Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 203115x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:55:
steun uit onverwachte hoek.

ja en wat voor 1 :vaag:

de winter: eerst antisemietische elementen in zijn partij en tegen migranten,

daarna pro israel en mensen van turkse afkomst in zijn eigen partij

deze partij is een echte narrenpartij volgens mij.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:35:
En daarna dat disillutor daar ook om gaat huilen

dat schreef je niet, je schreef:
Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 11:15:
En nog een. Jij mag het nog, want je bent nog jong.

en aangezien disill jouw mening niet deeld en jij zijn mening erg zielig lijkt te vinden,

komt het dan wel zo over :

zo van ja 18, onwetend,

die mening is toch niet veel waard.:loser:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:55:
onverwachte hoek

dat klinkt zo, maar ik vind het niet onverwacht, want De Winter is niet zo hard als
wordt ook echt ge demoniseerd in Belgie.
Hij zet zich echt in voor de werkende belg, niet door over dubbele paspoorten te zeveren, maar over fabrieks sluitingen te zeveren, multinationals die het land verlaten. En het overwicht van de Walen in de landelijke politiek, terwijl de inbrenig in de economie van Wallonië nu net financieel de mindere is in België.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 12:07:
zo van ja 18, onwetend,

ik weet niet maar op het moment ben je het bewijzen Hanzje gelijk heeft.
De opmerkingen zijn verwijderd door Partyflock, Hanzje heeft een strafpunt aan d'r kont(je), en nu blijf je er zelf over door drammen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 12:17:
blijf je er zelf over door drammen.

nee hoor,
ik wilde alleen antw. geven op haar reactie.

actie H. 11.35

actie C. 12.07

is wel zo beleefd, toch?

en een strafpunt had ze volgens mij echt niet verdient (als ze die al heeft), ik washet alleen niet met haar eens,
dat mag toch wel?

Waarschuw beheerder
donateur
deze partij is een echte narrenpartij volgens mij.

Filip de Winter wordt toch wel gezien als een van de meest bekende extreem-rechtse politici van West-Europa.

Wilders wil niet met hem samenwerken omdat de Winter te extreem is volgens hem, maar intussen blijkt dit andersom te zijn, ook op andere terreinen is de Winter het oneens met hoe Wilders dingen doet.

Dus als er kritiek komt dat Wilders te radicaal is van iemand die als extreem-rechts wordt beschouwd...wat maakt dat Wilders dan?

Waarschuw beheerder
en aangezien disill jouw mening niet deeld en jij zijn mening erg zielig lijkt te vinden,

komt het dan wel zo over :

zo van ja 18, onwetend,

die mening is toch niet veel waard.

:gaap: Ik heb geen strafpunt want ik heb nergens gezegd dat iemand dom is. Ik heb geschreven dat het een jankerd is. En op dit moment vind ik crazycore wel de grootste jankerd. Dit is me wel een strafpunt waard. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 13:12:
En op dit moment vind ik crazycore wel de grootste jankerd.

je weet dat ik gelijk heb :banana: , maar je hebt wel humor(Y)

maar goed laten we maar weer on-topic gaan, ok? :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 12:49:
Dus als er kritiek komt dat Wilders te radicaal is van iemand die als extreem-rechts wordt beschouwd...wat maakt dat Wilders dan?

nou, zo simpel is dat niet denk ik.
dat kan ook zijn dat hij wilders te extreem links vindt (vindt hij niet , dat weet ik)

maar iemand
die als extreem-rechts wordt beschouwd...

''wordt beschouwd'' je zegt het zelf al.

niet dat ik wilders hier wil verdedigen, maar dat de winter kritiek op hem heeft pleit alleen maar voor wilders lijkt mij, of niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 13:26:
je weet dat ik gelijk heb , maar je hebt wel humor

zouden we nu op een volwassen nivo verder gaan? wellus nietus

Waarschuw beheerder
maar intussen blijkt dit andersom te zijn

Waar concludeer je dit uit? Omdat Felip de winter het niet altijd eens is met Geert wilders, is hij dus minder extreem dan Geert Wilders? 8)

Waarschuw beheerder
donateur
ik weet even niet of De Winter al dan niet minder erg extremistisch is als Geert Wilders, maar hij maakt wel minder controversiele uitspraken, en houd zich bezig wat ech nodig is voor de man op straat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 13:33:
zouden we nu op een volwassen nivo verder gaan?

Moeilijk moeilijk ;) Ik begin net de smaak te pakken te krijgen. Crazycore, wil je hier even quoten waar ik zeg dat ik disdinges en euromind dom vind? 8) Sorry Focus. :flower:

Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 13:31:
pleit alleen maar voor wilders lijkt mij, of niet?

Niet, want het gaat om de soort kritiek die dewinter op wilders heeft.
Waarschuw beheerder
daar gaan we weer :vaag:

het ging mij om het feit dat je een naar jouw smaak achterlijke mening van iemand van 18 niet voor vol hoeft te nemen, maar dat je van een 33jarige dit wel doet!
je zei:

Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 11:00:
Uitspraak van hanzje op zaterdag 26 mei 2007 om 09:30:
En nog een. Jij mag het nog, want je bent nog jong.

daarmee suggereer je dat lijkt mij.

als je perse het laatste woord wilt hebben, so be it.

maarhet lijkt me nu wel duidelijk dacht ik!!!!!!
Waarschuw beheerder
zo nou weer on topic, a.u.b. :d

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:16:
Zeer zeker niet, in Italie, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk zitten zoiezo een stuk meer politici die ECHT extreem rechts zijn, en niet de label krijgt opgeplakt vanwege angst vanuit (extreem-)linkse hoek.

welke partij in duitsland is dan extreem rechts en krijgt dit ''label'' niet oipgedrukt????

