Partyflock

Forumonderwerp · 913385
Waarschuw beheerder
donateur
Een 21-jarig succesvol mannequin uit Brazilië, Ana Carolina Reston, is deze week overleden aan anorexia. Drie weken geleden werd ze opgenomen in een ziekenhuis omdat ze nog maar 40 kilo woog.

Reston stond onder contract bij bedrijven als Ford en Elite. Op 13-jarige leeftijd begon ze met haar modellencarrière nadat ze bij een schoonheidswedstrijd was ontdekt. Ze werkte in onder meer Mexico, Japan en Europa.

In Spanje werden onlangs te magere modellen van de catwalk geweerd. Zij zouden namelijk een rol kunnen spelen in het ontstaan van anorexia bij bepaalde groepen meisjes. Ook in Milaan was er protest tegen te magere modellen.

Medische studies tonen aan dat circa 16% van de anorexiapatiënten aan de gevolgen van de ziekte overlijdt. Slechts 50% van de patiënten geneest voorgoed van de eetstoornis.

[img width=304 height=405 cacheid=0002e1990006c4f1bf1d8a251a01a83473]http://images.fok.nl/upload/061116_272_07.jpg[/img]

40 kilo :O
zie hier voor meer foto's http://www2.uol.com.br/trip/130/tripgirl2/01.htm
Waarschuw beheerder
donateur
(N)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lelijk 40kg gewoon ik snap niet dat dat topmodel genoemd word

Waarschuw beheerder
Ow bah verschrikkelijk!

Ik snap niet dat mensen zich zelf zo iets aan kunnen doen :(

Artiest {SHOWLIST artist 54609, 15191, 54617}
Waarschuw beheerder
Geen medelijden mee...kansloos wijf

Waarschuw beheerder
Niet mooi meer (N)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Oh No op donderdag 16 november 2006 om 11:48:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 11:48:

het is wel een ziekte he..
niet iets wat ze 'express' doet/heeft gedaan...

Waarschuw beheerder
Ik snap niet dat mensen zich zelf zo iets aan kunnen doen

idd, al moet ik zeggen dat ik ergere anorexia patienten heb gezien.. op die foto's is ze wel dun maar ik ken ook meiden zonder anorexia die zo dun zijn

Waarschuw beheerder
donateur
zeker niet mooi nee
op die andere foto's zie je bot bah

Waarschuw beheerder
:lijn:

Waarschuw beheerder
donateur
40 kilo is niet eens zo licht, gebrek aan voedingsstoffen is haar fataal geworden, niet haar gewicht.

Waarschuw beheerder
Triest.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Never mind the Bollocks! op donderdag 16 november 2006 om 11:55:
dat staat er een beetje ongelukkig

idd, maargoed, ik heb 't ook maar gekopieerd van Fok.nl;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mel B) op donderdag 16 november 2006 om 11:52:
het is wel een ziekte he..
niet iets wat ze 'express' doet/heeft gedaan...

't Lijkt mij toch echt wel dat ze bewust haar vinger in haar keel steekt, of weinig eet!
Ze heeft er zelf voor gekozen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

ze kan er niets aan doen, het is een ziekte
ik vind haar zielig moet je eens goed naar haar gezicht kijken je ziet gewoon dat ze ongelukkig is
Waarschuw beheerder

Idd. Het is gewoon niet mooi meer :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 11:57:
't Lijkt mij toch echt wel dat ze bewust haar vinger in haar keel steekt, of weinig eet!
Ze heeft er zelf voor gekozen

dus als jij (om maar een vb te noemen) ooit psychotisch zou worden en van een flat wil springen, is het dan je eigen schuld, of komt dat dan door een geestesziekte?

beetje kort door de bocht he;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 11:57:
't Lijkt mij toch echt wel dat ze bewust haar vinger in haar keel steekt

Staat nergens dat ze dat heeft gedaan. Hoeft namelijk helemaal niet het geval te zijn bij anorexia!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mel B) op donderdag 16 november 2006 om 11:59:
dus als jij (om maar een vb te noemen) ooit psychotisch zou worden en van een flat wil springen, is het dan je eigen schuld, of komt dat dan door een geestesziekte?

Je kiest er op een gegeven moment toch zelf voor om weinig te gaan eten of na het eten alles weer uit te spugen? Dat doe je zelf
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze heeft wel een heel mooi gezicht zeg :-o

Uitspraak van El más enfermo op donderdag 16 november 2006 om 11:56:
Eigen schuld...

Dit vind ik echt bullshit..Niemand weet wat ze heeft mee gemaakt...Ze is al vanaf haar 13e rijk,mensen die rijk zijn worden gaan gekke dingen doen...
Artiest Ravebabe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Envy(k) op donderdag 16 november 2006 om 12:02:
Ze heeft wel een heel mooi gezicht zeg

IDD :|
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:01:
Je kiest er op een gegeven moment toch zelf voor om weinig te gaan eten of na het eten alles weer uit te spugen? Dat doe je zelf

Echt niet dat is echt wel een ziekte hoor :/

Waarschuw beheerder

dit vind ik een beetje erg krom. uiteindelijk doet degene t wel zelf maar aan de oorzaken kan zo'n persoon weinig doen.

het kan heel goed dat het komt door bijvoorbeeld sexueel misbruik in de jeugd, stress, invloeden vanuit de familie, gewichtsproblemen in de vroege jeugd. dit soort dingen kunnen leiden tot anorexia en het lijkt me toch niet dan iemand daar veel aan kan doen
Waarschuw beheerder
hmm, pepsletje
Waarschuw beheerder
donateur
extra dun :kwijl:.
Wat tries voor dat mooie meissie :nocheer:

Zo'n ziekte vreet je op van binnen, daar kun je zelf op dat moment heel weinig aan doen :/

Waarschuw beheerder

Het is idd een ziekte.. Iemand die ik ken heeft het ook en hoe graag ze er ook van af wilt haar lichaam dwingt haar gewoon.. je komt er ook nooit of heel moeilijk van af.. het is gewoon zielig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 16 november 2006 om 12:09:
Het is idd een ziekte.. Iemand die ik ken heeft het ook en hoe graag ze er ook van af wilt haar lichaam dwingt haar gewoon.. je komt er ook nooit of heel moeilijk van af.. het is gewoon zielig

n meisje dat me dierbaar was had t ook..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 11:52:
idd, al moet ik zeggen dat ik ergere anorexia patienten heb gezien.. op die foto's is ze wel dun maar ik ken ook meiden zonder anorexia die zo dun zijn

Precies zo ken ik ook wel meiden

Ik vind haar er hier op deze foto's er niet echt heel dun eruit zien

Waarschuw beheerder
Dun is ze natuurlijk wel, maar graatmager ziet ze er zeker niet uit op deze foto.

Waarschuw beheerder
Voor al diegenen die zeggen dat het haar eigen schuld is, vel geen oordeel over iets waar je geen verstand van hebt :frusty: :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Oh No op donderdag 16 november 2006 om 11:48:

dat is wat de media ervan maakt heelaas....
die bepalen ook wat mooi en lelijk is 9n)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:19:
Voor al diegenen die zeggen dat het haar eigen schuld is,vel geen oordeel waar je geen verstand van hebt

Precies, Anorexia is een ziekte.. daar kiest je zelf niet voor.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dr op die fotos wel meevallen, zo heel mager is ze nu ook weer niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:22:

ik weet niet of t n ziekte te noemen is. tis eerder een afwijking. omdat deze meisjes zichzelf totaal anders bekijken dan een ander zou doen.
Waarschuw beheerder
Anorexia is een ziekte. Niet iets wat je uit vrije wil doet.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het echt niet mooi... :no:

Maar ze heeft wel een knap bekkie :yes:
Waarschuw beheerder
Ik vind het best een mooi meisje eigenlijk :bloos:

Wel zielig natuurlijk en liever natuurlijk gezond (lichamelijk en bij geest) dan erg mooi! Mensen moeten idd niet zo snel een oordeel vellen...anorexia is (eigenlijk) geen lichamelijke maar een geestelijke ziekte...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Busty. op donderdag 16 november 2006 om 12:26:
ik weet niet of t n ziekte te noemen is. tis eerder een afwijking. omdat deze meisjes zichzelf totaal anders bekijken dan een ander zou doen.

Hun zelfbeeld is zwaar vertekend inderdaad.. de een noemt het ziekte, de ander een afwijking.
Waarschuw beheerder
donateur
ze heeft zeker 'n mooi bekkie:yes:
Waarschuw beheerder
ik kon ook 300x zeggen dat dat meisje mooi was zoals ze was, echt geen vet meer had etc, ze wou ook stoppen maar er moest nog 2 kilo af...

zo typisch...

Waarschuw beheerder
Tja...EIGEN schuld!!! :yes:
Tja...EIGEN schuld!!! :jaja:

:no:

Wie zegt dat dit hele recente foto's van haar zijn? Misschien woog ze hier nog helemaal geen 40 kg :/

Waarschuw beheerder
Echt ernstig hoe sommige hier reageren. Die weten blijjkbaar niet wat deze ziekte inhoud.

