Partyflock

Forumonderwerp · 901061

Waarschuw beheerder
Eeejz...,

Ik had al op google na gekeken waar ik ergens de salvia divinorum plant kan vinden/kopen maar nergens kan ik deze vinden blijkbaar omdat deze plant niet legaal is in nederland..,

iemand misschien tips of adressen waar deze wel te verkrijgen zijn?

Iig alvast bedankt (F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 maart 2007 om 15:36:
Salvia werkt bij de meeste mensen pas na meerdere keren gebruiken (net als wiet). De eerste paar keren werkte het bij mij ook niet, maar daarna...........

hoe vaker je salvia gebruikt des de minder je nodig hebt om goed vaag te worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 maart 2007 om 16:40:
hoe vaker je salvia gebruikt des de minder je nodig hebt om goed vaag te worden

oh op die fiets.. nog maar es een paar keer proberen dan..
Waarschuw beheerder
heb het vorige week op de highlive beurs gekocht, bleek toch legaal.

Wat een stevige trip was het.pfff
Waarschuw beheerder
ik had salvia 10x, een sterk extract, het was een trip van ongeveer een minuut of 2...

Waarschuw beheerder
update van mn plantje:

[img width=615 height=410 cacheid=000dc44b00276bf3f3229aaf1a01d4850b]http://home.quicknet.nl/qn/prive/lfl.stokman/sa.JPG[/img]

[img width=345 height=494 cacheid=000dc45000276bfc79461fba1a01d4850b]http://home.quicknet.nl/qn/prive/lfl.stokman/sa2.JPG[/img]

[img width=448 height=336 cacheid=000dc45200276c0363ee76f61a01d4850b]http://home.quicknet.nl/qn/prive/lfl.stokman/trippysalvia.JPG[/img]

:jaja: (Y) :D

Waarschuw beheerder
word trouwens ook tijd om er stekkis van te maken denk ik zo :jaja:
die nieuwe beginnetje bij de dikke middenstam zijn er ideaal voor, die groeien ook in no time weer aan!

Waarschuw beheerder
allow...,

wat kan ik aan mijn salvia stek/plantje doen!!???

Ik heb er nu een glazen pot over heen zodat de luchtvochtigheid hoog blijft, maar de pot word onderhand te klein voor de plant..,als ik de pot eraf haal ben ik bang dat ie kapot gaat, want hij word dan slap en lijkt of ie ook ietjes zwart aan de bladeren word!!?

dit is de mijne :D

[img width=480 height=640]https://album.partyflock.nl/9088419.jpg[/img]

zo was ie eerst toen ik hem kreeg

[img width=480 height=640]https://album.partyflock.nl/6584531.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
groeien er 2 langs elkaar dat wel bezonder:D kan ik daar geen nieuwe stek van maken? loopt wel tot de wortel!

Waarschuw beheerder
damnit..lees nu al dat ik een grote fout heb begaan :(

4. Zoals je ziet, zit de voedingsbodem nog vast aan de wortels. Voor het planten moeten de wortels schoon zijn.
5. Spoel onder lauw water de voedingsbodem van de wortels af.
6. Als de wortels niet goed schoon zijn kunnen later problemen met schimmelgroei ontstaan.

en dat heb ik eraan laten zitten :\

Waarschuw beheerder
ok misschien kan ik het nu dan beter op deze manier gaan doen..,

Na drie weken is het plantje lekker aan het groeien. Nu kun je ervoor kiezen om de plant in een vochtige omgeving te houden ('humidity tent') of om het langzaam af te harden naar 'huiskamer' omstandigheden.
Dit kun je doen door iedere dag 1 of 2 gaatjes in het zakje te prikken. Zo bouw je heel geleidelijk de luchtvochtigheid af. Wanneer er zwarte randen aan de bladeren ontstaan is dit vaak te wijten aan een (te) lage luchtvochtigheid. De nieuwe groei is in het begin vaak wat iel en dun. Door de plant te toppen kan een stevigere en bossigere plant verkregen worden.

Waarschuw beheerder
salie kan je gewoon bij de supermarkt halen

Waarschuw beheerder
[MeiSke_-] ok misschien kan ik het nu dan beter op deze manier gaan doen..,

Na drie weken is het plantje lekker aan het groeien. Nu kun je ervoor kiezen om de plant in een vochtige omgeving te houden ('humidity tent') of om het langzaam af te harden naar 'huiskamer' omstandigheden.
Dit kun je doen door iedere dag 1 of 2 gaatjes in het zakje te prikken. Zo bouw je heel geleidelijk de luchtvochtigheid af. Wanneer er zwarte randen aan de bladeren ontstaan is dit vaak te wijten aan een (te) lage luchtvochtigheid. De nieuwe groei is in het begin vaak wat iel en dun. Door de plant te toppen kan een stevigere en bossigere plant verkregen worden.

Hey MeiSke_-!

