wel een beetje vreemd met je 1 richtings verkeer arabieren schreeuwen hamas hamas maar je vergeet dat de joden schreeuwen arabieren moeten dood 2 partijen zijn dr verkeerd bezig
je klinkt als een klein ego kindje die alleen van zich zelf houd je hebt 1000 keer beter dan de mensen in afrika
k weet het ook niet echt, maar wat ik wel zie is dat Wilders bijvoorbeeld Moslims probeert te provoceren met zijn uit spraken. Het blijft wel allemaal binnen de wet. Maar dingen die hij zegt, als vergelijkbare dingen zegt tegen 10 willekeurige mensen, krijg je ze zeker 3x een klap op je bakkes.
Hoe kun je dat nou opschrijven?
Wilders heeft zich ook niet de moeite genomen om te laten door rekenen dat zijn plannetjes kloppen.
als je de koran met mijn kampf vergelijkt, dan vergelijk je allemoslims met Nazies, en ik neem even aan dat je die niet in je land wilt hebben.
Maar als je eens verder denkt over gevolgen van Wilders acties. Dan kan ik ik alleen concluderen dat dit net Nederland echt naar de klote helpt.
- omdat we grondrechten zo moeten gaan veranderen dat ook "wij" als echte Nederlanders in onze rechten worden geschaad.
- omdat andere landen negatief zullen reageren op dit soort dingen.
hierbij denk ik dus vooral aan Moslim landen, en onze buurlanden.
van niet gunnen van orders voor Nederlandse bedrijven tot complete handels boycots toe
- en dan blijven gewoon een aantal zaken over die onuitvoerbaar zijn.
Aan welke verloren rechten denk je trouwens als ik vragen mag?
Zal vd week even de punten in z'n verkiezingsprogramma erbij zoeken waar ik op doel.
Wilders-stemmers 'steeds normaler
(Novum) - De Wilders-stemmer normaliseert. Dat zegt althans Peter Kanne van TNS Nipo op de site van de Volkskrant na een onderzoek naar de achterban van de PVV. Geert Wilders trekt steeds meer hoogopgeleiden en qua welstandsniveau lijken de mensen die nu Parij voor de Vrijheid zouden stemmen steeds meer op de gemiddelde Nederlander, wijst het onderzoek uit.
Van de PVV-kiezers was bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 negen procent hoogopgeleid. Dat is inmiddels gegroeid naar dertien procent. Onder de nieuwe aanwas bedraagt het percentage hoogopgeleiden zestien procent. Hiervan heeft veertien procent een hbo-diploma en is twee procent universitair geschoold.
De PVV trekt steeds meer hogeropgeleiden, omdat zij zich tot de partij aangetrokken voelen vanwege de vrijheid van meningsuiting die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering, schrijft de krant. Geert Wilders is in hun ogen 'de martelaar van het vrije woord'.
Een kwart van de PVV-aanhangers in 2006 was 55 jaar of ouder. Inmiddels is dat vier op de tien, wijst het onderzoek uit. De PVV-kiezer is meestal een man, woont in een rijtjeshuis, is veelal atheïst en zou iets harder dan gemiddeld werken.
In 2006 waren de PVV-stemmers voornamelijk ex-LPF-kiezers (31 procent) en voormalig VVD-stemmer (22 procent). Acht procent stemde eerder op de PvdA. Van degenen die nu op de PVV zouden stemmen, heeft 64 procent dat nog niet eerder gedaan. Zij komen voor 34 procent bij de VVD en twintig procent bij het CDA vandaan. Het aantal voormalige SP-stemmers binnen deze groep bedraagt twaalf procent, zo zou uit het onderzoek blijken.
Bron:http://binnenland.nieuws.nl/547323/wilders-stemmers_steeds_normaler
en ik zal ik wilders ze ogen ook wel onder het tuig vallen, met me "houseparty's en drugsgebruik"
maar goed heb ik er wel voor over
Een geloof als de islam is niet te combineren met een multiculture samenleving.
Klinkt misschien tegenstrijdig maar het lijkt me kolder om tollerantie op te brengen voor een religie die alles behalve tollerant is voor anders denkenden
Ik denk dat er met Wilders plannen sowieso heel veel aan vrijheid en privacy verloren gaat
Er staan gewoon erg extreme zaken in de koran, die soms net zo erg als bijvoorbeeld denkbeelden van Hitler zijn, ik snap niet waarom dit niet gezegd mag worden.
