Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.
Nee, deze mensen verdeden hun tijd niet in kraakpanden door met hun gesubsidieerde reet een beetje te nix te doen
ja nou ik doe ook veel vrijwilligers werk. Maar dat geef mij geen vrij brief om er een teringzooi van te maken
Alsof iemand zijn eigen huis gaat onderschijten.
Dat ze er zelf wat onverzorgd uitzien wil nog niet zeggen dat ze hun woning ook niet verzorgen.
Hoe weet jij nou hoe de mensen tegenover je wonen?
Dan heb je wat mij betreft te weinig ervaring en denk je erg bekrompen.
Een vriend van mij die zit in een gekraakte loods. Die staat al jaren leeg. Wat moest hij anders?
Hij stond op straat en je word gewoon aan je lot over gelaten, hoor!
gewoon werken net als de rest centjes verdienen om rond te komen en anders ga je maar lekker naar een instelling waar je terecht kan,
Je hebt altijd wel vrienden of vriendinnen waar je terecht kent en die je willen helpen!
en als ze je niet helpen weet je gelijk dat het je vrienden niet zijn!
Dan ben ik een slechte vriend maar wel een eerlijke want ik vind het goed mits het voor een paar weken is daarna wil ik gewoon weer in mijn blote kont door het huis kunnen huppelen zonder rekening te houden met....dus wegwezen!
En welke instelling??????
Nogmaals wij moeten ook onze huur betalen en dat motten hun ook doen!Gewoon je eigen vanaf je 18e in laten schrijven dan kom je vanzelf wel aan een huis en als je echt zo op straat gegooid zou worden zou je ook heel goed voorrang kunnen krijgen voor een huis
Zou ik dat niet doen ga ik me ergeren aan de vriendschap en daar pas ik voor.
chica is zwanger en die wordt ook nergens geholpen
nederland is wat dat betreft schandalig
dat heb ik ook, 2 weken kan ik aan, maar daarna weet ik zeker, dan ga ik me ergeren en gaat de vriendschap kapot
uit eigen ervaring en wat ik zelf heb gezien (meerdere malen) vin ik dat ik de mening mag hebben dat het varkens zijn!
Jij snapt het tenminste. Mensen roepen wel heel hard van weet je gelijk wie je vrienden zijn maar vraag me af wat hun doen in zo'n situatie.
Bij hun staat natuurlijk de deur altijd open! Nou, bij mij niet! Woon samen met mijn vriend en daar heb ik voor gekozen en niet voor die vriendin of vriend.
Dat is zeker schandalig zeg
Dus als jij een vriend hebt die op straat staat biedt jij hem net zo lang onderdak totdat diegene een huisje heeft?
weer in mijn blote kont door het huis kunnen huppelen zonder rekening te houden met....dus wegwezen!
Ik heb een aantal slechte ervaringen met Marokkanen gehad. Mag ik dan ook de mening hebben dat Marrokanen varkens zijn?
chica is zwanger en die wordt ook nergens geholpen
nederland is wat dat betreft schandalig
Ja die mening mag je hebben. Daar heb je een mening voor.En je ervaringen.
Krakers beschouwen het pand dat ze kraken als hun eigen huis. Alsof iemand zijn eigen huis gaat onderschijten.
Lullig dat je foute ervaringen hebt gehad met foute krakers dan...er zitten ook zeker klaplopers tussen...dat zullen de meeste krakers zelfs beamen...
Maar die zijn absoluut niet representatief voor krakers in het algemeen...dus lullig om de goede met een duidelijke visie en idealen te laten leiden onder de slechten zonder enige visie of idealen...
Onder krakers versta ik niet de mensen die een huis kraken. Net zoals niet iedereen die naar gabber luistert een gabber is.
Ik heb het over de subcultuur krakers, smerige crusties met dreadlocks, legerjasjes, vlooienbalen, die op van die multi-kulti festivals staan te vuurspugen en op tijden dat de gewone man werkt staan te protesteren bij ministeries.
Volgens mij verward men krakers met junks en dat soort figuren...
Gemeenten zijn vaak juist blij met krakers...zo ook veel buurtbewoners...omdat er dan tenminste geen junks in die woningen komen te wonen...
Dan heb je pas problemen in je wijk...
Ze doen idd zowieso veel liefdadigheidswerk...tegen eventueel een kleine betaling (zelfs al is het uitbetaling in levensmiddelen)...maar daar zijn ze tevreden mee...
Ze zetten vaak bijvoorbeeld ook van die 2e handswinkeltjes op in (een deel van) het gekraakte pand...
Of kopen een fiets en bouwen die om tot vervoersmiddel om fietstaxi te spelen ofzo...
Ze verzinnen wel iets creatiefs om aan hun geld/levensmiddelen te komen...
Desnoods helpen ze de bakker op de hoek mee met een klusje in ruil voor brood...
Het is dan gewoon een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt...maar ze hebben juist bewust voor die levensstijl gekozen...
Is iedereen hier niet gewoon stiekem jaloers dat zij een manier van leven hebben gevonden waarmee ze hun dag zelf kunnen indelen...terwijl jullie de hele dag op een muf kantoor zitten en naar het geklaag van je baas en dergelijke moeten luisteren...en op het einde van de rit nog niet tevreden zijn met wat je hebt?
Het is echt niet dat ze de hele dag lui op hun reet zitten...dat kunnen ze niet eens vanuit hun overtuiging...
Het zijn namelijk vaak anarchisten...heel de dag niks doen is juist een schande voor anarchisten...
Ze klussen juist de gehele dag door wat aan...al is het boodschappen doen voor een oud vrouwtje die zelf niet meer goed ter been is...dat zie ik de gemiddelde burger nog niet doen eigenlijk...
![[img width=400 height=300]http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/images/400/youngones_1.jpg[/img]](http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/images/400/youngones_1.jpg)