Heb zelf ook een eetprobleem ( geen anorexia )en nee, daar kies je inderdaad niet voor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 11:55:
40 kilo is niet eens zo licht

nou helemaal gezond is het niet of wel :S
Waarschuw beheerder
zonde, was een mooie meid. Ietsje te dun wel, ik vind het ook mooier hoor, als iemand iets meer vet om zich heen heeft hangen. ziet er veel gezonder uit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:59:
Die weten blijjkbaar niet wat deze ziekte inhoud.

is toch ook moeilijk te begrijpen???? ik snap die mensen ook niet!!!

sorry :flower:
Waarschuw beheerder
iedereen die hier afgeeft op dat meisje, denk eens na.
de echte schuldigen hier zijn natuurlijk die zogenaamde modellenbureau's.
als het om kinderarbeid gaat in een derde wereldland is iedereen het eens dat het schandalig is, maar zogauw het een status van 'model' heeft is het ineens niet erg :vaag:
een 13 jarig meisje als model kom op zeg :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:06:
nou helemaal gezond is het niet of wel

als ik jou foto,s zie ben je niks dikker als haar
:/

maar je ziet er wel goed uit hoor maar ik zie geen verschil bijna

[img width=392 height=602 cacheid=000d2a770025d4f538a7a4ef1a01a83d92]https://partyflock.nl/images/album/225329.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
die dunne vrouwen hebben altijd zo een leege ruimte tussen de benen.
Dat ziet er niet echt mooi uit
geef mij maar volle sappige benen. :-P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lucypussy a.k.a. Lucylicious :cheer: op donderdag 16 november 2006 om 12:53:
Wie zegt dat dit hele recente foto's van haar zijn? Misschien woog ze hier nog helemaal geen 40 kg

? Wie zegt dat ik het over die foto heb?
Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:59:
Echt ernstig hoe sommige hier reageren. Die weten blijjkbaar niet wat deze ziekte inhoud.

Sommige mensen zijn nou eenmaal erg simpel... kijken duidelijk niet verder dan dat hun neus lang is..

Waarschuw beheerder

Je hebt een bord voor je kop. Nee wacht, een betonnen plaat!
Waarschuw beheerder
Wel sick dat ze het zo ver heeft laten komen.
Uitspraak van Hiemen op donderdag 16 november 2006 om 13:14:
13 jarig meisje als model kom op zeg

Niet zo gek toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:17:
als ik jou foto,s zie ben je niks dikker als haar

maar je ziet er wel goed uit hoor maar ik zie geen verschil bijna

dacht al, wanneer komt de opmerking ;) maar ik mag miss wel dun zijn,kan er alleen helaas weinig aan doen!Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....
Waarschuw beheerder
tompert dat is het nou juist, het is toch belachelijk dat een 13 jarig meisje als model normaal gevonden word.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hiemen op donderdag 16 november 2006 om 13:21:
het is toch belachelijk dat een 13 jarig meisje als model normaal gevonden word.....

:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:19:
Je hebt een bord voor je kop. Nee wacht, een betonnen plaat!

Hier nog eentje :frusty:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:18:
Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is.

Waarschuw beheerder
Ja maar ze is 21 geworden of was ze altijd al zo? :S

Btw jonge actrices dan?
Waarschuw beheerder
dacht al, wanneer komt de opmerking maar ik mag miss wel dun zijn,kan er alleen helaas weinig aan doen!Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....

haha was ook niet slecht bedoeld hoor ;)
je ziet er goed uit maar wel mager vind ik niet het beeld van de meeste meiden en als je gewoon gezond eet en beweegt en zo bent goed toch (Y)

anorexia is gewoon een ziekte en ja dat word wel door het mode beeld verstoord want als ik na jou kijk voel ik me een enorme koe vergeleken :/
maar ja ben ook bezig met af valle maar wel wat gezonder dan crassen dat schiet niet op zo als je hier ziet:/

maar ja t gaat erom dat je gezonden gelukkig bent bent das t belangrijkste
anorexia sucks:[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:23:
Hier nog eentje

:aai:
Waarschuw beheerder
tompert dat is het nou juist, het is toch belachelijk dat een 13 jarig meisje als model normaal gevonden word.....

Nog even en er zijn ook 13 jarige acteurs :|

wat verwacht je dan.. dat een vrouw van 30 jaar in kinderkleding op de foto gaat??

Waarschuw beheerder

Idd zieke wereld is het :/

Waarschuw beheerder
Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....

Mag k dan vragen hoeveel je wel weegt? :/

Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is...

jezus, wat een simpel antwoord zeg (n)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:16:
Dun is ze natuurlijk wel, maar graatmager ziet ze er zeker niet uit op deze foto.

nee idd, ik vind haar helemaal niet zo mager eruit zien op die pics :S
juist erg slank :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:24:
haha was ook niet slecht bedoeld hoor
je ziet er goed uit maar wel mager vind ik niet het beeld van de meeste meiden en als je gewoon gezond eet en beweegt en zo bent goed toch

anorexia is gewoon een ziekte en ja dat word wel door het mode beeld verstoord want als ik na jou kijk voel ik me een enorme koe vergeleken
maar ja ben ook bezig met af valle maar wel wat gezonder dan crassen dat schiet niet op zo als je hier ziet
en gelukkig bent
maar ja t gaat erom dat je gezond bent das t belangrijkste

nee maakt ook niet uit dat je het zei hoor ;) hahaha voel me niet gelijk diep ongelukkig!

En je hoeft je geen koe te voelen hoor hahaha dat is toch niet zo?

Maar goed, tis wel sneu dat jonge meiden zo aan hun einde komen....

maar wat ik vooral niet begrijp is, ze begon toen ze 13 was??Wat dacht haar ouders in godsnaam????:S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:25:
wat verwacht je dan.. dat een vrouw van 30 jaar in kinderkleding op de foto gaat??

zij is op haar 13e ontdekt tijdens een schoonheidswedstrijd, dat betekend dus dat het gewoon om haar mooie looks te doen was. En nou juist die drang om er mooi uit te zien leidt tot anorexia ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:28:
En je hoeft je geen koe te voelen hoor hahaha dat is toch niet zo?

nee ok maar zo figuur als jou nou dat zou ik niet redden whaha dan moet ik weer aan de pep ofzo hihi dat heb ik al jaren afgeschaft:lol:

ach ja t komt vanzelf maatje 38 of 40 ben ik al heel blij mee ;)

maar wat ik vooral niet begrijp is, ze begon toen ze 13 was??Wat dacht haar ouders in godsnaam????

vast voor kinder kleding en ja als je de modellen ziet dan moet je wel mager blijfen anders heb je geen werk :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:33:
dan moet ik weer aan de pep ofzo hihi

hahahaha nee doet dat maar niet nee ;)

Maar ja, iedereen heeft een andere bouw,en tja, mijn familie zijn allemaal slank, dus zal nooit een dikkertje worden, al vind ik zelf dat ik wel moet aankomen, mja dat is net zo moeilijk als afvallen hahahah

Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:33:
vast voor kinder kleding en ja als je de modellen ziet dan moet je wel mager blijfen anders heb je geen werk

ja mja, dan begrijp ik het nog niet waar die ouders waren...gaat er bij mij gewoon niet in :S
Waarschuw beheerder
maar wat ik vooral niet begrijp is, ze begon toen ze 13 was??Wat dacht haar ouders in godsnaam????

wat ik niet snap, is dat jullie daar zo een probleem van maken, als ze goede begeleiding krijgt en ze doet het vrijwillig naast haar school zie ik niet wat het probleem is hoor???

Dit had elk meisje kunnen overkomen, bij ballarina's is gewicht een grotere big isue en die beginnen ook rond een zesde jaar...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:32:
zij is op haar 13e ontdekt tijdens een schoonheidswedstrijd, dat betekend dus dat het gewoon om haar mooie looks te doen was. En nou juist die drang om er mooi uit te zien leidt tot anorexia

Ja en je hoort natuurlijk NOOIT van dames die anorexia hebben die geen model zijn of niet aan schoonheidswedstrijden doen,...

Mensen in hokjes plaatsen heet dit,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je kiest er op een gegeven moment toch zelf voor om weinig te gaan eten of na het eten alles weer uit te spugen? Dat doe je zelflaatste aanpassing 16 november 2006 12:01

Kansloze uitspraak (N) Anorexia is een ziekte, geen keuze. Mensen die anorexia hebben zouden niets liever willen dan genezen, gewoon weer eten. Dat KUNNEN ze gewoon niet. En natuurlijk klinkt dat iemand zonder anorexia raar in de oren. Je kan je niet voorstellen dat je niet kan eten, zelfs niet op je sterfbed. Maar dat is ook de reden dat het een ziekte is, en niks te maken heeft met de grillen van een jong kind die graag dun wil zijn.

Denk even na voordat je dit soort dingen post, of verdiep je er eens naar behoren in.

