Partyflock

Forumonderwerp · 907438
Waarschuw beheerder
SP..en met mij nog een stuk of 3 klasgenoten die de stemwijzer op dat moment ook deden :|

Waarschuw beheerder
Op 1. Fortuyn
Op 2. Wilders
Op 3. D66

Hmm ik twijfel

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben links tuig. (SP dus)

Waarschuw beheerder
Pvda
Groenlinks
SP

Ik twijfel tussen SP en pvda :)

Waarschuw beheerder
Bij mij komt er van alles en nog wat uit..

O.a D66, Sp en Partij voor de dieren.
Maar weet nog steeds niet op wie of wat ik ga stemmen :no: Volgens mij klopt die hele site ook gewoon niet 8-)
Waarschuw beheerder
dit slaat echt nergens op!!!
ik ga never nooit niet op wilders stemmen en die domme test zegt dat ik daar veel overeenkomsten mee heb:S
Waarschuw beheerder
Mensen die beweren dat de test niet klopt en nog steeds niet weten of wie ze moeten stemmen zie mijn eerdere posting van:

26 oktober 2006 11:40

(blijkbaar zijn veel mensen ook bang voor de waarheid, de test liegt niet, zeker niet als je stemwijzer en stemkompas doet en de resultaten naast elkaar legt... dan zal je zien dan het best overeenkomt, tenzij iemand de vragen niet snapt etc)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wilders zegt toch dat hij geen moskeeen wil in nederland, mij maakt dat niks uit. en toch komt er wilders uit:S

Waarschuw beheerder
donateur
Positief:
Fortuyn
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
EénNL
VVD
SGP
CDA

Negatief:
Partij voor de Dieren
ChristenUnie
D66
SP
GroenLinks
PvdA

Zal dus waarschijnlijk Wilders worden :jaja:

Waarschuw beheerder
Fortuyn
Waarschuw beheerder
raketje>

verdiep je toch eens in de politiek en standpunten van een partij zie ook mijn voorgaande posting.

Wilders heeft wel meer standpunten voor zijn beleid dan alleen moskeen sluiten :/
Ik ben rechtser in het politieke spectrum en van mij mogen veel moskeen dicht, maar mijn score is bij www.stemkompas.nl ~Fortuyn en ben ik linkser dan Wilders.
Maar mijn uiteindelijke beslissing zal waarschijnlijk een party worden uit mijn top3 (Fortuyn, Wilders en Een NL).

Dat zal dan waarschijnlijk Wilders worden, maar misschien wel VVD om Wilders in de oppositie te krijgen... anders heb je straks een oppositie met alleen maar bv linkse partijen.

Waarschuw beheerder
Bij mij komt er de SP uit. Ik weet het nog niet zo hoor... Ben me nu een beetje aan het verdiepen in de gang van zaken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op zondag 29 oktober 2006 om 15:28:
verdiep je toch eens in de politiek en standpunten van een partij zie ook mijn voorgaande posting.

Ben eruit (y). Heb bij kieskompas alle vragen nagecheckt en beantwoorden en ga PVDA kiezen :) Heb ook meteen alle standpunten van deze partij doorgenomen en ben het er bijna helemaal mee eens :)

Waarschuw beheerder
d66 en fortuin springen er bij mij uit

Waarschuw beheerder
Bij de stemwijzer:
1. partij voor de dieren
2. SP
3. Groen links

Bij de kieskompas:
1. PVDA
2. SP
3. Groen links

Is wel duidelijk in welke hoek ik dus zit, maar denk dat het de SP gaat worden.

Waarschuw beheerder
1 PVDA
2 SP
3 Groenlinks
Waarschuw beheerder
bij mij kwam er dit uit :

1 SP
2 Groen Links
3 Partij voor de dieren

Waarschuw beheerder
PvdA & Fortuyn
Waarschuw beheerder
1. Fortuyn
2. EenNL
3. CDA

Opvallend, want ik had verwacht dat de VVD ver bovenaan zou staan en die vond ik pas op plaats 5 terug. Heb ook alle programma's gelezen en ik denk dat ik maar eens op EenNL ga stemmen. Erg sterk programma en die Pastors lijkt me wel een goede.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gelukkig kwam er hetzelfde uit als ik al dacht.
SP (Y)

Waarschuw beheerder
Groenlinks :vaag:

Waarschuw beheerder
1. Fortuyn
2. SP
3. D66

ik ga voor SP

Waarschuw beheerder
1. christenunie
2. groenlinks
3. SP

hm.. nog geen idee wat k ga stemmen
Waarschuw beheerder
Nu Kieskompas gedaan: ben links conservatief, zo ver was ik zelf ook al. Maar dat dat het dichtst bij CDA ligt snap ik niet helemaal...

