Partyflock

Forumonderwerp · 903076

Waarschuw beheerder
ik vind dat ze hier in Nederland veel strenger moeten worden
mensen die een ander letterlijk afslachten verdienen geen leven!!
en binnen een paar jaar zijn ze gewoon weer vrij!!
vind dat niet normaal!!
die mensen verdienen DE DOOD STRAF!!

ben je het met me eens of niet??

Waarschuw beheerder
Laat ze lekker hoestsiroopjes testen ofzo...
[img width=200 height=192 cacheid=00025b4f0005905cd6a373c01a01994426]http://www.esa.int/images/dorota_exer200.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Ben absoluut tegen de doodstraf.
Ductroux mogen ze van mijn part helemaal open snijden.. maar dan nog, er zullen altijd mensen worden gedood die onschuldig zijn, en daar sta ik absoluut niet achter.

Waarschuw beheerder
donateur
De doodstraf moet zeker ingevoerd worden hier in Nederland vooral bij mensen die het leven van een ander afnemen!
Waarschuw beheerder
Pedo's moge zo-wie-zo allemaal afgemaakt worden!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 oktober 2006 om 18:54:
De doodstraf moet zeker ingevoerd worden hier in Nederland vooral bij mensen die het leven van een ander afnemen!

Wat doe je dan met de mensen die die doodstraf moeten uitvoeren?
Of ga jij de beul spelen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 september 2006 om 00:41:

ik ben het ermee eens
als iemand iets heel ergs gedaan heeft verdient hij van mij de doodstraf

Waarschuw beheerder
vind dat niet normaal!!

Ergens ben ik het met je eens. Als ik beelden zie van mensen die anderen zonder reden afmaken is mijn eerste reactie ook dat je ze tegen de muur moet zetten. Maar dat is vooral een gevoelsmatige reactie.

Want als je er logisch over nadenkt kan het nooit goed zijn om haat met dezelfde haat te bestrijden. Ten eerste omdat je mensen de kans ontneemt om hun fouten in te zien en ervan te leren. Ten tweede omdat niemand recht zou moeten hebben om een ander zijn leven te nemen. Dus ook de staat niet. Laat het rechtsysteem dan het voorbeeld zijn voor de waarde van het menselijk leven. Ten derde vraag ik me af of de doodstraf wel enige voldoening schept voor de nabestaanden van het slachtoffer. Ik heb daar laatst toevallig een docu over gezien waarin een gouverneur in Amerika de doodstraf afschafte. Er was een strijd gaande tussen voor en tegenstanders. Er waren ook een hoop familieleden van slachtoffers die aangaven dat ze zich geen seconde beter voelde door de ombrenging van de dader. Ik denk ook niet dat een rechtsysteem gebaseerd mag zijn op wraak.
Tot slot is er het standaard argument dat je het gevaar loopt onschuldigen ter dood te brengen en dat is dan onomkeerbaar (en het schijnt vaak gebeurd te zijn)

Ik zag een keer een programma waarin moordenaars constant heel bewust geconfronteerd werden met hun daden. Dat was onder het mom van dat ze hun daden moesten dragen. Dat werkte erg goed. Op een gegeven moment begonnen volwassen stoere gasten massaal te janken omdat ze inzagen hoe vreselijk het was wat ze hadden gedaan en dat ze het nooit meer konden terugdraaien. Dat vind ik een betere manier. En misschien daarin ook nog verwerken dat ze vanuit die spijt (die ze elke dag met zich meedroegen) als genoegedoening een goede daad verrichten naar de nabestaanden toe om de spijt te betuigen.

Dit klinkt allemaal heel mooi en dit is wat ik er nu over zeg. Waarschijnlijk denk ik er heel anders over als een van mijn naasten wordt vermoord.

Maar ik ben iig wel voor hogere celstraffen op moord. Veel hoger.

Waarschuw beheerder
nee... als hij onschuldig is zit je dermee...
en als hij/zij iets ergs heeft gedaan laat ze dan maar lekker lang wegrotten en hun celletje.. daar heb je ze meer mee

Waarschuw beheerder
Nee ben niet voor doodstraffen...ik vind zowiezo niet dat iemand of een regering het recht mag hebben om iemand te vermoorden
Waarschuw beheerder
DE DOOD STRAF!!