Diep diep triest verhaal dit. Afschuwelijk.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:16:

Denk ook niet dat ze op deze foto's 40 kilo woog, ze zal op het eind nog een stuk magerder geweest zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sportfriek op donderdag 16 november 2006 om 13:17:
die dunne vrouwen hebben altijd zo een leege ruimte tussen de benen.
Dat ziet er niet echt mooi uit

idd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chuck? op donderdag 16 november 2006 om 12:26:
Ik vind dr op die fotos wel meevallen, zo heel mager is ze nu ook weer niet

Idd!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:36:
als ze goede begeleiding krijgt en ze doet het vrijwillig naast haar school zie ik niet wat het probleem is hoor???

goeie begeleiding dan als ze is overleden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:38:
goeie begeleiding dan als ze is overleden

jezoes, dus ze gaan allemaal dood :O

ten eerst heb ik het over kindermodellen in het algemeen.

ten tweede kunnen de meeste mensen deze ziekte heel goed verbergen,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:45:

Inderdaad, en daar komt bij dat je er pas als een anorexia patient uitziet (graatmager, grauw, donzige haartjes over heel het lijf) op het moment dat je de ziekte al lange tijd hebt. Je hebt al anorexia en je bent al gestopt met normaal eten, voordat je broodmager wordt. En daar gaat best een hele tijd overheen. Voordat de omgeving iets doorheeft heb je eerst een paar maanden dat iemand gewoon wat afvalt en slanker wordt, en dat slanker wordt slanker, en nog slanker, en een beetje mager, en erg mager. Maar voordat dat duidelijk is ben je echt wel een tijdje verder.
Waarschuw beheerder
http://anangel.punt.nl/

pro-ana, echt om woest van te worden...

Waarschuw beheerder
jezoes, dus ze gaan allemaal dood

dat zeg ik toch niet allemaal????? heb het toch over haar?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb het droom figuur B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:22:

idd..en vergt heel veel wilskracht om er vanaf te komen..alles moet veranderen, je hele manier van denken over jezelf..dat is zoo ontzettend moeilijk..en zelfs als het je lukt..zal altijd rol spelen
Waarschuw beheerder
Anorexia nervosa en boulimia nervosa

Anorexia nervosa en boulimia nervosa zijn eetstoornissen. De oorzaak is vooral psychisch. Mensen met een eetstoornis zijn geobsedeerd door eten en de invloed daarvan op hun lichaam. Eten is voor hen een constante bron van spanning en angst. Daarom zal een dieet weinig nut hebben. Iemand met een eetstoornis moet opnieuw leren omgaan met voedsel en met zichzelf. Dit vereist een deskundige, intensieve begeleiding. Het is raadzaam dit met de huisarts te bespreken.

Mensen met anorexia nervosa hongeren zichzelf uit, uit angst aan te komen. Bij boulimia gaat de angst om dik te worden gepaard met oncontroleerbare eetbuien, gevolgd door braken of overmatig gebruik van laxeermiddelen. Anorexia en boulimia kunnen elkaar bij een en dezelfde persoon ook afwisselen.

Snel behandelen

Anorexia en boulimia hebben veel overeenkomsten, al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo. Vaak hebben ze dezelfde oorzaak. Mensen met anorexia of boulimia hebben een negatief oordeel over zichzelf, hun lichaamsgewicht en hun uiterlijk. Deze eetstoornissen komen voornamelijk voor bij meisjes (pubers) en jonge vrouwen. Het is heel belangrijk om eetstoornissen zo snel mogelijk te behandelen. Dan is de kans op herstel het grootst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:03:
Het is heel belangrijk om eetstoornissen zo snel mogelijk te behandelen. Dan is de kans op herstel het grootst.

:yes: alleen duurt het vaak lang voordat het gediagnostiseerd wordt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hiemen op donderdag 16 november 2006 om 13:14:
de echte schuldigen hier zijn natuurlijk die zogenaamde modellenbureau

Inderdaad bahbah ... :/

Belachelijk is het gewoon ! Goed toezicht houden ze op hun modellen (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:58:
idd..en vergt heel veel wilskracht om er vanaf te komen..alles moet veranderen, je hele manier van denken over jezelf..dat is zoo ontzettend moeilijk..en zelfs als het je lukt..zal altijd rol spelen

Denk dat je verdere leven om de ziekte blijft draaien, met ups en downs..

Waarschuw beheerder
simpelweg een slachtoffer van de maatschappij

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:11:
alleen duurt het vaak lang voordat het gediagnostiseerd wordt..

Ze liegen over hun eetpatroon, dikke kleren.. maar toch snap ik ook niet dat naasten van zo'n meisje het niet eerder opmerken.

Tuurlijk werkt een modellenbureau het in de hand, maar denk dat als je als meisje een beetje stevig in je schoenen staat, je niet mee gaat met het "ideaalbeeld" wat je wordt opgelegd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:14:
simpelweg een slachtoffer van de maatschappij

en zo zullen vele jonge meiden volgen ... helaas

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:15:
maar toch snap ik ook niet dat naasten van zo'n meisje het niet eerder opmerken.

dat heb ik ook altijd erg raar gevonden, als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:22:
als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

lijkt mij ook, maar schijnbaar niet dus :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:12:
Goed toezicht houden ze op hun modellen

Ja daag ze zijn toch geen politie agent? :rot:
Als ze willen doen ze het toch wel hoor dat hou je niet tegen.

Maar hoeveel van die modellen zitten wel niet aan de :lijn: en :mixje:
Waarschuw beheerder
dat heb ik ook altijd erg raar gevonden, als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

Een ouder zal meestal niet 24 uur per dag bij hun kind zijn,

heel vaak wordt door artsen ook gezegd wanneer een meisje wat dunner wordt, ja maar ze is nog in de groei dat kan best normaal zijn hoor.

en als zo een kind met een big smile thuis komt en zegt, ik heb vanmiddag nog patat gegeten bij die en die, dus ik hoef niet zoveel vanavond te eten....want ik zit nog zo vol dan ga je toch ook niet meteen denken goh die heeft een eetprobleem...
Waarschuw beheerder
donateur

Je kunt altijd wat verzinnen natuurlijk.
Zeggen dat je bij vrienden eet bv.
En modellen zijn vaak weg voor fotoshoots, dus lastig te controleren als ouder zijnde of je kind dan wel gegeten heeft.

Waarschuw beheerder
Denk dat ouders het wel vermoeden, maar toch de leugens van hun kind geloven in eerste instantie..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:30:
en als zo een kind met een big smile thuis komt en zegt, ik heb vanmiddag nog patat gegeten bij die en die, dus ik hoef niet zoveel vanavond te eten....want ik zit nog zo vol dan ga je toch ook niet meteen denken goh die heeft een eetprobleem

nee maar als een kind elke x met zo'n smoesje thuiskomt zou ik er als ouder toch echt wel wat achter zoeken, helemaal in combinatie met dunner worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:23:
lijkt mij ook, maar schijnbaar niet dus

goh, dat zullen jouw ouders blijkbaar ook niet bij jou hebben gemerkt aangezien jouw botten ook redelijk uit je lichaam steken :S

Waarschuw beheerder
zonde zeg ik wou dat ik wat voor der had kunnen doen.....

Waarschuw beheerder
Sorry, maar ik vind het echt een fokking lelijk wijf..
en dan heb ik het niet over het feit of ze nou dun is ofzow.. tering, ze heeft echt een rotkop

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:33:
zou ik er als ouder toch echt wel wat achter zoeken

Elke ouder wel denk ik.. maar daar gaat echt wel wat tijd overheen.. denk dat het dan al tegen het extreem magere aan zit..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:36:
en dan heb ik het niet over het feit of ze nou dun is ofzow.. tering, ze heeft echt een rotkop

ik vind dr juist wel mooi eigenlijk :$ alleen wel te dun maarja..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:36:

is dit niet een beetje overdreven??hahaha
Waarschuw beheerder
Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is

Die meiden willen dat het hun eigen schuld is. Anorexia is een psychiche ziekte met lichamelijke gevolgen en is heel heftig!! Meiden met de ziekte helemaal als ze er zo erg aan toe zijn, zijn helemaal niet meer zichzelf en hebben geen controle meer over zichzelf!!

Waarschuw beheerder
Nog even en er zijn ook 13 jarige acteurs :|

Whaha die zijn er al!

Waarschuw beheerder
oeps dubbel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Dat weet ik wel zeker!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GrietsiE :cheer: op donderdag 16 november 2006 om 14:40:
Die meiden willen dat het hun eigen schuld is. Anorexia is een psychiche ziekte met lichamelijke gevolgen en is heel heftig!! Meiden met de ziekte helemaal als ze er zo erg aan toe zijn, zijn helemaal niet meer zichzelf en hebben geen controle meer over zichzelf!!

Die zeggen bv ook over andere dat ze dun zijn terwijl je eigenlijk zelf nog dunner zijn :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:44:
Die zeggen bv ook over andere dat ze dun zijn terwijl je eigenlijk zelf nog dunner zijn

Idd en maar zeggen dat andere mensen zo mooi zijn en zn goed figuur hebben ...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:40:
Whaha die zijn er al!

:O Echt waar?!
Waarschuw beheerder
Het is en blijft een welvaartsziekte, in de middeleeuwen had je geen anorexia ;p
Vind het wel goed dat die botten op sommige modeshows geweerd worden, omdat jonge onzekere meisjes er zeker wel vatbaar voor zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 16 november 2006 om 14:49:
Vind het wel goed dat die botten op sommige modeshows geweerd worden, omdat jonge onzekere meisjes er zeker wel vatbaar voor zijn.

