Partyflock
 
Forumonderwerp · 904720
 
Wie is er momenteel nog meer bezig met de ellende die afstuderen heet? :frusty: Ik probeer al maanden überhaupt aan een goed onderwerp te komen en alleen dát vind ik al een drama. :S :( Ik zie het echt niet zitten. :S

Voor de zeikerds: ik weet dat er al eerder onderwerpen hierover waren, maar daar kun je niet meer op reageren. ;)
ik ken het.. motivatieproblemen zijn zo kut, heb het ALTIJD..

mijn tip: zet je erover heen. maak een pva, des noods snel en afgeraffeld. Als je eenmaal begonnen bent volgt de rest meestal vanzelf.. succes!
Motivatieproblemen zijn echt K*T, zeker omdat je echt alleen bij jezelf te rade kan gaan en niemand je erbij kan helpen :-( Bij mij hielp een strakke deadline wel altijd, als ik die niet heb ga ik vaak maar wat aankloten, maar zodra ik een deadline in zicht heb ga ik als een bezetene aan het werk, dus misschien een bruikbare tip, al zal het bij ieder persoon anders werken...

Alle afstudeerders: succes ermee, kom op, jullie kunnen het! En dat papiertje op zak he, daar ben je zoooooooooooooooo blij mee als je dat eenmaal hebt :-)
toch maak ik die van mij nog af...
en beter
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 2 november 2006 om 10:56:
maar zodra ik een deadline in zicht heb ga ik als een bezetene aan het werk, dus misschien een bruikbare tip, al zal het bij ieder persoon anders werken...

Heeeeeel bekend... als het moet, dan ga ik als een trein. Maar voor mezelf een deadline stellen helpt niet :S
Pas als het voor school is, of voor een opdrachtgever ofzo, dan ga ik knallen!
 
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 2 november 2006 om 10:56:
Motivatieproblemen zijn echt K*T, zeker omdat je echt alleen bij jezelf te rade kan gaan en niemand je erbij kan helpen Bij mij hielp een strakke deadline wel altijd, als ik die niet heb ga ik vaak maar wat aankloten, maar zodra ik een deadline in zicht heb ga ik als een bezetene aan het werk, dus misschien een bruikbare tip, al zal het bij ieder persoon anders werken...

Ik heb me opgegeven voor een tweewekelijkse bijeenkomst van afstuderenden bij mij op school. :D Dat motiveert me wellicht. :D

Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 2 november 2006 om 10:56:
Alle afstudeerders: succes ermee, kom op, jullie kunnen het! En dat papiertje op zak he, daar ben je zoooooooooooooooo blij mee als je dat eenmaal hebt

Dank je. ;)

Uitspraak van Miss Chievous op donderdag 2 november 2006 om 14:40:
Heeeeeel bekend... als het moet, dan ga ik als een trein. Maar voor mezelf een deadline stellen helpt niet
Pas als het voor school is, of voor een opdrachtgever ofzo, dan ga ik knallen!

Ja idd, dat ken ik. Als ik voor mezelf een deadline stel, dan komt er nog niks van. :S
laatste aanpassing
 
Grrrr, afstuderen is STOM!!!!
Frustratie alom! :@
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 oktober 2006 om 12:19:
Wie is er momenteel nog meer bezig met de ellende die afstuderen heet?

ik niet en zal ik ook nooit doen. En voor de opleiding DIE ik ga volgen staat all1 een examen... mjah over geluidstechniek hoef je geen scriptie te kunnen schrijven om dr wat van te kunnen :P
 
En weer verder met literatuur lezen... :nocheer:
 
Wat een geweldige :nee: uitvinding is SPSS
Ik word er helemaal ongelukkig van!
Mocht zich hier toevallig een Spss kenner melden... en heb je zin om bij te verdienen... Bel, email of pb me!
 
Ik ben inmiddels al weer over de helft van de tijd heen, en heb sinds deze week pas het idee dat ik op schema loop..

Maar verder gaat het wel goed komen, docent/coach is tevreden, bedrijf is tevreden, ik ben tevreden.. dus nog 2 maandjes en dan hopelijk mn papiertje ophalen!
 
Onderzoeksplan weer afgekeurd (N)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 13:02:
Onderzoeksplan weer afgekeurd

Da's echt balen! Gelukkig is de mijne nu intussen eindelijk wel goedgekeurd. Nu weer motivatie vinden om echt goed aan de slag te gaan.
 
Uitspraak van Miss Chievous op dinsdag 21 november 2006 om 14:00:
motivatie

is ver te zoeken bij mij.. :s
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 13:02:
Onderzoeksplan weer afgekeurd

Het heeft bij mij ook ruim 2 maanden geduurd voor het goedgekeurd werd, maar wel balen dat ie afgekeurd is!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 14:03:
motivatie

Heeft het bij mij gelukkig nooit aan ontbroken.. het idee dat je in februari t papiertje op zak hebt is voor mij al motivatie genoeg!
laatste aanpassing
Sja bijna 3 maanden moeten wachten voor ik eindelijk goedkeuring had, maar ondertussen wel verplicht 40u in de week op kantoor zitten is niet heel goed geweest voor mijn motivatie :S
 
Uitspraak van Miss Chievous op dinsdag 21 november 2006 om 14:48:
Sja bijna 3 maanden moeten wachten voor ik eindelijk goedkeuring had, maar ondertussen wel verplicht 40u in de week op kantoor zitten is niet heel goed geweest voor mijn motivatie

Dit is heel herkenbaar.. ben nu al bijna 10 maanden aan mijn scriptie bezig en het is door al dat gedoe op school er niet beter op geworden...
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 14:33:
Het heeft bij mij ook ruim 2 maanden geduurd voor het goedgekeurd werd, maar wel balen dat ie afgekeurd is!

Daarom ga maar een paar dagen na Praag b)
ik heb me scriptie wel al maar moet nog een vak halen en me eindassesment doen en dat ene vak kan ik met echt NIET voor inzetten een reflectieverslag over helikoptervisie :frusty: ben al iets van 3 maanden aan het niksen :S
Moet 22 december mijn scriptie ingeleverd hebben en dan 23 januari moeten we onze scriptie verdedigen...
Komt nooit optijd af kutzooi....

Bij ons duurde het ook ruim 2 maanden dat het goed gekeurd werd... en et lulligste is nog wel... Wat we nu gaan onderzoeken hadden we beschreven in ons onderzoeksvoorstel en dat werd afgekeurd... en nu is het wel opeens goed...
al dat extra werk voor jan lul gedaan
 
Ben blij dat ik daar af ben :P
Wou dat ik er al vanaf was :s
in januari hopelijk helemaal klaar met scriptie en de verdediging en daarna nog een half jaartje school :s
in februari heb ik pas me assesment dus kan tot januari een beetje aankloten :9
hoe bedoel je? ik kan me assesment pas aanvragen tussen 2 en 5 december en dan moet ik een datum prikken ergens in februari .....

Ik moest vanaf 1 juli nog maar 2 vakken halen en ik moet nu nog steeds 2 vakken halen :x
Vanaf wanneer jij begonnen ben met je scriptie!

:O dus :O
Heb als het goed is alles tot nu toe gehaald...
vanaf januari weer volle dagen naar school :x
scriptie heb ik al lang af, doe co-opheao en dat is net iets anders.... heb werkperiode van half jaar gemaakt en daarna (tussen Januari en Maart me scriptie gemaakt)
ja ik ken het...ga ook maar snel verder zo
Uitspraak van M0L op dinsdag 28 november 2006 om 19:19:
scriptie heb ik al lang af, doe co-opheao en dat is net iets anders.... heb werkperiode van half jaar gemaakt en daarna (tussen Januari en Maart me scriptie gemaakt)

aha oke (Y) ik snapt...
;)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 oktober 2006 om 12:19:
Wie is er momenteel nog meer bezig met de ellende die afstuderen heet? Ik probeer al maanden überhaupt aan een goed onderwerp te komen en alleen dát vind ik al een drama. Ik zie het echt niet zitten.

Kom op zeg ben je ECHT al maanden bezig om een onderwerp te bedenken ???? Zo moeilijk is dat toch niet......

Scripties schrijven vind ik persoonlijk niet erg....je hebt geen onderwijs, je deelt je eigen tijd in....Prima toch zou ik zeggen ????
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:38:
Kom op zeg ben je ECHT al maanden bezig om een onderwerp te bedenken ???? Zo moeilijk is dat toch niet......

Nou, laten we zeggen dat ik er 2 maanden mee bezig was ofzo. Een onderwerp bedenken is het probleem nog niet eens, maar het afbakenen en specifiek maken van het onderwerp vond ik best lastig. Maar goed, dat geldt niet voor jou blijkbaar...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:38:
Scripties schrijven vind ik persoonlijk niet erg....je hebt geen onderwijs, je deelt je eigen tijd in....Prima toch zou ik zeggen ????

Scripties? :S Ik hoef er maar 1 hoor, dat vind ik meer dan genoeg. Ik studeer nog via het oude systeem af, als doctoraalstudent. ;)

Inmiddels ben ik al een tijdje met m'n literatuur bezig. Ik hou me redelijk aan m'n planning, alhoewel het soms iets minder gaat.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:54:
Nou, laten we zeggen dat ik er 2 maanden mee bezig was ofzo. Een onderwerp bedenken is het probleem nog niet eens, maar het afbakenen en specifiek maken van het onderwerp vond ik best lastig. Maar goed, dat geldt niet voor jou blijkbaar...

Wat voor onderwerp heb je dan gekozen ???
Ik persoonlijk ben in een week klaar ongeveer met onderwerp bedenken en structuurschets maken. Als ik bezig ben kan het zijn dat ik dingen schrap of toevoeg, maar in grote lijnen blijft het hetzelfde....

Wij moesten een bacheloressay maken en nu een master thesis....en nog een heleboel papers....

Wat voor studie volg je dan ??? **nieuwsgierig :P**
 
Uitspraak van :cheer: Inge :cheer: op dinsdag 28 november 2006 om 15:40:
Moet 22 december mijn scriptie ingeleverd hebben en dan 23 januari moeten we onze scriptie verdedigen...
Komt nooit optijd af kutzooi....
Bij ons duurde het ook ruim 2 maanden dat het goed gekeurd werd... en et lulligste is nog wel... Wat we nu gaan onderzoeken hadden we beschreven in ons onderzoeksvoorstel en dat werd afgekeurd... en nu is het wel opeens goed...

Dit is zo frustrerend, mijn scriptie moet 18 dec. worden ingeleverd en op 26 jan. verdedigen, maar de begeleiding vanuit school is gewoon superslecht.
zo heb ik nooit goedkeuring gekregen voor het onderzoeksvoorstel, maar werd er wel gezegt dat ik gewoon maar alvast moest beginnen en dat alles dan vanzelf goedkwam :S
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:38:
Kom op zeg ben je ECHT al maanden bezig om een onderwerp te bedenken ???? Zo moeilijk is dat toch niet......

Scripties schrijven vind ik persoonlijk niet erg....je hebt geen onderwijs, je deelt je eigen tijd in....Prima toch zou ik zeggen ????

Geen onderwijs??? Ik moet gewoon 2x in de week naar school. wij hebben project waar we ook een onderzoek voor moeten verrichten (bijna net zoveel werk als onze scriptie) en wij hebben een toolkit...
wou dat wij geen les hadden :O

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:58:
Wat voor onderwerp heb je dan gekozen ???
Ik persoonlijk ben in een week klaar ongeveer met onderwerp bedenken en structuurschets maken. Als ik bezig ben kan het zijn dat ik dingen schrap of toevoeg, maar in grote lijnen blijft het hetzelfde....

Wij zijn echt 2 maanden bezig geweest met ons onderzoeksvoorstel... het moest super uitgebreid... heel irri... terwijl wij van andere jaren hadden gezien en dat was veel minder uitgebreid...


Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 16:02:
Dit is zo frustrerend, mijn scriptie moet 18 dec. worden ingeleverd en op 26 jan. verdedigen, maar de begeleiding vanuit school is gewoon superslecht.
zo heb ik nooit goedkeuring gekregen voor het onderzoeksvoorstel, maar werd er wel gezegt dat ik gewoon maar alvast moest beginnen en dat alles dan vanzelf goedkwam

Minders zeg... komt ongeveer hetzelfde neer als bij ons... hoewel wij uiteindelijk wel goedkeuring hadden gekregen (na 2 maanden ofzo) toen kregen we een ander begeleidend docent en die vond wat wij eerst wilde onderzoeken wel goed...
gaat het jou lukken voor 18 dec?
wij gaan waarschijnlijk uitstel aanvragen...
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:58:
Wat voor onderwerp heb je dan gekozen ???