:yes: ... gelijk doen al moet er wel eerst grondig worden onderzocht of het de juiste dader is en niet dat je de verkeerde afmaakt en later het woordje 'sorry' moet gebruike ... maar doodstraf ben ik voor ... :yes:
Waarschuw beheerder
nee

ik ben tegen, onderzocht is dat mensen meer leiden als je ze laat zitten en wachten dan gaan ze denken(als het goed is)
laat al die mensen maar lekker zitten, zijn ze dood dan zijn ze overal vanaf en kunnen ze ook niet meer lijden!
wel dan gevangenissen aanpassen!
geen t.v. en luxe dingen meer
Waarschuw beheerder
Ja.. mits er 100% waterdicht bewijs is en een persoon een gevaar is voor mens & dier :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben tegen, onderzocht is dat mensen meer leiden als je ze laat zitten en wachten dan gaan ze denken(als het goed is)

hoelang zou onderstaand geval de tijd gehad hebben om na te denken?

de tegenstanders hebben de tijd niet mee...

hieronder weer een sprekend voorbeeld waarom de doodstraf een prima straf is...

Ontsnapte tbs'er vult strafblad aan

Een 31-jarige tbs-er die zich vrijdagmorgen aan zijn begeleiders was ontkomen, heeft in zijn korte periode van vrijheid een serie misdrijven begaan. De man werd vrijdagavond weer in de kraag gevat bij metrostation Hoogvliet.

Vrijdagmiddag heeft hij volgens de politie in het centrum van Rotterdam een vrouw in een auto bedreigd en beroofd van haar handtas, daarna met geweld iemand thuis beroofd van pinpas en portemonnee en vervolgens in de wijk Hoogvliet een 20-jarige vrouw verkracht. Dankzij de aangifte van die vrouw kon de politie hem later achterhalen.

De Rotterdamse politie werkte bij de aanhouding samen met het rechercheteam voortvluchtige tbs-ers van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). het Openbaar Ministerie (OM) heeft niet gezegd waar de man in behandeling is. Hij had geen verlof toen hij ontsnapte.

dezelfde dag nog een spuitje in zijn arm moeten planten

vervolgens in de wijk Hoogvliet een 20-jarige vrouw verkracht.

Lezen de tegenstanders het goed???

Nog even goed kijken?

Zou het 20 jarige meisje ook een pf account hebben?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

oneens.....gebeurt vaak genoeg dat onschuldige ter dood gebracht wordt......beter 100 schuldigen niet berechten dan 1 onschuldige executeren...
Waarschuw beheerder
nee blijf er bij, geen doodstraf aan zelf dood gaan zijn ze zo van alles af, laat ze leiden maar dan niet in onze huidige gevangenissen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 oktober 2006 om 10:36:
maar

Voor: donering aan de wetenschap, zijn ze
toch nog nuttig voor de maatschappij. ;)

en...

vind ik ook,

proefdier vrij, veroordeelde d'r voor in de plaats

Dat zou de partij voor de dieren in haar partijprogramma op moeten nemen, zouden ze meteen meer stemmen trekken.

niet alleen zeuren, maar ook een oplossing aandragen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op zaterdag 7 oktober 2006 om 18:00:
het Openbaar Ministerie (OM) heeft niet gezegd waar de man in behandeling is. Hij had geen verlof toen hij ontsnapte.

Maar ook niet vertellen wat er wel aan de hand was... gelukkig hebben we nog rechtse media die wetenswaardige zaken niet unmentioned laat;

Over het hoe en waarom deze wandelende tijdbom heeft kunnen ontsnappen, houdt justitie echter de kaken stijf op elkaar. Waarom? Omdat ze zich de ballen uit de broek schamen. Wat blijkt namelijk. De boomlange negert was op pad gestuurd met een 20-jarige begeleidster om een tube tandpasta te kopen. Wanneer je iemand verkracht, wil je immers wel een frisse adem hebben...

Waarschuw beheerder
Zeg dat tegen Lee Harvey Oswald....

Als er onomstotelijk bewijs is dat iemand schuldig is aan iets onmenselijks, genocide bv, dan zou het van mij wel mogen.

Te duur om de belastingbetaler alsnog te laten boeten door zoiets in leven te houden.
Waarschuw beheerder
k ben voor,, Maar dan moeten ze wel eerst heel goed hebbe uitgezocht of het die gene wel is..

Waarschuw beheerder
Alleen voor verkrachters en pedofielen.....en kindermoordenaars
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sannemeisje op zondag 1 oktober 2006 om 12:51:
Lekker laten lijden..
Met de doodstraf komen ze er me iets te gemakkelijk vanaf

Hier ben ik het helemaal mee eens...
Je moet ze niet doden.. gewoon laten lijden voor hun zonden :)

Waarschuw beheerder
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet.. Kijk het is wel heel makkelijk om iemand de doodstraf te geven, vind persoonlijk dat die gene er dan erg makkelijk van af komt. Mijn voorkeur is dan marteling &zeker voor pedofielen enzo! En je hebt natuurlijk ook het probleem dat je iemand ter dood kan veroordelen terwijl die gene onschuldig is.. Dan maak je dus iemand dood die niet eens een misdaad heeft begaan. Het is een beetje cliché maar ik ben dus meer voor marteling o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van BOMPETOMPER op maandag 9 oktober 2006 om 15:38:
Zeg dat tegen Lee Harvey Oswald....

?

Oswald werd neergeschoten door de nachtclubeigenaar Jack Ruby in Dallas, Texas toen hij werd vervoerd naar de lokale gevangenis, twee dagen na de moord op de president, en voordat hij voor de rechter moest verschijnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 oktober 2006 om 09:50:
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet.. Kijk het is wel heel makkelijk om iemand de doodstraf te geven, vind persoonlijk dat die gene er dan erg makkelijk van af komt. Mijn voorkeur is dan marteling &zeker voor pedofielen enzo! En je hebt natuurlijk ook het probleem dat je iemand ter dood kan veroordelen terwijl die gene onschuldig is.. Dan maak je dus iemand dood die niet eens een misdaad heeft begaan. Het is een beetje cliché maar ik ben dus meer voor marteling o:)

Ik ook.. :jaja:

Waarschuw beheerder
Om te beginnen ga ik niks goed praten voor moordenaars etc...,

maar de doodstraf vind ik getuigen van gebrek aan respect voor de rechten van de mens (oh ja, moordenaars zijn ook mensen).

Vinden we moord/verkrachting zo verschrikkelijk en erg dat we het nog eens gaan herhalen?

De moordenaar is opgepakt, 'onschadelijk' gemaakt en na een dikwijls ondragelijk lange wachttijd wordt hij dan vakkundig ter dood gebracht. Wie heeft baat bij zo een schouwspel?

Je haalt er geen levens mee terug, en verlaagd je tot het uitvoeren van een uiterst primitieve daad...
laatste aanpassing
Ja ik vind dat sommige mensen de dood straf verdienen
mensen die kinderen wat aan doen die verdienen als eerste de doodstraf !!! :yes:

Waarschuw beheerder
Miss-Aqua citeer 5 oktober 2006 18:54

:yes:

en tbs`ers vooral niet op verlof laten..
Waarschuw beheerder
en tbs`ers vooral niet op verlof laten..

hier ben ik het wel mee eens...
Waarschuw beheerder
ben absoluut voor de doodstraf. zijn tal van voorbeelden waar de doodstraf een oplossing was geweest.

tegenstanders van de doodstraf komen vaak met dezelfde argumenten, die ook door amnesty aan worden gedragen om tegen de doodstraf te zijn.

de kans dat onschuldige ter dood gebracht worden heeft volledig te maken met de manier waarop je de doodstraf toepast. het voorbeeld van de doodstaf in amerika en dat daar onschuldigen ter dood worden gebracht geld enkel voor amerika. ik ben het ook oneens met de manier waarop de doodstraf daar word toegepast, maar als er geen twijfel bestaat kan de doodstraf wel degelijk uitgevoerd worden, zonder dat er onschuldigen ter dood worden gebracht. (hoe groot is de kans dat Ductroux onschuldig is?)

ook een mooi argument is dat het een definitief einde inhoud voor de veroordeelde. het is inhumaan en de veroordeelde krijgt geen nieuwe kans om weer verder te gaan met zijn leven. we moeten ze toch een kans geven?
ik wil de mensen die dit zo hard volhouden en begrip vragen voor de arme veroordeelde, ditzelfde verhaal wel eens zien uitleggen aan de moeder of vader die hun enigste kind vermoord is door de TBS patient. ga aan zo iemand maar uitleggen dat de TBS patient zo zielig is en weer een kans verdient om vrij te komen, terwijl ze hun enigste kind nooit meer terug krijgen. Als je zulke ouders kunt overtuigen dat de TBS patient zo zielig is en dat het onrechtvaardig zou zijn om hem voor een fout geen nieuwe kansen meer te bieden vind ik dat verdomt knap.
het argument dat het zo inhumaan en definitief is voor de verdachte weegt dus bij lange na niet op tegen hetgeen hij veroorzaakt heeft. de ouders van het slachtoffer zullen verder moeten leven met het verlies, waar ze totaal niks aan konden doen of invloed op hadden en dan zou de dader die simpel gezegd iemand vermoord heeft zielig zijn en onze medeleven verdienen. ik leef meer mee met de slachtoffers dan de dader.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 oktober 2006 om 11:19:
Ten eerste omdat je mensen de kans ontneemt om hun fouten in te zien en ervan te leren. Ten tweede omdat niemand recht zou moeten hebben om een ander zijn leven te nemen. Dus ook de staat niet.

helaas is het in de praktijk zo dat niet iedere dader toerekenignsvatbaar is en deze dan ook niks van hun fouten leren en weer net zo makkelijk moorden als de eerste keer. ik zou het ook graag zien dat niemand het recht mag hebben een ander zijn leven te nemen. bij de gevallen waar ik de doodstraf voor wil invoeren gaat het om onbehandelbare TBS patienten die helaas het gegeven dat niemand leven mag nemen niet zo nau nemen.
alleen omdat wij geen leven willen af nemen houd niet in dat de veroordeelde hetzelfde principe erop nahoud. (het is toch best lullig als je er op tegen bent de TBS-veroordeelde het leven te nemen en hij een week later op verlof je ouders en vriend/vriendin heeft vermoord. de doodstraf is ook niet bedoeld om enkel en alleen het leven te nemen, maar om ervoor te zorgen dat iemand die levensgevaarlijk is niet de kans krijgt om nog meer moorden te plegen en zo nog meer levens van onschuldige mensen voorgoed te veranderen.

ik ben dus absoluut voor invoering van de doodstraf, maar deze moet alleen opgelegd kunnen worden als onomstotelijk bewezen kan worden dat de beschuldigde ook de dader is en hij een groot gevaar vormt voor de maatschappij in het geval dat hij vrij zou komen. een moord moet bijvoorbeeld niet bestraft worden met de doodstraf, de doodstraf moet alleen opgelegd kunnen worden bij de meest ernstige gevallen, waar een duidelijk gevaar voor de samenleving aanwezig is.

op de vaak gestelde vraag "zou jij de schakelaar overhalen?" antwoord ik volmondig "JA" ik zou nooit met de gedachte kunnen leven dat ik de mogelijk had om in te grijpen, maar geen beslissing durfde te nemen of te bang was om iets te doen, waardoor dezelfde persoon later weer mensen heeft verkracht of vermoord.
als ik de mogelijkheid heb om leed en geweld te voorkomen zal ik ook zeker die stap nemen. (per situatie verschillend, waar je de ene keer tussen de vechtende partijen gaat staan als je met een grote groep bent, of slechts hard roept naar een groep van 8 man die een iemand in elkaar slaan om te laten merken dat je het niet eens bent met wat ze doen als ik alleen ben. ik zal zeker iets doen, al is het nog zo klein, ik ga niet stilletjes toekijken hoe iemand beroofd, doodgeslagen of in elkaar getrapt word.
de hendel voor de doodstraf zou ik dus ook overhalen om toekomstige misdaden te voorkomen.

Waarschuw beheerder
ja
Waarschuw beheerder
[img g width=160 height=170 cacheid=000d121900259268022b8c311a019fd47f]http://www.sinterklaasisjarig.nl/plaatjes/sinterklazen/sint_staf.gif[/img]

de dood staf (y)

Waarschuw beheerder
JA

Waarschuw beheerder
vind dat niet normaal!!
die mensen verdienen DE DOOD STRAF!!

nop, er gebeurd vaak genoeg dat iemand onschuldig in de lik zit dus....

Uitspraak van tiny01 op zondag 22 oktober 2006 om 20:03:
de kans dat onschuldige ter dood gebracht worden heeft volledig te maken met de manier waarop je de doodstraf toepast. het voorbeeld van de doodstaf in amerika en dat daar onschuldigen ter dood worden gebracht geld enkel voor amerika.

Dan mag je mij nu vertellen waarom dat niet in nederland zou kennen gebeuren;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
omdat in amerika de doodstraf snel word opgelegd. er zijn tal van voorbeelden in amerika waar mensen ter dood zijn veroordeeld die later onschuldig bleken of mensen die wel degelijk geleerd hadden van hun fouten en weer succesvol in de maatschappij terug hadden kunnen keren.
zelf ben ik tegen de manier waarop in amerika met de doodstraf word omgegaan (eerst 25 jaar opsluiting en dan ter dood, doodstaf tegen hoofdzakelijk mensen uit een lager sociaal milieu waar de bewijzen soms vaag of minimaal zijn)

de doodstraf moet naar mijn mening opgelegd worden in extreme gevallen waar het bewijs overduidelijk is (bijv. dutraux, zware TBS patienten die onbehandelbaar blijken)en waar duidelijk een groote kans bestaat op herhaling of gevaar voor de samenleving.

Waarschuw beheerder
ja je heb ergens ook wel gelijk, maar ikheb erwat gemengde gevoelens over,er blijft altijd een kans bestaan dat er iemand onschuldig vast zit

Waarschuw beheerder
ik ben tegen de dood staf :lol: arme sinterklaas!

Waarschuw beheerder
ze mogen dat van mij aanschaffen.

MAAR!!!!!!

wel als echt je schuld bewezen is.

want toch krijg je met de doodstraf dat mensen ontschuldig sterven
Waarschuw beheerder
Ik ben voor de doodstraf in de gevallen van: meervoudige moorden, meervoudige verkrachtingen en pedosexualiteit.

Nederland is te makkelijk op verschillende vlakken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

ja ben er wel voor, maar ben bang dat zoiets niet meer te integreren valt in een land als nederland

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben voor. Opsluiten heeft geen zin, veel te veel recidivisten.. geen hond die er wat van leert om in een cel te zitten en TBS is ook geen oplossing :no:

Het nadeel is wel, dat je ook kans hebt dat je een onschuldig persoon veroordeelt :S
Uitspraak van tiny01 op dinsdag 24 oktober 2006 om 19:56:
de doodstraf moet naar mijn mening opgelegd worden in extreme gevallen waar het bewijs overduidelijk is (bijv. dutraux, zware TBS patienten die onbehandelbaar blijken)en waar duidelijk een groote kans bestaat op herhaling of gevaar voor de samenleving.

Idd :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 24 oktober 2006 om 21:24:
ze mogen dat van mij aanschaffen.

MAAR!!!!!!

wel als echt je schuld bewezen is.

want toch krijg je met de doodstraf dat mensen ontschuldig sterven

helemaal mee eens!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [WBS] Joker.one op zaterdag 7 oktober 2006 om 11:00:
Twijfelachtig...

:yes: idd...

Helemaal waterdicht is zoiets nooit....en onschuldige slachtoffers hoeven er ook niet te vallen! :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
invoeren, Nu meteen:jaja:
Waarschuw beheerder
Ik vind dat je doodstraf alleen zou moeten invoeren als is bewezen dat het afschrikt en dat er daardoor minder zware criminaliteit voorkomt (denk hierbij vooral aan moorden en verkrachtingen e.d.)

In de VS zie je dat dit niet het geval is. In de staten waar de doodstraf wel is toegestaan worden er niet minder moorden gepleegd dan in staten waar de doodstraf niet is toegestaan.

Waarschuw beheerder
ben tegen de doodstraf.
maar vind dat sommige mensen wel harder gestraft mogen worden.

Ik vind niet dat criminelen in een TBS kliniek terecht moeten komen. Ze hebben het daar veelste goed en veel vrijheid. ik vind dat ze maar lekker in hun cel moeten zitten.

De gevangenis is ook een paradijsje. Ze hebben het daar echt niet slecht, beetje tv kijken, sporten etc.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 oktober 2006 om 14:19:
De gevangenis is ook een paradijsje. Ze hebben het daar echt niet slecht, beetje tv kijken, sporten etc.

ja leuk dat ze daar zitten OP ONZE KOSTEN!!!!!
gewoon laten inslapen, die gasten die niet te verbeteren zijn. geld wat overblijft kan naar de zorg en het onderwijs
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GEUX op vrijdag 27 oktober 2006 om 14:26:
ja leuk dat ze daar zitten OP ONZE KOSTEN!!!!!
gewoon laten inslapen, die gasten die niet te verbeteren zijn. geld wat overblijft kan naar de zorg en het onderwijs

:jaja:

Verkrachters, pedo's en moordenaars mogen van mij de doodstraf krijgen!

(effe heel zwart op wit gezegd)