Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.
ik laat ze altijd mijn walnoten kraken
de krakers
Benne ze goed in om dingen die dicht zijn open te maken
ja wie wil ze nou niet in huis
hun hebben vaak wel leuke feesten die lang door gaan
Er zijn ook legale krakers die een huis bewonen als bijvoorbeeld nog niet zeker is wat er met het bestemmingsplan gaat gebeuren...
Een vriend en vriendin van mij hebben echt een mega vet vrijstaand huis midden in n centrum, ook legaal gekraakt dus met toestemming van de gemeente. Betalen er bijna niks voor en ze kunnen er nog minstens 2 jaar blijven.
Hoe zou jij het vinden als je je woning niet verkocht krijgt en inmiddels wel in een andere woont en een stelletje langharig werkschuw tuig bouwt even een feestje in je leegstande huis.
Kijken hoe eventuele klanten en de makelaar reageren als er een grote krakersdrol in je inloopkast ligt...laatste aanpassing 2 september 2006 13:14
wanneer word er een topic geopend over gabbers, dat het allemaal kankerfascisten zijn en dat ze standaard op elk feest de hitlergroet brengen.
Dat is antikraak oid, en dat is wel
Kijk eens in de spiegel en leg de schuld bij jezelf...
Wat vind je van ze?
ik kan die gasten wel begrijpen
een vreemd soort idealisme
Krakers zijn volwassen mensen die zich onder de noemer student verschuilen om maar geen geld uit te hoeven geven voor huisvesting.
Ik weet dat elke student die gewoon hard werkt en er fatsoenlijk uitziet een kamer kan betalen en krijgen.
Maar waarom dan?
Maar waarom dan? Ik ben het totaal niet eens met die "dit pand staat leeg terwijl er mensen in zouden kunnen wonen" filosofie van deze mensen. Slaat helemaal nergens op.
Wat niet van jou is moet je afblijven.
Hehe.. precies. Het soort idealisme dat vindt dat de maatschappij mij in de watten moet leggen inplaats dat ik mijn bijdrage eraan lever. Een soort van 'het moet me komen aanwaaien' mentaliteit. Hoe werkt die braaksmilie hier?
het is toch lekker makkelijk. die gasten hebben gewoon een afkeer tegen alles wat met het "systeem" te maken heeft. je kan zeggen wat je wilt, maar krakers gaan nooit "burgers" te lijf, alleen de politie of andere die in hun ideaalbeeld fout zijn. en dat kan ik zeer goed begrijpen, maar wat ik al zei, begrijpen is wat anders dat het er mee eens zijn.
nou moet je niet gaan denken dat ik een krakertje ben ofzo heh, maar niet alle krakers zijn volwassenen en niet alle gabbers zijn pubers. maar ik dwaal nou een beetje af.
Om maar geen geld uit te HOEVEN geven? Ik ken mensen die het graag willen geven, maar gewoon de mogelijkheid niet krijgen. Dus niks anders kunnen dan kraken op dit moment.
En als je 6 man kan vinden om een pand te kraken, kun je ook 6 man vinden om een pand te huren. Want als ze het geld er graag aan uit zouden willen geven, dan werken ze gewoon, toch?
Nee, een goedkoop flatje huren zal je inderdaad niet zo snel lukken, maar woningen van 500-600 euro zijn er genoeg en per direct te betrekken
Wij bewonen met z'n tweëen een rijtjeshuis voor 440 euro per persoon. Da's dus inclusief huur, energie, water, internet, kabel, telefoon and the kitchen sink.
Er zijn veel mensen die aan vormen van kunst en dergelijke doen
Kraken is de ideale oplossing
Geloof mij; zonder krakers hadden we een stuk minder rijk cultureel leven gehad.
Nee, deze mensen verdeden hun tijd niet in kraakpanden door met hun gesubsidieerde reet een beetje te nix te doen
Nee, dat is werken
Ja via een makelaar en dan moet je 3 keer de huur verdienen.
En als je nou alleen bent? Kan ook nog. Wat dan?
En als je 6 man kan vinden om een pand te kraken, kun je ook 6 man vinden om een pand te huren.