Waarschuw beheerder
Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 14:22:
welke partij in duitsland is dan extreem rechts en krijgt dit ''label'' niet oipgedrukt????

Dit zeg ik helemaal niet, ik zeg juist dat zei dit naamplaatje krijgt juist omdat ze wel in die categorie behoren, en het Vlaams Belang van Dewinter past juist niet in het extreem rechtse straatje, maar de linkse regenten hebben er belang bij dat het VB wel als extreem-rechts gekenmerkd wordt.
De grootste Duitse " extreem-rechtse partij" is overigens de NPD.
Maar maak je niet druk, het is algemeen bekend dat 25 % van de NPD undercover blauwen zijn.
Zo drukken ze wereldwijd deze partijtjes in een dodelijke hoek.

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom vraag je hierbij eigenlijk naar mijn leeftijd?

omdat ik me enigsinds af vraag, hoe je bepaalde dingen hebt mee gemaakt, bijvoorbeeld de situatie in Noord Ierland. Ik heb deze live mee gemaakt in het nieuw, ik denk dat jij die situatie alleen als brokjes geschiedenis les heb mee gemaakt.
Dat je dit argument gebruikt voor Wilders, staat me totaal voor een verrassing.

Je vergelijking met je voorbeeld slaat kant noch wal -als je dit werkelijk zou doen was je toen wel heel erg beinvloedbaar, naief en dom

Op de een of andere mannier snap je wel wat ik bedoel, terwijl je me tegenspreekt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:35:
daarmee suggereer je dat lijkt mij.

Helemaal niet. Ik heb het woord dom niet in mijn mond gehad. Ik bedoel er precies mee wat ik ook zei. Dat ik euromastert een huilebalk vind met zijn ge-emmer over dat iemand anders zogenaamd meer mag dan hij. Dat vind ik zielig voor een 33 jarige. Daarmee zeg ik helemaal niet dat iemand dom is of iets dergelijks. En daarna dat disillutor daar ook om gaat huilen. Weer zeg ik niets over dom. Is het nu werkelijk zo moeilijk om te lezen of wil je graag dat ik mensen voor dom uitmaak?

Je vergelijking met je voorbeeld slaat kant noch wal -als je dit werkelijk zou doen was je toen wel heel erg beinvloedbaar, naief en dom.laatste aanpassing 26 mei 2007 14:16

Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 14:16:
daar gaan we weer

het ging mij om het feit dat je een naar jouw smaak achterlijke mening van iemand van 18 niet voor vol hoeft te nemen, maar dat je van een 33jarige dit wel doet!

Ben benieuwd wanneer dit topic ook dicht gaat :rot:
Nu weer lief doen? 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:33:
omdat ik me enigsinds af vraag, hoe je bepaalde dingen hebt mee gemaakt, bijvoorbeeld de situatie in Noord Ierland. Ik heb deze live mee gemaakt in het nieuw, ik denk dat jij die situatie alleen als brokjes geschiedenis les heb mee gemaakt.
Dat je dit argument gebruikt voor Wilders, staat me totaal voor een verrassing.

Uiteraard, het gaat niet om de kleur zoals velen van jullie immer beweren.
Door ons af te schilderen als racist is het natuurlijk ook makkelijker voor jezelf zodat men multi-culturele problemen kan blijven ontkennen.
Ik heb deze oorlog half meegemaakt in de " hoogtijdagen", te jong om alles te begrijpen maar te oud om niets mee te krijgen.
Deze oorlog is ook een voorbeeld van een multi-regilieuze samenleving die op gegeven moment op de schop ging vanwege dit multi-regilieuze aspect.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:33:
Op de een of andere mannier snap je wel wat ik bedoel, terwijl je me tegenspreekt.

Ik snap heel goed wat je bedoeld, al vind ik je voorbeeld een tikkeltje overdreven.
Iedereen die uit zijn pubertijd is onderkent dat dit gewoon een vaststaan feit is, alleen kun je hiermee niet iedereen generaliseren.
Niet iedereen is hetzelfde.
Bovendien gaat de discussie in het openbaar -in de politiek en in de media- onder volwassenen.
Iets wat soms in mijn ogen wellicht tegenwerkt, omdat sommige mensen die deel uit maken van een elite eigenlijk geboden zijn zich hierover politiek correct uit te laten, waardoor de waarheid in het geding komt.

Maar goed, in de extreem-rechtse beweging zie je jouw bewering ook terug in het leden bestand;
In Nederland is ik schat minimaal 80 % onder of op de 21 van de " rechts-radicalen", al moet ik hierbij wel stellen dat de beweging in Nederland enorm klein is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De officiele verklaring, maar ik denk dat er veel meer achter zat.
Er zijn genoeg mensen die veel meer met bont te maken hadden dan Wilders.

