Partyflock

Forumonderwerp · 897966
4 volgers · 185484x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-6
Edit by admin:

Dit topic is voor het bespreken van en discussieren over alle aspecten mbt Geert Wilders en zijn PVV. Partijstandpunten, mediaberichten et cetera vallen hier dus allemaal onder!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 20:00:
ik ben ook van de zelfde mening, al hoewel ik wel begrip wil hebben voor mensen die "atijd maar denken, "steeds weer die Marokkanen"
Maar je kan nu eenmaal niet verlangen van wie dan ook om zich zelf heel duidelijk af te zetten, als je toevallig in de zelfde bevolkingsgroep hoort.
In ieder geval ik heb geen zin, om steeds heel duidelijk te benadrukken dat ik als MAN er niet achter sta, en het zelfs veroordeel, en heel fout vind, bla, bla, bla , als weer een man een vrouw verkracht.

Daar heb je op zich wel een punt, maar aan de andere kant, als je tot een zekere groep hoort (ja hokjesgeest, maar helaas realiteit, we horen eigenlijk allemaal wel bij een of andere groep) en die heeft de neiging zich te misdragen, dan zeg je daar toch iets van? Als ik met vrienden op stap ben en die doen iets dat in mijn ogen niet kan dan zeg ik dat gewoon.
Uitspraak van marloutje op donderdag 11 juni 2009 om 22:16:
Dat jij nou liever een extremist bent, ofzo.. Lekkere inhoudelijke reactie ook. Heel zielig.

Tja wen er maar aan, een beetje links van de rechtervleugel en je bent al snel een boomknuffelaar hier, maar stel je gerust, het went.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk: moslims voelen zich gediscrimineerd als men het over de extremistische tak van de islam heeft, pvv'ers voelen zich gediscrimineerd als men het over de racistische aanhangers heeft. Eigenlijk hebben ze heel meer met elkaar gemeen dan ze willen ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 10 juni 2009 om 23:40:
Vandaag zag ik dat de huwelijksmigratie weer enorm op loopt.
Als de huidige regering niets doeltreffends hiertegen kan doen dan overweeg is nog wel om op de pvv te stemmen.
Want het land krijgt dadelijk wederom een groot probleem erbij door die huwelijksmigratie. Per jaar gaat het nu weer om 15.000 man (of eerder vrouw) wat erbij komt in dit land. ze intregeren niet of nauwelijks. In een jaar of 4 tijd heb je dan 60.000 nieuwkomers erbij met grote achterstanden.
Vervolgens krijgen die mensen kinderen.... Aangezien de huwelijksmigranten vaak van het conservatievere slag zijn moet je toch al uit gaan van een gemiddelde van 4 per gezin (dat aantal zal nog wel hoger liggen), dus na een xx-aantal jaar heb 240.000 kinderen + 60.000 immigranten = 300.000 mensen ERBIJ waarvan de problemen met taal, scholing, inburgering etc etc enorm groot zijn.
En deze groep bestaat ook nog eens overwegend uit moslims. hoezo sociale samenhang naar de klote helpen?
Daarbij zou je kinderen voor een dergelijke slechte start in het leven moeten behoeden. De ouders zijn niet slim genoeg om zich te realiseren dat ze hun kind tekort doen. En de regering grijpt niet in. Dit is al een giga probleem op het moment. en dat gaat alleen nog maar erger worden

Dit... vind ik een heel belangrijk punt want als er nu niets veranderd, dan is het straks te laat.

We kunnen toch met de beste wil van de wereld niet zoveel mensen aan die geen baan hebben of krijgen omdat ze geen NL spreken?
Als 80% van die mensen een uitkering krijgen, hebben we toch gewoon een mega probleem met zn allen of niet?
Dit is maar een klein land en we raken gewoon vol.

Pim mocht het niet zeggen, nu Geert weer niet... maar tis wel de waarheid.

Waarschuw beheerder
Morgen verkiezingen Iran, dat vind ik globaal gezien even belangrijker dan wat hier gebeurt.

Als Mousavi wint morgen hebben we twee progressief gematigde presidenten in de wereld, Obama en Mousavi.

Het zou een zegen zijn voor de wereld, Israël, het Midden-Oosten maar vooral, voor de Perzische bevolking. (Y)

Prachtig land, prachtig volk. Maar sinds Ahmadjian en Khomeini helaas afgegleden naar een Islamitische schijndemocratie.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 11 juni 2009 om 22:29:
Als ik met vrienden op stap ben en die doen iets dat in mijn ogen niet kan dan zeg ik dat gewoon.

ja, precies. dat is misschien wat velen verwachten.
Maar , je zit dan toch in een directe groep , waar voor jij zelf ook verantwoordelijk bent.
Als ik in het buitenland kom, dan wordt je als Nederlander wel eens aan gesproken op het liberale drugs beleid. Soms gewoon geïnteresseerd, soms van wow stoer dat iedere Nederlander de hele dag stoned is, en ook soms heel negatief. En dan heb ik echt iets van flikker eens even op. Ik ben toch niet verantwoordelijk voor het feit dat alle andere 16.400.999 Nederlanders een wiet plantage op zolder hebben.

En ben je rechts, dan vind je het ook heel onprettig als jij, je moet verantwoorden voor het gedrag van een stel extreem rechtse aardappels.