Idd, doe dat dan ook onder de ballerina's daar is het aantal meiden met een eetprobleem nog hoger,

ik zat vroeger op mavo waar ook balletles werd gegeven, die meiden werden standaard in de klas gewogen, waar iedereen bij stond,
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mel B) op donderdag 16 november 2006 om 11:45:
omdat ze nog maar 40 kilo woog.

Had ze niet zoveel moeten :lijn:-en Dan gaat je eetlust wel over ja..
Waarschuw beheerder
Gelukkig is het schoonheidsideaal al aan het veranderen door bekenden als Jennifer Lopez en Beyonce.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:52:

Precies.

Mensen die beweren dat een gewicht van 50 kg bij een lengte van 1.80 m gezond is / mooi is, zijn niet goed snik.
Dat is gewoon niet normaal.

Weeg zelf 50 kg bij een lengte van 1.65 m en ik ben al te dun, laat staan bij 1.80 m
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:52:
ik zat vroeger op mavo waar ook balletles werd gegeven, die meiden werden standaard in de klas gewogen, waar iedereen bij stond,

Jockey's toch ook. Risico van het vak?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:26:
Uitspraak van .... {M}iss {C}helle.... op donderdag 16 november 2006 om 13:19:
Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....

Mag k dan vragen hoeveel je wel weegt?

38 kilo

Waarschuw beheerder

als je echt niet wil eten of minder, zorg je wel dat je ouders het niet zien, er zijn sluwe manieren genoeg

Uitspraak van GrietsiE :cheer: op donderdag 16 november 2006 om 14:42:
Uitspraak van Tanky :[ op donderdag 16 november 2006 om 13:45:

absoluut!
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 16 november 2006 om 14:57:
Gelukkig is het schoonheidsideaal al aan het veranderen door bekenden als Jennifer Lopez en Beyonce.

idd, dove niet te vergeten.

Waarschuw beheerder
:honger:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:03:
Mensen met anorexia of boulimia hebben een negatief oordeel over zichzelf, hun lichaamsgewicht en hun uiterlijk.

THNX voor de gehele uitleg!
In mijn ogen is het een "controle-ziekte". Mensen die het krijgen, hebben o.e.a. manier geen controle over (een kwestie in) hun leven.

Mijn voormalige beste vriendin had anorexia en boulimia tegelijk. In het begin had ik er moeite mee die 2 uit elkaar te houden danwel te geloven dat iemand beide ziektes tegelijk kan hebben.

Ze vertelde mij op een gegeven moment dat als ze eten zag, dat ze er al over aan het denken was hoeveel, hoe, zo min mogelijk vet en daarna (overgeven dus) ah denken was.
1x was ik ontzettend happy dat ze samen met mij ah eten was, op een gegeven moment was ze verdwenen en hoorde ik haar overgeven! :S Ik dacht dat ze doodging aan de hand van die geluiden; ze bleef maar doorgaan. Boulimia patiënten weten precies wat ze eten, ze stoppen niet met overgeven voordat ze alles in de toiletpot terugzien. :X

"Andere momenten" had ze weer anorexia en was ze trots op zichzelf dat ze bijv al 3 dgn alleen maar kauwgom had gegeten en 2 broodjes kaas. Als ze dan weer ging eten, kreeg ze zulke krampen dat ze niet eens meer kon staan.

Je kan doen wat je wilt als iemand in je omgeving het heeft; als diegene er niet 150% achter staat te willen genezen onder evt. professionele behandeling, gaat het je niet lukken! Vaak genoeg heb ik met die vriendin gepraat en overtuigd dat zo leven niet gezond is/was en dat ik van haar hield etc.
De kwestie waardoor zij dacht geen controle te hebben is op vroege leeftijd begonnen; door familie, cultuur en meer van dat soort dingen.
Nu ze zich losgemaakt heeft daarvan gaat het beter. Naar mijn weten heeft ze de ziekte al meer dan 12jaar :|
Inmiddels is ze moeder (L) van een lief dochtertje met een man en huisje!

Het is gedeeltelijk ook de schuld van de commerciële maatschappij die lange tijd dat soort "modellen" verafgoodde bij wijze van en al die hoge eisen stellen. Jonge meiden, sommigen in hoge mate beïnvloedbaar hierdoor, lezen de die glamourbladen e.d. nemen hier een voorbeeld aan die vertekende weergave "van hoe men zou moeten zijn" en je ziet het tegenwoordig nog bij veel jongere meiden voorkomen!
Die roepen op hun 6e al "mam ik wil .... net als die beroemde persoon" en die ouders geven eraan toe. Dat komt ook door alle nwe media e.d. die voor die kinderen beschikbaar is. Ze willen te snel volwassen worden. Met andere woorden het is ook aan de ouders de kinderen normen en waarden mee te geven en een zo goed mogelijk zelfbeeld te creëren en trots te zijn op wat ze hebben ipv dat wat ze niet hebben....:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 15:17:
als je echt niet wil eten of minder, zorg je wel dat je ouders het niet zien, er zijn sluwe manieren genoeg

Nou, er wordt hier nog als een gezin gezamenlijk gegeten, mn ma schept de borden zelfs nog in :bloos: En hier ontkom je er dus gewoon niet aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 16 november 2006 om 15:33:
Nou, er wordt hier nog als een gezin gezamenlijk gegeten, mn ma schept de borden zelfs nog in En hier ontkom je er dus gewoon niet aan.

en ze controleerd ook of jij tussen de middag je broodjes hebt opgegeten??

en dat je daadwerkelijk gegeten hebt tijdens avond eten en niet alles stiekum in je broekzakken hebt gestopt (het klinkt ranzig maar er zijn er zat die het doen)

Sorry hoor maar het kan alle moeders overkomen,
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 15:40:
en ze controleerd ook of jij tussen de middag je broodjes hebt opgegeten??

en dat je daadwerkelijk gegeten hebt tijdens avond eten en niet alles stiekum in je broekzakken hebt gestopt (het klinkt ranzig maar er zijn er zat die het doen)

of na het eten alles weer uitkotst

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op donderdag 16 november 2006 om 15:33:
Nou, er wordt hier nog als een gezin gezamenlijk gegeten, mn ma schept de borden zelfs nog OP En hier ontkom je er dus gewoon niet aan.

Dit meisje was 21 en was succesvol model. Die was vast niet elke dag netjes om 18.00 thuis om te eten.
Waarschijnlijk zegt ze gewoon dat ze al gegeten had.

En het is je bord opscheppen :P sorry, wil niet corrigeren, maar vond inscheppen wel grappig klinken. :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 16:02:
Die was vast niet elke dag netjes om 18.00 thuis om te eten

Nee das waar.

Maar als succesvol model, ben je veel met je lichaam bezig, en hun weten dus ook echt wel wat goed voor je lichaam is qua voeding etc. Iedereen kan toch bedenken dat je eten nodig bent lijkt mij?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 16:02:
En het is je bord opscheppen

Tja, klein foutje ;p

Waarschuw beheerder
Hier nog even een ander bericht, het schijnt dat ze in t ziekenhuis terecht kwam vanwege het niet werken van haar nieren:

Brazillian Model Dies of Anorexia

Sao Paulo- Brazilian model Ana Carolina Reston, 21, died of anorexia nervosa, Brazilian media reported on Wednesday. Reston, 1.72 metres tall and weighing only 40 kilogrammes, was in hospital since October 25 due to a kidney malfunction. Her condition became more serious and deteriorated into a generalised infection that led to the young woman's death on Tuesday. Born to a middle-class family in Jundiai, in the state of Sao Paulo, Reston had worked for renowned modelling agencies such as Ford, Elite and L'Equipe, in countries like China, Turkey, Mexico and Japan.

Bron: http://celebritysmack.blogspot.com/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *CH3-21* op donderdag 16 november 2006 om 15:26:
Mijn voormalige beste vriendin had anorexia en boulimia tegelijk. In het begin had ik er moeite mee die 2 uit elkaar te houden danwel te geloven dat iemand beide ziektes tegelijk kan hebben.

eten weer uitkotsen kan ook een onderdeel zijn van anorexia
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee das Bolimia toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:35:
goh, dat zullen jouw ouders blijkbaar ook niet bij jou hebben gemerkt aangezien jouw botten ook redelijk uit je lichaam steken

dus jij insinueert dat ik anorexia heb begrijp ik hieruit????

maar goed moet je zelf weten wat je denkt eigenlijk :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Smiley © op donderdag 16 november 2006 om 17:59:
Nee das Bolimia toch?

Bolimia is juist vraatzucht en je daarna schuldig voelen dat je zoveel gegeten hebt en dan alles weer uitkotst toch?

En anorexia is dat je gewoon geen eten wilt, en als je wel wat gegeten hebt dat je het er zo snel mogelijk weer uit wilt hebben...

Tenminste zo heb ik het altijd onthouden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 18:00:

ja duidelijk tog
jij zit net zo goed gevangen in de maatschappij..

