4 volgers · 205368x bekeken
Gelijke Monniken, gelijke kappen?
http://www.nu.nl/buitenland/2482586/vn-bevestigen-dood-zeven-medewerkers.html
Triest bericht.
http://www.nu.nl/buitenland/2482586/vn-bevestigen-dood-zeven-medewerkers.html
Triest bericht.
textuele bronnen
De paradox wil nu dat hy wel over 'n onnaspeurbaar filologisch repertorium lykt te beschikken dat zich op z'n minst in de richting van een bevestiging van z'n these laat exegeren
Als je geloof met algemene gevestigde waarden vanuit verstand gaat benaderen krijg je vrij snel het idee van gestoord. Geloof is persoonlijk, valt over te twisten. Zieltjes winnen voor het geloof ? Zorg maar eert dat je zelf voldoende geloof hebt en begin dan met anderen. Geloof is gevoel, ongeloof is waar het vaak op spaak loopt door te redenen en overal logica voor probeert te vinden. IQ is leuk, maar je kan er geen ruk mee als je EQ achter loopt.
Ik ben zelf gelovig maar verbaas me behoorlijk over over zogenaamd links politiek en achterban die duidelijk veel racistisch zijn dan rechts.
PVV was de beste uit alle partijen en ik denk dat meeste mensen die dit lezen het er mee eens.
Ik ben zelf gelovig maar verbaas me behoorlijk over over zogenaamd links politiek en achterban die duidelijk veel racistisch zijn dan rechts.
PVV was de beste uit alle partijen en ik denk dat meeste mensen die dit lezen het er mee eens.
IQ is leuk, maar je kan er geen ruk mee als je EQ achter loopt.
Je kan er wel wat mee, maar of het bruikbaar is binnen de maatschappij is wat anders.
uh, fuckno.
Het is simpelweg al bewezen dat strengere straffen geen grotere afschikwekkende werking hebben
dat heb ikm ook namelijk helemaal niet gezegd.....
en dat zero-tolerance ook averechts werkt,
het ligt eraan wat je onder 'werken' verstaat....
waar het imo vooral omgaat is dat:
belangrijk is ook preventie (voor de tijd dat ze opgesloten zitten bijvoorbeeld) en een stukje genoegdoening naar slachtoffers, nabestaanden en de maatschappij in het algemeen....
Het genoegdoening ten opzichte van de slachtoffers is natuurlijk belangrijk (preventie spreekt voor zich), maar moet niet tezeer als belangrijkste aspect gezien worden. Het is en blijft een zeer subjectieve emotionele basis voor rechtspraak, die zeer gemakkelijk gekaapt kan worden. Want wanneer is iemand nu echt 'genoeg gedaan'? Het klinkt mij tezeer in de oren als een belachelijke poging de rechtstaat weer eens te ondermijnen op basis van puur emotionele argumenten. Dat is een stap terug in de tijd en kan leiden tot een zogenaamde rationalisering van excessief verdedigingsgedrag en herinvoering van de doodstraf, welke ineens 'logisch' lijken op basis van emotionele argumenten.
Het is en blijft een zeer subjectieve emotionele basis voor rechtspraak
Daarom niet. Het belang van het slachtoffer moet door slachtofferhulp behartigt worden, niet door een rechter.
laatste aanpassing
Ik trek helemaal niets in het extreme. Ik geef alleen aan dat je dan de vrijheid creeërt voor anderen om het in het extreme te trekken.
rechtspraak is af en toe toch echt een lachtertje hier.
maar moet niet tezeer als belangrijkste aspect gezien worden. Het is en blijft een zeer subjectieve emotionele basis voor rechtspraak, die zeer gemakkelijk gekaapt kan worden. Want wanneer is iemand nu echt 'genoeg gedaan'? H
het is niet het belangrijkst idd, er moet een balans worden gevonden, nu is die enigzins zoek als je kijkt naar uitspraken van sommigen rechters.....
je krijgt soms echt de inrduk dat rechters het gevoel met de realiteit helemaal kwijt zijn....
ernstige gewelds en zedenmisdrijven die worden bestraft met hele lichte gevangenisstraffen of zelfs taaakstraffen... de voorbeelden zijn echt legio (n)
Genoegdoening is voor de slachtoffers nooit genoeg: oog om oog, tand om tand zou het dan moeten zyn. Daarom is dat onderdeel van de rechtspraak, net als bestraffing maar een onderdeel van. Kan me voorstellen dat er stemmen opgaan die taakstraffen voor zware geweldsdelicten ongepast vinden, maar de rechtspraak in NL is uiterst genuanceerd en modern in vergelyking met welk ander land dan ook. Terug naar de beul en schepenbank moeten we niet willen.