Maar volgens 't ding is PvdA ook erg links, terwijl dat volgensmij al tijden niet meer gebleken is.

Inhoudelijk het meeste overeenkomsten met SGP (67% ), alleen zou ik dan wel weer 25% progressiever zijn. Daarna ChristenUnie, CDA, Fortuyn, SP en VVD...

Onduidelijk ding :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
PVDA
Partij voor de dieren
Fortuyn
Waarschuw beheerder
lindaaatje>

PVDA is wel degelijk op een behoorlijk linkse koers, maar ook deze partij heeft invloeden van rechts (PVDA is geen standvastige partij en waait met alle winden mee wat hen op dat moment het beste uitkomt. Daarom zou ik zelf nooit op zo een partij stemmen, evenals Groen Links dat totaal geen realiteitsbesef heeft en de SP is naar mijn inziens een extreme linkse partij met uitspraken en ideeen die niet realistisch zijn en ook niet gezond voor ons nageslacht).

Ik vind dat veel zogenaamde sociale partijen zich alleen maar sociaal instellen op hun eigen portomonnee op dit ogenblik. Wat ik zelf veel socialer vind als je kijkt hoe het met het land over een X aantal jaren gaat... hoe zit straks de volgende en de generatie daarna erbij. Maar dat kan veel mensen niet boeien, maar ze noemen zich wel sociaal :D (nou laat mij niet lachen).

Ik hoop dan ook daarom dat de meeste stemmen naar CDA, VVD en PVV gaan, maar dat de oppositie niet haaks hier tegenover gaat staan, want dan heb je hier nog steeds weinig aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op maandag 30 oktober 2006 om 12:53:
Ik vind dat veel zogenaamde sociale partijen zich alleen maar sociaal instellen op hun eigen portomonnee op dit ogenblik

Helemaal mee eens. Weinig 'sociaals' aan die linkse rakkers.

Waarschuw beheerder
de SP is naar mijn inziens een extreme linkse partij met uitspraken en ideeen die niet realistisch zijn en ook niet gezond voor ons nageslacht).

:X

PVDA is geen standvastige partij en waait met alle winden mee wat hen op dat moment het beste uitkomt.

Sorry maar Wouter Bos is juist zeer standvastig.
De enige partij die met alle windrichtingen mee lult is CDA. Kan weinig echte standpunten opnoemen. Balkenende neemt nooit geen positie in en wanneer hij ergens op staats bezoek is kan hij zelfs de nederlandse standpunten niet vertegenwoordigen O:)
niet gezond voor ons nageslacht).

is de partij VVD aangezien zij totaal geen kijk hebben op de samenleving en alleen maar financiele beslissingen willen maken. Daarvan profiteren het hogere bedrijfsleven en klasse. De gemiddelde werknemer is altijd degene die het meest wordt genaaid.

Waarschuw beheerder
donateur
1. SP
2. PVDA
3. Partij van de dieren

Dit was bij stemwijzer, ik ga nu ff kieskompas doen.

Heb nog geen idee wat ik ga stemmen :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 14:53:
. Daarvan profiteren het hogere bedrijfsleven en klasse

Iedereen profiteert van een sterke economie. Korten van diegenen die 't geld verdienen, zorgt alleen maar dat steeds meer van die mensen en bedrijven NL uittrekken en er alleen armoede over blijft.
Waarschuw beheerder
R E V I L>

Wouter Bos is juist de persoon die keer op keer heeft bewezen zich overal doorheen te liegen. Daar zijn tal van voorbeelden geweest en de PVDA staat er bekend om, om met elke wind mee te waaien. Dat is absoluut niets nieuws. Een klein voorbeeldje waren de uitspraken van Pim: hoe sterk was de PVDA wel niet tegen deze uitspraken en werd dit vergeleken met Hitler e.d. Nu men zien dat men kan scoren op veel van die punten vindt men het opeens wel een goed idee...

Ik zeg niet het overal met de VVD eens te zijn, absoluut niet meer sinds de nieuwe campagne. Maar men kijkt wel over het algemeen naar de toekomst van dit land en een financieel sterk land is een gezond land.

