Partyflock
 
Forumonderwerp · 904720
 
Wie is er momenteel nog meer bezig met de ellende die afstuderen heet? :frusty: Ik probeer al maanden überhaupt aan een goed onderwerp te komen en alleen dát vind ik al een drama. :S :( Ik zie het echt niet zitten. :S

Voor de zeikerds: ik weet dat er al eerder onderwerpen hierover waren, maar daar kun je niet meer op reageren. ;)
Uitspraak van soppie op maandag 9 oktober 2006 om 10:19:
Ik wil hem vrijdag weer inleveren pfff

ben je nog steeds bezig dan...;)
Ik ken het afstudeerscriptie-probleem ja, erg vervelend, en ik zat nog wel in de luxe positie dat ik wel een onderwerp had. Ik heb nadat ik m'n onderwerp had uitgezocht een jaar lang niet op de vakgroep geweest, ja en probeer dan maar 's terug te komen na een jaar afwezigheid... Toch maar m'n stoute schoenen aangetrokken en op de deur van m'n begeleider en prof geklopt, en die wilden me gelukkig nog een kans geven! Toen ben ik als een bezetene aan de slag gegaan en heb het binnen 9 maanden afgerond. Promotieonderzoek, bijna zelfde verhaal: veel opstart probelemen, maar toen ik daar eenmaal overheen was liep het als een trein.

Ik kan je maar een raad geven: niet opgeven, afstuderen is een oefening in doorzettingsvermogen! Je weet zelf vast waar je het voor doet, het is nu doorbijten, maar dan heb je ook wat. Alleen een onderwerp vinden is niet eenvoudig nee, maar als je dat eenmaal hebt gedaan ben je halverwege denk ik, ik wens je er heel veel succes mee!
 
Uitspraak van SuperRupsje op dinsdag 10 oktober 2006 om 09:16:
niet opgeven, afstuderen is een oefening in doorzettingsvermogen

:respect:
 
Ik ben momenteel ook aan het afstuderen, zit de komende 3/4 maand nog bij een bedrijf. Ik ben er wel achter, als je PvA eenmaal in orde is heb je de structuur waar je hele onderzoek op steunt, dit scheelt echt veel. En inderdaad, je moet goed nalopen of het klopt en of je op die manier de juiste informatie krijgt.

Uiteindelijk verloopt het voor mij voorspoedig, en mocht je een keer een dipje hebben, neem dan een dagje vrijaf, is altijd fijn om er ff niet mee bezig te zijn. Dag erna weer met frisse moed beginnen.
 
Uitspraak van SuperRupsje op dinsdag 10 oktober 2006 om 09:16:
Ik kan je maar een raad geven: niet opgeven, afstuderen is een oefening in doorzettingsvermogen! Je weet zelf vast waar je het voor doet, het is nu doorbijten, maar dan heb je ook wat. Alleen een onderwerp vinden is niet eenvoudig nee, maar als je dat eenmaal hebt gedaan ben je halverwege denk ik, ik wens je er heel veel succes mee!

Ik heb nu weer een idee voor een onderwerp, maar ik moet het nog specificeren en daar gaat het steeds mis. :frusty: Hopelijk heb ik nu iets waar ik wél echt iets mee kan! :s Morgen maar weer aan de slag (ben nu aan het werk). Ik heb de 20e weer een afspraak met m'n begeleiders en dan moet ik echtwel iets hebben! Ik wil ook gewoon aan de slag. Het is kut, maar het moet maar. Wil klaar zijn! :s

Uitspraak van soppie op maandag 9 oktober 2006 om 09:53:
(is niet gek als je bedenkt dat ik mijn scriptie eind december al hebt ingeleverd en nog steeds niet klaar ben)

Pfff, wat een hel. :S
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 oktober 2006 om 09:47:
Ik heb nu weer een idee voor een onderwerp, maar ik moet het nog specificeren en daar gaat het steeds mis. Hopelijk heb ik nu iets waar ik wél echt iets mee kan! Morgen maar weer aan de slag (ben nu aan het werk). Ik heb de 20e weer een afspraak met m'n begeleiders en dan moet ik echtwel iets hebben! Ik wil ook gewoon aan de slag. Het is kut, maar het moet maar. Wil klaar zijn

Ja je onderwerp afbakenen kan echt een rotwerk zijn, moeilijk ook, maar helaas toch ook noodzakelijk, anders verlies je je in je onderwerp. Maar het feit dat je klaar wilt zijn is een hele grote stap de goeie richting op, ik wilde tijdens m'n afstudeer-spijbeltijd helemaal niet klaar zijn, ja dan schiet het voor geen meter op...

Nou, ik zal voor je duimen dat je dit keer er wel iets mee kunt!
Uitspraak van Vliegje op maandag 9 oktober 2006 om 22:52:
ben je nog steeds bezig dan...

Oh hou op :@ Zullen we samen een Bom op TIO gooien?
 
Uitspraak van SuperRupsje op dinsdag 10 oktober 2006 om 09:52:
Nou, ik zal voor je duimen dat je dit keer er wel iets mee kunt!

Thanks! :flower:
Uitspraak van soppie op dinsdag 10 oktober 2006 om 11:22:
Oh hou op Zullen we samen een Bom op TIO gooien



ben bijna klaar..hoop ik!
Uitspraak van Vliegje op dinsdag 10 oktober 2006 om 18:33:
ben bijna klaar..hoop ik!

ik ook.. moest eigenlijk vandaag samen met mijn vriendin, maar voor mij ging het helaas niet door!

Mijn vriendin is wel afgestudeerd vandaag :jaja: (die ook op Cura was)
Uitspraak van soppie op dinsdag 10 oktober 2006 om 18:51:
Mijn vriendin is wel afgestudeerd vandaag (die ook op Cura was)

pff zij wel..haha, bij ons zijn er zoveel nog niet klaar!!beetje jammer allemaal!
Bij mijn klas nu 5 van van de 22 ofzo :s Bizarrrr gewoon
 
Daar heb ik allemaal geen kijk meer op.
Het merendeel van de opleiding is gewoon klaar binnen de reguliere tijd. :/
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 12:24:
Het merendeel van de opleiding is gewoon klaar binnen de reguliere tijd.

zo hoort het ook!
 
:$
Nou ik zeg niks hoor... Was ik maar in de reguliere tijd klaar geweest!
 
Zo denk ik er ook over...
Maar goed, zo heeft het niet mogen zijn. :)
Keep on smiling 8)
 
Daarom...
Ik ben een heel eind gekomen.
Dit periode goed afsluiten en ondertussen nog 2 tentamens en ik lach me dood. 8)
 
Uitspraak van soppie op woensdag 11 oktober 2006 om 13:28:
Nou ik zeg niks hoor... Was ik maar in de reguliere tijd klaar geweest!

Ik zeg ook niks. :X Maar inderdaad! :frusty: :d
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 oktober 2006 om 15:51:
Maar inderdaad!

we can shake hands :s
 
Heb je inmiddels al iets?
????????????????????????????????????h
 
*haalt schouders op*
 
Nou, half-half. :/

Zit nu op school in de bieb en nóg ga ik op pf. :lol:
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 oktober 2006 om 13:07:
en nóg ga ik op pf.

Foei. Uitloggen!!! ;)
 
Ja, goed plan O:)
 
:o Je bent er nog! ;)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 oktober 2006 om 13:07:
nóg ga ik op pf

En dan iedereen maar beweren dat er niemand verslaafd is aan PF. O:)
 
Ik heb inmiddels een onderwerp. :) Nu nog informatie verzamelen. :s
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 oktober 2006 om 14:50:
onderwerp

Which is?
 
Ik ga kijken naar de stijl in verschillende Engelse tijdschriften en onderzoeken of er een verband is tussen stijl en de leeftijd van de doelgroep. ;)
 
Lastig. Maar wel te doen denk ik :yes:

Succes!
 
Achet PF zitten helpt ook niet echt.... Luie mensen! (N)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 12:45:
Achet PF zitten helpt ook niet echt.... Luie mensen!

Ben aan het werk, smart-ass. :loser:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 12:39:
Lastig. Maar wel te doen denk ik

Succes!

Dank je! ;)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:16:
Ben aan het werk, smart-ass.

Hier ook :D


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:17:
Dank je!

Graag gedaan. En toch blijf ik er bij dat ik een voordeel heb. Elke presentatie en de scriptie die ik moet doen moeten over het bedrijf gaan waar ik werk. En dat bedrijf ken ik wel redelijk na 8 jaar b)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:19:
Hier ook

:D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:19:
Elke presentatie en de scriptie die ik moet doen moeten over het bedrijf gaan waar ik werk. En dat bedrijf ken ik wel redelijk na 8 jaar

Welk bedrijf is dat dan?
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:29:
Welk bedrijf is dat dan?

Maersk Line (voorheen P&O Nedlloyd, overgenomen door Maersk/AP-Moller). Maar de andere studenten moeten het uiteraard over HUN eigen bedrijf doen. ;)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:16:
Ben aan het werk, smart-ass.

PF is geen werk. :)
La Phantasia > Mooi dat je een onderwerp hebt gevonden, is het ook al goedgekeurd door je afstudeerprof of gaat dat niet zo bij jullie? Succes ermee in elk geval!
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:58:
Maersk Line (voorheen P&O Nedlloyd, overgenomen door Maersk/AP-Moller). Maar de andere studenten moeten het uiteraard over HUN eigen bedrijf doen.

Handig dan. :yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 13:59:
PF is geen werk.

Ik kan meerdere dingen tegelijk. O:)

Uitspraak van SuperRupsje op dinsdag 24 oktober 2006 om 14:41:
La Phantasia > Mooi dat je een onderwerp hebt gevonden, is het ook al goedgekeurd door je afstudeerprof of gaat dat niet zo bij jullie? Succes ermee in elk geval!

Wel door m'n studiebegeleiders, maar aan de hand van literatuur moet ik m'n onderwerp wel bijschaven natuurlijk. Daarna lever ik het plan pas in bij de examencommissie. :)
Ok, nou ja als je belegeleiders het hebben goedgekeurd ben je al halverwege met die goedkeuring lijkt me, als je geen schijn van kans zou maken voor de examencommissie dan zouden ze dat toch wel doorhebben en tegen je zeggen...
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 oktober 2006 om 15:29:
Handig dan.

Zeker. Heb van een bijna afgestudeerde gehoord dat er slechts 1 opdracht buiten je eigen bedrijf gemaakt moet worden :D
 
En nog steeds literatuur aan het zoeken. :frusty:

Hoe pakten de al afgestudeerden hier dat aan? Eerst ladingen boeken/artikelen halen en daarna pas lezen? Of eerst maar een paar boeken/artikelen halen en in de loop van de tijd meer verzamelen? :S
Scripties...

Heb er vorig jaar een geschreven voor mijn afstuderen aan hbo communicatie, dit jaar mijn bachelorscriptie op de universiteit en volgend jaar een masterscriptie.

Pfff... :nocheer:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 14:13:
Hoe pakten de al afgestudeerden hier dat aan? Eerst ladingen boeken/artikelen halen en daarna pas lezen? Of eerst maar een paar boeken/artikelen halen en in de loop van de tijd meer verzamelen?

Mijn manier van literatuuronderzoek doen: ik begin met artikelen. Met google (of scholar google maar dan moet je wel toegang hebben tot de vaktijdschriften maar dat kan ws. wel op je bieb) proberen eerst wat relevante artikelen te vinden. Meestal kan je door vluchtig doorlezen of mbv de samenvatting wel snel zien of ze idd relevant zijn. Als ze echt relevant blijken ga ik ze beter doorlezen en gebruik ik de literatuurverwijzingen erin om aan meer studiemateriaal te komen. Op die manier kan je ook vaak de relevante boeken vinden, zelf begin ik nooit met boeken maar met artikelen, is korter en sneller te zien of ze je daadwerkelijk op weg zullen helpen.

Let wel: ik ben beta, deze methode werkt dus wel voor wis- en natuurkundige onderwerpen, ik weet niet hoe dat in jouw vakgebied zit.

Succes! Vond het in het begibn altijd ongelofelijk kut dat literatuuronderzoek, totdat ik erachter kwam dat als je het goed doet het je ook enorm veel tijd scheelt omdat je anders de neiging hebt om het zelf allemaal 's dunnetjes over te doen.
ik heb ook een eindopdracht/scriptie

een praktijkdeel (stage)
en een theoretisch deel

ik doe het over sensorische integratie!!
beetje jammer dat veel informatie in het engels is!!
maar omdat bij mijn stage veel therapeuten in het gebouw zelf zitten kan ik daar heel veel aan vragen!!
en ze hebben ook veel artikelen!!
dus ik DENK dat het wel gaat lukken... alleen goed plannen... en das wel een beetje kut!! het plannen gaat wel maar het aan de planning houden is een stuk irritanter!!!!!!!!!!
Ik ben nu nog op het punt mijn voorstel door de afstudeercommissie te krijgen... wat een zeikerds zijn dat zeg! Mijn vorige voorstel was prima, goed, geweldig misschien zelfs, volgens twee verschillende docenten, maar de commissie keurde het af.

Nu maar bezig met een nieuw voorstel, maar mijn motivatie is ver te zoeken op het moment :S
 
Uitspraak van SuperRupsje op woensdag 1 november 2006 om 15:37:
Mijn manier van literatuuronderzoek doen: ik begin met artikelen. Met google (of scholar google maar dan moet je wel toegang hebben tot de vaktijdschriften maar dat kan ws. wel op je bieb) proberen eerst wat relevante artikelen te vinden. Meestal kan je door vluchtig doorlezen of mbv de samenvatting wel snel zien of ze idd relevant zijn. Als ze echt relevant blijken ga ik ze beter doorlezen en gebruik ik de literatuurverwijzingen erin om aan meer studiemateriaal te komen. Op die manier kan je ook vaak de relevante boeken vinden, zelf begin ik nooit met boeken maar met artikelen, is korter en sneller te zien of ze je daadwerkelijk op weg zullen helpen.

Bedankt voor de info. (y) Ik heb inmiddels al wat boeken en artikelen klaar liggen. :)