En toch is het de gewoonste zaak dat alle Marokkanen zich moeten verantwoorden voor het gedrag van hun cultuur genoten.
Nee natuurlijk is het niet zo, en heb je alleen wat tegen criminele Marokkanen, maar ja, op het moment als het weer even kan zie ik alleen de teksten dat ze Marokkanen aan de hoogste boom moeten op hangen, en de goeie hangen we apart (of hoe zeggen ze dat in de kroeg?)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is bij jullie duidelijk ver te zoeken. Veel verder dan alle moslims die ik ooit ben tegengekomen.

Je bent duidelijk niet opgegroeid in een wijk als delfhaven van Rotterdam.

En btw wil jij duidelijk ook de moslims bestrijden uit dit land

Waaruit maak je dit op?
Ik heb eer der een probleem met de facistische ideologie van de islam. Moslims leren van huis uit om andere mensen te haten, tot op het bot (wie leert zijn kinderen nou zo iets :@ ). Gelukkig geven niet alle moslims daar letterlijk invullig aan. Maar het feit dat de koran zo intollerant is, is gewoon een bron voor ontzettend veel problemen wereldwijd. Of wil je zeggen dat de islam een zo vredelievend geloof is wat zo tollerant is voor zijn naasten die niet van hetzelfde geloof zijn? Dacht het niet.

Lekkere inhoudelijke reactie ook. Heel zielig.

heb ik vaak genoeg wel gedaan hoor. tis alleen steeds weer datzelfde politiek correcte geneuzel waarvan ons land naar de klote gaat.

Begrijp me niet verkeerd. K heb juist het beste voor met het land en alle bewoners. Maar in mijn opzicht moet er aan intollerantie paal en perk worden gesteld, de islam is intollerant en daardoor krijg je intollerante tegenreacties zoals Wilders. Het is triest dat er een Wilders nodig is in dit land om ons op de fouten van de politiek te wijzen. En zelfs dan wordt er nog niet geluisterd. Hoe triest zijn we dan bezig zeg. Moeten er eerst nog meer doden vallen voordat de (beer)put eens wordt gedempt.
De PVV is een alarmbel. een grote vuurrode alarmbel met een keiharde zoemer. Tot hier en niet verder! Want dan krijgen we echt problemen in dit land.

Tja wen er maar aan, een beetje links van de rechtervleugel en je bent al snel een boomknuffelaar hier, maar stel je gerust, het went.

En een beetje rechts en je bent gelijk een nazi of van het stormfront. Het went ook wel, op den duur....
In fiete kan iedereen dus de hand in eigen boezem steken.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk: moslims voelen zich gediscrimineerd als men het over de extremistische tak van de islam heeft, pvv'ers voelen zich gediscrimineerd als men het over de racistische aanhangers heeft. Eigenlijk hebben ze heel meer met elkaar gemeen dan ze willen

qua? :lol: deze volg ik eff niet.

Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 11 juni 2009 om 22:31:
Dit... vind ik een heel belangrijk punt want als er nu niets veranderd, dan is het straks te laat.

We kunnen toch met de beste wil van de wereld niet zoveel mensen aan die geen baan hebben of krijgen omdat ze geen NL spreken?
Als 80% van die mensen een uitkering krijgen, hebben we toch gewoon een mega probleem met zn allen of niet?
Dit is maar een klein land en we raken gewoon vol.

Pim mocht het niet zeggen, nu Geert weer niet... maar tis wel de waarheid.

tis ook een heeel erg belangrijk punt. Wat willen we al die huwelijksmigranten en hun 300.000 nakomelingen bieden? We kunnen ze niet veel bieden.
Maar ook hierop heb ik nog niemand van het linkse front in zien gaan. Evenals het nut van de islam in dit land. Niemand maar dan ook niemand kan het nut van deze twee dingen aantonen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nee ik zeg niet dat het normaalste zaak van de wereld is dat marokkanen (of moslims) zich moeten verantwoorden voor wat de criminele en extremisten onder hen doen, maar ik denk wel dat het een boel zou schelen als ze duidelijk laten horen dat er ook een ander geluid is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 11 juni 2009 om 22:57:
qua? :lol: deze volg ik eff niet.

ja ik dacht al dat ik het niet helemaal lekker eruit kwam 8) Ik bedoelde eigenlijk
En een beetje rechts en je bent gelijk een nazi of van het stormfront. Het went ook wel, op den duur....

We hebben allemaal (ik incluis) de neiging om mensen in een extremere hoek te plaatsen dan ze daadwerkelijk zijn.
Wat willen we al die huwelijksmigranten en hun 300.000 nakomelingen bieden? We kunnen ze niet veel bieden.

Als (en let wel áls) ze participeren in de maatschappij zou het wel een oplossing bieden voor de vergrijzing.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 22:50:
Morgen verkiezingen Iran, dat vind ik globaal gezien even belangrijker dan wat hier gebeurt.

Als Mousavi wint morgen hebben we twee progressief gematigde presidenten in de wereld, Obama en Mousavi.

Het zou een zegen zijn voor de wereld, Israël, het Midden-Oosten maar vooral, voor de Perzische bevolking. (Y)

Prachtig land, prachtig volk. Maar sinds Ahmadjian en Khomeini helaas afgegleden naar een Islamitische schijndemocratie.