Denken denken er zijn mense die denken dat viegtuigen chemicaliën over de wereld verstrooien om hun gedachten te beïnvloeden.
Het zelfde wat ik hier tig keer heb geroepen , zoek eerst eens uit voor je wat schreeuwt, wat een argument is.
En dan kom ik weer op de vraag van leeftijd terecht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:45:
Denken denken er zijn mense die denken dat viegtuigen chemicaliën over de wereld verstrooien om hun gedachten te beïnvloeden.
Het zelfde wat ik hier tig keer heb geroepen , zoek eerst eens uit voor je wat schreeuwt, wat een argument is.
En dan kom ik weer op de vraag van leeftijd terecht.

De vraag van leeftijd beantwoord ik bewust niet; ik laat me niet in een hokje duwen van " bewuste mening " of " napraat-mening", want daat het hier niet om.

En inderdaad, bewijs is er niet over mijn bewering over de moord op Fortuyn.
Waarom niet?
Waarom heeft geen enkele media of iets dergelijks hier nooit bewijs voor gevonden?
Beetje een loos argument dat ik het moet uitzoeken denk ik hierom.

Maar goed, pimfortuyn.nl heeft wel wat op de stek staan geloof ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:48:
Waarom niet?

om dat het er niet is?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:48:
De vraag van leeftijd beantwoord ik bewust niet; ik laat me niet in een hokje duwen van " bewuste mening " of " napraat-mening", want daat het hier niet om.

ik voel me uiterst beledigd.
simpel ik wil graag weten, hoe oud je bent om te begrijpen hoe je in het leven staat, en dat ik daar dan ook op kan reageren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van crazycore op zaterdag 26 mei 2007 om 14:16:
als je perse het laatste woord wilt hebben, so be it.

:cheer: :D

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:36:
Nu weer lief doen?

:lief: ;)

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=300 height=225 cacheid=000dff100028092edb7d328c1a01e5e85e]http://www.harkemabedum.nl/zandbak%20166175.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Dat het niet uitmaakt dat ze weggaan, als aan de andere kant een grote stroom binnenkomende immigranten actief is.
Dweilen met de kraan open noem ik dat.

Zo praat je toch niet over mensen? :s

Je zou eens kunnen kijken in de geest van die tijd naar het beleid, maar zo onbeschoft praten over mensen vind ik beneden alle peil.

Waarom vraag je hierbij eigenlijk naar mijn leeftijd?

Je kan stellen dat kleine kinderen sneller geloven in sprookjes.

De facisten en fanitici spelen in op de gevoelens van de bevolking, maar is nimmer de hoofdoorzaak van oorlogen en dergelijken.

Weet wat je zegt...

Ga het nu niet bagetelliseren want ik dronk vorig jaar zomer iedere donderdag een biertje met een groep uitwisselingsstudenten uit Zweden.

En toen had je opgevangen dat racisme legaal was ofzo?
(de bijbehorende argumenten ga ik niet herhalen, nee)

Dewinter moet ook opletten met wat hij zegt want voor hij het weet zit hij in een Wilders-hoek.

Ach, Wilders vind deWinter een rechts-extremist en de Winter vind Wilders provocerend, ondeskundig en radicaal.

Hoe serieus kan je het nemen.

Dewinter is door de regenten in zijn land gescandeerd tot extreem-rechts, terwijl zijn huidige programma, argumenten en partij verre van dat zijn.

Stellen dat allochtonen meer huur moeten betalen dan autochtonen vind jij heel normaal?

De officiele verklaring, maar ik denk dat er veel meer achter zat.

Lees jij eerst eens de verslagen van de rechtbank en van het pieter-baancentrum, kom dan nog een keer terug.

Dit zeg ik helemaal niet, ik zeg juist dat zei dit naamplaatje krijgt juist omdat ze wel in die categorie behoren, en het Vlaams Belang van Dewinter past juist niet in het extreem rechtse straatje

Je vind dat de rechter ongelijk had?
VB had het aan zichzelf te danken dat ze opgeheven zijn.

maar de linkse regenten hebben er belang bij

De VLD vind jij links?

Door ons af te schilderen als racist

Zolang je zelf discriminerende en racistische taal uitslaat, moet je het niet gek vinden dat je dit label krijgt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ff 101 kijken, interessant debad

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:39:
Wat Pim Fortuin is vermoord omdat hij voor het fokken van bont was

dat beweren ze, bij mij rest nog een hoop vragen.

o.a:

In het lichaam van Pim Fortuyn zijn kogels gevonden van een verschillend kaliber. Naast de 9mm-kogels uit het wapen van Van der G. is er ook een 5.66mm-kogel gevonden in het lichaam van Fortuyn. Dit staat in een kopie van een KLPD-rapport dat door een klokkenluider is overhandigd aan Ine Veen die deze gegevens heeft gecontroleerd en verwerkt in haar boek Moord namens de 'Kroon'?. Volgens Veen blijkt hieruit dat een tweede schutter Fortuyn heeft beschoten. Over het boek en de conclusies heb ik gesproken met Jean Thomassen, de partner van Veen die op de hoogte is van de inhoud van het boek. Veen geeft geen interviews.

