Partyflock

Forumonderwerp · 898747
5 volgers · 66456x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik ben woensdag 30/08/2006 begonnen met het concept; Sonja Bakker.

Het is geen dieet, maar een voedingspatroon.

Ben benieuwd, wie er volgt en wat de ervaringen zijn...hier kunnen we tips, ervaringen en motivaties delen!!

Samen staan we sterk ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 6 februari 2007 om 10:13:
omdat je al mooi slank bent. ( wat er niet af hoeft gaat er ook niet/nauwlijks af)

idd :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 6 februari 2007 om 10:13:
Niet om het 1 of ander ,maar heb ff je foto's bekeken, maar je hebt toch al een prima figuur, waarom zou je nog sonja bakker doen? Ik denk dat dat ook 1 van de redenen is dat je niet afvalt, omdat je al mooi slank bent. ( wat er niet af hoeft gaat er ook niet/nauwlijks af)

Vind k leuk om te lezen :p Maar het is zo dat ik altijd 2/3 kilo minder heb gewogen.. En t er snel aan is gekomen nu ik veel minder drugs gebruik 8) En ik vind het STOM!!! dat ik die niet kwijt raak. Maar t lijkt net alsof ik Sonja Bakker nodig heb om op gewicht te blijven, als ik niets gebruik in het weekend.

Frustrerend :/

Uitspraak van Nathasja Hazes! op dinsdag 6 februari 2007 om 10:15:
En je houd je echt helemaal aan de menu's en drinkt 2liter water??

Eet iets meer fruit dan wat er op het dagmenu staat. Maar anders kiep ik om op het werk :yes:

Waarschuw beheerder
pff tis mn 2e dag.. maar als ik thuis kom vant werk heb ik echt meeeegaaa honger:s
Weet iemand of die chinese thee werkt?? Puehr ofzoiets.. het schijnt dat je daar van afvalt?? iemand bij mij opt werk vertelde dat ze in 1 week 1,5 kilo was afgevallen als je elke dag 2 kopjes van die thee dronk.. Dus ik heb me vandaag maar die thee gekocht ga het proberen (Y)

Waarschuw beheerder
Deze week komt haar boek als het goed binnen bij mijn vriend en dan gaan we eens kijken hoe het allemaal werkt..

Waarschuw beheerder
Ik zit nu in mijn vijfde week. Blijf een beetje steken op mn (oude) gewicht..Wil er graag meer vanaf...maar het wil maar niet lukken..
Train 3/4 keer in de week...Maar ik word maar niet lichter..
Frusterend...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 10:07:
Train 3/4 keer in de week...Maar ik word maar niet lichter..

Maybe spiermassa? Heb er geen verstand van ofzo maar dat hoor je vaker :p 3/4 keer in de week vind ik veel hoor 8) Gewoon doorgaan hop (Y)

Waarschuw beheerder
Ik had juist gehoord, dat dat heeeeel lang duurt voordat je spiermassa invloed heeft op je gewicht...Zo lang train ik nog niet 8)...

Maargoed, we zetten door...en we denken niet aan al het lekkere eten dat we moeten laten staan..*zucht*
Waarschuw beheerder
Ik zit nu in week 5 en ben al 5 kilo afgevallen :D:D Ben echt super blij :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op woensdag 7 februari 2007 om 10:45:
3/4 keer in de week vind ik veel hoor 8) Gewoon doorgaan hop (Y)

is te veel joh..je lichaam moet ook rust krijgen..3 keer is meer dan genoeg..zowiezo elke dag een half uur bewegen en 3 keer trainen is genoeg 8)
Waarschuw beheerder
ik ben 4x in de week aant traine..doe veel cardio zoals fietsen steppen langlaufen en rennen, en daarna doe ik ook nog veel benen en buik trainen..ik merk nog niet zoveel verschil maar het begint t komen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Danielle (f) op woensdag 7 februari 2007 om 11:06:
Ik zit nu in week 5 en ben al 5 kilo afgevallen :D:D Ben echt super blij :jaja:

goed hoor (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 februari 2007 om 19:48:
pff tis mn 2e dag.. maar als ik thuis kom vant werk heb ik echt meeeegaaa honger
Weet iemand of die chinese thee werkt?? Puehr ofzoiets.. het schijnt dat je daar van afvalt?? iemand bij mij opt werk vertelde dat ze in 1 week 1,5 kilo was afgevallen als je elke dag 2 kopjes van die thee dronk.. Dus ik heb me vandaag maar die thee gekocht ga het proberen

blehhhh cristel, ik heb die ook, niet te zuipen!
je moet wel eerst een kopje zetten en dan die thee weggooien en dan met het zelfde zakje nog een kopje zetten (anders is die thee veel te sterk, dat zei die man van die theekraam op de markt :))
Waarschuw beheerder
zit nu in mijn 6e week en ben 7 kilo kwijt,joepie.
Waarschuw beheerder
Dan gaat het bij jou wat beter als bij mij, gaat niet zoveel meer af :(. Maar ja heb dan ook een gewicht wat bij me lichaam past.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 6 februari 2007 om 19:07:
Vind k leuk om te lezen Maar het is zo dat ik altijd 2/3 kilo minder heb gewogen.. En t er snel aan is gekomen nu ik veel minder drugs gebruik En ik vind het STOM!!! dat ik die niet kwijt raak. Maar t lijkt net alsof ik Sonja Bakker nodig heb om op gewicht te blijven, als ik niets gebruik in het weekend.

