Als liefde pijn doet, waarom zoeken we dan steeds weer nieuwe liefde op?
Komt liefde als donderslag bij heldere hemel?
Of ga je serieus opzoek naar een "soulmate"?
omdat wij mensen niet zonder kunnen
Uitspraak van *Ukkie*op donderdag 5 oktober 2006 om 21:07:
lang leve 'muurtjes om je heen bouwen'
dus met n muurtje om je heen kan jij iemand toelaten in je leven? Knap Zodra je gevoelens voor iemand krijgt is die persoon in staat je te kwetsen of je nou wilt of niet
dus met n muurtje om je heen kan jij iemand toelaten in je leven?
Ik heb een bezoekje gebracht aan Corus (Hoogovens) voor een stalen muurtje
doe mij d'r ook eentje dan.. misschien kunnen we korting krijgen bij afname van 2 stuks
ik heb wel een schutting met deur
nee tuurlijk niet... maar das uit juist de bedoeling; is gewoon pure zelfbescherming..
Als er ooit iemand komt die genoeg om mij geeft om me niet te kwetsen, dan geeft ie ook genoeg om mij om dat muurtje af te gaan breken
heb je voor mij ook gelijk 1 besteld dan lin
hebben we hier zeer zeker hard nodig
doe mij dr ook maar eentje dan
je kan heel veel om iemand geven maar diegene nog kwetsen.. is nie zo moeilijk..
gevoel is nml maar heel beperkt te sturen
liefde HOEFT niet pijn te doen En ander kan je alleen kwetsen als jij dat toelaat
dus met n muurtje om je heen kan jij iemand toelaten in je leven? Knap Zodra je gevoelens voor iemand krijgt is die persoon in staat je te kwetsen of je nou wilt of niet..
Het hoeft toch geen pijn te doen....
Als het goed gaat is er niks aan de hand...
Hoe moet je van iemand houden als je haar/hem niet toelaat in je emoties?
je houd niet van t een op t andere moment van iemand.. zoiets moet groeien.. en daarmee wordt ook langzaamaan dat muurtje afgebroken..
En natuurlijk kun je dan nog steeds wel gekwetst worden, maar dan is t niet meer door de eerste de beste
jah, zo ken ik er nog wel 10....
* een kater is vervelend, waren drinken we elk weekend weer.
* een te grote lul doet pijn, waarom zoeken we ze steeds
groter.
* vrijwillegers werk brengt nix op, waarom doen mensen t dan.
wat een domme vraag, omdat mensem behoefte hebben aan een weder helft...
en niet graag alleen zijn.
Gaat nergens over.....ppffffffff
maar des te harder komt het dan weer aan
juist omdat je voor diegene je muurtje heb laten vallen
kwestie van de bekende middeweg zoeken
kwestie van de bekende middeweg zoeken
Als je de middenweg zoek of volgt ben je dan nog wel eerlijk naar jezelf of je partner toe?
als je het in die context plaatst niet nee,
maar ik doelde meer op de middenweg qua muurtjes enzo
dus niet te lang dat ikbenniettekwetsen masker ophouden, maar ook niet te kort
dat hoef je ook niet altijd te laten merken...
tis nergens goed voor om meteen al je sores op straat te gooien
Maar ik denk dat als je een relatie begint of heb, dat je elkaar alles kan vertellen
Ik bedoel, zolang er liefde is, heeft het verleden niks te maken met de toekomst van de relatie toch?
Maar ik denk dat als je een relatie begint of heb, dat je elkaar alles kan vertellen
maar als je keer op keer op keer gekwetst wordt, dan geloof je niet meer zo hard in de liefde hoor
nou, als ik net een relatie begin, dan vertel ik diegene echt nog niet meteen ALLES...
heeft toch wel ff tijd nodig om wat vertrouwen op te bouwen
maar jah, ik ben dan misschien wel niet naïef genoeg
nee in feite niet nee, maar als je keer op keer op keer gekwetst wordt, dan geloof je niet meer zo hard in de liefde hoor
waarom zoeken we dan steeds weer nieuwe liefde op?
Liefde doet niet altijd pijn!
sommige dingen kan je niet zo gemakkelijk een plekje geven!