Veel "linksen" komen altijd met die slappe argumenten dat de VVD voor de rijken is. Dat is echt onzin en dan raad ik je toch aan om meer te verdiepen in de partijprogramma's en wat de redenen zijn van bepaalde uitspraken. Het is onzinnig om mensen die een complexer beroep uitoefenen en meer uren draaien te straffen voor hetgeen wat zij bereikt hebben (ook vaak lange studies gevolgd). Als iedereen zoals de SP en GL en ook PVDA hetzelfde zou verdienen dan zouden de moeilijkere beroepen niet eens meer uitgeoefend worden en zou het bedrijfsleven in elkaar storten.

Elk bedrijf zal zich dat gaan vestigen in het buitenland en waar willen al die anderen dan gaan werken?

Financiele groei is iets goeds en daarmee kan geinvesteerd worden in de toekomst van Nederland. Al die mensen die niet willen werken en hier komen om te rellen, gewoon het land uitzetten. Dit geld kan heel goed gebruikt worden voor de zorg van ouderen. (maar er zijn nog zoveel meer redenen dan alleen dit kleine puntje).

Verdernog als het aan de PVDA ligt heb je straks nog weinig parties ;) aangezien zij ook willen dat DJ's niet zoveel kunnen verdienen als nu het geval is. Denk aan een max salaris van 100.000 Euro. Reken maar van yes dat veel DJ's dan zullen stoppen.

lindaaatje>

Inversteren in de toekomst dus, een sterkere financiele groei, meer bedrijven, meer banen, meer banen meer eten op tafel ;) (dit is wel heel simplistisch, maar ik heb echt geen zin om hier een complete paper op te schrijven over politiek... mensen moeten zelf eens wat meer lezen en opzoeken ;) ).

En natuurlijk zou ik graag zien dat iedereen happy is en heeft wat zij/hij graag wilt, maar we leven niet in een fantasiewereld en het kan niet zo zijn dat mensen die geen flikker willen doen, veel krijgen (zoals de laatste jaren altijd was en nu nog steeds naar mijn smaak mogelijk is). Dit is slecht voor de economie, sociale omgang e.d.

Mensen die het werkelijk moeilijk hebben en er alles aan doen om het zelf beter te hebben en hier dan nog niet uitkomen: ja die zouden van mij alle steun van de wereld krijgen, dat is wel zo humaan.

Maar het is niet humaan om dit land voller en voller te maken, met criminelen, terroristen, mensen die niet willen werken en alleen maar zeiken op NL en het westen. Dit kost zo ontzettend veel geld is daarnaast een enorme belasting op de natuur en broeikaseffect dus uiteindelijk voor niemand goed (zeker niet op lange termijn).

Problemen dienen bij de wortel opgelost te worden en dat betekent dus gelijk dat je de problemen niet hierheen haalt en de mensen aan hun lot overlaat zoals PVDA e.d. vroeger altijd heeft gedaan met de "gast"arbeiders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op maandag 30 oktober 2006 om 15:04:
Iedereen profiteert van een sterke economie.

Klopt (y)
Maar ik doelde meer op de beslissingen die worden genomen zonder rekening te houden met het budget van mensen met een lager inkomen. VVD zorgt ervoor dat de rijkere klasse meer profiteerd dan andere mensen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op maandag 30 oktober 2006 om 15:29:
mensen moeten zelf eens wat meer lezen en opzoeken

Dan moet je ook nergens over beginnen... :gaap:
Waarschuw beheerder
Als iedereen zoals de SP en GL en ook PVDA hetzelfde zou verdienen dan zouden de moeilijkere beroepen niet eens meer uitgeoefend worden en zou het bedrijfsleven in elkaar storten.

Dat willen die partijen helemaal niet. :/
Vind het alleen volkomen logisch dat de mensen die het goed getroffen hebben, best wat meer af mogen dragen. Dat is wat anders dan zoveel afdragen dat je alsnog niets meer over houdt als degene waar dat geld voor bestemd is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mensen die meer verdienen moeten ook meer afdragen in bv ziektekosten dan bij de armeren en hier sta ik ook achter.

Zoals gezegd sta ik ook niet achter elk punt van welk partij dan ook!!! dat is gewoon onmogelijk, daarom hoop ik op een zo mogelijk gebalanseerde coalitie en oppositie.