Uitspraak van *CH3-21* op donderdag 16 november 2006 om 15:26:
Het is gedeeltelijk ook de schuld van de commerciële maatschappij die lange tijd dat soort "modellen" verafgoodde bij wijze van en al die hoge eisen stellen. Jonge meiden, sommigen in hoge mate beïnvloedbaar hierdoor, lezen de die glamourbladen e.d. nemen hier een voorbeeld aan die vertekende weergave "van hoe men zou moeten zijn" en je ziet het tegenwoordig nog bij veel jongere meiden voorkomen!
Die roepen op hun 6e al "mam ik wil .... net als die beroemde persoon" en die ouders geven eraan toe. Dat komt ook door alle nwe media e.d. die voor die kinderen beschikbaar is. Ze willen te snel volwassen worden. Met andere woorden het is ook aan de ouders de kinderen normen en waarden mee te geven en een zo goed mogelijk zelfbeeld te creëren en trots te zijn op wat ze hebben ipv dat wat ze niet hebben....

juist, ik wor er zo kkleip van.

Waarschuw beheerder
:cheer: Anabool en Anorex
hadden samen harde sex
Anabool die kwam niet klaar
en Anorex viel uit elkaar :cheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
.?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nog even en er zijn ook 13 jarige acteurs

volgensmij gaat het hier niet om een meisje dat een keer in de otto heeft gestaan...
en de modellenwereld met de acteurswereld is appels met bananen vergelijken :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 18:00:

dat haal jij blijkbaar uit mijn antwoord, maar nee, dat heb je aan t verkeerde eind.

Ik probeer alleen maar te zeggen dat er vrij veel meiden, o.a. ook op PF ontzettend slank/dun zijn, maar ondertussen wel af te lopen geven op dit forum over anorexia etc. Dan denk ik ook, kijk eerst s ff naar jezelf :S

en ok die opmerking naar jou is een beetje verkeerd, maar moet wel toegeven, je bent wel erg slank/dun :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 17:07:
eten weer uitkotsen kan ook een onderdeel zijn van anorexia

Ja kan, maar bij haar was het totaal verschillend...
Na het eten (echt schranzen, ongecontroleerd!!) rende ze meteen weg om het uit te kotsen en andere momenten at ze heel langzaam kleine beetjes met als doel toch iets binnen te krijgen om te overleven, terwijl ze eigenlijk niks wilde eten....dus...naar mijn idee had ze zowel boulimia als anorexia :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 10:27:
dat haal jij blijkbaar uit mijn antwoord, maar nee, dat heb je aan t verkeerde eind.

Ik probeer alleen maar te zeggen dat er vrij veel meiden, o.a. ook op PF ontzettend slank/dun zijn, maar ondertussen wel af te lopen geven op dit forum over anorexia etc. Dan denk ik ook, kijk eerst s ff naar jezelf

en ok die opmerking naar jou is een beetje verkeerd, maar moet wel toegeven, je bent wel erg slank/dun

okee ik mag dan wel slank dun zijn, maar daar kan ik ook weinig aan doen!En ik ben blij dat ik zo slank bem, want kan alles eten, en hoef nergens op te letten!

Maar ik zit niet af te geven op die meiden die het wel hebben!Ik begrijp hun alleen niet....heb nooit gezegd dat ze dom zijn, of eigen schuld etc. Maar ik kom er gewoon niet bij dat die mensen zichzelf uithongeren...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:06:
Maar ik kom er gewoon niet bij dat die mensen zichzelf uithongeren...

Nou, k had al een tijd terug ook een programma gezien van een model, Nederlands, en die volgden ze dan volledig van dag tot dag. Sommige dagen leefde ze een hele dag op een paar crackertjes en wat water

Ik zou van mn stokje gaan, maar volgens mij sluipt t er ook langzaam in, en ja, Anorexia is en blijft een psychisch probleem helaas
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:06:
okee ik mag dan wel slank dun zijn, maar daar kan ik ook weinig aan doen!

Ben zelf ook (te) dun, eet alles wat ik wil, maar kom niet aan.. aan de ene kant handig, maar na de zoveelste opmerking als "Eet je wel genoeg?" wordt ik er ook moe van!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:24:
Ben zelf ook (te) dun, eet alles wat ik wil, maar kom niet aan.. aan de ene kant handig, maar na de zoveelste opmerking als "Eet je wel genoeg?" wordt ik er ook moe van!

precies.....ken het ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:20:
Nou, k had al een tijd terug ook een programma gezien van een model, Nederlands, en die volgden ze dan volledig van dag tot dag. Sommige dagen leefde ze een hele dag op een paar crackertjes en wat water

Ik zou van mn stokje gaan

nou ik zou daar ook niet op kunnen leven!!

Artiest Devide
Waarschuw beheerder
vrouwen ga gewoon sporten en gezond eten.... helpt ook!! serieus....

:vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:32:
vrouwen ga gewoon sporten en gezond eten.... helpt ook!! serieus....

Gezond eten doe ik van huis uit al mijn hele leven, heb altijd wel trek in iets en eet regelmatig, sporten doe ik de laatste niet meer, maar weet dat je daar inderdaad wat "steviger" van wordt, misschien maar eens een leuk sportclubje opzoeken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mel B) op donderdag 16 november 2006 om 11:45:
Een 21-jarig succesvol mannequin uit Brazilië, Ana Carolina Reston, is deze week overleden aan anorexia. Drie weken geleden werd ze opgenomen in een ziekenhuis omdat ze nog maar 40 kilo woog.

Ik weeg 6 kg meer en ik heb nergens last van :woop: heeey B)

Kan eten wat ik wil, kom geen gram aan. Zit al zolang op hetzelfde gewicht, dat ik me er gewoon bij neer heb gelegd.
Ik vind het zelf prima zo, en idd de vraag "eet je wel genoeg" komt bij sommige mensen ook helaas voor. Laatst vroeg een ex collega aan me of ik geen anorexxia had, terwijl ze in de pauze had gezien dat ik 4 boterhammen, een crossaintje en een chocolade reep naar binnen had gewerkt :vaag:. Ze zal wel jaloers geweest zijn, het kind woog zelf 20 kg te zwaar.
Gelukkig was ik zelf wel zo "sociaal" geweest om niet te vragen "kan je niet wat minder eten je bent te dik" te zeggen, want dat omgekeerde komt dan weer niet voor.
In ieder geval vind ik het nog steeds een grote fabel dat alle modellen perse aan anorexia lijden. Er zijn er genoeg die hetzelfde "probleem" als ik hebben en ik vind het gewoon totale onzin om dun en mager zijn meteen met anorexia te accosieren.

Jammer dat het voor dat top model niet genoeg was en zij uiteindelijk wel aan de domme uitspraken en negativiteiten is gestorven, maar ik wil dus wel even zeggen dat niet iedereen die dun is , of model is, anorexia ofzo heeft :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:57:
het kind woog zelf 20 kg te zwaar.

Ja, krijg dat soort opmerkingen meestal van mensen met minstens 20 kg overwicht :vaag:

Gelukkig was ik zelf wel zo "sociaal" geweest om niet te vragen "kan je niet wat minder eten je bent te dik" te zeggen, want dat omgekeerde komt dan weer niet voor.

Dat doe je inderdaad niet zo snel, maar 't komt op hetzelfde neer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:32:
ga gewoon sporten en gezond eten.... helpt ook

:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Ziek :S, waarom moeten die modellen altijd broodmager zijn :S, als je nou kijkt ze promote vaak kleding voor mensen, die zijn toch ook niet broodmager.

Nu krijg je jaaa oowwh leuk setje maarja zei is zo mooi dun en ik niet ;)
Waarschuw beheerder
tjah sorry, maar dit is toch echt haar eigen schuld.
En dat er vraag is naar deze modellen is ook schandalig, zo menen die meiden ook nog dat het goed is om uitgemergeld uit te zien:s Bah, ze is nog lelijk ook:o

Ik snap echt ook niet hoe het kan dat als je op de weegschaal ziet staan dat ze 40 weegt, dat je dan denkt: ow dat voelt gezond, of zelfs denkt: kan nog wel ietsje meer af
:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vraag me af waarom mensen hier van die domme opmerkingen plaatsen zoals 'wat een dom wijf' en 'het is haar eigen schuld'. Anorexia is een ZIEKTE mensen en je komt er echt niet zomaar vanaf. Beetje kinderachtig hoe hier op wordt gereageerd, het is erg genoeg dat het zover heeft moeten komen dat die meid is overleden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 12:15:
Anorexia is een ZIEKTE

Precies.

Alsof ze daar zelf voor gekozen heeft. :S
Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn er genoeg die hetzelfde "probleem" als ik hebben en ik vind het gewoon totale onzin om dun en mager zijn meteen met anorexia te accosieren.