Nee, in theorie kun je zelfs zeggen dat als je echt van iemand houd je de ander graag gelukkig wilt zien, zelfs als dat met een ander is en als dat echt is doet het ook geen pijn. De pijn zit hem in de hoop/verwachting die je had gecreëerd maar ook in de angst, angst om nooit weer iemand te vinden die je zo raakt enz. dat het voor eens en voor altijd voorbij is. Liefdesverdriet is ook een beetje drama hè.
maar egte liefde doet geen pijn,
dus als het wel pijn doet is het geen echte liefde,
dus incorrecte topic vraaglaatste aanpassing 10 oktober 2006 02:31
Geen idee... omdat verliefd zijn zo lekker voelt ?
heee wacht eens, ik heb nog nooit een woord met jou gesproken dus haal mijn naam er niet bij
maar hoi ik ben naomi, aangenaam en wie ben jij ???
Ik doe daar helemaal niet aan mee
Maar als dit verbroken wordt... Dan haat je die gene... Raar eigenlijk...
Ik denk dat een mens niet is ''gemaakt'' om alleen te blijven.
Angst is hetgene wat relaties kapot maakt niet liefde.
Angst is de motherfucker en dat is hetgene wat relaties kapot maakt niet liefde.
Angst om je liefde te verliezen?
Over welke angst heb je het?
tja je mot wat met je leven ..
Je moet elkaar tegen het lijf aan lopen. Zeker niet gaan zoeken vind ik...
Maar je leert er weer van!
Ik lees veel het antwoord "omdat ze niet zonder liefde kunnen" Maar wat is liefde dan?
Om elkaar geven? Bij elkaar zijn? [..]
het gevoel dat je het helemaal voor iemand bent en dat iemand onvoorwaardelijk van je houd..en nog veel meer dingen die er bij komen kijken natuurlijk, maar ik denk dat dit al heel veel samenvat
Uitspraak van ° Dennis Bear [m00n] op vrijdag 27 oktober 2006 om 16:34:
Liefde veranderd snel in haat.
is dat echt zo???
nu
Mwah het kan, zeg niet dat het altijd zo is.
Maar als er telkens leugens worden verteld, dan tja..
verschrikkelijk,
tegelijkertijd mis je die persoon,
maar om jezelf hard te maken en er sneller vanaf te komen krijg je spontaan haatgevoelens..
T doet zo zeer he?!
Tis ook geen haat,want hou gewoon van hem,
Ik maak mezelf dat alleen maar wijs,om het sneller te vergeten,
maar dat lukt toch niet..
nee,het doet pijn wat hij heeft gedaan,
Ik heb er zeker dingen van geleerd,
En hoop hij ook,maar dat betwijfel ik,
hij behandeld me gewoon als oud vuil..
Ik bedoel,
na 3,5 jaar doe je dat toch niet?!
Omdat je niet zonder liefde kan...
et gevoel dat je het helemaal voor iemand bent en dat iemand onvoorwaardelijk van je houd..en nog veel meer dingen die er bij komen kijken natuurlijk, maar ik denk dat dit al heel veel samenvat
Als dit het is, heb je het dan continu? Ik denk het niet..
Dus we kunnen wel zonder liefde
Liefde doet je geen pijn, impulsiviteit wel
liefde doet all1 pijn als je impulsief te werk gaat. Ik zou bijv. eerder in mn kennissenkring een relatie zoeken dan met uitgaan oid. Dat is het domste wat je kan doen.
Let wel, de goeie persoon vinden is toeval dus het kan altijd zijn dat je je droomvrouw (in mijn geval) tegen komt bij het uitgaan of op een party of whatever...
een chick van een vriend af pakken is ook zoiets doms bijvoorbeeld. Das vragen om problemen.
Kort samengevat:
Liefde doet je geen pijn, dat doe je zelf
Liefde zoek je nie op.. dat kom je tegen..
omdat het tegelijkertijd ook weer het allerfijnste gevoel is wat je maar kunt hebben
Uitspraak van !! ° m00n op donderdag 5 oktober 2006 om 20:53:
Omdat je niet zonder liefde kan...