Die linkse partijen willen wel degelijk dat iedereen die een bepaald % boven modaal zoveel inlevert dat iedereen ongeveer hetzelfde verdiend.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op maandag 30 oktober 2006 om 15:37:
daarom hoop ik op een zo mogelijk gebalanseerde coalitie en oppositie.

Of zoals ik al zei, SP en VVD samen regeren. :woop:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wouter Bos is juist de persoon die keer op keer heeft bewezen zich overal doorheen te liegen. Daar zijn tal van voorbeelden geweest en de PVDA staat er bekend om, om met elke wind mee te waaien

Toch blijf ik erbij dat het CDA nog een stuk erger is in deze wijze.
Financiele groei is iets goeds en daarmee kan geinvesteerd worden in de toekomst van Nederland.

Dit is iets wat links ook totaal niet tegen spreekt.
Inversteren in de toekomst dus, een sterkere financiele groei, meer bedrijven, meer banen, meer banen meer eten op tafel (dit is wel heel simplistisch, maar ik heb echt geen zin om hier een complete paper op te schrijven over politiek... mensen moeten zelf eens wat meer lezen en opzoeken ).

Klopt ook wel (y). En ik ga hier ook echt niet alles neerzetten. Maar jij doet net of links de economische groei tegen houdt en dan sla je de plank finaal mis.(overigens hou ik niet van de termen links,rechts, centraal die zijn achterhaald) Ik ben geen voorstander van rechts omdat ze blijven vasthouden aan oude standpunten. Verder houden ze te weinig rekening met de mensen met een kleiner inkomen.
"links"zijn wat meer vooruitstrevend en vernieuwender. Daarnaast houden ze meer rekening met gelijkheid op economische en sociale vlakken.
Waarschuw beheerder
Die linkse partijen willen wel degelijk dat iedereen die een bepaald % boven modaal zoveel inlevert dat iedereen ongeveer hetzelfde verdiend.

Vind ik een overdreven uitspraak, maar sowieso is boven modaal al heel wat meer als de mensen waarover ik het had.

Waarschuw beheerder
Zoals gezegd sta ik ook niet achter elk punt van welk partij dan ook!!!

Klopt heb ik ook.
Die linkse partijen willen wel degelijk dat iedereen die een bepaald % boven modaal zoveel inlevert dat iedereen ongeveer hetzelfde verdiend.laatste aanpassing 30 oktober 2006 15:37

Nope, willen wel dat de mensen met een hoger inkomen meer sociale lasten kunnen dragen dan de mensen die daarvoor bijna geen budget hebben.
Daar zijn tal van voorbeelden geweest en de PVDA staat er bekend om, om met elke wind mee te waaien

Eén voorbeeld is dat Wouter Bos nu een standpunt heeft ingenomen over het pensioen. Hierdoor heeft hij wel kiezers verloren maar blijft bij zijn stanpunt.
Voorbeeld van Balkenende is bijvoorbeeld het staats bezoek aan Indonesie. Daar praat hij met de regering dat hij tegen het homohuwelijk is. Terwijl het Nederlandse standpunt wat hij vertegenwoordigd tegen is... Even maar een paar simpele voorbeelden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 15:48:
Eén voorbeeld is dat Wouter Bos nu een standpunt heeft ingenomen over het pensioen. Hierdoor heeft hij wel kiezers verloren maar blijft bij zijn stanpunt.

Hij waait ook niet met alle winden mee, de gehele partij is gewoon de laatste jaren steeds meer naar rechts opgeschoven, terwijl veel kiezers die van oudsher altijd PVDA stemden dat niet eens echt doorhebben...

Waarschuw beheerder
via stemwijzer: Fortuyn :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op maandag 30 oktober 2006 om 15:50:
Hij waait ook niet met alle winden mee, de gehele partij is gewoon de laatste jaren steeds meer naar rechts opgeschoven, terwijl veel kiezers die van oudsher altijd PVDA stemden dat niet eens echt doorhebben...

Klopt, maar nog altijd beter als het CDA waarvan 80 % van de kiezers niet weet wat hun standpunten zijn, maar puur stemmen omdat het van thuis uit wordt gedaan met christelijke redenen... :/
Waarschuw beheerder
Wat ik al eerder zei, ben ik ook absoluut voor ondersteuning van de mensen die dit nodig hebben.