:yes: Collega van mij is ook model, superslank maar als je ziet wat die eet :|
Ze zit vaak "binnen een uur" na het eten op de wc, omdat het er al weer uit moet :lol:...haar metabolisme werkt gewoon snel...en ja die mensen zitten er ook tussen. Daarom moet je voorzichtig zijn met dat soort opmerkingen als "eet je wel genoeg?"
Als je iets vermoedt, stel dan het liefst een open vraag :)

Waarschuw beheerder
donateur
Gadverdamme, echt triest zoiets.
Waarschuw beheerder
16% is best een hoog percentage :/
Waarschuw beheerder
Waar zijn we in godsnaam mee bezig
Waarschuw beheerder
ziekte dit ziekte dat :/ ik vind het nog steeds raar om dat een ziekte te noemen, lijkt me eerder een psychische stoornis dan ?!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M0L op vrijdag 17 november 2006 om 15:15:
lijkt me eerder een psychische stoornis dan ?!

als je psychisch niet in orde bent kan dat toch ook een ziekte zijn? ;)

Waarschuw beheerder
psychische stoornis

Ja, geestesziekte dus! ;)

Waarschuw beheerder
Best wel triest zulke dingen :nocheer:

Site doet het bij mij niet...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 15:03:
Mensen die beweren dat een gewicht van 50 kg bij een lengte van 1.80 m gezond is / mooi is, zijn niet goed snik.

precies deze lengte + gewicht heb ik gehad..niet door anorexia of boulimia hoor! maar omdat ik ff eerder in de lengte dan de breedte groeide;)
en ja, dan ben je behoorlijk dun ja!! niet leuk :no:
maar ik heb goed doorgegeten:d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 15:40:

Idd:yes: Mijn ouders kwamen er ook pas naar 5 jaar achter dat ik een eetstoornis had..Anorexia en Boulimia.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 12:15:
Vraag me af waarom mensen hier van die domme opmerkingen plaatsen zoals 'wat een dom wijf' en 'het is haar eigen schuld'. Anorexia is een ZIEKTE mensen en je komt er echt niet zomaar vanaf.

Ontwetende mensen...

Waarschuw beheerder
wat een triest mokkel jezelf verhongeren en dan denken dat anderen je mooi vinden :S

Eigenschuld dikke bult ( oh nee die verhongerde ze er wel af :/ )
Waarschuw beheerder
TerrorPaus22:08 wat een triest mokkel jezelf verhongeren en dan denken dat anderen je mooi vinden :S

Eigenschuld dikke bult ( oh nee die verhongerde ze er wel af :/ )

:loser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 22:08:
wat een triest mokkel jezelf verhongeren en dan denken dat anderen je mooi vinden

Eigenschuld dikke bult ( oh nee die verhongerde ze er wel af )

Stupid fool:looser:

Duidelijk dat jij niet weet waar je over praat:)

Ga je haar knippen joh(Y)
Waarschuw beheerder
hoe dom kan je wezen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hiemen op vrijdag 17 november 2006 om 10:23:
volgensmij gaat het hier niet om een meisje dat een keer in de otto heeft gestaan...
en de modellenwereld met de acteurswereld is appels met bananen vergelijken

Gohhhh en ik maar denken dat er veel actrices de laatste paar jaren zo eng dun zijn geworden, maar dat zal ik wel verkeerd hebben gezien 8)

volgende bekende mensen met eetproblemen:

Katja Schuurman
Leontien van Moorsel (wielrenner)
Karen Carpenter, zangeres (is er trouwens aan overleden)
Familie ties actrice,kreeg dit al op jonge leeftijd..

Je moet een keertje niet in hokjes denken het kan elk meisje/vrouw overkomen die er gevoelig voor is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=270 height=169 cacheid=000d33860025efacb198a7551a01aa9de5]http://ego.globo.com/Entretenimento/Ego/foto/0,,6452594,00.jpg[/img]

niet mooi... arm meisje
Waarschuw beheerder
euh die foto is gefotoshopt hoor

Waarschuw beheerder
:neenee:

Ze zouden bijna een gironummer moeten opstarten voor die meisjes net als de mensen uit Soedan.

Echt triest dat zoiets als mooi wordt beschouwd!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 22:17:
Best wel triest zulke dingen

Waarschuw beheerder
donateur
euh die foto is gefotoshopt hoor

dat wist ik niet! heb gewoon haar naam op google ingevoerd en toen kwam ik bij tig foto's uit. op deze is ze echt extreem dun, maar dat is dus niet echt.. maar goed t blijft sneu van zo'n mooie meid :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 november 2006 om 19:00:
blijft sneu van zo'n mooie meid

ja eigenlijk voor alle meiden die het hebben en er niet vanaf komen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Triest wereldje is het toch :looser:

Waarschuw beheerder
hmm erg :(

Waarschuw beheerder
Zielig dat het belachelijke schoonheidsideaal uit de modewereld haar fataal werd. Wel goed dat te dunne modellen nu worden geweerd op catwalks.

Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
donateur
wat er ook gebeurt,

altijd blijven eten..

Waarschuw beheerder
Echt heel erg, dat je moet sterven om mooi dun te zijn. :no:

Waarschuw beheerder
:-/
Waarschuw beheerder
bah..
k snap niet dat je zo splinterdun moet zijn voor die moddelen wereld.. vind er niks moois aan

van mij mag er wel wat vlees omheenzittuh :jaja:

Waarschuw beheerder
dun is niet mooie!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 11:24:

Idd, ik heb tot mijn 18e ook maar 40 kg gewogen, terwijl ik alles at wat ik maar naar binnen kon werken, het liefste 2 x per dag van de friettent.

Waarschuw beheerder
tja veel domme antwoorden. het gaat niet om d'r gewicht als iemand te weinig voedingstoffen binnenkrijgt ga je alsnog dood.
boulimia patienten kunnen ook doodgaan door het veelvuldig braken/laxeren. er ontstaat een groot kalium te kort. zo kun je dus een hartstilstand krijgen.
dus je hoeft echt niet heel dun te zijn, het gaat echt om de voedingstoffen die je in neemt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 november 2006 om 08:00:
dus je hoeft echt niet heel dun te zijn, het gaat echt om de voedingstoffen die je in neemt.

Hetzelfde geldt ook andersom. Iemand die teveel vet heeft, kan heel goed ondervoed zijn.

Waarschuw beheerder
dat zeg ik :) het maakt niet uit!
Waarschuw beheerder
Hehe..........ja we bedoelen hetzelfde :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 10:27:
dat er vrij veel meiden, o.a. ook op PF ontzettend slank/dun zijn, maar ondertussen wel af te lopen geven op dit forum over anorexia etc. Dan denk ik ook, kijk eerst s ff naar jezelf

Sommige mensen kunnen dr nix aan doen dat ze zo dun zijn.. Ik kan eten wat ik wil, ga onwijs vaak naar de mac en kom nix aan....
tis nou sinds een halfjaar, dak een beetje een buikje krijg :9 en dan gaanz e zeggen: goh ben je aangekomen??! :/ niet dat leuk is om te horen mjah..
Waarschuw beheerder
wordt tijd dat ze het 'beroep' model zijn een keer afschaffen..veel kinderen krijgen ook anorexia van die dunne voetvegen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zondag 26 november 2006 om 12:18:
niet dat leuk is om te horen mjah..

of wel.. je stofwisseling vertraagd naarmate je ouder wordt..
als je een snelle en goed werkende stofwisseling hebt dan kom je weinig vet aan..
het wilt dan niet zeggen dat je elke dag onverantwoord vet eten kunt blijven happen.. een snelle stofwisseling verhelpt een verhoogde cholesterol, zwakkere aderen door ongezond voedsel, verhoogde bloeddruk en dat soort bijverschijnselen niet..
het is leuk dat je knetterdun bent en niks aankomt.. maar dat is dus geen vrijbrief om onverantwoord dag na dag te gaan eten wat de meesten wel denken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 26 november 2006 om 20:22:
of wel.. je stofwisseling vertraagd naarmate je ouder wordt..
als je een snelle en goed werkende stofwisseling hebt dan kom je weinig vet aan..
het wilt dan niet zeggen dat je elke dag onverantwoord vet eten kunt blijven happen.. een snelle stofwisseling verhelpt een verhoogde cholesterol, zwakkere aderen door ongezond voedsel, verhoogde bloeddruk en dat soort bijverschijnselen niet..
het is leuk dat je knetterdun bent en niks aankomt.. maar dat is dus geen vrijbrief om onverantwoord dag na dag te gaan eten wat de meesten wel denken

dus...??? 8)
k eet elke dag minimaal 1 appel hoor o:)

Waarschuw beheerder
ziekte dit ziekte dat ik vind het nog steeds raar om dat een ziekte te noemen, lijkt me eerder een psychische stoornis dan ?!

Als je psychisch niet in orde bent, ben je ook ziek!;)
Waarschuw beheerder
ik vind dat dunne niet eens mooi,..
ik zou ook nooit hun voorbeeld kunnen nemen, haha,.. eten is veel te lekker O:)
Waarschuw beheerder
weet nog toen ik 16 was, en maatje 34/36 had. Vonden ze me te dik bij het modellenburo :S Toen heb ik al een afknapper gekregen van modellenwerk.... Stelletje achterlijken!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zondag 26 november 2006 om 20:10:
wordt tijd dat ze het 'beroep' model zijn een keer afschaffen..veel kinderen krijgen ook anorexia van die dunne voetvegen

me beste vriendin is ook model ben t zelf ook geweest en we hebben beide geen anorexia of iets dergelijks dus slaat nergens op
Waarschuw beheerder
Uitspraak van st3phaniej op woensdag 29 november 2006 om 10:03:
me beste vriendin is ook model ben t zelf ook geweest en we hebben beide geen anorexia of iets dergelijks dus slaat nergens op

daarom heb ik het ook over de kinderen die anorexia krijgen door die voorbeeld modellen!! (Y)
Waarschuw beheerder
ja is dat de schuld door die modellen? dus als britney spears met dr doos naakt op de foto gaat lopen de volgende dag ook alle kinderen zonder onderbroek?