Kijk, ik kan normaal omgaan met me ex, ook al heeft ze me veel pijn gedaan, tuurlijk doet het zeer maar ik kan niets meer doen.
De ex van de relatie van 6.5 jaar is mijn beste maatje geworden, en ze heeft me enorm gesteund toen de relatie van 0.5jaar over was.
De ex van de relatie van 0.5jaar is nog elke dag mijn alles, ze is het meisje van wie ik ziels veel hou. Nu ik niet langer haar vriend ben, kan ik alleen nog maar een vriend zijn. De liefde die ik voor haar heb, kan ik geven in tijden wanneer ze het moeilijk heeft. Ik ben er voor haar, ik steun haar, en ze weet dat ze me kan vertrouwen.
Vriendschap is waar ik voor vecht.
Ik wou dat ik dat kon hee .. khaat me ex omdat die een ander heeft het was nog geen 2 maand uit na een 16 maand lange relatie en dan heb die al een ander...
Ik wou dat ik dat kon hee .. khaat me ex omdat die een ander heeft het was nog geen 2 maand uit na een 16 maand lange relatie en dan heb die al een ander...
Toch is de liefde dan ook (indirect) oorzaak van die pijn, zonder de liefde zou je de pijn ook niet hebben
De liefde zelf kan ook pijn doen hoor.
Bijvoorbeeld als je stapel op iemand bent en het gewoon niet werkt...
Ach, fuck het ook maar.
Waar maak ik me druk om.. -.-'
Maar ik ben niet de genen die een vriendschap van mijn
vrienden gaat verbreken.
Moet je ook niet doen zou zonde zijn, zou zoveel mogelijk proberen die contacten te houden
jaa dat is misschien wel zo, maar op dit moment is het wel klote
Omdat eenzaam een slechte zaak is!
boeie dat we even lijden even doorbijten en dan nog een keer proberen! je gaat toch niet heel je leven lopen whinen
en dan ineens heb je ''een scharrel'' wat wel wat wordt.. wat je niet had verwacht..
en dan ineens heb je ''een scharrel'' wat wel wat wordt.. wat je niet had verwacht..
Als liefde pijn doet, waarom zoeken we dan steeds weer nieuwe liefde op
Om de pijn te verzachten van de vorige...
Liefde is het mooiste wat er is
Alle emoties vertalen dat je leeft, zo ook 'pijn' van bv liefdesverdriet.
Love hurts, risico van het vak.. maarja niemand kan zonder liefde van wie dan ook toch?
Liefde is het mooiste wat er is
Wauw dat zeg je heel mooi. En ik vind dat je gelijk hebt. Om te kunnen ervaren wat liefde is moet je weten wat pijn is. Twee uitersten gaan nooit zonder elkaar.
Teveel mensne richten zich echter op die pijn en vergeten wat ze aan liefde hebben gevoeld. dat geldt vooral voor de mensne die niet kunnen vergeven. been there done that, je gaat dan zwelgen in zelfmedelijden. Uiteraard lopen er mensen rond op deze planeet die fouten maken, dat doe je namelijk zelf ook. Er zijn misschien ook nog wel mensen die erop uit zijn je bewust te kwetsen. Maar in de meeste gevallen ben je zelf ook debet aan een situatie.
Ik denk, dat je het meeste kunt genieten van de liefde als je in staat bent ook naar jezelf te kijken. dat noemen ze en interne locus of control. Mensen die altijd maar roepen dat het aan een ander ligt zullen steeds weer in dezelfde valkuiln blijven trappen. mensen die zichzelf onder de loep nemen en proberen in te zien waarom dingen dan zijn foutgelopen en wat ze een volgende keer anders kunnen doen, die daarbij een ander kunnn vergeven, die zullen niet verbitterd raken. Integendeel, die zulln de liefde als nooit tevoren ervaren.
Ook als ze weer op hun bek gaan. Want tegenover liefde zal altijd pijn blijven staan en dat zal altijd met elkaar verbonden blijven. Als je dat echter kun accepteren en dat durft te voelen dan heb je in mijn ogen het ultieme bereikt
Zei de vrijgezel
Wauw dat zeg je heel mooi.
