Wat je blijkbaar niet begrijpt, is dat er een verschil is tussen de boodschap en de mensen die de boodschap opvolgen of zeggen op te volgen of beweren in naam van God te handelen.
Zucht, ik heb geen zin om nog op je spelletjes in te gaan eigenlijk,
maar op de een of andere manier onlok je het me toch doordat je mn
woorden gaat verdraaien, of gewoon botweg liegt. Dus daar gaan we
weer.
Ten eerste waar blijkt uit dat ik dat niet begrijp? Ik begrijp het
maar al te goed. En ook het laffe spelletje wat gelovigen dan spelen.
God is almachtig en God's woord moet koste wat kost opgevolgd worden
op straffe van steniging, verbranding, verbanning etc, etc. Daarna nog
hel en eeuwige verdoemenis op de koop toe. En jij durft te praten over
een God van liefde?? Volgens mij ijl je, maar goed moet je zelf weten.
Maar ga mij niet vertellen dat ik onwetend ben. Jij(nogmaals) en elke
andere die gelooft bent de onwetende. Het heet immers niet voor niks
geloof. ER IS NOOIT HET KLEINSTE STUKJE HARD BEWIJS GELEVERD VOOR HET
BESTAAN VAN EEN GOD!!!! Doch al 2000 heeft Christendom de kans gehad
bewijs te leveren.
achter als je de boodschap leest en de moeite ervoor neemt je erin te verdiepen. Godsdienst is een menselijke constructie.
Precies en helemaal niks meer dan dat.
Je kunt God niet de schuld geven van de misstanden van de Kerk, die misstanden begaan mensen.
Nee kan ook niet OMDAT IE NIET BESTAAT!!!
Maar even vanuit jouw standpunt.
Volgens jou bestaat hij wel, dus;
God heeft de mens geschapen (want dat geloof jij, toch?) en heeft de mens op de
aarde gezet om onder zijn spelregels te bewijzen dat hij(de mens) het waard is
in de Hemel te komen. Waarom????? Wat is het nut, volgens jou? Dan had God toch
veel beter mensen perfect kunnen maken?? Maar nee, dat doet ie niet. Wat God wel
doet is. Hij zet de mens op de aarde geeft ze express een vrije wil met de mogelijkheid na te denken. Geeft ze express allerlei verleidingen die ze moeten
weerstaan. Geeft ze allerlei ellende, pijn, ziektes, oorlog en wreedheden.
Dat alles moet de mens doorstaan, zonder ook maar 1 moment aan de goedheid van God te mogen twijfelen. Dat klinkt niet als een God van liefde en goedheid.
Dat is een smerig etterig saddistisch klootzakje, dat zn vergrootglas op mieren zet om ze te treiteren en op te blazen. Maar die mieren mogen niet boos op hem
zijn daarom, o nee dat kan niet. Want dan ga je naar de hel!!!!
Gast echt
God niet de schuld geven van de misstanden van de Kerk
Natuurlijk wel. Hij laat het toch toe. Hij laat mensen die hem trouw volgen
de meest verschrikkelijke dingen meemaken, waarom??? Of het is een saddist.
Of hij bestaat gewoon niet. God is toch almachtig?? Ja je moet wel blijven
geloven dat hij almachtig is!! Maar zijn almachtigheid gebruiken om de wereld
te zuiveren van al die bagger en ellende??? Nee dat doet ie niet.
Maar wel blijven geloven dat ie bestaat. God heeft je al zoveel bewijs gegeven dat ie niet bestaat, maar je wil er niet aan, waarom niet? Waarschijnlijk omdat
Christendom en de kerk en zn volgelingen je zo verschrikkelijk bang hebben gemaakt voor eeuwige verdoemenis dat het je hersenen dusdanig heeft geindoctrineerd dat ze het risico niet durven te nemen om te twijfelen.
