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 16:07:
maar tegelijkertijd zou ik er het liefst heel hard voor wegrennen

Erg eng om je te geven idd.. Maar als ik een relatie begin ga ik er ook 100% voor no mather what :) Laat me niet tegenhouden door enge gevoelens.. Ok ga vaak op mijn bek, maar ooit zal er iemand zijn die mijn gevoelens daarin beantwoord :D Mooier kan niet :nee: :lief:

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 16:07:
Vraag me af hoe je zoiets noemt, als het dat gevoel in je los kan maken

Geen idee :)
Uitspraak van xantrex op woensdag 22 november 2006 om 16:13:

Dat is ook zo 8) Maar dan moet diegeen wel heel eerlijk tegen je zijn en je dat dan ook vertellen :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:14:
Erg eng om je te geven idd.. Maar als ik een relatie begin ga ik er ook 100% voor no mather what Laat me niet tegenhouden door enge gevoelens.. Ok ga vaak op mijn bek, maar ooit zal er iemand zijn die mijn gevoelens daarin beantwoord Mooier kan niet

Tuurlijk, als ik het eenmaal besluit te doen, dan doe ik t ook goed ;) Zal me niet voor de helft inzetten, je krijgt de volle 100% maargoed, tot nu toe .... :vaag:
laatste aanpassing
Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 16:18:
dan moet diegeen wel heel eerlijk tegen je zijn en je dat dan ook vertellen

daar ben ik meestal wel hard/eerlijk in
En voor de liefhebbers even een mooi tekstje van iemand gejat :d

Er staat een muur om mij heen,
gebouwd met zorg en aandacht
en zonder extra mankracht,
met eigen handen, steen voor steen.

En elke bouwsteen heeft een naam
ze heten, trots, verwaandheid, angst en verlegenheid.
De voegen heb ik zorgzaam, met harde specie opgevuld.
Geen mens kan mij bereiken, mijn muurtje zal niet wijken.
Mijn ware ik is goed verhult.

Er staat een muurtje om mij heen.
ik heb mijzelf gevangen.
Geen deur, geen nooduitgang en
wie ik ben weet ik alleen,

Wie breekt er door mijn muurtje heen
wie geeft mij zorg en aandacht.
Graag met wat mankracht
ik haat dat muurtje, steen voor steen!

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 16:11:
Geef wat tegengas, want pas maar op, daar komt Auk je persoonlijke bulldozer

Ja nee echt hoor :bloos: Mijn eerste vriend (had ik niet door hoor zie het pas achteraf) daar ben ik compleet over heen gewandelt 8) Hij deed alles wat ik zei whahaha :D
Maar het was een liefie hoor en ik was ERG jong 8)

Nu pas ik wel wat meer op, maar ben een pittig tantetje zo nu en dan O:)

Uitspraak van xantrex op woensdag 22 november 2006 om 16:13:

Ja daarom ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:21:
Mijn eerste vriend .. . . .
was ERG jong

;)

ben een pittig tantetje zo nu en dan

geloof je meteen :aai:
en voor altijd bij wilt zijn

Echt he

Zucht

yep dat heb ik zelfs ook hoor :lol:

Beangstigend en dat noemen we gelijk het "hondjes" gedrag, en op een 1 of andere manier schijnen de meeste vrouwen daar op af te knappen, althans ik dan wel

Terwijl het eigenlijk crue gezegt DOM is :x
ALs je gek op iemadn bent en diegene is NOG gekker op jou dus geeft snel aan deliefde toe en hem daarop afwijzen :frusty:
Lijkt me beter om erop in te gaanen gelukkig zijn voor x bepaalde tijd.
Dan in het schuitje te zitten waarin jji nu zit of Door ;)

Waarom kiezen voor de pijnlijke weg?
Als je daarvoor zou kiezen(lees goed ik zeg ALS) dan heb je ook geen recht van zeuren en zielig doen.

Als je verliefd bent geef jij je ook over aan een bepaald gevoel en ben je soms eng kwetsbaar

Maar bij houden van gaat dat gevoel echt niet weg toch Juist bij houden van wordt het gevoel nog meer versterkt..