Ja daar kijk ik ook verwachtingsvol naar uit, zou echt mooi zijn. Iran was een tijd geleden een schoolvoorbeeld van en zich verlichtende moslimstaat.

Die zionisten zijn trouwens imo net zulke grote boeven als die gasten van de hamas, maar da's een andere discussie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 22:25:
Dan ben je vast nooit verder dan Staphorst gekomen.

Ha ha... Ik woon in Utrecht. Heb 3.5 jaar lang in Kanaleiland gewerkt en op school gezeten. Heb 3 jaar in ondiep gewoond. En kom nu dagelijks voor school en werk in Amsterdam.

Eigenlijk hebben ze heel meer met elkaar gemeen dan ze willen ;-)

Dat is een goede analyse idd. Je vergeet nog dat ze zich ook allebei in de slachtofferrol drukken.

Waarbij ik zelf de onschuldige moslims de slachtoffer vind. Maar daar hebben ik het al uitvoerig over gehad vandaag.

Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 11 juni 2009 om 22:31:

Informeer je eerst even goed voordat je met conclusies komt:
de partner die al in Nederland woont moet een 'duurzaam' en zelfstandig inkomen hebben van tenminste 120 procent van het minimuminkomen. Door de belastingentarieven komt dat neer op ca. 140% van het bruto minimum loon. En je moet een inburgeringsexamen doen voordat je naar Nederland komt, in het Nederlands over taal en onze samenleving. Prima regel wmb

Dus dat over geen Nederlands spreken en een uitkering is lichtelijk overdreven he..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 11 juni 2009 om 23:17:
Ja daar kijk ik ook verwachtingsvol naar uit, zou echt mooi zijn. Iran was een tijd geleden een schoolvoorbeeld van en zich verlichtende moslimstaat.

(Y) Ben benieuwd morgen. Hoop op een kleine revolutie in Iran. (Y)

Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 11 juni 2009 om 23:17:
Die zionisten zijn trouwens imo net zulke grote boeven als die gasten van de hamas, maar da's een andere discussie.

Laat ik hier verstandelijk gewijs niet op in gaan. (N)

Israël. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur

zeg ik.
Je ziet het zelf, legt je er bij neer, en denkt van, ja dan kan ik het ook doen. Lekker makkelijk.
Is het niet een teken van intelligentie om je hier eens over heen te zetten, en echt op zoek te gaan , naar oplossingen ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marloutje op donderdag 11 juni 2009 om 23:18:
de partner die al in Nederland woont moet een 'duurzaam' en zelfstandig inkomen hebben van tenminste 120 procent van het minimuminkomen. Door de belastingentarieven komt dat neer op ca. 140% van het bruto minimum loon.

Komt er in de praktijk op neer dat het een kwestie is van een baan op papier die onderling
verschaft kan worden voor de duur van de periode die nodig is voor het verkrijgen van een
verblijfsstatus. Dus wat is de waarde van die regel.

Daarnaast ook al zou het niet om een baan op papier gaan enkel om aan de regels te voldoen.
Er is geen tekort aan arbeidskrachten in Nederland. Sterker nog er heerst een tekort aan
banen. In sommige takken is er een arbeidskrachten tekort. Een goede regering zou in mijn
ogen de arbeidsvoorwaarden beter moeten maken en controleren in de praktijk zodat de betreffende
tak interessanter word. De reden voor tekort aan arbeidskrachten is vaak juist te wijten aan
dat soort dingen.

Dus;

Vind ik dan weer

lichtelijk overdreven

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 23:19:
Ben benieuwd morgen. Hoop op een kleine revolutie in Iran. (Y)

yeah we zijn het eens
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 23:19:
Laat ik hier verstandelijk gewijs niet op in gaan. (N)

Laten we daar dan idd niet verder over doorgaan ;-)

Waarschuw beheerder
Ha ha... Ik woon in Utrecht. Heb 3.5 jaar lang in Kanaleiland gewerkt en op school gezeten. Heb 3 jaar in ondiep gewoond. En kom nu dagelijks voor school en werk in Amsterdam.

Opzienbarend... mijn broertje is daar twee keer berooft door Marokkanen, en ik heb in utrecht echt alleen maar last gehad van Marokkanen die ruzie kwamen zoeken, grote bek geven in groepen ed.

Zelf één keertje toen bedreigde er eentje mij, zei dat ie me dood zou maken als ie me in de stad tegenkwam omdat ik in een (doodnormale discussie) over de Marokkanen van de Montesorri die de AH leegroofden waardoor wij als scholieren er niet meer in mochten en ik aangaf dat alleen die Marokkanen van die school dat deden (gingen elke pauze met zijn 25en in de AH om alles te roven wat ze wilden hebben).

Toen ik hem later tegenkwam met vier vrienden durfde die me niet eens aan te kijken.
Gaar volk.

Ik vraag me af, ben je dan zo iemand die makkelijk in die praatjes trapt?
Daar ga ik natuurlijk geen antwoord op krijgen. Want je zal zelf altijd nee zeggen. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 11 juni 2009 om 23:11:
Als (en let wel áls) ze participeren in de maatschappij zou het wel een oplossing bieden voor de vergrijzing.