Op zondag zes mei, vijf jaar na de moord op Pim Fortuyn, wordt het eerste exemplaar van het boek Moord namens de 'Kroon'? [PDF] overhandigd aan professor Bob Smalhout die morgen over het boek een artikel zal publiceren in de Telegraaf. Het boek is geschreven door kunstenares Ine Veen die zich zegt te baseren op feiten die het resultaat zijn van jarenlange research en het laten uitvoeren van contra-expertise.

In het boek wordt ingegaan op diverse complottheorieën rondom de moord op Fortuyn, waaronder die betreffende het Mishima Cyber Command, een organisatie die zich voordoet als een ondergrondse Japanse onderzoekscel, maar waar volgens Veen minimaal twee leden van de AIVD en de CIA achter schuilgaan. Een van de theorieën van het cybercommando MCC wordt door Veen nieuw leven in geblazen met behulp van een rapport van een klokkenluider en door Veen geïnitieerd onderzoek: Volkert van der G. was mogelijk niet de enige schutter. Een theorie over een tweede schutter suggereert dat deze bekend was met de moordplannen van Van der G., deze doorgang heeft laten vinden, zich er middels een aantal professionele schoten van heeft verzekerd dat de moord succesvol zou zijn en dat Van der Graaf ervoor verantwoordelijk zou worden gehouden. Het zou gaan om een Syriër met de naam Abu Fatah die vervolgens in een blauwe BMW geëscorteerd door de politie naar Schiphol werd gebracht, een theorie van het MCC die al een jaar na de moord op Fortuyn bekend was.

Op basis van haar bevindingen houdt schrijfster Ine Veen het voor mogelijk dat Pim Fortuyn door twee mensen is beschoten. Meerdere getuigen hoorden twee schoten en zagen pas daarna hoe Van der G. een aantal schoten loste op het lichaam van Fortuyn. Fortuyn zou daarbij in de bovenkant van zijn hoofd zijn geraakt terwijl aan de onderkant van zijn hoofd vervolgens geen grote wonden waarneembaar zijn. Volgens Veen blijkt hieruit dat er of met een licht kaliber is geschoten (lichter dan dat van de Firestar waarmee Van der G. schoot) of dat de hoofdwond niet het gevolg is van een schot dichtbij, dus op afstand gelost door iemand anders dan Van der G. Beide mogelijkheden suggereren volgens Veen dat er een tweede schutter is geweest die voorafgaand of tegelijkertijd met Volkert van der G. heeft gevuurd op Fortuyn.

Volgens Veen heeft deze tweede schutter mogelijk op het nabijgelegen electriciteitshuisje gelegen en heeft deze daarna mogelijk het electriciteitshuisje geopend teneinde de slagbomen te saboteren, waardoor de ambulance niet snel bij Fortuyn kon komen. Deze theorie was, op de sabotage van de slagbomen na, eind 2002 al te lezen op de webpagina's van het mysterieuze cybercommando. Het online rumoer rondom deze organisatie of wat het ook was, ging uit als een nachtkaars toen bleek dat alle beloftes uitbleven over te leveren bewijzen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:36:
On-topic: zelfs filip de winter vindt dat wilders doorslaat in zijn hetze tegen de moslims.

De Winter wil nou contact met Wilders, Wilders niet.

Wil geen contact nog samenwerking.

Wilders wil niet met hem samenwerken

eindelijk een juiste conclusie en antwoord (Y)

Wilders wil niet met hem samenwerken omdat de Winter te extreem is volgens hem, maar intussen blijkt dit andersom te zijn,

"blijkt" met jou gedachte gang wel, voor velen niet.

...wat maakt dat Wilders dan?

en degelijke eerlijke man die te vaak zaken te ongenuanceerd brengt maar zo wel duidelijk is.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 13:51:
ik weet even niet of De Winter al dan niet minder erg extremistisch is als Geert Wilders,

Wilders zou je niet horen zeggen " eigen volk eerst" maar laten we de problemen durven te benoemen en aan te pakken.

Wilders pleit ook voor hogere straffen voor iedereen.

Dat hij zo hamert op "bepaalde" groepen is omdat volgens de cijfers die "bepaalde" oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en uitkering.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 14:43:
Uiteraard, het gaat niet om de kleur zoals velen van jullie immer beweren.
Door ons af te schilderen als racist is het natuurlijk ook makkelijker voor jezelf zodat men multi-culturele problemen kan blijven ontkennen.

je hebt inderdaad al snel een stempel als je niet links denkend bent, al de problemen durft te benoemen.

overigens wel een makkelijke uitweg, denk je niet links, ben je extreemrecht's.

ken overigens veel allochtonen die ook gewoon Wilders gestemd hebben.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 15:33:
Je zou eens kunnen kijken in de geest van die tijd naar het beleid, maar zo onbeschoft praten over mensen vind ik beneden alle peil.

jip en janneke taal noem je dat.

je zou het inderdaad anders kunnen bewoorden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 17:32:
In het ..........van het mysterieuze cybercommando. Het online rumoer rondom deze organisatie of wat het ook was, ging uit als een nachtkaars toen bleek dat alle beloftes uitbleven over te leveren bewijzen.

Waar is dat sectie rapport dan te vinden?
het wordt weer gedramatiseerd. Ook Nederland moet een Kennedy hebben schijnbaar.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:36:
On-topic: zelfs filip de winter vindt dat wilders doorslaat in zijn hetze tegen de moslims.

puur gericht op die uitspraak van :

de halve Koran moeten verscheuren.

