Partyflock

Forumonderwerp · 903076

Waarschuw beheerder
ik vind dat ze hier in Nederland veel strenger moeten worden
mensen die een ander letterlijk afslachten verdienen geen leven!!
en binnen een paar jaar zijn ze gewoon weer vrij!!
vind dat niet normaal!!
die mensen verdienen DE DOOD STRAF!!

ben je het met me eens of niet??
Waarschuw beheerder
Van mij ook(y) Waarschijnlijk denken ze er dan
eerst 2 x over na voordat ze zoiets doen...
En zoniet dan zijn ze het leven in deze maatschapij
toch niet waardig....
DUSS IK BEN VOOR DE DOODSTRAF....:dood:

Waarschuw beheerder
donateur
ja, als iemand 2 of meer mensen hebben doodgemaakt waarbij noodweer of beschermen van een ander niks te maken heeft

Waarschuw beheerder
De doodstraf zou niet toegepast moeten worden in Nederland. Wat als iemand achteraf onschuldig blijkt etc. Het is niet de juiste methode om iemand te straffen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 16:28:
Wat als iemand achteraf onschuldig blijkt etc.

Geloof jij in reincarnatie...8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 00:41:
verdienen geen leven

Ga eerst maar eens ontdekken wat leven is,want dat weet je nog niet.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 14:06:
Als die kleuter al niet het slachtoffer is geworden van een recidive gevalletje (die kans is zoveel groter) wat ons systeem keer op keer mogelijk maakt. Dat lees ik juist heel vaak in de krant...

Om jezelf even te citeren:

jij ziet helemaal niks van justitie, je leest alleen opgeblazen verhalen op een 'in on tabloid niveau' in de diverse media.

;)
Waarschuw beheerder
donateur
en..?

dat laatste zegt niks over de liefdaderheid waar we in dit land zoveel aan doen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
iemand die moord moet de doostraf krijgen.

aan de andere kant ook weer niet, dan zijn ze er te snel vanaf.

voor zware misdrijven en moorden/verkrachtingen moet een marteling zijn tot de dood. dan is het ineens afgelopen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 10:25:
Van mij mag het,Er zijn gewoon bepaalde mensen die het niet verdienen om nog te leven.Maar alleen als er 100000% cker is dat die gene ook schuldig is.

mee eens!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 30 september 2006 om 21:53:
voor zware misdrijven en moorden/verkrachtingen moet een marteling zijn tot de dood. dan is het ineens afgelopen

Wel eens van de inquisitie gehoord?
Omdat er mensen in het verleden zijn geweest die daar op een vreselijke manier door veroordeeld zijn tot,marteling tot de dood er op volgt,hebben wij nu een democratie!

Oke,zware criminelen kun je niet met deze helden vergelijken,maar het schrikt ook niet af!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
iemand die moord moet de doostraf krijgen.

Als je iemand voor één moord net zo zwaar bestraft als voor tien moorden (namelijk door de doodstraf), wat houdt iemand dan nog tegen om meerdere moorden te plegen? Juist, niks.

voor (...) verkrachtingen moet een marteling zijn tot de dood

Dan maak je het wel érg aantrekkelijk voor de dader om het slachtoffer meteen maar te vermoorden, want dan is er minder kans op herkenning.

Kennelijk wil jij dus meer zware geweldsmisdrijven?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 21:59:
Wel eens van de inquisitie gehoord?

wat heeft dat er mee te maken? Misschien was het nog niet helemaal tot je doorgedrongen maar we kennen al sinds 1795 scheiding van kerk en staat... Franse revolutie, remember?

Omdat er mensen in het verleden zijn geweest die daar op een vreselijke manier door veroordeeld zijn tot,marteling tot de dood er op volgt,hebben wij nu een democratie!

volgens mij haal je van alles door de war, inquisitie was iets kerkelijks. Onze huidige demcratie hebben we te danken aan de Franse revolutie en de Franse overheersing die hier daarna heeft plaats gevonden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben voor de doodstraf maar dan ook wel voor 100% zekerheid!