Frustrerend

Maar wat vind je dan belangrijker? 2/3 kilo zwaarder wegen maar minder drugs gebruiken, of 3 kilo lichter maar ongezonder leven? Weet natuurlijk niet hoeveel drugs je hiervoor gebruikte. Ik ben opzich ook niet echt te dik maar er mag wel wat van af, maar jij bent gewoon slank. Zou ook echt niet gaan dieeten als ik jou was, maar gewoon lekker zo houden. Beetje op je gewicht letten kan nooit kwaad, maar het is bij jou echt niet nodig.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 19:33:
je moet wel eerst een kopje zetten en dan die thee weggooien en dan met het zelfde zakje nog een kopje zetten (anders is die thee veel te sterk, dat zei die man van die theekraam op de markt )

je moet er vooral niet aan ruiken, het ruikt naar vis :S

Uitspraak van Sabjuh:woep: op woensdag 7 februari 2007 om 13:45:
is te veel joh..je lichaam moet ook rust krijgen..3 keer is meer dan genoeg..zowiezo elke dag een half uur bewegen en 3 keer trainen is genoeg

ik ga nu elke dag op de fiets naar stage, 20 minuten heen en 20 terug. Vandaag met de kiddo's de polder in gefietst op excursie. Ik beweeg me rot:P
Waarschuw beheerder
snap niks van dat dieet, je hongert jezelf alleen maar uit, als je gewoon 4x per week gaat sporten (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knaller :bier: op woensdag 7 februari 2007 om 22:18:
snap niks van dat dieet

Is geen dieet

Waarschuw beheerder
donateur
Sonja bakker :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :)suusje:) op woensdag 7 februari 2007 om 21:53:
ik ga nu elke dag op de fiets naar stage, 20 minuten heen en 20 terug. Vandaag met de kiddo's de polder in gefietst op excursie. Ik beweeg me rot:P

dat is ook juist goed ;) maar 4 keer in de week 2 uur trainen bij de sportschool is minder goed,beter dat het verdeelt wordt over de dag dan zo achter elkaar..vooral als je spierpijn hebt,moet je 48 uur wachten met sporten :/

Waarschuw beheerder
Ik heb het nog geen dag vol gehouden :p, vind het helemala niks
Waarschuw beheerder
Je kan beter vragen wie doet er niet aan sonja bakker ?

Ik...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 22:23:
Is geen dieet

tuuurlijk wel want je moet jezelf uithongeren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knaller :bier: op donderdag 8 februari 2007 om 12:11:

Nou je hoeft jezelf niet uit te hongeren!Sonja Bakker is genoeg op een dag,als je niet aan Sonja doet en overgewicht heb komt dat gewoon door te veel eten/slecht eten.En met Sonja Bakker eet je dus wat je op een dag nodig hebt,het is dus je eetpatroon aanpassen.
En met alleen sporten lukt het ook niet om af te vallen.
Ik heb gesport en gewoon eten wat ik wilde en dan bleef ik gewoon op het zelfde gewicht,dus kwam niet aan,maar viel ook niet af.

Maar ik werk nu veel avonddiensten,is het dan erg dat ik brood eet??Eigenlijk moet er ook een boek van Sonja komen voor onregelmatige werkdiensten...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathasja Hazes! op donderdag 8 februari 2007 om 12:44:
Maar ik werk nu veel avonddiensten,is het dan erg dat ik brood eet??

Dat is inderdaad erg vervelend ik heb meestal een keer in de week avonddienst en daardoor loopt me hele Sonja Bakkerren door de war. Ik zoek er ook nog steeds een oplossing voor.

Waarschuw beheerder

Nou.. ik vind niet dat je jezelf ermee uithongert..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 13:05:
Nou.. ik vind niet dat je jezelf ermee uithongert..

ieders bnehoefte is weer anders, maar als je gemiddeld als vrouw 200 calorieen mag en je eet er maar 1000 dan lijtkeht dar wel beetje op.