“Ik weet niet of Wilders met dat soort uitspraken het debat echt vooruit helpt. Zijn uitspraken zijn nodeloos provocerend. Ik zou ze niet doen. Omdat ik ze strategisch niet verstandig vind, maar ook omdat ik er niet achtersta. We willen ons als partij uit het theologisch debat houden. Ik wil niet meestappen in een discussie over welke passages in de Koran nu wel of niet kunnen. Dat is een debat waar je in verstrikt raakt.”

Filip de Winter zet vraagtekens bij de uitspraak van Wilders dat Moslims de halve Koran moeten verscheuren.

ben het overigens eens, dit had zo nooit gezegd/opgeschreven/ er van gemaakt mogen worden.

Bij deze "uitspraak" zit overigens wel een heel verhaal achter.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 17:47:
Waar is dat sectie rapport dan te vinden?

denk in dat boek...

het boek Moord namens de 'Kroon'

heb het overigens nog niet gelezen.

Waarschuw beheerder
donateur
kwam toevallig nog een goed stuk tegen.. op elsevier:

De demonisering van Geert Wilders
maandag 15 januari 2007 13:01

De demonisering van Geert Wilders is in volle omvang losgebroken. NRC Handelsblad heeft zich in hem vastgebeten, en zondagavond had Zembla een programma over jongeren die sympathie hadden voor Wilders. Dit laatst werd voorgesteld als een groot gevaar. Ook de Volkskrant doet aan de hetze mee.

Op Radio 1 hoorde ik de presentator schamper reageren op Wilders’ verbijstering dat er op radicaal-rechtse sites reclame voor zijn partij was gemaakt. Gesuggereerd werd dat Wilders die verbijstering slechts speelde, en diep in zijn hart zelf een rechtse radicaal is.

Kunt u zich voorstellen dat Zembla een programma wijdt aan al die mensen die op de SP hebben gestemd ? Welke collectieve ziekte of afwijking zou aan het succes van de SP ten gronde liggen?

Zulke vragen over de SP, een radicaal-revolutionaire partij, worden niet gesteld, maar over Wilders wordt veel gesuggereerd. Waarom? Om van hem een rechtse extremist te maken.

Heeft Wilders dat verdiend?

Janmaat
Ik heb een keer persoonlijk uitgebreid met Wilders gesproken, en als ik ook maar het geringste vermoeden had gehad dat ik met een botte rechts-radicaal te maken had gehad, met een kloon van Hans Janmaat – die een lachwekkende fascistoïde xenofoob was -, dan had ik die indruk niet voor me gehouden en er over geschreven. Maar Wilders is geen radicaal-rechtse paljas.

Geert Wilders is een libertair-conservatieve man met een hang naar forse uitspraken, en dus iemand met een imagoprobleem in de overwegend linkse media.

Over de groep die hij voorzit, kan ik geen uitspraken doen. De meeste kamerleden van zijn partij ken ik niet, en er schijnt een man tussen te zitten (zoals gemeld door NRC) die niet geheel brandschoon is.

Wilders beweert terecht over die man dat hij nooit veroordeeld is en dus onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, en dat vind ik ook, maar een kamerlid dient aan nog hogere voorwaarden te voldoen dan leden van een klooster (ja, ik ken de verhalen over het Haagse matras en de zwijgzaamheid van de media ten aanzien van de escapades van ons politieke establishment).

Zeker wanneer het om rechtse figuren gaat met een lastig karakter, zullen de progressieve media pas stoppen wanneer zij het slachtoffer strak bij de strot gegrepen hebben, en dat behoort Wilders te weten en mee te wegen bij het aantrekken van leden voor zijn fractie.

Le Pen
Als Wilders een Jean-Marie le Pen was geweest, had ik hem hier of elders al lang aan de paal genageld, maar zo’n figuur is hij niet. Handig is hij vaak niet – die opmerking over een ‘tsunami van islamisering’ was niet sjiek, niet precies, en dus contra-productief. Maar hij vertegenwoordigt wel onomwonden een breed gevoelde zorg over de diepe veranderingen die ons land momenteel ondergaat.

In een rapport over Rotterdam las ik dat op dit moment meer dan 40 procent van de bevolking van Rotterdam allochtoon is. Over tien jaar is de meerderheid van die stad allochtoon.

Als het om groepen zou gaan met alleen andere kleding- en eetgewoonten en een andere huidskleur, dan zou er niets aan de hand zijn, maar we weten allemaal dat dit niet zo is. Er bestaan diepgaande culturele en religieuze verschillen, en er is een onderklasse ontstaan van mensen die niet alleen een zwakke sociaal-economische positie delen, maar ook culturele en religieuze kenmerken.

Als dat laatste ontstaat, een groep van gedepriveerde mensen met loyaliteiten die buiten het centrum van de burgerlijke samenleving liggen, dan heb je een hardnekkig en potentieel gevaarlijk probleem.

Aandachtsgroepen
De gevolgen in Rotterdam voor onderwijs, woningbouw, ziekenzorg, voor zo ongeveer alles wat een gemeenschap kenmerkt, zijn enorm. In dat rapport werden allochtone groepen ‘aandachtsgroepen’ genoemd, wat weer een leuke ambtelijke term is voor een probleem dat de bestuurselites niet willen benoemen. Maar hoe je het ook noemt, de transformaties gaan diep, en zijn dus pijnlijk.