Ja daarmee zat ik ook in mijn achterhoofd.
Maar de vergrijzing behoeft niet zo veel nieuwe arbeidskrachten. Zeker niet als het geboortecijfer van autochtonen ietsjes wordt opgeschroeft.
Sterker nog ze verwachten dat we over een jaar of anderhalf misschien al de 800.000 werklozen aan tikken. Wat moet je dan nog met al die immigranten en hun kinderen?

Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 11 juni 2009 om 23:11:
ja ik dacht al dat ik het niet helemaal lekker eruit kwam Ik bedoelde eigenlijk

ok nu ist wel duidelijk 8)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 22:50:

Het zou een zegen zijn voor de wereld, Israël, het Midden-Oosten maar vooral, voor de Perzische bevolking.

als het inderdaad wat meer gematigde geluiden vanuit Iran komen is misschien een oplossing voor de problemen daar in de regio dichterbij dan ooit.
En wat goed is voor daar is ook goed voor hier.
Ook omdat veel moslims indirect ook anti-westerse propaganda toegediend krijgen via de schotel. Als deze geluiden meer gematigd worden dan weerkaatst dat hopelijk ook op de mensen in dit land en heb je wellicht vanzelf geen wilders meer nodig op bepaalde vlakken :jaja:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 23:20:
Is het niet een teken van intelligentie om je hier eens over heen te zetten, en echt op zoek te gaan , naar oplossingen ?

Online zal dat vrij moeilijk gaan. Er komt altijd wel weer een volgende die je niet begrijpt of die je voor iets uit wil maken wat je eigenlijk niet bent.

Waarschuw beheerder
de partner die al in Nederland woont moet een 'duurzaam' en zelfstandig inkomen hebben van tenminste 120 procent van het minimuminkomen. Door de belastingentarieven komt dat neer op ca. 140% van het bruto minimum loon. En je moet een inburgeringsexamen doen voordat je naar Nederland komt, in het Nederlands over taal en onze samenleving. Prima regel wmb

Mensen komen anders nog steeds binnen voor gezinshereniging...daarvoor moet je gewoon een papiertje hebben met je familie erop.

Maar om even op de radicale islam terug te komen, in een onderzoek van VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) over radicalisering gaf de burgemeester van Roermond aan dat er drie salafistische moskeeen in zijn gemeente zijn en hij niks tegen de anti-Nederlandse uitingen kon doen. De wet hield hem namelijk tegen. Dus probeerde hij maar in dialoog te raken met deze mensen, zodat er nog enige controle is.

Dus eigenlijk: Omdat de wetgever faalt, keuren we stilzwijgend haat tegen Nederland goed.

Wil je het helemaal zien, ff googelen, ik geloof dat ie uit 2008 komt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 11 juni 2009 om 23:41:
Zeker niet als het geboortecijfer van autochtonen ietsjes wordt opgeschroeft.

De autochtone vrouw krijgt vlgs mij alleen maar steeds later kinderen, en het krijgen van kinderen wordt voorlopig niet echt gestimuleerd door de regering (ja ze roepen wel dat we meer moeten baren, maar tegelijk ook meer werken, en meer thuis de huisvrouw zijn; ja solly, we zijn dan wel multitaskende vrouwen, maar het houdt ergens op ;-)).
Ik betwijfel of je dit gaat lukken, en ik betwijfel ook of "iets" opschroeven voldoende gaat zijn (maar ik geef toe dat ik daar zo 1 2 3 de cijfers niet voor heb om dat te bewijzen).

Sterker nog ze verwachten dat we over een jaar of anderhalf misschien al de 800.000 werklozen aan tikken. Wat moet je dan nog met al die immigranten en hun kinderen?

Ja maar dat zijn korte termijn krisuscijfers, we moeten verder kijken dan dat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Overigens illustreert de hele discussie wel dat de pvv het toch vooral van haar islam-punt moet hebben, heb verder weinig (zo niet geen) andere geluiden gehoord (ja wat dierendingen van die langharige gast, maar verder...). Een van de dingen van de pvv die me dus enorm storen, of nou ja storen, waardoor ik het allemaal minder serieus neem.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op donderdag 11 juni 2009 om 23:55:
De autochtone vrouw krijgt vlgs mij alleen maar steeds later kinderen, en het krijgen van kinderen wordt voorlopig niet echt gestimuleerd door de regering (ja ze roepen wel dat we meer moeten baren, maar tegelijk ook meer werken, en meer thuis de huisvrouw zijn; ja solly, we zijn dan wel multitaskende vrouwen, maar het houdt ergens op ).
Ik betwijfel of je dit gaat lukken, en ik betwijfel ook of "iets" opschroeven voldoende gaat zijn (maar ik geef toe dat ik daar zo 1 2 3 de cijfers niet voor heb om dat te bewijzen).