Neemt niet weg dat ik de verkrachter of moordenaar van m'n eigen kind eigenhandig zou doden.
Neemt niet weg dat ik de verkrachter of moordenaar van m'n eigen kind eigenhandig zou doden.
maar de rechtspraak in NL is uiterst genuanceerd en modern in vergelyking met welk ander land dan ook. Terug naar de beul en schepenbank moeten we niet willen.
daarom worden er ook zoveel fouten gemaakt wil je zeggen?
ik ben er dan ook duidelijk voor om rechters niet voor het leven te benoemen want er zitten wat apen tussen.
ik ben er dan ook duidelijk voor om rechters niet voor het leven te benoemen want er zitten wat apen tussen.
Dan moet nog beter voorkomen worden dat zulke apen tussen de voor het leven benoemde rechters terechtkomen óf accepteren dat rechters een zekere afspiegeling van onze samenleving vormen.
wonen al eeuwen moslims in Israel, wat geeft jou het recht om te stellen dat 'ze' daar niet mogen zijn/thuishoren??
wonen prima. Maar aanspraak maken op Jeruzalem ten koste van de joden vind ik gewoon nergens op slaan. Dat is hetzelfde als dat mensen opeens Mekka of Rome in trekken om deze te claimen. Dat slaat ook nergens op.
Toon eens aan dan dat harder straffen werkt?
Geldprikkels werken wel enorm goed.
k vermoed zelf ook dat Israël gedeeltelijk achter Wilders zit, mgoed ik kan dit nooit hard maken.
Waarschijnlijk zitten maoïstische bewegingen als geldschieters achter de SP.
op zich is het van elke politieke partij interessant om te zien waarvan / van wie ze geld krijgen.
Maar aanspraak maken op Jeruzalem ten koste van de joden vind ik gewoon nergens op slaan.
En jij noemt jezelf atheïst?
Dat is hetzelfde als dat mensen opeens Mekka of Rome in trekken om deze te claimen.
Er zit wel een verschilletje tussen ineens ergens binnentrekken en iets wat al 1200 jaar duurt
Genoegdoening is voor de slachtoffers nooit genoeg: oog om oog, tand om tand zou het dan moeten zyn.
het is dan ook niet de bedoeling dat de slachtoffers op de stoel van de rechter gaan zitten.....
Daarom is dat onderdeel van de rechtspraak, net als bestraffing maar een onderdeel van.
helaas is daar in te veel rechterlijke uitspraken te weinig oog voor imo....
maar de rechtspraak in NL is uiterst genuanceerd en modern in vergelyking met welk ander land dan ook. Terug naar de beul en schepenbank moeten we niet willen.
dat zegt ook niemand volgens mij.... ik in ieder geval niet, het gaat erom dat ik te vaak lees en hoor in de media dat zeer ernstige delicten worden bestraft met taakstraffen of voorwaardelijke, lichte celstraffen...
daar vind ik weinig genuanceerds aan..... eerder compleet los van elke realiteitszin en maatschappelijke feeling...
Maar aanspraak maken op Jeruzalem ten koste van de joden vind ik gewoon nergens op slaan.
oh maar joden mogen dat wel en mogen zelfs complete palestijnse families op basis van religieuze motieven hun huis uit trappen??
zowel joden als palestijnse moslims zouden in jeruzalem moeten kunnen wonen, beetje jaren 30 stijl om mensen op basis van afkomst of religie hun huis uit te trappen, komt neer op etnisch zuiveren (n)
etnisch zuiveren
Niks mis met etnisch zuiveren wanneer dit een groter probleem oplost en de nieuwe plek in alle gevallen een betere zou zijn.
Niks mis met etnisch zuiveren wanneer dit een groter probleem oplost en de nieuwe plek in alle gevallen een betere zou zijn.
Bwuh. Dat zijn gedachtegoederen die niet plaats zouden moeten zijn in een moderne maatschappij. Beter nog dan het probleem verplaatsen is het probleem oplossen en tolerantie en interetnische solidariteit teweeg brengen.
Bwuh. Dat zijn gedachtegoederen die niet plaats zouden moeten zijn in een moderne maatschappij. Beter nog dan het probleem verplaatsen is het probleem oplossen en tolerantie en interetnische solidariteit teweeg brengen.
De halve islamitische wereld heeft na 1949 zichzelf gezuiverd van het Joodse volk door het naar Israël te verbannen. Volgens mij heeft dat voor beide partijen een voordeel opgeleverd. Andersom zou het precies hetzelfde kunnen zijn. Maar ja, Arabische Liga en de Palestijnen als politiek wisselgeld... (N)
het is dan ook niet de bedoeling dat de slachtoffers op de stoel van de rechter gaan zitten.....
Dat gebeurt ook niet, maar één van de pylers is toch echt genoegdoening o.a.
dat zegt ook niemand volgens mij.... ik in ieder geval niet,
Slachtoffers zouden over 't algemeen toch het liefst bloed willen zien vloeien, vandaar dat ze slechts indirec
t een stem hebben in de strafmaat
het gaat erom dat ik te vaak lees en hoor in de media dat zeer ernstige delicten worden bestraft met taakstraffen of voorwaardelijke, lichte celstraffen...
daar vind ik weinig genuanceerds aan..... eerder compleet los van elke realiteitszin en maatschappelijke feeling...
De verdeigers/vertegenwoordigers van ons/onze staat zyn de officieren van justitie, zy stellen een strafeis en gaan akkoord of in hoger beroep; dus als we de straffen niet goed vinden moeten we eerst daar aankloppen (Openbaar Mysterie)
De halve islamitische wereld heeft na 1949 zichzelf gezuiverd van het Joodse volk door het naar Israël te verbannen. Volgens mij heeft dat voor beide partijen een voordeel opgeleverd. Andersom zou het precies hetzelfde kunnen zijn. Maar ja, Arabische Liga en de Palestijnen als politiek wisselgeld...
pfff... hullie doen het dus hij mag het ook.
pfff... hullie doen het dus hij mag het ook.
Neehoor, ik geef alleen aan dat een etnische zuivering op de lange termijn óók voordelen kan bieden en dat de negatieve connotatie niet helemaal terecht is.
Heil Reckoner
zou maar een snorretje laten staan dan
Moet iemand even het verschil tussen etnische genocide en etnische zuivering uitleggen?
Nee toch?
bovendien lost het geen reet op, elke blinde ziet dat dit soort acties vrede alleen maar verder wegbrengt (n)
mensen die ergens al generaties lang vreedzaam wonen hun huis uit trappen uit extreem religieuze motieven
en dat baggetelliseer jij (n)
De waarde aan huis en haard is van emotionele aard, niet rationeel. Daarom gewoonweg geen argument. Mensen zouden het zoveel beter kunnen hebben ergens anders. Daarnaast niet om een religieus motief, maar een etnisch-cultureel probleem.
Als alle Palestijnen in Arabische landen gehuisvest worden, is het grootste gedeelte van het probleem opgelost. Niet dat ik er voor pleit, absoluut niet. Maar het is niet de meest inhumane oplossing voor het probleem en daarmee kan etnisch zuiveren voor alle partijen een oplossing bieden.
De waarde aan huis en haard is van emotionele aard, niet rationeel. Daarom gewoonweg geen argument.
En juist op dit punt vind ik emotie juist zeer zwaar tellen. Een huis is namelijk méér dan een optelsom van bouwmateriaal, het is een plek waar men zich veilig moet kunnen voelen en waarmee men een scheiding tussen privé en openbaarheid moet kunnen maken. Dat kun je simpelweg niet rationaliseren, en als je het probeert ben je een aardig eind op weg naar het goedpraten van etnische zuivering. Je mening is bijzonder paradoxaal.
En juist op dit punt vind ik emotie juist zeer zwaar tellen. Een huis is namelijk méér dan een optelsom van bouwmateriaal, het is een plek waar men zich veilig moet kunnen voelen en waarmee men een scheiding tussen privé en openbaarheid moet kunnen maken. Dat kun je simpelweg niet rationaliseren, en als je het probeert ben je een aardig eind op weg naar het goedpraten van etnische zuivering. Je mening is bijzonder paradoxaal.
Nee, dat klopt. Huis en haard is van zwaar wegend emotioneel belang. Maar vasthouden daaraan het algehele geluk en de levenstandaard zwaar tegen werkt, is het dan niet rationeler om te te stellen dat men het ergens anders beter kan hebben?
Nogmaals, ik ben er niet voor. Ik zeg alleen dat etnische zuivering niet per definitie slecht hoeft uit te pakken. Het is maar net hoe je het bekijkt.