Waarschuw beheerder
Ik ga niet eens de discussie meer aan met bepaalde mensen hier die een reactie plaatsen. Want dat is energie steken in een bodemloze put.

Zonde van die meid. Maar het is wel de harde werkelijkheid. Niet iedereen komt er vanaf, niet iedereen red het!

Waar ligt de schuld....bij de media, bij de opvoeding, bij jezelf, of ligt het gewoon aan een tal van factoren. Ik weet wel dat het een enorm zwaar en hard gevecht is van 24 uur per dag (spreek uit ervaring). Dus mensen....oordeel niet te hard over mensen met een eetstoornis!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van st3phaniej op vrijdag 1 december 2006 om 20:59:
ja is dat de schuld door die modellen? dus als britney spears met dr doos naakt op de foto gaat lopen de volgende dag ook alle kinderen zonder onderbroek?

Dat is niet de schuld vande modellen..dat doen ze niet expres maar ze zijn wel vaak het voorbeeld voor jonge kinderen en die vergelijking met britney spears slaat nergens op natuurlijk

Waarschuw beheerder
Echt zonde, jammer dat ze door deze ziekte aan der einde moest komen!!! Echt heeel erg jammer R.I.P (f)

Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op zondag 26 november 2006 om 20:10:

:nee: echt een trieste opmerking zeg!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:42:
echt een trieste opmerking zeg!!

triester vind ik het van de kinderen/jongeren/ouderen die niet lekker in hun vel zitten maar in elk blaadje maatje 32 tegenkomen..
gelukkig dat er tegenwoordig ook maatje-meer modellen zijn!!(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op dinsdag 5 december 2006 om 16:45:
triester vind ik het van de kinderen/jongeren/ouderen die niet lekker in hun vel zitten maar in elk blaadje maatje 32 tegenkomen..
gelukkig dat er tegenwoordig ook maatje-meer modellen zijn!!

Uit eigen ervaring>??? Ik vind dat je eens niet zo TEveel erover moet nadenken en er bestaan ook meiden en kinderen die eten terwijl ze niets aankomen of iig heel weinig en maatje meer bestaat altijd...maatje minder kan je meestal vinden op de kinderafdeling!! Denk daar ook eens even over na!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:50:
Uit eigen ervaring>??? Ik vind dat je eens niet zo TEveel erover moet nadenken

uit eigen ervaring ja!!!iedereen zit volgens mij wel is niet lekker in z'n vel..

[quote element=message id=28232921]{element is niet toegankelijk}en er bestaan ook meiden en kinderen die eten terwijl ze niets aankomen of iig heel weinig

die bestaan ja

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 16:50:
en maatje meer bestaat altijd...maatje minder kan je meestal vinden op de kinderafdeling!! Denk daar ook eens even over na!

wijk je nou niet een heel klein beetje af
en btw www.google.nl en toets even in: Maatje meer
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op dinsdag 5 december 2006 om 16:56:
wijk je nou niet een heel klein beetje af
en btw www.google.nl en toets even in: Maatje meer

haha over afwijken gesproken hier gaat het om:

[img width=238 height=192]http://www.patrociniohoje.com.br/controle/figuras/71c705cc5cf822efd2bea8eec9d5b4c2.jpg[/img] om DIT meisje gaat het!!! Ipv stil te staan hoe erg het is zo'n ziekte, kom jij met je teksten :gaap:

En google hoef ik niet! Ik heb een (Y) maatje! Google zelf maar want jij trekt het je aan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 17:02:
haha over afwijken gesproken hier gaat het om:

­ om DIT meisje gaat het!!! Ipv stil te staan hoe erg het is zo'n ziekte, kom jij met je teksten

En google hoef ik niet! Ik heb een maatje! Google zelf maar want jij trekt het je aanlaatste aanpassing 5 december 2006 17:06

jij snapt mijn punt niet en praat er om heen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op dinsdag 5 december 2006 om 17:08:
jij snapt mijn punt niet en praat er om heen..

Ik snap je punt zeker wel maar daar gaat het in dit topic niet over? een model met een vreselijke ziekte is eraan dood gegaan! en tegenwoordig kijk eens naar mtv box tmf wat voor videoclips er op tv verschijnen dat vind ik nog een stuk erger!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 17:13:
en tegenwoordig kijk eens naar mtv box tmf wat voor videoclips er op tv verschijnen dat vind ik nog een stuk erger!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 december 2006 om 17:13:
maar daar gaat het in dit topic niet over?

Waarschuw beheerder
:gaap:
Waarschuw beheerder
tja 40 kg en dan te bedenken dat modellen ong 1.80 zijn is echt ziek...
Waarschuw beheerder
ROME - De Italiaanse regering wil geen extreem magere modellen meer op de catwalk. De overheid is een regeling met de modebranche overeengekomen om mannequins met anorexia in de ban te doen.

Modellen die in Italië aan modeshows willen meedoen, moeten voortaan met een doktersattest aantonen dat ze in goede gezondheid verkeren en geen eetstoringen hebben.

Rome wil verhinderen dat jonge meisjes het gewicht van superdunne mannequins gaan nastreven, meldde de Italiaanse krant La Stampa zondag. Designers moeten in hun collectie voortaan ook de confectiematen 40 en 42 opnemen.

De discussie laaide op na de dood eerder dit jaar van de succesvolle Braziliaanse mannequin Ana Carolina Reston, die leed aan anorexia. Het 21-jarige model van 1,74 meter woog voor haar overlijden nog maar 40 kilo.

(Y) zo hoort het!

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dat veel mensen belachelijk reageren. Net of zo'n meisje er voor kiest om anorexexia te ontwikkeling... dat doet niemand omdat ze denken 'goh laat ik anorexia krijgen dan wordt ik dun'
Dat doe je echt niet voor je lol..

Heel veel meiden(ook jongens) hebben last van anorexia of bolumia en dat komt mede door de maatschappij van nu! Het schoonheids ideaal is gewoon Te SLANK...

maar meestal komen eetstoornissen voor uit een te laag zelfbeeld of een traumatische ervaring.

Denk daar maar eens over na dan zomaar zeggen; eigen schuld dikke bult!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Idd! Die meisjes denken heus niet 'laat ik mezelf lekker verhongeren'. Het is de maatschappij die tegen ze zegt dat ze zich moeten laten versterven anders vinden we ze niet mooi. huhuh domme mokkels... een echte feminist herken je tegenwoorden aan de smerige vetlellen en de rest is potentieel voor mn loverboynetwerk.

Waarschuw beheerder
Vind ik toch best wel eigen shuld:yes:
Wie hongerd zichzelf nu dood voor zen werk :s
Ik vin anorexia eerder een gebrek aan zelf vertrouwen dan een ziekte ..maar dat is dan weer mijn mening :)
Waarschuw beheerder
Ja Zoiets kan ik me echt niet voorstellen, er heeft volgends mij toch echt iets verkeerd gezeten in dr hoofd.

** maar je link doet het niet..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Punt is naar mijn mening dat de realiteit steeds meer met fantasie wordt verwikkeld. Fotografisch beeldmateriaal en film wordt tegenwoordig bijna standaard bewerkt. Je ziet dus modevoorbeelden die 50% echt en 50% nep zijn.

De personen die dus zichzelf willen meten met dit ideaal zullen nooit het gewenste resultaat in de spiegel zien. Sowieso lijden mensen met deze ziekte vaak aan een negatief zelfbeeld. En hoe knap, dun of slim iemand met een negatief zelfbeeld ook is; Ze zullen altijd een lelijk, dik of dom iemand in hun spiegelbeeld zien....

Nee de modellenwereld is naar mijn mening een van de meest zelfingenomen en oppervlakkige wereldjes. Het is jammer dat veel meiden zich laten misleiden door dit fantasie-ideaal die naar mijn mening zelfs totaal niet mooi is.Maar ja, vrouwen zijn nu eenmaal erg onzeker op dit gebied.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zondag 26 november 2006 om 12:18:
dat er vrij veel meiden, o.a. ook op PF ontzettend slank/dun zijn, maar ondertussen wel af te lopen geven op dit forum over anorexia etc. Dan denk ik ook, kijk eerst s ff naar jezelf

Ik ben 21jr 1.65m en weeg 41 kg.
ik eet gewoon 3x keer per dag sóchtends brood, smiddags uitgebreide lunch op het werk en sávond een vol bord aardappellen groente vlees.. dan ga ik sávonds vaak nog naar de mac en sneuveld er sowieso iedere dag een zak chips. en nee ik kots het daarna niet uit.. en nee ik sport ook niet.. mijn zus is 24jr heeft 2 kinderen eet nog meer als ik en weegt maar 40kg het zit gewoon bij ons in de familie..