Ik ga onderzoek doen naar de relatie tussen de taalkundige stijl in Britse tijdschriften en de leeftijd van de doelgroep. Het moet geheel in het Engels.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:58:
Ik persoonlijk ben in een week klaar ongeveer met onderwerp bedenken en structuurschets maken. Als ik bezig ben kan het zijn dat ik dingen schrap of toevoeg, maar in grote lijnen blijft het hetzelfde....

Jij doet net alsof je al een paar scripties achter de rug hebt. :S Jij en ik hebben een heel andere opvatting van wat een 'scriptie' is volgens mij. :S

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:58:
Wij moesten een bacheloressay maken en nu een master thesis....en nog een heleboel papers....

Essays en papers zijn wel even wat anders. ;) Daar heb ik er ook zat van geschreven. Ik heb het over mijn AFSTUDEERSCRIPTIE. Zo één waar officieel 4 maanden fulltime voor staat en wat je 40 studiepunten oplevert. ;) Helaas heb ik er niet 4 maanden fulltime de tijd voor. Ik werk 2 dagen in de week en ik heb ook recht op weekend. :yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:58:
Wat voor studie volg je dan ???

Communicatie- en informatiewetenschappen.
mijn scriptie was echt simpel :lol: 10 weken was ie klaar
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 22:13:
Jij doet net alsof je al een paar scripties achter de rug hebt. Jij en ik hebben een heel andere opvatting van wat een 'scriptie' is volgens mij.

Een bacheloressay is ook een afstudeerscriptie, hiermee behaal je je bachelor....Als oud-doctoraal student zul je dat misschien niet weten....Officieel staat er een half jaar ongeveer voor....Mijn bacheloressay had ongeveer 15000 woorden...

Een masterthesis is ook een afstudeerscriptie....voor de masteropleiding dan.

Ik heb ook een miniscriptie moeten schrijven maar daar stond 2 maanden ongeveer voor en die was maar 7000 woorden.

Voor al deze "scripties" heb ik de structuurschets...dus het plan van aanpak, literatuur etc. in een week afgemaakt....

En ik denk dat Rechten toch niet onderdoet qua scripties schrijven aan jouw studie...Het zijn beide universitaire studies neem ik aan ?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van :cheer: Inge :cheer: op woensdag 29 november 2006 om 18:27:
... hoewel wij uiteindelijk wel goedkeuring hadden gekregen (na 2 maanden ofzo) toen kregen we een ander begeleidend docent en die vond wat wij eerst wilde onderzoeken wel goed...

Gelukkig dat je wel goedkeurig hebt gekregen uiteindelijk.
Uitspraak van :cheer: Inge :cheer: op woensdag 29 november 2006 om 18:27:
gaat het jou lukken voor 18 dec?
het moet lukken, ik ben er nu al sinds de zomer mee bezig & als ik deze deadline niet haal, is er pas weer in juli een afstudeermogelijkheid :S
Maar ik heb de resultaten uit mijn onderzoeken klaar, het is nu alleen nog deze resultaten verwerken, stuk theorie erin pompen en een adviesrapport schrijven... dus als ik even de tanden op elkaar zet is 18 dec. haalbaar

Uitspraak van :cheer: Inge :cheer: op woensdag 29 november 2006 om 18:27:
wij gaan waarschijnlijk uitstel aanvragen...

ik zal voor je (y) dat je uitstel krijgt, even wat lucht is wel fijn! Maar als je deze scriptie af hebt, ben je dan ook echt helemaal klaar met alles?

Ik ga maar weer snel verder :@
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 11:59:
Een bacheloressay is ook een afstudeerscriptie, hiermee behaal je je bachelor....Als oud-doctoraal student zul je dat misschien niet weten....Officieel staat er een half jaar ongeveer voor....Mijn bacheloressay had ongeveer 15000 woorden...

Dat is inderdaad allemaal van na mijn tijd, dus ik kan daar weinig over zeggen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 11:59:
En ik denk dat Rechten toch niet onderdoet qua scripties schrijven aan jouw studie...Het zijn beide universitaire studies neem ik aan ?

Dat zal wel niet nee, maar het 'nieuwe systeem' werkt heel anders. Ik heb daar nooit mee te maken gehad. ;) Geen bacheloressay, miniscriptie of wat dan ook hoeven schrijven. Wel goed dat ze dat nu doen vind ik, dat bereid je alvast voor op het echte werk. Het valt me best zwaar die scriptie, maar dat komt ook omdat ik er totaal geen zin in heb denk ik. :D Even doorbikkelen maar... :/
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 14:34:
Wel goed dat ze dat nu doen vind ik, dat bereid je alvast voor op het echte werk. Het valt me best zwaar die scriptie, maar dat komt ook omdat ik er totaal geen zin in heb denk ik. Even doorbikkelen maar...

Het is inderdaad wel fijn, want je merkt dat je schrijfniveau per stuk omhoog gaat. Maar het is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik vind scripties schrijven makkelijk, maar bijvoorbeeld andere dingen ben ik weer minder goed in. Ik wens je in ieder geval veel succes met het schrijven ! Het lijkt me wel interessante studie wat je volgt !

Succes !
 
Dank je. ;) Jij ook succes met je studie. ;)

Schrijven is normaal gesproken echt geen probleem voor mij, maar onderzoek doen is niet mijn ding. :nocheer:

Maar goed, bijna weekend. Even geen scriptie! :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 12:24:
ik zal voor je dat je uitstel krijgt, even wat lucht is wel fijn! Maar als je deze scriptie af hebt, ben je dan ook echt helemaal klaar met alles?

Nope... ze hebben bij ons de structuur omgegooid...
waar je tot vorig jaar in september begon met je onderzoeksvoorstel en vakken kreeg en vanaf januari begon met afstuderen is dat nu helemaal omgegooid...

wij zijn in september begonnen met ons onderzoeksvoorstel, hebben daarbij onderzoeksproject :s en nog een vak.
in december moet scriptie ingeleverd zijn en in januari presenteren en daarna nog een half jaar naar school om vakken te volgen...

kortom helemaal omgegooid


Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 12:24:
ik zal voor je dat je uitstel krijgt, even wat lucht is wel fijn! Maar als je deze scriptie af hebt, ben je dan ook echt helemaal klaar met alles?

Ik ga maar weer snel verder

Thnx... hoop het ook echt... anders wordt het zo afgeraffeld...
Jij ook veel succes
Yes... Heel beters...
we krijgen een maandje uitstel :D
School ziet toch in dat het te kort dag was en te pittig een scriptie, onderzoek voor project en nog naar school voor vakken...

nu op 1 maart presenteren en 3 weken van te voren inleveren... ruim een maand meer de tijd :D
 
bij mij begint het op te schieten, met een beetje doorwerken is het concept voor de kerst af...

voor 26 januari moet ie definitief ingeleverd zijn..

maar voor vandaag wil het niet meer lukken, ik zit hier nog tot 4 uur en ben op dit moment wel ff blij dat Partyflock bestaat :D
 
Uitspraak van :cheer: Inge :cheer: op dinsdag 5 december 2006 om 16:08:
Yes... Heel beters...
we krijgen een maandje uitstel

Gefeliciteerd! :D

Ik heb nog 9 dagen te gaan, voor het concept moet worden ingeleverd! dus nog heel even doorstressen!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 december 2006 om 14:04:
maar voor vandaag wil het niet meer lukken, ik zit hier nog tot 4 uur en ben op dit moment wel ff blij dat Partyflock bestaat
:jaja:
laatste aanpassing
 
En hup!


Weer een nieuw begin, met nieuwe kansen :/
 
Ik moet m'n plan een beetje aanpassen en kan dan eindelijk een beginnetje maken!
 
Vandaag nieuw begin. Stap voor stap inleveren. Dit zal uiteindelijk moeten leiden tot een fantastische opzet!

Motivatie is ver te zoeken (n)
 
Voor mij geen stress meer :no:

Mn scriptie is bijna af, en van alles wat nog niet af is weet ik al psies hoe ik het wil gaan doen... Met een beetje geluk is het eind deze week (of volgende week) af..

Dan heb ik nog 1,5 week om t perfect te maken en dan gaat t concept richting school..
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 14:35:
En hup!

Zo is het maar net...
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 15:24:
Motivatie is ver te zoeken
ben je gek, ik werk er na bijna een jaar nog iedere keer met plezier aan :nee: