Partyflock

Forumonderwerp · 913507

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil graag de aandacht hier even op vestigen. In het bijzonder voor alle mensen met die gigantische oogkleppen op! Overigens interessert het me niet hoeveel keer hij dubbel is! Naar mijn idee mag hier iedere dag wel een topic over geopend worden, misschien dat mensen het dan minder snel uit hun geheugen verbannen!

De beelden die je zult zien in het filmpje, word je allerminst vrolijk van.
Helaas zijn de leefomstandigheden en de behandeling van de dieren in Nederland vaak niet veel beter. Al zou dat wel het geval zijn, veel vlees wat daar word geproduceerd, word hier verkocht. Een mooi voorbeeld is Kentucky Fried Chicken (of cruelty!).

Als je zo stoer bent om 's avonds lekker je biefstukje te eten, heb dan ook eens de ballen om hier naar te kijken. Dus zet je oogkleppen af, kijk er naar en denk er eens over na! Immers ben jij één van de vele die dit soort praktijken in stand houdt (en dus ook kan stoppen)! Oh, en zet vooral je geluid goed hard aan!!!

Filmpje!

Als je hierna nog gewetensloos naar de McDonalds of Kentucky Friend Chicken loopt, vind ik je echt een kansloze rukker :loser:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 19:05:
Als je hierna nog gewetensloos naar de McDonalds of Kentucky Friend Chicken loopt, vind ik je echt een kansloze rukker :loser:

:respect: geweldige woordkeuze :lol:

Ik eet wel vlees maar hoofdzakelijk wel van biologische afkomst.
kentucky fried chicken is helemaal klote die gaan waardeloos met de dieren om.

Ik drink ook biologische melk enz. heb voor een poosje terug op een biologische melkveehouderij stage gelopen, daar wordt nog met liefde voor de dieren gezorgt en hebben de koeien tenminste nog gewoon horens.

Wat vis betreft eet ik graag haring, daarmee voorkom je overbevissing en onnodige sterfte van haaien en andere zeedieren in visnetten.
Waarschuw beheerder
tja je moet toch wat vreten he
en t leven is nauw eenmaal hard
dus vette pech voor die kipjes enzo

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KALEUIL! op donderdag 16 november 2006 om 23:08:
tja je moet toch wat vreten he
en t leven is nauw eenmaal hard
dus vette pech voor die kipjes enzo

Goeie reden (Y)
Ik sta echt versteld... alle problematiek in één keer opgelost :) Petje af hoor...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 22:23:
Maar jij bent het dus niet helemaal met Ghandi eens?

waarom denk je dat?

“De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren”
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik eet geen vlees...
heb het filmpje niet gezien. maar me fretjes krijgen wel vlees. heb ze vande week ook biefstuk gegeven...

ga ook niet nara het filmpje kijken

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 17 november 2006 om 09:14:
waarom denk je dat?

“De mate van beschaving van een land valt af te meten aan de wijze waarop het omgaat met dieren”

:jaja:
Waarschuw beheerder
gruwelijk
en nog gruwelijker hoe sommige mensen reageren
hebben jullie dan helemaal geen respect?

ik eet vlees, probeer zoveel mogelijk biologische producten te eten, maar hier word ik echt zo gruwelijk misselijk van..

gatverdamme wat respectloos zijn sommige mensen, schaam je diep, heel diep, ook dieren zijn levende wezens, die hebben ook gevoel..

gatverdamme gatverdamme

en dan nog zeggen zo erg vond ik dat filmpje niet, zitten je ogen dicht ofzo??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van stampkaboutster op vrijdag 17 november 2006 om 11:08:
en dan nog zeggen zo erg vond ik dat filmpje niet, zitten je ogen dicht ofzo??

Dat vroeg ik me dus ook al af ja!
Waarschuw beheerder
Als je hierna nog gewetensloos naar de McDonalds of Kentucky Friend Chicken loopt, vind ik je echt een kansloze rukker

ik ga zo ff een burger scoren

Waarschuw beheerder
Heb zelf jaren op een boerderij gewoont en onze kalveren(en andere dieren) werden echt niet zo behandeld dit is gewoon ook niet normaal :no:

Ik heb zelf ook eens met eigen ogen gezien hoe varkens werden geslacht op een onwijs grove manier en dat vind ik niet normaal :no:

Aan de dieren op het filmpje te zien zijn z enorm gestrest ook nog op de boerderij en dat is niet gezond(zelfs de kwaliteit van het vlees gaat achteruit)

