Partyflock

Forumonderwerp · 900416
2 volgers · 15715x bekeken

Waarschuw beheerder
Vind het zulke vette shit (Y)

Wat jullie?! 8)
Artiest {SHOWLIST artist 62016, 34383}
Waarschuw beheerder
Mooie uiteenzetting v edutainment.

Ik vind de term "terror" ook niet echt essentieel.

De meeste mensen denken bij "terror" aan iets van 220-240 bpm met gitaarrrifs ofzo.

Eigelijk de stijl van industrial strength, bloody fist en shockwave en ook het speedcore label.
En jawel die mensen noemden hun muziek "speedcore".
Zeker in de VS, waar met "hardcore" voornamelijk de rock/metal(???) variant bedoeld word.

Ook in bijv. Oost europa word met "speedcore" gerefeert naar wat men hier weleens "terror" durft tte noemen, zoals bijv. Dashcraft of "Moscow Speedcore Scum".

Neem bijvoorbeeld ook eens de cd's van "tunnel of terror" erbij..
Je kunt hem ook evengoed opdelen in bijvoorbeeld "hardcore en speedcore".
Waarbij "hardcore" niet altijd hoeft te staan voor "ritititieuw" maar bijvoorbeeld wat wze hier noemen "uk hardcore en frenchcore".

Ik bedoel kijk op die flyers en kijk op de cd's of de benamingen die de artiesten zelf gebruikten. Daar spreekt men ook van "hardcore", terwijl men direct refeert aan de snellere uptempoe, industriele "techno" eigelijk.

Want in de Uk zelf, bedoelen ze met Uk hardcore die happy hardcore met veel breaks.

In 2000 heette die cd van psychik genocide toch ook "hardcore slavery" terwijl er volop "frenchcore opstond.
En de mensen die zo van de benaming "terror" houden, ga je dan zeggen dat mensen als DOA, The Speedfreak, Sonic Overkill en UVC de muziek die ze nota bene zelf hebben "uitgevonden", verkeerd belabelen???

Artiest Hardnoize
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 21:13:
hiphop en scratches enzo, maar dat heb je op bloody fist ook

Vette stijl is dit(hoe het ook heten mag)draai dit zelf ook veel en scratch ook redelijk veel bij deze stijl.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Deekore. op donderdag 1 maart 2007 om 21:46:
Mooie uiteenzetting v edutainment.

Ik vind de term "terror" ook niet echt essentieel.

De meeste mensen denken bij "terror" aan iets van 220-240 bpm met gitaarrrifs ofzo.

Eigelijk de stijl van industrial strength, bloody fist en shockwave en ook het speedcore label.
En jawel die mensen noemden hun muziek "speedcore".
Zeker in de VS, waar met "hardcore" voornamelijk de rock/metal(???) variant bedoeld word.

Ook in bijv. Oost europa word met "speedcore" gerefeert naar wat men hier weleens "terror" durft tte noemen, zoals bijv. Dashcraft of "Moscow Speedcore Scum".

Neem bijvoorbeeld ook eens de cd's van "tunnel of terror" erbij..
Je kunt hem ook evengoed opdelen in bijvoorbeeld "hardcore en speedcore".
Waarbij "hardcore" niet altijd hoeft te staan voor "ritititieuw" maar bijvoorbeeld wat wze hier noemen "uk hardcore en frenchcore".

Ik bedoel kijk op die flyers en kijk op de cd's of de benamingen die de artiesten zelf gebruikten. Daar spreekt men ook van "hardcore", terwijl men direct refeert aan de snellere uptempoe, industriele "techno" eigelijk.

Want in de Uk zelf, bedoelen ze met Uk hardcore die happy hardcore met veel breaks.

In 2000 heette die cd van psychik genocide toch ook "hardcore slavery" terwijl er volop "frenchcore opstond.
En de mensen die zo van de benaming "terror" houden, ga je dan zeggen dat mensen als DOA, The Speedfreak, Sonic Overkill en UVC de muziek die ze nota bene zelf hebben "uitgevonden", verkeerd belabelen???

ja tuurlijk... vele snappen zelf die benamingen niet lijkt me :p

er zijn genoeg hardcore traxx met 'terror 'vocals en omgekeerd... of speedcore traxx met 'hardcore ' vocals...
en veel cd's die misnaamt zijn...

ik heb een cd techno mania ofzo met echt veel geen techno ofzo erop maar op zijn minst Hardcore...

Hardcore slavery klopt wel...want ik zie Frenchcore wel als noemer hardcore...

Hardcore , Terror , Speedcore

dit vind ik echt 3 heel apparte dingen dat je dan nog onder kan verdelen...
en terror heeft een heel apparte stijl en heeft 'niets' met frenchcore te maken... is gewoon iets wat boven 210 bpm ramt en niet boven de 300 en die niet sounds lijk frenchcore of wat dan ook... en spul boven de 300 bpm is speedcore , zo zie ik het... uitzonderingen daar gelaten...