Wilders benoemt die problemen, en te vaak met weinig distantie.

Eerder berichtte deze site:

'Ook wil de lijsttrekker [Wilders] geen niet-westerse allochtonen meer in Nederland toelaten. Degenen die hier al zijn moeten een assimilatiecontract ondertekenen. Hierin beloven de allochtonen zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.

Houden zij zich hier niet aan, dan moeten ze op staande voet vertrekken. Deze maatregel zal een afschrikkende werking hebben, waardoor Wilders denkt maar één of twee vliegtuigen voor onaangepaste allochtonen nodig te hebben om ze weer uit te zetten.

Verder wil Geert Wilders de bouw van nieuwe moskeeën verbieden. 'We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.'

Irreële plannen
Dat zijn dingen die niet werken. ‘Assimilatiecontracten’ bestaan niet, en het bouwen van moskeeën verbieden kan ook niet in een land waar vrijheid van godsdienst bestaat. Over het stoppen van de aankomst van laag- en nietopgeleide niet-westerse allochtonen valt veel te zeggen, maar hoe maak je effectief een einde aan de import van bruiden en bruidegommen uit Marokko en Turkije wanneer ook financiële obstakels niet werken?

Ofwel: Wilders is te snel met irreële plannen. Maar dat laat onverlet dat hij bestaansrecht heeft, net als de SP. Op zijn retoriek en plannen valt veel af te dingen, maar de venijnige media-aanvallen gaan veel verder: zij willen hem delegitimeren.

Geert Wilders leeft inmiddels al jaren achter een cordon van beveiligers. Dat zijn we normaal gaan vinden in Nederland. En dit is het echte opmerkelijke rond Wilders: dat we onze schouders zijn gaan ophalen over een gekozen volksvertegenwoordiger die vanwege zijn mening voor zijn leven moet vrezen.

Dat is het echte schandaal.

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/134700/weblogid/4/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 september 2006 om 01:15:
Ben jij het met hem eens...

Zijn nieuwe partij???

Zou jij op hem stemmen???laatste aanpassing 1 september 2006 11:40

nee hij steunt israel

Waarschuw beheerder
Zo praat je toch niet over mensen?

En waarom niet?
Deze mensen hoorden hier eigenlijk niet eens te zijn, en dan mag ik er niet over praten op de manier zoals ik het wil??
Als wij zouden emigreren naar hun land van herkomst, zouden we worden behandeld als oud vuil.
En dan mag ik er -terwijl ik normaal tegen doe wanneer ik in contact met een allochtoon kom- niet praten over het dweilen met de kraan open?
Pure linkse censuur dit.

Je kan stellen dat kleine kinderen sneller geloven in sprookjes.

Nu ga je insinueren dat;
-Ik een klein kind ben
-Iedereen onder jouw leeftijdsgrens, die vast niet minder dan 19 is, een klein kind is.

Verder vraag ik me af wat jij onder dat "sprookje" verstaat.
Wellicht jezelf, omdat jij Nederland al op hebt gegeven gezien je denkwijze met betrekking tot de multikul.

En toen had je opgevangen dat racisme legaal was ofzo?
(de bijbehorende argumenten ga ik niet herhalen, nee)

Vertel eens waar je het racisme in mijn betoog hebt gezien toen ik Zweden aanhaalde?
Zodra de waarheid hard aankomt, gooien figuren zoals jij er een dikke laag racisme-censuur op.

Hoe serieus kan je het nemen.

40 % van de bevolking achter je hebben staan vind ik erg serieus.
Daar kijken de verliezende PvdA-ertjes wel hoog tegenaan.
Stellen dat allochtonen meer huur moeten betalen dan autochtonen vind jij heel normaal?

Dit vind ik niet eens zo'n gek idee.
Veel allochtonen verhuizen op hun oude dag ook naar land van herkomst om daar op de staat te rentenieren, een huis te kopen met in NL verdient geld en dergelijke.
Bovendien is dit ook een manier om allochtonen te ontmoedigen ons land in te trekken.
Jij draait liever de wereldkraan open, waar ik hem liever gesloten houd.

Je vind dat de rechter ongelijk had?
VB had het aan zichzelf te danken dat ze opgeheven zijn.

Ja dit vind ik, extreem-rechts is een verzamelterm voor iedereen van Fortuynist, populist tot nationalist en nationaal-socialist.
De nationaal-socialisten en vaak ook volksnationalisten zijn extreem, maar populisten als Wilders?
Hij ziet een gevaar en probeerd Nederland ervoor te behoeden.
Dat jij en anderen dit verhaal otkennen is een ideologisch verschil, waarover het debat bestaat.
De linkse regenten zetten de wet er liever naar.
Zoals jij heb ik al gezien.

De VLD vind jij links?

Dit heeft er vrij weinig mee van doen.
De term rechts-extremist werd al vanaf het begin gebruikt, de benaming met een negatieve lading wordt heden ten dage gewoon gebruikt door iedereen.
Bos gebruikte bijvoorbeeld ook de term nationalistisch om de SP zwakker over te laten komen, perfect voorbeeld van hoe de linkse regent alles wat haar niet aanstaat en ook maar een beetje hard is voor de o zo zielige allochtoon in deze hoek te duwen.