Knoalstertje waar ben je nou?
Over welke extreme zaken hebben we het dan en in welke delen (soera's) staat dat dan?
Er zal altijd de discussie blijven die moet zorgen voor een middenweg.
Aan welke verloren rechten denk je trouwens als ik vragen mag?
Er staat letterlijk in de Koran dat moslims superieur zijn aan andere bevolkingsgroepen. Verheven zijn boven anderen, hun wel verlicht zijn en anderen niet. Niet-gelovigen moeten worden bestreden met alle mogelijk middellen.
zomaar een paar passages die bij mij wel zijn blijven hangen
De tijd dat Wilders vooral aanhang had onder de zogenaamde "opgeschoten hardcore-luisterende plattelandsjongeren met bezorgde SP-stemmende ouders" is er nooit geweest en nu kunnen we eindelijk definitief afrekenen met dat beeld. Linkse media propaganda
En wie is er tegen die missies? Juist ja, Wilders en een groot gedeelte van de NL bevolking maar daar word door deze regering niet naar geluisterd.
Afschaffing van dat artikel kan ook in het voordeel werken, van velen.
Sinds die munt er is, is het leven dubbel zo duur en zwaar geworden.
en geloof als de islam is niet te combineren met een multiculture samenleving.
Over welke extreme zaken hebben we het dan en in welke delen (soera's) staat dat dan?
En wat bereik je dan, publiciteit. Er moet iemand met een hard stantpunt tegen al de miljoenen richting Antillen , en in ruil het eiland krepuul. En wat heeft Brinkman bereikt, de bomen knuffelaars worden nog toegefelijker, en de rest zal zich ook moeite gaan doen om zich te distancieren van uitspraken van Brinkman. Om even eens een niet moslim punt te pakken voor de afwisseling.
Maar het zelfde zie je gewoon keer op keer.
Maar hoe wil je dit in godsnaam in het wets systeem in bakken, er zou dus gewoon een soort artikel moeten worden gemaakt waarin iedereen in een groep schuldig is, wanneer een misdrijf gebeurt, en het is hoogst waarschijnlijk dat deze groep het gedaan heeft !?
Door dit soort wetten kan toch iedereen straks opgepakt worden, om dat je toevallig gezien bent met iemand die een misdrijf heeft gepleegd. Misdaad moet makkelijker te bewijzen zijn. En komt het toch echt uit eindelijk neer op een politie staat.
Ik citeer aan aantal zaken:
Hmm dat is er eigenlijk toch al? Niemand wordt zomaar opgepakt/vervolgd zonder duidelijke bewijzen (sporen of getuigen bijvoorbeeld). Ik snap best dat je het geen prettig idee vindt dat alles strenger zal worden met wilders plannen, maar ik denk niet dat je als onschuldige/welwillende burger hier problemen van ondervindt.
Zoals ik hiervoor al aangaf, dergelijke passages zijn ook in de bijbel of thora te vinden:
Er staan gewoon erg extreme zaken in de koran, die soms net zo erg als bijvoorbeeld denkbeelden van Hitler zijn, ik snap niet waarom dit niet gezegd mag worden.
Ik zie niet zo'n probleem in deze bijbelse teksten hoor, er staat alleen dat ongelovigen als onrijn gezien moeten worden en ontweken (het blijft discriminatie daarvan niet). In de koranteksten die ik net heb gequote zie ik haatzaaiing naar homo's, ongelovigen en gelovigen van een ander geloof (die als ongelovigen worden gezien). Er staat in beelden tekst wat het lot voor hen behoord te zijn (doden, verbranden en stenigen). Dat verschil zie je zelf toch ook wel?
Om even bij de vergelijking met Hitler te blijven... dit soort argumenten werd ook tegen joden gebruikt. Passages uit hun heilige boeken waaruit bleek dat die stoute joden andersgelovigen als honden zien, geweld verheerlijken en vrouwen als vuil zien.
Ik kan ze voor christenen ook wel vinden, en wat te denken van Hindus. Kom es met wat beters aub.
Iedere moslim die ik ken zou wat beschaafdheid en respect als voorbeeld voor jullie kunnen dienen. En ik als christen heb nog nooit een vrouw gestenigd of heiden verbrand.
ff wat meer citaten uit de bijbel dan speciaal voor jou:
wilders heeft goeie contacten met extremisten in Israel, ook op dat punt meet hij met twee maten, hij keert zich zeer fel tegen extremisten zegt ie, maar ondertussen vertoond hij zn sneue in elkaar geflanste leugenfilmpje, wel voor joodse extremisten in israel, heel hypocriet... (n)
soortgelijke passages zijn in de bijbel en in de thora te vinden, is dus geen goed argument om exclusief tegen de islam te zijn, zoals wilders..