Any questions ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Al die hokjes.

Ik draai gewoon wat ik zelf wil en wat voor stijl dat dan is doet er niet toe.

Waarschuw beheerder
julie zijn toch ook zo nonchalant 8)
Artiest Holmen
Waarschuw beheerder
alleen hardcore en speedcore bestaat

Waarschuw beheerder
typische uitspraak van je :p
Dat waren de dingen waar me mekkaar niet konder in vinden ... :p

Waarschuw beheerder
En hardstyle beeft

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder

Stijlen verschillen toch per land man, alsof wij maar alles zo moeten noemen zoals ze het in de USA of UK noemen. Dat iemand zn track een bepaalde stijl noemt moet hij weten, betekent nog niet dat wij dat hier dan ook maar zo moeten noemen. Terror is hier in Nederland gewoon een gevestigde stijlnaam, iedereen weet wat ermee bedoeld wordt, en hoe ze het ergens anders noemen maakt echt geen ruk uit.

Waarschuw beheerder
ja ???? er zijn genoeg van de hollandse kneusjes die Schreeuwen Angerfist is Dikke Terror , RTC is vette terror man hahahahahahahaha

8)

Waarschuw beheerder
Mmm ja daar had ik ff niet aan gedacht...maar dat zijn meestal mensen die verder niets van de hardcore scene afweten, dus die hoef je denk niet mee te tellen

Waarschuw beheerder
probeer in het vervolg maar aan alles te denken 8)

Waarschuw beheerder
ik bedoel wat is uk hardcore?

Onder UK Core.. versta ik idd ook veel hiphop, scratches, en vooral... Veel BREAKS :kwijl:

Verder heb ik echt geen zin meer om de discussie te volgen b)

Ik ga slapuh! :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 22:47:
ja ???? er zijn genoeg van de hollandse kneusjes die Schreeuwen Angerfist is Dikke Terror , RTC is vette terror man hahahahahahahaha

Nou volgens mij zijn dr ook genoeg Belgische sukkeltjes die dat roepen 8)

En nu ga ik echt slapuh O:)

Waarschuw beheerder
en je was vandaag maar na 11 uur in het topic :(

we hebben al zolang moeten wachten op je , k'dacht dat je nooit kwam opdagen vandaag :(
Waarschuw beheerder
Of bedoelde je dat je de nummers onderling te weinig vond verschillen om het een andere stijl te noemen?

Idd, daar doelde ik op idd. Voor mij is het allemaal Hardcore.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 21:26:
Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh en Terror is zoiets als , Tense , F.U.H.D , Dj R. Shock , Static Tremor , Cut X , E-raser , Geoff Da chef ,

Dat vind ik dus allemaal Hardcore, alleen dan Hardcore zoals het hoort te zijn.
Rauw, hard en snel ipv. het blije Happy spul op BZRK enzo (wat overigens wel leuk kan zijn).
M.u.v. van R. Shock dan dat is Speedcore.
Waarschuw beheerder
Maar goed, weer even back ontopic.

Weet iemand of Maniaks (danwel Maniak & Middle M solo) vergelijkbaar spul hebben gereleased als deze vinyl. http://www.discogs.com/release/558315?
A-kant is een heerlijke FIST/Paul Blackout 8ige Drum 'N Bass stomper.
Waarschuw beheerder
Ik ken dit hele label nog niet, ff opzoek.

Kent men hier die CD (eigenlijk set van een feest) Middle M vs Soam - War Agains The Machine, dat is echt kicken setje.

Waarschuw beheerder
MANIAK & MIDDLE M - LE JOUR ET LA NUIT
MIDDLE M - DEMO CD [2003]
MIDDLE M VS SOAM - WAR AGAINST THIS MACHINE [LIVE]
MANIAKS - DES LOIS INJUSTES [ FONÉTIK MENTAL REC. ]
MIDDLE M VS SOAM - THERE'S NO ESCAPE THIS TIME [ LIVE @ WAREGEM 2002 ]
MANIAK - HARD THERAPY
MANIAKS - LIVE @ MONDE A L'ENVERS [ CD 2002 ]
MANIAKS - LIVE @ STRAßBOURG

:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
:respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

There is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time, there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time , there is no escape this time...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 2 maart 2007 om 10:07:
Ik ken dit hele label nog niet, ff opzoek.

Kent men hier die CD (eigenlijk set van een feest) Middle M vs Soam - War Agains The Machine, dat is echt kicken setje.