Maar ik ben in slachthuizen geweest, waar dieren ook tot het einde netjes werden behandeld(klinkt heel vreemd) maar ze kregen een snelle dood zonder enige pijn(en daar neem ik genoegen mee)

Dit is slechts een greep hoe het eraan toe kan gaan bij sommige slachthuizen met name in het buitenland ;)

Waarschuw beheerder
vind het echt een erg filmpje! maar is best moeilijk om niks meer te gebruiken wat op een verkeerde manier verkregen is! ben geen vegetarier en ga het ook niet worden! als je het echt zo zielig vind en het doet je zo veel moet je veganist worden! maar ook veel van die mensen gaan in de fout en denken geen produkten van een dier binnen te krijgen, zelfs in een brood zitten dierlijke sporen dus dat kan je ook niet eten, brood enzo worden gemaakt van graan, graan dat bemest wordt met dierlijke mest... die mest komt uit het gat van een of ander beest! je kan er dus bijna niet omheen!
Waarschuw beheerder
dat is zeker zo, maar om dan respectloze antwoorden heel stoer door een forum te gaan gooien vind ik erg ver gaan..
dat je gewoon vlees eet, no offence... ieder zijn eigen idee en ieder eet wat hij wilt.. maar een klein beetje respect is toch niet teveel gevraagd

ik ben gek op dieren, eet regelmatig vlees..
maar wie hier naar kijkt zonder dit luguber walgelijk en smerig en vooral heel zielig te vinden hoef ik niet in mijn directe omgeving te hebben want dan walg ik van jou..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Filmpje niet gezien, maar..

Ik lust wel een Big Mac Menu eigenlijk :kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoop dat je er in stikt.. bah...
mij zie je niet meer in dit topic..

jammer dat mensen zo kortzichtig zijn.. en zo respectloos
Waarschuw beheerder
..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Whoehahahaha :respect:

:D

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen loopt trouwens wel te schreeuwen hoe hypocriet ik ben, maar ik ben nog niet de helft zo hypocriet als jullie zijn.

Als er zeehondjes geknuppeld worden is het ineens wel zielig :vaag: Maar goed... dit zijn maar koeien, varkens en kippen... die voelen niks natuurlijk :loser:

Ik probeer er in ieder geval iets aan te veranderen. En dat zouden jullie ook kunnen doen, zonder enige extra moeite.

Je kunt natuurlijk ook 10 x neer zetten hoeveel hamburgers en frikandellen je in je mik kan proppen in een uur! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 13:42:
Dit is slechts een greep hoe het eraan toe kan gaan bij sommige slachthuizen met name in het buitenland

Maar ook dat vlees ligt bij ons in de schappen! (KFC)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 16:36:
Iedereen loopt trouwens wel te schreeuwen hoe hypocriet ik ben, maar ik ben nog niet de helft zo hypocriet als jullie zijn.

Kun je niet weten, je kent me niet :looser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van bonaparte op vrijdag 17 november 2006 om 16:52:
Kun je niet weten, je kent me niet :looser:

So what, jij kent mij ook niet!
Ik kan dat wel zeggen op basis van verschillende uitspraken die je hier doet :)

Ik vind het overigens behoorlijk zielig dat je je zo gedraagt, terwijl je al volwassen zou moeten zijn! Ik weet niet of je kinderen hebt, maar jij vind het ook heel normaal om je kind met een stok te slaan, of er gewoon op te gaan staan!
Je gebruikt zeker ook een stroomstok als 'ie niet naar bed wilt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 16:52:
Maar ook dat vlees ligt bij ons in de schappen! (KFC)

Ach, je kan je er wel druk overmaken en de wereld proberen te verbeteren, maar uik durf te wedden als niemand meer vlees zou eten dat er geen koeien en varkens en kippen meer zouden bestaan ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg ook niet dat niemand meer vlees hoeft te eten...
Maar de gebeurtenissen die in het filmpje te zien zijn, zijn op een simpele manier te 'boycotten' zonder dat het enige extra moeite kost.

