Partyflock

Forumonderwerp · 898330

Waarschuw beheerder
Telegraaf.nl

Nederland gaat Holloway-onderzoek leiden

ORANJESTAD - Nederland gaat het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway leiden en stelt daarvoor politiemensen beschikbaar aan Aruba. Dat heeft minister van Binnenlandse zaken Johan Remkes vrijdag op Aruba gezegd. Hij komt tegemoet aan een verzoek van de Arubaanse minister van Justitie, Rudy Croes.

Het onderzoek zal worden uitgevoerd door agenten van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Remkes gaf aan dat het KLPD de volledige leiding over het opsporingsonderzoek krijgt.

Verder krijgen de Nederlandse politiemensen volledige opsporingsbevoegdheid en mogen zij gebruikmaken van wapens en technische opsporingsmiddelen. De agenten krijgen eveneens toegang tot alle informatie over de zaak. „Dat zijn de voorwaarden waarop we onze medewerking wilden verlenen en de Arubaanse minister van Justitie heeft per brief bevestigd dat aan onze condities zal worden voldaan”, zei Remkes. „Wat mij betreft kan het team aan de slag.”

Het team kan volgens de minister „binnen afzienbare tijd“ beginnen. „In ieder geval binnen een paar weken.” Hoeveel Nederlandse politiemensen naar Aruba gaan, is nog niet bekend. De kosten zijn voor Nederland. Remkes gaat ervan uit dat het onderzoek „eerder binnen weken is afgerond dan binnen een periode van maanden”. Het team wordt volgens hem speciaal samengesteld uit deskundigen die daarvoor vereist zijn.

Aruba zit al meer dan een jaar in zijn maag met de zaak-Holloway. Het 18-jarige Amerikaanse meisje verdween na een avondje stappen op 30 mei 2005 met drie jongens de nacht in. Ze werd daarna nooit meer teruggevonden. De politie arresteerde sinds de verdwijning tien mensen, maar inmiddels zijn die allemaal weer vrijgelaten. Vanuit Amerika is er harde kritiek geleverd op de manier waarop het Arubaanse Openbaar Ministerie de zaak heeft aangepakt. Nederland heeft al eerder hulp geleverd aan het onderzoek door F16-straaljagers en opsporingshonden beschikbaar te stellen.

Remkes: „Toen het verzoek van de Arubaanse minister enkele weken geleden binnenkwam, heb ik mezelf de vraag gesteld: als je mensen gaat sturen voor nader onderzoek, ben je dan niet bezig oude wonden weer open te rijten? Maar de overweging dat met dit onderzoek in volstrekte openbaarheid wordt getoond - ook aan het buitenland - dat er alles aan is gedaan om de zaak op te lossen, dat is geprobeerd alles boven water te halen, gaf de doorslag.”

Remkes sloot vrijdag een bezoek van vijf dagen aan Sint Maarten, Curaçao en Aruba af. Hij heeft op de eilanden gesprekken gevoerd over veiligheid en rechtshandhaving.

Joran van der Sloot weet wel waar ze is :bye:

Waarschuw beheerder
"3 september 2023"
"Natalee Holloway deel 43"

Waarschuw beheerder
joran is kut kneus man
hij is dikke leugenaar
en hij weet echt wel waar ze onder de grond ligt hoor...;-)
pappie hebt alles bij hem ingepraat over hoe hij zich moet gedragen hoe hij zijn houding moet geven om eronderuit te komen;-)

Waarschuw beheerder
Ze is op vakantie in Belgie, de belgen noemen haar ook wel "Natalee Holiday" of "Natalee Runaway".
ALs we toch foute grappen aan het maken zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 14:03:
en hij weet echt wel waar ze onder de grond ligt hoor...
pappie hebt alles bij hem ingepraat over hoe hij zich moet gedragen hoe hij zijn houding moet geven om eronderuit te komen