één van mijn vetste cd's ...Snoeid er echt heel hard in door... Stereo knalluid zetten en snoeien maar !!!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 maart 2007 om 13:11:
MIDDLE M VS SOAM - THERE'S NO ESCAPE THIS TIME [ LIVE @ WAREGEM 2002 ]

Check Zeker Deze !!!!!!!!!!!!!!!! Setje in de zelfde aard !!!!!!!!!!!!!! :respect:
Zoals je kunt zien... I'am A maniak[s] Freak !!!
This shit Is The Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadnessssssssssssssss :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
http://www.discogs.com/release/184133

[Noize Creator] vs. Maniaks - Untitled [ b1 - Trackless 5 ]

:respect: :respect: :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Trackless is sowieso bruut

Waarschuw beheerder
MANIAKS - LIVE @ MONDE A L'ENVERS [ CD 2002 ]

Wat geniet ik hier weer lekker weg van dit setje...
Op moment 11.37 word ie echt bruuuut [ 1 - MANIAKS - NOISE MELODIAN [ A ] ]

:respect: :respect: :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 20:09:
Tekno Vetter Dan Frenchcore

sommige zeker... vind het sowieso altijd wle leuk als er een mooi/bizar stukje ambient of totaal andere stijl doorheen komt. Of gewoon gekke dingetjes.. en dat hoor je toch wle meer bij (harde) tekno dan bij frnechcore.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op donderdag 1 maart 2007 om 21:06:
Wat is terror en waarin onderscheid het zich van Hardcore?

terror en hardcore is niet supermoeilijk.. maar terror, frenchcore en UK hardcore wel. Bij hardcore denk ik toch echt aan de wat langzamere hardcore en bij terror meer aan tempo. En aan distortion en meer breaks/niet 'direct logische' opvolgingen van stukjes.

de snellere stijlen noem ik dan ook lekker simpel: uptempo hardcore :)

Waarschuw beheerder
Voor mij is het stukje wat in de deze set op 46:08 begint tot 48:19 ‘echte’ terror. Begint met “If I had a .38 right now, I could make you do just about anything I want right now.”
De ruizige vage vocals + ja idd de gitaarrifs en gewoon de gillende mannetje. (“Get a hold on yourself you fucking sissy!”:respect:)

Weet iemand hoe dat nummer heet met “burn you motherfucker!!” en “whats the matter you gettin tired, like a motherfuckers yes yes yes yes yes”?

Davymix met het stukje: http://rapidshare.com/files/13451442/davymix30_12_06hardtospeed.MP3.html

Waarschuw beheerder
haha

dat moet je vragen aan jef van achter de hoek volgens mij
Waarschuw beheerder
Delta 9 - Hate tank.

Waarschuw beheerder
zoals ik al zei... :p
Werkzaam bij Total Asphyxiation
Werkzaam bij Cube
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 maart 2007 om 19:36:
Mars Assault : The French Session

Hier kreeg ik volgens mij tijdje geleden een flyer van in me klauwen gedouwd op een goa/tekno party :D
En volgens mij ging ik hier met een paar personen heen :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frots op vrijdag 2 maart 2007 om 17:39:
klauwen gedouwd

k'wist wel dat je een beest was...
:p
enja we weten nu daj maten hebt :/

Hoe dan ook...het feestie gaat hier door...
MANIAKS - LIVE @ STRAßBOURG

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 maart 2007 om 17:47:
enja we weten nu daj maten hebt :/

ga naar huis pik, jij komt in de verste verte niet dus waar meng je je in :loser:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 maart 2007 om 17:47:
Hoe dan ook...het feestie gaat hier door...

in je eentje :aai:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
alleen of niet alleen , een schizofreen is altijd met Twee !

Waarschuw beheerder
:lol: :vaag:

Waarschuw beheerder
afx dub - schizophrene [ part 1 ]
micropoint - schizophrenic parc

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Somalic Responses, lekker panisch
Waarschuw beheerder
Correct ja, maar geen Frenchcore bertje !

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Manga Corps op vrijdag 2 maart 2007 om 19:57:
Frenchcore

Dat zuigt ook. hehe

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hellsound 1 jwt, hardeplassermuziek :banana:

Waarschuw beheerder
* ziet hoe fout het hier weer gaat *¨

http://www.discogs.com/release/358483

B2 :respect: C'est de la music , c'est sons des monstre...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Micron- Urban Splash. lekkere breaks

Frenchcore blijft suf :lol:

Waarschuw beheerder
* ziet hoe het nog fouter gaat ¨*

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nou, DJ Tiesto is ook reuze cool hoor

Waarschuw beheerder
* niveau gaat wat omhoog *

Krijg je er ook harde tepels van ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:$
Waarschuw beheerder
van wat ik nu hier lees denk ik wat holmen zegt, dat alleen hardcore en speedcore bestaat :) maar als je gaat specificeren kun je bepaalde subhardcore best frenchcore of UK noemen...
Maar dan kun je ook terror noemen want dat is ook overduidelijk een subgenre binnen de hardcore :)..
De tracks die bal al aangaf met de bepaalde drive en snijende percussie :D
Je voelt en hoort gwoon aan wanneer iets frenchcore of terror is terwijl het beiden doorramt en snoeihard is.