Menig PF'ers doorziet dat echter niet en voelt zich gelijk aangevallen en denkt dat ik hun hamburgertje van ze af wil pakken :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:16:
Menig PF'ers doorziet dat echter niet en voelt zich gelijk aangevallen en denkt dat ik hun hamburgertje van ze af wil pakken :aai:

Nee je brengt het op nog al een opdringerige manier en dat stoot de mensen tegen de kop, als iemand het niet met je eens is hoeft dat nog niet te zeggen dat ze gek zijn ;)

Het is jouw mening op iets, het jouw leven en jouw keuze.....Jij wilt graag vegetarisch zijn, nou so be it, maar probeer mensen niet te veranderen en jouw visie op te leggen, want dat werkt heel frustrerend :)

Je komt nogal kort door de bocht over en dreigend...neem mensen zoals ze zijn en laat de keuze aan hen over of ze
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:16:
Maar de gebeurtenissen die in het filmpje te zien zijn, zijn op een simpele manier te 'boycotten' zonder dat het enige extra moeite kost.

Dit willen :)

Ik ben gek op vlees en zou het nooit laten liggen :no: Zo hou ik ook van kip en vis en dergelijke.........

Ik accepteer jouw keuze, als jij je er goed bij voelt tja waarom niet ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:27:
Het is jouw mening op iets, het jouw leven en jouw keuze.....Jij wilt graag vegetarisch zijn, nou so be it, maar probeer mensen niet te veranderen en jouw visie op te leggen, want dat werkt heel frustrerend

Jij vind een discussie dus ook erg frusterend, waarin je elkaar toch probeert te overtuigen van je mening?

Waarschuw beheerder
s je hierna nog gewetensloos naar de McDonalds of Kentucky Friend Chicken loopt, vind ik je echt een kansloze rukker

als ik honger heb eet ik nog een mens op als het moet.
snap wel wat je bedoelt, maar toch dit soort dingen krijg je nooit eruit. als we niet allemaal ermee stoppen zou het geen zin hebben.
jij stop en 3 anderen beginnen ermee.

en onmogelijke klus

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:36:
Jij vind een discussie dus ook erg frusterend, waarin je elkaar toch probeert te overtuigen van je mening?

Nee hoor ik ga graag een 'normale'discussie aan :)

En nee ik probeer mensen absoluut niet te overtuigen van mijn mening omdat dat in mijn ogen geen zin heeft :) Ik geef alleen mijn mening :) het zou leuk zijn als mensen je mening respecteren maar meer ook niet.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:43:
het zou leuk zijn als mensen je mening respecteren

idd, daar ontbreekt het velen nogal aan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 19:10:
ik kijk maar nie.. kan zowiezo niet over dierenleed..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:46:
idd, daar ontbreekt het velen nogal aan

Juist :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 17:43:
het zou leuk zijn als mensen je mening respecteren maar meer ook niet.....

Maar wat heeft het voor zin...?
Voor mij is dit een groot probleem die makkelijk is op te lossen. Ik respecteer de keuze dat mensen die vlees willen eten heus wel, maar...

koop je vlees, koop het dan bewust
Koop scharrelvlees dus, want dan eet je gerust
en eet je geen bloed, onrecht en pijn,
stress en ellende, zieke bende en venijn
Of zeg je soms: Vlees is een feest,
en fok hoe het leven van dat beest is geweest!
Heel erg wijs knul, blijf maar feesten
maar je bent het bewijs lul! Mensen zijn beesten!

Ik kan er helemaal niet tegen als mensen dit soort praktijken als normaal bestempelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 18:11:
Koop scharrelvlees dus, want dan eet je gerust

JA hoor, want "scharrel"kippen hebben wél een goed leven.....?

Kijk eens wat verder dan fabrikanten van levensmiddelen je willen doen laten geloven (Y) dan zul je er wel achter komen dat niks is wat het lijkt..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Damsje op vrijdag 17 november 2006 om 19:20:
Kijk eens wat verder dan fabrikanten van levensmiddelen je willen doen laten geloven (Y) dan zul je er wel achter komen dat niks is wat het lijkt..

Ik zeg ook niet dat het goed is, maar in ieder geval beter!
De meeste scharreldieren hebben een beter leven...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 19:26:
De meeste scharreldieren hebben een beter leven...

jij eet alleen scharrel vissen toch ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 19:29:
jij eet alleen scharrel vissen toch ?

Ik eet in ieder geval vis waarvan ik weet dat ze niet onnodig pijn zijn gedaan / zijn mishandeled!

Waarom vind je het zo moeilijk te bevatten dat mijn familie eigen vis vangt, en dat ik daar weleens bij ben?

Waarschuw beheerder
wat voor vis dan goudvis?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 19:34:
Ik eet in ieder geval vis waarvan ik weet dat ze niet onnodig pijn zijn gedaan / zijn mishandeled!

garnalen?? levend koken, dan piepen ze zo lekker :9
Waarschuw beheerder

Mag ik wat vragen?