Nee het is ook haast niet te doen, als vrouw zijnde kan je niet alles natuurlijk.
Het leven is gewoon dusdanig duur geworden dat je wel met zijn 2-en moet werken en eigenlijk heeft een modaal verdiendend gezin niet eens genoeg geld voor 3 kinderen.
Maar het geboortecijfer moet flink omhoog volgens mij, k geloof dat de gemiddelde autochtonen vrouw nu 1,8 kind krijgt terwijl 2.1 vereisd is om je eigen aantallenvan de populatie in stand te houden.

treu, maar ergens later komt er ook weer een economische neergang. En dan zit je dus met nog meer werkeloosheid.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 23:45:
Maar om even op de radicale islam terug te komen, in een onderzoek van VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) over radicalisering gaf de burgemeester van Roermond aan dat er drie salafistische moskeeen in zijn gemeente zijn en hij niks tegen de anti-Nederlandse uitingen kon doen. De wet hield hem namelijk tegen. Dus probeerde hij maar in dialoog te raken met deze mensen, zodat er nog enige controle is.

Dus eigenlijk: Omdat de wetgever faalt, keuren we stilzwijgend haat tegen Nederland goed.

Te gek voor woorden :nocheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 12 juni 2009 om 00:04:
treu, maar ergens later komt er ook weer een economische neergang. En dan zit je dus met nog meer werkeloosheid.

ja duh zo kan ik het ook. Daarna komt er weer economische groei dus dan heb je weer mensen tekort ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 juni 2009 om 23:28:
een baan op papier die onderling
verschaft kan worden voor de duur van de periode die nodig is voor het verkrijgen van een
verblijfsstatus

Duurzaam staat er toch
Mensen komen anders nog steeds binnen voor gezinshereniging...daarvoor moet je gewoon een papiertje hebben met je familie erop.

Dit gaat over gezinsvereniging!

Een goede regering zou in mijn
ogen de arbeidsvoorwaarden beter moeten maken en controleren in de praktijk zodat de betreffende
tak interessanter word. De reden voor tekort aan arbeidskrachten is vaak juist te wijten aan
dat soort dingen.

Welke bedrijfstakken? Zorg enzo heb je gelijk in zeker. Wordt wel een beetje duur allemaal, maar goed, ik ben een voorstander van goeie zorg.

Maar hoe goed de arbeidsvoorwaarde van aspergesteken ook zijn, ik zou het niet doen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2009 om 23:40:
Opzienbarend...

Ja, ligt dat nu aan mij of aan jou is de vraag.

Ik vraag me af, ben je dan zo iemand die makkelijk in die praatjes trapt?

Waar doel je op. Iets specifieker graag.

Maar de vergrijzing behoeft niet zo veel nieuwe arbeidskrachten. Zeker niet als het geboortecijfer van autochtonen ietsjes wordt opgeschroeft.
Sterker nog ze verwachten dat we over een jaar of anderhalf misschien al de 800.000 werklozen aan tikken.

Crisis ja, dat trekt allemaal ook weer aan. Over een poos hebben we weer hard mensen nodig. Flink investeren in omscholing lijkt me daarvoor iig heel belangrijk.

Ja dat heb je altijd, zeker met dat kapitalisme wat de meeste mensen zo graag willen. Maar in de tussentijd heb je wel mensen nodig he..

Zeker niet als het geboortecijfer van autochtonen ietsjes wordt opgeschroeft.

HALLO! We zijn geen baarfabrieken! Geen betuteling willen en dan moet de regering zich bemoeien met stimuleren van kinderen nemen.
Ik wil geen kinderen! En ik wil al helemaal niet dat de overheid zich daar mee bemoeid! Does normaal joh. Dat is echt een belachelijk idee.
Daar maak je me echt boos mee!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:02:
Overigens illustreert de hele discussie wel dat de pvv het toch vooral van haar islam-punt moet hebben, heb verder weinig (zo niet geen) andere geluiden gehoord (ja wat dierendingen van die langharige gast, maar verder...). Een van de dingen van de pvv die me dus enorm storen, of nou ja storen, waardoor ik het allemaal minder serieus neem.

Dat komt door een volledig gebrek van andere partijen over dit specifieke standpunt.

Gezien het aantal Nederlanders dat op de PVV stemt terwijl ze eigenlijk maar 1 standpunt hebben zegt al genoeg over het wantrouwen van veel Nederlanders over onze nieuwe landgenoten...
Veel nederlanders willen iets duidelijk maken, maar blijkbaar snappen de heren politici het nog steeds niet helemaal.

Wat ze met hun stem op de PVV willen zeggen: stop immigratie en stop de multiculturele samenleving die tegen wil en dank word opgedrongen maar waar weinig mensen op zaten te wachten.
zeker niet als dat ten koste gaat van een hoop belastingcenten.
Bovendien vinden een hoop nieuwe Nederlanders Nederland eigenlijk helemaal geen leuk land, gezien hun disrespect en wantrouwen jegens onze samenleving

lees dit boek maar eens: http://www.nobelprijsvoordeliteratuur.nl/Meulenhoff/result-titel.asp?ISBN=9789029079921

Waarschuw beheerder
donateur
Te gek voor woorden :nocheer:

ik vind het ook te gek, maar als je dan efe kijkt naar de discussie hier op FOK
http://frontpage.fok.nl/nieuws/80172 ( dat deze nog niet partyflock gehaald heeft)
iedereen wilt wel in een T-Shirt rond lopen waarop je de politie voor corrupt uitmaakt, maar je mag niet zeggen dat je Nederland een .... land vind.
Op zich ik weet niet precies wat er in de Moskeeën gezegd is, boeit me ook een zier. En dat er waarschijnlijk een verschil is tussen een T-Shirt en Oproepen om met een bomgordel de metro in te stappen. Maar als dat een topic partyflock haalt, wedden dat er een paar keer wordt voor gesteld om de hele politiemacht tegen de muur te zetten !?
Maar wat wil je nu, wil je overal op kunnen zeiken, maar anderen moeten wel beteugeld worden.