Zolang je zelf discriminerende en racistische taal uitslaat, moet je het niet gek vinden dat je dit label krijgt.

Citeer mijn racistische uitlatingen.
En ga alsjeblieft niet zielig zitten doen door feiten die ik vertel te gaan omdraaien naar een mening.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 15:02:
ik voel me uiterst beledigd.
simpel ik wil graag weten, hoe oud je bent om te begrijpen hoe je in het leven staat, en dat ik daar dan ook op kan reageren.

Ik ben 21.
Maar nu weet je nog steeds niet hoe ik in het leven sta, zolang je niet weet hoe ik leef.

Waarschuw beheerder
donateur
dat weet ik, maar ik was je het inschatten als 18/19 jarige.
ik weet inderdaad niet je leef omgeving, en dat doet veel ,maar ik weet in iedergeval niet dat je gewoon maar wat loopt na te lullen, waar mee kinderen me kaar lopen op te fokken.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:29:
En waarom niet?

Uit fatsoen, je weet wel...opvoeding enzo.

Pure linkse censuur dit.

Ik censureer helemaal niets, ik zeg alleen dat je niet zo over mensen moet praten uit fatsoen.
Als jij respect & fatsoen voor je medemens links vind...tjah, moet jij weten :)

Nu ga je insinueren dat;

Nee hoor, dat maak jij er van.
Ik maakte alleen een opmerking.

Verder vraag ik me af wat jij onder dat "sprookje" verstaat.

Weet je echt niet wat een sprookje is? :s

Vertel eens waar je het racisme in mijn betoog hebt gezien toen ik Zweden aanhaalde?

Ik neem aan dat je dit zelf ook wel weet.
Als je het niet weet, raad ik je ten zeerste aan om de nederlandse wet hierop na te slaan.

40 % van de bevolking achter je hebben staan vind ik erg serieus.

Overdrijven is ook een vak.

Dit vind ik niet eens zo'n gek idee

Nee, maar dat jij discriminerende beleidsvormen een goed idee vind, is voor niemand een geheim.
Zolang jij maar niet de dupe wordt, zullen we maar denken.

Dit heeft er vrij weinig mee van doen.

Weinig????????????
Volgens mij schuif je dit opzij omdat het niet past in het straatje wat je zit te verzinnen.

Ja dit vind ik, extreem-rechts is een verzamelterm voor iedereen van Fortuynist, populist tot nationalist en nationaal-socialist.

Dat jij niet weet wat rechts-extremisme inhoud, is je eigen probleem.
Het lijkt me alleen lastig om een discussie te voeren als je niet weet wat het betekent.

Dat jij en anderen dit verhaal otkennen is een ideologisch verschil, waarover het debat bestaat.

Feiten en ideologie hebben niets met elkaar te maken. Wilders heeft geen enkel argument staande weten te houden voor zijn uitlatingen.
Als hij niet eens fatsoenlijke argumenten heeft, hoe kan je dan verwachten dat anderen dit serieus nemen?

De linkse regenten zetten de wet er liever naar.
Zoals jij heb ik al gezien.

Zoals ik al opmerkte betreft het niet alleen de linkse partijen, maar ALLE partijen, ook de rechtse partijen dus.
Dat de rechtse partijen in jouw ogen links zijn, heeft waarschijnlijk te maken doordat je zelf aan de heeeel erg rechtse kant zit (want dan lijkt alles immers links).

Bos gebruikte bijvoorbeeld ook de term nationalistisch om de SP zwakker over te laten komen, perfect voorbeeld van hoe de linkse regent alles wat haar niet aanstaat en ook maar een beetje hard is voor de o zo zielige allochtoon in deze hoek te duwen.

Wat een flauwekul, volgens mij is de SP ook een linkse partij en heeft de SP niets te maken met al dan niet allochtoon zijn.
Wat een onzin verzin je weer bij elkaar.
(buiten het feit gelaten dat de term nationalistisch niet gevallen is)

Citeer mijn racistische uitlatingen

Ik neem aan dat je zelf donders goed weet wat je schrijft, maar ik ga geen quotes neerzetten die in mijn nadeel gebruikt gaan worden.

Maar nu weet je nog steeds niet hoe ik in het leven sta, zolang je niet weet hoe ik leef.

Nou ja, vrij arrogant, kortzichtig, asociaal en onrespectvol komt zo in mijn gedachte naar boven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:29:
Ik ben 21.
Maar nu weet je nog steeds niet hoe ik in het leven sta, zolang je niet weet hoe ik leef

En het heeft ook vrij weinig te maken met het onderwerp dus ik had er nog niet eens antwoord op gegeven als ik jou was. Ik deel je mening volledig, overigens.

VIP bijvoorbeeld doet uitspraken waar mijn mening haaks op staat en ik kan er kwaad om worden, ja, maar das het leuke van discussiëren. Mits de discussie tenminste op een intelligent niveau gevoerd kan worden. Mensen schreeuwen altijd maar van alles (ik moet bekennen, ik heb dat ook wel eens gedaan uit woede of omdat het onderwerp erg gevoelig lag) maar ze denken er niet eerst over na en ze respecteren de mening van een ander niet.