Geloof ik ook wel ja, het feit dat ie een oude foto van haar laat fotoshoppe en zichzelf ernaast zat is wel heel erg vaag..
Waarschuw beheerder
die joran weet zeker weten meer dan dat hij verteld :jaja:
heb die reportage gezien bij Peter R. de Vries en die gast liegt gewoon de hele boel bij elkaar als je niks te verbergen hebt hoef je ook niet steeds 10 keer van verhaal te veranderen waar je bent geweest en waar je der heb achtergelaten (afgezet)

en idd die foto zegt ook genoeg waarom zou je zoiets doen voor de gein als je en verdachte nummer 1 bent en iemand vermist word en niemand weet waar ze is.

ik snap haar moeder wel dat ze gewoon wil weten wat er met der kind is gebeurd maar der dochter was duidelijk ook niet zo heilig als zij der over liet komen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tammy O:) op maandag 18 december 2006 om 14:39:
ik snap haar moeder wel dat ze gewoon wil weten wat er met der kind is gebeurd maar der dochter was duidelijk ook niet zo heilig als zij der over liet komen.

dan hoef ze toch nog niet vermoord te worden.
ik ben ook niet mijn hele leven heilig geweest
moet ik nu ook maar vermoord worden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van master of puppets op maandag 18 december 2006 om 15:32:

Dat staat er niet...:/

Maar als het om een Arubaans meisje ging, was het onderzoek dan ook zo uitgebreid? Of zouden de Amerikaanse autoriteiten weer aangeklopt hebben...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van master of puppets op maandag 18 december 2006 om 15:32:

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 december 2006 om 15:48:
Dat staat er niet...

nou idd :x volgende keer als je op die citeeroptie drukt lees dan wel ff goed :/
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
Ben benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen naar boven komen.

1 ding is gewoon duidelijk er was enorme belangenverstrengeling aanwezig... vriendjes hier vriendjes daar...

Weet ook zeker dat die gozer niet de volledige waarheid verteld. Of hij het gedaan heeft... das vraag 2

Waarschuw beheerder
Uitspraak van iGwenda op dinsdag 19 december 2006 om 15:45:
Ben benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen naar boven komen.

:yes: ja ik ook!

Uitspraak van iGwenda op dinsdag 19 december 2006 om 15:45:
Weet ook zeker dat die gozer niet de volledige waarheid verteld. Of hij het gedaan heeft... das vraag 2

Ja idd, maar hij heeft dr denk wel wat mee te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 september 2006 om 00:17:
Joran van der Sloot weet wel waar ze is

:yes:

Waarschuw beheerder
Ik erger me groen aan geel aan dr
Ze is gewoon een sletje dat het die avond met ja en alleman gedaan heeft, waarna ze op de een of andere manier is ontvoerd
En dr moeder maar doen alsof ze zo'n lief meisje is :loser:
Ik kan me nog herrinneren dat iemand zei dat ze zich als een hoer gedroeg en als een hoer praatte...
Zegt genoeg, toch??
Waarschuw beheerder
wtf bestaat dit nog steeds

nja laat ik et zo zeggen, ik heb haar gezien

Er scheen alleen wel iets roods op haar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 december 2006 om 16:28:
Ik erger me groen aan geel aan dr
Ze is gewoon een sletje dat het die avond met ja en alleman gedaan heeft, waarna ze op de een of andere manier is ontvoerd
En dr moeder maar doen alsof ze zo'n lief meisje is
Ik kan me nog herrinneren dat iemand zei dat ze zich als een hoer gedroeg en als een hoer praatte...

dus jij gelooft alles wat er gezegd word in de pers??? yeah right....

Waarschuw beheerder
donateur
da wijf is
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 september 2006 om 08:17:
gegangbangd, en is toen ze bekende hiv te hebben aan de haaien gevoerd...laatste aanpassing 30 september 2006 08:17

Waarschuw beheerder
Uitspraak van smashing op woensdag 20 december 2006 om 21:59:

Nee ik geloof niet alles nee, maar tis wel toeval, toch? ;)