Bij mij wordt JUIST minder als ik van iemadn hou :yes:
Dan zit het zo goed dat ik niet meer bang hoef te zijn dat iemadn me verlaat...uitzonderingen daar gelaten________________________

Echte liefde vergaat niet

Misschien wel, maar waar liggen de grenzen vraag ik me af?

de echte liefde verdwijnt niet, maar de liefde om bij iemand te willen zijn zeker wel(in MIJN geval).
Zoals we weten zijn er meerdere vormen van houden van :cheer:

Dat weet ik ook wel Geef alleen een voorbeeld..

ik ook ;p

Pff ik wel ja, moet wel tegengas hebben, loop anders zo over ze heen

Toet toetttttttt...... Geef wat tegengas, want pas maar op, daar komt Auk je persoonlijke bulldozer

uuhhh... 8) het is dat ik het niet kan zeggen O:)
;p

Uitspraak van T L C™ op woensdag 22 november 2006 om 16:18:
Tuurlijk, als ik het eenmaal besluit te doen, dan doe ik t ook goed Zal me niet voor de helft inzetten, je krijgt de volle 100% maargoed, tot nu toe ....

Ga er niet vol gas in gelijk.. Ik ben in het begin zo terughoudend als de pest.. Pas als het wat serieuzer wordt en je wat meer op gemak bent bij elkaar, kotm er beetje bij beetje meer gevoel los.. Heerlijk :D Maar ook erg pijnlijk :jaja:

En dat gedicht, helaas hebben veel mensen zo'n muurtje :( Mijn moeder begint haar muur nu pas af te brokkelen, maar ze heeft nu dan ook echt ene lieve man!!
Zij zei van het weekend nog tegen me, mijn relatie begint steeds mooier te worden ipv steeds minder mooi zoals in mijn vorige, maar dat komt omdat ik steeds meer van mezelf durf te geven (Y) :respect:

Eng dat zeker, maar wat je er voor terug krijgt en van beide kanten (Y) Dat is het afbrokkelen meeeeeer dan waard :)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op woensdag 22 november 2006 om 16:29:
uuhhh... het is dat ik het niet kan zeggen

? die snap ik niet :nee:

de echte liefde verdwijnt niet, maar de liefde om bij iemand te willen zijn zeker wel(in MIJN geval).

Bij iedereen!! Gelukkig wel :D Zou niet goed zijn dat die liefde bij iedere ex blijft :nee:
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 november 2006 om 00:48:
pas als je van jezelf houdt, kan je van iemand anders houden zonder verslaafd of afhankelijk van die persoon te zijn

AMEN
Nu pas ik wel wat meer op, maar ben een pittig tantetje zo nu en dan

Ik ben het, en blijf t o:)

yep dat heb ik zelfs ook hoor

Ja duhhhhhhhhhhh :o

Dan in het schuitje te zitten waarin jji nu zit of Door

Laat mij nou maar lekker dobberen mop, er komt vanzelf een dag dat alles duidelijk zal zijn :yes:

dan heb je ook geen recht van zeuren en zielig doen.

:o Ik probeer alleen maar duidelijk te maken wat ik voel en denk bij het onderwerp van Door dr topic :|

maar de liefde om bij iemand te willen zijn zeker wel(in MIJN geval).

Tuurlijk, naarmate de tijd verstrijkt ga je vanzelf weer verlangen naar meer tijd voor jezelf, draait niet alles nog alleen maar om je vriendje of je vriendinnetje, roze bril ligt in de hoek je kent t wel...
Moet ook kunnen vind ik 8) Ook al ben je samen met iemand, als het goed zit tussen jou en de ander en je leeft een stukje eigen leven, zal dat nooit geen problemen hoeven op te leveren (Y)

het is dat ik het niet kan zeggen

Ahhhhhhhhhhh toe zeg eensssssssssssssss :9 :devil:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:29:
En dat gedicht, helaas hebben veel mensen zo'n muurtje

Ikzelf niet zo, maar je weet wel wat ik ermee bedoel ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 16:29:
Eng dat zeker, maar wat je er voor terug krijgt en van beide kanten Dat is het afbrokkelen meeeeeer dan waard

Alleen als het echte liefde is (L) Dan gaat dat helemaal goedkomen :yes: