Partyflock

Forumonderwerp · 913385
Een 21-jarig succesvol mannequin uit Brazilië, Ana Carolina Reston, is deze week overleden aan anorexia. Drie weken geleden werd ze opgenomen in een ziekenhuis omdat ze nog maar 40 kilo woog.

Reston stond onder contract bij bedrijven als Ford en Elite. Op 13-jarige leeftijd begon ze met haar modellencarrière nadat ze bij een schoonheidswedstrijd was ontdekt. Ze werkte in onder meer Mexico, Japan en Europa.

In Spanje werden onlangs te magere modellen van de catwalk geweerd. Zij zouden namelijk een rol kunnen spelen in het ontstaan van anorexia bij bepaalde groepen meisjes. Ook in Milaan was er protest tegen te magere modellen.

Medische studies tonen aan dat circa 16% van de anorexiapatiënten aan de gevolgen van de ziekte overlijdt. Slechts 50% van de patiënten geneest voorgoed van de eetstoornis.

40 kilo :O
zie hier voor meer foto's http://www2.uol.com.br/trip/130/tripgirl2/01.htm

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:59:
Die weten blijjkbaar niet wat deze ziekte inhoud.

is toch ook moeilijk te begrijpen???? ik snap die mensen ook niet!!!

sorry :flower:
iedereen die hier afgeeft op dat meisje, denk eens na.
de echte schuldigen hier zijn natuurlijk die zogenaamde modellenbureau's.
als het om kinderarbeid gaat in een derde wereldland is iedereen het eens dat het schandalig is, maar zogauw het een status van 'model' heeft is het ineens niet erg :vaag:
een 13 jarig meisje als model kom op zeg :nee:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:06:
nou helemaal gezond is het niet of wel

als ik jou foto,s zie ben je niks dikker als haar
:/

maar je ziet er wel goed uit hoor maar ik zie geen verschil bijna

laatste aanpassing
die dunne vrouwen hebben altijd zo een leege ruimte tussen de benen.
Dat ziet er niet echt mooi uit
geef mij maar volle sappige benen. :-P

Uitspraak van Lucypussy a.k.a. Lucylicious :cheer: op donderdag 16 november 2006 om 12:53:
Wie zegt dat dit hele recente foto's van haar zijn? Misschien woog ze hier nog helemaal geen 40 kg

? Wie zegt dat ik het over die foto heb?
Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:59:
Echt ernstig hoe sommige hier reageren. Die weten blijjkbaar niet wat deze ziekte inhoud.

Sommige mensen zijn nou eenmaal erg simpel... kijken duidelijk niet verder dan dat hun neus lang is..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:01:
Je kiest er op een gegeven moment toch zelf voor om weinig te gaan eten of na het eten alles weer uit te spugen? Dat doe je zelf

Je hebt een bord voor je kop. Nee wacht, een betonnen plaat!
Wel sick dat ze het zo ver heeft laten komen.
Uitspraak van Hiemen op donderdag 16 november 2006 om 13:14:
13 jarig meisje als model kom op zeg

Niet zo gek toch?

Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:17:
als ik jou foto,s zie ben je niks dikker als haar

maar je ziet er wel goed uit hoor maar ik zie geen verschil bijna

dacht al, wanneer komt de opmerking ;) maar ik mag miss wel dun zijn,kan er alleen helaas weinig aan doen!Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....
tompert dat is het nou juist, het is toch belachelijk dat een 13 jarig meisje als model normaal gevonden word.....

Uitspraak van Hiemen op donderdag 16 november 2006 om 13:21:
het is toch belachelijk dat een 13 jarig meisje als model normaal gevonden word.....

:yes:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:19:
Je hebt een bord voor je kop. Nee wacht, een betonnen plaat!

Hier nog eentje :frusty:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:18:
Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is.

Ja maar ze is 21 geworden of was ze altijd al zo? :S

Btw jonge actrices dan?
dacht al, wanneer komt de opmerking maar ik mag miss wel dun zijn,kan er alleen helaas weinig aan doen!Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....

haha was ook niet slecht bedoeld hoor ;)
je ziet er goed uit maar wel mager vind ik niet het beeld van de meeste meiden en als je gewoon gezond eet en beweegt en zo bent goed toch (Y)

anorexia is gewoon een ziekte en ja dat word wel door het mode beeld verstoord want als ik na jou kijk voel ik me een enorme koe vergeleken :/
maar ja ben ook bezig met af valle maar wel wat gezonder dan crassen dat schiet niet op zo als je hier ziet:/

maar ja t gaat erom dat je gezonden gelukkig bent bent das t belangrijkste
anorexia sucks:[
laatste aanpassing

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:23:
Hier nog eentje

:aai:
tompert dat is het nou juist, het is toch belachelijk dat een 13 jarig meisje als model normaal gevonden word.....

Nog even en er zijn ook 13 jarige acteurs :|

wat verwacht je dan.. dat een vrouw van 30 jaar in kinderkleding op de foto gaat??

Idd zieke wereld is het :/

Maar ik weeg geen 40 of 50 of 60 kilo....

Mag k dan vragen hoeveel je wel weegt? :/

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:18:
Ik zeg gewoon dat het eigen schuld is, dat ze daaraan overleden is...

jezus, wat een simpel antwoord zeg (n)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:16:
Dun is ze natuurlijk wel, maar graatmager ziet ze er zeker niet uit op deze foto.

nee idd, ik vind haar helemaal niet zo mager eruit zien op die pics :S
juist erg slank :yes:

Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:24:
haha was ook niet slecht bedoeld hoor
je ziet er goed uit maar wel mager vind ik niet het beeld van de meeste meiden en als je gewoon gezond eet en beweegt en zo bent goed toch

anorexia is gewoon een ziekte en ja dat word wel door het mode beeld verstoord want als ik na jou kijk voel ik me een enorme koe vergeleken
maar ja ben ook bezig met af valle maar wel wat gezonder dan crassen dat schiet niet op zo als je hier ziet
en gelukkig bent
maar ja t gaat erom dat je gezond bent das t belangrijkste

nee maakt ook niet uit dat je het zei hoor ;) hahaha voel me niet gelijk diep ongelukkig!

En je hoeft je geen koe te voelen hoor hahaha dat is toch niet zo?

Maar goed, tis wel sneu dat jonge meiden zo aan hun einde komen....

maar wat ik vooral niet begrijp is, ze begon toen ze 13 was??Wat dacht haar ouders in godsnaam????:S

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:25:
wat verwacht je dan.. dat een vrouw van 30 jaar in kinderkleding op de foto gaat??

zij is op haar 13e ontdekt tijdens een schoonheidswedstrijd, dat betekend dus dat het gewoon om haar mooie looks te doen was. En nou juist die drang om er mooi uit te zien leidt tot anorexia ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:28:
En je hoeft je geen koe te voelen hoor hahaha dat is toch niet zo?

nee ok maar zo figuur als jou nou dat zou ik niet redden whaha dan moet ik weer aan de pep ofzo hihi dat heb ik al jaren afgeschaft:lol:

ach ja t komt vanzelf maatje 38 of 40 ben ik al heel blij mee ;)

maar wat ik vooral niet begrijp is, ze begon toen ze 13 was??Wat dacht haar ouders in godsnaam????

vast voor kinder kleding en ja als je de modellen ziet dan moet je wel mager blijfen anders heb je geen werk :/

Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:33:
dan moet ik weer aan de pep ofzo hihi

hahahaha nee doet dat maar niet nee ;)

Maar ja, iedereen heeft een andere bouw,en tja, mijn familie zijn allemaal slank, dus zal nooit een dikkertje worden, al vind ik zelf dat ik wel moet aankomen, mja dat is net zo moeilijk als afvallen hahahah

Uitspraak van linwhaa op donderdag 16 november 2006 om 13:33:
vast voor kinder kleding en ja als je de modellen ziet dan moet je wel mager blijfen anders heb je geen werk

ja mja, dan begrijp ik het nog niet waar die ouders waren...gaat er bij mij gewoon niet in :S
maar wat ik vooral niet begrijp is, ze begon toen ze 13 was??Wat dacht haar ouders in godsnaam????

wat ik niet snap, is dat jullie daar zo een probleem van maken, als ze goede begeleiding krijgt en ze doet het vrijwillig naast haar school zie ik niet wat het probleem is hoor???

Dit had elk meisje kunnen overkomen, bij ballarina's is gewicht een grotere big isue en die beginnen ook rond een zesde jaar...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:32:
zij is op haar 13e ontdekt tijdens een schoonheidswedstrijd, dat betekend dus dat het gewoon om haar mooie looks te doen was. En nou juist die drang om er mooi uit te zien leidt tot anorexia

Ja en je hoort natuurlijk NOOIT van dames die anorexia hebben die geen model zijn of niet aan schoonheidswedstrijden doen,...

Mensen in hokjes plaatsen heet dit,
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:01:
Je kiest er op een gegeven moment toch zelf voor om weinig te gaan eten of na het eten alles weer uit te spugen? Dat doe je zelflaatste aanpassing 16 november 2006 12:01

Kansloze uitspraak (N) Anorexia is een ziekte, geen keuze. Mensen die anorexia hebben zouden niets liever willen dan genezen, gewoon weer eten. Dat KUNNEN ze gewoon niet. En natuurlijk klinkt dat iemand zonder anorexia raar in de oren. Je kan je niet voorstellen dat je niet kan eten, zelfs niet op je sterfbed. Maar dat is ook de reden dat het een ziekte is, en niks te maken heeft met de grillen van een jong kind die graag dun wil zijn.

Denk even na voordat je dit soort dingen post, of verdiep je er eens naar behoren in.

Diep diep triest verhaal dit. Afschuwelijk.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:16:
Dun is ze natuurlijk wel, maar graatmager ziet ze er zeker niet uit op deze foto.

Denk ook niet dat ze op deze foto's 40 kilo woog, ze zal op het eind nog een stuk magerder geweest zijn.
Uitspraak van sportfriek op donderdag 16 november 2006 om 13:17:
die dunne vrouwen hebben altijd zo een leege ruimte tussen de benen.
Dat ziet er niet echt mooi uit

idd.

Uitspraak van Chuck? op donderdag 16 november 2006 om 12:26:
Ik vind dr op die fotos wel meevallen, zo heel mager is ze nu ook weer niet

Idd!!

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:36:
als ze goede begeleiding krijgt en ze doet het vrijwillig naast haar school zie ik niet wat het probleem is hoor???

goeie begeleiding dan als ze is overleden...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:38:
goeie begeleiding dan als ze is overleden

jezoes, dus ze gaan allemaal dood :O

ten eerst heb ik het over kindermodellen in het algemeen.

ten tweede kunnen de meeste mensen deze ziekte heel goed verbergen,

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:45:
ten tweede kunnen de meeste mensen deze ziekte heel goed verbergen,

Inderdaad, en daar komt bij dat je er pas als een anorexia patient uitziet (graatmager, grauw, donzige haartjes over heel het lijf) op het moment dat je de ziekte al lange tijd hebt. Je hebt al anorexia en je bent al gestopt met normaal eten, voordat je broodmager wordt. En daar gaat best een hele tijd overheen. Voordat de omgeving iets doorheeft heb je eerst een paar maanden dat iemand gewoon wat afvalt en slanker wordt, en dat slanker wordt slanker, en nog slanker, en een beetje mager, en erg mager. Maar voordat dat duidelijk is ben je echt wel een tijdje verder.
http://anangel.punt.nl/

pro-ana, echt om woest van te worden...

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 13:45:
jezoes, dus ze gaan allemaal dood

dat zeg ik toch niet allemaal????? heb het toch over haar?
Ik heb het droom figuur B)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 12:22:
Precies, Anorexia is een ziekte.. daar kiest je zelf niet voor.

idd..en vergt heel veel wilskracht om er vanaf te komen..alles moet veranderen, je hele manier van denken over jezelf..dat is zoo ontzettend moeilijk..en zelfs als het je lukt..zal altijd rol spelen
Anorexia nervosa en boulimia nervosa

Anorexia nervosa en boulimia nervosa zijn eetstoornissen. De oorzaak is vooral psychisch. Mensen met een eetstoornis zijn geobsedeerd door eten en de invloed daarvan op hun lichaam. Eten is voor hen een constante bron van spanning en angst. Daarom zal een dieet weinig nut hebben. Iemand met een eetstoornis moet opnieuw leren omgaan met voedsel en met zichzelf. Dit vereist een deskundige, intensieve begeleiding. Het is raadzaam dit met de huisarts te bespreken.

Mensen met anorexia nervosa hongeren zichzelf uit, uit angst aan te komen. Bij boulimia gaat de angst om dik te worden gepaard met oncontroleerbare eetbuien, gevolgd door braken of overmatig gebruik van laxeermiddelen. Anorexia en boulimia kunnen elkaar bij een en dezelfde persoon ook afwisselen.