Echter maken een aantal partijen geen onderscheid tussen mensen die werkelijk hun best doen maar tekort komen en mensen die gewoon geen flikker willen doen en/of de boel hier terroriseren.

En dat is ook voornamelijk de reden dat ik waarschijnlijk op Wilders stem. Ik ben het zat dat NL (zolang ik mij kan herinneren en ik ben ook al 30) alles en nog wat toelaat zonder screening en/of inbergeringscursus. Mensen kwamen gewoon binnen hielden hun hand op en kregen geld en voor de rest waren ze aan hen lot overgelaten... want ohwee als je hier iets van zei, dan ben je namelijk een racist etc... dat zelfde zie je nu nog. Als je hier iets van zegt wordt je door de meeste SP'ers, GL'ers en PVDA'ers uitgemaakt voor racist (blijkbaar hebben ze geen flauw idee wat dat woord betekent) en wordt het vergeleken met de 2e WO (wat de plank totaal mislaat).

Een streng uitzetbeleid zou ik daarom ingevoerd willen zien voor allen met een dubbel paspoort (kies of voor nederland of het andere land: als het niet NL is dan eruit). Criminele allochtonen direct het land uitzetten en mensen met NL paspoort die beweren marokkaans oid te zijn en nog steeds de boel terroriseren ook daadwerkelijk een enkeltje richting marokko geven.

Allochtonen die hier niet willen werken en alleen hun hand ophouden ook direct het land uitzetten.

Verder sluiting van de grenzen totdat de problemen binnen eigen grenzen zijn opgelost! daarna kan men weer verder kijken wie wel en niet hier kan komen.

Ik vind het dus heel belangrijk dat de ouderen hier in NL meer financiele steun krijgen en de zorg die nodig is... ook wij worden oud en eventueel jullie kinderen etc en ik neem aan dat je die ook een fijn leven wilt geven in de laatste jaren van hun bestaan.

Nu gaat er zoveel geld naar al die losers en ben ik dus ook blij dat het huidige kabinet zich ook hier sterk voor ingespannen heeft, maar mag van mij nog veel meer aangescherpt worden.

Daarnaast vind ik natuur en milieu een belangrijkpunt en moet men ook gaan kijken om de bevolkingsgroei enigszins tegen te houden zonder een grote vergrijzing te krijgen (anders neemt de druk op de werkenden en ook weer voor de niet werkenden teveel toe).

Auto's zo snel mogelijk verplicht op waterstof en electra te laten rijden en de snelwegen geautomatiseerd worden (dit punt gaat veel tijd kosten en daarom is het zaak dat men hier nu actief mee gaat beginnen).

Verder oude verbrandingsovens sluiten en eventueel een kerncentrale bijplaatsen totdat we kernfusie hebben. En ook dit laatste moet veel in geinvesteerd worden.

En laat men ook eens meer gaan kijken (ook op provinciaal en regionaal niveau) naar alle geldverspillingen, overbodige projecten etc... hier kan men makkelijk tientallen tot 100en miljoenen jaarlijks op besparen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Alexander - Ik ben het echt bijna helemaal met je eens.
Echter heb ik meer vertrouwen in een partij als SP dan zo'n wilders. SP kan beter voor een frisse wind zorgen in Den Haag. Daarnaast hebben ze voor mij de meeste overeenkomsten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 oktober 2006 om 15:30:
Maar ik doelde meer op de beslissingen die worden genomen zonder rekening te houden met het budget van mensen met een lager inkomen. VVD zorgt ervoor dat de rijkere klasse meer profiteerd dan andere mensen.

Licht dat eens toe waar dat volgens jou uit zou blijken ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dan moet jij toch op de SP stemmen :)
Ik neem het verder niemand kwalijk en iedereen heeft zijn eigen invalshoek.

Sommige partijen willen hetzelfde bereiken alleen bewandelen ze beiden een andere weg tot dat doel (tenminste men denkt dat sommige wegen een bepaald doel zullen bereiken).
En sommige partijen staan haaks op elkaars ideeen.

Ik vind het alleen nog steeds jammer dat Pim dood is, want hij maakte politiek echt leuk om te volgen :) (en hij was naar mijn idee echt een frisse wind die absoluut niet op zijn mondje gevallen was).
Waarschuw beheerder
Als we een links kabinet krijgen met CDA, PVDA en geboefte als de SP ga ik stoppen met werken in ieder geval ;)