Uitspraak van miss-Linnie op donderdag 8 februari 2007 om 12:49:
Dat is inderdaad erg vervelend ik heb meestal een keer in de week avonddienst en daardoor loopt me hele Sonja Bakkerren door de war. Ik zoek er ook nog steeds een oplossing voor.

misschein smiddags warm eten en dan savondc brood op vla wat het maar is dat je als lunch moet?
Verbrand je nog meer mee ook ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nathasja Hazes! op donderdag 8 februari 2007 om 12:44:
Maar ik werk nu veel avonddiensten,is het dan erg dat ik brood eet??Eigenlijk moet er ook een boek van Sonja komen voor onregelmatige werkdiensten...

In het 2e boek staat hier wel iets over... Dat je je lunch en avondeten moet omwisselen ofzo... Ik weet niet precies waar het staat, maar het staat er iig in!! Misschien dat je daar iets aan hebt. Te vaak brood eten 's avonds is niet goed, omdat je dan niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 13:42:
Te vaak brood eten 's avonds is niet goed, omdat je dan niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Wel als je wisselt toch en aangezien je overdag actiever betn verteer je het warm etne dan nog beter ook. Dus opzich lijtk me dat alleen maar voordeliger.
Waarschuw beheerder
donateur

gezond eten heet zoiets..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 13:41:
ieders bnehoefte is weer anders

daarom mag je ook wat gezonds eten als je echt honger hebt hoor..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 8 februari 2007 om 13:50:
daarom mag je ook wat gezonds eten als je echt honger hebt hoor..

Ja nou dan kan ik zo ook wel gezond eten zonder haar schema.

Maar ja ik vind gewoond at het te weinig brood is enzo en ben bangd at ik er alleen maa rminder van kan gaan eten. Jek an dan ook afvallen door gewoon iets minder te snoepen lijtk me.. MAar blijkbaar eet iedereen nooit gezond en allene maar koekjes ofzo dat ze dit zo wonderlijk vinden.

Waarschuw beheerder
ik ben op het anti-sonja-bakker-dieet

veel succes verder :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 14:00:
Ja nou dan kan ik zo ook wel gezond eten zonder haar schema.

ik niet,ik heb eerder nooit gelijnt,dus ik wist geen lekkere gezonde recepten..en elke dag salade is ook niks 8)

d at het te weinig brood is enzo

nja is het ook wel,vooral voor een man die normaal 6 sneetjes mee neemt en dan ineens maar 3 mag 8) maar ik at altijd al weinig brood..

Jek an dan ook afvallen door gewoon iets minder te snoepen lijtk me

dat kan ja..ik ben eerst ook gestopt met bier en cola drinken..maar thuis aten we ook vaak wel vet vlees..dus nu is dat verandert..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 8 februari 2007 om 14:08:
nja is het ook wel,vooral voor een man die normaal 6 sneetjes mee neemt en dan ineens maar 3 mag maar ik at altijd al weinig brood..

Ik oko niet zoveelhoor, amar als je heel weinig brood eet is ookl ogisch dat je zin krijgt in ander eten als je begrijpt wat ik bedoel...

Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 8 februari 2007 om 14:08:
dat kan ja..ik ben eerst ook gestopt met bier en cola drinken..maar thuis aten we ook vaak wel vet vlees..dus nu is dat verandert..

JA daarom bn ik nu ook aan water enzo haha en savonds mag ikdan van mezelf aan de appelsap. Ik doe nu een schepm inder suiker in de thee en minder warm eten en zo verwacht ikd an wel iets af te vallen. Mijn vriend heeft ook zo gedaan en hij is 10 kilo mee afgevallen en hij eet nog steeds wel chips maa rminder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 14:38:
amar als je heel weinig brood eet is ookl ogisch dat je zin krijgt in ander eten als je begrijpt wat ik bedoel...

mwa dat was het bij mij niet eens:9 ik zat de hele dagen thuis,nja dan heb je niks te doen en dan ging k maar eten 8)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 14:38:
JA daarom bn ik nu ook aan water enzo haha en savonds mag ikdan van mezelf aan de appelsap. Ik doe nu een schepm inder suiker in de thee en minder warm eten en zo verwacht ikd an wel iets af te vallen. Mijn vriend heeft ook zo gedaan en hij is 10 kilo mee afgevallen en hij eet nog steeds wel chips maa rminder

(y) de lekkere dingen moet dan ook zeker wel een keer kunnen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 8 februari 2007 om 15:02:
mwa dat was het bij mij niet eens ik zat de hele dagen thuis,nja dan heb je niks te doen en dan ging k maar eten

ja dat ken ik, maar ik haal ook niks van dat soort in huis, laatst hadden we bezoee n moest natuurlijk wat elkkers bij de koffie, dat had ik nog over dus gaf ik aan me vriend mee naar werk dan kon ik er ook niet aan komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 15:09:
laatst hadden we bezoee n moest natuurlijk wat elkkers bij de koffie, dat had ik nog over dus gaf ik aan me vriend mee naar werk dan kon ik er ook niet aan komen.