Ik vind het slecht dat er zo over de modellen wereld word gepraat.. want het is niet allemaal slecht.. 1 nichtje en 2 neefjes van me zijn modellen en lopen over de hele wereld shows bij alle grote merken.. ze zijn dun maar niet ziek en ze kennen ook niemand die ziek is of geweest.. terwijl ik in mijn naaste omgeving al 3 mensen ken die anorexia hebben of hebben gehad en bij hun is alle 3 uitgewezen dat ze ziek zijn geworden door dingen die ze vroeger mee hebben gemaakt en niet omdat ze geopsedeerd zijn door magere modellen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D3bs op maandag 29 januari 2007 om 17:11:
Ik ben 21jr 1.65m en weeg 41 kg.
ik eet gewoon 3x keer per dag sóchtends brood, smiddags uitgebreide lunch op het werk en sávond een vol bord aardappellen groente vlees.. dan ga ik sávonds vaak nog naar de mac en sneuveld er sowieso iedere dag een zak chips. en nee ik kots het daarna niet uit.. en nee ik sport ook niet.. mijn zus is 24jr heeft 2 kinderen eet nog meer als ik en weegt maar 40kg het zit gewoon bij ons in de familie..

Ik vind het slecht dat er zo over de modellen wereld word gepraat.. want het is niet allemaal slecht.. 1 nichtje en 2 neefjes van me zijn modellen en lopen over de hele wereld shows bij alle grote merken.. ze zijn dun maar niet ziek en ze kennen ook niemand die ziek is of geweest.. terwijl ik in mijn naaste omgeving al 3 mensen ken die anorexia hebben of hebben gehad en bij hun is alle 3 uitgewezen dat ze ziek zijn geworden door dingen die ze vroeger mee hebben gemaakt en niet omdat ze geopsedeerd zijn door magere modellen..

Hele dikke !

Ik ken ook genoeg meiden die hetzelfde zijn als wat jij hier beschrijft...niet meteen iedereen over één kam scheren!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt net echt;)
Waarschuw beheerder
donateur
tering gadveredamme die foto!! Dat meiden zich dat kunnen aandoen echt!! Lang leve het model zijn.. Lekker zo+n bottezak in je bed :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op dinsdag 30 januari 2007 om 08:39:
tering gadveredamme die foto!! Dat meiden zich dat kunnen aandoen echt!! Lang leve het model zijn.. Lekker zo+n bottezak in je bed

Ik zou het wel met haar doen hoor, volgens mij doet elke stoot die je geeft pijn, dan steken die bekken botten, of haar staartbeentje in je lichaam.

Waarschuw beheerder
Ik vind het echt erg,..
want steeds meer meiden krijgen anorexia..
en ik kan het wel begrijpen, want al die modellen zijn gewild..
Waarschuw beheerder
Ik vind het gruwelijk, maar besef allemaal even dat de meesten van jullie wel 1 of 2 stiekume anorexia-patiënten kent...

Ga die meiden geen voedsel in hun neus duwen, maar geef ze wel het gevoel dat ze iets voor je betekenen, wat dat ook is. Ik krijg weleens het verhaal van zulke meiden uitgestort en in heel veel gevallen kan je niets voor ze doen, behalve hun aanwezigheid erkennen als vriend of vriendin. Weet ik veel, google het op. Als ik het wist, schreef ik en boek en bestond het morgen niet meer...

Wat ik bedoel: zoek die gevallen niet alleen in zuid amerika, maar ook in je eigen vriendenking, school en familie. De kans is groot dat er iemand is voor wie je wél iets kan betekenen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 januari 2007 om 16:39:
Ga die meiden geen voedsel in hun neus duwen, maar geef ze wel het gevoel dat ze iets voor je betekenen, wat dat ook is. Ik krijg weleens het verhaal van zulke meiden uitgestort en in heel veel gevallen kan je niets voor ze doen, behalve hun aanwezigheid erkennen als vriend of vriendin. Weet ik veel, google het op. Als ik het wist, schreef ik en boek en bestond het morgen niet meer...

Ik ken er meer die als ze thuiskomen van hun werk, eerst een zak chips naar binnen werken voordat ze beslissen wat ze gaan eten, en omdat de erge trek dan al weg is, ze besluiten om soep te eten, waarna ze in de avond, weer te ver gaan met koek snoep en snacks.
Meiden die te weinig eten zie ik weinig.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 januari 2007 om 14:21:
ik vind dat veel mensen belachelijk reageren. Net of zo'n meisje er voor kiest om anorexexia te ontwikkeling... dat doet niemand omdat ze denken 'goh laat ik anorexia krijgen dan wordt ik dun'
Dat doe je echt niet voor je lol..

Heel veel meiden(ook jongens) hebben last van anorexia of bolumia en dat komt mede door de maatschappij van nu! Het schoonheids ideaal is gewoon Te SLANK...

maar meestal komen eetstoornissen voor uit een te laag zelfbeeld of een traumatische ervaring.

(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dalgliesh op woensdag 31 januari 2007 om 17:57:
eerst een zak chips naar binnen werken voordat ze beslissen wat ze gaan eten, en omdat de erge trek dan al weg is, ze besluiten om soep te eten, waarna ze in de avond, weer te ver gaan met koek snoep en snacks.

Alsof je vanaf mijn plafond hebt neergekeken!

Waarschuw beheerder
Reston leed aan anorexia nervosa en boulimie. Op 25 oktober 2006 werd ze na nierfalen opgenomen in het ziekenhuis. Ze woog toen ongeveer 40 kilogram, wat gezien haar lengte van 1m72, neerkwam op een Body Mass Index van 13,2. In het ziekenhuis verslechterde haar lichamelijke conditie snel verder en viel ze nog eens 4 kilogram af. Volgens doktoren waren alle vitale organen aangetast door de anorexia. Ana Carolina Reston at alleen nog appels en tomaten. Ze overleed op 14 november in haar thuisstad São Paulo in Brazilië.

Tja slank zijn = mooi, maar alleen op tomaten en appels leven gaat te ver. En de bovenstaande foto's al helemaal!!! Iets to much..
Waarschuw beheerder
Gadverdamme wat een foto's.. die ziet er net uit alsof ze drie jaar in Auschwitz heeft gezeten :S
Waarschuw beheerder
sommige mensen zijn veel te slank sommige veel te dik, weet eigenlijk niet wat ik erger vind, het is beiden triest :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van iniminipiepmuisje O:) op woensdag 7 februari 2007 om 23:00:
die foto hierboven is echt erg, echt ongelooflijk

Die foto van hierboven is bewerkt!

Waarschuw beheerder
Anorexia blijft een psychische stoornis met verstrekkende gevolgen.
Helaas staat gewoon niet iedereen even sterk in z'n schoenen, en word de druk van buitenaf te groot.

Het meisje dat is overleden heeft echt een lijdensweg gehad.
Dat is een feit.
Hopelijk heeft ze nu rust gevonden (F)
Waarschuw beheerder
pff ik kan me echt zo kwaad maken om sommige opmerkingen van mensen die denken dat mensen met anorexia zich voor de lol uithongeren en gewoon zeggen van eigen schuld en dat soort dingen...
het vervelende van anorexia is dat je het gewoon niet goed kan uitleggen.
bij kanker weet iedereen wat voor ziekte dat is.
anorexia is een ziekte die niet uit te leggen valt en ook in veel gevallen niet te begrijpen valt door mensen behalve als je het zelf hebt gehad of mee maakt voor je werk.

ik heb zelf ook met anorexia gelopen.
ik ben 1.78m en op mn slechtst was ik 52 kg.
er kwam toen gelukkig een film op waardoor mn ogen geopend werden en ik zelf hulp heb gezocht.
het heeft wel 1.5-2 jaar geduurt voordat ik zelf in zag dat ik ziek was.
iedereen kan het tegen je zeggen maar als je het zelf niet inziet dat je ziek bent kan je niet geholpen worden.
het is echt een ziekte die er in sluipt en waar je gewoon niks aan kan doen...
wat voor redenen het ook heeft dat iemand het krijgt, het geeft mensen niet de vrij brief om er zo hatelijk over te oordelen.

leven op 2-3 rijstwafels per dag (zoals in mijn geval) of gewoon dagen niets eten is echt geen pretje voor de familie en vrienden om te zien.
alles wordt er door aangetast.
je energie, je lichaam, gedrag.. echt alles

voor de mensen die er zo hatelijk op reageren: denk eerst ff na voordat je dingen zegt en ga eerst is wat meer informatie zoeken over iets voordat je gelijk je voor oordeel klaar hebt!
Waarschuw beheerder
donateur
bewerkt of niet, toch best wle ziek als je dat zo ziet
lijkt me niet fijn om ermee rond te lopen
je doet er weinig aan..

dus beetje respect wel op ze plaatst vind ik
maar goed weet nu al eigenlijk niet eens meer de essentie vna dit bericht
tis voor mij ook zondag.. en laat..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rinus.. op maandag 12 maart 2007 om 02:34:
je doet er weinig aan..

ja die mensen praten hetzelf in hun hoofd niemand zegt ze ey jij eet niet meer en ik wil dat je 35 kilo weegt :nee:
Waarschuw beheerder
kom op heej das toch geen leven meer..het is gewoon te ranzig en nog vinden die wijve zich te dik..k snap dat niet ben eens tevereden met jezelf zeg..!
Waarschuw beheerder
Al die modellen denken alleen maar aan hun carierre.. DUN zijn voor een fotoshoot zo dat een bikini etc. hun erg mooi staat!!!
Maar het gaat bij sommige fotografen gelukkig ook erom dat ze een beetje vet aan hun lijf hebben zitten!