Want stel dat het(hoe onwaarschijnlijk het ook is) toch waar is dat je
naar de hel en eeuwige verdoemenis gaat. Dat is wel zo gruwelijk dat en het duurt eeuwig. Eeuwig zou je branden!!! Tsja erger kan het niet(mits je het gelooft). Nee dan maar geen risico nemen. Dan maar geloven dat hij bestaat
en niet twijfelen, niet twijfelen(blijf het jezelf en anderen om je heen wijsmaken) Hij bestaat, Hij bestaat. Niet twijfelen want dan ga ik naar de hel,
en eeuwige verdoemenis zal mij overkomen. Als ie niet bestaat ben je je leven lang in de zeik genomen, bestaat ie wel dan zit ik goed. Ga ik lekker niet naar de hel. Hmm, maar nou zijn er ook nog andere religische stromingen. Wat nou als JIJ toch de verkeerde hebt gekozen. Verdorie net het verkeerde boek, he wat dan.
Ga je nog naar de Hel misschien. Dat zou jammer zijn WJTN, lullig man.
Als iemand roept dat hij of zij in naam van God handelt, betekend toch niet automatisch dat het ook zo is.
Als de Almachtige die alles ziet en weet het gewoon toelaat, blijkbaar wel.
Want hij is toch de alwetende, de almachtige.
Het is net als Sinterklaas WJTN, denk toch es na man. Kinderen, als jullie
stout zijn komen de Zwarte pieten en die geven je de roe, en die nemen je mee
naar Spanje. Maar als je lief bent dan krijg je lekkers en speelgoed.
Op dat niveau zit het en het is niks anders. Want het werkt, kinderen(een gedeelte ervan in ieder geval) geloven het, en zijn bang en willen aan de andere kant cadeautjes. Het is precies hetzelfde. Ik vertel je nu Sinterklaas
die bestaat niet, net als God. Word wakker. Als je mij niet geloofd, prima
moet je helemaal zelf weten. Maar zolang jij geloofd in een God die bestaat uit
een en al tegenstrijdigheden, zonder dat je hem gezien hebt of er hard bewijs
voor hebt. Moet je mij en anderen niet vragen om meningen te onderbouwen, bewijs aan te voeren voor dingen die ik zeg etc. Want van god vraag je ze ook niet, het staat ergens in een oud en stoffig boek. En je neemt het allemaal klakkeloos aan. Maar iemand met een andere mening moet het onderbouwen en bewijzen. Hoe kan ik je dan nog serieus nemen???? Mens moet de bindende factor
zijn NIET RELIGIE. Een mens kan je vastpakken, God is dat wat je ook maar wilt geloven dat het is. Hetis gebakken lucht.
in Amerika zo’n 3000+ bekende gevallen van pedofilie hebben begaan, niets gemeen met de boodschap van liefde die Jezus predikte.
Toch lopen die smeerlappen nog gewoon rond. Als ze stuk voor stuk door de bliksem getroffen worden, dan hebben we het ergens over. Tot die tijd is het niks meer dan excuses zoeken om toch maar te kunnenblijven geloven.
Toen bijv. de Spanjaarden het goud van de Zuid-Amerikanen gingen jatten, heeft het Vaticaan besloten, via een stemronde, dat de Zuid-Amerikanen, hun medemensen, gelijk stonden aan dieren en aangezien dieren geen ziel hebben, was het prima om ze af te slachten. J
e hoefde geen moeite te doen om ze te bekeren, de Kerk keurde genocide goed.
En toch deed God helemaal niks en liet het gewoon gebeuren de saddist.
Maar toch deel jij de zelfde grondvesten als bovengenoemd. Dat de Christendom er
in Nederland niet meer mee wegkomt is niet te danken aan religie of god hoor WJTN. Dat is te danken aan de terugloop en de ontkrachtingen van religie door de wetenschap. De kerken en de Pauselijk Oberst.......hrer komen er hier niet meer mee weg. Want nog steed proberen ze vanuit religie de boel te onderdrukken
maar de aanhang van het Christendom kent een enorme terugloop sinds de middeleeuwen. Men wat in de middeleeuwen te bang om niet te geloven, niet zozeer uit angst voor de hel maar voor de kerk die je kop eraf hakte of je op de brandstapel gooide als je niet meespeelde in het grote Goddelijke toneelstuk.
Die macht en angst is op veel plekken niet meer reeel(doch sommige babtistengemeentes, geroformeerdegemeentes) werken nog steeds met het Dogmatische scepter door iemand te verstoten als hij niet meespeelt.
Maar over het algemeen is de angst uit de Middeleeuwen hier geluwd.
Nou heb je echter nog landen die hetzelfde in andere landen doen
ald hier 600 jaar geleden. Het zijn veelal landen die in vergelijk met
westerse landen nog steeds in middeleeuwse sferen verkeren. Daar werkt
het nog zij het wel onder een iets andere naam. Ook weer god, maar met een iets
andere invalshoek. Een Jezus die 600 jaar na Jezus kwam. Het is inmiddels
de grootste religie ter wereld. Net als Christendom dat was 600 jaar geleden.
Zie je het verband?? Het is bijna te voorspellen hoe het daarmee zal lopen.
De geschiedenis heeft ons geleerd wat men met het Christendom probeerde,
gelukkig heeft het gefaald. Nu is het de beurt aan de nieuwe stroming, van 600 jaar later. De overeenkomsten zijn over en overduidelijk. Maar ook het nieuwe
toneelstuk zal falen, net als het Christendom. Ook daar zal een kentering
komen net als die er was bij het Christendom. Religie is gedoemd te falen, aangezien het is gebnaseerd op een verhaal dat eenvoudig te ontkrachten is wanneer men simpelweg gaat durven twijfelen. Exhter in een aantal landen is twijfel eenletterlijke doodszonde en daarom werkt het daar nog, net als hier in de middeleeuwen. Maar ook dat zal overgaan. GELOOF MIJ!!
Als ik zeg de nieuwe Messias te zijn en 40 mensen om me heen daarin meegaan.
Er door die 40 mensen boeken over mij en wat ik beweer uit naam van MIJN God
en zijn regels worden geschreven. Zou je mij dan achternaalopen en mijn God??
Dat is namelijk precies wat je nu doet, andere Messias, andere God, maar verder hetzelfde.
Ik ben het helemaal met je eens dat de Katholieke Kerk en in het bijzonder het Vatiaan een machtsinstrument is geweest om de mensen onder de duim te houden, eeuwen lang. Verwerpelijk en dat gaat in tegen wat in de Bijbel staat in het Nieuwe Testament
Ja, en waarom is er een nieuw Testament? Ik zal het je vertellen.
Omdat simpelweg een aantal mensen zich er niet meer ion konden vinden.
Dus dan maar iets nieuws schrijven waar we een eigen kerk mee kunnen
stichten. Zo gaan we zelf onze eigen religie maken. Als God Almactig was
waarom was het dan niet de eerste keer gelijk goed? Als je er over nadenkt
en alle andere christelijke stromingen er naast legt, vind je religie dan nog wel geloofWAARDIG?? Is het niet simpelweg een manier van blijven aanpassen van religie omdat het zo vaak ontkracht is en er daarom krampachtig maar steeds "hervormd" word??? Ik ga er maar vanuit dat je een gezondstel hersens hebt, maar gebruik ze dan eens.
De Islam ken ook een rijke geschiedenis. Periodes van intolerantie en periode van tolerantie t.o.v. van andersgelovigen en niet gelovigen. Daarnaast is algebra afkomstig uit Arabische landen, Irak is de bakermak van onze samenleving en de grootste inspiratie voor de Grieken (Europese brainpower) was bepaalde filosofie binnen Islam en o.a. die algebra ( o.a. Pythagoras).
Dus ja, je weet inhoudelijk niets over Islam, de Christelijke boodschap. Bewijs daarvoor lever je
Wanneer het goed gaat zeg je kijk religie is niet slecht. Wanneer het fout gaat
zeg je nee het is de mens die het fout doet niet religie. Dat is meten met 2 maten jongen, word eens wakker.
Dus ja, je weet inhoudelijk niets over Islam, de Christelijke boodschap. Bewijs daarvoor lever je zelf.
Ik hoef er ook inhoudelijks vanaf te weten. Het is niet meer dan het Sinterklaas verhaal. Ik weet wat er achter zit. Jij niet jij gelooft wat er achter zit.
Zo ff genoeg voor nu, morgen ga ik misschien verder. Ligt een beetje of je het nu snapt of hoe je reageert.