Je moet um gewoon toevallig tegen komen..
Omdat je toch hoopt op die leuke relatie......
heb 3 jaar een relatie gehad..
om je gelukkig te voelen terwijl je zonder een relatie ook heel gelukkig kan zijn..
love is pain and pain is love
Het is niet de liefde die pijn doet... alleen waneer de liefde je hartje verlaat doet het pijn
Omdat onvoorwaardelijke liefde alle pijn doet vergeten, alleen wel als je er klaar voor bent. Er niet naar zoeken en het komt vanzelf op je pad.
Als je echte onvoorwaardelijke liefde hebt gevonden, is het alle pijn waard geweest, en weet je het daardoor juist te waarderen, en koesteren.
omdat liefde buiten veel pijn ook heel veel moois brengt
Om de pijn te verzachten van de vorige...
om ware liefde te zoeken.
want ware liefde doet geen pijn, en ik denk dat de meesten dit wel weten diep van binnen, vandaar de zoektocht
?
Omdat onvoorwaardelijke liefde alle pijn doet vergeten, alleen wel als je er klaar voor bent. Er niet naar zoeken en het komt vanzelf op je pad.
Als je echte onvoorwaardelijke liefde hebt gevonden, is het alle pijn waard geweest, en weet je het daardoor juist te waarderen, en koesteren.
Nee ik ben blij dat ik vrijgezel ben en ben zeer zeker niet op zoek naar een nieuwe liefde. zoeken kan ik oop speurders etc.
onverwachts iemand tegen het lijf lopen die je het hoofd op hol brengt is toch meer mijn ding
dan weet je dat je gevoel in je donder hebt
ik ben niet zo suicidaal aangelegd
Liefde kan zijn als drank, o zo lekker, maar als het misgaat komt de kater. Katers verdwijnen, bij liefdeskaters heeft dat meer tijd nodig natuurlijk.
blauwvinger citeer 28 maart 2007 10:43
Liefde doet niet pijn, het is de afwijzing, of het verlaten van degene waar je verliefd op bent, het overlijden van een geliefd persoon, dát veroorzaakt de pijn.
Als er geen zwart is is er ook geen wit.. met andere woorden om de mooie momenten te kunnen beleven moet je ook de keerzijde ervan hebben meegemaakt..
Verliefd zijn kan gewelig zijn en tergelijkertijd ook een hel..
ls er geen zwart is is er ook geen wit.. met andere woorden om de mooie momenten te kunnen beleven moet je ook de keerzijde ervan hebben meegemaakt..
Verliefd zijn kan gewelig zijn en tergelijkertijd ook een hel..
valt wel mee de pijn , veel drank en je bent zo weer op pad
seks uit liefde is gewoon 10000 x zo lekker
Hoerenjong was gewoon überfout, das heel wat anders
Omdat... liefde ook troostend ken zijn en ook heel erg leuk en het maakt je blij van binnen
gelukkig zitten er ook veel leuke kanten aan idd...in het begin zie je alleen de leuke dingen en later zie je vaak alleen maar de negatieve kanten....en waar het dan mis gaat
Als je vrijgezel bent en je kijkt wat om je heen maar je hoeft niet persee vriend/vriendin..
dan komt het juist onverwachts..
gelukkig zitten er ook veel leuke kanten aan idd...in het begin zie je alleen de leuke dingen en later zie je vaak alleen maar de negatieve kanten....en waar het dan mis gaat
idd helemaal mee eens..
omdat het ook ontzettend fijn kan zijn vooral het begin en dus word je weer zwak en denk je niet verder na
Because we all love that Crazy thing called love.....
Liefde is naast haat de krachtigste emotie die een mens kan hebben. Zou juist raar zijn als iemand die 2 emoties kan negeren/wegstoppen, ongeacht hoe vaak iemand al zn vingers verbrand heeft eraan.
Lust bijv. is echt niks vergeleken met liefde, lust is veel makkelijker om jezelf overheen te zetten.
Overblijfsel van vroegere tijden, de drang om jezelf voort te planten om het maar heel cru te zeggen.