Hier heb je dus weer zo'n ding, wat is de oorzaak !? Kunnen we dit gewoon niet aanpakken , omdat dit land te vrij is. omdat we dit zelf willen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marloutje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:12:
Maar hoe goed de arbeidsvoorwaarde van aspergesteken ook zijn, ik zou het niet doen.

Dat is ideaal vakantie werk voor scholieren. Maar wat dacht je van in plaats van in
de penitentiaire vestigingen van van der Valk zitten te vervelen. Het veld op werken voor je kost en inwoning?

Waarschuw beheerder

En wat daarna dan?
Dan stoppen alle Nederlanders met kinderen maken?
Tijdens de gehele immigratie-tour is het werkelozencijfer bijna nooit lager geweest dan het aantal beschikbare vacatures.
Zelfs tijdens de massa-Polen-immigratie afgelopen jaren was dit niet het geval.
Sterker nog: Veel mensen zijn werkeloos geworden omdat Oost-Europesen hun werk voor de helft overnamen, of nog minder!
Ik heb een tijd op de bouw gewerkt, en daar had je vaak groepen polen, met een Nederlands sprekende begeleider die door taal nauwelijks de zaken konden bespreken. Ik heb een van de grootste bioscopen van Nederland geholpen te bouwen, en de Polen leverden werk af waar ze nog geen jaar garantie op konden geven (lekken, niet goed afgekit, etc etc) terwijl het minimaal 5 jaar mee moest gaan. Ik weet zeker dat ze winter 2007 al problemen hadden.

Het is juist heel slecht. Alles wordt duurder, maar de lonen stijgen niet. In weze leveren we ieder jaar weer meer in (afgelopen jaar ca 2-3%) Daarnaast proberen werkgevers in deze crisis CAO's op te stellen waarin geen loonsverhoging wordt opgenomen. Buitenlanders werken veeel langer voor veel minder geld, omdat ze dat gewend zijn.

Door nog meer buitenlanders hierheen te halen worden meer werknemers gedwongen minder geld te vragen, en zeker zelfstandigen, waardoor er weer minder wordt geinvesteerd, en waardoor de koopkracht daalt (men besteed immers minder). Daarnaast moeten wij heeel veel belastinggeld weggooien aan inburgeringen, aan sociale voorzieningen, aan woningen. Wat me nog het meest steekt is dat een gastarbeidersgezin nog eerder een woning bij de gemeente krijgt dan ik. (en ja er zijn ook veel misstanden, maar die worden niet veroorzaakt door gemeentes maar uitzendbureau's)

Nog zo'n voorbeeld: Ik werkte eens bij een fabriek (2 jaar ongeveer) toen ik er begon was er geen Pool, toen ik eindigde waren er al 8 personen ontslagen om plaats te maken voor Polen. Stel je voor dat de persoon die eten bij jou thuis op tafel zet was, vond je het dan ook zo fijn dat we allemaal buitenlandse werknemers krijgen? En denk maar niet dat je op je 40ste nog makkelijk aan een baan komt. Zelfs voor hoogopgeleiden wordt het steeds moeilijker. Ik ken zelfs iemand op HBO die 20 jaar manager is geweest die verplicht vervroegd met pensioen moest. Waarom? Een hoogopgeleide flexwerker had zijn baan overgenomen en hij kon er geen meer vinden.

En na de crisis zijn er tenminste honderdduizend nieuwe jonge Nederlanders op de arbeidsmarkt, hoe kan jij, zonder enige statistiek, feit oid beweren dat we na de crisis weer een vrachtlading nodig hebben?

Ik vind het jammer te zien dat ook jonge Nederlanders totaal niet opkomen voor hun rechten en toekomst. Dat zegt heel veel over de toekomst, de ik-maatschappij.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marloutje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:12:
Duurzaam staat er toch

Tsja, wat is duurzaam volgens de overheid. Mocht de baan wegvallen net na het verkrijgen
van verblijfsstatus. Wat dan? Intrekken alsnog?
Waarschuw beheerder
En dan zit je dus met nog meer werkeloosheid.

Ja als je in de tussentijd geen mensen hebt zakt de economie alleen maar harder. Dus dan heb je echt niet minder werkeloosheid
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:16:
Dat is ideaal vakantie werk voor scholieren. Maar wat dacht je van in plaats van in
de penitentiaire vestigingen van van der Valk zitten te vervelen.

Ik snap niet wat je bedoeld.

Was net nog niet klaar met mn post trouwens. Heb aangepast

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marloutje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:24:
snap niet wat je bedoeld.

Aspergessteken. Vakantiewerk of gevangenen laten doen.
Waarschuw beheerder
Die polen ben ik ook niet voor hoor. Ik ben uberhaupt niet voor mensen hier naar toe halen puur voor werk. Ik wil alleen graag in perspectief plaatsen dat er in de toekomst wel mensen nodig zijn. Ging over huwelijks migratie..