hhehe slim (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 13:42:
In het 2e boek staat hier wel iets over... Dat je je lunch en avondeten moet omwisselen ofzo... Ik weet niet precies waar het staat, maar het staat er iig in!! Misschien dat je daar iets aan hebt. Te vaak brood eten 's avonds is niet goed, omdat je dan niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Nee idd en brood zijn ook weer dikmakers.Ik ga zo is even kijken of ik het kan vinden.Dan wordt het toch maar smiddags warm eten voor me(Als dat zo mag en ik het kan terug vinden in het boek.En dan warmt me vriend het maar savonds op.Zal wel wennen voor me zijn :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 februari 2007 om 19:33:
je moet wel eerst een kopje zetten en dan die thee weggooien en dan met het zelfde zakje nog een kopje zetten (anders is die thee veel te sterk, dat zei die man van die theekraam op de markt )

Tjah ik vind het wel te doen.. alleen die geur:S beetje visvoer achtig:S maarjah wie mooi wil zijn;)

Tja als je je zelf eerst vol zat te proppen en dan nu veel minder mag eten is het wel uithongeren ja voor je gevoel...

ik zit me zelf nu echt te pushen om die 2 liter water te drinken en dat is voor mij best wel moeilijk omdat ik normaal nooit veel drink.. maar voor 5 uur heb ik die 2 liter water al gehad.. en dan met sporten nog n halve liter.. en dan n lekker glaasje dubbelfris light;)

Waarschuw beheerder
Ik heb ooit eens gehoord dat je geen light moet drinken omdat daar stoffen inzittn die je lichaam neit herkent en daaar wordt je dan weer dik van.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 februari 2007 om 18:22:
Ik heb ooit eens gehoord dat je geen light moet drinken omdat daar stoffen inzittn die je lichaam neit herkent en daaar wordt je dan weer dik van.

ja idd,en k vind light ook bijna nooit te zuipen :9

alleen cristal clear vind ik wel lekker
Waarschuw beheerder
hoi hoi

wat grappig, je leest ook overal sonja bakker!
ik zit nu zelf in de 5e week, ik ben totaal nu 5,4 kilo kwijt!kan t echt merken!

maar nu blijf ik ook steken!
zondag ga ik ook weer voor t eerst drinken(ivm carnaval)ff kijken hoe me dat weer bevalt!

suc6 iedereen

groeten
Waarschuw beheerder
][vanka...
Ik merkte zelf ook dat me lichaam vrij snel wendde aan minder eten (natuurlijk ook gezonder) eten. In de derde week hield ik het ook harstikke makkelijk uit terwijl ik maar 1/3 van de caloriën binnenkreeg van 3 weken daarvoor.

Omdat te compenseren ben ik meer gaan sporten. En daar gaan de kilo's weer. Wederom zal me lichaam weer aanpassen. Maar dat is ook maar goed voor mij want ik wil er niet meer af. Ik blijf wel sonja bakkeren. het bevalt me gewoon.

Dus maybe 3dagen in de week wat 3uurtjes hardlopen zal helpen voor je een hoger ruststofwisseling (metabolisme) en meer spier aanmaak.
oftewel snellere verbranding van caloriën.
Waarschuw beheerder
nou bedankt voor je tip,

maar ik ben vanaf vorige week beginnen te wandelen,
maandag 1,5uur
dinsdags 1uur
woensdags zwem ik altijd
donderdags 1,5uur

kijken of dat helpt(heb nog niet weer op de weegschaal gestaan)!zondag weer....

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit er toch ook over te denken om te beginnen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op donderdag 8 februari 2007 om 19:47:
ja idd,en k vind light ook bijna nooit te zuipen :9

Is maar net wat je gewend bent!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 februari 2007 om 22:15:
Is maar net wat je gewend bent!

nah k weet het niet...vind cola light echt niet te zuipen:p

Waarschuw beheerder
Ik ook niet hoor hihi dan kan je net zo goed niks drinken :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabjuh:woep: op zaterdag 10 februari 2007 om 03:40:
nah k weet het niet...vind cola light echt niet te zuipen:p

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 februari 2007 om 08:29:
Ik ook niet hoor hihi dan kan je net zo goed niks drinken :lol:

Dan heb je zeker altijd gewoon gedronken?
Ik drink namelijk altijd al light, en ik vind gewoon niet lekker.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb de hele week niets aan Sonja gedaan :no:
Heb er even helemaal geen zin meer in namelijk.

Maandag pak ik het wel weer op en bekijk ik de schade :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 februari 2007 om 10:37:
Dan heb je zeker altijd gewoon gedronken?
Ik drink namelijk altijd al light, en ik vind gewoon niet lekker.

Smaken verschillen gewoon.