Ik vind Wilders een geweldig persoon en een goed politicus. Hij mag af en toe mensen wel wat meer laten uitpraten maar dat heeft verder niets te maken met zijn beleidsvoering of zijn partij. Hij heeft de stem van Nederland gehoord. Er zijn heel veel mensen die op zijn komst hebben gewacht en bij de vorige verkiezingen is gebleken dat men in hem gelooft, hij kreeg zelfs veel meer stemmen dan verwacht. Dat zegt ook iets mensen.

Maar word niet te persoonlijk, het onderwerp ligt al heel gevoelig.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:44:
Dat jij niet weet wat rechts-extremisme inhoud, is je eigen probleem

Kijk uit met de stempel 'extremisme'. Rechts wordt al snel 'extreem-rechts' voor de links-kiezenden en dat is niet terecht vind ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:44:
Nou ja, vrij arrogant, kortzichtig, asociaal en onrespectvol komt zo in mijn gedachte naar boven.

Nee VIP, dat valt me van je tegen... dat weet je niet, je bent met iemand in discussie, je kent hem/haar helemaal niet, dus dat kan je niet zo zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op zaterdag 26 mei 2007 om 18:44:
VIP bijvoorbeeld doet uitspraken waar mijn mening haaks op staat en ik kan er kwaad om worden

Verschil moet er zijn he.

Hij heeft de stem van Nederland gehoord

De onderbuikgevoelens van autochtonen uit dorpskernen, voornamelijk uit het zuiden des lands bedoel je dan.

hij kreeg zelfs veel meer stemmen dan verwacht. Dat zegt ook iets mensen.

Een dode haalt 26 zetels, tjah :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op zaterdag 26 mei 2007 om 18:48:
Nee VIP, dat valt me van je tegen... dat weet je niet, je bent met iemand in discussie, je kent hem/haar helemaal niet, dus dat kan je niet zo zeggen.

Ik zeg toch ook niet dat ik het weet?
Het komt alleen in mijn gedachte naar boven en hij doet nou eenmaal discriminerende, onfatsoenlijke, onrespectvolle, ongefunderdeerde uitspraken omdat hij alles beter denkt te weten.

Mag ik ook een keer zeggen wat IK vind?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:49:
Verschil moet er zijn he

Ja ja ja bla bla bla maar heb je nou de essentie uit mijn verhaal kunnen halen?

De onderbuikgevoelens van autochtonen uit dorpskernen, voornamelijk uit het zuiden des lands bedoel je dan

Eh... niet echt nee? Juist in de grote steden ondervinden autochtonen last (uit het nieuws op te maken) omdat ze weten dat ze in de minderheid raken. Ik denk dat de stemmen net zo goed uit de randstad zijn gekomen hoor.

Een dode haalt 26 zetels, tjah

Hij had niet dood mogen gaan.
Waarschuw beheerder
hij zegt gewoon wat de meeste niet durven zeggen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:51:
Mag ik ook een keer zeggen wat IK vind?laatste aanpassing 26 mei 2007 18:51

Dat doe je niet zo vaak wil je zeggen? :p

:lol:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 17:32:
Uitspraak van Vip op zaterdag 26 mei 2007 om 12:49:
...wat maakt dat Wilders dan?

en degelijke eerlijke man die te vaak zaken te ongenuanceerd brengt maar zo wel duidelijk is.

Wilders' kracht is de Jip en Janneke taal en het vertalen van de stem van het volk. VB en Filip de winter kun je meer vergelijken met destijds de CD.
Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op zaterdag 26 mei 2007 om 18:47:
Uitspraak van Vip op zaterdag 26 mei 2007 om 18:44:
Dat jij niet weet wat rechts-extremisme inhoud, is je eigen probleem

Kijk uit met de stempel 'extremisme'. Rechts wordt al snel 'extreem-rechts' voor de links-kiezenden en dat is niet terecht vind ik.

Daar heb je denk ik wel een punt tangootje (f). Wat ik merk is dat Wilders samenwerkt met mensen die op het Stormfront actief zijn (geweest). En dat lijkt me wel extreem-rechts. Terwijl Wilders (net als Fortuyn) in mijn ogen niet onder extreem-rechts vallen maar wel in een conservatief-populistisch-rechtse hoek zitten. Maar in het programma van wilders zie ik ook dingen die een linkse partij had kunnen bedenken (inkomesverbetering voor middeninkomens. Maar als ik op die site van de PVV kijk is het alleen maar nieuws en kamervragen waarin regelmatig de termen autochtoon en allochtoon (lees: Marokkaans) vallen :s Wilders vertegenwoordigt naar mijn idee geen gewelddadige groep mensen (zoals je bijvoorbeeld bij extreem links de dierenactivisten hebt).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 19:09:
Wilders vertegenwoordigt naar mijn idee geen gewelddadige groep mensen

Eens. Maar ben wel bang dat dat een keertje op zal houden... sneller dan men denkt zelfs.

Nou ja goed, ik ga weer, was weer gezellig, tot snel. Adios allemaal! fijne avond nog

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op zaterdag 26 mei 2007 om 18:48:

(Y)

Verschil moet er zijn he.

ja precies, rspecteer dat eens, in plaats te denken dat jou gedachte gang de juiste is, respecteer een ander z'n mening.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 18:51:
Het komt alleen in mijn gedachte naar boven

kijk nu gaan we de goeden kant op (Y)
laatste aanpassing door een beheerder