Ik denk niet zo zeer door de Islam. De multiculture samenleving is sowieso altijd een hippiedroom geweest waar nooit toekomst in zat.
citaten uit de bijbel
Dat jij daar niet bij hoort is zeker
Ik probeer ook niet zozeer de koran te "bashen" ofzo. De koran en de bijbel zijn beide haatzaaiende boeken. Het gaat me er gewoon om dat dit bespreekbaar zou moeten kunnen zijn in Nederland. Christenen in Nederland zijn in de loop van de jaren behoorlijk verdraagzaam geworden met anders denkenden, ik vind dat islamieten hierin nog wel een heel stuk in achter lopen.
Het verschil is dan wel de Christenen van nu een stuk minder de neiging hebben om alles letterlijk ten uitvoer te brengen. Ze zijn gewoon letterlijk al verder ontwikkeld vanwege de ontzuiling. Een proces wat moslims nog niet hebben ondergaan en als ik het zo zie veelal ook niet willen ondergaan zelfs al wonen ze in het westen.
maar is wel tegen de aanvallen van isreal tegen hamas
wat stem jij? en waarom
Mensen kunnen als mensen wel goed met elkaar overweg. Maar als mensen in d eeerste plaats een chrsiten of Moslim zijn is dat al een belemmering voor de respectvolle omgamg.
Er staat letterlijk in de Koran dat moslims superieur zijn aan andere bevolkingsgroepen. Verheven zijn boven anderen, hun wel verlicht zijn en anderen niet. Niet-gelovigen moeten worden bestreden met alle mogelijk middellen.
zomaar een paar passages die bij mij wel zijn blijven hangen
beetje makkelijk, dat beeld klopt denk ik ook, het niet 1 beeld, en het is nog steeds een minderheid hoger opgeleide die pvv willen stemmen, dus zoveel verandert er niet aan het beeld over de pvv kiezer
dat zijn hele simpele zieltjes rechtse lui beetje de tokkies volk
superieur zijn aan andere bevolkingsgroepen
en het probleem zit m dus niet zozeer in de koran, zoals wilders beweert,
veel moslims moeten het proces wat ik net heb beschreven nog ondergaan, en dat heeft dus wat tijd nodig net als bij de christenen jaren geleden, daar ging het ook niet zonder slag of stoot.....
wilders is alles behalve respect voor de medemens
Daarom bewonder ik vrouwen als Wafa Sultan, de in Syrië geboren Amerikaanse psychiater die op unieke wijze en in vloeiend Arabisch de vloer aanveegt met orthodoxe imams. En ook wijlen Oriana Fallaci. Zij was de befaamde en felle Italiaanse journaliste en schrijfster die in haar boeken (De kracht van de rede) geen spaan heel liet van onze westerse consensuspolitiek."
Toen bij zijn vertrek de zware deur van de kogelvrije BMW met de geblindeerde ramen achter hem in het slot viel, verdween tussen de uitbundig groene bomen de eenzaamste politicus van ons land. Nawuiven was er niet bij.
Hoe meer stemmen ie krijgt, hoe meer plannen ie kan verwezenlijken. Als je dus niet wilt dat dat gebeurt, moet je juist niet op 'm stemmen he...
gelukkig zijn er ook moslims die snappen dat ze de koran op hun eigen (moderne) wijze kunnen interpreteren en niet letterlijk volgen wat er in een eeuwen-oud boek staat geschreven. Er staan gewoon erg extreme zaken in de koran, die soms net zo erg als bijvoorbeeld denkbeelden van Hitler zijn, ik snap niet waarom dit niet gezegd mag worden.
Opzich heb je natuurlijk wel een punt, maar we leven in een systeem waar Wilders toch niet al zijn plannen er doorheen gedrukt krijgt Er zal altijd de discussie blijven die moet zorgen voor een middenweg
En komt het toch echt uit eindelijk neer op een politie staat.
en je overdrijft weer, zo zwaar hebben we t hier echt niet hoor, in tegendeel....
[4:56]
Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, God is Almachtig, Alwijs.
[4:89]
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
[8:55]
Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
[7:81-7:84]
"Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, U bent een volk dat de perken te buiten gaat.
Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."
Wij redden hem en zijn familie, met uitzondering van zijn vrouw, zij behoorde tot de achterblijvenden. En Wij deden een regen van stenen over hen komen. Ziet nu wat het einde was van de schuldigen."
[8:65]
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
Bijbel over ongelovigen:
6 1 Makkabeeën 13:6
Sterker nog, ik wil mijn volk, de tempel en jullie vrouwen en kinderen wreken, want de heidenen hebben zich aaneengesloten om ons uit haat te vernietigen.’
3 1 Makkabeeën 2:68
Reken af met de heidenen en houd vast aan wat de wet voorschrijft.’
1 Handelingen 7:51
Halsstarrige ongelovigen, u wilt niet luisteren en verzet u steeds weer tegen de heilige Geest, zoals uw voorouders ook al deden.
7 2 Korintiërs 6:14
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?
8 2 Korintiërs 6:17
Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen
11 1 Petrus 4:3
U hebt al genoeg tijd verspild aan allerlei zaken waarin de ongelovigen plezier hebben: losbandigheid, wellust, dronkenschap, bras- en slemppartijen en verwerpelijke afgodendienst.
het gaat dus allemaal om interpretatie van zulke teksten, in zulke oude geschriften/boeken als de bijbel en koran kan je genoeg teksten vinden die je nu al gewelddadig of haatzaaiend zou kunnen zien...
het verschil tussen islam en andere geloven is.
dat veel mensen die in islam geloven, de koran als wetboek beschouwen
en kiezen de wetten van de koran, boven de wetten van het land waar ze zich in bevinden
Maar wat er dan ook allemaal vermeld staat de religies komen gewoon sterk overeen, ik denk dat gewoon geen enkele religie als autoriteit zou mogen gelden of een politieke inmeng zou mogen hebben, in wat voor vorm dan ook.
Sommige plannen krijg je er nooit door.
Zoek de verschillen....
‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt,
hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. ZIJ DIENEN ZONDER MARKEREN DOOD
GEBRACHT TE WORDEN. Hun bloed is op hen.’ (Leviticus 20:13)
Zo zult gij hem
niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet
verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen; Maar gij zult
hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, OM HEM TE DODEN,
EN DAARNA DE HAND DES GANSEN VOLKS.’ (Exodus 21:28)
‘want, hoewel zij God kenden, hebben zij hem niet als God verheerlijkt, noch
hebben zij hem gedankt, maar zij zijn leeghoofdig geworden in hun
overleggingen en hun onverstandig hart werd verduisterd. Hoewel zij
beweerden wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de
heerlijkheid van de onvergankelijke God veranderd in iets wat gelijkt op het
beeld van een vergankelijk mens en van vogels en van viervoetige en
kruipende dieren…dat zij die zulke dingen beoefenen, DE DOOD VERDIENEN…’
(Romeinen 1:21-32)
Praat voor jezelf, je weet niks van een ander...
Tis allebei niks...
Maar goed, daar gaat deze discussie eigenlijk niet over.
waarom maak ie ze dan? en maak ie geen Realistische plannen?
zelfde al een Vliegticket naar London kopen, en een paar uur later weer terug vliegen.
geld weg gooien. en weer een paar boompjes voor niets gestorven.
de gewelddadige citaten uit de bijbel laat je voor het gemak maar even weg uit de vergelijking?
hoe zwaar heb je t dan precies? en hoe kan geert dat voor je oplossen?
dat is wel steeds waar wilders op hamert, over het fascistiche boek de koran, terwijl de bijbel en Thora vergelijkbare passages kent, dat is dus meten met twee maten vind ik......
Dat hij bereid is om te vechten voor de afschaffing van artikel 1 van de grondwet, dat discriminatie verbiedt, zou al genoeg moeten zeggen
OKe, heb daar even over nagedacht en afschaffing van dat artikel zou misschien inderdaad geen goed idee zijn, aangezien er dan ook weer op leeftijd en geslacht gediscrimineerd mag worden...
Geert Wilders heeft bij de oprichting van zijn politieke partij gepleit voor een afschaffing van artikel 1 van de Grondwet. De fractieleider van de PVV wil in plaats daarvan in de grondwet vastleggen dat de joods-christelijke en humanistische wortels in Nederland de dominante cultuur vormen. Daarme sluit je de islam uit. Prima toch !!
Heeft niets met leeftijd en geslacht te maken.
ik weet wel waarom die dat doet