Ze zijn er toch, Tukkers in Krakau
Tukkers in Krakau
KRAKAU - Er zouden geen fans van FC Twente in Krakau zijn, zo leerde alle berichten. Maar tussen al die duizenden toeristen in de stad vond de ploeg van de Twentsche Courant Tubantia wel degelijk vier Tukkers die de reis 'gewoon' hadden gemaakt.
De Bornenaren Aleid Dijkink en Marcel Brunninkhuis bekijken de wedstrijd vanavond in een pub in de binnenstad. ,,Wij hebben het advies gekregen om geen kaarten te kopen en dat volgen we maar op''. zegt het tweetal, dat elk jaar een Europese uitwedstrijd uitkiest en een tijd geleden uitgerekend voor Krakau had gekozen.
Marcus Vronik (Hengelo) en Ali Ilboga (Enschede) hebben zich niet laten afschrikken en proberen woensdagavond gewoon in het stadion te komen. Het was de bedoeling dat ze met vijftien vrienden zouden gaan, maar na alle verhalen bleven alleen zij over. ,,Ik ben al een keer eerder in Krakau geweest en wist dat het in de binnenstad heel veilig is'', zegt Vronik in een cafe op de oude grote markt, terwijl hij geniet van een biertje. ,,Als Ajax tegen Feyenoord speelt kun je in Amsterdam ook gewoon in de Kalverstraat shoppen. Er gebeurt ons helemaal niets, daar ben ik van overtuigd. Ja, wat mij betreft gaan we met ons tweeen in het verder lege uitvak zitten.''
Meer over de Tukkers die toch naar Krakau gingen in de krant van donderdag