Snel behandelen

Anorexia en boulimia hebben veel overeenkomsten, al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo. Vaak hebben ze dezelfde oorzaak. Mensen met anorexia of boulimia hebben een negatief oordeel over zichzelf, hun lichaamsgewicht en hun uiterlijk. Deze eetstoornissen komen voornamelijk voor bij meisjes (pubers) en jonge vrouwen. Het is heel belangrijk om eetstoornissen zo snel mogelijk te behandelen. Dan is de kans op herstel het grootst.

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:03:
Het is heel belangrijk om eetstoornissen zo snel mogelijk te behandelen. Dan is de kans op herstel het grootst.

:yes: alleen duurt het vaak lang voordat het gediagnostiseerd wordt..

Uitspraak van Hiemen op donderdag 16 november 2006 om 13:14:
de echte schuldigen hier zijn natuurlijk die zogenaamde modellenbureau

Inderdaad bahbah ... :/

Belachelijk is het gewoon ! Goed toezicht houden ze op hun modellen (n)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 13:58:
idd..en vergt heel veel wilskracht om er vanaf te komen..alles moet veranderen, je hele manier van denken over jezelf..dat is zoo ontzettend moeilijk..en zelfs als het je lukt..zal altijd rol spelen

Denk dat je verdere leven om de ziekte blijft draaien, met ups en downs..

simpelweg een slachtoffer van de maatschappij

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:11:
alleen duurt het vaak lang voordat het gediagnostiseerd wordt..

Ze liegen over hun eetpatroon, dikke kleren.. maar toch snap ik ook niet dat naasten van zo'n meisje het niet eerder opmerken.

Tuurlijk werkt een modellenbureau het in de hand, maar denk dat als je als meisje een beetje stevig in je schoenen staat, je niet mee gaat met het "ideaalbeeld" wat je wordt opgelegd.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:14:
simpelweg een slachtoffer van de maatschappij

en zo zullen vele jonge meiden volgen ... helaas

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:15:
maar toch snap ik ook niet dat naasten van zo'n meisje het niet eerder opmerken.

dat heb ik ook altijd erg raar gevonden, als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:22:
als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

lijkt mij ook, maar schijnbaar niet dus :S
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:12:
Goed toezicht houden ze op hun modellen

Ja daag ze zijn toch geen politie agent? :rot:
Als ze willen doen ze het toch wel hoor dat hou je niet tegen.

Maar hoeveel van die modellen zitten wel niet aan de :lijn: en :mixje:
dat heb ik ook altijd erg raar gevonden, als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

Een ouder zal meestal niet 24 uur per dag bij hun kind zijn,

heel vaak wordt door artsen ook gezegd wanneer een meisje wat dunner wordt, ja maar ze is nog in de groei dat kan best normaal zijn hoor.

en als zo een kind met een big smile thuis komt en zegt, ik heb vanmiddag nog patat gegeten bij die en die, dus ik hoef niet zoveel vanavond te eten....want ik zit nog zo vol dan ga je toch ook niet meteen denken goh die heeft een eetprobleem...
als ouder zijnde merk je het toch wel wanneer je kind minder eet?

Je kunt altijd wat verzinnen natuurlijk.
Zeggen dat je bij vrienden eet bv.
En modellen zijn vaak weg voor fotoshoots, dus lastig te controleren als ouder zijnde of je kind dan wel gegeten heeft.

Denk dat ouders het wel vermoeden, maar toch de leugens van hun kind geloven in eerste instantie..

Uitspraak van Tanky op donderdag 16 november 2006 om 14:30:
en als zo een kind met een big smile thuis komt en zegt, ik heb vanmiddag nog patat gegeten bij die en die, dus ik hoef niet zoveel vanavond te eten....want ik zit nog zo vol dan ga je toch ook niet meteen denken goh die heeft een eetprobleem

nee maar als een kind elke x met zo'n smoesje thuiskomt zou ik er als ouder toch echt wel wat achter zoeken, helemaal in combinatie met dunner worden

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 14:23:
lijkt mij ook, maar schijnbaar niet dus

goh, dat zullen jouw ouders blijkbaar ook niet bij jou hebben gemerkt aangezien jouw botten ook redelijk uit je lichaam steken :S

zonde zeg ik wou dat ik wat voor der had kunnen doen.....

Sorry, maar ik vind het echt een fokking lelijk wijf..
en dan heb ik het niet over het feit of ze nou dun is ofzow.. tering, ze heeft echt een rotkop