Hoe WEET jij zo zeker dat een vis niet onnodig pijn is gedaan of is mishandeld?

Heb je deze vis zelf gevangen soms?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 16:55:
Ik vind het overigens behoorlijk zielig dat je je zo gedraagt, terwijl je al volwassen zou moeten zijn! Ik weet niet of je kinderen hebt, maar jij vind het ook heel normaal om je kind met een stok te slaan, of er gewoon op te gaan staan!
Je gebruikt zeker ook een stroomstok als 'ie niet naar bed wilt?

Vooral iedereen hier serieus nemen (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Damsje op vrijdag 17 november 2006 om 20:49:
Hoe WEET jij zo zeker dat een vis niet onnodig pijn is gedaan of is mishandeld?

Heb je deze vis zelf gevangen soms?

Lees niet alleen wat je wilt lezen, maar ook de rest, dan vind je vanzelf het antwoord :)

Uitspraak van bonaparte op vrijdag 17 november 2006 om 21:14:
Vooral iedereen hier serieus nemen (Y)

Ja sorry, maar voor mij is dit geen onderwerp om geintjes over te maken. En ik denk voor veel mensen niet... maar het is natuurlijk niet 'stoer' om je gevoelens te tonen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 22:17:
vis zelf gevangen

Zo gezellig komt een vis nou ook niet aan zijn einde hoor :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 18:11:
Maar wat heeft het voor zin...?
Voor mij is dit een groot probleem die makkelijk is op te lossen. Ik respecteer de keuze dat mensen die vlees willen eten heus wel, maar...

Wat jij al zegt 'het is jouw probleem' :)

Ze worden toch ook doodgemaakt, jij haalt ze toch ook uit een prettige leefomgeving, waar ze niet uitgehaald willen worden, en je moet ze toch ook op de 1 of andere manier dood maken ;)

Jij doet net alsof alle boerderijen(die niet aan scharrel gedoe doen) niet goed voor hun dieren zorgen :S

Wij hadden een kalverenmesterij, wij hadden schapen koeien en ga zo maar door, en al die dieren zijn perfect verzorgd en leefde in een goede omgeving ;)

Daarom wat ik al eerder zei, ik respecteer je keuze, maar laat het daar ook bij :)

Waarschuw beheerder
Dus eigenlijk even kort gezegt, ik vind dat filmpje gewoon een voorbeeld van hoe het in SOMMIGE bedrijven er aan toe gaat :)

Waarschuw beheerder
ik eet er niet minder om er gebeuren zoveel dingen in het leven waar ik me drukker om kan maken:[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 22:28:
Dus eigenlijk even kort gezegt, ik vind dat filmpje gewoon een voorbeeld van hoe het in SOMMIGE bedrijven er aan toe gaat

Dus, is het geen probleem en hoeft er niks aan gedaan te worden? In SOMMIGE landen is hongersnood...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 23:10:
ik eet er niet minder

Hoeft ook niet!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 22:24:
Jij doet net alsof alle boerderijen(die niet aan scharrel gedoe doen) niet goed voor hun dieren zorgen

Waar zie je mij dat zeggen?

Waarschuw beheerder
ben je wel eens in een slachthuis geweest en heb je daar zelf kunnen zien hoe dieren geslacht worden?

ze lijden geen onnodige pijn, krijgen een stroomschock waardoor ze meteen dood zijn.

niet dat dat zo feestig is, maar volgens de wet mag een dier niet onnodige pijn lijden, zelfs niet bij een slachting.

er lopen keurmeesters op een slachthuis rond, als die zien dat je iets met die beesten doet dat niet aan de haak is, kun je je werk kwijt raken en op een boete rekenen.

nou dan pas je echt wel op met wat je doet hoor.

ik heb het zelf gezien hoe het daar aan toe gaat, en ondanks dat je wilt dat elke dier zou blijven leven, moet ik wel zeggen dat deze dieren daar niet onrespectvol behandeld worden.

het zijn nu eenmaal eetdieren die daar ook voor gefokt worden en verder geen functie hebben.
helaas kunnen we niet alles in leven houden in de wereld, en is het altijd al zo geweest dat sommige dieren gewoon voor consumtie zijn.

als je dan aan dieren wilt denken moet je ook zo fair zijn om niks van leer te dragen , geen jas, geen schoenen, helemaal niks.