Waarschuw beheerder
De autochtone vrouw krijgt vlgs mij alleen maar steeds later kinderen, en het krijgen van kinderen wordt voorlopig niet echt gestimuleerd door de regering (ja ze roepen wel dat we meer moeten baren, maar tegelijk ook meer werken, en meer thuis de huisvrouw zijn; ja solly, we zijn dan wel multitaskende vrouwen, maar het houdt ergens op ).

Ik ben benieuwd welke regeringspartij dit heeft gezegd???

Uitspraak van SuperRupsje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:02:
Overigens illustreert de hele discussie wel dat de pvv het toch vooral van haar islam-punt moet hebben, heb verder weinig (zo niet geen) andere geluiden gehoord (ja wat dierendingen van die langharige gast, maar verder...). Een van de dingen van de pvv die me dus enorm storen, of nou ja storen, waardoor ik het allemaal minder serieus neem

Ik zie jou anders ook niet veel anders inbrengen ;)
En het is niet de PVV die constant op de Islam hamert, maar de media die alleen maar berichten aangaande Wilders in combinatie met uitspraken over de Islam uitvergroot. Daarom kijk ik al nauwelijks mainstream media meer. Kijk bijvoorbeeld naar een Nova-reportage over Wilders en het gaat altijd over de Islam, of NOS, eigenlijk overal. Ik zou zeggen: Bekijk zijn site is, bezoek een bijeenkomst, oid.

Ik was eens op een referendum over Europa (gedurende de beslissing over het Europees Verdrag. Bij dit burgerdebat waren 8 politici aanwezig, waaronder Raymond van Roon van de PVV. Als hij aan het woord kwam begonnen alle bezoekende PvdD'ers, PvdA'ers en SP'ers boe te roepen. Dat vind ik nou veel meer zeggen over de facistische methoden waarmee men Wilders probeert buiten te sluiten. En het mooie was dat belangrijke onderwerpen (immigratie, werk, veiligheid) wel op het bord stonden maar niet tot nauwelijks aan bod kwamen. Dus eigenlijk wist ik nog niks.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van marloutje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:27:
Die polen ben ik ook niet voor hoor. Ik ben uberhaupt niet voor mensen hier naar toe halen puur voor werk. Ik wil alleen graag in perspectief plaatsen dat er in de toekomst wel mensen nodig zijn. Ging over huwelijks migratie..

Huwelijksmigratie. Maar zeg eens eerlijk, waar komt dat het meeste voor? Uit welke landen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 11 juni 2009 om 20:18:
Jij roept ook maar wat zeg als je gefrusteerd raakt.

Ik gefrustreerd :LOL:
De pot verwijt de ketel.
Waarom zouden de Westerse allochtonen dan wel welkom zijn.
Spreken die dan wel Nlds OF zijn die zeker geen moslims.

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 11 juni 2009 om 20:18:
pfff wat een gelul in de ruimte zeg. Wat een dooddoener. Wat moet ik hier nou mee?

Lees je repley dan maar nog eens een keer, dan weet je wat een gelul in de ruimte is. ;p

Je bent duidelijk niet opgegroeid in een wijk als delfhaven van Rotterdam.

Zij misschien niet, maar ik wel en ook gewerkt van Delfshaven en heel de omgeving daar om heen tot centrum.
Als ik van je huidige leeftijd uitga en terug ga naar je opgroei periode van die tijd, dan moet ik je zeggen dat je wel wat overdrijft.
Ik durf dan erop te wedden dat jij zelf ook zo'n pestkop als de anderen geweest zou zijn of door een of ander reden gepest bent.
Zoals men heeft beweerd, dat Wilders in zijn jongere jaren ook gepest is geweest.
Pesten; iets wat ik niet goedkeur, omdat dit wel degelijk sporen achter kan laten en waardoor mensen een rancune blijven houden.

Je kan jouw jeugjaren niet vergelijken met de jeugd van nu, daar er best wel veel in gedrag is veranderd.
Zie dat je toch vaak die jeugdjaren weer bovenhaald.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:18:
Tsja, wat is duurzaam volgens de overheid. Mocht de baan wegvallen net na het verkrijgen
van verblijfsstatus. Wat dan? Intrekken alsnog?

Ik neem aan dat ze een vast dienstverband bedoelen. net als bij een hypotheek. Dan kan je niet zomaar op straat staan.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 00:17:
En na de crisis zijn er tenminste honderdduizend nieuwe jonge Nederlanders op de arbeidsmarkt, hoe kan jij, zonder enige statistiek, feit oid beweren dat we na de crisis weer een vrachtlading nodig hebben?

Zijn wel veel berichten en uitzendingen over geweest. Ff geen zin om te zoeken meer
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:25:
Aspergessteken. Vakantiewerk of gevangenen laten doen.

Ol ga ook nog naar school, maar ik ga alsnog niet aspergestekken.

Maar dat is allemaal niet zo eenvoudig. Als je zorgt voor betere arbeidsvoorwaarde worden asperges 2 keer zo duur ofzo. En die zijn al niet erg goedkoop. Liever dat ze het beter maken natuurlijk, maar niet vergeten.

En gevangenen, ik zie het al voor me, hele kooi om zo'n asperge veld, haha!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:30:
Uit welke landen?

somalie irak en afghanistan
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 00:30:
Ik ben benieuwd welke regeringspartij dit heeft gezegd???