Dus bijvoorbeeld als iemand op de camera staat of als er een bekentenis is.
Zeker bij die gekke TBS-ers moeten ze de doodstraf invoeren want ik denk als je eenmaal zo gek bent dat je dan toch niet meer te redden bent en de rest van je leven zal diegene dan een gevaar voor de samenleving zijn.Gadver zO'n gek zal maar naast je komen wonen zonder dat je het weet!

Of wat er nu gebeurt is met die vriendin van die Melanie Sijbers.Die vrouw en dat meisje zullen ook heus niet geweten hebben met wat voor persoon zij te maken hadden..

Ze zouden anders ook een soort puntensysteem kunnen verzinnen.Waarbij de daders mensenrechten verliezen steeds als zij iets doen wat niet mag..
Als je al je rechten verspeeld heb,dan direkt doodstraf.
Ja de ellende daarvan is dan weer dat er dan al mensen gedood of gewond zijn geraakt.
Maar helaas kan je niemand pakken als hij nog niks gedaan heb...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 22:22:
wat heeft dat er mee te maken? Misschien was het nog niet helemaal tot je doorgedrongen maar we kennen al sinds 1795 scheiding tussen kerk en staat... Franse revolutie, remember?

sjerpe hooivork zegt dat martelingen,zal leiden tot het stoppen van zware criminaliteit,moorden,verkrachtingen enz.

Ik zeg alleen maar dat die methode al eens geprobeerd is,door de inquisitie!
Dat is dus niet gelukt,anders hadden we nu geen democratie gehad!
En was er ook geen scheiding tussen kerk en staat geweest!
Dat heeft het er mee te maken!

Scheiding tussen kerk en staat is niet zonder bloedvergieten verlopen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 30 september 2006 om 22:24:
Dus bijvoorbeeld als iemand op de camera staat of als er een bekentenis is.

Zelfs dan nog hebben we in Nederland té weinig gevallen van massamoord om daarvoor ons hele rechtssysteem te wijzigen.

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 30 september 2006 om 22:24:
Zeker bij die gekke TBS-ers moeten ze de doodstraf invoeren want ik denk als je eenmaal zo gek bent dat je dan toch niet meer te redden bent en de rest van je leven zaldiegene dan een gevaar voor de samenleving zijn.

Dus iemand straffen voor iets wat die persoon in de toekomst eventueel zou kunnen gaan doen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 30 september 2006 om 22:29:
Zeker bij die gekke TBS-ers moeten ze de doodstraf invoeren want ik denk als je eenmaal zo gek bent dat je dan toch niet meer te redden bent en de rest van je leven zaldiegene dan een gevaar voor de samenleving zijn.

Dus iemand straffen voor iets wat die persoon in de toekomst eventueel zou kunnen gaan doen?

Nee ik zeg toch gekke TBS-ers.
Mensen die dus al hebben vastgezeten voor iets...ergs.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 22:28:
Dat is dus niet gelukt,anders hadden we nu geen democratie gehad!
En was er ook geen scheiding tussen kerk en staat geweest!

onze democratie staat los van de inquisitie. We hadden geen democatie gehad wanneer er geen franse revolutie had plaats gevonden. Linktip: http://nl.wikipedia.org/wiki/Franse_Revolutie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
maar wat heeft het er allemaal mee te maken, waar we het nu over hebben is iets puur strafrechtelijks. Alles kan binnen de wet geregeld worden. ik zeg onomstotelijk bewezen plus een bevestiging van een onafhankelijke leken jury en de zaak is rond

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 22:40:
onze democratie staat los van de inquisitie.

Oh?
Had de Franse revolutie dan kunnen plaatsvinden,zonder vrijdenkers?

Had de Franse revolutie kunnen plaats vinden zonder mensen die niet wisten of deze revolutie zou lukken?

Was deze revolutie niet gelukt,waren deze revolutionairen gestorven!
Jij praat uit wetenschap!
De mensen die deze revolutie ontkentend hebben,wisten niet of het zou lukken!
Jij praat achteraf!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 22:45:
ik zeg onomstotelijk bewezen

En jij denkt dat dat gaat lukken?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 22:52:
Jij praat achteraf!

ik roep eigelijk alleen maar wat ik op school heb geleerd min of meer. En ik geloof je meteen als je zegt dat het één afhankelijk is geweest van het ander. maar ik denk ook dat we vanalles doorelkaar halen.

je kunt de huidige rechtspraak m.i. niet vergelijken met middeleeuwse gebeurtenissen uit naam van het geloof.

Maar door het verleden te kennen kun je het heden beter duiden natuurlijk.

en zo als het nu gaat zijn we ook niet tevreden, ofwel?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 23:03:
En jij denkt dat dat gaat lukken?

doe dan maar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, heb je toch last van met dna; 99,999998 is niet onomstotelijk, dus daar ga je al
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 30 september 2006 om 22:29:
Zelfs dan nog hebben we in Nederland té weinig gevallen van massamoord om daarvoor ons hele rechtssysteem te wijzigen.

regeren is vooruit zien, je moet een beetje op de toekomst voorbereid zijn, vind je niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 23:03:
en zo als het nu gaat zijn we ook niet tevreden, ofwel?

Zolang er verschillende meningen en belangen zijn,zal er altijd wel iemand ontevreden zijn!

Maar dat valt gewoonweg niet op te lossen!
De oplossing zou zijn,om niet in eigen belang te denken,maar in het belang van een ander,alleen dat zal nog wel ff duren,voordat we zover zijn!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 23:11:
Zolang er verschillende meningen en belangen zijn,zal er altijd wel iemand ontevreden zijn!

Maar soms zijn de zaken achteraf zo anders als we dachten dat ze waren...

Heb ik ook een mooi voorbeeld van om ons nog heel even in vroegere tijden te wanen 'Konijn van Olland': http://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_Napoleon_Bonaparte
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bepaalde luij wat hier worden veroordeeld verdienen wel de doodstraf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 23:18:
'Konijn van Olland':

Gaaf stukkie! :D

Ik kende het nog niet!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 23:26:
Ik kende het nog niet!

vroeger op school over mee gekregen, en over gelezen in 'van nul tot nu' en kwam het net toevallig tegen toen ik zat te zoeken hoe het nu ook alweer een beetje zat allemaal...

erg mooi verhaal, een echte koning van het volk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denon op zaterdag 30 september 2006 om 23:35:
een echte koning van het volk.

Ja,dat zeker!
Waarschuw beheerder
donateur
Maar het is zo vaak zo onomstotelijk dat een kleuter al kan zien dat de stekker in het stopcontact kan. Als die kleuter al niet het slachtoffer is geworden van een recidive gevalletje (die kans is zoveel groter) wat ons systeem keer op keer mogelijk maakt. Dat lees ik juist heel vaak in de krant...

naar nu blijkt is Peter Heeze, de moordenaar van Melanie Sijbers, eerder door het Pieter Baan Centrum genezen verklaard.

GELDROP - Het Pieter Baan Centrum wilde dat de tbs van Peter H., de vermeende moordenaar van Melanie Sijbers (15), werd stopgezet.

Dat blijkt uit een persbericht van het openbaar ministerie in Den Bosch, dat gisteren ondanks een publicatieverbod van de top van justitie in handen viel van De Telegraaf. Uit de nooit openbaar gemaakte informatie blijkt dat het gerechtshof in Arnhem in 2001 op basis van een advies van het Pieter Baan Centrum (PBC) heeft besloten om de tbs-dwangverpleging van de gevaarlijke serieverkrachter voorwaardelijk te beëindigen.

H. was in 2001 enige tijd in de psychiatrische observatiekliniek van het ministerie van Justitie opgenomen. Volgens het PBC kon hij weer naar huis, op voorwaarde dat hij door de reclassering werd gevolgd. Dat advies ging lijnrecht in tegen behandelaars van de Van Mesdag Kliniek, die het onverantwoord vonden om H. al los te laten op de maatschappij.

Tot twee keer toe werd de voorwaardelijke tbs daarna verlengd. In het voorjaar van 2003 meende een justitieel forensisch psychiater dat de tbs van H. geheel moest worden beëindigd. De officier van justitie besloot daarna om geen verlenging meer te vorderen.

Kom maar op met die doodstraf...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kben VOOR de doodstraf, als iemand n ander dood, ken die zelf ook mooi dood!
Waarschuw beheerder
Lekker laten lijden..
Met de doodstraf komen ze er me iets te gemakkelijk vanaf :yes:

Plus, stel nou dat die persoon het NIET heeft gedaan (kijk naar Prison Break :9) dan heb je wel een onschuldig leven weggenomen (Y)
Waarschuw beheerder
DE DOOD STRAF

(y)
Waarschuw beheerder
TBS moet! afgeschaft worden voor ernstige misdrijven. Straffen fors omhoog (dus ook celstraffen van bv. 50 jaar). Levenslang=levenslang. De doodstraf is dan niet nodig...
Waarschuw beheerder
donateur
nee maar ze moeten van levenslang egt levenslang maken
Waarschuw beheerder
ik vind dat ze hier in Nederland veel strenger moeten worden
mensen die een ander letterlijk afslachten verdienen geen leven!!
en binnen een paar jaar zijn ze gewoon weer vrij!!
vind dat niet normaal!!

ben je het met me eens of niet??

Flikker toch op!! :devil:

In nederland kunnen ze niet eens OORDELEN
zou jij dan terecht willen staan?
Nou denk het niet...

Laten we het maar niet doen he :/

Waarschuw beheerder

:no: je moet ze verplicht zelf moord laten plegen 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 oktober 2006 om 12:12:
je moet ze verplicht zelf moord laten plegen

goh jij bent wel hard hoor:P:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 oktober 2006 om 12:15:
goh jij bent wel hard hoor

:no: beton, das pas hard ;)

Waarschuw beheerder
Ik ben ook voor!!

Je lost er het cellentekort mee op, en er bestaat geen gevaar dat zo iemand ontsnapt of nog n paar misdaden pleegt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 oktober 2006 om 13:19:
Je lost er het cellentekort mee op, en er bestaat geen gevaar dat zo iemand ontsnapt of nog n paar misdaden pleegt.

je vergeet 1 ding, er zitten ook zovaak onschuldigen vast, dus dan heb je ook de kans dat je een onschuldig persoon de doodstraf geef.

en dat is dan toch echt MOORD ;)

Waarschuw beheerder
De straffen zijn veel te soepel in NL, mee eens. De gevangenissen zijn ook veel te comfortabel uitgerust. Het is bijna geen straf meer om vast te zitten. Doodstraf ben ik eigenlijk tegen, maar veel zwaardere bestraffing, minder comfort en levenslang mogen ze van mij vandaag al invoeren.

Waarschuw beheerder
Tegen de doodstraf....

maar

Voor: donering aan de wetenschap, zijn ze
toch nog nuttig voor de maatschappij. ;)

en...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 oktober 2006 om 13:19:
Je lost er het cellentekort mee op

Er is geen cellentekort....

Tweeduizend cellen staan leeg

Uitgegeven: 30 september 2006 10:40
Laatst gewijzigd: 30 september 2006 11:05

AMSTERDAM - Tweeduizend cellen in gevangenissen en huizen van bewaring staan leeg, 13 procent van het totaal. Dat blijkt uit vertrouwelijke cijfers van het ministerie van Justitie, melden regionale kranten zaterdag.

... lees verder
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 08:12:
Alleen voor mensen die NEE als NEEJ schrijven Zonder proces en zonder genade

Wat is dat? Dood staf?

Waarschuw beheerder
Ligt eraan, als er geen kans is op vrijlating of genezing maak ze maar af, scheelt geld en ruimte voor eventuele misdadigers die nog wel kans hebben om beter te worden!!
Waarschuw beheerder
Ja, al is ik soms lees hoe onschuldige mensen worden vermoord/verkracht , vindt ik dat ze de moordenaars daarvan mogen afknallen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 oktober 2006 om 10:36:
donering aan de wetenschap

Use 'em as the rats they are...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 oktober 2006 om 08:31:
Use 'em as the rats they are...

:roflol: