[MeiSke_-] ok misschien kan ik het nu dan beter op deze manier gaan doen..,
Na drie weken is het plantje lekker aan het groeien. Nu kun je ervoor kiezen om de plant in een vochtige omgeving te houden ('humidity tent') of om het langzaam af te harden naar 'huiskamer' omstandigheden.
Dit kun je doen door iedere dag 1 of 2 gaatjes in het zakje te prikken. Zo bouw je heel geleidelijk de luchtvochtigheid af. Wanneer er zwarte randen aan de bladeren ontstaan is dit vaak te wijten aan een (te) lage luchtvochtigheid. De nieuwe groei is in het begin vaak wat iel en dun. Door de plant te toppen kan een stevigere en bossigere plant verkregen worden.
Hey MeiSke_-!
Ik begin altijd met een stulp die open is aan de bovenkant, hier doe ik een boterham zakje o.i.d. overheen. Na een tijdje laat ik het plantje wennen door af en toen een tijd lang het zakje van de stulp af te halen. Tot nu toe ging dit wenningsproces erg rap.
Dan nog een tijdje laten groeien met de open stulp er omheen en dan langzaam proberen of ze het zonder kan .
Er is niet echt een standaard methode, zolang je er maar voor zorgt dat de klimaatveranderingen geleidelijk op het plantje overkomen.
De stam zal meteen een stuk dikker worden eer ze helemaal gewend is aan het klimaat in de kamer waar ze staat. Daarna begint ze pas echt snel te groeien! Onder de stulp blijft ze een mietje