CDA minister jeugd en gezin...

Waarschuw beheerder

Idd. een prima regel.
Maar er blijven altijd nog mensen die houden van mierenneukerij ;p

Waarschuw beheerder
waardoor wij als scholieren er niet meer in mochten en ik aangaf dat alleen die Marokkanen van die school dat deden

Dus op jouw school zaten er dan alleen brave Marokkanen; Nlders en rest allochtonen of alleen autochtonen :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 00:41:
Dus op jouw school zaten er dan alleen brave Marokkanen; Nlders en rest allochtonen of alleen autochtonen :/

Toen ik nog op een hav/vwo school zat in Breukelen, Rijkeluitjes allemaal wit. mochten we ook maar 2 aan 2 om de beurt de c1000 in...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 00:30:
En het is niet de PVV die constant op de Islam hamert

Ja de rest van het verkiezingsprogramma is toch ook een aanfluiting. Het gaat sowieso vnl over allochtonen.

Waarschuw beheerder
Er is geen tekort aan arbeidskrachten in Nederland.

Ja nu met de recessie.
Heel de wereld heeft daar last van.
Enkel de boeren die hebben op een gegeven moment tomatenplukkers/aspergestekers nodig.
En dan zijn die lui er wel goed voor.
Want de gemiddelde Nlder wilt graag achter zijn buro, lekker warm en tijdens werktijd kunnen PFfen. :LOL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van marloutje op vrijdag 12 juni 2009 om 00:35:
Zijn wel veel berichten en uitzendingen over geweest. Ff geen zin om te zoeken meer

Dus eigenlijk is de verwachting dat er over 2-3 jaar opeens vele honderdduizenden banen bijkomen?

Cijfers werkeloosheid CBS http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-014-pb.htm : In de periode november 2008 - januari 2009 waren gemiddeld 298 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 3,9 procent van de beroepsbevolking. Zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
Bekijk vooral ook de PDF daaruit blijkt dat de werkeloosheid in rap tempo kan stijgen!

Dan hieronder het aantal vacatures http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/conjunctuur/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-010-pb.htm : Nog 198 duizend vacatures
Daling van 54 duizend vacatures
Vooral in bedrijfsleven minder vacatures
Flink lagere vacaturegraad
Veel minder vacatures ontstaan

Pak vooral hier ook het PDF bij en vergelijk, dan zie je dat we al die Polen eigenlijk helemaal niet nodig hadden.
We hebben in de afgelopen negen jaar geen lagere werkeloosheid dan aantal vacatures gehad.

Ik weet niet welk nieuws jij hebt gekeken, maar die baseerden zich waarschijnlijk op mooi praterij van Bak Ellende? :/
Ken je feiten als je iets beweert!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik neem aan dat ze een vast dienstverband bedoelen. net als bij een hypotheek. Dan kan je niet zomaar op straat staan

Je neemt aan. Zoek het es op dan kunnen we over feiten praten. En daarnaast een vast dienstverband stel niet zo veel voor hoor.

Geen inburgeringstoets in het land van herkomst, en nu ook geen verhoogde inkomenseis: de Nederlandse pogingen om huwelijksmigratie in te dammen doen het slecht bij de rechter. Het hof in Roermond boog zich over de vraag of alleen iemand die 120 procent of meer van het minimumloon verdient een partner uit het buitenland mag halen. Die Nederlandse regel is niet te rijmen met de Europese richtlijn, luidde het vonnis.

En die regels die er zijn stellen niet zo veel voor blijkbaar.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En gevangenen, ik zie het al voor me, hele kooi om zo'n asperge veld, haha!

Er zijn ook andere opties hoor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 00:47:
Ja nu met de recessie.
Heel de wereld heeft daar last van.
Enkel de boeren die hebben op een gegeven moment tomatenplukkers/aspergestekers nodig.

Daarvoor ook. Het is enkel erger nu.

Waarschuw beheerder

En terecht ook, als 1 der ouders hier geoorloofd zit.
Dan heb ik het over de wederhelft en kinderen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 juni 2009 om 00:48:
Ik weet niet welk nieuws jij hebt gekeken, maar die baseerden zich waarschijnlijk op mooi praterij van Bak Ellende? :/
Ken je feiten als je iets beweert!

Jonge lezen...
Ik heb het over in de oekomst. Niet over nu! En ik ben ook tegen arbeidsmigratie zeg ik net!

Waarschuw beheerder
Dit bedoel ik: Totaal zinloos.
Dit is geen debat, maar over en weer geblaat
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:53:
Er zijn ook andere opties hoor.

Met kettingen en ijzeren kanonballen eraan.
Nou die gevangenen gaan gelijk staken. ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:52:
En die regels die er zijn stellen niet zo veel voor blijkbaar.

Ja Europa is het er niet mee eens idd.. Maar ze gaan er gewoon mee door.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 12 juni 2009 om 00:52:
e neemt aan. Zoek het es op dan kunnen we over feiten praten. En daarnaast een vast dienstverband stel niet zo veel voor hoor.

Dat was ik al aan het doen. Maar de IND maakt het je niet makkelijk...

Ik kan het allemaal niet vinden. flinke folders..