Ik begin altijd met een stulp die open is aan de bovenkant, hier doe ik een boterham zakje o.i.d. overheen. Na een tijdje laat ik het plantje wennen door af en toen een tijd lang het zakje van de stulp af te halen. Tot nu toe ging dit wenningsproces erg rap.
Dan nog een tijdje laten groeien met de open stulp er omheen en dan langzaam proberen of ze het zonder kan .

Er is niet echt een standaard methode, zolang je er maar voor zorgt dat de klimaatveranderingen geleidelijk op het plantje overkomen.

De stam zal meteen een stuk dikker worden eer ze helemaal gewend is aan het klimaat in de kamer waar ze staat. Daarna begint ze pas echt snel te groeien! Onder de stulp blijft ze een mietje ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zeg ook constant tegen dr dat ze hem onder mn (vooral blauwe licht afgevende) kwiklamp moet zetten ipv in de kamer ;)

Onze kamer is vrij donker helaas. Onder onze hps groeide die btw als de tyf#s

Waarschuw beheerder
Gaat steeds slechter met de stek, de bladeren worden aan de randjes al zwart!!!

Ik heb die glazen pot nu eronder vandaag gehaald, en dit met plactic bedekt...,

Maar wat kan ik nu nog meer doen, word er onderhand wel beetje zat mee!! waardeloze planten
Waarschuw beheerder
donateur
Ik had het zelfde met mijn planten, ze werden te groot voor de appelmoes pot. Heb toen een paar rietjes in de pot gedaan en daaroverheen een boterham zakje, hier kan je af een toe een gaatje in prikken zodat je plant went aan een minder vochtige omgeving.
Nu staan de planten gewoon in mijn kamer zonder iets er overheen. Ik benevel ze wel elke dag met een plantenspuit en 1 keer in de week krijgen ze water.

De bladeren die aangemaakt zijn toen ze onder de pot stonden verkleuren wel en zijn nu ook aan het afsterven. Hier moet je niet van schrikken want de nieuwe bladeren zijn bij mij allemaal groen.

Waarschuw beheerder
De plant kan heel veel hebben en vanuit de ergste staat in eens weer helemaal opkomen.

Ik denk dat de juiste timing van onder de pot vandaan halen en laten wennen aan het kamerklimaat cruciaal is.
Waarschijnlijk heb ik tot nu toe geluk gehad want bij mij is het altijd prima gegaan. Persoonlijk vind ik het erg makkelijke planten, maar zal wel aan mij liggen dan :P

Ik benevel ze wel elke dag met een plantenspuit en 1 keer in de week krijgen ze water.

ik benevel ze ook elke dag, maar geef ze ook elke dag water! De plant zuigt de hele bodem droog, vooral met dit weer!! veel vocht, ze zal niet snel verzuipen iig
Waarschuw beheerder
donateur
Hier foto van mijn plant, kan je ook zien dat de onderste bladeren bruin zijn maar dat hier ook weer nieuwe voor in de plaats gaan komen.
[img width=600 height=491 cacheid=000de0960027ba8463df2e471a01dcb67a]https://album.partyflock.nl/9377695.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Steffie moet dr plant gewoon nog onder de kwiklamp gooien

mja ze is eigenwijs :P

Waarschuw beheerder
donateur
Heb vandaag plantjes gehaald bij de Gamma-plantenactie (jaja de tuin is nu erg fleurig)

Ook 2 van die salvia dingen gehaald... Zal wel de verkeerde zijn maar ziet er leuk uit in de plantenbak :D

Waarschuw beheerder
Hier foto van mijn plant, kan je ook zien dat de onderste bladeren bruin zijn maar dat hier ook weer nieuwe voor in de plaats gaan komen.

cool! lijkt sprekend op de mijnes, ook in een witte pot enzo, zelfde stadia :D
gaaf man!! :Respect:

Waarschuw beheerder
Ik kende de link al, maar inderdaad interessante weetjes!

Als je de omstandigheden wilt veranderen waarin je Salvia Divinorum groeit moet je dit heel geleidelijk aan doen. Salvia Divinorum kan zich wel goed aanpassen aan verschillende omstandigheden, maar het duurt vrij lang voordat ze gewend is aan het nieuwe klimaat.

Dit bevestigt dus het verhaal van de stulp geleidelijk afbouwen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HTDXY op donderdag 26 april 2007 om 12:03:
Nu staan de planten gewoon in mijn kamer zonder iets er overheen. Ik benevel ze wel elke dag met een plantenspuit en 1 keer in de week krijgen ze water.

Jah spuiten doe ik ook elke dag ff,

De bladeren die aangemaakt zijn toen ze onder de pot stonden verkleuren wel en zijn nu ook aan het afsterven. Hier moet je niet van schrikken want de nieuwe bladeren zijn bij mij allemaal groen.

Jah indd, merk alwel dat de plant zig nu weer hersteld..,dus verwachte alwel dat dit goed gaat komen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 12:14:
Persoonlijk vind ik het erg makkelijke planten, maar zal wel aan mij liggen dan

Is ook een moeilijke plant, is erg gevoelig!!